quote:What is Islam's position on the treatment of homosexuals?
Islam goes beyond merely disapproving of homosexuality. Sharia teaches that homosexuality is a vile form of fornication, punishable by death.
Beneath the surface, however, there are implied references to homosexual behavior in paradise, and it has been a historical part of Arab and Muslim culture.
Quran (7:80-84) - "...For ye practice your lusts on men in preference to women: ye are indeed a people transgressing beyond bounds.... And we rained down on them a shower (of brimstone)" - An account that is borrowed from the Biblical story of Sodom. Muslim scholars through the centuries have interpreted the "rain of stones" on the town as meaning that homosexuals should be stoned, since no other reason is given for the people's destruction. (The story is also repeated in suras 27 and29).
Quran (7:81) - "Will ye commit abomination such as no creature ever did before you?" This verse is part of the previous text and it establishes that homosexuality as different from (and much worse than) adultery or other sexual sin. According to the Arabic grammar, homosexuality is called the worst sin, while references elsewhere describe other forms of non-marital sex as being "among great sins."
Quran (26:165-166) - "Of all the creatures in the world, will ye approach males, "And leave those whom Allah has created for you to be your mates? Nay, ye are a people transgressing"
Quran (4:16) - "If two men among you are guilty of lewdness, punish them both. If they repent and amend, Leave them alone" This is the Yusuf Ali translation. The original Arabic does not use the word "men" and simply says "two from among you." Yusuf Ali may have added the word "men" because the verse seems to refer to a different set than referred to in the prior verse (explicitly denoted as "your women"). In other words, since 4:15 refers to "your women", 4:16 is presumably written to and refers to men.
http://www.thereligionofpeace.com/pages/quran/homosexuality.aspx
Zodat de moslims iets nuttigs te doen hebben naast verkrachten en stelenquote:Op zondag 6 maart 2016 17:40 schreef BasEnAad het volgende:
Ik snap dat ook nooit he, als Allah zo'n hekel heeft aan homo's waarom schiep hij ze dan?
Niemand wordt als homo geborenquote:Op zondag 6 maart 2016 17:40 schreef BasEnAad het volgende:
Ik snap dat ook nooit he, als Allah zo'n hekel heeft aan homo's waarom schiep hij ze dan?
simpele gedachtegang, heerlijkquote:
Verdiep je je er anders even in. Geloven dat het is aangeleerd is, is echt zo achterhaald!quote:Op maandag 7 maart 2016 23:16 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij bewijs wat het tegendeel beweert .
Mag jij vinden.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Verdiep je je er anders even in. Geloven dat het is aangeleerd is, is echt zo achterhaald!
Feiten trekken zich weinig aan van meningen.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:42 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Mag jij vinden.
Ik heb daar een andere mening over.
Welke feiten?quote:Op maandag 7 maart 2016 23:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Feiten trekken zich weinig aan van meningen.
Maar okee; hoe verklaar jij dan dat er ook homo's zijn in culturen waar ze worden uitgekotst, vervolgd en vermoord? Wie leert het mensen aan om in een homo te veranderen en waarom zou men dat dan willen? Het is toch veel veiliger om op vrouwen verliefd te worden dan?
Use the fucking Google, man!quote:
Die zijn theorieën geen feiten.. er is nooit bewezen dat je als homo wordt geboren.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Use the fucking Google, man!
https://www.theguardian.c(...)ay-lets-deal-with-it
http://www.livescience.com/50058-being-gay-not-a-choice.html
Maar goed; jij hebt vast wat religieuze bronnen die uit geloofsovertuigingen dit tegenspreken?
En beantwoord je mijn vraag ook?
Veel plezier met die geloofsovertuiging.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:50 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Die zijn theorieën geen feiten.. er is nooit bewezen dat je als homo wordt geboren.
Ik geloof dat mensen homo worden door de opvoeding/omgeving invloeden van buitenaf etc etc etc
Dan leg jij maar eens even uit hoe het kan dat er in een uiterst homo onvriendelijke omgeving zoals bv Iran toch homo's leven. Er is in zo'n land niemand die ze die kant op stuurt, er zijn geen invloeden waar ze die gevoelens uit kunnen halen, maar toch zijn ze er. Dus leg het maar eens uit.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:50 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Die zijn theorieën geen feiten.. er is nooit bewezen dat je als homo wordt geboren.
Ik geloof dat mensen homo worden door de opvoeding/omgeving invloeden van buitenaf etc etc etc
Ik heb niet de illusie dat hij kennis heeft van wetenschap. Maar strikt genomen heeft hij gelijk.quote:
Kan-ie niet, anders had hij mij al wel antwoord gegeven op deze vraag.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:56 schreef Hathor het volgende:
ing zoals bv Iran toch homo's leven. Er is in zo'n land niemand die ze die kant op stuurt, er zijn geen invloeden waar ze die gevoelens uit kunnen halen, maar toch zijn ze er. Dus leg het maar eens uit.
Wist ik ook wel, ik had alleen gehoopt dat er antwoord kwam zodat ik nog wat te lachen had.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 01:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Kan-ie niet, anders had hij mij al wel antwoord gegeven op deze vraag.
Het is makkelijker mensen te veroordelen als je gelooft dat het aangeleerd gedrag is. Als je gelooft dat bepaalde persoonskenmerken aangeboren zijn, wordt het allemaal veel complexer om zwart/wit te kunnen zeggen wie er naar de hel zal gaan en wie naar de hemel. Want welke God kan je nou veroordelen om hoe hij je geschapen heeft?
Nee, het leven is veel eenvoudiger als je gelooft dat het puur een keuze is van iemand om homo te gaan worden en dat het dus zijn/haar eigen schuld is.
Christenen denken er precies ook zo over. De enige oplossing is alle religieuze kneuzen het land uit.quote:Op zondag 6 maart 2016 18:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. Wat een triestheid weer. Je zou bijna wensen dat de christenen de moslims weer proberen uit het land te gooien...
Dus homoseksuele dieren maken ook een bewuste keuze ?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 00:14 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat hij kennis heeft van wetenschap. Maar strikt genomen heeft hij gelijk.
Er is geen wetenschappelijk bewijs dat iemand als homo geboren wordt. Wel is het zeer waarschijnlijk dat er een (epi)genetische basis is, maar dat kan perfect pas in de jaren ontwikkelen.
Nogmaals: hij hoort gewoon op het Marokko.nl-forum te zitten, maar hij heeft een punt.
Haha, en toen reageerde hij niet meerquote:Op maandag 7 maart 2016 23:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan leg jij maar eens even uit hoe het kan dat er in een uiterst homo onvriendelijke omgeving zoals bv Iran toch homo's leven. Er is in zo'n land niemand die ze die kant op stuurt, er zijn geen invloeden waar ze die gevoelens uit kunnen halen, maar toch zijn ze er. Dus leg het maar eens uit.
Waar staat dat dan?quote:Op zondag 6 maart 2016 19:48 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Allah heeft geen hekel aan homos. Homoseks is in de Koran echter iets voor in het hiernamaals - waar Allah je talloze viriele en perfecte jongens en jongemannen ter beschikking zal stellen (en ja,dit staat er echt in).
Dat gedurende het leven zoeken is dus een zonde.
Waar zeg ik dat homoseksualiteit een keuze is? lezen is niet je beste vak, wel?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 06:25 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dus homoseksuele dieren maken ook een bewuste keuze ?
Damn. Als ze mentaal zo hoog ontwikkeld zijn is vlees ECHT moord zoals de activisten roepen...
Ah nee, het gebeurt bewust door beïnvloeding van andere homoseksuele dieren!quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:14 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat homoseksualiteit een keuze is? lezen is niet je beste vak, wel?
Wat???quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah nee, het gebeurt bewust door beïnvloeding van andere homoseksuele dieren!
Dus het is een soort besmettelijke ziekte?
Als homoseksualiteit niet aangeboren is en aangeleerd gedrag is door externe invloeden, zou je kunnen zeggen dat er nooit iemand homo zou worden als die niet in een omgeving opgroeit waar geen homo's zijn, of waar het zeer streng afgestraft wordt, zoals in het Midden-Oosten, correct?quote:
Ik nergens dat het aangeleerd is.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Als homoseksualiteit niet aangeboren is en aangeleerd gedrag is door externe invloeden, zou je kunnen zeggen dat er nooit iemand homo zou worden als die niet in een omgeving opgroeit waar geen homo's zijn, of waar het zeer streng afgestraft wordt, zoals in het Midden-Oosten, correct?
Hoe worden mensen en dieren dan homo?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:26 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Ik nergens dat het aangeleerd is.
Veel mensen zij de discussie ook moe.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
Bepaalde users schitteren wel door afwezigheid uit dit topic. Stilzwijgende goedkeuring?
Zo word door sommigen inderdaad geredeneerd, maar die stelling is dus al onderuit gehaald, omdat er in landen waar homo's ter dood veroordeeld worden ook genoeg zijn, ze zullen alleen niet snel naar buiten treden om logische redenen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Als homoseksualiteit niet aangeboren is en aangeleerd gedrag is door externe invloeden, zou je kunnen zeggen dat er nooit iemand homo zou worden als die niet in een omgeving opgroeit waar geen homo's zijn, of waar het zeer streng afgestraft wordt, zoals in het Midden-Oosten, correct?
Blijkt niet uit de andere topics. Maar hier kunnen ze geen draai aan geven blijkbaar...quote:
De discussie blijft. De oplossing moeilijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Blijkt niet uit de andere topics. Maar hier kunnen ze geen draai aan geven blijkbaar...
Wel. Redelijk. Het is geen keuze.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:24 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Geen idee. Daar is de wetenschap ook nog niet over uit.
Wat lul je nou allemaal?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wetenschappelijk gezien is is ook een weinig ander verhaal.
Nee, dat zegt het grootste gedeelte van het bewijsmateriaal. Daar heb je verder niets voor nodig.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:37 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Wat lul je nou allemaal?
Het enige wat ik zeg is: het feit dat homoseksualiteit geen keuze is dat je op je zolderkamer maakt, wil nog niet zeggen dat het aangeboren is.
Als je die 'keuze' daar niet krijgt.........wat is het dan wel?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:37 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Wat lul je nou allemaal?
Het enige wat ik zeg is: het feit dat homoseksualiteit geen keuze is dat je op je zolderkamer maakt, wil nog niet zeggen dat het aangeboren is.
Nee, dat zegt het grootste gedeelte van het bewijsmateriaal helemaal niet. Iets als 'epigenetica' is relatief recent/nieuw.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat zegt het grootste gedeelte van het bewijsmateriaal. Daar heb je verder niets voor nodig.
De tering...........quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als je die 'keuze' daar niet krijgt.........wat is het dan wel?
Je weet dat dat in de baarmoeder gebeurt? Dus voor de geboorte?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:39 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Nee, dat zegt het grootste gedeelte van het bewijsmateriaal helemaal niet. Iets als 'epigenetica' is relatief recent/nieuw.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |