Hoe oud zijn je mede-cursisten?quote:Op maandag 11 april 2016 20:12 schreef anotherRandomdude het volgende:
Nu mijn stage al even is afgelopen heb ik tijd om te werken aan (nieuwe) hobby's en vriendschappen.
Mede door jullie advies uit de eerdere topics binnen deze reeks is het me gelukt om een tekencursus te vinden.
Dus het werken aan een hobby lukt al.
Binnen de tekencursus ben ik de jongste en zijn de medecursisten allemaal al een stuk verder qua techniek en ontwikkeling en ook flink wat jaren ouder.
Nu kan ik niet zo goed over de teken/schildertechnieken meepraten en mede daardoor vind ik het lastig om een gesprek aan te gaan.
Wat betreft het ontmoeten van nieuwe mensen hier heb ik nog niet echt concrete stappen voor ondernomen. Het is buiten mijn comfort-zone en om over die drempel te gaan heb ik nog wat problemen mee. Eigenlijk ben ik beetje op zoek naar kleine stapjes om in de juiste richting te komen hiermee. Vandaar dat ik hier (nogmaals) om advies kom vragen.
Goed van je tekencursus! Is een fok meet niets voor je? Of een sportief iets?quote:Op maandag 11 april 2016 20:12 schreef anotherRandomdude het volgende:
Nu mijn stage al even is afgelopen heb ik tijd om te werken aan (nieuwe) hobby's en vriendschappen.
Mede door jullie advies uit de eerdere topics binnen deze reeks is het me gelukt om een tekencursus te vinden.
Binnen de tekencursus ben ik de jongste en zijn de medecursisten allemaal al een stuk verder qua techniek en ontwikkeling en ook flink wat jaren ouder.
Nu kan ik niet zo goed over de teken/schildertechnieken meepraten en mede daardoor vind ik het lastig om een gesprek aan te gaan.
Wat betreft het ontmoeten van nieuwe mensen hier heb ik nog niet echt concrete stappen voor ondernomen. Het is buiten mijn comfort-zone en om over die drempel te gaan heb ik nog wat problemen mee. Eigenlijk ben ik beetje op zoek naar kleine stapjes om in de juiste richting te komen hiermee. Vandaar dat ik hier (nogmaals) om advies kom vragen.
Vind het lastig om precies in te schatten hoe oud ze zijn maar ik verwacht tussen de 50-60 jaar oud.quote:
Voor de Fok! meet groep heb ik me aangemeld dus die stap is al genomen. Behalve wandelen heb ik niet echt sportieve dingen die me echt liggen dus dat wordt wat lastiger.quote:Op maandag 11 april 2016 22:48 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Goed van je tekencursus! Is een fok meet niets voor je? Of een sportief iets?
Nicequote:Op maandag 11 april 2016 20:12 schreef anotherRandomdude het volgende:
Je kan hen vragen om de technieken aan je uit te leggen? Welke techniek is favoriet en waarom?quote:Binnen de tekencursus ben ik de jongste en zijn de medecursisten allemaal al een stuk verder qua techniek en ontwikkeling en ook flink wat jaren ouder.
Ligt een beetje wat de juiste richting is voor je?quote:Wat betreft het ontmoeten van nieuwe mensen hier heb ik nog niet echt concrete stappen voor ondernomen. Het is buiten mijn comfort-zone en om over die drempel te gaan heb ik nog wat problemen mee. Eigenlijk ben ik beetje op zoek naar kleine stapjes om in de juiste richting te komen hiermee. Vandaar dat ik hier (nogmaals) om advies kom vragen.
Scouting, ga dat weer oppakken, beetje ravotten klooien met kinderen... Weet nog niet hoe men er op gaat reageren in mijn geval dat zien we dan wel weer. Kan leuk zijn, en je hebt toch ook leeftijdsgenoten om je heen. Of word buddy van bijvoorbeeld een autistisch iemand leuk tijdverdrijf als je er tegen kuntquote:Op dinsdag 12 april 2016 20:31 schreef DoubleDip het volgende:
Nou dan kom ik voor de verandering ook maar eens een vraag stellen ipv vragen proberen te beantwoorden.
Ik overweeg ook om me bij een hobbyclub aan te sluiten. Alleen, alles wat ik heb kunnen vinden heeft weinig mensen van mijn leeftijd. De meesten zijn 50 jaar of ouder. Heeft iemand van jullie ervaring met zoiets en beviel het om bij een club te zitten waar het lid dat na jou het jongste is 40+ of 50+ is? Ik ben student, maar voor sommige hobbies is er ofwel geen studentenclub ofwel moet ik me gaan mengen tussen de 18-jarigen, waar ik weinig behoefte meer aan heb (ben zelf 24).
Wat raden jullie aan? Toch maar een studentenclub proberen? Ik heb gekeken naar denksport, een schaakclub ofzo, maar allemaal vooral 50+ en ouder. Toneel heb ik ook overwogen, maar de enige club die me echt interesseerde daar waren wat issues mee vanuit iemand die ik ken en die er ook zit. Dus dat leek me niet verstandig. Tekenen/schilderen is ook leuk maar helaas nogal een rib uit mijn lijf gezien mijn krappe budget.
Iemand nog suggesties? Heb ook gekeken naar een zangclubje ofzo, er is een cursus die me leuk lijkt maar die begint wss pas in augustus. Deze houd ik nog aan als mogelijkheid. Overigens heb ik geen enkele ervaring met zang, wel veel met muziek maken en lesgeven.
Scouting heb ik al 10 jaar ervaring mee. Wel leuk! Alleen gezien mijn leeftijd zal ik vermoedelijk Loods/leiding worden en volgens mij heb je daar een pedagogische opleiding voor nodig..?quote:Op dinsdag 12 april 2016 20:35 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Scouting, ga dat weer oppakken, beetje ravotten klooien met kinderen... Weet nog niet hoe men er op gaat reageren in mijn geval dat zien we dan wel weer. Kan leuk zijn, en je hebt toch ook leeftijdsgenoten om je heen. Of word buddy van bijvoorbeeld een autistisch iemand leuk tijdverdrijf als je er tegen kunt
Pedagogische opleiding is verre van nodig, men wil tegenwoordig zoveel, maar goed zit over een tijd met mijn kont in Duitsland waar alles veel en veel gemakkelijker gaat ook meer dingen te doen wat ik weetquote:Op dinsdag 12 april 2016 20:37 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Scouting heb ik al 10 jaar ervaring mee. Wel leuk! Alleen gezien mijn leeftijd zal ik vermoedelijk Loods/leiding worden en volgens mij heb je daar een pedagogische opleiding voor nodig..?
Vrijwilligerswerk lijkt me op zich leuk, alleen het leek me vooral leuk om een hobby uit te oefenen. Ben meer op zoek naar een club, maar goede suggestie.
Ben je man of vrouw?!quote:Op dinsdag 12 april 2016 20:47 schreef DoubleDip het volgende:
Ik ga denk ik maar eens de scouting mailen en vragen naar de mogelijkheden. Lijkt me leuk om een oude hobby weer op te pakken, al is het op een iets andere manier. Toevallig binnenkort reünie met m'n eigen club dus het kwam toch al een beetje in beeld.
Als anderen nog suggesties hebben is dat natuurlijk geen probleem.
Vrouw, maar hoezo is dat verder relevant?quote:
Ik dm je even.quote:Op dinsdag 12 april 2016 22:39 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Vrouw, maar hoezo is dat verder relevant?
Het is niet dat ik niet open sta voor contact met mensen die veel ouder zijn. Ik vraag me meer af in hoeverre je het gezellig houdt als je leefwereld nogal ver weg staat van die van hen. Heb zelf een bijbaantje als huishoudelijke hulp en kon best gezellig kletsen hoor, maar dat is voor even en dan zag ik die mensen niet meer. Dus was meer benieuwd naar hoe dat gaat als je mensen vaker ziet maar in een geheel andere levensfase zit. Bedankt in ieder geval voor de reacties.
Vrienden zoeken die wel van uitgaan houden.quote:Op donderdag 17 maart 2016 14:35 schreef Kokoswater het volgende:
Ik krijg wel eens aandacht van meisjes tijdens het uitgaan. Probleem is: ik heb de juiste vrienden niet om uit te gaan. Al mijn vrienden vinden uitgaan saai, tenzij het een borreltje in een kroeg of café is. Resultaat is dat ik maar 1 à 2 keer per jaar uitga.
Hoe vind ik vrienden waarmee het klikt en die wel uit willen gaan?
Motivatie is dat ik bijna 25 ben en nog nooit een vriendin heb gehad. Onder andere door mijn verleden, maar ook door het weinig uitgaan en niet weten hoe ik moet flirten. De laatste weken voel ik me nogal somber dat ik 25 word.
Je hebt wel een brede smaakquote:Op dinsdag 12 april 2016 22:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Eens met Koral. Mijn jongste vriendin is 11 jaar jonger, mijn oudste vriendin 26 jaar ouder.
Dan heb ik het nog niet eens over mensen waar ik gezellig een drankje mee kan doen, want dat gaat van 20 jaar jonger, naar 40 jaar ouder.
Laat je niet afleiden door leeftijd. Probeer mensen open te benaderen, sowieso.
Reken eens uit, als DP een drankje kan doen met iemand die 20 jaar jonger is. En dan gaan ze vast geen limonade drinken.quote:Op woensdag 13 april 2016 00:54 schreef syndroom het volgende:
[..]
Je hebt wel een brede smaak, al vraag ik me of dat wel legaal is als je met een meisje van 11 jaar jonger op straat loopt. Ik weet niet hoe oud je bent? Maar ook een vrouw van 26 jaar ouder, wow.
![]()
Niks verkloot. Je maakte gewoon al geen enkele kans en dat is nu bevestigd.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:14 schreef Deezertje het volgende:
Ik kan mezelf ook niet in bewdang houden.. Vorige week niks vernomen op die geforceerde charm..net kwam ik 'r tegen en in plaats van haar diret aan te spreken (oogafstand).. Stuur ik haar een berichtje via FB, wederom stil. Terwijl ik vanaf hier zie dat ze er geregeld op kijkt.. Echt ik heb mezelf zo niet in de hand. Negatief. En verkloot daarmee mijn kansen.
Nog relatief veilig nu afgegaan door haar niet aan te spreken in 't echt maar online genegeerd worden? Ze zat samen en aangezien de charm niet meer actief is heeft ze m geweigerd dus ze wist sowieso wie ik was als ik haar face to face zou spreken (en dus ook waarom).quote:Op woensdag 13 april 2016 15:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niks verkloot. Je maakte gewoon al geen enkele kans en dat is nu bevestigd.
Wat zou jij doen als je niks terugkrijgt op de eerste (online) move?quote:Op woensdag 13 april 2016 15:34 schreef Bananenpap het volgende:
Je ziet haar zitten en in plaats van op haar af te stappen stuur je via Facebook een bericht? Hoe denk je nu eigenlijk zelf dat dat overkomt?
Beter haar gewoon aantikken en aanspreken, daarna pas online benaderen. Nu heb je het andersom gedaan, dat is minder handig.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je niks terugkrijgt op de eerste (online) move?real aanspreken is dan twee keer falen.
Het er gewoon bij laten. Maar ik zou mijn eerste move dan ook niet online doen, zeker niet bij iemand die je gewoon vaak tegenkomt. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje laf (en creepy) dat je haar online benadert. Hoe kom je inderdaad aan haar gegevens?quote:Op woensdag 13 april 2016 15:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je niks terugkrijgt op de eerste (online) move?real aanspreken is dan twee keer falen.
Omgekeerde volgorde voor iemand die je in 'real' ziet..quote:Op woensdag 13 april 2016 15:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, creepy. :/quote:Op woensdag 13 april 2016 15:39 schreef syndroom het volgende:
Hoe ben je aan haar contactgegevens gekomen?
We zitten allebei op dezelfde datingapp.. Daarom is mijn eerste move ook online geweest, ook al heb ik haar in het echt al eens gezien. Wat zou jij doen?quote:Op woensdag 13 april 2016 15:43 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Het er gewoon bij laten. Maar ik zou mijn eerste move dan ook niet online doen, zeker niet bij iemand die je gewoon vaak tegenkomt. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje laf (en creepy) dat je haar online benadert. Hoe kom je inderdaad aan haar gegevens?
Op de app staat haar voornaam, woonplaats en studie. Dus niet zo lastig te vinden aangezien die app weer is verbonden met Facebook... Dus niks creepy aan. En we hebben een gemeenschappelijke vriend.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:38 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, creepy. :/
Ook als die op dezelfde datingapp zit? Offline aanspreken is dan niet spontaan meer want je hebt elkaar al voorbij zien komen online.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omgekeerde volgorde voor iemand die je in 'real' ziet..
een berichtje sturen is dat wel. Helemaal als ze je al negeert op die appquote:Op woensdag 13 april 2016 17:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Op de app staat haar voornaam, woonplaats en studie. Dus niet zo lastig te vinden aangezien die app weer is verbonden met Facebook... Dus niks creepy aan. En we hebben een gemeenschappelijke vriend.
Snap je echt niet dat je als een contactgestoorde creep overkomt als je iemand die je een keer op een app hebt gezien, die daar al geen interesse heeft getoond, en die je nu in het echt ziet, niet face to face maar via Facebook aanspreekt? Terwijl je niet eens Facebookvrienden bent?quote:Op woensdag 13 april 2016 17:50 schreef Deezertje het volgende:
Ook als die op dezelfde datingapp zit? Offline aanspreken is dan niet spontaan meer want je hebt elkaar al voorbij zien komen online.
Dan moet ze maar blokken... Doet ze ook niet. Wel nog 0 respons op berichtje maar kan ook komen door FB's overige inbox.. Zal maar geen vriendschapsverzoek sturen hahaquote:Op woensdag 13 april 2016 17:52 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
een berichtje sturen is dat wel. Helemaal als ze je al negeert op die app
dag hoorquote:Op woensdag 13 april 2016 17:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan moet ze maar blokken... Doet ze ook niet. Wel nog 0 respons op berichtje maar kan ook komen door FB's overige inbox.. Zal maar geen vriendschapsverzoek sturen haha
Lijkt mij veiliger blauwtje lopen dan haar aanspreken want zij kreeg melding van mijn charm dus en ze blijft actief op de app.. Dus waarom haar dan in het echt aanspreken? Dan beter online nog maar eens proberen toch?quote:Op woensdag 13 april 2016 17:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Snap je echt niet dat je als een contactgestoorde creep overkomt als je iemand die je een keer op een app hebt gezien, die daar al geen interesse heeft getoond, en die je nu in het echt ziet, niet face to face maar via Facebook aanspreekt? Terwijl je niet eens Facebookvrienden bent?
Ik zou ook de creeps van je krijgen.
Je had al een blauwtje gelopen! En dan ga je er als een rechtgeaarde engerd nog een berichtje achteraan sturen. Terwijl ze vlak bij je is. Laat dat meisje met rust. Ze mot je niet en je hebt je nu geopenbaard als een rare creep. Iets wat ze waarschijnlijk al vermoedde heb je hiermee bevestigd.quote:Op woensdag 13 april 2016 17:55 schreef Deezertje het volgende:
Lijkt mij veiliger blauwtje lopen dan haar aanspreken want zij kreeg melding van mijn charm dus en ze blijft actief op de app.. Dus waarom haar dan in het echt aanspreken? Dan beter online nog maar eens proberen toch?
Om jou te pesten.quote:Op woensdag 13 april 2016 17:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Waarom mag het hier al weer 100 berichten over gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |