SPOILER: buren-rantOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Awww zo leuk!quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:32 schreef Selvaria het volgende:
Succes met je praatje Saskia.Fijn dat je man in de gelegenheid is mee te gaan zeg!
Het lijkt erop dat N. gericht mama zegt.Als ik sta te koken komt ze mamamama aangekropen en trekt ze zich aan mijn broek op. De hele dag zegt ze alleen mama als ze zich richting mij beweegt.
![]()
Verder kan ze nu in kartonnen boekjes bladeren en wijst ze met me mee als ik bepaalde dieren aanwijs. Ze zwaait ook sinds een paar dagen, zo schattig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie is de vierde prematuur?quote:Op donderdag 17 maart 2016 06:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Woehoe vandaag worden gewoon vijf fokbaby's dreumes! Waarvan vier prematuurtjes, bizarre dag was dat een jaar geleden. Maar ze hebben het ruimschoots ingehaald!
Gefeliciteerd allemaal!
![]()
L van Kentekenplaat, en zijn vriendin heeft hier ook meegepost, zij was in mei uitgerekendquote:Op donderdag 17 maart 2016 06:34 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd jarige J, N, L en Q!jullie 1e verjaardag!
[..]
Wie is de vierde prematuur?
Gefeliciteerd L van Kentekenplaat en zijn vriendin die hier ook heeft meegepostquote:Op donderdag 17 maart 2016 06:38 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
L van Kentekenplaat, en zijn vriendin heeft hier ook meegepost, zij was in mei uitgerekend
Ik moest lachen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 06:41 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Gefeliciteerd L van Kentekenplaat en zijn vriendin die hier ook heeft meegepost!
Waarom moest je lachenquote:Op donderdag 17 maart 2016 06:48 schreef Krisvc het volgende:
Gefeliciteerd L. En N. En Q. En Sjakie! Ik word een beetje emotioneel van al jullie berichtjes.
[..]
Ik moest lachen.
precies al dit!quote:Op donderdag 17 maart 2016 06:48 schreef Krisvc het volgende:
Gefeliciteerd L. En N. En Q. En Sjakie! Ik word een beetje emotioneel van al jullie berichtjes.
[..]
Ik moest lachen.
Ik denk dat ik geen buikspieren meer had. Dat ze tijdens de zwangerschap gewoon opgelost waren. Dus ik begrijp Mr. Razz wel. Jullie doen maar flauwquote:Op woensdag 16 maart 2016 15:44 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Iets te enthousiast geweestof zijn je buikspieren het niet meer gewend
Leuk trouwens een nieuwe baan!
gehehe. En dees natuurlijk.quote:Op donderdag 17 maart 2016 06:41 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Gefeliciteerd L van Kentekenplaat en zijn vriendin die hier ook heeft meegepost!
Dankjewel, wat lief.quote:Op woensdag 16 maart 2016 22:58 schreef FlyingFish het volgende:
LuDann, het is zo jammer dat het onmogelijk is om je te helpen, dus dan maar een virtueel hart onder de riem. Ik vind het knap hoe je ondanks alles wat je over je heen krijgt nog de fut hebt voor je studie en het gaande houden van borstvoeding. Niet iedereen zou dat je nadoen, zelfs zonder koorts en ziektes, en daar mag je trots op zijn! En een weekendje rust is geen slecht idee denk ik. Even alleen wat tijd voor elkaar en leuke dingen doen!
Achgossie, het arme kleintje. Ik zou ook niet meer willen werken dan nee.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:10 schreef Krisvc het volgende:
Mijn guppie is net door pappa van de opvang opgehaald omdat ze koorts had. Arm ding, zit compleet vol met snot. Dus nu wil ik niet meer werken maar naar huis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo più di ieri ma meno di domani
Oh het is echt omdat hij zo klein is, wat een lastig probleem zeg.quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:24 schreef LadyBlack het volgende:
LuDann, hij is nog zo ielig dat ik de gordels helemaal niet goed krijg. Dat wil zeggen, ik kan het niet goed controleren want hij zit in zo'n slaapzak met gaten voor de gordels maar daar verzuipt hij ook nog in
We hebben zelf een MC Cabriofix en daarin lag hij echt met zn kin op zn borst, dus nu een Stokke Besafe Izi van vrienden te leen en dat is al beter.
Ja dit is inclusief verkleinersquote:Op donderdag 17 maart 2016 14:22 schreef Estrys het volgende:
Heb je geen verkleiner in de MC, LB? Of is ie gewoon zo ieniemini?
quote:Wat een droppieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe reageerde je dochter bij t wegbrengen?
[ Bericht 3% gewijzigd door LadyBlack op 17-03-2016 15:58:50 ]
Ze zei tegen het andere kindje: 'O dat is MIJN mama. Ik moet naar huis.'quote:Op donderdag 17 maart 2016 15:44 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja dit is inclusief verkleiners
[..]
Wat een droppie
Hoe reageerde je dochter bij t wegbrengen?
Je kan wel veel met zo'n filter op je telefoon tegenwoordig, zelfs kleding en speelgoed aanpassenquote:Op donderdag 17 maart 2016 19:59 schreef -Spring het volgende:
Juist goed geregeld, Estrys! Zat jij niet met een zieke baby thuis.![]()
Ik doe ook niks bij zulke koorts, hoor. Althans, niet de eerste twee, drie dagen. Beterschap wel!
Och ludann. Beterschap, meis. Het is nu wel mooi geweest.
Ik heb een retrobaby
[ link | afbeelding ]
Voor T dan he, niet voor mezelf...quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:19 schreef Jagärtrut het volgende:
wat een leuk pakje, spring. Dat zou ik ook wel willen hebben..
quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Voor T dan he, niet voor mezelf...
wij gaan nu naar 74, dus ik denk het niet. Lief!quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:24 schreef -Spring het volgende:
[..]![]()
Het is een maatje 74. Ik wil m wel voor je bewaren als dat zin heeft.
Jammer!quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wij gaan nu naar 74, dus ik denk het niet. Lief!
Lukt wel, maar niet geweldig. Blijft inderdaad een brij hangen achter ventiel. Ik geef pap nu in een gewone Etos fles met de Dr. Browns speen. Ik vraag me sowieso af waarom we die Dr. Brown fles nog gebruiken, krampjestijd zijn we nu wel voorbij.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:37 schreef Malteser het volgende:
Twix krijgt naast zijn flessen melk ook wat groente en fruit en als hij zijn fles weigert, maak ik er soms pap van met wat rijstebloem wat we dan met een lepel geven.
Stel dat ik een keer een papfles wil aanbieden, hoe gaat dat in een smalle halsfles van Dr. Browns? Wordt dat dan niet te dik voor het ventiel? Iemand toevallig ervaring mee?
Wij hebben nooit rijstebloem gedaan, maar speltgranen (AH biologisch). Dat lukte inderdaad niet in de Dr. Browns. We gebruiken daarvoor de Difrax-fles met Dr. Browns-speen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:37 schreef Malteser het volgende:
Twix krijgt naast zijn flessen melk ook wat groente en fruit en als hij zijn fles weigert, maak ik er soms pap van met wat rijstebloem wat we dan met een lepel geven.
Stel dat ik een keer een papfles wil aanbieden, hoe gaat dat in een smalle halsfles van Dr. Browns? Wordt dat dan niet te dik voor het ventiel? Iemand toevallig ervaring mee?
Ik vond het wel lekkerquote:Op donderdag 17 maart 2016 20:24 schreef Mineola het volgende:
Wij hebben m ook allebei nog van vroeger, blijft leuk speelgoed! Hij hangt hier ook aan de box.
Hoe vond jij het wennen Estrys? Middagdutje gedaan en je teennagels gelakt?
Niet nee? Is wel praktisch toch?quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:57 schreef Mariposas het volgende:
Post aangepast, ik gebruik dus de Dr Brown speen op Etos fles, niet dr browns fles op Etos fles.
Ik ook, en nu weer 1 voor ¤2,50 via MP. En wat Spring zegt: kledingbeurzen, maar oop bij de Kringloopwinkel, etc, liggen ze regelmatig.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:05 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat activitycenter had ik vroeger ook.
Ik snapte jequote:Op donderdag 17 maart 2016 20:57 schreef Mariposas het volgende:
Post aangepast, ik gebruik dus de Dr Brown speen op Etos fles, niet dr browns fles op Etos fles.
Ja, daar twijfel ik dus een beetje over. Aan de ene kant heeft ze 'alleen maar' koorts, dus constant pcm geven vind ik ook weer zo wat. Aan de andere kant liever een keer een extra pcm dan dat d'r temperatuur constant zo hard op en neer gaat.quote:Op donderdag 17 maart 2016 21:16 schreef Mariposas het volgende:
Daarom wordt toch geadviseerd om paracetamolspiegel op te bouwen, twist?
SPOILER: Nog wat 'ik heb zulke leuke collega's - rant'Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik scrollde even terug en zag dat het verschil in temperatuur 1,4 graden is. In dat geval zou ik haar denk ik ook niet wakker maken.quote:Op donderdag 17 maart 2016 21:39 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, daar twijfel ik dus een beetje over. Aan de ene kant heeft ze 'alleen maar' koorts, dus constant pcm geven vind ik ook weer zo wat. Aan de andere kant liever een keer een extra pcm dan dat d'r temperatuur constant zo hard op en neer gaat.
Maar dan komt het er dus op neer dat we d'r straks uit d'r bedje moeten vissen om weer een pcm te geven (als er 6u voorbij is), terwijl ze dan misschien juist net lekker slaapt en dat voelt ook weer zo tegenstrijdig
+1quote:Op donderdag 17 maart 2016 21:50 schreef Sicilia het volgende:
Maar als haar koorts straks toch stijgt als de pcm is uitgewerkt, maar ze slaapt lekker verder, dan heeft ze blijkbaar weinig last van de koorts en is het toch ook niet zo heel erg, die koorts? Ik zou haar lekker laten slapen en er van uit gaan dat ze wel wakker wordt als ze last heeft van de koorts en dan kan je altijd nog een nieuwe pcm geven.
Wel fijn dat ze zich weer wat beter lijkt te voelenhopelijk is ze snel weer opgeknapt!
+1quote:Op donderdag 17 maart 2016 21:50 schreef Sicilia het volgende:
Maar als haar koorts straks toch stijgt als de pcm is uitgewerkt, maar ze slaapt lekker verder, dan heeft ze blijkbaar weinig last van de koorts en is het toch ook niet zo heel erg, die koorts? Ik zou haar lekker laten slapen en er van uit gaan dat ze wel wakker wordt als ze last heeft van de koorts en dan kan je altijd nog een nieuwe pcm geven.
Wel fijn dat ze zich weer wat beter lijkt te voelenhopelijk is ze snel weer opgeknapt!
Pap in fles maak je ook met minder pap aan. De rijstebloemfles die O 's avonds krijgt (tot de zak op is) drinkt hij gewoon uit zijn fles met calma-speen en die opening is echt minuscuul. 's ochtends krijgt hij dikkere Bambix in een difrax papfles. Die fles heeft hij wel even aan moeten wennen want daar verslikte hij zich in, maar ging de derde keer ook goed, ook omdat we toen de pap dik genoeg maakten.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:37 schreef Malteser het volgende:
Ons buurmeisje scheelt 2 maanden met J, dus herkenbaar. Maar als ik beter luister, hoor ik wel dat het een ander huiltje is.quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:06 schreef LuDann het volgende:
Hier verderop in de straat woont nog een baby. Meerdere zelfs.Maar eentje huilt er best vaak en ik spring regelmatig op omdat ik denk dat het Wolk is die boven ligt. Maar dat kan helemaal niet.
Wij gebruiken speen 3. Die gaat al snel genoeg voor Sjaak met de pap. Maar goed, dus wel speltgranen dus wellicht is dat dunner ofzo?quote:Op donderdag 17 maart 2016 21:32 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ik snapte je. Heb je dan speen 4?
We hebben hier een 'iedere cc telt' insteek. Als Twix een dag geen goede inname heeft, maak ik wel eens pap van de melk die hij laat staan als hij zijn fles niet leeg drinkt. Vaak pikt hij dat wel en lepelt dan zo toch nog wat pap (melk dus) naar binnen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 22:11 schreef LuDann het volgende:
Waarom geven jullie eigenlijk pap, ben ik benieuwd. Ik doe dat niet maar ik heb me niet verdiept in of dat zou moeten.
Ja ik ben bang voor zoietsquote:Op vrijdag 18 maart 2016 08:14 schreef Mineola het volgende:
Ik zou een schaar pakken missladybug![]()
Of gewoon een speldje?
Pap en brood, goed idee wel. Dit weekend eens kijken wat het schema van opperhoofd Kleintjes daarvan vindt
Omdat hij daar nu éindelijk een beetje fatsoenlijke nachten mee maakt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 22:11 schreef LuDann het volgende:
Waarom geven jullie eigenlijk pap, ben ik benieuwd. Ik doe dat niet maar ik heb me niet verdiept in of dat zou moeten.
Zou de draagdoek een oplossing zijn?quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:04 schreef LadyBlack het volgende:
Geen ervaring met pap hier, en ook niet met.... zelf gaan slapen
Mijn baby blijkt een kopie van zijn zus, en na 2 weken als een os geslapen te hebben tussen voedingen, slaapt hij nu alleen aan de borst of als je hem wiegt. HOE krijg ik dat een beetje subtiel omgebogen naar zelf in slaap vallen in de kinderwagen / wieg? Ik kan het namelijk echt niet maken tegenover de peuter om de hele dag met hem rond te sjouwen...
Oh, werkte het toch wel ja?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 08:19 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Omdat hij daar nu éindelijk een beetje fatsoenlijke nachten mee maakt.
O komt nog steeds voor minimaal 1 nachtvoeding ondanks de pap, maar het wakker zijn tussendoor is nu weg, en soms pakt hij er meer uur tussen, al is het meestal nog 4. Van de week zelfs voor het eerst 7 uur! Alleen jammer dat 4 daarvan was voor ik zelf naar bed ging, en vervolgens slaap ik heel licht omdat ik verwacht dat hij elk moment voor z'n voeding komtquote:Op vrijdag 18 maart 2016 10:59 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oh, werkte het toch wel ja?
Ik durf dat niet omdat Wolk een verleden heeft van niet zo goed willen aankomen. Ik denk dat ze de nachtvoedingen nog wel nodig heeft.
Mijn baby heeft water gedronken, zag ik net in de app van het KDV. Doen ze dat bij jullie KDV's ook, baby's water geven? Ik doe het zelf nooit.
Je gaat er echt vanzelf je weg in vindenquote:Op vrijdag 18 maart 2016 12:21 schreef LadyBlack het volgende:
Ik had een pietsie mijn hoop gevestigd op dat de tweede makkelijker zou slapen zoals je vaak hoort
Maargoed, inmiddels heeft de peuter 2u op de bank liggen tukken en de baby op mijn arm aan de borst. Nu kijkt de grote een filmpje en zit de kleine in de doek terwijl ik een lekkere cappuccino voor mezelf fix
Ik weet dat ze bij het CB met 8 maanden een bekertje geven om water uit te leren drinken, daar is hier een hele campagne voor. Ook maar eens gaan doen misschien.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 11:05 schreef Estrys het volgende:
Ja hoor vanaf 6 maanden krijgen ze hier ook weleens water. Om dat gortdroge brood weg te krijgen bijvoorbeeld. Geen liters hoor
![]()
Wat fijn dat hij beter slaapt! Wolk is sinds ze vaste voeding krijgt ook eigenlijk nooit meer wakker 'snachts. En we hebben meestal 2 of 3 nachtvoedingen, dat vind ik echt prima. Ze gaat al om 18 uur/19 uur slapen, dus dat mag dan ook wel vind ik, 3 voedingen op 12 uur. Hier ook altijd wakker om 7 uur tegenwoordig.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 11:15 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
O komt nog steeds voor minimaal 1 nachtvoeding ondanks de pap, maar het wakker zijn tussendoor is nu weg, en soms pakt hij er meer uur tussen, al is het meestal nog 4. Van de week zelfs voor het eerst 7 uur! Alleen jammer dat 4 daarvan was voor ik zelf naar bed ging, en vervolgens slaap ik heel licht omdat ik verwacht dat hij elk moment voor z'n voeding komt
Jagar, fijn dat jouw nacht ook beter is gegaan! Het gaat met kleine stapjes maar uiteindelijk kom je er wel! En hier is 7 uur opstatijd, ongeacht hoe lang daarvoor hij een voeding heeft gehad. Zal er ook mee te maken hebben dat mn man altijd om 7 uur opstaat voor z'n werk.
Nja, de huisarts zei er niks over net, alleen dat ik wel veel pech had. Als zij er niks achter zoekt dan zal het wel gewoon toeval zijn. Daar komt bij dat ik heul geen trek heb in een medische zoektocht, ik heb er daarvan meerdere gehad in het verleden en dat is altijd een stressvol en tijdrovend gebeuren.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:35 schreef SaskiaR het volgende:
Oef Lu, beterschap! Tijd voor een grondige controle?
Nee. Als ze de griep heeft die heerst dan is het redelijk normaal, het is een hardnekkige variant. Je kan altijd overleggen met de huisarts of je zo het weekend in wil gaan of niet. Maar de kans dat de huisarts je naar huis stuurt met 'kijk nog maar even aan' acht ik groot.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 15:03 schreef Krisvc het volgende:
Even snel tussendoor. Mijn guppie heeft nog steeds koorts. Ze heeft redelijk wat poepluiers, maar geen volle plasluiers. Ze drinkt iets minder dan normaal, maar wel nog meer dan genoeg (2x de borst vandaag en 3 flessen tot nu toe. Ik heb het idee dat we door de vele poepluiers de plasluiers een beetje missen. Zelf heb ik niet het idee dat ik me druk hoef te maken. Zouden jullie dit zorgelijk vinden?
Nou, dat is het idiote, als dit 2, 3 maanden eerder was gebeurd dan had ik gezegd, ja, stress en slaapgebrek zijn zeker factoren die meespelen. Maar nu... ik kook al maanden elke avond vers en afwisselend eten en sinds Wolk hapjes eet, eet ik ook 3 stuks fruit per dag. Mijn onderzoek gaat zijn gangetje, ik ben er maar 3 dagen per week mee bezig, wat niet meer dan een gewone parttime baan is op het moment. En omdat ik er rond een uur of 21 vaak al induik krijg ik voldoende slaap ondanks dat ze nog 3 nachtvoedingen wil. Ik kom op die drie vlakken niks tekort volgens mij.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 15:23 schreef Mariposas het volgende:
Sterkte LuDann! Denk dat het komt doordat je totaal geen weerstand hebt. En meestal is stress, slechte voeding of slaapgebrek daar de oorzaak van. Of je daar iets aan kan doen is aan jou te bepalen. Nouja deels natuurlijk.
Beterschap voor L!
Is wel logisch hoor. In periodes van drukte leef je als het ware op je adrenaline. Dan blijf je gaan en gaan en juist als er meer rust is haal je jezelf in.. Dan wordt je vaak juist ineens ziek; je lichaam dwingt zichzelf dan gewoon tot extra rust.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:32 schreef LuDann het volgende:
[..]
Nou, dat is het idiote, als dit 2, 3 maanden eerder was gebeurd dan had ik gezegd, ja, stress en slaapgebrek zijn zeker factoren die meespelen. Maar nu... ik kook al maanden elke avond vers en afwisselend eten en sinds Wolk hapjes eet, eet ik ook 3 stuks fruit per dag. Mijn onderzoek gaat zijn gangetje, ik ben er maar 3 dagen per week mee bezig, wat niet meer dan een gewone parttime baan is op het moment. En omdat ik er rond een uur of 21 vaak al induik krijg ik voldoende slaap ondanks dat ze nog 3 nachtvoedingen wil. Ik kom op die drie vlakken niks tekort volgens mij.
Kris, beterschap aan je sneutje. Ik zou het ook even aankijken voorlopig.
Aww IMA, wat een mooie foto van je prachtige meisje.
Euhm, dat was ik nog vergeten te zeggenquote:Op vrijdag 18 maart 2016 15:43 schreef LadyBlack het volgende:
Met koorts zijn de luiers hier ook minder, maar ze zweten dan misschien ook meer.
Enne, mensen, mijn baby slaapt in zn kinderwagen! Want op zn buik geprobeerd en toen de wagen wat blijven wiebelen.
Ah ja, misschien is dat het. Nja als het goed is is het nu weer achter de rug allemaal. Gaat vast goedkomen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:08 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Is wel logisch hoor. In periodes van drukte leef je als het ware op je adrenaline. Dan blijf je gaan en gaan en juist als er meer rust is haal je jezelf in.. Dan wordt je vaak juist ineens ziek; je lichaam dwingt zichzelf dan gewoon tot extra rust.
Hm, oke. Ik vroeg me af of het anatomisch gezien wel klopt dat Alex drie uur na de voeding nog steeds spuugt, maar de maa kan dus ook beslissen om elke twintig minuten maar 10ml door te latenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 08:36 schreef Krisvc het volgende:
Volgens mij opent de toegang naar de darm vanuit de maag eens in de 20 minuten en laat het wat eten door. Dat hoeft niet alles meteen te zijn. Hangt er ook van af hoe licht verteerbaar iets is voordat het erdoor gaat. Eerst moet de maag en de maagsappen werken.
Ik gok dat dat met een baby hetzelfde werkt en dat melk niet al te zwaar verteerbaar is.
Zo'n reactie zou ik echt niet oké vinden. Jij voedt hem dus hij kan hem terugleggen, niemand is graag wakker 's nachts dus eerlijk delen... vind ikquote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:23 schreef Jagärtrut het volgende:
godverdorie, ruzie met de duutser. Omdat ik hem vannacht vroeg om T terug te leggen in z'n eigen bedje nadat ik hem gevoed had (en door had dat de duutser wakker was, anders had ik het nooit gevraagd). De Duutser vond dat ik veel beter was in hem in bed leggen, dus hij wou het niet doen.
Nu ik hem er in daglicht op aanspreek snapt hij nog steeds niet dat ik dat niet tof vond. Zijn redenatie is dat ik veel beter ben in T kalmeren. Ja, en ook veel slechter in weer in slaap komen na een voeding. En ik ben ook veel beter in borstvoeding geven, dus dat doe ik ook al. En oefening helpt.
![]()
Verder heeft T diarree, vanaf vannacht 12 uur al 6 waterige poepluiers. Moeten we daar wat mee, denken jullie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou, dat was em dan! Voor sommigen hier tot snel in het dreumestopic!
+1quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:48 schreef Hupje het volgende:
Ik zou dan eerder proberen om vaker aan te leggen. Elke slok is mooi meegenomen.
Ik dacht dat pindakaas het 1e jaar sowieso werd afgeraden ivm hoog allergiegehalte...en als jij er al gevoelig voor bent zou ik zeker die grens even afwachten...quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Vraagje, ik heb zelf een noten-/pinda-allergie danwel overgevoeligheid. Ik reageer erop, maar niet dusdanig dat het gevaarlijk is. Heeft M daar dan meer kans op? Moeten we daar rekening mee houden bij het introduceren van noten/pinda's straks? Ik las hier bijvoorbeeld over pindakaas van De Kleine Keuken. Kan ik haar dat dan geven, of moet je met een risico juist langer wachten? Of zou ik bij de huisarts eens moeten testen hoe het precies bij mij zit?
Die van de kleine keuken wordt aangeboden als '6-8 maanden', vandaar dat ik het me afvroeg.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik dacht dat pindakaas het 1e jaar sowieso werd afgeraden ivm hoog allergiegehalte...en als jij er al gevoelig voor bent zou ik zeker die grens even afwachten...
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:41 schreef Hupje het volgende:
Volgens onze kinderarts wijst nieuw onderzoek uit dat je beter vroeg kunt beginnen met de introductie van pinda. Maar hoe dat zit als er pinda-allergie in de familie zit, weet ik niet.
De wetenschap in een notendopquote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:44 schreef Mariposas het volgende:
Erfelijke aanleg speelt een belangrijke rol bij voedselallergie, dus ze heeft inderdaad een hogere kans dat ze er ook allergisch of overgevoelig voor is.
Noten- en pinda's worden geadviseerd om niet al te vroeg te introduceren omdat er een hogere kans is dat dit allergie veroorzaakt. Dit geldt overigens alleen aks iemand aanleg heeft voor die allergie. Het advies is geloof ik 9 maanden of 1 jaar?
Overigens hoef je daar geen pindakaas van de kleine keuken voor te gebruiken, althans deze pindakaas verlaagt het risico op een allergische reactie niet. Dit is pindakaas zonder toevoegingen, puur pinda, en daarom babyvriendelijker.
Dat vraag ik me met wel meer producten voor baby's af.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:49 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik snap overigens dat de pindakaas van de kleine keuken geen verschil maakt. Maar omdat daar 6-8 maanden opstaat vroeg ik mij ineens af hoe dat zit.
+1.quote:Op zondag 20 maart 2016 07:52 schreef LuDann het volgende:
Hier, leuk filmpje over of baby's zouden moeten doorslapen. Blijkt dat maar 20% dat doet en dat het niet afhankelijk is van wat ze te eten krijgen.
http://www.itv.com/news/w(...)p-through-the-night/
Het lijkt soms wel 95% te zijn die doorslaapt in mijn omgeving.
Ah lieve jager..quote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:23 schreef Jagärtrut het volgende:
godverdorie, ruzie met de duutser. Omdat ik hem vannacht vroeg om T terug te leggen in z'n eigen bedje nadat ik hem gevoed had (en door had dat de duutser wakker was, anders had ik het nooit gevraagd). De Duutser vond dat ik veel beter was in hem in bed leggen, dus hij wou het niet doen.
Nu ik hem er in daglicht op aanspreek snapt hij nog steeds niet dat ik dat niet tof vond. Zijn redenatie is dat ik veel beter ben in T kalmeren. Ja, en ook veel slechter in weer in slaap komen na een voeding. En ik ben ook veel beter in borstvoeding geven, dus dat doe ik ook al. En oefening helpt.
![]()
Verder heeft T diarree, vanaf vannacht 12 uur al 6 waterige poepluiers. Moeten we daar wat mee, denken jullie?
Ja, dat vind ik ook totaal iets andersquote:Op zondag 20 maart 2016 08:09 schreef LadyBlack het volgende:
Twist, ik ben dan wel benieuwd hoe ze dat precies bedoelen. Ik gaf laatst aan dat ik na 11 maanden alleen slaapjes-aan-de-borst mezelf dwong om E 10 minuten te laten huilen en dat ze toen binnen 8 minuten stil was. Maar toen kon ik uiteraard al horen dat het een dalende lijn in het geluid was.
Hier idem, hoorde ik van 2 collega's met kleine kinderen, toen ik net terug was van verlof en zij hoorde dat mijn baby van toen 3,5 maand nog niet doorsliep. Toen had ik ook zoiets van...quote:Op zondag 20 maart 2016 15:01 schreef Missladybug het volgende:
Wij hadden laatst ook vrienden op visite die vertelden dat ze hun baby s nachts laten huilen. Twee deuren dicht, allebei oordoppen in en laat maar krijsen. Ik weet nooit goed hoe ik ermee om moet gaan, zulke verhalen.
Allereerst: het is een faaaaase, vet irritant maar grote kans dat ze hiern ineens iets nieuws kan.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:49 schreef SaskiaR het volgende:
Heeft iemand nog tips om mijn baby te vermaken?
De afgelopen dagen in Frankrijk ging het prima, zat leuke dingen te zien, maar nu thuis is echt niks meer leuk.
Ze kan nog niet kruipen/rollen, dus op de rug liggen is evil en op de buik is max 10 minuten leuk (dan moet je wel steeds de speeltjes terugschuiven die ze wegduwt). Zittend spelen vindt ze wel leuk, maar ik denk dat dat niet goed is voor haar rug, dus dat wil ik niet te lang doen (of zou dat wel kunnen?). Dus elke 2 min moet je weer een ander speeltjes pakken. Ik probeer wel liedjes te zingen en klapspelletjes enzo, maar ik ken er niet genoeg (klap es in je handjes en er komt een muisje aangelopen). Zelf klappen kan ze ook nog niet.
Ze steekt alles in haar mond, dus boekjes lezen lukt niet. Sowieso is op schoot zitten stom, dan gaat ze zich strekken en huilen.
Wandelen in de draagzak is wel ok, maar alleen als er hele leuke dingen te zien zijn, anders is het weer strekken en piepen.
Oja, eten is wel leuk, maar dat doe je ook niet de hele dag...
Pff, dit is echt de eerste fase die ik echt niet tof vindt, ze is zo gefrustreerd en dan worden wij ook chagrijning. Help!!
Zo'n koord vind ik geen fijn idee voor in bed, zeker niet in de buurt van d'r nekjequote:Op zondag 20 maart 2016 21:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zo'n knijpkoord aan dr slaapzak vast maken?
Ja heb je ook gelijk in... dacht ik even niet over na. Saar heeft nooit een speentje gehad dus verder geen tips...quote:Op zondag 20 maart 2016 21:13 schreef twist02 het volgende:
[..]
Zo'n koord vind ik geen fijn idee voor in bed, zeker niet in de buurt van d'r nekje
En ik vermoed dat ze die ook gewoon lostrekt eigenlijk...ik had al geprobeerd om het speendoekje in d'r slaapzak te stoppen (deden we in het begin zodat ze d'r speen makkelijk kon vinden), maar die rukt ze er gewoon weer uit...
Ik ben eigenlijk ook bang dat er weinige echte 'oplossingen' zijn (anders dan dit uitzitten), maar vond het wel een tegen-beter-weten-in-vraag waard
Hmm, ik vind de benaming 'veiligheids'speld altijd vrij misleidend... het zal wel niet, maar als ze die open krijgt, is er weinig veiligs meer aanquote:Op zondag 20 maart 2016 21:23 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En de knuffeldoek met een veiligheidsspeld aan de slaapzak maken?
Nouja, dan wel de veiligeveiligheidsspelden, voor baby's. Maar zelf een draadje is dan misschien fijner.quote:Op zondag 20 maart 2016 21:26 schreef twist02 het volgende:
[..]
Hmm, ik vind de benaming 'veiligheids'speld altijd vrij misleidend... het zal wel niet, maar als ze die open krijgt, is er weinig veiligs meer aan
Maar zou misschien zo'n doekje wel met een paar steekjes vast kunnen zetten ofzo...ergste wat er dan kan gebeuren is dat ze 'm alsnog lostrekt (maar dan wordt het niet meteen gevaarlijk ofzo)
OMG! once you see it..quote:Op zondag 20 maart 2016 19:42 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ik kom vandaag officieel afscheid nemen. Vandaag hebben we de verjaardag van N en L gevierd in een bomvol huis. N was ziek, maar heeft zich super gedragen. Af en toe wilde ze gewoon lekker bij ons liggen en dat vonden we prima. Ze zijn vreselijk verwend. Taart vonden ze maar mwah. L heeft er wel lekker mee lopen viezeriken. N had hem al snel op de grond gegooid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OMG, ik dacht dus echt dat het aan mij lag!quote:Op zondag 20 maart 2016 21:59 schreef faptist het volgende:
[..]
OMG! once you see it..
Mega boob in de bovenste linker hoek.
Hartstikke fijn voor hem uiteraardquote:Ik ben uitgeput. Vannacht elk uur wakker. Man slaapt overal doorheen.
Omg heb jij mijn man? Echt daar kun je kanon naast afschieten en hij draait zich hoogstens wat verstoord om...quote:Op zondag 20 maart 2016 22:48 schreef faptist het volgende:
Twist,
Ik weet het.
Maar weet je wat het is. Mijn man slaapt heel diep en heeft daarna opstarttijd nodig. zo eentje die je wakker maakt, tegen je praat maar nog slaapt. Of die je wakker maakt, en nog eens harder port, slaat (!) of schreeuwt en gewoon verder slaapt. Echt. Ik heb er weleens filmpjes van gemaakt hoe bizar het is.
En vervolgens moet hij even wakker worden.. Wennen aan het licht, wennen aan de kou, wennen aan het feit dat hij leeft weet ik het wat.
In die tijd had ik al lang heen en weer gelopen dus het bespaart me op dat moment gemopper /boosheid.
Dat bewaar ik dan gewoon voor de dag erna.
Ik vind het vervelend, man vind het vervelend, maar hij is hierin echt niet te veranderen. Dus ik zeur gewoon. Soms moet dat.
quote:Op zondag 20 maart 2016 21:59 schreef faptist het volgende:
[..]
OMG! once you see it..
Mega boob in de bovenste linker hoek.
En uber cute zo die jarige jobjes <3
en in de fase dat ro alleen nog maar een beetje kon zitten was de stapeltoren van de action een hit (zit een donutvorm in met kraaltjes.. heel licht en veel geluid dus awesome), van die links (rondjes die in elkaar klikken), de poezenrammelaars van de ikea en het jellycat knisperboekje van de staarten. Verder was mijn gezicht de bom net als mijn borsten.. als in ; zzzz..
Go with the flow!
Oh en wat me nu te binnen schiet. Toen ik op bezoek was bij cactus zag ik dat vrouw van cactus iets geniaals had gemaakt. Een waterflesje met allerlei kraaltjes en glimmende dingetjes erin. Dop goed aangedraaid. crea chick <3
Ro zit al sinds donderdag in de mama plakfase.
Ik ben uitgeput. Vannacht elk uur wakker. Man slaapt overal doorheen.
Maar.. ze eet al sinds 2 dagen mee met de pot. Zo knap. Ik knal van trotse liefde uit elkaar <3!!
Ik hoor hier natuurlijk helemaal niet, maar las toevallig mee; een vriendin van mij had om die reden een 'knuffel' aan de speen.quote:Op zondag 20 maart 2016 21:26 schreef twist02 het volgende:
[..]
Hmm, ik vind de benaming 'veiligheids'speld altijd vrij misleidend... het zal wel niet, maar als ze die open krijgt, is er weinig veiligs meer aan
Maar zou misschien zo'n doekje wel met een paar steekjes vast kunnen zetten ofzo...ergste wat er dan kan gebeuren is dat ze 'm alsnog lostrekt (maar dan wordt het niet meteen gevaarlijk ofzo)
Heb je die tip ook voor peuters met eczeem?quote:Op zondag 20 maart 2016 21:01 schreef Stippelrientje het volgende:
Silly? Heeft die kleine van je nog zoveel last van eczeem? Ik heb me nu een wonderspul!
DM me maar als je info wil.
oh bah, estrys. Is er iemand die je kan komen helpen even? Een werkster? Iets leuks gaan doen met de kinderen zodat je weer weet waarom je zoveel van ze houdt?quote:Op maandag 21 maart 2016 11:45 schreef Estrys het volgende:
Ik heb het ZO gehad he.Ik boek een vakantie en ga in m'n eentje drie weken op een tropisch eiland zitten. Ben ik hier aan het opruimen en daar trekt de ene vanalles uit de kast om er NIET mee te spelen en in de keuken gaat een pak drinken om. Vervolgens pist de middelste tot twee keer toe in haar broek
Baby hoest zichzelf steeds wakker. Met gevolg dat ie stront chagrijnig is.
Echt... 3 kinderen... WHAT was I thinking?? Over twee weken werken maar het huis is één grote plakbende
Het grootste voordeel is dat op maandag mijn moeder komt en die poetst ook meteen. Want blijkbaar krijgt zij dat wel voor elkaar met twee kinderen. Alleen nu is ze met vakantie.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:49 schreef LadyBlack het volgende:
Estrys, 1 voordeel: als je op je werk zit hoef jij die pis niet op te ruimen en merk je ook niet dat je huis plakt
Hier een week of twee. En dan krijg je er een vet leuke baby voor terug! Inclusief geupdatete slaapfunctie. (Hier dan). Helaas zit er nog een kleine bug in het nieuwe slaapsysteem: meneer trekt eerst 100 keer de speen uit zijn mond om hem overdwars terug te stoppen. En dat werkt niet. En dan wordt ie Heel Heel Boos. Maar als ie dan eindelijk slaapt gaat het prima. (Tikt af op mobiel). Helaas blijft het afgeleid zijn tijdens de BV nog steeds aanwezig. Misschien dat de "concentratie voor meer dan 6 slokken functie" bij de volgende update terug komt. Hope so. Maar verder: vrolijkheid alom!quote:Op maandag 21 maart 2016 10:49 schreef silliegirl het volgende:
Team zombie ftw!![]()
![]()
![]()
Mijn baby is overigens stuk. Met name de zelf-inslaapval functie. Ik loop al anderhalve week moeilijk te doen om 'm in slaap te krijgen, maar als 'ie niet slaapt zit ik met een chagerijnige huilbaby.
De nachten zijn dus ook prut, want dan ist ook elke 1,5 uur raak en komt meneer niet echt meer in slaap. Drinken wil 'ie dan niet en een speen spuugt 'ie ook uit en dan gaat 'ie uiteindelijk heel hard huilen, want niks is goed dan.
Vast dat stomme 19-weken sprongetje, ik hoorde Jantina er ook al over toch? Hoe lang duurt dat?![]()
Ja, zo'n geval hebben we dus, maar die 'snapte' ze een tijdje geleden nog niet (of ze was het er in elk geval niet mee eensquote:Op maandag 21 maart 2016 07:25 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik hoor hier natuurlijk helemaal niet, maar las toevallig mee; een vriendin van mij had om die reden een 'knuffel' aan de speen.
Zo'n ding:
[ afbeelding ]
En nu ik hier toch ben;
[..]
Heb je die tip ook voor peuters met eczeem?
+1 op alles!quote:Op maandag 21 maart 2016 13:55 schreef Sara82 het volgende:
Oh en sorry, ik zit hier hardop te lachen om de verhalen over de meerkindshuishoudens... Heulniegrappignie als je er zelf middenin zit, I know...
Werkt wel prima tegen mijn ratelende eierstokken, poe! (Ik wil een niehiehieuwe, deze wordt te snel groot!)
He jammer, daar hoopte ik op, over een paar weken...quote:Op maandag 21 maart 2016 09:32 schreef Cholula het volgende:
Overigens is 1 jaar worden geen reden om je moeder meer slaap te geven.
Ik wacht al 3 jaarquote:Op maandag 21 maart 2016 15:54 schreef AwayTL het volgende:
Zo herkenbaar deze twee kinderen hectiek. Na 5 maand werd het beter te handelen.
Nu spelen ze wel meer samen en is de rust weer terug gekeerd (muv het slapen) .
Hou vol, het wordt beter. Nu word je geleefd, straks bepaal je zelf weer wat er gaat gebeuren.
Haha, inderdaad, wat keek ik tijdens m'n zwangerschap uit naar leuke jurkjes... Viel dat even tegen.quote:Op maandag 21 maart 2016 16:09 schreef L0t.. het volgende:
Wow goed bezig Selvariaen zo herkenbaar van die bv-proof kleding. Ik keek er tijdens mn zwangerschap zo naar uit om weer te gaan shoppen voor mezelf maar dat valt toch wat tegen zo
. Dan maar weer voor de kinderen inslaan
![]()
.
En geruststellend bericht Away.
ik kijk meer op tegen de zomer, als ik maar 1 laag kleding draag idd. Nu is het meestal 1 laag omhoog, andere laag naar beneden.quote:Op maandag 21 maart 2016 16:38 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Haha, inderdaad, wat keek ik tijdens m'n zwangerschap uit naar leuke jurkjes... Viel dat even tegen.
Uiteindelijk was vrijwel alles bv-proof, met legging eronder trek ik gewoon jurk omhoog, als ik zit, zie je vrij weinig. En stretchjurkjes via de halsopening. T-shirts en truien sowieso geen probleem. Snap die voedingskleding nooit zo.
quote:Op maandag 21 maart 2016 17:56 schreef L0t.. het volgende:
Ik had vandaag een dagje alleen met F en dat was zo goed voor ons. Echt even rustig kunnen genieten van mn lieve meisje.
Ohhh ze lijkt op je oudsteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Ocharme, sterkte ermeequote:Op maandag 21 maart 2016 21:31 schreef Selvaria het volgende:
Wij mogen zo naar de HAP omdat N. net keihard op haar hoofd is gevallen tijdens het optrekken aan de box.Man zat preventief achter haar, maar ze struikelde zo achterover over zijn benen en is op de een of andere manier op zowel haar achterhoofd (rode plek) als haar voorhoofd (dikke buil en blauwe plek) gevallen. Nu krijst ze al een uur lang als we haar niet vasthouden. Alles dat lijkt op weg/neerleggen resulteert in krijsen, niet normaal. Mijn moederhart.
![]()
We hebben alvast een wekadvies gekregen en moeten zo om half 11 langskomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |