quote:
Op zondag 27 maart 2016 21:29 schreef Maartel het volgende:Miguel is sinds MaMaSé! al meer de electronische/dance-kant op gegaan qua productie. Al vond ik dat bij nummers als Eyo! en En Ik Dans wel lekker klinken, terwijl op dit album nummers als Do Do Do You Love Me er vooral wat ondergeproduceerd en goedkoop door klinken.
Het is inderdaad een beetje een mixed bag. Zijn trompetten zijn ook op het nieuwe album nog volop aanwezig, maar de productie is vaak erg kaal.
Ik gooi er maar gelijk het tweede nummer tegenaan: Tele-Romeo
KKK: Weer een klassieker. Het valt mij meteen op dat de productie van Tele-Romeo een stuk helderder is dan die van Alle kleuren. De instrumentatie en achtergrondzang komen een stuk helderder uit de verf. Er is op dit nummer eigenlijk niks aan te merken. Heldere stemmen, een simpele, catchy melodie die in klassieke K3-fashion er wordt ingestampt voor het eerste couplet is begonnen. Miguel gaat hier in het refrein subtiel om met de achtergrondzang (de aaaaahhhs in het rechterkanaal) en steunt grotendeels op het "koor" effect. Dit doet hij wel eens wat extravaganter.
KKJ: Ik kon hier even geen heldere versie van vinden. Overslaan dus!
HKM: Hier weer die irritante neiging om de woorden té netjes binnen de lijnen te zingen. Ik snap dat dit de meiden wordt opgelegd maar het haalt compleet de spontaniteit en persoonlijkheid uit het refrein. De basis-melodie klinkt gemoderniseerd maar niet veel anders dan het origineel. Ook de manier waarop de vocalen zijn verspreid is exact hetzelfde. Waar het hier een beetje misgaat is tijdens de coupletten. Miguel heeft ervoor gekozen om de akkoorden even keihard te benadrukken op de piano tijdens de zang en dat leidt erg af. De strijk-instrumenten zijn er nog wel maar een stuk minder aanwezig dan in het origineel, en dat is zonde. Duidelijk weer een stap naar dat digitale geluid. Klaasje... kom op, meid. Waar Alle kleuren op bepaalde vlakken is verbeterd in 2015 is Tele-romeo duidelijk een inferieure versie.