abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 7 maart 2016 @ 11:19:14 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_160485064
Opnieuw moet een telg uit de bekende Moszkowicz-familie stoppen als advocaat. Het hof van discipline van de advocatuur in Den Bosch heeft maandag besloten dat David Moszkowicz nooit meer mag werken als advocaat. Na Robert (62) en Bram (56) is hij de derde uit de advocatenfamilie Moszkowicz die van het tableau wordt geschrapt.

De hoogste tuchtrechter vindt dat de oudste zoon van de grondlegger van de advocatenmaatschap Max Moszkowicz sr. "onwaardig is het beroep van advocaat nog langer uit te oefenen". Het hof heeft klachten van een voormalige cliënt van Moszkowicz op alle vier de punten gegrond verklaard, meldt NRC. Het gaat om een "zeer ernstige" zaak, aldus het hof.

De tuchtrechter heeft ook kritiek op de manier waarop Moszkowicz zijn handelswijze tijdens het tuchtrechtelijk onderzoek heeft willen verhullen "met ongeloofwaardige verklaringen".

David, de oudste zoon van de grondlegger van de advocatenmaatschap Max Moszkowicz sr., had voor 1.700 euro een Somalische familie bijgestaan die hulp zocht omdat een lid van de familie in Zwolle was vermoord. Moszkowicz vertelde de Somaliërs niet dat hij de moordverdachte in deze zaak ook al bijstond.

http://www.telegraaf.nl/b(...)it_ambt_gezet__.html

Ik zal eens aan het filmscenario beginnen voordat Gerard Soeteman op het idee komt. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_160485212
Dus alleen Max Jr en de zoon van Robert zijn nog over als advocaat :9

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2016 11:27:48 ]
  maandag 7 maart 2016 @ 11:44:52 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_160485506
Wat een klucht. De naam Moszkowicz is dus ook geen knaak meer waard. Wel enigszins treurig voor de paar die (nog) wel advocaten zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 7 maart 2016 @ 11:47:31 #4
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_160485563
Wat een, excusez-le-mot, jodenstreek met die Somalische familie :r
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  Trouwste user 2022 maandag 7 maart 2016 @ 11:48:36 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_160485582
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 11:27 schreef HPLC het volgende:
Leeft Max nog ? Was destijds aan het dementeren.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_160485604
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 11:48 schreef tong80 het volgende:

[..]

Leeft Max nog ? Was destijds aan het dementeren.

Stond hier nou net Bram of ben ik nu aan het dementeren? :P

Maar Max leeft nog.
  Trouwste user 2022 maandag 7 maart 2016 @ 11:57:36 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_160485755
quote:
10s.gif Op maandag 7 maart 2016 11:49 schreef HPLC het volgende:

[..]

Stond hier nou net Bram of ben ik nu aan het dementeren? :P

Maar Max leeft nog.
Gelijk hersteld. :)

pi_160485782
Hupakee en weg !!!
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_160486063
quote:
Nee je hebt ook nog Yezidi die wel zeer succesvol is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_160486173
quote:
Ook nog zo'n kotertje toch
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_160486328
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 11:19 schreef tong80 het volgende:

Ik zal eens aan het filmscenario beginnen voordat Gerard Soeteman op het idee komt. :)

Of een TV-programma: "De nieuwe Moszkowicz"
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160486613
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Da's die zoon, dacht ik
pi_160486724
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:40 schreef HPLC het volgende:

[..]

Da's die zoon, dacht ik
Ja realiseerde ik me later.
  Trouwste user 2022 maandag 7 maart 2016 @ 14:30:27 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_160489449
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Was de rest eerst ook.

Trouwste user 2022 maandag 7 maart 2016 @ 14:31:20 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_160489465
Laten we Dick Advocaat de laatste boreling spelen.

En Fortuna Sittard redden.

pi_160491572
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 14:30 schreef tong80 het volgende:

[..]

Was de rest eerst ook.

Robert had het vrij snel verkloot hoor :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 oktober 2016 @ 13:36:48 #17
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166056474
http://www.advocatie.nl/o(...)derde-maal-geschrapt

Z'n naam was al eens doorgestreept en nu nogmaals....
quote:
David Moszkowicz is maandag voor de derde maal dit jaar geschrapt als advocaat, deze keer nog eens door de Raad van Discipline ’s-Hertogenbosch. Hij verzaakte ernstig in zijn zorgplicht richting een veroordeelde cliënt, legde de gemaakte financiële afspraken niet schriftelijk vast en stuurde geen factuur voor 15.000 euro. In maart schrapten zowel het Hof als de Raad van Discipline Moszkowicz al van het tableau.
De nieuwe schrapping vloeit voort uit een klacht van een veroordeelde cliënt die door het Gerechtshof TBS opgelegd had gekregen. Diens familie had Moszkowicz bij wijze van voorschot 15.000 euro betaald, waarna de ex-advocaat volgens zijn urenspecificatie 48,3 uur aan de zaak had besteed.

Volgens de cliënt en zijn familie zou Moszkowicz de zaak aanhangig maken bij de Hoge Raad of het Europees Hof voor de Rechten van de Mens en hij zou een onafhankelijk psycholoog inschakelen voor nader onderzoek. Dit gebeurde echter niet omdat de advocaat deze stappen niet zinvol achtte, waarna hij betwistte dat hij zulke toezeggingen had gedaan. Het ontbreekt echter aan een schriftelijke opdrachtbevestiging om die stelling al dan niet te onderbouwen.

Hoe dan ook verwijt de Raad van Discipline Moszkowicz dat hij niet binnen de daarvoor geldende termijn cassatieberoep heeft ingesteld of de zaak heeft voorgelegd aan het EHRM. Daarbij stelt de tuchtrechter dat ‘van een behoorlijk handelend advocaat mag worden verwacht dat hij een advies om af te zien van het instellen van een rechtsmiddel, gelet op de daaraan verbonden grote rechtsgevolgen, motiveert en dat hij, indien wordt afgesproken van het instellen van een rechtsmiddel af te zien, om misverstanden, onzekerheid of geschil hierover te voorkomen, deze afspraak schriftelijk bevestigt’. Als er al sprake was van een advies, dan was de onderbouwing ervan onvoldoende, aldus de raad.

Hoewel van excessief declareren volgens de raad niet direct sprake is, blijkt wel dat Moszkowicz in deze zaak geen kwitantie heeft afgegeven of een factuur heeft gestuurd. In die zin heeft hij de financiële gedragsregels geschonden: ‘Uit de aan de raad overgelegde stukken en hetgeen ter zitting naar voren is gebracht, is de raad niet gebleken dat verweerder de financiële consequenties van zijn inschakeling met (de familie van) klager heeft besproken of schriftelijk aan klager heeft bevestigd’.

Omdat Moszkowicz al meerdere malen onvoorwaardelijk geschorst en uiteindelijk geschrapt is voor soortgelijke verwijten, ziet de Raad van Discipline geen andere mogelijkheid hem nog eens van het tableau te schrappen. ‘De raad stelt op grond van het tuchtrechtelijk verleden van verweerder vast dat verweerder volhardt in zijn onbetamelijk handelen en klaarblijkelijk geen lering trekt uit aan hem opgelegde tuchtrechtelijke maatregelen. De ernst en omvang van de verweten gedragingen en het ontbreken van enig perspectief en verbetering brengen naar het oordeel van de raad opnieuw met zich dat verweerder geschrapt dient te worden van het tableau’. De raad veroordeelt de oud-advocaat ook tot betaling van de proceskosten à 1000 euro.

Afgelopen maart werd Moszkowicz op dezelfde dag door zowel het Hof als de Raad van Discipline van het tableau geschrapt. De hoogste tuchtrechter legde de zwaarste tuchtmaatregel op wegens belangenverstrengeling: Moszkowicz had in een moordzaak zowel de verdachte als de nabestaanden van het slachtoffer bijgestaan. De raad schrapte hem omdat hij in een vreemdelingenzaak een bezwaartermijn had laten verlopen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 19 oktober 2016 @ 14:00:47 #18
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_166056875
quote:
6s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 13:36 schreef borisz het volgende:
http://www.advocatie.nl/o(...)derde-maal-geschrapt

Z'n naam was al eens doorgestreept en nu nogmaals....

[..]

_O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Trouwste user 2022 woensdag 19 oktober 2016 @ 14:04:34 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_166056944
Ha ha ha Hardleers :)

woensdag 19 oktober 2016 @ 17:23:03 #20
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_166061453
Het is ook niet een beetje fout, het is gewoon het stomste en banaalste wat mogelijk is als advocaat.
Waarom doet iemand zoiets? Alleen maar om 2 facturen te mogen uitschrijven? Dan is de wanhoop wel hoog.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')