http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eegs-cafetaria.dhtmlquote:Opnieuw is een opmerkelijke vette hap aan het uitgroeien tot een hit: de discodel. Deze frikandel met discodip en een flinke hoeveelheid mayonaise wordt geserveerd in Nijmeegs cafetaria in Nijmegen. Eerder ontstond daar het populaire 'broodje spee', een broodje met een kaassoufflé, satésaus, chilisaus en uitjes.
Vrienden Richard Gossens, Sander de Best en Bas van Lith met de discodel. © Erik van 't Hullenaar.
,,De discodel is een frikandel met een vrij zoete, krokante bite. Buiten de smaak is de kleurrijke snack een lust voor het oog", aldus biologiestudent Richard Gossens (24), die met studievrienden Bas van Lith (23), Sander de Best (23) en Stijn Berger (25) bedenker is van de hap.
De vrienden aten de snack eerst in de Febo aan de Molenstraat in Nijmegen. ,,Vorig jaar gingen we wel 3 tot 4 keer per week uit, dus dan ben je de gewone snacks na het stappen een keer beu. In een dronken bui bestelden we de meest gekke combinaties, zoals een kroket met mosterd en slush puppy en een rauwe bamihap met piri-pirisaus", vertelt De Best. ,,De frikandel met discodip en mayo beviel zo goed, dat we die ook op andere avonden bleven bestellen en omdoopten tot 'discodel'."
Kipkluiven gooien
Sinds ongeveer een half jaar mogen de vrienden de combinatie daar naar eigen zeggen niet meer bestellen, omdat vrienden van hen op een avond kipkluiven door de zaak gooiden. ,,Omdat wij daar ook bij zaten, willen ze ons er geen vreemde snackcombinaties meer geven", aldus Van Lith. ,,Een paar weken later is de snack gelukkig geïntroduceerd bij de cafetaria aan het Keizer Karelplein."
De snack staat nog niet op de vaste menukaart van de snackbar. Dat duurt volgens medewerker Abdel Ourahou niet lang meer. ,,Er worden er nu tot 20 per week verkocht, steeds meer mensen kennen hem van horen zeggen."
Wat is er gek aan de combinatie kroket met mosterd?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:57 schreef karr-1 het volgende:
In een dronken bui bestelden we de meest gekke combinaties, zoals een kroket met mosterd
Vroeg ik me ook al af, dat hoort zelfs.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wat is er gek aan de combinatie kroket met mosterd?
Geen idee, in Nijmegen zal het wel heel gek zijnquote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
met slush puppyquote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
En; niet met.quote:
Ah dat maakt het best wel goor inderdaadquote:
Jij bent ook echt een nietsgunner. Alleen de netto-betaler gun je wat, de netto-ontvangers (studenten, ouderen, zieken, werklosen, migranten) gun je niets. Echt een walgelijke VVD-mentaliteit. Alles moet maar minder, minder, minder om zo minder belasting te hoeven te betalen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:16 schreef hoas het volgende:
Maakt toch weer even duidelijk hoe goed studenten het hebben, 3 a 4x per week uit kunnen en ook nog snacken.
Ook niet ff nadenken dat studenten ook werken ofzo. Alles en iedereen reduceren tot een rekensom. De neoliberale droom van de VVDquote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:23 schreef R-K het volgende:
[..]
Jij bent ook echt een nietsgunner. Alleen de netto-betaler gun je wat, de netto-ontvangers (studenten, ouderen, zieken, werklosen, migranten) gun je niets. Echt een walgelijke VVD-mentaliteit. Alles moet maar minder, minder, minder om zo minder belasting te hoeven te betalen.
Is het ook niet, dat ken ik al sinds ik leef.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:04 schreef Abed het volgende:
Ik steek mijn tong wel in een andere discodel.
Geen frikandel lustenquote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:56 schreef Najieto het volgende:
Uhh nee. Deze frikandel versie sla ik toch liever over. Sowieso sla ik frikandellen liever over
Maar dat was echt door een bedrijf in de markt gezet, niet verzonnen tijdens een avondje stappen. Was trouwens een frikandel die ingespoten was met Red Bull.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 07:40 schreef Knijpflesje het volgende:
Je had ook die booster een tijdje terug. Frikandel gefrituurd in Red Bull...
Als dat in een slushpuppy zit zou het wel wat vreemder zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
"Verzonnen tijdens een avondje stappen"quote:Op zaterdag 12 maart 2016 08:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar dat was echt door een bedrijf in de markt gezet, niet verzonnen tijdens een avondje stappen. Was trouwens een frikandel die ingespoten was met Red Bull.
Niemand vindt dit lekker. Dit is in de categorie van "hihi kijk mij eens lekker gek doen lolol #sodrunkwithmybestfriends" facebook posts.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 02:58 schreef Infection het volgende:
Volgensmij zijn Nijmegenaren gewoon 24/7 dronken, anders kun je dit niet lekker vinden.
Je vergeet de slushpuppyquote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Kan ook bijna niet anders inderdaad.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 15:21 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Niemand vindt dit lekker. Dit is in de categorie van "hihi kijk mij eens lekker gek doen lolol #sodrunkwithmybestfriends" facebook posts.
tuurlijkquote:zoals een kroket met mosterd en slush puppy en een rauwe bamihap met piri-pirisaus",
Ik betaal al genoeg!quote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:23 schreef R-K het volgende:
[..]
Jij bent ook echt een nietsgunner. Alleen de netto-betaler gun je wat, de netto-ontvangers (studenten, ouderen, zieken, werklosen, migranten) gun je niets. Echt een walgelijke VVD-mentaliteit. Alles moet maar minder, minder, minder om zo minder belasting te hoeven te betalen.
Inderdaad; Lijkt wel of iedereen tegenwoordig mediageil is en alles maar dan ook alles doet om in de media te komenquote:Op zaterdag 12 maart 2016 15:21 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Niemand vindt dit lekker. Dit is in de categorie van "hihi kijk mij eens lekker gek doen lolol #sodrunkwithmybestfriends" facebook posts.
Een ware Nijmegenaar bestelt gewoon een waterfiets, al dan niet met lekke drijver. Niet deze meuk die alleen maar per ongeluk de krant heeft gehaald terwijl niemand hem blieftquote:Op zaterdag 12 maart 2016 02:58 schreef Infection het volgende:
Volgensmij zijn Nijmegenaren gewoon 24/7 dronken, anders kun je dit niet lekker vinden.
Net zo gek als haring met uitjes inderdaad...quote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Belasting is diefstal.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:23 schreef R-K het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |