En hopelijk stoppen met zo'n enorme krent te zijn. Help je jezelf niet mee en is enorm onaantrekkelijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 19:51 schreef Deezertje het volgende:
Openstaan voor hulp, zelf aanmelden en gesprekken aangaan.
Dat is ook een punt waar ik aan moet werken, want ik heb het wel. Ik geef mijn geld graag uit aan zichtbare, tastbare dingen. Sporten, bioscoop, voedsel is heel duidelijk wat je er voor krijgt. Hulp tja, ik denk dan meteen is dat 60 euro per uur waard?? Tegenwoordig kan je alles zelf opzoeken op internet toch?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 19:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
En hopelijk stoppen met zo'n enorme krent te zijn. Help je jezelf niet mee en is enorm onaantrekkelijk.
En dat is dus een bijzonder domme gedachte. Ja, je kunt dingen opzoeken, maar de specifieke, persoonlijke details en van daaruit ook oplossingen zitten toch vooral in de menselijke interactie met je hulpverlener/groep. Niet in een boek met dode letters.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 19:57 schreef Deezertje het volgende:
Hulp tja, ik denk dan meteen is dat 60 euro per uur waard?? Tegenwoordig kan je alles zelf opzoeken op internet toch?![]()
Ik wacht het gesprek met de huisarts en de gemeente af en de cursus start eind april, en dat is al zo. Daarna als het goed is ook bijna klaar met studie en rijbewijs proberen... dus dat externe hulp zoeken puntje stel ik nog even uit.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dat is dus een bijzonder domme gedachte. Ja, je kunt dingen opzoeken, maar de specifieke, persoonlijke details en van daaruit ook oplossingen zitten toch vooral in de menselijke interactie met je hulpverlener/groep. Niet in een boek met dode letters.
En ja, dat is die investering van 60 euro per uur meer dan waard. Tenzij je de rest van je leven een beetje in de zijlijn van het leven wil blijven figureren.
Uiteraard. Waarom alles aangrijpen als je ook halfslachtig kunt blijven aanmodderen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:02 schreef Deezertje het volgende:
Ik wacht het gesprek met de huisarts en de gemeente af en de cursus start eind april, en dat is al zo. Daarna als het goed is ook bijna klaar met studie en rijbewijs proberen... dus dat externe hulp zoeken puntje stel ik nog even uit.
Die cursus is vanuit RET-principe, anders overlapt 't misschien weer..quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Uiteraard. Waarom alles aangrijpen als je ook halfslachtig kunt blijven aanmodderen.
Thanks. Kannerhuis bekend mee, maar ik vind al die trainingen zo kinderlijk overkomen. Alsof je nog moet ontdekken hoe de wereld in elkaar zit rond je 17e, ze gooien je jaren terug in de tijd, bij het handje nemen.. Misschien voor mensen met 'klassiek' autisme is daar behoefte aan, maar ik heb gewoon normaal niveau qua denken (en op sommige punten denk ik hoger). Dus ik zit (en zat) absoluut niet te wachten op hoe je gesprekjes moet voeren, activiteiten plannen etc. Nu komt mijn professionele karakter misschien niet goed over, maar ik hoor van iedereen in mijn omgeving en op de opleiding dat ik goed kan schrijven en een stijl heb van dingen goed op papier kunnen uitleggen. Dus ik kan goed mijn gedachten verwoorden. Als ik een brief stuur weet je exact wat ik bedoel, waarom ik die brief stuur.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:05 schreef Motocross_is_my_heart het volgende:
Luister...
Je kunt zoveel aan jezelf veranderen dat zelfs jij een leven kan krijgen dat je eigenlijk voor onmogelijk houd.
Ik heb ook ASS, en sta erg stevig in mn schoenen en heb een onvernietigbare wil.
En door de jaren heen, bij Karakter en Dr. Leo kannerhuis gezeten, ben ik nu na 11 jaar met het stempeltje rond te hebben gelopen zo veel veranderd en beter geworden dat ik volgende maand het stempeltje niet meer krijg.
Ik heb vanaf mn 14e tot heden zoveel in de knoop gezeten met mezelf dat ik alles vanuit pure emotie en boosheid om wie ik was mezelf veranderd heb.
En nu...
Heb ik een sociaal leven, opleiding, relatie en voel me gelukkig.
Althans ik soms wel nog is beetje vloek heb ik geen problemen meer met wie ik nu ben.
En geloof me als autist zijnde kun je veel meer aan jezelf veranderen dan je denkt, kijk bij andere autisten hoe die met hun probs omgaan en leer van jezelf en anderen.
Want waar een wil is, is een weg.
Alleen het bewandelen van de weg kan zo hard knagen aan je.
Als ik terug denk aan alles hoe wanhoopig ik was krijg ik nu nog de tranen in mn ogen.
En een schouderklopje van het kannerhuis voor wat ik er van gebrouwt heb.
Als je een babbeltje wilt maken mag je me gerust een pm sturen.
Wie kopt m in? Want ik kan niet meerquote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:09 schreef Deezertje het volgende:
Dus ik zit (en zat) absoluut niet te wachten op hoe je gesprekjes moet voeren, activiteiten plannen etc.
Je overschat jezelf nogal. Je zit daar dus wel op te wachten.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Thanks. Kannerhuis bekend mee, maar ik vind al die trainingen zo kinderlijk overkomen. Alsof je nog moet ontdekken hoe de wereld in elkaar zit rond je 17e, ze gooien je jaren terug in de tijd, bij het handje nemen.. Misschien voor mensen met 'klassiek' autisme is daar behoefte aan, maar ik heb gewoon normaal niveau qua denken (en op sommige punten denk ik hoger). Dus ik zit (en zat) absoluut niet te wachten op hoe je gesprekjes moet voeren, activiteiten plannen etc.
Zie je zelf de ironie van wat je hier zegt...?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Thanks. Kannerhuis bekend mee, maar ik vind al die trainingen zo kinderlijk overkomen. Alsof je nog moet ontdekken hoe de wereld in elkaar zit rond je 17e, ze gooien je jaren terug in de tijd, bij het handje nemen.. Misschien voor mensen met 'klassiek' autisme is daar behoefte aan, maar ik heb gewoon normaal niveau qua denken (en op sommige punten denk ik hoger). Dus ik zit (en zat) absoluut niet te wachten op hoe je gesprekjes moet voeren, activiteiten plannen etc.
Ja duh, maar nu zit ik op een leeftijd waar het sociaal (!!) maatschappelijk niet normaal is als je geen vrienden hebt etc. Daarom spreek ik mensen ook niet zo snel aan, want ik heb qua sociaal contact behalve mezelf niks te bieden.. daar schaam ik mij een beetje voor. Maar ik weet prima hoe je een gesprek moet voeren en ik kan mezelf overal naar toe krijgen als ik wil. Ben vaak in het buitenland geweest in mijn uppie dus zelfredzaam.quote:
De training ‘Persoonlijke Effectiviteit’ is bedoeld voor mensen die belemmerd worden door zaken als bijvoorbeeld faalangst, onzekerheid, sub-assertiviteit (niet durven zeggen wat je denkt en voelt), perfectionisme en dergelijke.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:13 schreef Koral het volgende:
Als ik me niet vergis ga je een cursus persoonlijke effectiviteit volgen? Bij mijn weten gaat zoiets voornamelijk over timemanagement en overtuigen? Er zal iets van gedragpatronen in zitten maar ik betwijfel ten zeerste of het specifiek genoeg is tegen faalangst en zelfbeeld issues?
Waarom heb je voor die cursus gekozen?
Nee precies en daarom heb je die cursus bij hen dus wel nodig want je kan niet eens een gesprekje op gang houden. Of een activiteit plannen. Want je had alang in dat meeting-topic zelf iets kunnen organiseren wat je WEL leuk vind maar dat doe je dan ook weer niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja duh, maar nu zit ik op een leeftijd waar het sociaal (!!) maatschappelijk niet normaal is als je geen vrienden hebt etc. Daarom spreek ik mensen ook niet zo snel aan, want ik heb qua sociaal contact behalve mezelf niks te bieden..
Dat.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:13 schreef miss_sly het volgende:
Je overschat jezelf nogal. Je zit daar dus wel op te wachten.
Ik kan beeldend schrijvenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat.
Ook vanuit mijn professionalisme.
Er zijn wel meer taalpuntjes mis dan enkel de spelling. Die sowieso niet zó slecht zou moeten zijn, ook zonder na te denken.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:18 schreef Deezertje het volgende:
Ik kan beeldend schrijvenSpelling is hier niet altijd goed want ik schrijf letterlijk van mij af zonder om te kijken.
Nou lekker dan.. kan dat papiertje straks meteen bij 't oud papier...quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Er zijn wel meer taalpuntjes mis dan enkel de spelling. Die sowieso niet zó slecht zou moeten zijn, ook zonder na te denken.
Maar laten we die kant maar niet opgaan, want ook jouw al dan niet overschatte schrijfvaardigheid helpt je niet een fatsoenlijk gesprek te starten of te onderhouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |