abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 maart 2016 @ 11:35:34 #1
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_160782184

Als je een paar jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.

SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
SPOILER: Ondersteuning van Android
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire merken (klikbaar!). Onder ons forumusers is vooral Jiayu erg geliefd.

Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
SPOILER: AliExpress & DHGate
SPOILER: Taobao & Tmall
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
SPOILER: Aftersale: en nu?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:

| www.gizchina.com | www.gizbeat.com | www.gizmochina.com |
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html |

| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

OnePlus topicreeks op FOK!
Algemene info Chinese webshops & coupons

OP Version 2.0 by shiznuts | İ 2012-2015 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 12:28:06 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_160783110
Hoe bevalt die Nubia media player?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:30:00 #3
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_160784045
Mist in mijn ogen toch nog wel een paar essentiële features...

break-break. Back to phone talk. :9 P9000 is verzonden (Pandawill)!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_160784135
Ik heb een probleem met mijn Jiayu S3. De camera doet het niet meer. Bij het openen van de camera geeft die een zwart scherm en later zegt die 'Galerij is gestopt'. Enkele dagen geleden heb ik m nog gebruikt en na die tijd heb ik niets bijzonders met mijn telefoon gedaan. Bij Snapchat werkt de selfiefunctie nog wel :') maar ook hier de achtercamera niet.

Ik heb al geprobeerd om bij Apps alle gegevens te wissen (inc. cache) maar dit haalt niets uit.

:?
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:07:52 #5
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160784690
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:35 schreef MeesterBier het volgende:
Ik heb een probleem met mijn Jiayu S3. De camera doet het niet meer. Bij het openen van de camera geeft die een zwart scherm en later zegt die 'Galerij is gestopt'. Enkele dagen geleden heb ik m nog gebruikt en na die tijd heb ik niets bijzonders met mijn telefoon gedaan. Bij Snapchat werkt de selfiefunctie nog wel :') maar ook hier de achtercamera niet.

Ik heb al geprobeerd om bij Apps alle gegevens te wissen (inc. cache) maar dit haalt niets uit.

Opnieuw flashen proberen. Anders de camera module proberen te vervangen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_160786708
Na bijna 2 jaar gedaan te hebben met mijn ZTE nubia Z7 max is hij toe aan vervanging. Allemaal kleine bugs en nog draaiend op 4.2. En een custom rom gaat mij niet lukken, dus op zoek naar wat nieuws.
Mijn eisen zijn:
- Scherm 5,5 inch
- Resolutie min. 1920*1080
- Geheugen min. 32gb mits uitbreidbaar, niet uitbreidbaar min. 64gb
- Accu min. 3000 mAh
- Géén on screen toetsen
- Het liefst even snel of sneller dan mijn huidige snapdragon 801
- Ram 2gb of hoger
- Werkende gps
- Android 5.0 of hoger
- Nederlandse taal en playstore geïnstalleerd
- Goede camera’s

Prijs max 300 euro, liefst wat minder natuurlijk

Kan iemand me helpen? Ik ben er een beetje uitgeraakt sinds ik mijn huidige telefoon heb.
Alvast bedankt!
  zaterdag 19 maart 2016 @ 16:13:35 #7
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_160786834
Heb je zelf al rondgekeken?

W.m.b. zijn de hits van Q1 2016 so far de Elephone P9000 (die dus vandaag naar me is opgestuurd) en de UMI Touch. Kijk daar bijvoorbeeld eens naar. Xiaomi en Meizu hebben ook wat aardige budgetfriendly en gewoon solide foons, maar dan iets minder spectaculair gespecced.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_160787075
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 16:13 schreef shiznuts het volgende:

W.m.b. zijn de hits van Q1 2016 so far de Elephone P9000 (die dus vandaag naar me is opgestuurd) en de UMI Touch. Kijk daar bijvoorbeeld eens naar. Xiaomi en Meizu hebben ook wat aardige budgetfriendly en gewoon solide foons, maar dan iets minder spectaculair gespecced.
Elephone ben ik een beetje huiverig voor, heb het idee dat die standaard tegenvallen in vergelijking met de specs die opgegeven zijn en gewoon niet lang meegaan. Umi touch vond ik er wel mooi uitzien, maar die 1,5ghz lijkt me zo weinig aangezien ik 2,5 gewend ben.
Had de zuk z1 gevonden als een van de weinigen die echt aan alles voldoet, maar die heeft een zwarte rand rond het scherm wat ik nogal lelijk vind
  zaterdag 19 maart 2016 @ 16:39:30 #9
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_160787298
Verder ook niet echt suggesties. Moet je ff op http://www.kimovil.com/en/ kijken. Misschien nog ideeën opdoen op http://www.gizchina.com ( https://www.youtube.com/user/Gizchina/videos ).

En wat betreft processor is het natuurlijk een oude gen 4-core tegen een new gen 64-bit 8-core. ;)
pi_160787845
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:35 schreef MeesterBier het volgende:

En in engineering mode?
pi_160788872
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 16:06 schreef beelzaboot het volgende:
Na bijna 2 jaar gedaan te hebben met mijn ZTE nubia Z7 max is hij toe aan vervanging. Allemaal kleine bugs en nog draaiend op 4.2. En een custom rom gaat mij niet lukken, dus op zoek naar wat nieuws.
Mijn eisen zijn:
- Scherm 5,5 inch
- Accu min. 3000 mAh
- Géén on screen toetsen
- Ram 2gb of hoger
- Werkende gps
- Android 5.0 of hoger
- Goede camera’s

Kan iemand me helpen? Ik ben er een beetje uitgeraakt sinds ik mijn huidige telefoon heb.
Alvast bedankt!
Klinkt alsof de oneplus one en de oneplus x in aanmerking komen.
pi_160789022
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 17:54 schreef Elvander het volgende:

[..]

Klinkt alsof de oneplus one en de oneplus x in aanmerking komen.
Matige accu vind ik. Ik heb na nog even zoeken de xiaomi redmi note 3 pro gevonden, denk zomaar dat dat hem gaat worden :)
  zaterdag 19 maart 2016 @ 19:02:20 #13
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_160790055
quote:
Mijn eisen zijn:
- Scherm 5,5 inch
- Accu min. 3000 mAh
- Géén on screen toetsen
- Ram 2gb of hoger
- Werkende gps
- Android 5.0 of hoger
- Goede camera’s

Alvast bedankt!
Xaomi redmi note 3 of anders een Meizu m1 metal. Of een LETV le pro. Kun je voor ongeveer 300 euro wel vinden en anders hier.
http://www.honorbuy.com/5(...)smartphone-gold.html
  zaterdag 19 maart 2016 @ 20:06:57 #14
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160791704
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 19:02 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Xaomi redmi note 3 of anders een Meizu m1 metal. Of een LETV le pro. Kun je voor ongeveer 300 euro wel vinden en anders hier.
http://www.honorbuy.com/5(...)smartphone-gold.html
LETV heeft geen playstore, lijkt mij dus ook niet helemaal een optie voor iemand die geen roms wil flashen. Al heb je met de Redmi natuurlijk het zelfde.
pi_160792183
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 00:01 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Neen. Dat is de doos; doos.
Aha. :P
  zaterdag 19 maart 2016 @ 20:33:17 #16
450342 irish.joe
selfie-koning in spé
pi_160792713
quote:
Mijn eisen zijn:
- Scherm 5,5 inch
- Accu min. 3000 mAh
- Géén on screen toetsen
- Ram 2gb of hoger
- Werkende gps
- Android 5.0 of hoger
- Goede camera’s

Alvast bedankt!
Ik zit zelf te kjiken naar de Jiayu S3+.

Het enige waar deze, net zoals eerder genoemde toestellen, te kort schiet(en): In ROM geheugen. 16Gb, maar is wel uit te breiden.
nec cito nec tarde
pi_160793560
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 20:33 schreef irish.joe het volgende:

[..]

Ik zit zelf te kjiken naar de Jiayu S3+.

Het enige waar deze, net zoals eerder genoemde toestellen, te kort schiet(en): In ROM geheugen. 16Gb, maar is wel uit te breiden.
De 1,3 ghz staat me een beetje tegen. Ben niet helemaal thuis in cpu's, maar het klinkt toch erg traag
pi_160793615
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 20:06 schreef RobertNL het volgende:

[..]

LETV heeft geen playstore, lijkt mij dus ook niet helemaal een optie voor iemand die geen roms wil flashen. Al heb je met de Redmi natuurlijk het zelfde.
Ahh zie nu idd pas dat er geen playstore opstaat standaard :( het is niet zozeer niet willen, maar ik zou niet weten hoe. Heb het met mijn nubia ook geprobeerd met een uitgebreid stappenplan, maar bij stap 1 snapte ik er al niks meer van.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 21:32:30 #19
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_160795024
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 20:06 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat is ook niet nodig, Playstore staat er automatisch op via Honorbuy of Ibuygou.
pi_160795781
Is het niet een idee als iemand als Rene of een andere Fokker in the know met een soort best buy komt in verschillende prijsklassen? zoiets doet of heeft men op Tweakers ook gedaan met bv laptops.

Ik zou bv wel willen weten welke Chiphone zij zouden aanraden onder de 75 Euro.

Heel erg uitgebreid hoeft het natuurlijk niet te zijn.. het is maar een idee ;)
  zaterdag 19 maart 2016 @ 22:07:34 #21
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160796070
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 21:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Is het niet een idee als iemand als Rene of een andere Fokker in the know met een soort best buy komt in verschillende prijsklassen? zoiets doet of heeft men op Tweakers ook gedaan met bv laptops.

Ik zou bv wel willen weten welke Chiphone zij zouden aanraden onder de 75 Euro.

Heel erg uitgebreid hoeft het natuurlijk niet te zijn.. het is maar een idee ;)
Zo veel toestellen zo weinig tijd. Toestellen aanraden zonder testen is niet te doen bij Chinezen.
Als je een goedkoop toestel zoekt dan moet je de frontpage de komende dagen even in de gaten houden ;)
  zondag 20 maart 2016 @ 05:40:57 #22
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_160801412
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 22:07 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Zo veel toestellen zo weinig tijd. Toestellen aanraden zonder testen is niet te doen bij Chinezen.
Als je een goedkoop toestel zoekt dan moet je de frontpage de komende dagen even in de gaten houden ;)
+1, z'n lijst is echt niet bij te houden ;) Veels te veel keus en veels te weinig echt getest om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Behalve dan, kies voor een wat lange bestaand, en aangeraden merk door de users hier. Al zit zelfs dan niet altijd goed. Chinaphones is gewoonweg een te lastig wereldje om te zegen van dit wel dit niet ;)
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_160802074
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 21:32 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Dat is ook niet nodig, Playstore staat er automatisch op via Honorbuy of Ibuygou.
Mijn redmi note 3 komt van ibuygou met een originele chineze rom, dus zonder playstore.
Al is dat makkelijk op te lossen:
http://en.miui.com/forum.(...)ra=page%3D1&mobile=2
  zondag 20 maart 2016 @ 14:31:45 #24
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_160809066
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 07:12 schreef julius123 het volgende:

[..]

Mijn redmi note 3 komt van ibuygou met een originele chineze rom, dus zonder playstore.
Al is dat makkelijk op te lossen:
http://en.miui.com/forum.(...)ra=page%3D1&mobile=2
Je moet ze mailen en het hangt er natuurlijk ook vanaf of je het besteld hebt via hun Europe warehouse of China. Op de Xiaomi mi Note stond het er wel op.
pi_160809075
4u16m schermtijd, en nog altijd 48% over. Ik denk dat ik wel aan de batterij van mijn redmi kan gaan wennen :D
pi_160817427
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:31 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Je moet ze mailen en het hangt er natuurlijk ook vanaf of je het besteld hebt via hun Europe warehouse of China. Op de Xiaomi mi Note stond het er wel op.
ik was er wel blij mee eerlijk gezegd,
anders krijg je een Vendor rom met allerlei rommel erop (malware en spyware)
pi_160818906
Ik kreeg van gearbest de MIUI vresie MIUI global 7.1 | stable 7.1.91.99 (LHPCKCN) erop. Nu krijg ik als ik op "MIUI 7.1.91.99" google maar 34 resultaten.... Ik heb niet het gevoel dat er troep op deze ROM rit, maar zeker weten doe je natuurlijk nooit. Nog meer mensen met deze ROM? Hij lijkt iig wel zeer stabiel en vlot te lopen, daar geen klachten over.
pi_160824714
Ik zoek een 5 inch smartphone
Android 5.0 of hoger
Minimaal 2GB RAM
Werkende GPS
4G
Goede camera’s
Corning Gorilla glass
Fingerprint sensor
Prijs: minder dan ¤ 200,-

Via http://www.kimovil.com/ ben ik uitgekomen op de Bluboo Xtouch X500, ¤ 154.26 via GearBest HK.

Voor deze prijs lijkt mij dit de beste keuze of heeft er iemand nog een alternatief?
  zondag 20 maart 2016 @ 23:25:46 #29
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_160826121
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 19:08 schreef julius123 het volgende:

[..]

ik was er wel blij mee eerlijk gezegd,
anders krijg je een Vendor rom met allerlei rommel erop (malware en spyware)
Niet wanneer je de multirom van Xiaomi installeert.
  maandag 21 maart 2016 @ 00:47:28 #30
450342 irish.joe
selfie-koning in spé
pi_160827294
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 22:40 schreef mrbombastic het volgende:
Ik zoek een 5 inch smartphone
Android 5.0 of hoger
Minimaal 2GB RAM
Werkende GPS
4G
Goede camera’s
Corning Gorilla glass
Fingerprint sensor
Prijs: minder dan ¤ 200,-

Via http://www.kimovil.com/ ben ik uitgekomen op de Bluboo Xtouch X500, ¤ 154.26 via GearBest HK.

Voor deze prijs lijkt mij dit de beste keuze of heeft er iemand nog een alternatief?
Voor dat gedl zou ik dus voor de eerder door mij genoemde Jiayu S3+ gaan. ;)
nec cito nec tarde
  maandag 21 maart 2016 @ 00:59:56 #31
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_160827365
Volgens mij is Jiayu een dood einde. Kun je eerder voor een Xiaomi Mi4c gaan ofzo. Kingzone K2. Nubia Z9 Mini.
Helaas is 5" meteen wat lastiger al. Een ZTE Axon Mini anders misschien: http://www.ebay.nl/itm/ZT(...)141834276?rmvSB=true .

[ Bericht 9% gewijzigd door shiz op 21-03-2016 01:13:52 ]
pi_160829834
Waarom een Xiaomi Mi4c en geen Xiaomi Mi4s? :) zelf opgezocht en blijkbaar toch een meerprijs van ¤100

Trouwens, zolang de .de ontwikkelaars actief blijven is Jiayu S3 geen slechte keus. Het kopen van deze gsm heeft me veel plezier gegeven. Buiten een Xiaomi / Oneplus zegt geen enkel ander merk me veel, qua (engelstalige) support.

aanvulling: Maar idd, als Jiayu snel geen nieuwe kwaliteitsvolle smartphone op de markt brengt, dan wordt dit wel het einde van het merk.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jonmen op 21-03-2016 11:50:26 ]
pi_160829980
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 00:47 schreef irish.joe het volgende:
Jiayu S3+
is geen 5 inch
  maandag 21 maart 2016 @ 11:44:24 #34
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160830644
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:48 schreef Jonmen het volgende:
Waarom een Xiaomi Mi4c en geen Xiaomi Mi4s? :) zelf opgezocht en blijkbaar toch een meerprijs van ¤100

Trouwens, zolang de .de ontwikkelaars actief blijven is Jiayu S3 geen slechte keus. Het kopen van deze gsm heeft me veel plezier gegeven. Buiten een Xiaomi / Oneplus zegt geen enkel ander merk me veel, qua (engelstalige) support.
De s3 community in Duitsland lijkt inderdaad prima, daardoor ook nog wel een solide keuze inderdaad.
pi_160831353
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:07 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Opnieuw flashen proberen. Anders de camera module proberen te vervangen.
Opnieuw flashen? Hoe doe ik dat? Probeer ook de engineering mode te bereiken door *#*#*5429873#*#* in te toetsen maar er gebeurt bij mij dan vrijwel niets.

Ik denk zelf dat als ik de camera moet vervangen dat ik dat laat doen door die Duitse Jiayu-gasten. Ik heb nul verstand van smartphone hardware dus durf het sowieso niet zelf te doen. Desondanks wil ik eerst kijken of het probleem softwarematig op te lossen is.
pi_160831747
Om in engineering mode te komen zijn diverse apps in de playstore beschikbaar.
pi_160832115
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:49 schreef Mehari het volgende:
Om in engineering mode te komen zijn diverse apps in de playstore beschikbaar.
Oja, bedankt! In de engineering mode dus nu de camera getest, maar daar doet hij het dus ook niet. Waarschijnlijk moet de camera dus vervangen worden?
pi_160832203
Lijkt het dan wel op.
Camera kan ik ook wel vervangen hoor.
pi_160834303
quote:
14s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:32 schreef koekjestrommel1 het volgende:
4u16m schermtijd, en nog altijd 48% over. Ik denk dat ik wel aan de batterij van mijn redmi kan gaan wennen :D
redmi wie wat waar?:D
  maandag 21 maart 2016 @ 14:56:35 #40
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160834335
Zou eerst nog opnieuw flashen maar anders inderdaad vervangen. Niet heel lastig en met een kwartier zeker gefixt :)
pi_160835198
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:56 schreef RobertNL het volgende:
Zou eerst nog opnieuw flashen maar anders inderdaad vervangen. Niet heel lastig en met een kwartier zeker gefixt :)
Hoe flash ik dan mijn telefoon? Dan raak ik toch al mijn bestanden kwijt?
pi_160835703
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 22:07 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Begrepen :)
Mijn Sony telt zijn laatste dagen ;(

Dan moet ik mij ook gaan verdiepen in het flashen van roms neem ik aan, dat zou weleens pittig kunnen zijn daar mijn (privé)computers draaien op Linux en Windows XP. :@
pi_160837338
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Dan moet ik mij ook gaan verdiepen in het flashen van roms neem ik aan, dat zou weleens pittig kunnen zijn daar mijn (privé)computers draaien op Linux en Windows XP. :@
Hoeft niet persé. Op Jiayu en Xiaomi telefoons draaien prima ROM's vanaf de shop.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_160837601
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 17:11 schreef dimmak het volgende:

[..]

Hoeft niet persé. Op Jiayu en Xiaomi telefoons draaien prima ROM's vanaf de shop.
ligt er wel aan waar die vandaan komt,
mn telefoon van gearbest zat toen vol met spyware enzo
pi_160839327
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 14:12 schreef Brecht35 het volgende:
Hey, ik zoek een app die ik vroeger had die je GPS stresste als daarom gevraagd werd.

Situatie: Mijn GPS werkt perfect, hij is zeer accuraat. Als ik GPS test run en daarna Swarm gebruik om m'n locatie te bepalen, zit ik meteen goed.

MAARRRRRR

Als ik me ergens wil inchecken op Swarm en ik heb dat 5 minuten eerder al gedaan bvb, dan neemt hij gewoon die vorige locatie(kan zelfs zijn dat er uur tussenzit, dus dat die locatie helemaal fout is).

Nog mensen die dit probleem hebben? Vroeger had ik een app die wanneer er om locatie gevraagd werd, je GPS stresste voor een goeie fix. Het is best een omweg om steeds via GPS test een fix te krijgen om dan naar Swarm te gaan met de juiste fix.

Alvast bedankt.
Iemand? Ik moet nu echt altijd opnieuw naar GPS Test gaan vooraleer ik een goede fix heb.
  maandag 21 maart 2016 @ 18:55:31 #46
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_160839819
Nubia Z11 mini variant.
pi_160849139
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 18:55 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Nubia Z11 mini variant.
[ afbeelding ]
Specs?
pi_160853375
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 16:13 schreef shiznuts het volgende:

Ik zie je nu al voor de tweede keer de Umi Touch aanraden: wat is hier zo bijzonder aan volgens jou (en zeker als je die in 1 en dezelfde zin noemt als de P9000)?

Btw ik heb zelf pas geleden een Umi Touch aangeschaft bij Tomtop vanwege een goede aanbieding (70 dollar korting) vanwege Android 6.0.
pi_160855759
Ik zie nu dat de Elephone P9000 qua afmetingen ongeveer even groot is als de Bluboo Xtouch die ik eerder overwoog.

Ik heb gisteren nog een coupon kunnen kopen op elephone.cc voor $5 die recht geeft op $50 korting. Enige minpunt is dat ze wel $ 10.93 aan verzendkosten rekenen voor Singapore Mail, maar goed dat valt ook wel te overzien.

Andere optie is DHL/EMS shipping, maar dat geeft een grotere kans om eruit gehaald te worden bij de douane toch?
  dinsdag 22 maart 2016 @ 13:11:30 #50
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_160857336
Jup. Hier bij PW besteld met Singapore Post (incl. en met speciale instructies). Is onderweg. :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:57 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Ik zie je nu al voor de tweede keer de Umi Touch aanraden: wat is hier zo bijzonder aan volgens jou (en zeker als je die in 1 en dezelfde zin noemt als de P9000)?

Btw ik heb zelf pas geleden een Umi Touch aangeschaft bij Tomtop vanwege een goede aanbieding (70 dollar korting) vanwege Android 6.0.
Vind het beide mooie toestellen waar veel aan gewoon klopt. Belangrijk voor mij:
• mooi design met zwarte front, schermranden die daarin opgaan en dus niet het design 'breken'
• FHD 1080p scherm (kom op, 2016 en er worden nog phones uitgebracht met 720p :N ), P9000 haast zonder bezel
• Powerhouse, de P9000 met Helio P10 (MT6755), Mali-T860 & 4GB RAM. De Touch met MT6753, Mali-T720 & 3GB. Hetgeen grotendeels het prijsverschil maakt, dunkt me, maar
• zo heeft de Touch dan ook weer 16GB tegenover de P9000's 32GB ROM, bij beide uitbreidbaar per microSD, maar dan moet je geloof ik wel afstand doen van dualSIM-functionaliteit (omdat het kaartje dan een slot inneemt)
• accuduur dat boven de 2500mAh zit Nou ja, voor de Touch: 4000mAh. De P9000 met 3000mAh wat minder. Zal zijn om de foon zo compact mogelijk te houden
• camera's... beide maken gebruik van 13MP Sony hoofdcamera's, maar in verschillende klassen. De frontfacing is bij de Touch maar 5MP vergeleken met de 8MP op de P9000, dus ook daar zet de P9000 dus wat higher-end in
• dat zie je dan ook bijvoorbeeld dat de P9000 al inzet op USB-C, wat bij de Touch nog microUSB is
• ook zet de P9000 in met ingebouwd wireless chargen en biedt een user-customizable smartkey en NFC
• dan heb je nog bij beide verdere feats als GPS, 4G, wat eigenlijk toch wel als standaard beschouwd mag worden, maar t.o.v. sommige concurrentie wel ook een fingerprint ID sensor
• Android 6.0 is natuurlijk een killer feature en een van de eerste Chineesjes die daarmee komen

Al met al kun je met beide een tijdje vooruit en zijn ze volgespecced maar zien ze er ook erg attractief uit. In plaats van een bij elkaar geraapt zooitje, lijken dit toch twee serieuze pogingen, ook met de hele campagnes eromheen, om mensen te overtuigen dat een Chinese smartphone best wat te bieden heeft. Ik was in het verleden ook niet echt gecharmeerd van UMI of Elephone ofzo, maar denk dat deze flagships toch een kansje waard zijn om eens uit te proberen.

De no.1 reden voor mij persoonlijk om naar dit soort smartphones te kijken is de overvloed aan dualSIM-opties die China je biedt. Dat heb je hier toch niet zo. Ander puntje is natuurlijk dat het moeilijk is niet enthousiast te raken over de prijzen. Als je incl. korting zo rond de 150 USD een UMI Touch hebt en voor 150% daarvan, dus rond de 225 USD, een Elephone P9000, wat naar euro's omgerekend natuurlijk nog leuker staat... ja, dan is dat allemaal niet zo gek. En als je je dan realiseert dat het allemaal begon met zo'n Jiayu G2, Neomobile N002, Jiayu G3, Jiayu G4 enz etc en dat het toen allemaal gedoe was met rooten en flashen en je nu gewoon OTA support hebt en dat alles gewoon een stuk beter geregeld is... tja. We zijn een aardig eind gekomen! Dit zijn gewoon prima alternatieven voor alles wat je hier bij een abonnement aangesmeerd krijgt, zelfs Samsungs en iPhones. 't Blijven natuurlijk wel Chineesjes, maar wat wil je voor die prijs.

Echter... er zijn ook tig andere merken en modellen, maar deze twee spreken me op het moment het meest aan, ondanks dat het 5.5" modellen zijn (iets dat ik al eens geprobeerd had, maar niks vond, ik vind 5" prima, 5.2" met echte edge-to-edge display als de Nubia Z9 toch wel de max). Maar ik ga ze proberen, want de P9000 heeft dan toch wel een paar tech-firsts voor me in petto (Helio processor, 4GB RAM, USB-C, Wireless charging, Fingerprint ID, Android 6.0). En ben ook wel benieuwd wat je voor de prijs van de UMI nu daadwerkelijk krijgt, want dat is natuurlijk al helemaal een koopje. En die heeft dan weer dat UMI Rootjoy met verschillende OS schillen dat ik wel eens in persoon wil zien functioneren. Maar beide zien er uit als goede opties en volwaardige smartphones die op hun eigen manier wel een leuk totaalplaatje weten te maken en me meer aanspreken dan andere opties die op dit moment op de markt zijn/komen. My 2cts natuurlijk, maar ik zou ze zeker overwegen.
pi_160859253
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 13:11 schreef shiznuts het volgende:
En die heeft dan weer dat UMI Rootjoy met verschillende OS schillen dat ik wel eens in persoon wil zien functioneren.
Rootjoy is voor de huidige toestellen van Umi een flop. Veel beloven en niks waar maken. Maar ik heb het met je eens dat deze 2 toestellen wel een gamechangers kunnen worden voor China phones.
pi_160859385
quote:
Jup. Hier bij PW besteld met Singapore Post (incl. en met speciale instructies). Is onderweg. :)
Wat voor speciale instructies geef je ze mee dan? :)
  dinsdag 22 maart 2016 @ 14:35:30 #53
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160859583
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:22 schreef dimmak het volgende:

[..]

Rootjoy is voor de huidige toestellen van Umi een flop. Veel beloven en niks waar maken. Maar ik heb het met je eens dat deze 2 toestellen wel een gamechangers kunnen worden voor China phones.
Dat is dan ook de reden dat ik vooralsnog sceptisch ben over deze toestellen. Ga ze / wil ze zelf zien voordat ik een definitieve conclusie tref maar de P7000 had een even veel reclame en kon het niet waarmaken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:27 schreef mrbombastic het volgende:

[..]

Wat voor speciale instructies geef je ze mee dan? :)
Dat mag je zelf invullen. Er mag daar hier niet over gepraat worden.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 14:52:34 #54
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_160859902
De usual 'a.u.b. goed inpakken en voorzichtig mee zijn! Misschien 'fragile' erop zetten! Bedankt.' natuurlijk.
pi_160861707
Ik ben er ook wel over uit. Ik ga een P9000 kopen. Nu nog even een shop uitzoeken.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 16:19:15 #56
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_160861935
Wat maakt de P9000 zo aantrekkelijk? Ik heb veel negatieve ervaringen gelezen van Elephone met zeer wisselende kwaliteit tussen toestellen.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_160862442
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 16:19 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Wat maakt de P9000 zo aantrekkelijk? Ik heb veel negatieve ervaringen gelezen van Elephone met zeer wisselende kwaliteit tussen toestellen.
Lees een paar posts boven je eens.
pi_160862512
Wow......Shiznuts: mooi verhaal. Ben ik nog blijer met mijn Umi Touch (die ik overigens voor 109 dollar heb gekocht dankzij een discount van 70 dollar). Voor mij gaf die prijs en Android 6 (en ook nog wel micro usb omdat ik nog de Kickstarter Znaps micro usb onderweg heb) de doorslag. Wilde eigenlijk de P9000 maar die was dus twee maal zo duur .....

De contactpersoon van Tomtop op dit forum zegt dattie waarschijnlijk over 2 dagen al verstuurd gaat worden :)
pi_160862870
quote:

[..]

SPOILER
Hoe lang gaat batterij mee?
pi_160863333
Op heb moment supreme natuurlijk weer aan het twijfelen. Ik twijfel of ik wel om kan gaan met 5,5 inch. Als andere optie heb ik dan de Xiaomi Mi4c Prime. Maar dan moet ik inleveren op vingerscan en NFC. ;( Keuzes..
pi_160866530
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 17:20 schreef dimmak het volgende:
Op heb moment supreme natuurlijk weer aan het twijfelen. Ik twijfel of ik wel om kan gaan met 5,5 inch. Als andere optie heb ik dan de Xiaomi Mi4c Prime. Maar dan moet ik inleveren op vingerscan en NFC. ;( Keuzes..
Wat is je budget?
pi_160867279
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:24 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Wat is je budget?
Max. 250, anders ga ik voor een nieuwe Nexus.
pi_160868376
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:42 schreef dimmak het volgende:

[..]

Max. 250, anders ga ik voor een nieuwe Nexus.
Doe maar geen nieuwe Nexus.
pi_160880868
Ik neig nu meer naar de Mi4c. De unofficial build van Cyanogenmod is aardig stabiel (groot pluspunt). En binnenkort worden de kernel sources vrijgegeven. Geen NFC en fingerprint scanner neem ik dan voor lief.

[ Bericht 5% gewijzigd door dimmak op 23-03-2016 11:06:36 ]
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:48:28 #65
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_160882974
En geen microSD-mogelijkheden. Dat is dan weer het kutte aan de filosofie van de top names in de bizz, al die verschillende versies en maar geen microSD-slot. Hoewel dualSIM opgeven voor een kaartje ook kudt is. Neways, de Mi4C heeft wel weer een IR blaster. Maar als je zegt:
quote:
Ik twijfel of ik wel om kan gaan met 5,5 inch.
Dan is de Xiaomi toch wel een aardig idee. Heb nog wat van de nieuwere vids gekeken, soms zien die 5.5" phones er toch ook nog wel gigantisch groot uit. :X Ik weet al van de Kingzone K1 Turbo dat 5.5" m'n formaat niet zo is, maar goed, toch wel benieuwd en eerst vind je 4.7" ook groot en dan 5" en dan 5.2", dus misschien stel je dat na loop v/d tijd onbewust bij. In ieder geval wordt dat ff fun met de features (heb al de high-end Nubia Z9, dus zit niet echt te wachten om 'em met een mid-range foon te vervangen). 't Zou in ieder geval makkelijker zijn als ze gewoon eerder richting 5" zouden focussen, maar het is allemaal 'bigger = better' helaas, dus je moet ook wel. Verder... met Xiaomi haal je ook zekerste weten en superdegelijk en manufacturer & community supported foon in huis.
pi_160883615
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:48 schreef shiznuts het volgende:
En geen microSD-mogelijkheden. Dat is dan weer het kutte aan de filosofie van de top names in de bizz, al die verschillende versies en maar geen microSD-slot. Hoewel dualSIM opgeven voor een kaartje ook kudt is. Neways, de Mi4C heeft wel weer een IR blaster. Maar als je zegt:

[..]

Dan is de Xiaomi toch wel een aardig idee. Heb nog wat van de nieuwere vids gekeken, soms zien die 5.5" phones er toch ook nog wel gigantisch groot uit. :X Ik weet al van de Kingzone K1 Turbo dat 5.5" m'n formaat niet zo is, maar goed, toch wel benieuwd en eerst vind je 4.7" ook groot en dan 5" en dan 5.2", dus misschien stel je dat na loop v/d tijd onbewust bij. In ieder geval wordt dat ff fun met de features (heb al de high-end Nubia Z9, dus zit niet echt te wachten om 'em met een mid-range foon te vervangen). 't Zou in ieder geval makkelijker zijn als ze gewoon eerder richting 5" zouden focussen, maar het is allemaal 'bigger = better' helaas, dus je moet ook wel. Verder... met Xiaomi haal je ook zekerste weten en superdegelijk en manufacturer & community supported foon in huis.
Ik vond de Umi Hammer S (ook 5,5) te groot eigenlijk. Bij veel jeans van mij stak hij toch wat uit de broekzak, daardoor viel hij er ook af en toe uit. 32GB vind ik voor mij zelf voldoende, meer heb ik echt niet nodig. Maar ik twijfel echt over NFC en fingerprint scanner. Die ING app is echt makkelijk met NFC betalen. Daarnaast is een fingerprint scanner echt een makkelijke beveiliging om mee om te gaan.
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:37:29 #67
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_160883926
Tijd voor het merk Shizphone.
  woensdag 23 maart 2016 @ 16:42:26 #68
327191 RobertNL
For your gear.
pi_160888625

Voor wie het (toevallig) gemist heeft, review van een (budget) toestel op de frontpage :).
160318_327191_P1060395_800_1065.JPG
  woensdag 23 maart 2016 @ 17:49:29 #69
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_160890015
Het topic zou China budget kunnen heten. Nog nooit een high end smartphone review hier gezien :P.
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:00:38 #70
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_160890293
Dat krijg je met gierige Nederlanders (en Chinezen als het gaat om proefexemplaren ter beschikking stellen voor reviews).
  woensdag 23 maart 2016 @ 19:47:00 #71
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_160893130
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:22 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ik vond de Umi Hammer S (ook 5,5) te groot eigenlijk. Bij veel jeans van mij stak hij toch wat uit de broekzak, daardoor viel hij er ook af en toe uit.
Ik ben heel snel van 3,75" (Sony Sola) via stappen naar 5,5" gegaan, maar toen toch weer snel terug naar 5" omdat dat de grens voor mij lijkt te zijn. Die 5,5" was overal net wat te lomp voor. Misschien als ze de casing eromheen zo kunnen beperken dat ie net zo groot wordt als een 5" nu is.. (of 5,1"; dat ging ook nog wel bij m'n S5-kloon)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_160901095
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:48 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat de reden eigenlijk is dat MicroSD slot er uit worden gehaald bij hen,zo duur is het nou ook weer niet.

Zeker als je bedenkt dat goedkopere merken het wel hebben. 8)7
  woensdag 23 maart 2016 @ 23:26:42 #73
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_160901388
Dan kun je een 16GB, 32GB, 64GB en 128GB uitbrengen. Waarbij de 64GB en 128GB versies exclusief in goud zijn ofzo en respectievelijk 799 en 1099 kosten ofzo. :')
  woensdag 23 maart 2016 @ 23:54:16 #74
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_160902188
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:42 schreef RobertNL het volgende:
[ link | afbeelding ]

Voor wie het (toevallig) gemist heeft, review van een (budget) toestel op de frontpage :).
[ afbeelding ]
Is het artikel herschreven van de ik- naar de we-vorm?
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_160904153
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 23:26 schreef shiznuts het volgende:
Dan kun je een 16GB, 32GB, 64GB en 128GB uitbrengen. Waarbij de 64GB en 128GB versies exclusief in goud zijn ofzo en respectievelijk 799 en 1099 kosten ofzo. :')
Sad but true.
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:07:13 #76
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_160911709
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 16:42 schreef dimmak het volgende:

[..]

Lees een paar posts boven je eens.
Heb ik gelezen. Het gaat er mij om dat voor mijn gevoel Elephone niet zo nauw is met het uitbrengen van kwaliteit.

Ik heb twee elephones in mijn handen gehad en deze waren redelijke budget modellen ¤150-¤200, echter was er van alles mis mee. Software en hardwarematig. Nu is dit al een jaar, misschien 1,5 jaar terug. Echter vraag ik me daarom af: is een elephone het risico waard ten opzichte van andere merken die consistent kwaliteit uitbrengen en waar je verzekerd is dat je kwaliteit krijgt.

Met elephone heb ik altijd het idee dat het een gokje is. En dan een telefoon op release kopen zou ik vrienden van mij niet per se aanraden.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:33:57 #77
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_160912259
Ik was nooit overtuigd omdat het me idd prut leek en slechte dingen hoorde.
Maar ze zetten nu toch best hoog in en ziet er gewoon als een goede optie uit. Eerste ervaringen van mensen zoals Gizchina's Andi klinken uiterst positief. Dus dan rest de vraag: durf je het aan? Mja, ik wel. ^^

Daarentegen heb ik juist de verwachtingen van de UMI Touch omlaaggesteld na deze video:
Ziet er toch iets groot en last gen plastic fantastic uit... maar goed, benefit of the doubt. Is de prijs ook naar.
pi_160928250
Ik heb recent een HomTom HT7 gekocht om deze om te toveren tot een smartphone voor een onervaren oudere gebruiker.
Omdat ik nog helemaal niet weet of de telefoon veel gebruikt zal worden, was de prijs de belangrijkste factor.

Ik dacht dat ik me redelijk goed georiënteerd had, maar kwam er helaas pas tijdens het inrichten achter dat er malware in de originele rom ingebakken zat :o

Toen ik daar verder onderzoek naar deed kwam ik diverse verhalen hierover tegen, en gelukkig ook een oplossing. Maar het was wel even schrikken dat ik de telefoon moest gaan rooten om hem op te kunnen schonen. Ik had daar nog geen ervaring mee namelijk. Gelukkig was de prijs er wel naar om de gok te wagen ;)

Tijdens de zoektocht naar wat het probleem was, kwam ik diverse opmerkingen tegen dat malware in de originele rom bij meerdere chinese budgetphones voorkwam. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
pi_160928714
In de 4.4 rom van de Jiayu S3 zat ook wat, dat presenteerde reclames over het volledige scherm.
Valt meer onder adware dan malware maar wel irritant.
pi_160928837
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 10:51 schreef Mehari het volgende:
In de 4.4 rom van de Jiayu S3 zat ook wat, dat presenteerde reclames over het volledige scherm.
Oh was dat het :P Ik had dat probleem ook, ik het me wezenloos gezocht naar een oplossing maar nooit gevonden.
pi_160929951
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 10:51 schreef Mehari het volgende:
Dat is ook irritant inderdaad!

Op de HomTom HT7 zat echt malware. Na een week of 2 werden er allemaal nieuwe dubieuze apps automatisch op je telefoon gedownload en op zo'n manier dat het ook niet door een firewall te blocken was :(
pi_160929982
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:11 schreef piglet het volgende:

[..]

Op de HomTom HT7 zat echt malware. Na een week of 2 werden er allemaal nieuwe dubieuze apps automatisch op je telefoon gedownload en op zo'n manier dat het ook niet door een firewall te blocken was :(
Je kan in je instellingen apps uitschakelen / stoppen, voor zover ik heb ervaren lost dat je probleem meestal wel op. Op de Xiaomi Mi Pad had je 't zelfde gezeik met cpu boosters en zulke grappen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_160930170
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:13 schreef rene90 het volgende:

[..]

Je kan in je instellingen apps uitschakelen / stoppen, voor zover ik heb ervaren lost dat je probleem meestal wel op. Op de Xiaomi Mi Pad had je 't zelfde gezeik met cpu boosters en zulke grappen.
Dat was hierbij helaas geen oplossing. Maar het lijkt er op dat het dus niet iets is wat heel veel voorkomt. Gelukkig maar!
pi_160931676
In mijn zoektocht naar een nieuwe telefoon met een budget van max 70 Euro met minimaal 2 GB RAM kwam ik de Bluboo Picasso tegen a 69.99 USD.

Dit zou mijn eerste Chiphone worden, niet te duur dus als het helemaal niks is blijft de schade binnen de perken..
Hebben jullie enig idee of het iets zou kunnen zijn?

http://m.gearbest.com/cell-phones/pp_333164.html
pi_160933871
Gisteren de mi4c voor mijn vrouw ontvangen van Ibuygou. Netjes in het nederlands en met google play. Wel een paar chinese apps maar die kon ik gewoon verwijderen. Verder een top telefoontje voor wat ik zover gezien heb.
Nog een kleine vraag. Er zit ook een europese plug bij. Maar als ik de oplader uit het stopcontact haal blijft die vaak zitten. Kan ik ook gewoon de kabel van de mi4c in de oplader van mijn oude windows phone doen? Of werkt dat niet met het fast charging wat er op zit?
pi_160938747
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 15:27 schreef Stansfield het volgende:
Gisteren de mi4c voor mijn vrouw ontvangen van Ibuygou. Netjes in het nederlands en met google play. Wel een paar chinese apps maar die kon ik gewoon verwijderen. Verder een top telefoontje voor wat ik zover gezien heb.
Nog een kleine vraag. Er zit ook een europese plug bij. Maar als ik de oplader uit het stopcontact haal blijft die vaak zitten. Kan ik ook gewoon de kabel van de mi4c in de oplader van mijn oude windows phone doen? Of werkt dat niet met het fast charging wat er op zit?
Gebruik aub niet die Chinese lader in combinatie met die EU plug...Het is gewoon te gevaarlijk. Koop een lader in de winkel. Je bent een eurootje of 20 kwijt, maar je bent er tenminste zeker van dat je huis niet zal afbranden.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 19:02:21 #87
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_160938867
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 19:59:01 #88
45722 Dromer
pi_160940387
quote:
Die heb ik en vooralsnog is m'n huis niet afgebrand! ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 15:27 schreef Stansfield het volgende:
Kan ik ook gewoon de kabel van de mi4c in de oplader van mijn oude windows phone doen? Of werkt dat niet met het fast charging wat er op zit?
Als het een usb-adapter is, zal er niks ontploffen. De meegeleverde adapter zou ik, zoals brecht ook al zegt, niet gebruiken.
pi_160941779
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:59 schreef Dromer het volgende:

[..]

Die heb ik en vooralsnog is m'n huis niet afgebrand! ^O^

[..]

Als het een usb-adapter is, zal er niks ontploffen. De meegeleverde adapter zou ik, zoals brecht ook al zegt, niet gebruiken.
Dat is inderdaad gewoon een usb adapter. Maar ik vroeg me af of dat nog uitmaakt welke je gebruikt voor quick charging?

Anders kan ik inderdaad gewoon die gebruiken. Of die van banggood bestellen.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 12:57:55 #90
45722 Dromer
pi_160956216
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 20:40 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Dat is inderdaad gewoon een usb adapter. Maar ik vroeg me af of dat nog uitmaakt welke je gebruikt voor quick charging?

Anders kan ik inderdaad gewoon die gebruiken. Of die van banggood bestellen.
Ik gebruik de quick-charge port van de Blitzwolf voor 'normaal' opladen, als je dat bedoelt.
pi_160956442
Ik ben aan het twijfelen tussen de Xiaomi Redmi note 3 pro 2gb en de 3gb versie.
De extra storage heb ik niet echt nodig. Maakt de extra 1gb ram een merkbaar verschil, als ik geen zware multitaskende user ben? Of kan ik de $45 die ik bespaar beter opzijleggen voor de Redmi note 5 pro die ik over anderhalf jaar ga kopen ;)
pi_160957163
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:12 schreef Capitan het volgende:
Ik ben aan het twijfelen tussen de Xiaomi Redmi note 3 pro 2gb en de 3gb versie.
De extra storage heb ik niet echt nodig. Maakt de extra 1gb ram een merkbaar verschil, als ik geen zware multitaskende user ben? Of kan ik de $45 die ik bespaar beter opzijleggen voor de Redmi note 5 pro die ik over anderhalf jaar ga kopen ;)
Als je toch over anderhalf jaar een nieuwe telefoon gaat kopen, kun je wel voor de 2gb versie gaan ja...
pi_160961297
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 23:26 schreef shiznuts het volgende:
Dat is dus grotendeels strategie van Apple Corp. _O-
  zaterdag 26 maart 2016 @ 18:04:50 #94
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_160961345
Samsung, maar ook Xiaomi/Meizu bijv. kunnen er ook heus wat van hoor...
pi_160994574
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:12 schreef Capitan het volgende:
Ik zou voor de 3GB gaan!
MIUI is een flinke geheugen gebruiker. Ik Typ dit op de redmi note 3 en ik heb op dit moment 615MB van de 3GB over :)
pi_160994792
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:22 schreef julius123 het volgende:

[..]

Ik zou voor de 3GB gaan!
MIUI is een flinke geheugen gebruiker. Ik Typ dit op de redmi note 3 en ik heb op dit moment 615MB van de 3GB over :)
dat klinkt alsof ze een keer moeten leren optimaliseren.. :X
pi_160994801
Nou ik heb de Bluboo Picasso in de bestelling staan, de levering zal in half Mei zo zijn.
pi_160995048
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:11 schreef piglet het volgende:

[..]

Na een week of 2?
Ben je dan niet gewoon al besmet geraakt meer malware door een besmette app te downloaden of vage website te bezoeken??

HT6 hier in huis voor mijn moeder, totaal geen problemen met malware gehad.

Dus lijkt me eerder dat hij niet vanuit de homtom/doogee fabriek met malware kwam.

Waar heb je hem gekocht?
pi_160999156
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:40 schreef WammesWaggel het volgende:
Nou ik heb de Bluboo Picasso in de bestelling staan, de levering zal in half Mei zo zijn.
Heb je een plaatje ervan?Hoe ziet het eruit?
  maandag 28 maart 2016 @ 15:16:12 #100
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_160999201
Again. Gebruik Google eens. Je hebt dezelfde resourcen tot je beschikking als elk ander persoon. Man man man.

P.s.
~

[ Bericht 13% gewijzigd door shiz op 28-03-2016 15:26:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')