abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 mei 2016 @ 18:30:49 #276
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_162016033
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:27 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Aldi Nord ziet er van binnen gewoon hetzelfde uit als de Nederlandse filialen maar dan met een minder assortiment, vooral het vlees is waardeloos. En de caissières zijn er vaak net zo chaggie als in Nederland.
Aldi mag echt meer naar Lidl gaan kijken. Ook hier in NL. Lidl loopt lachend weg met hun winkels.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_162016082
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:29 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Ook A-merken zijn te doen.

Zoals de Silan soft en oils. In NL 3,65 per fles. In DE bij de DM maar 1,35 (Heet daar vernel)
NL moet zich schamen
Hebben ze daar die Silan/Vernel wasverzachter in korrelvorm nog? Ik kocht dat vaak bij Reaal of Combi maar heb het al wel een jaar of 2 niet meer gezien.

  zondag 8 mei 2016 @ 18:34:35 #278
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162016133
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:30 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Aldi mag echt meer naar Lidl gaan kijken. Ook hier in NL. Lidl loopt lachend weg met hun winkels.
Zeker waar voor Aldi Nord (oa noord Duitsland en Nederland)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162016134
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:30 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Aldi mag echt meer naar Lidl gaan kijken. Ook hier in NL. Lidl loopt lachend weg met hun winkels.
Lidl hier in Nederland kom ik nu regelmatig, vooral nu ze bij de meeste filialen net zoals in Duitsland broodjes bakken in de winkels. Lidl Winschoten is laatst uitgebreid, na een verbouwing 3x zo groot geworden als die was, heb in Duitsland nog nooit zo'n groot filiaal gezien. Alles keurig netjes, ruime paden.
  zondag 8 mei 2016 @ 18:35:43 #280
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162016164
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:34 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Lidl hier in Nederland kom ik nu regelmatig, vooral nu ze bij de meeste filialen net zoals in Duitsland broodjes bakken in de winkels. Lidl Winschoten is laatst uitgebreid, na een verbouwing 3x zo groot geworden als die was, heb in Duitsland nog nooit zo'n groot filiaal gezien. Alles keurig netjes, ruime paden.
Groente en Fruit van goede kwaliteit, bij andere supers vergeleken dan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162016233
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Groente en Fruit van goede kwaliteit, bij andere supers vergeleken dan
Dat ook, al koop ik dat er zelf niet. Daar ga ik voor naar de Multipazar, de oosterse supermarkt in Veendam. Binnenkort openen ze in Winschoten ook eindelijk een filiaal. Grote keuze, altijd vers en spotgoedkoop. Had vorige week een bloemkool voor 60ct, betaal je in de meeste supermarkten momenteel meer dan 2 euro voor.
  zondag 8 mei 2016 @ 18:40:57 #282
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162016293
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:38 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Dat ook, al koop ik dat er zelf niet. Daar ga ik voor naar de Multipazar, de oosterse supermarkt in Veendam. Binnenkort openen ze in Winschoten ook eindelijk een filiaal. Grote keuze, altijd vers en spotgoedkoop. Had vorige week een bloemkool voor 60ct, betaal je in de meeste supermarkten momenteel meer dan 2 euro voor.
Ik ga meestal naar Lindchen
http://www.bauernmarkt-lindchen.de/index.php?hof
Of naar andere boerenwinkels
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162016331
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ga meestal naar Lindchen
http://www.bauernmarkt-lindchen.de/index.php?hof
Of naar andere boerenwinkels
Ik rij soms in Duitsland ook weleens door de polder vlak over de grens. Daar is bij de boeren vaak ook wel wat te koop. Zo kocht ik er afgelopen vrijdag 500gram asperges voor 2 euro, is in de supermarkt ook duurder.
  zondag 8 mei 2016 @ 18:56:11 #284
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162016742
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:42 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ik rij soms in Duitsland ook weleens door de polder vlak over de grens. Daar is bij de boeren vaak ook wel wat te koop. Zo kocht ik er afgelopen vrijdag 500gram asperges voor 2 euro, is in de supermarkt ook duurder.
Asperges zou ik nooit bij de supermarkt kopen, de afstand tussen oogst en winkel is te lang. Asperges zijn bij uitstek iets wat ik of bij de boer zelf of bij een boerenmarkt koop. Zelfs de horeca groothandel mijdt ik daarin.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162018629
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:23 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Kom zelf alleen in het noord-westen, Bunde is voor mij een kwartiertje rijden want woon in de gemeente Oldambt dat aan Duitsland grenst. Maar de Aldi's daar vind ik niks, dan kom ik nog liever gewoon bij de Aldi in Winschoten. De Lidl's vind ik er wel weer beter dan in Nederland, groter assortiment. Tot een tijd geleden kwam ik ook vaak bij de Famila hypermarkt, maar echt goedkoop is die helaas niet meer, kom er alleen af en toe nog om een voorraad douchegel, shampoo en haarverf in te slaan wat er nog wel goedkoop is. Vooral de houdbare producten zijn er duur geworden de laatste jaren.
Ben je ook wel eens in Papenburg geweest? Dat is ook niet zo ver en er zitten betere zaken dan Famila zoals Kaufland en Real en tal van andere zaken. Gratis parkeren. Heb er zelfs een bril gehaald.

(SORRY, LEES NU JOU ANDERE POST WAARIN JE DE MEESTE VAN DIE ZAKEN AL NOEMT)

Penny vind ik niet echt een toegevoegde waarde op het aanbod van zaken hier over de grens.
Vergeet ook de Sonderposten winkels niet; In Bunde Nix wie Hin, Aschendorff de Postenborse en in Leer en Papenburg Thomas Phillips.
pi_162018820
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:06 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Er zijn ook weleens winkels die aanbiedingen hebben met flessen van 1,25L. Vooral bij Lidl zijn die flessen regelmatig in de aanbieding.
Dat zijn die dunnere Petflessen. Die vind ik minder prettig dan de hardere petflessen uit de krat. Verliezen minder snel koolzuur en vind ik handzamer (wij wandelen veel, vandaar het verliezen van koolzuur en het formaat ;) )
pi_162018918
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:50 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ben je ook wel eens in Papenburg geweest? Dat is ook niet zo ver en er zitten betere zaken dan Famila zoals Kaufland en Real en tal van andere zaken. Gratis parkeren. Heb er zelfs een bril gehaald.

(SORRY, LEES NU JOU ANDERE POST WAARIN JE DE MEESTE VAN DIE ZAKEN AL NOEMT)

Penny vind ik niet echt een toegevoegde waarde op het aanbod van zaken hier over de grens.
Vergeet ook de Sonderposten winkels niet; In Bunde Nix wie Hin, Aschendorff de Postenborse en in Leer en Papenburg Thomas Phillips.
Nix Wie Hin in Bunde kom ik weleens maar word altijd een beetje misselijk daar, het stinkt in die winkel.

In Papenburg kom ik af en toe weleens, maar dan alleen in de overdekte winkelcentra, dus de centra waar de Reaal en de Kaufland zitten. Ben 1 keer het centrum van Papenburg in geweest maar dat vond ik niet veel bijzonders, ik ga dan liever een middagje naar Leer.
pi_162018977
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:55 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Dat zijn die dunnere Petflessen. Die vind ik minder prettig dan de hardere petflessen uit de krat. Verliezen minder snel koolzuur en vind ik handzamer (wij wandelen veel, vandaar het verliezen van koolzuur en het formaat ;) )
Ja, zijn dezelfde flessen als die ze hier in Nederland van bijvoorbeeld Coca Cola hebben maar dan met minder inhoud.
pi_162022865
Buiten de geeikte krombacher, bitburger en veltins, wat zijn nu de lekkere Duitse pilseners? Ik zie vaak allerlei aanbiedingen bij Hoffmann en zo, maar ik durf meestal niet iets "vreemds" mee te nemen en kom dan thuis met krombacher (wat opzich geen ramp is.....)
  zondag 8 mei 2016 @ 22:03:43 #290
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_162023932
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:39 schreef emil23 het volgende:
Buiten de geeikte krombacher, bitburger en veltins, wat zijn nu de lekkere Duitse pilseners? Ik zie vaak allerlei aanbiedingen bij Hoffmann en zo, maar ik durf meestal niet iets "vreemds" mee te nemen en kom dan thuis met krombacher (wat opzich geen ramp is.....)
Veltins is niet zeer uitgesproken. Anoniem bier.
Bitburger en Krombacher zeer verschillend.

Grote merken zijn Becks, Warsteiner, König Pilsener en natuurlijk Oettinger.

Dan heb je nog Jever en Rothaus (Tannenzäpfle). Die laatste twee drink ik graag. Ik woon in Bitburger gebied en die drink ik dus ook veel. Dat vind ik niet erg. Prima pils.

Krombacher vind ik meer Nederlands, easy drinking. Weinig smaak. Maar door dat saaie Reinheitsgebot is het verschil allemaal niet zo groot. Je kunt ook merken als Hassenröder, Wernesgrüner, Radeberger en schoffenhöfer prima drinken als je Krombacher en Veltins accepteert. Astra heeft nog wel een gave marketingafdeling.

In oberbayern/franken maken ze het beste pils, maar dat zijn kleinere brouwerijen. Dat krijg je niet overal.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 8 mei 2016 @ 22:06:00 #291
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162023998
Afgezien van het pils, probeer eens Alt, en dan géén Diebels.
Ik drink zelf graag Schlussel en vooral Uerige.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 8 mei 2016 @ 22:07:18 #292
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162024047
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2016 22:03 schreef XL het volgende:


In oberbayern/franken maken ze het beste pils, maar dat zijn kleinere brouwerijen. Dat krijg je niet overal.
Maar in Oberbayern drinken ze liever Helles (verwant aan Kölsch en Alt wat brouwmethode aangaat) of Weizen en in Franken wijn. Heb in mijn tijd in Bayern eigenlijk zelden pils gedronken maar vooral Helles
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162024136
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 17:56 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Alsof ie dat niet weet.
Meestal zijn het 1,25 liter flessen. Dit zijn de flessen van hard plastic 1 liter. Maar goed, ook bedankt voor jouw bijdrage.
  zondag 8 mei 2016 @ 22:09:22 #294
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_162024137
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Afgezien van het pils, probeer eens Alt, en dan géén Diebels.
Ik drink zelf graag Schlussel en vooral Uerige.
Ja, alt is wel een smaakexplosie als je pils zoekt. Wel heel lekker. Uerige inderdaad, maar vooral Füchschen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 8 mei 2016 @ 22:10:54 #295
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162024205
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2016 22:09 schreef XL het volgende:

[..]

Ja, alt is wel een smaakexplosie als je pils zoekt. Wel heel lekker. Uerige inderdaad, maar vooral Füchschen.
Füchschen is ook lekker, Uerige is veel mensen in eerste instantie te bitter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162024213
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Afgezien van het pils, probeer eens Alt, en dan géén Diebels.
Ik drink zelf graag Schlussel en vooral Uerige.
Ben echt een pilsdrinker. Af en toe een weizen, maar meestal pils en wijn.

Maar ik zal volgende week eens een alt meenemen.
  zondag 8 mei 2016 @ 22:11:00 #297
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_162024215
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 22:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar in Oberbayern drinken ze liever Helles (verwant aan Kölsch en Alt wat brouwmethode aangaat) of Weizen en in Franken wijn. Heb in mijn tijd in Bayern eigenlijk zelden pils gedronken maar vooral Helles
Franken wijn? wat heb je daar dan als wijnbouwgebied?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 8 mei 2016 @ 22:13:57 #298
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162024349
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2016 22:11 schreef XL het volgende:

[..]

Franken wijn? wat heb je daar dan als wijnbouwgebied?
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Franken_(Weinbaugebiet)
Franken zien zichzelf ook niet echt als Bayern, en lui uit Oberbayern de Franken ook niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 8 mei 2016 @ 22:15:31 #299
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162024428
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 22:10 schreef emil23 het volgende:

[..]

Ben echt een pilsdrinker. Af en toe een weizen, maar meestal pils en wijn.

Maar ik zal volgende week eens een alt meenemen.
Denk er aan geen Diebels
Schlussel, Uerige, Fuchschen, desnoods Hannen of Schlosser
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162024436
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2016 22:03 schreef XL het volgende:

[..]


Grote merken zijn Becks, Warsteiner, König Pilsener en natuurlijk Oettinger.

Ik vind Oettinger best fijn idd. Jammer dat het onder de niet-duitsland-kenners vaak als b-merk wordt beschouwd. Oettinger word in Nederland zeer ondergewaardeerd. Volgens mij koop je voor 8 euro per krat geen beter biertje in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')