Bullcrap eerste klas natuurlijkquote:Op woensdag 9 maart 2016 01:09 schreef Insomnia_ het volgende:
Klassieke namen leveren je kind hogere punten op en meer salaris.
Je mag elk onderzoek ook in twijfel trekkenquote:
Leraren die klassieke namen voor precies het zelfde werk hogere cijfers gaven dan namen als Jeffrey/Wesley/Justin. Werkgevers die bij voorbaat al positiever waren over sollicitanten met een klassieke naam.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je mag elk onderzoek ook in twijfel trekken
Waar baseerdeze het op dan?
Dat sommige mensen er gevoeliger voor zijn kan ik wel bij, maar dat het ook grootschalig wordt gedaan..quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:12 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Leraren die klassieke namen voor precies het zelfde werk hogere cijfers gaven dan namen als Jeffrey/Wesley/Justin. Werkgevers die bij voorbaat al positiever waren over sollicitanten met een klassieke naam.
No shit. Ik kan mijn Poolse naam toch ook niet op een solicitatie zetten?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:13 schreef Fok-it het volgende:
Dan moet je de objectiviteit van een hoop docenten en werkgevers in twijfel trekken
Ja, het is toch anders als het al aangenomen leerlingen zijn?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:13 schreef Insomnia_ het volgende:
Als ik mijn naam in het Pools opzet krijg ik echt alles terug.
quote:a company that sells public records. Sweeney found that searching for people with distinctively black names was 25% more likely to produce an ad suggesting the person had an arrest record
Waar blijft de foto?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:09 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ja.
Maar ga er nog iets bij laten zetten
Oh ja, dat geloof ik ook wel jaquote:Op woensdag 9 maart 2016 01:20 schreef Insomnia_ het volgende:
Het zal overigens ook wel eens andersom werken, de allochtoon die eerder het genade 6je krijgt voor Nederlands bijvoorbeeld
Je zegt weleens.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:20 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dan werkt het andersom toch net zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |