Dat doet mijn spellcheck, weird!quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:27 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Na een keer of twintig zeg ik er toch maar wat van
Acties, consequenties etc. Die apostrof hoort er niet.
Sorry voor deze onderbreking
"Shit happens" is geen manier om bepaalde factoren als onbelangrijk weg te zetten. Al deze feiten hebben een wegende uitwerking op de morele uitkomst van de verschillende situaties.quote:
Volgens mij niet. Net als dat 'in een sok spuiten' volgens meer bij wijze van spreken is dan dat mensen dat echt 'gewoon' doenquote:Op woensdag 9 maart 2016 17:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
je lul afvegen met een handdoek ( serieus, is dat niet iets standaards?)
Tot de abortusgrens of verder, als de vrouw geen keuze meer heeft? Je weet dat je vanaf 20 weken geen arts meer zal vinden die nog een abortus doet zonder medische indicatie?quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ruim in de zwangerschap? Laten we zeggen tot aan de abortusgrens of tot een maand nadat de vader werd ingelicht over het zwanger zijn.
Zonder duidelijke afspraken? Dat volg ik niet.
De kans is gewoonweg nihil.quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het gaat niet magisch makkelijk maar het kan gegeven bepaalde factoren wel makkelijker dan jij lijkt te denken.
En als fok!-er veeg it mijn lul natuurlijk gewoon netjes af aan de gordijnen.
Ja. Je zegt zelf, geen afspraak = consequenties dragen.quote:
Dat sok gedoe heb ik ook nooit begrepen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:47 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Net als dat 'in een sok spuiten' volgens meer bij wijze van spreken is dan dat mensen dat echt 'gewoon' doen
Ok, daar heb je een heel goed punt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, want een of andere leugenachtige teef kan zomaar aan jouw stamcellen komen.
Ik ga niet van een vrouw vragen een ongewilde zwangerschap te voldragen, dat zou idioot zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:50 schreef Grems het volgende:
[..]
Ja. Je zegt zelf, geen afspraak = consequenties dragen.
Ook voor de vrouw dus. Of ben je openlijk seksistisch?
dat gesprek moet je dan opnemen ofzo?quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben in bepaalde gevallen voor.
Heeft de man van te voren aan te geven geen kind te willen en voor abortus te willen gaan mocht ze toch zwanger worden dan voor.
Ze had immers de keuze kunnen maken om geen seks met hem te hebben of om extra beveiliging te gebruiken.
Heeft hij een condoom gebruikt, waarmee hij dus duidelijk aangeeft niet op een kind te wachten, dan ook.
Is het zo dat hij geen condoom heeft gebruikt, ze er niet over gesproken hebben of hij zegt iets dergelijks als ''we zien dan wel'' of ''het komt wel goed'' dan niet.
Is een dergelijk gesprek sexy? Nope!! Maar blijkbaar wel nodig.
Maar om eerlijk te zijn vind ik geen condoom gebruiken met een ONS al ongelofelijk dom.
Ah, maar je gaat wel van een man vragen 20+ jaar te dokken.quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ga niet van een vrouw vragen een ongewilde zwangerschap te voldragen, dat zou idioot zijn.
De vrouw in kwestie moet dan ook dokken en heel wat meer dan die man.quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:54 schreef Grems het volgende:
[..]
Ah, maar je gaat wel van een man vragen 20+ jaar te dokken.
Waarom vind je gelijkheid tussen man en vrouw een idioot concept?
Ten eerste is dat natuurlijk onzin, de meeste vrouwen werken immers parttime en bijstandsmoeders betalen helemaal niets zelf.quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:57 schreef erodome het volgende:
[..]
De vrouw in kwestie moet dan ook dokken en heel wat meer dan die man.
Dat is geen onzin, kinderallimentatie is maar een kleine bijdrage in het totaal. Een kind kost vrijwel altijd een veelvoud van wat er betaald wordt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:59 schreef Grems het volgende:
[..]
Ten eerste is dat natuurlijk onzin, de meeste vrouwen werken immers parttime en bijstandsmoeders betalen helemaal niets zelf.
Ten tweede, dus? Je bent toch voorstander van het dragen van consequenties?
Of, mondelijke afspraak of een contract.quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat gesprek moet je dan opnemen ofzo?
Prima, opgelost dan toch? Als de vrouw toch al het grootste deel van de consequenties draagt van haar keuze dan kan die kleine bijdrage er ook wel bij.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is geen onzin, kinderallimentatie is maar een kleine bijdrage in het totaal. Een kind kost vrijwel altijd een veelvoud van wat er betaald wordt.
Niet prima opgelost... Je stelt gewoon de zaken verkeerd voor, alsof de man die die allimentatie moet betalen het leeuwendeel op zich neemt en dat is niet waar.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:01 schreef Grems het volgende:
[..]
Prima, opgelost dan toch? Als de vrouw toch al het grootste deel van de consequenties draagt van haar keuze dan kan die kleine bijdrage er ook wel bij.
mja, maar een mondelinge afspraak is natuurlijk niet veel waard als de een a zegt en de ander b. En die kans is aanwezig natuurlijk.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Of, mondelijke afspraak of een contract.
Zoals ik al schreef, sexy is het zeker niet, maar het voorkomt wel heel wat gedoe.
Natuurlijk wel prima opgelost. Je stelt dat vrouwen een veelvoud aan kosten hebben, ok prima, dan kan die schamele bijdrage die mannen nu verplicht worden te betalen er ook nog wel bij.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet prima opgelost... Je stelt gewoon de zaken verkeerd voor, alsof de man die die allimentatie moet betalen het leeuwendeel op zich neemt en dat is niet waar.
En wat is daar dan zo gelijk aan?quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:05 schreef Grems het volgende:
[..]
Natuurlijk wel prima opgelost. Je stelt dat vrouwen een veelvoud aan kosten hebben, ok prima, dan kan die schamele bijdrage die mannen nu verplicht worden te betalen er ook nog wel bij.
Aldus het geslacht met de optie het kind in zijn geheel te vernietigen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:05 schreef snakelady het volgende:
Overigens vind ik het wel vreemd dat bij mannen financiėn zwaarder weegt dan je eigen DNA.
Ook al wil je zelf misschien niks met de opvoeding van je kind te maken hebben, je wil toch wel dat je eigen kind het goed heeft en alle kansen krijgt die het verdiend?
Of is het echt zo dat veel mannen hier daar totaal geen gevoel bij hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |