Ja, op papier zijn de certificaten van aandelen nu 2x zoveel waard. Dat betekent volgens mij dat je meer vermogen hebt om belasting over te betalen. Als je je certificaten wilt verkopen, zul je zelf een koper moeten vinden.quote:[..]
Zijn jullie aandelen nu 2 keer meer waard. Of mogen jullie nu met korting deze aandelen ook kopen om verwatering tegen te gaan. Is de vereniging van de 3 grootste investeerders die symbid heeft opgesteld hiermee akkoord?
Ben wel benieuwd hoe zo iets loopt.
Volgens mij is er geen verwatering want er worden geen nieuwe aandelen uitgegeven. Maar bestaande aandelen verkocht. Het aandeel van RedBull was 0,001% en blijft 0,001%. Er was 8% van de aandelen in handen van derden, nu wordt dat 14%. De eigenaren van het bedrijf zijn gezakt van 92 naar 86%. De aandelen zijn alleen wat meer waard geworden blijkbaar.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 08:47 schreef Murene het volgende:
Of mogen jullie nu met korting deze aandelen ook kopen om verwatering tegen te gaan.
Nee, de eigenaren van het bedrijf verkopen geen aandelen. Het bedrijf verkoopt de aandelen (en krijgt het geld). Het zijn nieuwe aandelen of ongeplaatste aandelen (aandelen waarvan het bedrijf zelf eigenaar was). Verwatering dus.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:20 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen verwatering want er worden geen nieuwe aandelen uitgegeven. Maar bestaande aandelen verkocht. Het aandeel van RedBull was 0,001% en blijft 0,001%. Er was 8% van de aandelen in handen van derden, nu wordt dat 14%. De eigenaren van het bedrijf zijn gezakt van 92 naar 86%. De aandelen zijn alleen wat meer waard geworden blijkbaar.
Aandelen waarvan het bedrijf zelf eigenaar van is, maar deze verkoopt is geen verwatering.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:54 schreef Benger het volgende:
[..]
Nee, de eigenaren van het bedrijf verkopen geen aandelen. Het bedrijf verkoopt de aandelen (en krijgt het geld). Het zijn nieuwe aandelen of ongeplaatste aandelen (aandelen waarvan het bedrijf zelf eigenaar was). Verwatering dus.
Dat is een definitiekwestie. Ik ben het niet met je eens. Het creëren van aandelen heeft geen directe gevolgen voor bestaande aandeelhouders. Pas bij plaatsing van extra aandelen kunnen verhoudingen veranderen.quote:[..]
Als het bedrijf als eigenaar deze verkoopt is het geen verwatering.
De projecten staan over het algemeen wel een aantal weken online, dus een mailer is voor mij niet echt nodig.quote:
Ik zou dat fijn vinden zoals eerder gemeld. Graag mail met directe link naar nieuwe project als dat mogelijk is.quote:
Cijfers zien er goed uit. Heb wel gezien via streetview dat er aan het plein in het winkelcentrum naast AH en deze SENA markt nog een groenten en fruit winkel aanwezig is.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:38 schreef marathon2000 het volgende:
Nieuw @FNC
Sena Versmarkt Maarsen
¤ 50.000Kredietbedrag
5 Jaar
¤ 993Maandbedrag
7,11%Rentevoet
3 Categorie
A+ Risicoclassificatie
Dan met het een goed project zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Zie op twitter dat Peter Verhaar 23 minuten geleden ook in dit project geinvesteerd heeft.
Dat zal lastig zijn, want het project zit achter slot en grendel.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:44 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, graag! Bij voorkeur met een directe link naar nieuwe project als dat mogelijk is.
13 februari is die lopend, waarom is er dan nog niet betaalt? Het wordt pas 'eind maart 2016' verwacht. Waarom?quote:maandag 18 januari 2016 Geregistreerd
dinsdag 19 januari 2016 Lening volgeboekt
dinsdag 2 februari 2016 Schuldbekentenis door geldvoorelkaar ontvangen
dinsdag 2 februari 2016 Verzoek tot overmaken investering
donderdag 4 februari 2016 Investeringsbedrag ontvangen
donderdag 11 februari 2016 Lening volgeboekt
vrijdag 12 februari 2016 Schuldbekentenis door geldvoorelkaar ontvangen
vrijdag 12 februari 2016 Verzoek tot overmaken investering
zaterdag 13 februari 2016 Lening rond en lopend
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:58 schreef xzaz het volgende:
Ik zit bij GvE in #13266; de investeringsverloop:
[..]
13 februari is die lopend, waarom is er dan nog niet betaalt? Het wordt pas 'eind maart 2016' verwacht. Waarom?
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:01 schreef CaLeX het volgende:
[..]
De overeenkomst lening is volledig tot stand gekomen. Conform de overeengekomen voorwaarden en betaalschema's ontvangt u over circa vijf à zes weken uw eerste maandtermijn op uw rekening. Vanaf nu kunt u het uitbetaalschema volgen door in te loggen via “Mijn geldvoorelkaar".
zie die mail van 13-2.
en het heeft te maken met de mogelijkheid van terugdraaien van de incasso aan kan van de leningnemerquote:
Ah, op die fiets; weer wat geleerd!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:08 schreef CaLeX het volgende:
[..]
en het heeft te maken met de mogelijkheid van terugdraaien van de incasso aan kan van de leningnemer
Ik heb dit gewoon letterlijk van google af gehaald, verwatering aandelen en daarvan de resultaten gelezen. Dus ik ben blij dat je er niet mee eens bent.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:19 schreef Benger het volgende:
[..]
Dat is een definitiekwestie. Ik ben het niet met je eens. Het creëren van aandelen heeft geen directe gevolgen voor bestaande aandeelhouders. Pas bij plaatsing van extra aandelen kunnen verhoudingen veranderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |