abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160522788
Frank Underwood, machtspoliticus pur sang.

Ik sta voor een keuze en vraag me af wat Frank Underwood volgens jullie zou doen in deze situatie.

Wil de eerste stappen zetten in de politiek en dan lijkt de lokale politiek me een goed begin.

Ik woon in Brabant maar wil gaan studeren in Amsterdam en op termijn dan verhuizen.
Wat zijn de mogelijkheden om in de Amsterdamse politiek actief te worden als je er nog niet woont?

De partijen die het dichts bij mijn politieke opvattingen staan zijn D'66 en de PvdA.
Ik zal heel eerlijk zijn en toegeven dat ik vooral vanwege ideologische motieven de politiek in wil maar dat ik m'n zakelijke belangen daar niet mee wil schaden.

De PvdA was zestig jaar de grootste partij in Amsterdam, nu is dat tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van twee jaar geleden D'66 geworden maar ik verwacht niet dat dat een blijvende situatie zal zijn.

Daarnaast is het het vermelden waard dat ik belastingrecht wil gaan studeren en dus pro-belastingontwijking ben terwijl de PvdA daar tegen is.

Voor welke partij zou Frank Underwood kiezen?
  dinsdag 8 maart 2016 @ 19:15:43 #2
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160523831
Ik denk dat op dit moment de PvdA de grootste uitdaging biedt.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 8 maart 2016 @ 19:19:35 #3
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_160523938
Is dit de moraal van de jeugd?

Ga dan bij D66. Als je 40 bent dan ben je vast en zeker nog rechtser en macchiavellistischer
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_160524021
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:35 schreef Ashqelon het volgende:

Ik sta voor een keuze en vraag me af wat Frank Underwood volgens jullie zou doen in deze situatie.

Wil de eerste stappen zetten in de politiek en dan lijkt de lokale politiek me een goed begin.

Ik woon in Brabant maar wil gaan studeren in Amsterdam en op termijn dan verhuizen.
Wat zijn de mogelijkheden om in de Amsterdamse politiek actief te worden als je er nog niet woont?

De partijen die het dichts bij mijn politieke opvattingen staan zijn D'66 en de PvdA.
Ik zal heel eerlijk zijn en toegeven dat ik vooral vanwege ideologische motieven de politiek in wil maar dat ik m'n zakelijke belangen daar niet mee wil schaden.

De PvdA was zestig jaar de grootste partij in Amsterdam, nu is dat tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van twee jaar geleden D'66 geworden maar ik verwacht niet dat dat een blijvende situatie zal zijn.

Daarnaast is het het vermelden waard dat ik belastingrecht wil gaan studeren en dus pro-belastingontwijking ben terwijl de PvdA daar tegen is.

Denk niet dat je Frank Underwood en Bernie Sanders echt kan vergelijken.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 19:23:07 #5
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160524025
Als jongmens moet je nog geen keuze maken. Wie weet welke partij over twintig jaar de ministers mag leveren. Was het maar zo simpel als in de VS qua partijkeuze.

Verder zouden je standpunten helemaal niet uit moeten maken welke partij je kiest. Dergelijke ideologische nonsens zou Frans achterwege laten.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 19:25:30 #6
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_160524087
Ga je ook mensen voor de tram gooien? Dan raad ik Zuid Amerika als habitat aan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 8 maart 2016 @ 19:26:18 #7
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160524102
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:25 schreef Klopkoek het volgende:
Eens. Of een zuidelijke lidstaat van de EU.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_160525048
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:23 schreef Heilwasser het volgende:
Wie weet welke partij over twintig jaar de ministers mag leveren.
Femke Halsema is ook gevraagd om op persoonlijke titel een ministerspost te bezetten. En je kan altijd uit een politieke partij stappen als die te klein wordt, om ideologische redenen natuurlijk.

Maar goed ik deel dit sentiment. Wordt eerst eens maar eens iemand voordat je de politiek in stapt. Werk voor de gemeente daar en cultiveer relaties met politici van allerlei pluimage. Studeer met de politici van de toekomst en zorg er voor dat je kiekjes hebt van je politieke tegenstanders terwijl je hun geslacht in de mond van een dood varken steken. Zorg dat je weet dat de Tofikken Dibies van de politiek homo en onzeker dus chantabel zijn.Trouw een leuk meisje met een rijke en machtige papa die jouw verkiezing wel wil financieren.

Tee vee laten bepalen wat je met je leven doet. :')
Machtsfantasieën :')
House of Cards :')
Is alleen om aan te zien als het de Britse serie imiteert. Die zooi met de Russen. :r
“An interesting thing is a good thing.”
pi_160525461
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:35 schreef Ashqelon het volgende:

Aan Gus Fring vragen misschien?
I´m back.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:08:21 #10
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_160527183
quote:
Verder zouden je standpunten helemaal niet uit moeten maken welke partij je kiest. Dergelijke ideologische nonsens zou Frans achterwege laten.
Grappig genoeg maakte de partijkeuze wel wat uit voor de schrijvers:

quote:
While this change may seem minor, it is a key linchpin of the show; indeed, the American production probably would not be able to so powerfully deliver its transpartisan political commentary if Underwood were a Republican. That’s because by casting him as a Democrat, “House of Cards” is avoiding the standard cartoonish portrayal of Washington as a place of Evil-And-Powerful Conservatives and Idealistic-But-Powerless Liberals.
[..]
I don’t have empirical data to back this up, but conventional wisdom veers toward the idea that Hollywood is more on the liberal side of the fence, and if we had made Underwood a Republican, it might look as though we are trying to take cheap potshots and that the show has a political agenda.
http://www.salon.com/2013(...)nderwood_a_democrat/

Grappig genoeg werkt het cynische beeld over de politiek/overheid natuurlijk eerder de Republikeinse agenda in de kaart (vooral als dat gepaard gaat met een contrast met de zakenwereld).

quote:
The broader point of “House of Cards” is that anyone is fair game, no matter what side of the aisle they are on. You could easily write this story about a Republican congressman as well, but we wanted to dramatize the fact that these sort of creatures live on either side of the aisle.
Lees ook:
http://www.politico.com/m(...)-democrat-106852?o=1
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:09:43 #11
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_160527230
Ik zou eerst maar eens iemand vermoorden. Kijken of je het in je hebt. Belangrijk, toch?

/sarcasme
Op het scherp van de snede.
pi_160527299
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:15 schreef Gutmensch het volgende:
Ik denk dat op dit moment de PvdA de grootste uitdaging biedt.
Ben niet per se op zoek naar uitdaging op dat gebied maar hoe je je doelen kunt bereiken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:19 schreef Klopkoek het volgende:
Is dit de moraal van de jeugd?

Ga dan bij D66. Als je 40 bent dan ben je vast en zeker nog rechtser en macchiavellistischer
Daarmee impliceer je dat ik al rechts en macchiavellistisch ben, dat tweede klopt dan wellicht in sommige opzichten maar weet niet waar je uithaald dat ik politiek rechts zou zijn.
quote:
Als jongmens moet je nog geen keuze maken. Wie weet welke partij over twintig jaar de ministers mag leveren. Was het maar zo simpel als in de VS qua partijkeuze.

Nouja als je daadwerkelijke standpunten enigszins overeenkomen met de standpunten die je verkondigd is het wel eenvoudiger om het masker te dragen.

Een partijkeuze maken is toch essentieel als je wil beginnen in de politiek?
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:25 schreef Klopkoek het volgende:
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:26 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Eens. Of een zuidelijke lidstaat van de EU.
Is Afrika of Rusland dan niet beter?
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Aan Gus Fring vragen misschien?
Gus Fring, uitermate nette man die prima geschikt zou zijn als POTUS, srs.

[ Bericht 27% gewijzigd door Ashqelon op 08-03-2016 21:27:33 ]
  donderdag 10 maart 2016 @ 21:12:46 #13
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_160575874
Wat heeft de politiek voor jou te bieden en wat bied jij de politiek? Precies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')