Voor ik zwanger werd en toen ik net zwanger was (eerste trimester) dronk peuterdame nog erg veel bij mij. Maar dat werd toen behoorlijk gevoelig en volgens mij liep de productie op een gegeven moment ook best terug. Toen zijn we, kwam van beide kanten, vrij abrupt overgegaan op 1 a 2 keer drinken per dag. En op dit moment is het meestal 1 keertje, s avonds voor het slapen gaan. Ik heb het idee dat de productie een poosje erg laag is geweest, maar ik had al gemerkt dat het weer aan het aantrekken was. En nu dus zelfs al incl. nachtelijk een beetje lekkenquote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:11 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Wat goed!
Ik ben in oktober gestopt med voeden, en zo nu en dan handkolfde ik een heel klein beetje om te zien of het al op was. En er is al die tijd een druppel uit gekomen, zelfs zo lang na het stoppen. En nu ik zwanger ben (omg <3) worden de druppels geler en groter. Zo apart!
Ja, wow, 3 jaar alweer! Ik ben ook heel benieuwd hoe het zal gaan wanneer de baby geboren wordt. Ik vernam dat de melk best van smaak kan veranderen dan ook en dat sommige kindjes dan niet meer willen drinken bijvoorbeeld. Maar de productie komt dan wel weer echt goed opgang, dus het kan ook juist voor een heropleving zorgen bij de peuter. We laten het in ieder geval natuurlijk verlopen, op haar vraag, en dan zien we wel waar het ons zal brengen!quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:17 schreef Chanty het volgende:
[..]
Wat supertof! Gewoon al bijna drie jaar borstvoeding geven ook![]()
ik wil nu echt de twee jaar halen dus zou voor Lucas leuk zijn als hier ook weer wat meer melk komt dan twee druppels
Ja dat vraag ik me ook af, heb hem tijdje geleden DM gestuurd maar geen reactie gehad. Hoop dat het goed gaatquote:Op zaterdag 12 maart 2016 12:14 schreef Gevalletje het volgende:
(vraag me ook af hoe het met de zoon van Junkiexl gaat, volgens mij al even geen update geweest? Hoop dat dat niks slechts betekent..)
Ohhh, en jij al bijna 4!quote:Op zaterdag 12 maart 2016 13:29 schreef Marjolijntje het volgende:
Ela 3 jaaren wat gaaf dat je alweer meer melk hebt!
Ik zie het gebeuren dat Lucas gewoon schrikt als er ineens weer melk uitkomtquote:Op zaterdag 12 maart 2016 12:37 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Voor ik zwanger werd en toen ik net zwanger was (eerste trimester) dronk peuterdame nog erg veel bij mij. Maar dat werd toen behoorlijk gevoelig en volgens mij liep de productie op een gegeven moment ook best terug. Toen zijn we, kwam van beide kanten, vrij abrupt overgegaan op 1 a 2 keer drinken per dag. En op dit moment is het meestal 1 keertje, s avonds voor het slapen gaan. Ik heb het idee dat de productie een poosje erg laag is geweest, maar ik had al gemerkt dat het weer aan het aantrekken was. En nu dus zelfs al incl. nachtelijk een beetje lekken![]()
[..]
Ja, wow, 3 jaar alweer! Ik ben ook heel benieuwd hoe het zal gaan wanneer de baby geboren wordt. Ik vernam dat de melk best van smaak kan veranderen dan ook en dat sommige kindjes dan niet meer willen drinken bijvoorbeeld. Maar de productie komt dan wel weer echt goed opgang, dus het kan ook juist voor een heropleving zorgen bij de peuter. We laten het in ieder geval natuurlijk verlopen, op haar vraag, en dan zien we wel waar het ons zal brengen!
Je lichaam/de natuur is zo slim, ik gok dat vraag en aanbod zich vanzelf goed regelen. En daarnaast een kwestie van uitproberen eventueel, dus bijv. eerst de baby laten drinken en daarna pas de grote of juist andersom. Nu drinkt mijn grote dus nog maar 1 keertje per dag, ik denk niet dat dat de productie in de weg zal zitten. Maar ook oudere kindjes die vaker drinken, ik denk echt dat je lichaam dat heel goed kan verwerken en dat het zich vanzelf zal wijzen op wat voor manier dat handig/prettig te combineren is.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 16:04 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar wat ik me afvraag bij duovoeden-nu is er ook vraag, dus het aanbod lijkt me groter dan bv bij mij waar er niet gedronken wordt. Verslikt zo'n mini zich niet straks? Of neem je een pauze met de grote? En wordt de vraag door de grote dan niet ineens heul groot, waardoor je enorme stuwing krijgt?
Ik ben erg benieuwd! Colostrum zou ik graag voor de baby houden, maar als je grote zo weinig drinkt, dan zal dat idd wel loslopen denk ik. Ik hoor graag hoe het gaat uiteindelijk!quote:Op zaterdag 12 maart 2016 16:41 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Je lichaam/de natuur is zo slim, ik gok dat vraag en aanbod zich vanzelf goed regelen. En daarnaast een kwestie van uitproberen eventueel, dus bijv. eerst de baby laten drinken en daarna pas de grote of juist andersom. Nu drinkt mijn grote dus nog maar 1 keertje per dag, ik denk niet dat dat de productie in de weg zal zitten. Maar ook oudere kindjes die vaker drinken, ik denk echt dat je lichaam dat heel goed kan verwerken en dat het zich vanzelf zal wijzen op wat voor manier dat handig/prettig te combineren is.
Ik was wel van plan nog wat er over in te lezen, bij mama's die er ervaring mee hebben, maar op het eerste gezicht heb ik er wel veel vertrouwen in dat het 'gewoon' goed zal gaan.
Mijn idee is nu om, bij die ene dubbelvoeding per dag, eerst de baby te voeden en de grote daarna. Of dus eventueel de ene borst voor de baby en de grote de andere borst.
En het colostrum en zo, dat gaat volgens mij ook gewoon goed. Ik hoorde bijv. dat grote kindjes dat niet per se lekker vinden en dat dus dan even links laten liggen. De productie was vorige keer bij mij de tweede dag al echt goed opgang, een dagje overslaan is voor de grote hier ook niet per se een probleem. (Al kan het wel handig zijn ter tepelstimulatie voor de geboorte van de placenta wellicht?!)
Wat leuk dat je hem zelf maakt. Mag ik het kaartje van je eerste zien?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 17:39 schreef elamanilo het volgende:
En ik ben ook weer aan het tekenen voor het geboortekaartje <3 Het wordt weer zo tof!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |