Je bent best een aparte user.quote:Op donderdag 17 maart 2016 00:02 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ooh oke. ja sorry leandra ik had moeite om knokkels te verstaan.
daarom vroeg ik het ook even aan wat hij bedoelde......... anders moet ik weer code's gaan ontcijferen en daar heb ik geen zin in.
Ja ik probeer dat soort dingen altijd voorzichtig te brengenquote:
ja klopt laten we alsjeblieft gewoon bij het onderwerp blijven zonder dat ik iedere keer gepest word.quote:Op donderdag 17 maart 2016 00:16 schreef Leandra het volgende:
Maar laten we er maar over ophouden heren.... het is zoals het is.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het ligt niet aan hem dat jij niet weet waar je "tops" moet invullen.
Wat is fokken anders dan genetisch manipuleren met andere middelen?quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:28 schreef Elfletterig het volgende:
Onderzoek naar de herkomst van dieren: prima
Dieren genetisch manipuleren in het belang van medisch onderzoek: vooruit, prima
Dieren genetisch manipuleren zonder enig concreet doel: een brug te ver, niet aan beginnen.
Fokken is een proces waarbij je een mannetje en vrouwtje bij elkaar zet vanwege bepaalde sterke eigenschappen. Dat levert dan (hopelijk) nageslacht op met dezelfde goede kenmerken.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is fokken anders dan genetisch manipuleren met andere middelen?
Die eigenschappen zijn toevallige mutaties waar je mee verder gaat. Principieel is het gewoon een primitieve en complexe manier van genetisch manipuleren.quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Fokken is een proces waarbij je een mannetje en vrouwtje bij elkaar zet vanwege bepaalde sterke eigenschappen. Dat levert dan (hopelijk) nageslacht op met dezelfde goede kenmerken.
Genetisch manipuleren is dat je gaat zit knoeien met de genen om allerhande mutaties te krijgen. Het lijkt me nogal een verschil.
Ik denk niet dat muizen van vandaag op morgen ineens een menselijk oor op hun rug zien groeien, hoe fanatiek je ook fokt. Bij genetische manipulatie gebeuren zulke dingen wél. En zoals ik al zei: als het een medisch doel dient, vind ik het verdedigbaar. Maar daar lijkt hier totaal geen sprake van. Er is geen enkele reden om kippen met afwijkende poten te creëren.quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die eigenschappen zijn toevallige mutaties waar je mee verder gaat. Principieel is het gewoon een primitieve en complexe manier van genetisch manipuleren.
Ik denk dat je afkeer gewoon voortkomt uit angst voor technologie en het niet weten wat het is.
Zoals ik zei, je hebt niet echt een goed idee waar je het over hebt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk niet dat muizen van vandaag op morgen ineens een menselijk oor op hun rug zien groeien, hoe fanatiek je ook fokt. Bij genetische manipulatie gebeuren zulke dingen wél. En zoals ik al zei: als het een medisch doel dient, vind ik het verdedigbaar. Maar daar lijkt hier totaal geen sprake van. Er is geen enkele reden om kippen met afwijkende poten te creëren.
Waar het om gaat, is dat je ergens een ethische grens zult moeten trekken wat betreft genetische manipulatie. Wat mij betreft is die grens bereikt (of beter gezegd: overschreden) op het moment dat er van alles genetisch wordt gemanipuleerd zonder enig doel, anders dan het manipuleren op zich.
Nou, het kan ons misschien weer meer inzichten geven in de evolutietheorie en dinosauriërs. Iets daadwerkelijk voor je hebben geeft meestal toch weer extra info tov van een theorie of afleidingen van een fossiel.quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk niet dat muizen van vandaag op morgen ineens een menselijk oor op hun rug zien groeien, hoe fanatiek je ook fokt. Bij genetische manipulatie gebeuren zulke dingen wél. En zoals ik al zei: als het een medisch doel dient, vind ik het verdedigbaar. Maar daar lijkt hier totaal geen sprake van. Er is geen enkele reden om kippen met afwijkende poten te creëren.
Waar het om gaat, is dat je ergens een ethische grens zult moeten trekken wat betreft genetische manipulatie. Wat mij betreft is die grens bereikt (of beter gezegd: overschreden) op het moment dat er van alles genetisch wordt gemanipuleerd zonder enig doel, anders dan het manipuleren op zich.
Mee eens, maar dit is wel duidelijk voor wetenschappelijk onderzoek. Ja de mens is niet direct gebaat bij de resultaten van dit onderzoek, maar het helpt wel bepaalde inzichten te krijgen in de evolutie.quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zou voor je conceptie plaats moeten vinden.quote:Op donderdag 17 maart 2016 14:56 schreef Basp1 het volgende:
Mooie sprong in de DNA manupilatie.
Toch jammer dat we niet al veel verder met DNA manupulatie zijn ik had gehoopt allang een injectie te kunnen krijgen om nog eens van tanden te kunnen wisselen en zodoende weer tanden zonder gaatjes terug te kunnen krijgen.
Ik snap het enigszins wel met veredelen gaat het langzamer en heb je minder kans dat het in eens uit de hand loopt en dat het ecosysteem vernaggeld wordt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die eigenschappen zijn toevallige mutaties waar je mee verder gaat. Principieel is het gewoon een primitieve en complexe manier van genetisch manipuleren.
Ik denk dat je afkeer gewoon voortkomt uit angst voor technologie en het niet weten wat het is.
Angst voor nieuwe technologie is al zo oud als de technologie zelf.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik snap het enigszins wel met veredelen gaat het langzamer en heb je minder kans dat het in eens uit de hand loopt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |