abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160708268

De eerste wedstrijden van de achtste finales zijn gespeeld. Vorige week hadden we hoop op een prachtige voetbalavond, maar we mogen toch wel een beetje stellen dat het op een deceptie uitliep. De avond werd geopend met Borussia Dortmund - Tottenham Hotspur. Iedereen was het er zo ongeveer over eens dat het wel de finale kon zijn. Dortmund bracht zoals altijd haar beste spelers, waar Pochettino namens de Spurs spelers spaarde ten gunste van de titelstrijd in het vaderland: Tottenham werd weggespeeld met 3-0.

Vanaf 21:05 was het de beurt aan Liverpool - Manchester United. De eerste ontmoeting in Europees verband tussen deze twee ploegen terwijl ze toch wel een lange historie hebben. Klopp zat vanaf minuut 1 te stuiteren op de bank. Negen centimeter verderop zat Van Gaal als een man op een begrafenis toe te kijken. De wedstrijd was niet zo best, het is immers Engeland. Manchester United leverde met name een wanprestatie waar Liverpool het vooral op inzet deed.

Halverwege de eerste helft vond Memphis het genoeg en haalde hij Nathaniel Clyne onderuit: penalty Sturridge und 1-0. Ver in de tweede helft na een tikkeltje buitenspel blunderde Carrick en kon uit een voorzet Firmino 2-0 binnentikken. Louis mag De Gea danken dat het nog maar 2-0 is gebleven. Drie doelpunten verschil winst is het devies.

Dan is er een klein probleempje. Oorspronkelijk zou Manchester United - Liverpool om 19:00 beginnen, maar Manchester United heeft verplaatsing naar 21:05 aangevraagd. Mag dat zomaar? Nou, u ziet het. 19:00 is 18:00 in Engeland en dan zijn veel Engelsen nog niet in de gelegenheid om op tijd af te komen op Old Trafford. We moeten er dus genoegen mee nemen. Maar, nu moet er ook een andere wedstrijd gekozen worden om 19:00.

RTL7 heeft gekozen voor Valencia - Athletic Bilbao. Valencia is een en al rumoer dit seizoen. De club is inmiddels verziekt door Lim en Mendes. Even een lekker citaatje om er bij in te komen.

quote:
De verhoudingen in Mestalla zijn duidelijk en werden nog maar eens bevestigd door de aankopen die de club deze zomer deed. Als het geen spelers zijn in wie Lim een direct financieel belang heeft, zijn het bijna voetballers die begeleid worden Mendes' managementbureau Gestifute. En soms zelfs allebei tegelijk. Als officieuze technische baas van Los Che laat Mendes Valencia bieden op zijn eigen spelers en bepaalt hij dus zelf zijn provisie. Daarmee is Mendes de eerste zelfvoorzienende zaakwaarnemer ter wereld. In ruil voor de technische macht bij Valencia gaf Mendes aan Lim de waardevolle portretrechten van Cristiano Ronaldo.
Goed, dan de trainers. Die worden ook zonder na te denken aangesteld. In de zomer 2014 deed Nuno zijn intrede. Zeer onervaren trainer, maar dat mag de pret niet drukken. Eind november 2015 werd de druk te hevig en stapte hij op. Er moest dus een nieuwe trainer komen. Wat denkt u? Gary Neville werd gekozen omdat hij zo goed kon analyseren bij Sky Sports. Wat een feest.

Neville heeft de resultaten, zeg maar, niet verbeterd. Het is ellende. Gary kan niet zo goed Spaans spreken dus hij heeft alle selectiespelers een iPad gegeven waarop ze na de training rustig kunnen nalezen wat Neville allemaal van ze wil en verwacht. Dat is toch lekker, een avontuurtje in Spanje. iPad Gary Neville wordt door de aanhang inmiddels uitgekotst, maar na wat leuke wedstrijden zit hij weer in het zadel bij het bestuur. Zeven puntjes van de streep des doodsch. Lekker schelden op je spelers, lekker een act opvoeren: fantastisch.

Kortom: walgelijk allemaal. Januari-aankoop Cheryshev (te quiero!) kan soms nog wat blijdschap brengen bij de fans. Overigens heeft hij een blessure, RIP.

Dan Athletic Bilbao. Die kent u nog wel van de groepsfase. De Baskische vrienden: u kent de regel inmiddels wel. Kunt u bewijzen dat u Baskische roots heeft, dan bent u welkom. Dan denkt u vast dat er allemaal blanke Spanjaarden rondlopen, maar niets is minder waar. We hebben een Baskische neger. Dit klinkt allemaal wat racistisch, opdat Sylvana Simons me vergeeft. We kunnen u vertellen: hij is heel goed. Deze zomer komt de jongen met ook Ghanese roots op de respectabele leeftijd van tweeëntwintig jaar. We kunnen nog vaak genoeg van hem genieten, alleen donderdag niet want hij is geblesseerd 13.gif.

Daarom hieronder een filmpje om te genieten van Inaki's show dit seizoen. Onder andere een lekker goaltje tegen Espanyol.

Dit seizoen staat Athletic Bilbao in de subtop genesteld waar Sevilla en Celta de Vigo ook bivakkeren. Plek 5 tot en met 7. Mede onder aanvoering van Inaki, maar toch ook zeker van Aritz Aduriz. Hij voetbalt alweer na een tour door Spanje sinds 2012 weer bij Bilbao. Dit seizoen lijkt hij beter dan ooit. In 43 officiële wedstrijden heeft hij meer dan dertig goals gescoord. Zijn beste moyenne ooit. Mede dankzij drie goals van Aritz werd begin dit seizoen Barcelona met 4-0 verslagen. Een te goede uitslag om weg te geven, zo bleek. Athletic heeft dus niets te klagen. Zeker omdat hij de vorige ronde een schitterende en belangrijke goal scoorde in de uitwedstrijd tegen Marseille

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sinds de zomer voetbalt ook Raul Garcia, jarenlang steunpilaar op het middenveld van Atletico en wordt nu hevig gemist, bij Bilbao. Acht miljoen euro was de prijs en heeft tot 2019 getekend. Dit jaar wordt hij 30. Hij is een speler die het nodige GIF en winnaarsmentaliteit met zich meebrengt. Best een belangrijke speler voor Bilbao dit seizoen. Het feest werd echter ruw verstoord toen hij begin dit jaar de binnenband van zijn linkerknie scheurde. Hier moest hij vijf wedstrijden toekijken, waar Athletic er maar twee van won. Zegt u maar: best belangrijk. Hij scoorde de vorige week de enige treffer.

Het werd 1-0 voor voor Athletic Bilbao in San Mamés dus Valencia moet zeer op haar hoede zijn voor de treffer van Bilbao. Twee doelpunten verschil winnen is dus het devies. Laten we hopen dat beide ploegen er een dolle show van maken. Dat is immers wat de Europa League is.

Donderdag 17 maart
18:00 Voorbeschouwing op RTL7
19:00 Valencia - Athletic Bilbao
21:05 Manchester United - Liverpool
23:00 Nabeschouwing en alle samenvattingen

[ Bericht 0% gewijzigd door Ajacied422 op 16-03-2016 13:53:43 ]
pi_160711813
Geweldige OP weer _O_
Ik ben vooral benieuwd naar MUFC-LFC

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2016 12:48:41 ]
  woensdag 16 maart 2016 @ 13:48:31 #3
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_160713129
Geen dank voor de info, Stinho.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_160713149
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:48 schreef Koffieplanter het volgende:
Geen dank voor de info, Stinho.
Niet teveel met eer gaan strijken.
  woensdag 16 maart 2016 @ 13:51:47 #5
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_160713197
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:49 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Niet teveel met eer gaan strijken.
Je wist niet eens dat Iñaki en Cheryshev geblesseerd zijn en dat #TheRealRaúl weer fit is en vorige week de 1-0 maakte. 8.gif
pi_160713225
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:51 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Je wist niet eens dat Iñaki en Cheryshev geblesseerd zijn en dat #TheRealRaúl weer fit is en vorige week de 1-0 maakte. [ afbeelding ]
Dat is niet overdreven hip of zo. Ik bedank je alleen voor je inzichten over Raul Garcia. De rest had ik lui kunnen googelen maar ik was te druk met schrijven.

Ik moet vaker zulke essays schrijven.
pi_160716122
Goede OP
Oh.
pi_160742239
Valencia
Ryan; Vezo, Mustafi, Santos, Gayá; Danilo, Fuego; Santi Mina, Rodrigo, Andre Gomes; Negredo

Athletic Club
Herrer'n; De Marcos, Etxeita, Laporte, Balenziaga; Beñat, San José; Merino, Raul Garcia, Muniain; Aduriz
pi_160742305
We gaan los op RTL7

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2016 18:00:17 ]
pi_160742308
Topshow.
pi_160742333
Moet nog steeds bijkomen van Bayern - Juve
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_160742350
Ik heb hier weinig zin in.
  donderdag 17 maart 2016 @ 18:04:12 #13
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_160742372
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:03 schreef hafcfan het volgende:
Ik heb hier weinig zin in.
Athletic is leuk hoor, het is alleen zonde dat hun leukste speler afwezig is.
  donderdag 17 maart 2016 @ 18:04:49 #14
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_160742384
quote:
10s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:02 schreef superniger het volgende:
Moet nog steeds bijkomen van Bayern - Juve
Anders ik wel ;(.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_160742386
Is de OP nou het werk van Koffieplanter of van Stijn?
pi_160742387
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:04 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Athletic is leuk hoor, het is alleen zonde dat hun leukste speler afwezig is.
Inaki of Garcia?
pi_160742388
Ik ben benieuwd wat MUFC er vanavond van bakt

Hoop op een snelle 1-0, zou de wedstrijd leuk maken
  donderdag 17 maart 2016 @ 18:05:24 #19
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_160742397
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:04 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Inaki of Garcia?