abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161231789
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo haaij ben ik weer.

Probleem nog niet opgelost weer terug gekoppeld naar aannemer

Maargoed de rest gaat hier natuurlijk ook verder. Nu zijn we aan het bedenken wat we met de tuin willen. We hebben daarbij dit bedacht. Tegels enzo zijn allemaal nog niet uitgezocht. We willen daarbij geen wildverband maar wel iets mediterraans qua kleur.

Iemand nog goede ingevingen toevallig?

[ link | afbeelding ]2016-04-06 19_40_53-tuin.pdf by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Geen behoefte aan een stuk(je) gras?

Ik vind het zelf leuk om iets met vormen te doen. Bijvoorbeeld met rondingen zoals hieronder.
pi_161236821
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:31 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Geen behoefte aan een stuk(je) gras?

Ik vind het zelf leuk om iets met vormen te doen. Bijvoorbeeld met rondingen zoals hieronder.[ afbeelding ]
Nee van gras ben ik genezen... Dat vergt onderhoud.. En ik heb zelf vooral veel met strak :+ :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161237097
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:26 schreef caspervc het volgende:

[..]

Veel verharding valt me op. En de planten in verhoogde bakken? Let dan goed op waar je regenwater heen gaat.
Ook mis ik wat hoger groen. Kan je ergens een appelboom / pruimenboom ofzo kwijt, of wat druiven ofzo? Wat groen in de hoogte zal je tuin een ander aanzien geven.
Een pergola aan je schuur boven je bankje ? of aan de gevel bij je tuindeur? en dan een blauweregen / druif iets anders tegen laten groeien?

Je kan ook met klinkers in geel / rode kleuren kiezen en met andere verbanden plekken in je tuin accentureren ? Iets met flagstones vind ik ook wel erg mediterraan

[ afbeelding ]

of getrommelde kasseien

[ afbeelding ]
Zitten te denken aan stenen van 20/30 niet te druk. Want je kijkt er vanaf de woonkamer op en hier ligt ook een aardig druk patroon.

Een boom is leuk maar het echte tuin gedeelte dus van deur naar schuurtje is maar 6 meter lang en 5 breed. Ook willen we in de zomer het zwembad neer kunnen zetten.

We hadden inderdaad bedacht om de borders iets verhoogd te doen maar je hebt wel gelijk wat betreft de regen. Ook willen we misschien vanaf de rand van de linker border een afstapje maken. Misschien kunnen we daar dan zo'n afwater richel in kwijt ofzo.
pi_161251905
Loopt het water nu goed weg bij regen? Of heb je een putje waar straks al het water van het terras in weg kan?
En, hoe mooi is je berging? Anders daar een mooie (fruit)leiboom voor zetten. Kost eigenlijk geen ruimte, mooier uitzicht vanuit huis en plekje waar water de grond in kan. En wil je je kliko zo in beeld? Anders een rekje ervoor met klimplanten.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_161251998
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:31 schreef d.k. het volgende:
Loopt het water nu goed weg bij regen? Of heb je een putje waar straks al het water van het terras in weg kan?
En, hoe mooi is je berging? Anders daar een mooie (fruit)leiboom voor zetten. Kost eigenlijk geen ruimte, mooier uitzicht vanuit huis en plekje waar water de grond in kan. En wil je je kliko zo in beeld? Anders een rekje ervoor met klimplanten.
We willen sowieso iets voor de klik ons zetten. Maar ik wist niks handigs bij dit ontwerp programma.

Schuurtje is gewoon van hout. Niet vervelend om regen aan te kijken. De lounge set moet in die hoek trouwens ivm de zon.
pi_161259543
Wij hebben twee bakstenen muren van de garages van onze buren in de tuin. Voor de ene staat een lei appelboom voor de andere hebben we een rek met klimplanten staan. Kost eigenlijk geen ruimte, maar geeft in jullie geval wel ruimte om het water in de grond te laten trekken.
pi_161367642
Onze aannemer zegt in feite zoek het maar uit... Dus wij gaan naar woningborg
  dinsdag 12 april 2016 @ 08:03:52 #83
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_161367731
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 07:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Onze aannemer zegt in feite zoek het maar uit... Dus wij gaan naar woningborg
Je hebt de bankgarantie nog niet ingeleverd hoop ik?
Wel erg slecht van de aannemer trouwens.
pi_161367744
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 08:03 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Je hebt de bankgarantie nog niet ingeleverd hoop ik?
Wel erg slecht van de aannemer trouwens.
Haha tuurlijk niet. Moet alleen even kijken wat we daarvoor mogen apart houden
  dinsdag 12 april 2016 @ 08:08:01 #85
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_161367763
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 08:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha tuurlijk niet. Moet alleen even kijken wat we daarvoor mogen apart houden
Zo lang jij geen opdracht geeft om de bankgarantie terug te geven blijft die 5% gewoon staan hoor.
pi_161367771
Wat zwak van de aannemer :N Is het nu ook minder dan? Hebben ze bepaalde grenzen waar het geluid binnen moet vallen voor het voor hun voldoende is dan? Zwaar balen :(
  dinsdag 12 april 2016 @ 08:11:35 #87
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161367793
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 08:08 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Zo lang jij geen opdracht geeft om de bankgarantie terug te geven blijft die 5% gewoon staan hoor.
Die verloopt automatisch na 3 maanden tenzij je opdracht geeft van niet met een goede reden.
Zo was het bij ons in ieder geval.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161367803
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 08:08 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Nope wat lazi Zegt na 3 maanden gaat dat automatisch naar de aannemer.
  dinsdag 12 april 2016 @ 08:13:21 #89
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_161367809
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 08:11 schreef laziness het volgende:

[..]

Die verloopt automatisch na 3 maanden tenzij je opdracht geeft van niet met een goede reden.
Zo was het bij ons in ieder geval.
Dat is inderdaad maar net hoe het vastgelegd wordt. Dit geval lijkt me een uitstekende reden om hem te verlengen.
pi_161367821
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 08:08 schreef krijgerrtje het volgende:
Wat zwak van de aannemer :N Is het nu ook minder dan? Hebben ze bepaalde grenzen waar het geluid binnen moet vallen voor het voor hun voldoende is dan? Zwaar balen :(
Er is nooit een geluidsmeting uitgevoerd kijk als ze dat hadden gedaan en het is binnen de normen oké prima. Maar nu weten wij dat dus niet.
pi_161367834
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 08:13 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dat is inderdaad maar net hoe het vastgelegd wordt. Dit geval lijkt me een uitstekende reden om hem te verlengen.
Ja maar dat mag dus alleen voor het bedrag wat je vereenkomt met de klachten. Geen idee hoeveel dat is. En we hebben nog wat schilderwerk
  dinsdag 12 april 2016 @ 08:21:06 #92
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_161367875
Tijd voor een jurist dus :{
Vervelend hoor. Al eerder gevraagd, maar zijn er in het plan inmiddels meer die hier last van hebben?
pi_161367908
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 08:21 schreef ueberduitser het volgende:
Tijd voor een jurist dus :{
Vervelend hoor. Al eerder gevraagd, maar zijn er in het plan inmiddels meer die hier last van hebben?
Onze buurvrouw. En eentje paar huizen verderop hoort ook vanalles maar is niet van plan hier iets mee te doen..
pi_161367918
En het kan dat het ook aan mij ligt hoor. Dat we teveel verwachten ofzo. Maar zonder geluidsmeting weet ik dat niet...
  dinsdag 12 april 2016 @ 08:32:19 #95
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_161367962
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 08:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Onze buurvrouw. En eentje paar huizen verderop hoort ook vanalles maar is niet van plan hier iets mee te doen..
Betekend wel dat er iets aan de hand is lijkt me.
Toch de jurist maar inschakelen en in ieder geval een geluidsmeting afdwingen.
pi_161367984
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 08:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dus je geeft duizenden euro's uit en accepteert zoiets? 8)7 :|W }:|
pi_161368536
Ja ik snap het ook niet. Ben wel blij dat nu iedereen gesetteld is het al stukken rustiger is
pi_161386449
Gut TP, wat een nasleep nog zeg. Vervelend dat je nu andere stappen moet ondernemen en dat jullie er niet meer met de bouwer uitkomen. Ik heb verder geen adviezen voor je, maar vind t wel oprecht rot. -O- Kan me voorstellen dat het wel effect heeft op jullie woonplezier.
pi_161394943
Procedure met woningborg opgestart in ieder geval.

Jammer dat het zo moet. Had gehoopt er met de aannemer zelf uit te komen maar ook woningborg heeft het idee dat ze zich er nogal makkelijk vanaf willen maken.
pi_161402118
Heb je rechtsbijstand? Wij hadden destijds ook een conflict met de bouwer en hebben alles met bouwer en woningborg via de rechtsbijstand gedaan. We moesten een lange adem hebben, maar het is uiteindelijk wel geregeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')