Dit lijkt wel een beetje een dingetje hè..quote:Op donderdag 10 maart 2016 13:40 schreef misxxx het volgende:
Ik kan niet bij mijn moeder wonen. Wij hebben niet echt een sterke band,
Ik ben daarom ook niet welkom, alhoewel ze natuurlijk wel goed meedenkt en helpt.
quote:Op donderdag 10 maart 2016 13:40 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit voor me zien? Je had vrienden en die lieten je volledig links liggen, puur omdat je met deze gozer in zee ging? Contact is nooit meer herstelt?
Nee ik heb ze zelf links gelaten. Vanwege oordelen.
Contact is er zeker nog wel, maar meer oppervlakkig.
[..]
Grappig, als dorpen ergens om bekend staan..
Haha dat dacht ik ook tijdens het schrijven.
Het ging ons meer om de frisse start, nieuwe mensen, nieuwe omgeving
[..]
Dat is best wel een beetje slordig om over het hoofd te zien, maar daar heb je niets meer aan natuurlijk. Heb je wel dingen geprobeerd op juridisch gebied in het kader van woongenot of met een huurteam enzo?
Jazeker, we hebben tot nu toe onze bemiddelingskosten terug en we hebben het via een advocaat voor elkaar gekregen dat hij ons een maand huur heeft teruggeven. Voor de rest staan we juridisch niet sterk.
[..]
Misschien moet je dan eens gaan doorbijten in een kamer? Plekje voor jezelf om even tot rust te komen en misschien kun je ook een beetje sparen?
Een kamer is geen optie, naast mijn dochter heb ik ook dieren. Waar ik veel van hou.
Die doe ik niet weg.
[..]
- Hoezo zou je je dochter kwijt zijn? Denkt ze dat je hem boven haar verkiest?
Hoe is je contact met je moeder? Is daar geen kamer over?
Heb je verder nog iets van een netwerk over?
Niet letterlijk kwijt, maar niet thuis bedoel ik. Ik mis haar gigantisch.
Contact met moeder: slecht. Ze beschikt over 1 slaapkamer waar mijn dochter nu in slaapt.
Een netwerk heb ik niet, plaats wel veel oproepjes op social media.
Het is kiezen of delen meid, echt. Je verhaal staat bol van domme fouten en 'ja maar dit kan niet zus, dit kan niet zo'. Dan blijf je toch lekker bij hem? Het is het een of het ander?quote:
Oppervlakkig contact als in ze weten niet wat er nu speelt allemaal?quote:
Ja ho he... Dat klinkt echt als een oplossing... Daar vraagt TS niet om he?quote:Op donderdag 10 maart 2016 14:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is kiezen of delen meid, echt. Je verhaal staat bol van domme fouten en 'ja maar dit kan niet zus, dit kan niet zo'. Dan blijf je toch lekker bij hem? Het is het een of het ander?
Dus of je groeit een paar ballen en gaat naar je moeder en legt dit uit en probeert tot een oplossing te komen zodat je (tijdelijk) daar kan blijven, of je pleurt de beesten eruit en huurt een 1 kamer flatje, want die heb je óók particulier voor 400-500 euri. Dan zou je zelfs je dochter weer terug kunnen nemen, of die nou bij oma op een 1-kamerflatje zit of bij mama.
Denk dat het voor een tiener wel heel belangrijk is om een eigen kamer te hebben ja..quote:Op donderdag 10 maart 2016 14:01 schreef Loveless85 het volgende:
Dan zou je zelfs je dochter weer terug kunnen nemen, of die nou bij oma op een 1-kamerflatje zit of bij mama.
Dit wordt weer 3 delen 'goh wat erg, kan je niet zus?' en dan 'ja nee dat kan écht niet, beesten zus, ruzie zo, geen geld/zin/tijd/watdanook'. Om dan vervolgens linea recta bij het volgende foutje vriendje in te trekken.quote:Op donderdag 10 maart 2016 14:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja ho he... Dat klinkt echt als een oplossing... Daar vraagt TS niet om he?
Die heeft ze nu dus ook niet. Ja, semi, want oma slaapt op de bank. Het hoeft ook geen einddoel te zijn, maar samen met mama op kamer lijkt me iets minder erg dan mama buitenshuis bij terroriserend vriendje en dochter in één kamer (huis) met oma, die dan op de bank ligt 's avonds.quote:Op donderdag 10 maart 2016 14:03 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Denk dat het voor een tiener wel heel belangrijk is om een eigen kamer te hebben ja..
Ballen kweken en je verlies nemen. Precies.quote:Op donderdag 10 maart 2016 14:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dit wordt weer 3 delen 'goh wat erg, kan je niet zus?' en dan 'ja nee dat kan écht niet, beesten zus, ruzie zo, geen geld/zin/tijd/watdanook'. Om dan vervolgens linea recta bij het volgende foutje vriendje in te trekken.
Ik denk dat stap één gewoon even de kansloosheid van de situatie inzien is, en dat je dus ERGENS concessies op zal moeten doen wil je hier uit komen.
Nou nou, heel belangrijk. Kinderen gaan niet kapot als ze even een kamer moeten delen hoor.quote:Op donderdag 10 maart 2016 14:03 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Denk dat het voor een tiener wel heel belangrijk is om een eigen kamer te hebben ja..
Die heeft ze nu wel, want ze zit in d'r oma's slaapkamer.quote:Op donderdag 10 maart 2016 14:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die heeft ze nu dus ook niet. Ja, semi, want oma slaapt op de bank. Het hoeft ook geen einddoel te zijn, maar samen met mama op kamer lijkt me iets minder erg dan mama buitenshuis bij terroriserend vriendje en dochter in één kamer (huis) met oma, die dan op de bank ligt 's avonds.
Dat zie ik ook niet, ik zeg letterlijk dat het geen eindoplossing moet zijn. En kom op hey, dan gaat mama op de bank, dan zit je toch in dezelfde situatie? Ik denk dat je slapen in de kamer van oma ook een béétje overschat en een tiener dat écht niet ziet als 'haar eigen kamer'. Beter even een jaartje samen één slaapkamer delen met mama dan dochter bij oma en mama bij manipulatief vriendje.quote:Op donderdag 10 maart 2016 14:07 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Die heeft ze nu wel, want ze zit in d'r oma's slaapkamer.
Denk niet dat je TS met d'r stressklachten en depressiviteit, wat dieren en een puberende dochter die weer moet verhuizen zodat ze in één ruimte maar dan wel weer samen zijn per definitie als de beste oplossing moet zien..
Wie zegt dat het even is? Dat weet je helemaal niet, net zoals of het samen zijn geprefereerd dient te worden boven de stabiele situatie waar ze al een dik jaar inzit.quote:Op donderdag 10 maart 2016 14:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou nou, heel belangrijk. Kinderen gaan niet kapot als ze even een kamer moeten delen hoor.
Het zou zeker niet op prio 1 moeten komen.
Wat stel je dan voor? Gewoon maar lekker zo laten? Dochter bij oma die op de bank ligt en mama bij vriendje? Dat is wél een gezonde situatie?quote:Op donderdag 10 maart 2016 14:13 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Wie zegt dat het even is? Dat weet je helemaal niet, net zoals of het samen zijn geprefereerd dient te worden boven de stabiele situatie waar ze al een dik jaar inzit.
Weer samen zijn kan ook flink fout lopen als je zo op elkaars lip zit, ook als je wel goed in je vel zit en de puberhormonen je dochter nog niet hebben overgenomen..
Joh, dergelijke topics en TS'en komen toch wekelijks voorbij.quote:Op donderdag 10 maart 2016 14:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor? Gewoon maar lekker zo laten? Dochter bij oma die op de bank ligt en mama bij vriendje? Dat is wél een gezonde situatie?
Ik denk niet dat het hetzelfde hoeft te zijn, vanwege TS'd'r huidige toestand.quote:Op donderdag 10 maart 2016 14:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat zie ik ook niet, ik zeg letterlijk dat het geen eindoplossing moet zijn. En kom op hey, dan gaat mama op de bank, dan zit je toch in dezelfde situatie?
In ieder geval een ruimte om de deur achter zich dicht te kunnen trekken, wat ze niet hoeft te delen met iemand die psychisch niet meteen beter is als ze weer bij d'r dochter kan zijn vermoedelijk..quote:Ik denk dat je slapen in de kamer van oma ook een béétje overschat en een tiener dat écht niet ziet als 'haar eigen kamer'. Beter even een jaartje samen één slaapkamer delen met mama dan dochter bij oma en mama bij manipulatief vriendje.
Het is een excuus van niks. Bovendien zit de dochter in kwestie nog op de basisschool...quote:Op donderdag 10 maart 2016 14:13 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Wie zegt dat het even is? Dat weet je helemaal niet, net zoals of het samen zijn geprefereerd dient te worden boven de stabiele situatie waar ze al een dik jaar inzit.
Weer samen zijn kan ook flink fout lopen als je zo op elkaars lip zit, ook als je wel goed in je vel zit en de puberhormonen je dochter nog niet hebben overgenomen..
Zoals je had kunnen lezen, nee. Ik stel simpelweg dat het niet per definitie beter hoeft te zijn als je maar weer samen bent, ook al is het in een kleine ruimte.quote:Op donderdag 10 maart 2016 14:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor? Gewoon maar lekker zo laten? Dochter bij oma die op de bank ligt en mama bij vriendje? Dat is wél een gezonde situatie?
Nou ja, gezien het hele verhaal heb ik toch sterk het vermoeden dat mama (wellicht onbewust) vooral kijkt wat handig voor háár is. Weg van de roddels willen zijn dus dochter meetrekken naar nieuwe locatie, daar in de ellende terechtkomen en dan weer terug, en dan oh oeps, toen bleek toch ineens dat die roddels wel ergens op gebaseerd waren.quote:Op donderdag 10 maart 2016 14:17 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het hetzelfde hoeft te zijn, vanwege TS'd'r huidige toestand.
[..]
In ieder geval een ruimte om de deur achter zich dicht te kunnen trekken, wat ze niet hoeft te delen met iemand die psychisch niet meteen beter is als ze weer bij d'r dochter kan zijn vermoedelijk..
Best opvallend eigenlijk dat we nog nergens gezien hebben wat de dochter hier allemaal van vindt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |