Omdat ik meer op de achtergrond werk, dus geen klantenservice maar dingen research en daar artikelen over schrijf in magazines of website.quote:Op zondag 20 maart 2016 23:50 schreef DoubleDip het volgende:
Hoe zie jij eigenlijk de verhouding tussen een vriendin/relatie en een beste vriend? Heb je nog wel tijd voor vrienden als je een vriendin hebt? Veel van de dingen die je met die vriendin zou willen doen kan je ook met vrienden doen natuurlijk.
Overigens is alleen wonen echt niet zo erg als je het schetst, echter het is dan wel belangrijk om een sociaal netwerk te hebben om op terug te vallen. Zoals een vriendengroep.
Bij de organisatie waar je zou willen werken lijken sociale vaardigheden mij overigens heel belangrijk, zoals bij iedere dienstverlenende functie. Hoe denk je een zodanig niveau te bereiken qua sociale skills dat je die baan goed kunt uitvoeren? (En dus niet je klanten boos maakt/wegjaagt door onhandige opmerkingen te maken)
Uiteindelijk sta je er iedere dag alleen voor (zelfs als je werkt of een vriendin hebt) dus persoonlijke groei is belangrijk, maar ik zie dat nu niet in.quote:Op zondag 20 maart 2016 23:53 schreef Bananenpap het volgende:
Wat vind je belangrijker: je persoonlijke groei of wat een onbekend van je vindt?
Mensen ontmoeten elkaar door zelfde interesses / studie, denken 'hey wat een aardig persoon' blijf je contact mee houden en onderneem je dingen. En zolang dat goed gaat is er vriendschap.quote:Op zondag 20 maart 2016 23:53 schreef Cue_ het volgende:
Hoe denk jij eig dat vriendschapoen ontstaan en blijven bestaan?
Oke, dus eigenlijk kan dit topic wel op slot, want je gaat nu toch niks doen om uit je isolement te komen?quote:Op zondag 20 maart 2016 23:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Uiteindelijk sta je er iedere dag alleen voor (zelfs als je werkt of een vriendin hebt) dus persoonlijke groei is belangrijk, maar ik zie dat nu niet in.
Dat zie je nu wel in, want je zegt het nu zelf. Je wordt alleen al moe als je aan het woord groei denkt.quote:Op zondag 20 maart 2016 23:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Uiteindelijk sta je er iedere dag alleen voor (zelfs als je werkt of een vriendin hebt) dus persoonlijke groei is belangrijk, maar ik zie dat nu niet in.
Ik heb deze week hulp ingeroepen.quote:Op zondag 20 maart 2016 23:58 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Oke, dus eigenlijk kan dit topic wel op slot, want je gaat nu toch niks doen om uit je isolement te komen?
Ik werk zelf in de ambulante psychische hulpverlening. Twee opmerkingen die mij tijdens mijn verblijf op fok toch bijblijven:quote:Op zondag 20 maart 2016 13:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik had gerekend op twee normale paasdagen maar dat gaat nu dus niet door en geeft mij een eenzaam gevoel. Gelukkig een week om wat te bedenken.
Dat eerste komt denk ik door gebrek aan echt sociaal contact, dus compenseer ik het online een beetje. Spreek (bijna) nooit iemand dus dagenlang niks zeggen en alleen je eigen gedachten horen is natuurlijk om gek van te worden.quote:Op maandag 21 maart 2016 00:29 schreef Festinger het volgende:
[..]
Ik werk zelf in de ambulante psychische hulpverlening. Twee opmerkingen die mij tijdens mijn verblijf op fok toch bijblijven:
- Je weet veel topics waarin je een vraag stelt aan anderen, keer op keer weer om te buigen naar een eigen persoonlijke klaagbaak.
- Ik weet niets van je hulpverleningsgeschiedenis, maar een adequate begeleiding voor jouw autisme kan geen kwaad. Ik heb namelijk sterk het vermoeden dat je het zwaar hebt met jezelf.
En dan kom je hier en dan is het enige wat je doet je eigen gedachten opschrijven.quote:Op maandag 21 maart 2016 08:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat eerste komt denk ik door gebrek aan echt sociaal contact, dus compenseer ik het online een beetje. Spreek (bijna) nooit iemand dus dagenlang niks zeggen en alleen je eigen gedachten horen is natuurlijk om gek van te worden.
Het was even aan mijn herinnering ontsnapt, maar een woord is een woord.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:26 schreef Copycat het volgende:
Nope. Zodra het die kant opgaat, is het einde oefening.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |