quote:
Oh ja mini verslagje!
Na een rustige eerste 30 km door de velden tussen houten en doorn begon de heuvelrug. De eerste schermutselingen op de kleine klimmetjes, en daarna ging het naar Leersum. Eerste keer Amerongseberg tekende al een beetje uit hoe de eindstrijd zou verlopen....
Na de Amerongse een mooi lusje over de defensieweg naar Rhenen, en daar stuitten we helaas op een behoorlijk zware valpartij met andere wielrenners. Er lag 1 man slecht bij met waarschijnlijk hoofdletsel.
Rondje door Rhenen en wat zware straatjes op en af, en langzaam aan begonnen er al wat kopjes moe te worden. Nog een keer defensieweg, weer langs het ongeluk, en nog een keer Amerongse berg. Op de dijk van Amerongsn naar wijk hebben we nog ingehouden, maar vanaf wijk was het volle gas tot thuis en de kopgroep slonk met elke km.
<finale muziekje Tour de Frans >
Net voor Culemborg plaatste Muzas de beslissende demarrage waarbij dop en Critic eraf gingen. In een tunneltje de dijk op zei ie "rije grip" en toen waren Peter Muzas en ik nog met drie. We konden het gaatje uitbouwen en gingen met 3 naar de finish. Net voor de brug onder de a27 liet ik een klein gaatje vallen toen Muzas op kop zat, en poefte er daarna met groot verschil langs. Hij reed t niet meer dicht en de sprint ging tussen Peter en mij die de hele dag al super sterk reed. Ik zei nog: daar is de sluis zullen we t op een gelijke finish houden? En meteen daarna dacht ik schakelen en ervandoor. Maar hij sprong er zo overheen en won verdiend de Primavera!! Muzas derde (godverdehoerenkankertyfus ebola)
Daarna bier en Stokbrood en kaas en patroon en famke kwamen ook nog ff langs. T was tof!!
Mijn foto's op Flickr![b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-