2-4ml roosvicee laxo in de fles hielp hier binnen 4 uur. Kakjepakje gegarandeerd.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 17:27 schreef coccinelle het volgende:
Wat was ook alweer de gouden tip tegen obstipatie bij baby's? (
)
Kan je niet dat hotel vast in dan?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 17:46 schreef Jagärtrut het volgende:
`dat klinkt zo fijn, Luna! Ik kijk zo uit naar de tijd dat T in een stoel kan zitten, en we de stad in kunnen gaan en makkelijk ergens een hapje kunnen eten enzo..
Argh, ik kijk zo op tegen pasen. De duutsers moeder, haar partner, zijn zusje en zijn oma komen deze kant op met de camper. Ze willen niet naar de stad komen, want de kat moet ook mee in de camper (). Nu hebben ze ergens een camping geboekt hier in de buurt, en in een hotel vlak bij een kamer voor ons. Alleen hebben ze er niet over nagedacht hoe dat dan moet met eten, en tijden waar we niets doen. Met zes personen, een baby en een kat in de camper wordt zo'n groot feest...
. Ben benieuwd hoe we het gaan volhouden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga proberen een beetje aan te haken hier. Zo leuk om te lezen over alle fases die ons nog weer te wachten staan.
quote:Op vrijdag 11 maart 2016 20:31 schreef L0t.. het volgende:
Hoi!
Ik hoor hier weer. Onze lieve F. is al weer 5 dagen oud, stop de tijd!
. Het gaat allemaal hartstikke lekker hier, het is een erg tevreden meisje. Slaapt bijna de hele dag, drinkt goed, poept veel, kijkt af en toe al lekker rond met die lieve kraaloogjes
.
Mijn herstel gaat ook wonderbaarlijk goed, vandaag al voor het eerst lekker een stukje gewandeld met z'n vieren. Ik ben ook zo blij om mijn eigen lijf weer terug te hebben, kan weer normaal met mn grote meisje knuffelen en spelen en dat heb ik echt gemist.
J. is ook zo'n lieve grote zus, F. krijgt de hele dag kusjes en ze wil overal bij helpen. Ze is wel af en toe wat hyperactief en duidelijk aan het zoeken naar bevestiging maar dat lijkt me ook wel normaal. We moeten allemaal even wennen aan de nieuwe gezinssamenstelling.
Ik vind het wel echt heel anders, zo'n tweede. Minder overweldigend ofzo, mijn emoties zijn iig minder heftig dan bij de oudste.
Even pronken natuurlijk
Wat een mooierd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga proberen een beetje aan te haken hier. Zo leuk om te lezen over alle fases die ons nog weer te wachten staan.
Schudden voor gebruik
Fijn!quote:Op vrijdag 11 maart 2016 12:06 schreef Ggirl het volgende:
Gefeliciteerd DJMO!
70 cm is idd groot, daar ligt onze 7 maander nog in!
Hier woensdag een goede GUO gehad. We krijgen écht een meisje! Geen stress over te groot dit keer, en ook niets vreemds te zien. Dus aardig gerustgesteld!
En nu sta ik alle te kleine kleren van T. Uit te zoeken zodat ik die over drie weken weg kan brengen naar de kinderkledingbeurs! Plaats maken voor meisjesspul!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Jaa, ik kan je quoten!quote:Op zaterdag 12 maart 2016 07:23 schreef SaskiaR het volgende:
Gefeliciteerd!!!! Of duurde het toen nog een dag?
Haha dank je. Over 5 dagen is Sjaak jarigquote:Op zaterdag 12 maart 2016 08:09 schreef Selvaria het volgende:
Nog een paar dagen als ik het me goed herinner toch? Maar ik ben de flauwste niet, als R. van ingee 3x gefeliciteerd wordt mag Sjaak niet achterblijven.
Gefeliciteerd Cactus!![]()
![]()
Haha dank jequote:Op zaterdag 12 maart 2016 08:34 schreef Mariposas het volgende:
Sjaak is van de 17e!
Gefeliciteerd met de verjaardag van je gebroken vliezen , MwC!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooohhh ook bestellen gaat!!quote:Op zaterdag 12 maart 2016 08:44 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Jaa, ik kan je quoten!
Heb je de nieuwe collectie van Next vol met meisjesdinosauruskleding gezien?![]()
http://nl.nextdirect.com/nl/girls/younger-girls/fruit-punch/1
http://nl.nextdirect.com/nl/girls/younger-girls/fruit-punch/2
Bestellen gaat!
haha ditquote:Op zaterdag 12 maart 2016 08:09 schreef Selvaria het volgende:
Nog een paar dagen als ik het me goed herinner toch? Maar ik ben de flauwste niet, als R. van ingee 3x gefeliciteerd wordt mag Sjaak niet achterblijven.
Gefeliciteerd Cactus!![]()
![]()
quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:12 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Sorry, weer even filmpjes-spam hoor:dansenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
Wat fijn dat ze er weinig last van heeft gehad en zo lekker ontwikkeld.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 12:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Lot en Stippel, leuke foto's!![]()
Babyzwemmen, dat waren wij ook van plan, maar komt in de praktijk niks van. Ben wel benieuwd hoe ze het vind om te zwemmen, toch maar eens gaan binnenkort.
En het eerste tandje is er ook!Geloof niet dat ze er echt last van heeft gehad, los van dat ze al maanden regelmatig een vuurrode wang heeft en de laatste weken wat meer poep produceert. Maar dat zou ze met de voeding die ze krijgt sowieso wel zijn gaan doen denk ik. Ze had wel wat luieruitslag ineens de laatste anderhalve week.
liggen in de box is inmiddels dus echt voor baby's. Als ze lui is gaat ze nog wel liggen spelen, maar verder staat ze de hele tijd in de box, of zit op haar knietjes.
Semidreumes wordt het
Ik was J's fotoalbum aan het bijwerken. Op de laatste blz maak ik een overzichtje van maandfoto's. Ik voegde er net de 9, 10 en 11 maanden foto's bij en bekeek toen het rijtje. Zo op het eind gaat het ineens zķ hard! Echt geen baby meer als je het vergelijkt met de eerste foto's.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 13:19 schreef Selvaria het volgende:
Aan mijn baby is inderdaad ook weinig baby meer.
Ik niet Lionne, maar er is zelfs een topicquote:Op zaterdag 12 maart 2016 17:52 schreef Lionne1980 het volgende:
zijn er hier ook ouders die wasbaar luieren?
te laatquote:Op zaterdag 12 maart 2016 17:52 schreef Lionne1980 het volgende:
Check.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 17:52 schreef Lionne1980 het volgende:
Misschien is hij er ook gewoon nog niet aan toe. dat kan ook. De kokhalsreflexen zijn in het begin super aanwezigquote:Op zaterdag 12 maart 2016 20:43 schreef Malteser het volgende:
Wij zijn voorzichtig aan begonnen met groente en fruit. Ik wilde graag gaan rapleyen, helaas is dat nog niet haalbaar. Hij gaat zo kokhalzen van 'een stukje' in zijn mond, dat hij ervan gaat spugen en hele flessen terug spuugt. En aangezien iedere cc telt...
Vandaag wel aan een banaan gelikt, gisteren aan een reepje flespompoen.
Ik bied dan daarna aan wat hij in zijn hand heeft gehad maar dan gepureerd. Dat gaat best goed!
Nu al vlees?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 20:46 schreef Hupje het volgende:
Fijn, Stippelrientje! Hier lijkt het eten steeds moeizamer te gaan. Fruit gaat meestal goed, brood wisselt van 1/4 tot 3/4 snee en avondeten gaat de laatste weken eigenlijk... niet. Vandaag voor het eerst kip aangeboden, hij heeft 2 minihapjes kip op en 2 rijstkorrels. En verder gooit hij wat op de grond, smeert wat op de tafel en zet het op een brullen.
Ook prima toch, Malteser?
Ehh, waarom niet ?! Gepureerde of fijngeplukte kip..quote:
Ik denk dat onze baby's stiekem verwant zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 20:46 schreef Hupje het volgende:
Fijn, Stippelrientje! Hier lijkt het eten steeds moeizamer te gaan. Fruit gaat meestal goed, brood wisselt van 1/4 tot 3/4 snee en avondeten gaat de laatste weken eigenlijk... niet. Vandaag voor het eerst kip aangeboden, hij heeft 2 minihapjes kip op en 2 rijstkorrels. En verder gooit hij wat op de grond, smeert wat op de tafel en zet het op een brullen.
Ook prima toch, Malteser?
je weerstand is helemaal naar de klote. probiotica, vitamine c + d extra slikken en een paracetamolspiegel opbouwenquote:Op zaterdag 12 maart 2016 22:02 schreef LuDann het volgende:
Pff, ik houd het even niet bij met bijlezen mensen. Man werd de dag nadat ik thuiskwam uit het ziekenhuis erg ziek en ik heb er een keelontsteking bovenop.
Probiotica is wel een goed idee nog ja.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 22:43 schreef DJMO het volgende:
[..]
je weerstand is helemaal naar de klote. probiotica, vitamine c + d extra slikken en een paracetamolspiegel opbouwen![]()
/terugsluipt naar de dreumessen
thanks, ja is heel hard gegaan. Ik liep van 't week door de blokker hier op 't wc en toen zei de kassadame: "nu al weer een jaar?! ik zie je nog lopen met je dikke buik' en ja. Ik weet nog precies aan wie, en waar ik voor 't eerst vertelde dat ik (weer) zwanger was. En nu ben ik zomaar weer langvoedsterquote:Op zaterdag 12 maart 2016 23:32 schreef LuDann het volgende:
[..]
Probiotica is wel een goed idee nog ja.
Gefeliciteerd nog(maals) met je dreumes, wat is het hard gegaan zeg!
ik heb wel elk uur gevoed. Het probleem is dat hij ook geen flesje blieft...quote:Op zondag 13 maart 2016 08:31 schreef Mariposas het volgende:
Hier ook geen uitslapen, L was vroeg wakker want zijn nacht begon gisteren al om 17:00 uur. Had z'n middagslaapje gemist.
Wat lastig jägar. L heeft mij ook vaak als speen gebruikt, laatste tijd iets minder. Wilt hij wel een pinkje? Ik kan me voorstellen dat het niet te doen is, al maandenlang elk uur wakker worden. Ben je hem afgelopen nacht wel elke keer gaan voeden? Je zou eens kunnen overwegen een hele nacht afzijdig te blijven en dat de Duitser dan een flesje geeft.
dank uquote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:16 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik niet Lionne, maar er is zelfs een topic
OUD / Alles over wasbare luiers - deel 6
Als je het patroon wilt doorbreken zou ik in elk geval stoppen met elk uur voeden.quote:Op zondag 13 maart 2016 08:37 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik heb wel elk uur gevoed. Het probleem is dat hij ook geen flesje blieft...
Het valt me mee hoe moe ik ben, maar het is wel ontzettend frustrerend. Ik zou nu ook bijvoorbeeled echt niet kunnen werken...Of in ieder geval mijn werk niet kunnen doen.
Ik heb het idee dat we in een soort cirkel zitten die doorbroken moet worden, maar hoe we die doorbreken weet ik nog niet zo goed...
hier is mister L ook net zijn bed uit. Hij moet vanavond werken, dus hij mocht uitslapen.quote:Op zondag 13 maart 2016 09:23 schreef Malteser het volgende:
Uitslapen? Wat is dat? Sinds de derde ziekenhuisopname is Twix' doorslaapfunctie stuk. En behoorlijk ook.![]()
Man slaapt nog, ik ben met Twix naar beneden gegaan. Want hij moet weer de hele week werken en heeft de hele week gewerkt. Dus hij heeft zijn slaap nodig.
ja, dat wil ik ook doen. Alleen 'snachts is mijn doorzettingsvermogen niet zo groot. Maar, het is inderdaad tijd om de boel op de schop te gooien hier...Vandaag maar eens goed nadenken hoe we dat gaan doen.quote:Op zondag 13 maart 2016 09:03 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Als je het patroon wilt doorbreken zou ik in elk geval stoppen met elk uur voeden.
Is het troost wat hij zoekt of echt honger? Krijgt hij wel genoeg voeding binnen over de hele dag?quote:Op zondag 13 maart 2016 08:26 schreef Jagärtrut het volgende:
slapen jullie allemaal uit op zondag ofzo?
Wij hebben vannacht geexperimenteerd met slapen. Ik heb op de bank geslapen en de duutser naast de kleine in de hoop dat hij dan minder vaak wakker zou worden. Niet zo'n goed resultaat, T kwam nog steeds elk uur ongeveer. Het voordeel was dat ik gelijk weer kon gaan slapen, zonder hem te hoeven sussen. Het nadeel is dat ik de hele voeding wakker moest blijven, en er na een voeding uit moest.
We moeten dit echt doorbreken, maar ikw eet niet zo goed hoe. Ik krijg het idee dat hij mij gebruikt als levende speen. Een echte speen wil hij helaas niet....
quote:Op zondag 13 maart 2016 09:34 schreef Jagärtrut het volgende:
gefeliciteerd, estrys!
overdag drinkt hij elke 4 uur ongeveer. En geeft hij ook heel duidelijk aan wanneer hij genoeg heeft. Voor een baby die over een week 6 maanden is zou dat genoeg moeten zijn denk ik...
FF: afgekolfde melk wil hij niet in de fles. Kunstvoeding heb ik nog niet geprobeerd..
Is hij echt overstuur als hij wakker wordt Jager? Of soms ook gewoon blij en willen spelen? In dat 2e geval zou ik beginnen met hem dan gewoon laten liggen... Dan lig je zelf wel wakker, maar door 'm te laten doen leert hij dat 's nachts = slaaptijd.quote:Op zondag 13 maart 2016 09:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, dat wil ik ook doen. Alleen 'snachts is mijn doorzettingsvermogen niet zo groot. Maar, het is inderdaad tijd om de boel op de schop te gooien hier...Vandaag maar eens goed nadenken hoe we dat gaan doen.
oh! ik dacht jongerquote:Op zaterdag 12 maart 2016 21:36 schreef Selvaria het volgende:
Hupjes J. is al bijna 1.![]()
N. krijgt af en toe ook wel een stukje kip of gehakt als wij dat eten, met de pot mee toch?
Vis is hier trouwens grotere favoriet, zalm, kabeljauw, makreel, alles gaat er in met zoveel smaak, heerlijk om te zien.![]()
Malteser, gewoon rustig aan en je gevoel en Twix volgen. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, alle tijd van de wereld inderdaad.
Nee, hij huilt. Niet overstuur, tenminste, zover laat ik het nooit komen. Maar huilen doet hij. Ik ga inderdaad eens kijken of oppakken en rondlopen helpt, maar ben bang dat ik daarmee het probleem verschuif. En ga ook eens kijken of ik hier iemand kan vinden die professioneel advies kan geven.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:05 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Is hij echt overstuur als hij wakker wordt Jager? Of soms ook gewoon blij en willen spelen? In dat 2e geval zou ik beginnen met hem dan gewoon laten liggen... Dan lig je zelf wel wakker, maar door 'm te laten doen leert hij dat 's nachts = slaaptijd.
Als hij echt honger heeft kun je 'm mss overdag vaker voeden en moet je gaan rekken in de nachten denk ik (rondlopen, bij je houden etc, volgens zo'n boek wat ik heb moet je dat heel geleidelijk doen, 15 minuten per keer ofzo) om zo langer tussen 2 voedingen te krijgen. Maar dan heb je wel een lange adem nodig....
Hier werkt dat niet .. laten liggen.... bovendien gaat dat ook tegen van alles inquote:Op zondag 13 maart 2016 10:05 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Is hij echt overstuur als hij wakker wordt Jager? Of soms ook gewoon blij en willen spelen? In dat 2e geval zou ik beginnen met hem dan gewoon laten liggen... Dan lig je zelf wel wakker, maar door 'm te laten doen leert hij dat 's nachts = slaaptijd.
Als hij echt honger heeft kun je 'm mss overdag vaker voeden en moet je gaan rekken in de nachten denk ik (rondlopen, bij je houden etc, volgens zo'n boek wat ik heb moet je dat heel geleidelijk doen, 15 minuten per keer ofzo) om zo langer tussen 2 voedingen te krijgen. Maar dan heb je wel een lange adem nodig....
Tegen wat? Ze zegt toch alleen maar dat ze hem kan laten liggen als hij wakker is en verder niet huilt maar gewoon wat ligt te brabbelen.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:31 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Hier werkt dat niet .. laten liggen.... bovendien gaat dat ook tegen van alles in![]()
Je kindje heeft een periode dat hij je extra nodig heeft Jäger. Hij bouwt zijn (zelf)vertrouwen op. Verwerkt de prikkels samen (en ook heus wel alleen) en zoekt geborgenheid. Het kan ook zijn dat zijn eerste tandjes door gaan komen. Dan heeft hij je ook iets vaker nodig. Het zal echt ECHT niet elke nacht elk uur wordenWat soms ook helpt is hem dragen tot hij weer goed in slaap is.
Precies andersom slapen (jagerman op de bank en jij samen in bed) scheelt poepie energie. Je hoeft er niet uit om te voeden en hij kan zo aanhappen en weer doorslapen en jij ook![]()
Het breekt je echt een beetje op dat 1 uur slapen (ik weet er alles van) Ondertussen slaapt hij weer twee uur aan een stuk
En soms de eerste slaapjes zelfs een beetje langer.
Probeer in het weekend dat papa er met hem uitgaat in de ochtend en dat jij nog een uurtje langer kunt liggen.
Voor het ene kindje werkt het voor het andere kindje niet.. maar misschien is bijvoeden voor hij gaat slapen met een bv met spelt (of iets in die geest) pap wel wat. (hij kan daar natuurlijk ook wel weer wat krampjes van krijgen en dus vaker wakker voor een dwarse scheet)
succes in ieder geval!
Jij bent juist de echte speen.quote:Op zondag 13 maart 2016 08:26 schreef Jagärtrut het volgende:
slapen jullie allemaal uit op zondag ofzo?
Wij hebben vannacht geexperimenteerd met slapen. Ik heb op de bank geslapen en de duutser naast de kleine in de hoop dat hij dan minder vaak wakker zou worden. Niet zo'n goed resultaat, T kwam nog steeds elk uur ongeveer. Het voordeel was dat ik gelijk weer kon gaan slapen, zonder hem te hoeven sussen. Het nadeel is dat ik de hele voeding wakker moest blijven, en er na een voeding uit moest.
We moeten dit echt doorbreken, maar ikw eet niet zo goed hoe. Ik krijg het idee dat hij mij gebruikt als levende speen. Een echte speen wil hij helaas niet....
Ehm. Ik zei niet dat ik 'm laat huilen. En om 3 uur 's nachts vrolijk met mijn baby gaan spelen omdat hij dat wil gaat bij mij tegen van alles in.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:31 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Hier werkt dat niet .. laten liggen.... bovendien gaat dat ook tegen van alles in![]()
Het is toch gewoon bevroren waterquote:Op zondag 13 maart 2016 13:00 schreef LuDann het volgende:
Aww dat klinkt echt leuk Selvaria! Ik wil ook leren rugdragen maar een consult is vrij duur hier.
Ik heb iets gevonden wat mijn baby lust: ijs.Omdat ik last van mijn keel heb heb ik een halve galia meloen vermalen met ijsblokjes en heb haar een hapje gegeven omdat ze er zo naar zat te hengelen. Dit vindt ze dus wel lekker maar om haar nu vaker ijs te gaan geven is niet zo'n goed idee denk ik.
Niemand van hier die bij je in de buurt woont en zou kunnen helpen? Met een paar hele kleine trucjes is het namelijk zo geleerd, maar je moet ze wel net even kennen.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:00 schreef LuDann het volgende:
Aww dat klinkt echt leuk Selvaria! Ik wil ook leren rugdragen maar een consult is vrij duur hier.
Ik heb iets gevonden wat mijn baby lust: ijs.Omdat ik last van mijn keel heb heb ik een halve galia meloen vermalen met ijsblokjes en heb haar een hapje gegeven omdat ze er zo naar zat te hengelen. Dit vindt ze dus wel lekker maar om haar nu vaker ijs te gaan geven is niet zo'n goed idee denk ik.
edit: ik haalde uit de tekst hem laten huilen en laten liggen. Zo lang hij nog niet overstuur is...quote:Op zondag 13 maart 2016 10:42 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Tegen wat? Ze zegt toch alleen maar dat ze hem kan laten liggen als hij wakker is en verder niet huilt maar gewoon wat ligt te brabbelen.
Dat schrijf ik helemaal niet hoor. Ik vroeg of hij dan overstuur is, of gewoon "wakker en willen spelen" en dat ik hem in dat 2e geval zou laten liggen. Huilen is iets heel anders.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:35 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
hem laten huilen en laten liggen schrijft ze. Zo lang hij nog niet overstuur is...
dat gaat tegen mijn natuur in
De ruck leren via bijvoorbeeld wrap you in love filmpjes is goed te doen hoor. Het is goed kijken en vooral veel oefenenquote:Op zondag 13 maart 2016 13:47 schreef LuDann het volgende:
Ja nja, ik heb liever dat ze gewoon fruit enzo lust, niet dat ik er elke keer ijs van moet maken.Maar ik heb de meloen koud gelegd in de koelkast en haar wat stukjes gegeven en dat vond ze lekker.
Zowaar een keertje gewoon lachend stukjes naar binnen stouwen in plaats van schreeuwen en smeren.
![]()
Ik weet niet of het de meloen is die ze lekker vindt of het feit dat het koud is, ik ga eens meer dingen ijskoud aanbieden en kijken wat ze daarvan vindt.
Over rugdragen: er zit wel een draaggroep in de buurt die al maanden probeert af te spreken maar dat gaat telkens niet door. Als het er eens van komt ga ik proberen erbij te zijn, dan is er vast wel iemand die het me kan leren als het niet zo moeilijk is.
Kijk, dat is alvast lekker verwennenquote:Op zondag 13 maart 2016 14:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Het eerste wat we vandaag gedaan hebben om het probeleem te verhelpen is een nieuwe koffiemachine kopen. Een mooie volautomaat, die ook automatisch melk opschuimt. Lekkere capuccino's voor mij in het vooruitzicht dus...![]()
![]()
Misschien was ze wel even wakker maar gelijk weer in slaap gevallen? Dat heeft O soms ook, hoor je een paar kreetjes en daarna slaapt hij verder.quote:Op zondag 13 maart 2016 15:24 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Kijk, dat is alvast lekker verwennenSucces Jagar, het lijkt me erg zwaar.
Estrys 9 jaar![]()
Wij zijn ook de ruck aan het oefenen, maar ik krijg die leg spread niet voor elkaar. Begin april is er een workshop, denk dat ik die dan maar ga volgen (met de doek van Cassandra, waarvoor dank)
Oh ja, speciaal voor jullie om even te lachen: gisterennacht werd ik wakker om een uur of 4. Ik zet m'n kussens neer, ga rechtop zitten, shirt uit, pak mini uit bed, leg haar in de goede houding en... niks. Ik leg haar nog een keer in de goede houding en... niks. Dus ik doe mijn ogen eens goed open i.p.v. slaapopen en wat zie ik? Een diep slapend babytjeIk zou toch zweren dat ik wakker werd van haar gepruttel
Heel voorzichtig maar weer teruggelegd en zelf ook nog maar even gaan slapen.
Als je mijn vrouw vraagt, pas als het buiten 35 graden is ofzo. Die is zo'n koukleum. Ik geef korte mouwen aan als ik zelf een hempje of korte mouwen aan heb.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:28 schreef hetzusjevan het volgende:
Stomme vraag misschien maar in wanneer trek je je baby iets met korte mouwen aan? Hoeveel graden moet het dan minimaal zijn?
Wauw dat koffiezetapparaat werkt echt goed! Welke heb je?quote:Op maandag 14 maart 2016 08:35 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder, vannacht was het elke 2 uur ipv elk uur en maar 1 uur dat ik moeite moest doen om hem weer in slaap te krijgen odat hij al na een uur kwam..Hopenlijk zet dit door...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 maart 2016 09:33 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Wauw dat koffiezetapparaat werkt echt goed! Welke heb je?
Selvaria wat zonde van je etentje!
Hier echt een kutnacht. S was niet in zn cosleeper te krijgen, dus lag bij mij, maar elke keer superonrustig door zn buikje. Dus elk halfuur wakker zeg maarEn dan ben ik ook nog bang dat zn zus er wakker van wordt. Oh en ik dacht dat we er al uit waren geweest voor de nachtvoeding
was helemaal niet zo
Gelukkig mag ik zo naar de chiropractor, eindelijk mn rug uit de knoop, dat zal hopelijk schelen in mijn hoofdpijn-induced ochtendhumeur van de laatste tijd
quote:
Zwaardvechten doe ikquote:Op maandag 14 maart 2016 10:41 schreef kazy het volgende:
![]()
Ik ga ook maar weer eens een poging tot aanhaken doen.
We hebben het hele weekend een zieke M. gehad, koorts, dichte snotneus die gewoon echt nauwelijks open te krijgen was en middernachtelijke krijssessies iedere nacht om 2 uur (ach, ze is wel stipt) Vannacht een zetpil gegeven en daarna sliep ze heerlijk. Overdag was ze wel steeds vrolijk gelukkig. Mijn man had migraine en ik was ook niet fit dus we hebben dit prachtige weekend heerlijk binnen gezeten.
@Sillie: volgens mij heb ik die fiets (of nouja mambo klinkt bekend, deluxe weet ik niet) maar ik heb al in geen eeuwigheid gefietstWat ik me ervan kan herinneren, is dattie wel lekker fietst
Geen idee of het ook handig is als mamafiets. Tot zover mijn nutteloze bijdrage.
@Saskia: wat leuk, wat voor optredens doe je? En wat voor oordoppen heb je voor N? Wij zijn ook nog op zoek voor als we komende zomer toch nog eens naar een festival of zoiets willen.
Klinkt heel erg zoals tandjes bij onze mini. Een beetje koorts, wat meer slapen en lekker plakken. Inderdaad even een zetpil geven om het wat comfortabel te maken. Dat werkt wel goed. K. slaapt dan ook wel 1 of 2 nachten niet goed. Maar dat is snel over gelukkig.quote:Op zondag 13 maart 2016 15:59 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
M heeft inmiddels 38.7, kan dat ook nog van tandjes komen? Ze is wel weer heel blij, maar heeft ook veel geslapen vandaag. Net toch maar even een zetpil gegeven?
+1, precies dit. (Alleen Twix = Willemquote:Op maandag 14 maart 2016 14:24 schreef Malteser het volgende:
In het ideale plaatje staat het eten klaar, is Twix tevreden en blij, het huis netjes en zie ik er niet slonzig of afgedraaid uit. De praktijk is soms anders en dan ben ik verdrietig dat het me niet gelukt is.
quote:Op maandag 14 maart 2016 15:48 schreef Selvaria het volgende:
Whehehehe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bovenste foto is echt leuk!
quote:Op maandag 14 maart 2016 15:48 schreef Selvaria het volgende:
Whehehehe
Te leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die tweede doe je toch zeker wel aan de binnenzijde of bijvoegen (weet niet of je digitaal of geprinte exemplaren verstuurt)
.
Oh Estrys vergat ik jou te feliciteren met je huwelijksdag! Alsnog proficiat! ^^
Sara, yay voor het aanpassingsvermogen van T! Knap hoor dat ie gewoon zo goed geslapen heeft ondanks de veranderingen. En nee ik heb niet zo'n zin om te gaan werken, net nu het mooi weer wordt en mini echt leuk begint te worden.. maarja.
Beterschap voor alle zieken.
Ik heb net gemeet met de dames van mijn pufclubje, dit keer met baby's. Erg leuk om de verschillen te zien terwijl ze toch zo dicht op elkaar zitten. De jongste van het stel is net zo groot als de oudste (= mijn baby). Zit bijna 2 maanden tussen.
Ja, eerste is de voorkant tweede is de binnenkant (boven) en op de binnenkant (beneden) staat dan praktische info.quote:Op maandag 14 maart 2016 16:14 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Te leuk!Die tweede doe je toch zeker wel aan de binnenzijde of bijvoegen (weet niet of je digitaal of geprinte exemplaren verstuurt)
.
Jaaaa leuk!! Ik vind het toffe foto's!quote:Op maandag 14 maart 2016 16:18 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ja, eerste is de voorkant tweede is de binnenkant (boven) en op de binnenkant (beneden) staat dan praktische info.
Hebben jullie Sjaaks huilfoto nog gebruikt?quote:Op maandag 14 maart 2016 16:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Jaaaa leuk!! Ik vind het toffe foto's!
leukquote:Op maandag 14 maart 2016 16:18 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ja, eerste is de voorkant tweede is de binnenkant (boven) en op de binnenkant (beneden) staat dan praktische info.
Dat kan wel maar dat maakt me dus eveneens verdrietig. Dat ik de hele dag thuis ben "en niet eens eten heb gekookt".quote:Op maandag 14 maart 2016 15:52 schreef Jagärtrut het volgende:
leuk, selveria!
Malteser: Kunnen jullie niet een keer diepvriespizza eten/eten bestellen? Ik herken heel veel van wat je zegt, maar ik denk dat het goed is om te beseffen dat het leven niet altijd perfect kan zijn, en dat jij niet altijd perfect kan zijn. Als je man een keer een pizza in de oven moet schuiven dan kan dat best, natuurlijk...
Jaquote:Op maandag 14 maart 2016 16:53 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Hebben jullie Sjaaks huilfoto nog gebruikt?
quote:Op maandag 14 maart 2016 17:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
JaAls enige foto ook, we hadden geen foto waar hij op lachte
Hier bijna 7 maanden maar wij hadden dit ook vorige week, ook alleen op de arm willen slapen en vaak wakker worden ipv normaal 1 keer. Ik hoopte heel erg dat het een fase was en dat was het ook!quote:Op maandag 14 maart 2016 17:02 schreef Mineola het volgende:
Ik krijg t hier echt niet bijgelezen... Hopelijk gaat het met iedereen redelijk tot ok en anders
Wat is er met zes maanden precies voor sprong of zo? Slapen is hier al een dag of tien volkomen waardeloos. Ik zou meteen tekenen voor de 2 keer per nacht die het hiervoor was. Hij slaapt alleen maar op de arm en wegleggen is wakker. Ik was net op het punt van 'oudste ging met deze leeftijd naar z'n eigen kamer en dat was eigenlijk een paar weken te laat want we maakten elkaar steeds wakker, misschien eens gaan proberen met baby' maar ik durf dat echt niet aan nu. Ik zie het echt niet zitten om ook nog eens uit bed te moeten klimmen.
Dit duurt maar een paar weken he?!
Uitnodiging in spoilerquote:Op maandag 14 maart 2016 16:53 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Hebben jullie Sjaaks huilfoto nog gebruikt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eten koken op een Sjaak-dag doe ik niet. We zorgen dat er dan een ovenschotel klaar staat. Opwarmen en klaar![]()
quote:Op maandag 14 maart 2016 19:34 schreef lunapuella het volgende:
Sterkte LuDann! Hoop dat je je snel beter voelt.![]()
Bijna-jarige N.! Zo cute![]()
Ketel tijgert ineens het hele huis door! Er gaat een wereld voor hem open...Ik ben zo'n doos! Ik zie eerst de Bowmore en daarna pas Ketel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja daar was ik vanochtend. Ze heeft zich vooral op mn nek gericht, maar daar was genoeg te krakenquote:Op maandag 14 maart 2016 20:24 schreef Cholula het volgende:
Ben je al bij een chiropractor geweest LB?
voor kleine S en het drinken uit de borst!
Prioriteiten!quote:Op maandag 14 maart 2016 20:14 schreef Cholula het volgende:
[..]
Ik ben zo'n doos! Ik zie eerst de Bowmore en daarna pas Ketel!
Mijn werkplek van voor mijn verlof bestaat niet meerquote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:51 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja Estrys, jouw werk!! Hoop dat t beter is
En ik wou LuDann ook nog een knuffel geven. Wat een boel ellende achter elkaar joh.
Hier ook moeders in de lappenmand; loop met koorts en hoofdpijn rond, bah. Bloeddruk is vorige week gecheckt bij de huisarts en was aam het dalen, dus nu 1 pil minder en over 2 weken weer checken.
gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 10:52 schreef Limone het volgende:
Ha Razz! Wat een lieve posts.Ik vond het herstel bij nummer twee best wel tegenvallen en dan had ik een prima zwangerschap en dito bevalling. Dus! Pak je rust, waar je kan.
Lu,Ik hoop voor je dat het snel lente is. (of heb je last van hooikoorts? Dan hoop ik op een snelle zomer).
Oh jongens! Weten jullie nog dat jurkje dat ik nodig had voor een sollicitatiegesprek? Het werd een jurkje van de Hema, Kazy en het heeft geholpen! Ik ben blij en ik vind het ook wel weer heel spannend, maar ik heb zo weer collega's!En mijn hersenen mogen weer gaan draaien. Wie weet kom ik dan eindelijk van die zwangerschapsdementie af!
En lukt meeposten ook weer beter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach Pinquit. Was vast gezellig, een zwembadmeet.
Eten koken... met het koemelkvrije dieet durf ik niks af te halen en veel kant en klare dingen kunnen ook niet, dus ik kook altijd. Als vriend er is houdt hij J bezig, op de dagen dat ik alleen met J ben kook ik vaak als hij overdag slaapt (voor 2 dagen, zodat we uit de magnetron kunnen eten na een kdv-dag).
Lastig, Selvaria. Op zich is vocht prima, misschien inderdaad water proberen, of de flessen met minder schepjes aanmaken?
Luier verschonen 's nachts ben ik mee gestopt toen de voeding 's nachts niet meer echt belangrijk was. Eerder deed ik het vooral om J wakker te maken. Hij redt het prima op 1 luier van 20u tot 6u (als hij nou al die tijd ook sliep...)
Superfijn, Limone! Gefeliciteerd. Wanneer mag je beginnen?
En LuDann...ik hoop dat het weer wat beter gaat.
Ik hoop natuurlijk dat die doorslaapfunctie met de verjaardag komt!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:41 schreef Selvaria het volgende:
Ja, minder schepjes doen we al, 90/2 nu vaak. Ik zit me ook al te bedenken hoe het straks moet als ze 1 is geweest, wat moet ik haar dan aanbieden?Hopelijk krijgt ze gewoon een 100% doorslaapfunctie voor haar verjaardag!
Gefeliciteerd Limone, wat fijn!!
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:19 schreef Hupje het volgende:
Mijnese is weer goedgekeurd op het CB (72,5cm en 8,7kg) en de prikken zitten er weer in.Per 1 april. En opvang is zo goed als geregeld bij het KDV (SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Superfijn, Limone! Gefeliciteerd. Wanneer mag je beginnen?)! Lekker.
Oh je spoiler. Pittig, hoor. Sterkte de komende tijd.
Ah, kijk 'goed' om te horen! Dan weet ik dat voor de volgende keerquote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:40 schreef Hupje het volgende:
Kazy, J heeft als hij echt ziek is geweest altijd een paar dagen ondertemperatuur (35,1 af en toe). Volgens de arts kan dat geen kwaad als hij verder 'normaal' oogt.
Druppel je water in z'n oogjes dan? Wegvegen, naar de neus toe, met een nat gaasje moet toch voldoende zijn. En anders naar de HA.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Hier ondergaat C het lot van het tweede kind: 11 dagen oud en nu al een hoest en een snotneus en ontstoken oogjes. Fijn, zo'n grote zus met chronisch KDV-aids
. Werkt moedermelk in de oogjes nou echt tegen dat geprut? Want het afgekoelde gekookt water voelt volgens C alsof ik lava in z'n ogen giet
.
Dikke +1! F is zo'n relaxed kindje, slaapt bijna de hele dag idd. Ik kan me van J echt niet herinneren dat ze zķ veel sliep, en zo makkelijk ookquote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:55 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik veeg het inderdaad weg met een nat gaasje. Maar dat stond al garant voor een luid protest.
Ik weet trouwens echt niet wat me overkomt met deze baby, hij is zo Zen! Voeding, schone luier, even knuffelen, beetje schaapachtig lachen en wat gekke geluiden maken en even scheel kijken en dan.. Slaaps. Elke keer. Hij snurkt dwars door het lawaai van grote zus heen, onverstoorbaar gewoon. Alleen 's nachts wat gemopper soms want krampjes of een boer die dwars zit. Ik geniet er nog maar van zolang het duurt
.
Laat mij nog even in mn waanquote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:03 schreef LadyBlack het volgende:
Ja, ehm.... daarover
S is nu bijna 4 weken, en deed dat ook, maar slaapt nu overdag niet tenzij aan de borst of gewiegd in je armen / de draagdoek
Als ik hem dan wegleg wordt ie ofwel gelijk wakker, of binnen 5 minuten, en dan is het maaien, hikken, slikken, mopperen, persen... alles tegelijk
Ik zeg het welquote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:46 schreef faptist het volgende:
lot,
zou dat ook niet kunnen komen, omdat dit je tweede is en je dus ervaring hebt opgedaan enzo?
En zou je dat anders even willen zeggen, zodat wij allemaal een tweede aandurven
Vast! Al vond ik de babytijd van J ook relaxed hoor. Het voelt gewoon bijna een beetje té relaxed nu ofzoquote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:46 schreef faptist het volgende:
lot,
zou dat ook niet kunnen komen, omdat dit je tweede is en je dus ervaring hebt opgedaan enzo?
En zou je dat anders even willen zeggen, zodat wij allemaal een tweede aandurven
Ja, al paar keer geprobeerd (ik ben er namelijk wel dol op). Zelfde met wortels.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:02 schreef Krisvc het volgende:
Mari, vindt hij avocado echt iedere keer vies? Hier merk ik dat ze iets soms vies vindt en de keer erna smaakvol weg zit te kanen.
Teruggerold worden door mama of ducttapequote:Op woensdag 16 maart 2016 08:48 schreef Daui het volgende:
Heeft iemand een tip voor een baby van 4 maanden die heel erg van rollen houdt (en dus de hele tijd op zijn buik eindigt maar niet weet hoe hij terug moet rollen)
Of zo'n klittenband pak en dan een klittenband speelkleedquote:Op woensdag 16 maart 2016 08:53 schreef pinquit het volgende:
[..]
Teruggerold worden door mama of ducttape
Haha! Dat zijn nog veel leukere dingen mee te doenquote:Op woensdag 16 maart 2016 08:58 schreef Estrys het volgende:
[..]
Of zo'n klittenband pak en dan een klittenband speelkleed
matras tegen de muur, klittenband op matras en baby werpen?quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:00 schreef pinquit het volgende:
[..]
Haha! Dat zijn nog veel leukere dingen mee te doen
Ik zou in iedere kamer op de muur klittenband maken. Op het toilet, plak je hem even aan de muur en heb je je handen vrijquote:Op woensdag 16 maart 2016 09:00 schreef pinquit het volgende:
[..]
Haha! Dat zijn nog veel leukere dingen mee te doen
quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:58 schreef pinquit het volgende:
Hoi! Ik ontbijt met koude pizza van gisteren nee, niet zon chique zelfgemaakte met rucola en verse tomaat, maar een ordinaire salamipizza
ohja, ik was te dik. Naja tis nog laaaaang geen zomer toch?
Verder was er iemand (Selvaria naar ik meen) die ooit zei "dat je baby alleen op jou wil slapen, dat ga je nog missen! Geniet er maar van"
Joe, ik heb er echt heel heel erg van genoten, mag het nu dan stoppen??
Ik wilde dat ik er aan kon wennen, slechte nachten, het duurt toch al zo langquote:Op woensdag 16 maart 2016 09:02 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
matras tegen de muur, klittenband op matras en baby werpen?
Krisvc, sterkte vandaag!
En Pinq, bij jullie klinkt het ook allemaal niet zo makkelijk. Trek je het nog een beetje?
Touwtje aan z'n been binden, dan hoef je niet op te staan.quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:48 schreef Daui het volgende:
Heeft iemand een tip voor een baby van 4 maanden die heel erg van rollen houdt (en dus de hele tijd op zijn buik eindigt maar niet weet hoe hij terug moet rollen)
Hahahaha, dat past zekerwetenquote:Op woensdag 16 maart 2016 09:04 schreef Selvaria het volgende:
[..]![]()
![]()
Sorry! Misschien trapt ie erin als je een levensgrote foto van jezelf op zijn matras plakt? Moet passen toch?![]()
Sterkte wel, kan me voorstellen dat het na zo lang niet meer leuk is, hier duurde het een maand of 2,5.
ik roep altijd dat als hij 16 is we elke zondag om 6 uur verplicht samen gaan ontbijten. Als straf voor de slechte nachten nu.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:07 schreef pinquit het volgende:
[..]
Hahahaha, dat past zekerweten![]()
Bedje voorverwarmen helpt soms gelukkig ookach, als hij zestien is, dan is het sowieso voorbij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus nu maar aan de koffie
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2016 09:15:45 ]
Ik had net precies hetzelfde gedachten proces.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:17 schreef Mariposas het volgende:
Razz , wat heerlijk![]()
![]()
![]()
(Al herinner ik me dat het in de praktijk toch vaak een stuk minder idyllisch was).
Hihi, ik ben ook altijd zo vermoeid als ons bijna 3-jarige neefje op bezoek komt en denk dan ook... we wachten wel even met een tweede. Anderzijds heb ik afgelopen weekend heerlijk met hem gespeeld met z'n houten bouwsteentjes en houten treinbaanquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:02 schreef Krisvc het volgende:
Wij hadden vandaag een vriendin met een dametje van 2,5 op bezoek. De rammelende eierstokken (ja, zowel van mij als man die ineens 180 graden is gedraaid en ook graag een tweede wil) zijn weer even koest. Ik ben bekaf.
Dit! Gewoon dat besef dat het fases zijn, dat maakt dat ik alles best vind en me nergens meer druk om maak. Zo'n fijn gevoel! Achteraf bezien vond ik het bij de oudste allemaal behoorlijk spannend en stressvol, al had ik dat gevoel toen niet. Mijn kinderen zijn niet moeilijk, ik vond het zelf vooral moeilijk. Hoewel ik wel het idee heb dat baby meer easygoing is dan de oudste, maar dat kan ook zijn omdat ik dus wat gestresster was toen en hij dat overnam.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:56 schreef Sicilia het volgende:
+1 op de relaxte tweede (en derde) verhalen! Echt nooit verwacht dat de babytijd ook gewoon leuk en fijn kon zijn na de PND bij de eerste, maar echt, bij de tweede was alles gewoon zoveel makkelijker. Van alle fases die gaan komen weet je dat het echt heus fases zijn en het over gaat of beter wordt en daardoor werd meeveren zoveel makkelijker. Iedereen vertelt je dat wel, dat van die fases, maar bij een tweede weet je dus doordat je het zelf hebt ervaren dat het echt zo is.
En door die zelfde ervaring ben ik nu af en toe een beetje sip dat het allemaal de laatste keer is dat ik dit mag meemaken, want het gaat zo snel nu allemaal. Na vandaag heb ik nooit meer een baby van 24 dagen![]()
Verder eenvoor alle zieke mama's en baby's! Dat het maar vlug lente mag worden.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:23 schreef faptist het volgende:
Estrys
Gefeliciteerd met 9 jaar huwelijk!
En het klinkt wel alsof je leuke collega's hebt. Wat doe je voor werk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja ik heb wel leuke collega's (denk ikheb er nog niet echt mee op 1 kantoor gezeten)
ah wat een lief plaatje zo Razz
ti amo pių di ieri ma meno di domani
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dag erna lekker naar de kinderboerderij geweest. Moet nog steeds iets over een drempel om naar buiten te gaan, maar voel me weer stukken beter![]()
Q. doet het ook goed, zn slaapjes gingen even slecht, maar zijn nu weer normaal. Naast tijgeren kruipt hij nu ook veel en sinds een paar dagen heeft hij goed door hoe hij vanuit kruipen moet gaan zitten en weer door. Optrekken is erg leuk, weer gaan zitten lukt ook best goed. Helaas verliest ie nogal eens zn evenwicht, dus gauw er naartoe als hij weer staat om hem op te kunnen vangen. Dat lukt dus niet altijd even goed. Laatst wilde ik even wat opruimen en Q speelde toch lekker met een boekje op de grond. 20 sec later hoor ik ineens een flinke dreun, schrok me rot. Ben erheen gerent en zag hem plat op de grond liggen, gezicht op de grond, naast de bank. Had zich kennelijk opgetrokken en zo met zn gezicht op de grond geknald. Deed duidelijk goed pijn, want hij hielt zich helemaal verkrampt en hij huilde niet. Het duurde zeker 10 sec of langer voor hij eindelijk ademhaalde en hard begon te brullen, vond het best even eng. Gelukkig liet ie zich snel troosten en zag ik dat ie echt een bultje op zn hoofd had. Viel allemaal mee en gat vast nog veeeeel vaker gebeuren, maar toch zat de schrik er even in omdat ik niet door had dat hij stond hij daardoor hard was gevallen.
Nog even een plaatje van Q die doorheeft dat je je ook aan je speel en de spijlen kan optrekken in de boxSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en hij geeft nu ook soms kusjes als je het aan hem vraagt of gewoon vanuit het niets!!
Neehee R is nog gewoon heel kleinquote:Op woensdag 16 maart 2016 11:20 schreef Gevalletje het volgende:
Oh, da's een handige alternatieve box!!
Dat handje ook zo tegen het glas
Was wel een grote hamsterkooi dan
quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:20 schreef Estrys het volgende:
Fap ik had nog niet op je gereageerd maar let je goed op jezelf? Goed je rust pakken hoor. En stom zeg dat als jij staat te hannesen de mensen niet eens vragen of ze even kunnen helpen. Maar dat zie je steeds vaker. Mijn man heeft laatst een bejaarde man geholpen die was gevallen met de fiets. Hij heeft er zijn auto voor aan de kant gezet, niemand stak een poot uit. Gelukkig kan het ook anders, zondag viel J languit op straat en een mevrouw kwam gelijk vragen of ze kon helpen en of ik een pleister of iets nodig had
[..]Je spoiler! Semi-boks! Dat zijn altijd leuke mensenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja ik heb wel leuke collega's (denk ikheb er nog niet echt mee op 1 kantoor gezeten)
ah wat een lief plaatje zo Razz![]()
Een badjasje of een extra grote handdoek om T. na zwemmen in te pakken.. En misschien een zwembroekje voor Tquote:Op woensdag 16 maart 2016 11:57 schreef Jagärtrut het volgende:
wat moet ik allemaal meenemen naar babyzwemmen, eigenlijk? Ik heb geen idee wat er in het zwembad voorhanden is, ben er nog nooit geweest!
Heb nu klaarliggen: handdoek voor mij, handdoek voor de kleine, extra handdoek. Zwemluiers, gewone luiers, extra set kleren. ondergoed voor mij (bikini doe ik van te voren aan. Jikes, voor het eerst weer in bikini)...Nog iets?
ja, daar heb ik een grote, zachte handdoek voor. Badjasje hebben we niet. En zwembroekje ook niet, dacht dat het gewoon wel in zwemluier kon!quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:03 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Een badjasje of een extra grote handdoek om T. na zwemmen in te pakken.. En misschien een zwembroekje voor T
Bedenk je ook waar je T gaat laten als je jezelf omkleedt. Maxi-cosi mee naar binnen? Of wil je een aankleedkussen van daar op de grond leggen?quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:57 schreef Jagärtrut het volgende:
wat moet ik allemaal meenemen naar babyzwemmen, eigenlijk? Ik heb geen idee wat er in het zwembad voorhanden is, ben er nog nooit geweest!
Heb nu klaarliggen: handdoek voor mij, handdoek voor de kleine, extra handdoek. Zwemluiers, gewone luiers, extra set kleren. ondergoed voor mij (bikini doe ik van te voren aan. Jikes, voor het eerst weer in bikini)...Nog iets?
ik neem hem in de draagdoek mee, dus geen maxicosi of wandelwagen bij me..... ik denk op een dubbelgevouwen handdoek op de grond..Geen idee of ze daar aankleedkussens hebben...quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:13 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Bedenk je ook waar je T gaat laten als je jezelf omkleedt. Maxi-cosi mee naar binnen? Of wil je een aankleedkussen van daar op de grond leggen?
Ter voorkoming van spruw door AB:quote:Op woensdag 16 maart 2016 14:51 schreef LuDann het volgende:
Thanks. Ik troost me met de gedachte dat bij oma en het KDV wel gewoon alles zijn gangetje gaat, ik kan zelf zo goed niet voor haar zorgen op het moment.
@Pinq: Het gekke is dat ik het op het moment eigenlijk niet eens zo druk heb. Ik ben 3 dagen in de week onderzoek doen, de andere dagen ben ik thuis. Ik heb er voor gekozen om geen 5 dagen in de week te doen, al weet ik dat dat naar alle waarschijnlijkheid een minder goed onderzoek/ minder hoog cijfer zal opleveren. En ik zit nu een week echt helemaal thuis.
Ik hoop gewoon dat het vanaf nu van een leien dakje gaat en dat ik niet straks ook nog spruw krijg van de antibiotica ofzo.
Oohhh sorryquote:Op woensdag 16 maart 2016 14:51 schreef LuDann het volgende:
Thanks. Ik troost me met de gedachte dat bij oma en het KDV wel gewoon alles zijn gangetje gaat, ik kan zelf zo goed niet voor haar zorgen op het moment.
@Pinq: Het gekke is dat ik het op het moment eigenlijk niet eens zo druk heb. Ik ben 3 dagen in de week onderzoek doen, de andere dagen ben ik thuis. Ik heb er voor gekozen om geen 5 dagen in de week te doen, al weet ik dat dat naar alle waarschijnlijkheid een minder goed onderzoek/ minder hoog cijfer zal opleveren. En ik zit nu een week echt helemaal thuis.
Ik hoop gewoon dat het vanaf nu van een leien dakje gaat en dat ik niet straks ook nog spruw krijg van de antibiotica ofzo.
Ik word spelling(s)naziquote:Op woensdag 16 maart 2016 09:58 schreef Mineola het volgende:
Limone gefeliciteerd met je succesvolle Hema-jurkje! Wat ga je precies doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hallo Gevalletje! Wat leuk om weer van jullie te lezen.![]()
Hoe was het zwemmen Jagar?
Sterkte LuEn inderdaad, vast voedsel kan wachten (en broccoli sowieso
).
Ik heb gister buikspieroefeningen gedaan en zojuist even een pilletje tegen de pijn genomen.![]()
quote:Op woensdag 16 maart 2016 15:27 schreef Limone het volgende:
Wat een bazenhok.
[..]
Ik word spelling(s)nazi
Iets te enthousiast geweestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hallo Gevalletje! Wat leuk om weer van jullie te lezen.![]()
Hoe was het zwemmen Jagar?
Sterkte LuEn inderdaad, vast voedsel kan wachten (en broccoli sowieso
).
Ik heb gister buikspieroefeningen gedaan en zojuist even een pilletje tegen de pijn genomen.![]()
of zijn je buikspieren het niet meer gewend
Leuk trouwens een nieuwe baan!
Hij gaat dat vast vannacht bijslapenquote:Op woensdag 16 maart 2016 16:42 schreef Jagärtrut het volgende:
Lijkt me niet, Selveria.
Er is iets mis met m'n baby, hij is niet uitgeteld na het babyzwemmen. Hij vond het zwemmen wel erg leuk, maar slaapt nu 1.5 uur later nog steeds niet...
Bedankt voor de tips! Word er niet echt heel blij van nee...quote:Op woensdag 16 maart 2016 15:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ter voorkoming van spruw door AB:
-probiotica nemen
-geen dingen met toegevoegde / geraffineerde suikers
-liever ook geen koolhydraten uit granensorry niet echt een lijst om vrolijk van te worden...
Maakt niet uit, is een logische conclusie denk ik. Geloof niet dat ik hier gezegd heb hoeveel dagen ik onderzoek doe en 5 dagen is standaard denk ik. Maar dat was voor mij echt teveel, 5 dagen weg van Wolk.quote:Op woensdag 16 maart 2016 15:10 schreef pinquit het volgende:
[..]
Oohhh sorryIk dacht dat je bijna fulltime onderzoek deed. Dan heb ik (bijna) niks gezegd
Dat deed de oudste hier ook nooit na het babyzwemmen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 16:42 schreef Jagärtrut het volgende:
Lijkt me niet, Selveria.
Er is iets mis met m'n baby, hij is niet uitgeteld na het babyzwemmen. Hij vond het zwemmen wel erg leuk, maar slaapt nu 1.5 uur later nog steeds niet...
quote:Op woensdag 16 maart 2016 16:56 schreef LuDann het volgende:
[..]
Maakt niet uit, is een logische conclusie denk ik. Geloof niet dat ik hier gezegd heb hoeveel dagen ik onderzoek doe en 5 dagen is standaard denk ik. Maar dat was voor mij echt teveel, 5 dagen weg van Wolk.
Je hebt alsnog wel een punt hoor, misschien doe ik alsnog wel gewoon te veel.
Ja dit, ik zat in de wiki te kijken en ik dachtquote:Op woensdag 16 maart 2016 16:12 schreef Selvaria het volgende:
Wat doen je meisjes het toch goed shop!![]()
Grote leegloop wel hier morgen.
N. is net enorm hard op haar achterhoofd gevallen toen ze zich optrok, ik was echt een milliseconde te laat met vangen.Ze huilde direct (en lang) en was na 5 minuten weer vrolijk en ligt nu in bed te kletsen.
Ik hoef er verder niks mee toch?
Niet lomp hoor, ik ben het met je eens.quote:Op woensdag 16 maart 2016 16:58 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]![]()
Ik denk niet dat je nu t eveel doet, maar wellicht dat je net na de bevalling teveel van je lichaam gevraagd hebt door zo snel weer in de schoolbanken te zitten. Hoe lang duurt je onderzoek nog? En heb je daarna tijd om even bij te komen?
edit: dit staat hier wat lomp, zo bedoel ik het niet. Weet het niet zo goed anders te verwoorden. In ieder geval veel sterkte!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |