abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160471477
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

pi_160471533
Sorry ik had niet door dat ik 'm volmaakte. :@

Edit, oh dat deed ik niet. :D
pi_160471583
Dat deed ik ook :)
pi_160471605
Alle chocola in huis is voor mij B-)
F spuugt dat keihard uit als hij het proeft. In harde, zachte of vloeibare vorm.

Eten en drinken middel ik in.
Wat de ene dag meer is wordt de volgende dag minder en zo compenseert het.

Maar ik snap absoluut het gevoel van Hallo ONZE opvoeding respecteren please van JM.
Niet alleen wat eten/drinken maar bij je keuzes die jij voor je kind nodig acht.
Daar zou ik ook kriebels van krijgen.
  zondag 6 maart 2016 @ 19:52:20 #5
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_160471618
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:24 schreef Dot. het volgende:
Ik heb liever niet dat ze Stip chocopasta of chocola geven omdat hij niet weet wat het is en er dus ook niet om vraagt nu. Hij wordt heel blij van kruidenroomkaas en pindakaas dus als ik hem daar nog blij mee kan maken vind ik dat alleen maar fijn. Bij z'n opa's en oma's krijgt hij wel lekkers, maar dat is dan een koekje, een knijpfruitje of zo'n fruitreepje. Oma had het ook goed ingeschat dat ze hem geen paashaas cadeau hoefde te doen :+

Thuis krijgt hij wel eens dit koekje. Smaakt nergens naar en zijn 'gezonder' dan kinderkoekjes voor zover ik kon zien, en hij vindt ze heerlijk.

http://www.verkade.nl/pro(...)nappertjes-volkoren/
Dat had ik ook zo gedaan dan maar Lucas vraagt er wel om (hij werd helemaal hyper toen ik een keer een mergpijp at terwijl hij geen idee had wat het was en toen nooit snoep had gehad :') gek genoeg deed hij dat niet als ik een wortel zat te eten. Zal wel in de genen zitten :+). En natuurlijk had ik kunnen zeggen dat hij bv geen hagelslag mag maar dat vind ik ook meten met twee maten als we het zelf wel eten.

Hij wijst nu vaak de hagelslag aan maar als we dan zeggen dat hij iets anders moet kiezen dan doet hij dat ook dus zolang het zo kan en hij ook gezonde dingen eet, vind ik het prima.

Bij de volgende ook wel de regel dat er geen snoep/ chocolade ingaat voor de 1,5 jaar. Benieuwd of dat gaat lukken met een grote broer in huis :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_160471803
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:52 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat had ik ook zo gedaan dan maar Lucas vraagt er wel om (hij werd helemaal hyper toen ik een keer een mergpijp at terwijl hij geen idee had wat het was en toen nooit snoep had gehad :') gek genoeg deed hij dat niet als ik een wortel zat te eten. Zal wel in de genen zitten :+). En natuurlijk had ik kunnen zeggen dat hij bv geen hagelslag mag maar dat vind ik ook meten met twee maten als we het zelf wel eten.

Hij wijst nu vaak de hagelslag aan maar als we dan zeggen dat hij iets anders moet kiezen dan doet hij dat ook dus zolang het zo kan en hij ook gezonde dingen eet, vind ik het prima.

Bij de volgende ook wel de regel dat er geen snoep/ chocolade ingaat voor de 1,5 jaar. Benieuwd of dat gaat lukken met een grote broer in huis :')
Oh ja, wij hebben het idd ook nooit in huis :) Als ik zoet op brood eet is het pindakaas en mijn vriend maak je alleen blij met hartig. Maar we eten wel s avonds altijd een stroopwafel en als ik die overdag pak krijgt Stip zo'n koekje en dat is dan ook ok. Maar hij had een tijd terug van een oma een boterham met honing gekregen en toen konden we idd de honingpot niet in zijn zicht hebben. Ik vind honing gewoon niet ok als broodbeleg dus dat was even dik drama tot de pot op was. Nu hebben we weer een fles en herkent hij het niet meer. Hij heeft wel ontdekt waar de perenijsjes liggen, dus staat hij nu regelmatig bij de vriezer terwijl hij 'ishah?!' zegt :D

Hij was laatst op een verjaardag ook de koning te rijk, want hij had de toastjes ontdekt en legde elke keer een paar toastjes in z'n bakje om ze op te smikkelen als koekjes :D Als wij iets lekkers eten mag hij dat ook, maar hij is zo makkelijk blij te maken met iets dat voor ons heel gewoon is. Hij gaat op het kdv met z'n verjaardag ook pakjes appelsap trakteren en mijn vriend vond dat karig. Ik denk dan, het is zijn verjaardag en daar maak je hem heel blij mee, dus waarom niet?
pi_160471868
Jullie gaan zo snel :P
Leuk onderwerp, eten en drinken. Drinken zijn we thuis streng in; bv, rooibos thee of baby thee van hipp, water. Op opvang karnemelk geloof ik.
Patat van de snackbar eet hij wel eens mee, maar dan stop ik er eerst twee boterhammen in en een groentekroket en daarna zit hij al redelijk vol. Heeft nog nooit chocopasta of hagelslag gehad, wel gestampte muisjes 1x per week ofzo. Pindakaas, vegetarische smeerworst, appelstroop, jam (nu ook gewone jam), zonnestroop, honing is wat hij eet. Ontbijtkoek ook wel eens. Kibbeling laatst gegeten. Snoep krijgt hij nooit, cake Enzo ook niet. Rozijntjes, verschillende kinderen rijstwafels uit Duitsland :9 , wortelknabbels, die wel. Vinden sommige zielig. Snap dat niet. Familie van man gaf hem vandaag zonder te vragen een extra zout tuc koekje. Daar wind ik me dan over op. Gaat om het idee dat ze het niet vragen. Wel mocht hij van mij ham met asperge erin, ja ook zout maar dat vind ik nuttiger dan koekje. En het niet vragen, dat vind ik stom. En melk drinkt hij niet maar nog steeds meer dan genoeg borstvoeding O+
  zondag 6 maart 2016 @ 20:02:02 #8
52229 Chanty
pi_160471871
Zolang hij er blij mee is lekker zo houden idd ;) hier wordt het een strijd om het helemaal af te zetten en zoals Nikki zegt: pick your battles.
  zondag 6 maart 2016 @ 20:07:32 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_160472037
Ja, natuurlijk is (wederzijds!) respect belangrijk. Ben ik helemaal met iedereen eens.

Maar, en misschien komt dat wel door mijn persoonlijke situatie, er is iets wat ik nog veel belangrijker vind en dat is liefde, geborgenheid en genieten van elkaar. Echt, denk eens aan wat over tien jaar nog blijft hangen, wat een kind vormt later als mens. Dat is niet of het bij zestien of bij 36 maanden een stroopwafel kreeg. Of het soms wat later in bed lag dan wenselijk. Of het de juiste sokken onder de juiste broek aan kreeg. Dat alles is op de lange termijn zo futiel als wat.

Het zal zich wel herinneren hoe fijn het was bij opa en oma. Hoe leuk ze speelden. De wijze lessen van opa.
Zet dat soort dingen alsjeblieft niet onder druk / op het spel voor dingen die er uiteindelijk weinig toe bleken te doen. Het fundament van een mens gaat namelijk zo veel dieper dan dat.

#justmy2cents
disclaimer
pi_160472227
Voortbordurend op SQ (+1 trouwens)
Elke keer als ik chokotoff zie liggen in de supermarkt denk ik aan de leuke middagen en avonden bij mijn opa en oma O+ dan kregen mijn broertje en ik een chocotoff mee voor onderweg (10 minuten met de auto). Wedstrijdjes wie het langst over de toffee kon doen O+
Zelfs de geur van hun huis komt dan helemaal terug en ik word er altijd zo blij van binnen van.
pi_160472243
SQ ik ben het helemaal met je eens. L krijgt bij opa ook allerlei dingen die ze van ons niet krijgt, maar dát is juist waar hij opa voor is. L is gek op hem, en dat komt echt niet alleen omdat ze lekkere dingen van hem krijgt, nee dat komt omdat ze aandacht en liefde van hem krijgt, omdat ze samen leuke dingen doen zoals musea bezoeken en wandelen op het strand. Die twee zitten ook hele middagen in de knutselkamer van opa om daar te bouwen en te knutselen aan vanalles en nog wat (hij bouwt modelboten en heeft daar een aparte kamer voor die door L omgedoopt is tot knutselkamer ;) ). Ik hoop dat L zich dit soort mooie dingen later nog herinnert. O+
pi_160472274
+1 op alles wat SQ zegt.

Als oma op heeft gepast krijgt ik achteraf ook wel eens een foto te zien van L die een lekkere boterham met chocopasta eet, of een koekje smikkelt, of van die mierzoete drinkflesjes aan het slurpen is.
Maar ze heeft zo'n ongelofelijke fijne dagen altijd bij opa en oma en ze hoeft écht van mij niet alleen maar biologische, suikervrije en groene-mamma-verantwoorde zooi te eten hoor :D

Ik leg wel de grens bij een slok koffie van oma, 'dat vind ze zo lekker' :X
pi_160472318
L heeft trouwens vandaag geheel tegen verwachting in meegesmikkeld van mijn grapefruit :D

en daarna bij andere oma waarschijnlijk een negerzoen gehad :P Maar daar was ik niet bij dus dat ga ik nooit weten haha.
  zondag 6 maart 2016 @ 20:18:52 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_160472346
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
SQ ik ben het helemaal met je eens. L krijgt bij opa ook allerlei dingen die ze van ons niet krijgt, maar dát is juist waar hij opa voor is. L is gek op hem, en dat komt echt niet alleen omdat ze lekkere dingen van hem krijgt, nee dat komt omdat ze aandacht en liefde van hem krijgt, omdat ze samen leuke dingen doen zoals musea bezoeken en wandelen op het strand. Die twee zitten ook hele middagen in de knutselkamer van opa om daar te bouwen en te knutselen aan vanalles en nog wat (hij bouwt modelboten en heeft daar een aparte kamer voor die door L omgedoopt is tot knutselkamer ;) ). Ik hoop dat L zich dit soort mooie dingen later nog herinnert. O+
wat ontzettend tof ja! En wat fijn ook dat ze zo'n sterke band hebben. Ik hoop ook ontzettend dat mauwtje dat houdt, met mijn vader O+
disclaimer
  zondag 6 maart 2016 @ 20:20:40 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_160472388
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:18 schreef Dyre het volgende:
L heeft trouwens vandaag geheel tegen verwachting in meegesmikkeld van mijn grapefruit :D

en daarna bij andere oma waarschijnlijk een negerzoen gehad :P Maar daar was ik niet bij dus dat ga ik nooit weten haha.
racisme :(
disclaimer
pi_160472433
Oja excuseer! Afrikaans-Amerikaans-getinte zoenen O+
pi_160472434
Mag zij gewoon negers zoenen :o
pi_160472466
Is mijn kind stuk trouwens in het chocola vies vinden :')
  zondag 6 maart 2016 @ 20:23:43 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_160472467
En nu ga ik eerst mijn abonnement verlengen. Echt, twee dagen mobiel fokken met ads en ik krab mijn ogen al uit :')
disclaimer
pi_160472471
Zoenen is sowieso een dagtaak tegenwoordig. Alles en iedereen wordt liefdevol gekust O+ Mama, papa, maar ook alle knuffels, boekjes en het állerliefste je eigen spiegelbeeld :D
pi_160472481
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:22 schreef BlueEyes het volgende:
Mag zij gewoon negers zoenen :o
:o

* Skittles zoekt telefoonnummer van AMK op
pi_160472493
Ghehehe Sq, mag je ook sameneenvarkenkopen 8)7
  zondag 6 maart 2016 @ 20:25:52 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_160472517
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:24 schreef BlueEyes het volgende:
nee, wel speeddaten voor alleenstaande moeders ;(
disclaimer
pi_160472531
Ik vind mobiel fokken nog niet zo handig... Hoe kan je een topicreeks onder elkaar zien? (wat je normaal gesproken krijgt als je op een topictitel klikt)
  zondag 6 maart 2016 @ 20:27:44 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_160472562
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:26 schreef Dyre het volgende:
Ik vind mobiel fokken nog niet zo handig... Hoe kan je een topicreeks onder elkaar zien? (wat je normaal gesproken krijgt als je op een topictitel klikt)
in het subforum over de topictitel vegen. Dan zie je een chain-symbool waar je op kan tappen.
disclaimer
pi_160472579
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:26 schreef Dyre het volgende:
Over de topictitel heen swypen, dan krijg je rechts in plaats van een rondje een soort S. Als je op die S drukt krijg je de topicreeks te zien
pi_160472637
Kijk, dat maakt het al een heel stuk makkelijker ^O^
  zondag 6 maart 2016 @ 20:31:11 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_160472660
zo, nu kan ik weer fokken O+
disclaimer
pi_160472786
:o dingen zoals riemen in de wagen enzo - en het algehele idee dat er uberhaupt niet geluisterd wordt snap ik heel goed.

Mijn ouders luisteren denk ik best goed, maar ik ben vooral een voorstander van gebalanceerd, normaal eten en mijn ouders zijn dat ook, en we verschillen ook weinig van mening over wat dat inhoudt :+ dat scheelt. Daarnaast is hij bijna altijd bij mij, dus ik heb veel zicht op wat hij eet. Dan maak ik me ook niet druk over een uitzondering. W eet dus eigenlijk gewoon net als ik, alleen wat minder pittig denk ik :P .
Overigens vind ik het veel belangrijker dat W plezier heeft in lekker eten met ons, kan genieten van eten, en tussen de regels door leert wat wel en niet gezond is (wat niet hetzelfde is als alle ongezonde dingen weren).
  zondag 6 maart 2016 @ 21:13:29 #30
52229 Chanty
pi_160474134
Heerlijk die opa / oma herinneringen. Heb zelf nooit zo'n band met mijn opa's en oma's gehad.

Mijn ouders waren dit weekend hier. Lucas vertrok zijn gezicht al toen hij ze over het tuinpad aan zag komen lopen :') heeft ook even geduurd voordat hij los kwam maar uiteindelijk is het heel erg goed gegaan en had hij echt pret met ze. Ze mochten hem zelfs optillen en hij gaf ze kusjes. Gaan ze de komende tijd meer zien want met de bevalling is het de bedoeling dat mijn ouders komen oppassen. Hoop dat hij dan ook echt een goede band met ze heeft een houdt.

Over drie weken gaan we met pasen erheen en dan mag Lucas chocolade-eitjes zoeken O+ daar heb ik zo fijne herinneringen aan. Moeder vroeg netjes of hij wat paaschocolade mocht. Prima zolang hij niet alles meteen opeet :)
pi_160475038
Paaseitjes zoeken <3
Is Lucas altijd zo sceptisch geweest tegenover jouw ouders, of is dat iets van de laatste tijd? Zien jullie ze vaak? Hopelijk gaat het snel wat minder moeizaam. O heeft nu voor t eerst een soort vreemdenangst. Heel raar, heb haar nog nooit zo gezien.

Wat een fijne herinneringen aan opa en oma's. Ik had maar twee oma's (geen opa's). Een overleed toen ik 3 was. Ik herinner me nog zo goed welke koekjes ik altijd bij haar kreeg. Van die lange met gebobbelde randen en wit glazuur. En dat ze zo'n papegaai-optrekding boven haar bed had. Daar kon je leuk mee spelen :P
  zondag 6 maart 2016 @ 21:43:00 #32
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_160475292
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:24 schreef BlueEyes het volgende:
Ik denk dat wij samen een varken moeten kopen.

Zullen we hem Keesje noemen en jurkjes aandoen?
Kwak
  zondag 6 maart 2016 @ 21:45:41 #33
52229 Chanty
pi_160475416
Dat is altijd zo geweest. Snap ook echt niet hoe het komt. Bij niemand reageert hij zo raar als bij hen. Als baby werd hij zo hysterisch dat ik met hem naar boven moest zodat hij kon kalmeren. En nu duurt het ook altijd nog langer dan bij anderen en houdt hij een zekere afstand. Dus dit weekend was een enorme stap vooruit. Enige oorzaak die ik kan bedenken is dat ze roken. Mijn moeder is nu bijna gestopt en dat verschil ruik je echt. Aan de andere kant: Op het tuinpad kan hij ze nog niet ruiken :') en mijn ouders zijn echt heel lief en zo.

We zien elkaar nu eens in de 2 a 3 maanden, maar dat zal de komende tijd eens in de maand worden.
pi_160475561
Wat apart idd. Nou is een rooklucht ook niet echt lekker, maar toch :) Maar hopelijk gaat het mu zachtjesaan beter nu ze mindert! En vaker zien is ook niet weg natuurlijk :)
pi_160476296
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 21:45 schreef Chanty het volgende:
Dat is altijd zo geweest. Snap ook echt niet hoe het komt. Bij niemand reageert hij zo raar als bij hen. Als baby werd hij zo hysterisch dat ik met hem naar boven moest zodat hij kon kalmeren. En nu duurt het ook altijd nog langer dan bij anderen en houdt hij een zekere afstand. Dus dit weekend was een enorme stap vooruit. Enige oorzaak die ik kan bedenken is dat ze roken. Mijn moeder is nu bijna gestopt en dat verschil ruik je echt. Aan de andere kant: Op het tuinpad kan hij ze nog niet ruiken :') en mijn ouders zijn echt heel lief en zo.

We zien elkaar nu eens in de 2 a 3 maanden, maar dat zal de komende tijd eens in de maand worden.
Saar heeft dat met de partner van mn schoonmoeder... vanaf dag 1 is t miepen als ze hem ziet en oh wee als hij haar oppakt... (ik snap dat ook wel een btj maar soit)

Mijn eigen ouders vind ze helemaal geweldig, tot mn vader een glas teveel drinkt en dus naar drank meurt... danniet meer.. oma is echt O+
S. 2014
J. 2016
pi_160476407
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 21:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik denk dat wij samen een varken moeten kopen.

Zullen we hem Keesje noemen en jurkjes aandoen?
pi_160482255
A is ook bang, voor haar Pake. Arme man heeft gewoon een sociale onhandigheid die zij heel goed aanvoelt. Gaat vast ooit wel weer over, maar wel sneu -O- .

Oh jongens, ik lig hier compleet in de kreukels maar supergelukkig met een mooi mannetje op mij te luisteren naar de vogels buiten en te bedenken hoe ik straks m'n meisje een lekkere papfles ga geven. Wat een rijkdom O+ .
pi_160482300
Razz, dat klinkt echt idyllisch op de kreukels na O+ Ik betwijfel of dat bij ons ook zo gaat zijn met meneer die toch echt om 6 uur wakker is :O Hij is gisteren met opa en oma naar Thomas de Trein in het theater geweest en toen hebben we samen in een berenrestaurant gegeten, dus hij werd s nachts wakker van de drukte ofzo. Nu wacht ik tot vriend wakker is en ik weer terug naar bed kan, want ik kon na half 4 niet meer in slaap komen.

Wat sneu van die kleintjes die bang van zijn van hun opa's en oma's. Voelen ze idd misschien toch iets aan ofzo. Stip heeft het niet zo op z'n overgrootmoeder, maar die drinkt en rookt ook als geen ander dus daar kan ik soms zelf ook niet goed tegen :+
pi_160482445
Klinkt heerlijk Razz!

Wij hebben sneeuw... en dat heeft saar nog nooit meegemaakt dus we gaan zo maar even naar buiten...

Edit: sneeuw!

[ Bericht 57% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 07-03-2016 08:52:01 ]
S. 2014
J. 2016
  maandag 7 maart 2016 @ 09:28:13 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_160483175
Zouden die kinderen echt een hekel hebben aan mensen omdat ze roken? Ik geloof dat eerlijk gezegd niet zo ;) Mauws favoriet op het kdv is een roker. En zelf stinken we ook wel eens.

Razz, wat klink je gelukkig O+

Sneeuwsaar :D O+
disclaimer
  maandag 7 maart 2016 @ 09:35:18 #41
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_160483307
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 09:28 schreef Stormqueen het volgende:
Zouden die kinderen echt een hekel hebben aan mensen omdat ze roken? Ik geloof dat eerlijk gezegd niet zo ;) Mauws favoriet op het kdv is een roker. En zelf stinken we ook wel eens.

Razz, wat klink je gelukkig O+

Sneeuwsaar :D O+
Nou, ik heb die ervaring ook, met rokers :o! S.uze wil niet graag naar binnen bij het huis van mijn schoonmoeder en de vriend van mijn schoonmoeder rookt in huis (niet als de kleinkinderen er zijn btw). Misschien ligt het aan iets anders hoor maar als schoonmoeder bij ons thuis of ergens anders is, is Suzy dol op d'r.

Razz! Met je mooie kindjes O+
pi_160484554
hier heeft mijn schoonmoeder vooral niet zo goed door hoe groot een kinderbuikje is. Krijgen W en L eerst een stroopwafel en dan zo'n yoghurt breaker. Is ze heel verbaasd dat ze een halfuur daarna geen avondeten willen. Maar hallo! Ze zijn 1,5 en 3,5 en een stroopwafel is al heel veel en dan nog 300 ml suiker/yoghurtspul dan is de honger wel over ja.
maar goed ze doen sowieso soms een beetje dom. L mocht van ons nog geen vlees en daar hadden ze zich goed aan gehouden (speciaal geen worst bij de boerenkool gedaan). krijg je later een opmerking dat de boterham met ham wat moeizaam ging.. |:(
pi_160484616
oh en sneeuw! ik ben jaloers!
  maandag 7 maart 2016 @ 11:12:29 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_160484935
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 10:53 schreef watmoetikkiezen het volgende:
hier heeft mijn schoonmoeder vooral niet zo goed door hoe groot een kinderbuikje is. Krijgen W en L eerst een stroopwafel en dan zo'n yoghurt breaker. Is ze heel verbaasd dat ze een halfuur daarna geen avondeten willen. Maar hallo! Ze zijn 1,5 en 3,5 en een stroopwafel is al heel veel en dan nog 300 ml suiker/yoghurtspul dan is de honger wel over ja.
maar goed ze doen sowieso soms een beetje dom. L mocht van ons nog geen vlees en daar hadden ze zich goed aan gehouden (speciaal geen worst bij de boerenkool gedaan). krijg je later een opmerking dat de boterham met ham wat moeizaam ging.. |:(
hahaha, die laatste is wel classic :')
disclaimer
  maandag 7 maart 2016 @ 11:18:33 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_160485057
Oh en ik heb nog wat luchtig materiaal zonder geluid:

Ik was nét te laat weggefietst bij de kinderboerderij :')

disclaimer
pi_160485689
Saar zat mee te kijken naar mauwtje en zegt; slape lekkuh beebie "

Dat dreumes zijn is ook zoooo vermoeiend.
S. 2014
J. 2016
pi_160488180
I heeft het filmpje van Mauwtje een stuk of tien keer gekeken. Het ging van 'kindje slapen mamas fiets' tot 'oh oh' elke keer als het hoofd van Mauwtje opzij valt. :D . :P .

GM, wat wordt ze groot joh!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 7 maart 2016 @ 13:50:12 #48
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_160488412
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 11:18 schreef Stormqueen het volgende:

[ afbeelding ]
O+ Ach mauwtje toch :D!
pi_160489163
haha, heerlijk zo'n filmpje!
pi_160489420
Mauwtje *;
En sneeuw-Saar! Hier vanmorgen wat druppen regen, en nu muchos zon!
Als smurf straks z'n brood op heeft gaan we nog even naar buiten. zelf tot na 1u wakker gelegen en tussen 4 en 5 wakkere uk, dus :O c_/ -O-
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_160493185
quote:

[ afbeelding ]
:D stop je dan onderweg ook om te kijken of ze het nog doet? :+
pi_160493294
Ben het helemaal met je eens sq! Er zijn ook belangrijker dingen en verwend worden is niet erg, zo nu en dan.op de opvang (1xin de week) zullen ook weleens dingen gebeuren.
Eieren zoeken wil mijn moeder met Pasen gaan doen, gekookte eieren.

Sneeuw bij GM!
Oxh mauwtje toch hahaha.

Tekenen met potloden is nu helemaal in. Gewoon papier en zwart potlood.
  maandag 7 maart 2016 @ 17:08:10 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_160493510
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

:D stop je dan onderweg ook om te kijken of ze het nog doet? :+
ja, dat heb ik wel gedaan :D Mensen keken me nogal verward aan. Fiets je daar met je levenloze baby-viking :')
disclaimer
  maandag 7 maart 2016 @ 19:23:03 #54
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160497041
Slaapmauw en sneeuwsaar O+ O+
  maandag 7 maart 2016 @ 19:23:57 #55
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_160497058
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 17:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, dat heb ik wel gedaan :D Mensen keken me nogal verward aan. Fiets je daar met je levenloze baby-viking :')
_O-

Ja, die muts maakt het wel af he :D
  maandag 7 maart 2016 @ 20:43:16 #56
52229 Chanty
pi_160499901
quote:

[ afbeelding ]
Haha dat mutsje ook :D slaapkoppie O+
pi_160501382
Sorry voor de slechte kwaliteit, maar hij zat zooo gezellig te dansen aan tafel! Hij heeft ook echt een muzieksmaak al, op sommige liedjes reageert hij veel meer dan op andere :D
https://www.dropbox.com/s(...)8%2040%2018.mov?dl=0

Oh, en SQ: de sneakers! _O_ O+ Hip kippie!
  maandag 7 maart 2016 @ 21:24:29 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_160501775
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 21:15 schreef JufMariska het volgende:
Sorry voor de slechte kwaliteit, maar hij zat zooo gezellig te dansen aan tafel! Hij heeft ook echt een muzieksmaak al, op sommige liedjes reageert hij veel meer dan op andere :D
https://www.dropbox.com/s(...)8%2040%2018.mov?dl=0

Oh, en SQ: de sneakers! _O_ O+ Hip kippie!
Oh wow, wat leuk! :D O+ Hij kijkt ook alsof ie echt heel goed weet waar ie mee bezig is *O*
Het doet me een beetje denken aan zo'n indiase dans :+

en ja, swek tog! Hebben we vorig jaar al gekocht :@ :')
disclaimer
  maandag 7 maart 2016 @ 21:38:17 #59
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_160502372
Oh wat supercute!! JM O+

Melba danst ook maar die komt niet verder dan oudhollandsch bipsboppen of hoofdwiegen :+

En slaapMauw O+ met de vikingmuts O+

Hebben jullie nog schoenentips? Wij hebben 1 rampzalige passessie achter de rug en ik krijg meneers voetjes nergens in, zelfs niet met veters... Hij wordt niet echt blij van passen zeg maar :') maat groter hielp ook niet. We hebben bunnies gepast voornamelijk. Ik ben ook nog eens een tut die veel sneakers lelijk vindt voor kinderen :@

De gympen van mauw vind ik dan wel weer tof! Mooie kleur!
Kwak
pi_160502936
Bipshoppen :D _O-

Niet echt schoentips, behalve de gratiz shoe size app voor de ipad. Bij Lucas gaan de nikes wel makkelijker aan dan de stuggere Zara-gympies.
  maandag 7 maart 2016 @ 21:58:10 #61
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_160503184
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 21:50 schreef JufMariska het volgende:
Bipshoppen :D _O-

Niet echt schoentips, behalve de gratiz shoe size app voor de ipad. Bij Lucas gaan de nikes wel makkelijker aan dan de stuggere Zara-gympies.
:+ wij zijn een tabletloos huishouden.

Maar op zich is hij opgemeten door de schoenenmevrouw. We gaan morgen naar een andere winkel in het dorp verderop waar meer keus is, staat bekend in de regio ook voor brede voeten enzo.
Kwak
pi_160503335
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 21:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:+ wij zijn een tabletloos huishouden.

Maar op zich is hij opgemeten door de schoenenmevrouw. We gaan morgen naar een andere winkel in het dorp verderop waar meer keus is, staat bekend in de regio ook voor brede voeten enzo.
Shoesme.. die zitten perfect bij mn breedpootje, al gaan de bobbi van van haren nu ook goed.
S. 2014
J. 2016
  maandag 7 maart 2016 @ 22:15:43 #63
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_160503902
Mauwtje O+ Wat een uber schattig filmpje!
Haha stoere muzikale L :D

Voor schoenen heb ik ook veel winkels gehad een tijdje terug.. maar steeds zo weinig keus! Ik vond het ook zo moeilijk!

Toen ontdekte ik een kinderschoenen speciaalzaak bij ons in de buurt (Breda).. daar hadden ze wel 30 of meer verschillende jongensschoenen in zijn maat om uit te kiezen :o _O_

Ze hadden ook zo'n voeten-meet-apparaat waar hij gewoon op hoefde te staan en elektronisch zijn maat/breedte werd gemeten. Zeer goed geslaagd daar!

[ Bericht 9% gewijzigd door Radyhyn op 08-03-2016 09:11:20 ]
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_160504018
Elefanten van de van Haren..
Die zitten als enige wel redelijk bij m'n ongelijke voetjes dreumes ;)
Oh en gaat makkelijk aan :)

Over dat dreumesje gesproken... Hij vond twee nachtjes bij oma slapen een goed excuus om drie nieuwe woordjes te leren! Kijke, papa en aaie O+
Het gaat ooit goed komen ;)
pi_160504283
Ik zou zeggen een week.of wat uitbesteden Loj ;)
  maandag 7 maart 2016 @ 22:44:52 #66
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160504832
Slaapmauw en het commentaar lezen van de dreumessen van saar en franny <3
Zo lief!

En Saartje in de sneeuw. Wat is ze opeens groot. Zo dapper lopend. Wie doet mij wat?
<3

*gauw weer weg.. Mag me hier pas over 3 weken melden met mijn lieve bijtgrage monsterbaby
  maandag 7 maart 2016 @ 22:47:42 #67
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_160504923
Jeeehh nog maar 3 weken *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_160505292
quote:
17s.gif Op maandag 7 maart 2016 22:44 schreef faptist het volgende:
Slaapmauw en het commentaar lezen van de dreumessen van saar en franny <3
Zo lief!

En Saartje in de sneeuw. Wat is ze opeens groot. Zo dapper lopend. Wie doet mij wat?
<3

*gauw weer weg.. Mag me hier pas over 3 weken melden met mijn lieve bijtgrage monsterbaby
Dat duurt nog heeeeeeeel lang :+
S. 2014
J. 2016
pi_160508837
quote:

[ afbeelding ]
Aww! En die muts O+

Verder Saar in de sneeuw en dansende L.!

En dan ga ik gauw ook maar weer in lurkstand! (Nog maar eventjes :o )
Lijkt me trouwens zo tof, een echt pratende dreumes O+
pi_160509403
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 21:38 schreef kwakz0r het volgende:
Oh wat supercute!! JM O+

Melba danst ook maar die komt niet verder dan oudhollandsch bipsboppen of hoofdwiegen :+

En slaapMauw O+ met de vikingmuts O+

Hebben jullie nog schoenentips? Wij hebben 1 rampzalige passessie achter de rug en ik krijg meneers voetjes nergens in, zelfs niet met veters... Hij wordt niet echt blij van passen zeg maar :') maat groter hielp ook niet. We hebben bunnies gepast voornamelijk. Ik ben ook nog eens een tut die veel sneakers lelijk vindt voor kinderen :@

De gympen van mauw vind ik dan wel weer tof! Mooie kleur!
Stip heeft ook erg brede voetjes en hij vond z'n Bunnies altijd prima, tot we tijdens een noodgeval (iets met regenlaarzen en de zee O-)) een paar Puma klittenband gympen hebben gekocht en nu wil hij alleen die nog aan. Wel jammer, want die Bunnies zijn erg mooi :+

Dit model: http://www.leemansschoene(...)balt-blauw_2354.html

Ik heb voor de zomer sandalen van See Kai Run besteld, die schijnen ook breed te zijn. Ben benieuwd, want vorig jaar paste echt alleen de Bunnies. Anders ga ik denk ik Birkies bestellen.

En Fap, als jij over drie weken al hierheen komt heb ik over drie weken al een peuter! :o
pi_160509826
Die See Kai Run schoenen vind ik erg mooi! Maar hier juist eentje met smalle voeten. Op een gegeven moment weet je inderdaad wel een beetje welke merken bij bepaalde voetjes goed zitten en welke niet, maar ik ben ook een keertje naar een goede schoenenwinkel gegaan en het was wel fijn om iemand mee te laten kijken en wat advies te krijgen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 8 maart 2016 @ 09:10:29 #72
344469 Amsel
zonder t
pi_160510498
Ik ben fan van Bobux. Vooral omdat die meisjesschoenen hebben die niet per se roze en/of dierenprint moeten hebben. Ik vind veel meisjesschoenen zo ordinair :o
pi_160510584
Ja, dat heb ik ook, Amsel. Al die glittertjes, sterretjes, dierenprintjes. Zo 95% van de schoenen valt daardoor af. :o .

Ik ben fan van deze laarsjes die ik voor I heb aangeschaft. Zat er al aan te denken dat ze deze laarsjes gewoon de komende vier jaar in steeds een grotere maat gaat krijgen. :D .

pi_160510743
Slaapsmauw O+ :') mijn moeder weet me altijd te vertellen dat ik ook zo in slaap viel op de fiets toen ik klein was, en het vervolgens heel hard ontkende. "heb je lekker geslapen?" NIET!!! :( :')

Kwak, hier ook brede voetjes. Ik heb W meegenomen naar een speciaalzaakje hier in de buurt, en hij draagt nu een paar Braqeez (als ik het goed spel). Het andere paar wat ook een optie was geweest was een paar van shoesme. Ik vond het heel fijn en geruststellend eigenlijk, zo'n vent die weet waar hij het over heeft, en ga er zeker terug. Overigens heeft hij ook een paar adidasjes die er heel ruim uitzien in de breedte, die gaat hij ook wel gewoon dragen denk ik. Heb jij nog tips voor brede regenlaarzen toevallig? :+ daar ben ik nog naar op zoek. :P

Wij hebben gisteren echt een topdag gehad, gespeeld bij een kinder-koffie-speeltoko met Franny en I c_/ , en in de modder zitten poeren in de speeltuin in de namiddag :') W was compleet happy echt. Ik had zelf wel behoorlijke rugaids savonds dus deze ochtend doen we even rustig thuis, en dan vanmiddag uitgebreid naar buiten *O*
pi_160511099
wij doen bij passen altijd eerst het voetje op het losse zooltje. Dan kan je al heel goed zien of het goed in de buurt komt. Dan hoef je niet zoveel schoentjes écht aan te trekken.
Maar die van mij vinden schoenen geweldig! L komt een paar keer per dag met zijn laarsjes en jas aanzetten want hij wil ze aan. Als je dan nee zegt zet hij ze neer en gaat zijn schoenen halen en kijkt dan met zo'n blik van: "deze dan?"
  dinsdag 8 maart 2016 @ 10:00:32 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_160511273
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 09:10 schreef Amsel het volgende:
Ik ben fan van Bobux. Vooral omdat die meisjesschoenen hebben die niet per se roze en/of dierenprint moeten hebben. Ik vind veel meisjesschoenen zo ordinair :o
ja daarom heeft mauw ook adidassen idd. Al die pantervellen en roze glitters :'(
disclaimer
pi_160511623
ja, helemaal mee eens..Echt waarom?
W had hier vaak mooie jongensschoenen (de eerste draagt L nu).
Maar alle kleding die we gekregen hebben (nieuw en 2e hands) voor ons meisje is roze terwijl er zoveel mooie andere kleuren zijn. En als je dan een mooi stofje hebt hebben ze er stiekem weer een of ander truttig frutseltje opgedaan..

Maar hier sowieso een beetje tegendraads qua kleding. Zo draagt ons jongetje af en toe ook oude kleding van zijn zusje zoals een bloemetjesbroek of de sokken met roze hartjes. (de roze jurkjes dan weer niet, maar die draagt W ook nauwelijks).
pi_160511993
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 06:26 schreef Dot. het volgende:

[..]

En Fap, als jij over drie weken al hierheen komt heb ik over drie weken al een peuter! :o
Ik ook dan :o :o

Meisjesschoenen zijn idd vaak een beetje ordi. Waarom moeten er panterprintjes en een haarachtige substantie opzitten??

Ik lees wel mee hoor, maar reageren ho maar o|O

Ik zag een slaapmauw O+
Ik zag een sneeuwsaar O+
Ik zag een varkentje O+

Ik ga de laatste 19 dagen dat ik hier legaal mag meeposten beter mijn best doen hoor oO<

Hier gaat t allemaal goed! S lult de oren van onze kop, heeft een eigen mening, houdt van dozen op haar hoofd en van stickers op haar tenen (don't ask :')) en wordt dokter!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 10:44:33 #79
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_160512032
:o bedankt voor de Bobux tip! Ik zoek me al een tijdje rot naar leuke schoenen voor Suus, geen gympjes en geen roze. Geen glitters, panterprint, goudkleur of frutsels. Niet te vinden dus... Bij Bobux zie ik wel wat leuks!
  dinsdag 8 maart 2016 @ 10:51:54 #80
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_160512177
Oh ja, meisjesschoenen :r ... Nu kun je nog zelf beslissen, maar mijn 4-jarige Draak wil perse Prinsessen/glitter/hartjes/panter/kampioni schoenen en kleding :'(. Ze heeft dus een Rijami's huispakske, een paar glittersloffen en kampioni snowboots en de rest heb IK uitgekozen ;).
Geox heeft ook best stoere schoenen voor meiden, ik weet alleen niet vanaf welke maat ze beginnen.

Verder: o, hallo :W. Draak weer oorontsteking en Piranha weer snotjeverkouden dus het is weer aanpoten hier. Gelukkig vrijdag naar de KNO met allebei, huisarts zei al dat ik me mocht voorbereiden op amandelen knippen en buisjes ;(.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 10:59:56 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_160512344
Ooh butter! Die nagelstickers :D kind naar mijn hart O+

Die doos ook echt :')
disclaimer
pi_160512958
Hahahaha S. O+

Ik kwam een onwijse budgetknutseltip geven...

1 euro voor een vogelhuisje en 30ct voor een chenille kuikentje.

Verven en je hebt een blij kind.. O+

Qua schoenen... ik ben wel vd meisjesmeisjes schoenen al zijn de shoesme panterprintjes de enige print die ooit in huis komen als t aan mij ligt.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 8 maart 2016 @ 12:13:59 #83
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_160513812
We zijn geslaagd bij Bremmer in Waddinxveen (zo'n zaak met een website die op zondag dicht is) maar wát een keus zeg!

Voetjes niet eens opgemeten, hij durfde niet op t plateau te staan :') maar maat 22 van shoesme viel goed. 22 van bunnies was beetje krap.

Dus mooie jeans sneakers met twee elastieken vetertjes en een klittebandje.

Daarna samen naar intratuin, in slaap in de auto en nu lunch.

Hele fijne ochtend samen O+
Kwak
pi_160514690
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 12:13 schreef kwakz0r het volgende:
We zijn geslaagd bij Bremmer in Waddinxveen (zo'n zaak met een website die op zondag dicht is) maar wát een keus zeg!
Ja, daar ben ik ook een paar keer geweest! S haar eerste schoentjes daar gekocht O+
Superzaak! ^O^
pi_160514987
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 11:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hahahaha S. O+

Ik kwam een onwijse budgetknutseltip geven...

1 euro voor een vogelhuisje en 30ct voor een chenille kuikentje.

Heel leuk, dat is echt wat voor I. Action?
pi_160515361
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 13:14 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Heel leuk, dat is echt wat voor I. Action?
Kruidvat. Stond bij de paasspulletjes.

T kuikentje heb ik bij de boekhandel hier op t dorp gehaald maar die verkopen ze nu overal.
S. 2014
J. 2016
pi_160516401
Dank je, leuk voor aankomend weekend.
pi_160516568
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:44 schreef Tante_Soesa het volgende:
:o bedankt voor de Bobux tip! Ik zoek me al een tijdje rot naar leuke schoenen voor Suus, geen gympjes en geen roze. Geen glitters, panterprint, goudkleur of frutsels. Niet te vinden dus... Bij Bobux zie ik wel wat leuks!
Clic en Bo Bell! O+
pi_160516614
Wat is S toch een tof kind Butter O+ met d'r stethoscoop :D
  dinsdag 8 maart 2016 @ 14:38:42 #90
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_160516991
Oh S had ik helemaal overheen gelezen! O+ en zo groooot al!

Ik heb hier nu al de hele middag een slaapweigeraar na dat autodutje van een half uurtje :') :'( rip aan de nabestaande, vanavond zit ik ook alleen...

Tussen slaappogingen door heeft hij wel lekker toiletpapier zitten versnipperen terwijl ik op de wc zat :+

Met schoenen!

[ Bericht 29% gewijzigd door kwakz0r op 08-03-2016 14:52:07 ]
Kwak
  dinsdag 8 maart 2016 @ 14:40:11 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_160517018
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:38 schreef kwakz0r het volgende:
Oh S had ik helemaal overheen gelezen! O+ en zo groooot al!

Ik heb hier nu al de hele middag een slaapweigeraar na dat autodutje van een half uurtje :') :'( rip aan de nabestaande, vanavond zit ik ook alleen...

Tussen slaappogingen door heeft hij wel lekker toiletpapier zitten versnipperwn terwijl ik op de wc zat :+
voorgesneden toiletpapier. De beste uitvinding sinds.
disclaimer
  dinsdag 8 maart 2016 @ 14:43:49 #92
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_160517102
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

voorgesneden toiletpapier. De beste uitvinding sinds.
Nu met picturez!
Kwak
  dinsdag 8 maart 2016 @ 14:48:03 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_160517207
Lieve foto's, kwak O+ wat een vent alweer!
disclaimer
pi_160517635
Ik blijf erbij, je hebt jezelf gekloond :o
pi_160518391
Butter, je Sje O+ En kwak, je Mellie O+

En ik show mijn loopdreumes ook nog maar 's :)
  dinsdag 8 maart 2016 @ 16:03:55 #96
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_160518703
Welke maat schoenen hebben jullie dreumesjes eigenlijk? Heb t idee dat mijn 'groot zwaar dit dat alles' dreumes inmiddels op gewicht na (loden kontje) behoorlijk gemiddeld is...

Aww lieve mooie L! O+
Kwak
pi_160518730
mijne maat 19 (17 maanden), maar heb t idee dat die wat klein is. peuter had toen al maat 21 (nu met 3,5 maat 25).
  dinsdag 8 maart 2016 @ 16:08:15 #98
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_160518785
Mijnes, bijna 18 maanden, heeft mt 20. Die loopt inmiddels al 8 maanden en haar voetjes zijn pas 1 maat gegroeid. Bij grote zus ging dat toen een stuk rapper (en die heeft nu met 3,5 ook mt 25 wmik :) )

Wat een mooie foto van L O+!

Bo-Bell is ook een leuk (en betaalbaar!) merk Skittles!
  dinsdag 8 maart 2016 @ 16:09:59 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_160518828
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 16:03 schreef kwakz0r het volgende:
Welke maat schoenen hebben jullie dreumesjes eigenlijk? Heb t idee dat mijn 'groot zwaar dit dat alles' dreumes inmiddels op gewicht na (loden kontje) behoorlijk gemiddeld is...

Aww lieve mooie L! O+
ik heb het nog niet laten meten, omdat ik weet dat ze me dan schoenen van honderd euro gaan aansmeren en ik ben erg slecht in nee zeggen :@ :')
Maar volgens Hilmo's meetmaatje heeft ze maat 21. Al past ze ook nog wel in maat 20 :P

L O+
disclaimer
pi_160518963
Mijn grootpoot heeft maat 22 :') In maat 23 van haar sneakers heeft ze nu nog een duimbreedte ruimte.

Mooie foto van Lucas (met haar! :o ) O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')