Gebruik de volgende formule: pH = pKz + log( [HPO42-] / [H2PO4-] )quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:47 schreef Discombobulate het volgende:
Ik moet even weer opfrissen. Iemand die me kan vertellen hoe ik de pH bereken van een 0,1 M fosfaatbufferoplossing? Fosfaatbuffer bestaat in 1,32g NaH2PO4 monohydraat en 0,111g Na2HPO4 heptahydraat beide opgelost in 100mL demiwater.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🐱
Er bestaan tabellen waarin staat welke fractie waterdamp lucht kan bevatten bij een bepaalde temperatuur. Zoek dat op voor beide temperaturen, dan weet je het verschil.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 11:40 schreef Smint123 het volgende:
Vraag:
Drooglucht wordt eerst teruggekoeld naar 17 graden Celcius,
hierna wordt het verwarmd naar 140 graden Celcius.
Hoeveel vocht kan de opgewarmde droogllucht opnemen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe komen ze in godsnaam op T = 1,53? Ik had zelf 1,26 - 0,59 = 0,67sec.
Dan kom je uiteindelijk uit op 7,0 * 10^-1 meter1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
Om de slingertijd te bepalen nemen ze hier de tijd tussen twee momenten van passeren van de sensor.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:53 schreef Nelvalhil het volgende:
Hoe komen ze in godsnaam op T = 1,53? Ik had zelf 1,26 - 0,59 = 0,67sec.
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:58 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Om de slingertijd te bepalen nemen ze hier de tijd tussen twee momenten van passeren van de sensor.
Het moment op iets na 2 seconden en het moment op ongeveer 0.5 seconden.
Slingertijd kan je ook als periode zien, en op dat moment heeft de slinger precies 1 periode doorlopen.
Hm, ohja. Dat klopt wel, dom van mequote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:58 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Om de slingertijd te bepalen nemen ze hier de tijd tussen twee momenten van passeren van de sensor.
Het moment op iets na 2 seconden en het moment op ongeveer 0.5 seconden.
Slingertijd kan je ook als periode zien, en op dat moment heeft de slinger precies 1 periode doorlopen.
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:53 schreef Nelvalhil het volgende:
Hm ,uit een natuurkunde examen;
Opgave:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord:Sec is niet correct, dit moet s zijn. Is een fout die je overal tegenkomt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe komen ze in godsnaam op T = 1,53? Ik had zelf 1,26 - 0,59 = 0,67sec.
Dan kom je uiteindelijk uit op 7,0 * 10^-1 meterGood intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
Dat ligt aan hoeveel bindingen zo'n C-atoom aan kan gaan. Hij kan er 4, dan is het een tetraëder. Maar deze 3-voudige binding kan je zien als 1 sterke binding. Dus eigenlijk gaat dit C-atoom 2 bindingen aan. Die staan altijd zo in een rechte lijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 15:30 schreef NaturalScience het volgende:
Ik vroeg mij af waarom onderstaande structuur als volgt is uitgewerkt?
Waarom staan die koolstoffen met een triple bond als één rechte lijn uitgewerkt, inplaats van zigzag?
[ afbeelding ]
Bedankt.
Het C-atoom gaat nog steeds 4 bindingen aan.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 15:50 schreef RRuben het volgende:
[..]
Dat ligt aan hoeveel bindingen zo'n C-atoom aan kan gaan. Hij kan er 4, dan is het een tetraëder. Maar deze 3-voudige binding kan je zien als 1 sterke binding. Dus eigenlijk gaat dit C-atoom 2 bindingen aan. Die staan altijd zo in een rechte lijn.
Simpel: de verbinding is lineair. Vergelijk het maar met de molecuulstructuur van acetyleen: https://en.wikipedia.org/wiki/Acetylene, waar de hoek tussen de C-H-binding en de drievoudige C-C-binding 180° bedraagt.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 15:30 schreef NaturalScience het volgende:
Ik vroeg mij af waarom onderstaande structuur als volgt is uitgewerkt?
Waarom staan die koolstoffen met een triple bond als één rechte lijn uitgewerkt, inplaats van zigzag?
[ afbeelding ]
Bedankt.
quote:
Dat is helaas niet mogelijkquote:Op maandag 8 mei 2017 19:56 schreef thabit het volgende:
Ik zou de berekening aanpassen zodat je niet zulke extreme getallen onderweg tegenkomt.
Hmm, dat is misschien wel een optie ja. Ik zal straks thuis eens kijken.quote:Op maandag 8 mei 2017 20:34 schreef thabit het volgende:
Dan kun je dus die teller en noemer door hetzelfde grote getal delen.
Kun je niet Sterlings benadering gebruiken?quote:Op maandag 8 mei 2017 17:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb weer eens een probleem met matlab
Ik heb een functie waarvan ik een grafiek wil maken. Deze functie heeft lage uitkomsten (rond de 0.005-0.05) voor inputs tussen de 10000 en de 30000
Maar er is een probleem, in een deel van de functie moet 120!*10^120 berekend worden. Dit is te hoog voor doubles in matlab. Nu heb ik ergens gelezen dat je vpa en sym kunt gebruiken om deze functies dan toch te definieren. En er een resultaat uit te krijgen. Maar als ik er dan een grafiek mee plot krijg ik er toch weer niets uit..
Eerst omrekenen naar ponden?quote:Op zaterdag 27 mei 2017 09:46 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kun je niet Sterlings benadering gebruiken?
-edit lamaar
Waarom het verkeerde topic, wat wel?quote:Op dinsdag 9 mei 2017 00:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het werkt
Ik zie wel dat ik het verkeerde topic heb gepakt
En daarna naar euro's. Da's de benadering van Eurlings.quote:
Ik moest beta wiskunde hebben, vanzelfsprekend.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 13:37 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Waarom het verkeerde topic, wat wel?
Geen vwo?quote:Van MBO tot WO, hier is het topic waar je een antwoord kunt krijgen op je vragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |