SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 6 maart 2016 12:52 schreef L0t.. het volgende:
Hoi lieve meiden, vanochtend om 8:55 ben ik bevallen van onze prachtige dochter. Bevalling is erg goed gegaan, gewoon lekker thuis zoals ik graag wilde
. Ze doet het super en het is weer een lekker spekkie, 4190 gram en 54cm
. Schade bij mij: zero!
Tis weer een natuurtalentje aan de borst en ze ligt nu heerlijk te slapen in mijn armen. Grote zus komt zo kennis maken!Jaaaaaaaaaaa! Wat super dat het vanzelf gestart is, en liep zoals je wilde! En een prachtgewicht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een prachtnaam (hier ook shortlistmateriaal!)
Ben superbenieuwd hoe het zo met grote zus is.
quote:Op zondag 6 maart 2016 12:52 schreef L0t.. het volgende:
Hoi lieve meiden, vanochtend om 8:55 ben ik bevallen van onze prachtige dochter. Bevalling is erg goed gegaan, gewoon lekker thuis zoals ik graag wilde
Tis weer een natuurtalentje aan de borst en ze ligt nu heerlijk te slapen in mijn armen. Grote zus komt zo kennis maken!Oooh een zondagskindje L0t! Gefeliciteerd! Wat fijn dat de bevalling zo goed gegaan is en thuis zoals je hoopte. En wát een leuke naam natuurlijk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Veel plezier met de kennismaking met je grote.
Ik welquote:Op zondag 6 maart 2016 15:35 schreef Madivi het volgende:
L0t, van harte gefeliciteerd, wat klinkt dat fijn!![]()
Dot, hoe gaat het daar? Ben je er ook klaar voor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 6 maart 2016 17:17 schreef L0t.. het volgende:
Bedankt voor alle felicitaties.
Gaat erg goed hier, je wordt wel een beetje geleefd op zo'n dag. Gelukkig morgen wat rustiger.
Grote zus is supertrots en beschermend.
Oh mijn god! Dit is echt het snoezigste ooit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 6 maart 2016 17:17 schreef L0t.. het volgende:
Bedankt voor alle felicitaties.
Gaat erg goed hier, je wordt wel een beetje geleefd op zo'n dag. Gelukkig morgen wat rustiger.
Grote zus is supertrots en beschermend.
Ooh kiek nouSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
S. 2014
J. 2016
Nooh, dat klinkt fantastischquote:Op zondag 6 maart 2016 12:52 schreef L0t.. het volgende:
Tis weer een natuurtalentje aan de borst en ze ligt nu heerlijk te slapen in mijn armen. Grote zus komt zo kennis maken!
Haha, wat toevallig! Dat verwacht je toch niet. Wel heel lief dat ze een cadeautje hadden en ook dat met die naam...quote:Op zondag 6 maart 2016 18:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
Gisteren van vrienden een cadeautje voor de baby gekregen, een slabbetje met de naam Aziz erop geborduurd.En dat terwijl we ze nog niet hadden verteld van de zwangerschap, dat wilden we juist gisteren doen.
Ze hadden toevallig het WOHTS topic in de AT gezien op het moment dat ik net de twee streepjes had gepost. Ik wist wel dat dit kon gebeuren, maar aangezien zij de enigen zijn die ons ook buiten FOK! kennen vond ik het niet nodig om onder een kloon te posten.
En de naam Aziz? Dat is al jaren hét voorbeeld van hoe ons kind NIET gaat heten, veel te "allochtoons" in combinatie met de (niet overduidelijk) Turkse achternaam.
Ja super lief, ze wilden niet doen alsof ze verrast waren door ons nieuws. Ze hebben ook nog hier in Z&G gespiekt of het niet inmiddels een miskraam was geworden, want dat zou nogal ongemakkelijk zijn geweest.quote:Op zondag 6 maart 2016 19:01 schreef Ooi86 het volgende:
Haha, wat toevallig! Dat verwacht je toch niet. Wel heel lief dat ze een cadeautje hadden en ook dat met die naam...![]()
Ik gebruik die dingen gewoon niet en doe thuis wat vaker schoon ondergoed aanquote:Op zondag 6 maart 2016 20:21 schreef Dyre het volgende:
Razz![]()
Wat een mooie momenten zo
In de categorie 'dat was ik alweer vergeten van de vorige zwangerschap': afscheiding... Begint dat gedoe met die inlegkruisjes weer
+1quote:Op zondag 6 maart 2016 20:28 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik gebruik die dingen gewoon niet en doe thuis wat vaker schoon ondergoed aan
Dat.quote:Op zondag 6 maart 2016 20:28 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik gebruik die dingen gewoon niet en doe thuis wat vaker schoon ondergoed aan
Haha wel lief dat bespioneerquote:Op zondag 6 maart 2016 19:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja super lief, ze wilden niet doen alsof ze verrast waren door ons nieuws. Ze hebben ook nog hier in Z&G gespiekt of het niet inmiddels een miskraam was geworden, want dat zou nogal ongemakkelijk zijn geweest.
quote:Op zondag 6 maart 2016 20:06 schreef Razztwizzle het volgende:
L0t superlief die fotoze kijkt zo trots!
Hier hebben de kindjes elkaar ook ontmoet. A was helemaal verbaasd afgewisseld met hyperdepieper en teder-dreumes-style (AAAAI en dan toch vrij hardhandig *mep*) . Maar ze heeft de baby wel een kusje gegeven voor ze ging slapen
. Ik smolt, natuurlijk.
Foto van de ontmoeting:
Dat je de ene, waar je zo trots op bent, voorstelt aan de andere, waar je zo trots op bent. En dan eigenlijk een beetje uit elkaar spat van trots. Lijkt me.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
quote:Op zondag 6 maart 2016 20:06 schreef Razztwizzle het volgende:
L0t superlief die fotoze kijkt zo trots!
Hier hebben de kindjes elkaar ook ontmoet. A was helemaal verbaasd afgewisseld met hyperdepieper en teder-dreumes-style (AAAAI en dan toch vrij hardhandig *mep*) . Maar ze heeft de baby wel een kusje gegeven voor ze ging slapen
. Ik smolt, natuurlijk.
Foto van de ontmoeting:
Aaahhh Razz, ook al zo liefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
. Wat een reus lijkt je oudste dan ineens he
. Hoop dat je een mooie kraamweek hebt!
Zo, dat doe je snelquote:Op maandag 7 maart 2016 09:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vervelend lamb dat je zo'n last hebt, wel fijn dat je vader O. Naar school kon brengen.
Ik ben nu bijna 5.5 week zwanger en mn broek zit strak...zie er ook echt opgeblazen uit. Zo toch maar een positiebroek opzoeken
O erg he? Met bloedafname zat ik er ook tussen. Lekker shoppen van de ene naar de andere afdelingquote:Op maandag 7 maart 2016 09:25 schreef Molo het volgende:
Ik zit te wachten tussen test één en test twee van orale glucose tolerantie test in.
Twee uur in de wachtkamer, ik erger me kapot aan al die zeikende bejaarden dus nu lekker Fokken en zo beetje studeerwerk doen
Slaat nergens opquote:
Oh ja, succes!quote:Op maandag 7 maart 2016 09:25 schreef Molo het volgende:
Ik zit te wachten tussen test één en test twee van orale glucose tolerantie test in.
Twee uur in de wachtkamer, ik erger me kapot aan al die zeikende bejaarden dus nu lekker Fokken en zo beetje studeerwerk doen
quote:Op maandag 7 maart 2016 09:45 schreef Molo het volgende:
Ik moet elke twee weken bloed laten afnemen dus ben die paar minuten zeikende bejaarden wel gewend. Maar nu moet ik hier twee uur zitten dus het valt wat meer op![]()
Maar heb inmiddels in een SC al gal lopen spuwen en dat hielp
Is sporten op wat lager niveau niet handiger voor jou? Je klinkt namelijk erg overenthousiast
quote:Op maandag 7 maart 2016 10:06 schreef Molo het volgende:
Het is hier nu gelukkig stuk rustiger, moet wel lachen om de werkwijze hier.
Aan iedereen vragen 'heeft u ziekenhuisstickers bij u?'
Vrijwel iedereen zegt 'nee' en dan geven ze als antwoord 'oh die zijn ook niet nodig hoor'
![]()
En dat nu al een keer of 30 achter elkaar
Ik zeg doenquote:Op maandag 7 maart 2016 10:09 schreef Twinkle20 het volgende:
Gm daar ga je... zo herkenbaar van mijn tweede zw.schap. Snap he nu mijn verbazing dat ik met 12 weken bog altijd mijn eigen broeken aan heb?
![]()
Morgen weer baby spieken![]()
Of ja .. nekplooi dus wel een serieuze aangelegenheid. Maar toch![]()
En dan 8 weken niks... toch maar een pret-/geslachtsbepalende echo dan om de tijd te dooien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op maandag 7 maart 2016 10:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik zeg doen
Toch die tweelingkaart?Je kantelt je bekken rechts veel meer ouwe smokkelaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Dat gaat automagischquote:Op maandag 7 maart 2016 10:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kantelt je bekken rechts veel meer ouwe smokkelaar
Ah das crap...quote:Op maandag 7 maart 2016 10:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat gaat automagischheel erg bekkenpijn gehad vorige keer.
Mijn dochter is van 31 juli en heeft lange mouwen gedragen.. en een romper heeft de kleine altijd aan.. is zeg maar het ondergoed.quote:Op maandag 7 maart 2016 10:17 schreef Molo het volgende:
Hoeveel sets kleertjes moet je hebben per maat ongeveer trouwens?
En wat is nodig qua kleren in juni/juli? Een romper, truitje, broek/legging, sokken en een mutsje ofzo? Of vergeet ik dan dingen?
En moet je een romper onder een zogenaamd boxpakje doen of hoeft dat niet?
Such n00b questions
Ah ok, thanksquote:Op maandag 7 maart 2016 10:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Mijn dochter is van 31 juli en heeft lange mouwen gedragen.. en een romper heeft de kleine altijd aan.. is zeg maar het ondergoed.![]()
Mutsje voor de 1e dagen sowieso, daarna afhankelijk van hoe goed hij/zij zichzelf warm kan houden.
Het is dus:
Luier
Romper
Pakje/ trui broek
Sokken
Mutsje.
Zo min mogelijk fysieke activiteit op recept, dat klinkt paradijselijk! Haha!quote:Op maandag 7 maart 2016 10:53 schreef Molo het volgende:
Zo min mogelijk fysieke activiteit om zo betrouwbaar mogelijke meting te krijgen. Dus vooral op kont zitten hiero
Bijna klaar gelukkig![]()
Sterkte vandaag Svane!
quote:Op maandag 7 maart 2016 10:53 schreef Molo het volgende:
Zo min mogelijk fysieke activiteit om zo betrouwbaar mogelijke meting te krijgen. Dus vooral op kont zitten hiero
Bijna klaar gelukkig![]()
Nee morgen waarschijnlijkquote:
Een hoger risico dan gemiddeld is niet hetzelfde als een hoog risico hè?quote:Op maandag 7 maart 2016 12:50 schreef Molo het volgende:
Nee morgen waarschijnlijk![]()
We gaan het zien. Ik vind het best spannend, omdat hoog risico enzo
Meerdere risicofactoren hier, vandaarquote:Op maandag 7 maart 2016 13:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Een hoger risico dan gemiddeld is niet hetzelfde als een hoog risico hè?Ik ga voor je duimen!
Ik vond t wel lekkerquote:Op maandag 7 maart 2016 13:11 schreef Molo het volgende:
Ja viel enorm mee hoor
Al die horrorverhalen erover
Het is gewoon mierzoet drankje. Daarna zitten en je vervelen, ergeren aan mensen en beetje licht in hoofd omdat hongerklap
En er stond een bedje klaar voor als ik naar zou worden, en prikdame bood ook kussentjes aan om op te zitten omdat ze stoelen zo rot zijn. Superlief
Alleen heb ik mijn eigen spekkussens bij me, dus dat was niet nodig
quote:Op maandag 7 maart 2016 13:59 schreef Quoi het volgende:
En ik begon het telefoongesprek dus met: "Eind augustus wordt onze zoon geboren"
Ik voelde Suzy ook al rond de 12/13 wekenquote:Op maandag 7 maart 2016 15:37 schreef Twinkle20 het volgende:
Echt schiet mij maar lek maar ik zou toch echt zweren dat ik mijn kind vandaag al een paar keer gevoeld heb. Wel belachelijk vroeg met 12 weken maar ik herken het gevoel van nr 1 en nr 2. Of toch darmen? Mijn gevoel zegt niet maar 12 weken is zo vroeg?!
Wat voel je?quote:Op maandag 7 maart 2016 16:06 schreef Quoi het volgende:
Ik geloof toch ook echt dat ik af en toe iets voel. Vooral als ik die echobeelden even terughaal en hoe actief dat boefje aan het schoppen wasMaar goed, it's my first, dus ben nog een beetje n00b. Misschien dat ik over een paar weken zeg: o nee, dit is het!
Ja, knappende luchtbelletjes of vlindertjes. Soms diep van binnen, maar soms ook aan de oppervlakte. Alleen dus wel relatief hoog en niet echt in mijn onderbuik. Dus sjaquote:Op maandag 7 maart 2016 16:14 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Wat voel je?
Als het voelt als een knappende luchtbel of geschuifel dan beeld je je het zeker niet in hoor
Hahaha, ik heb precies hetzelfdequote:Op maandag 7 maart 2016 10:17 schreef Molo het volgende:
Hoeveel sets kleertjes moet je hebben per maat ongeveer trouwens?
En wat is nodig qua kleren in juni/juli? Een romper, truitje, broek/legging, sokken en een mutsje ofzo? Of vergeet ik dan dingen?
En moet je een romper onder een zogenaamd boxpakje doen of hoeft dat niet?
Such n00b questions
Het is ook lastig van te voren in te schattenquote:Op maandag 7 maart 2016 16:31 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Hahaha, ik heb precies hetzelfdeIk weet het echt niet
![]()
In Florida wel te schattige kleertjes gekocht bij de BabyGap
Plopjes kan ik inderdaad ook nooit thuis brengen. Ik voel gewoon iets bewegen. De vergelijking met vlinders zit hier dan nog meer in de buurt als plopjes. Leuk hoe dat per persoon verschilt.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Bij mij voelt het alsof er iets langs de binnenkant van mijn buikwand strijkt. Maar ik vind het lastig uit te leggen voor een ander. Iedereen ervaart dat ook anders denk ik. Ik kon de plopjes en fladderende vlindertjes nooit echt thuisbrengen/plaatsen
Hoe hoog is relatief hoog?quote:Op maandag 7 maart 2016 16:27 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja, knappende luchtbelletjes of vlindertjes. Soms diep van binnen, maar soms ook aan de oppervlakte. Alleen dus wel relatief hoog en niet echt in mijn onderbuik. Dus sjaKunnen dus in theorie nog steeds mijn darmen zijn, alleen zo heb ik die nog nooit gevoeld.
In veel andere steden parkeer je gratis voor de deur.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:55 schreef Lamb29 het volgende:
Utrecht possy weten jullie dat je via de site van de gemeente extra parkeerkorting uren kan aanvragen voor de kraamzorg? 100 uur dus zeker de moeite waard!
Andere steden wellicht ook?
Ik heb wel een bezoekerspas die nauwelijks gebruikt is. Is die korting hetzelfde?quote:Op maandag 7 maart 2016 16:55 schreef Lamb29 het volgende:
Utrecht possy weten jullie dat je via de site van de gemeente extra parkeerkorting uren kan aanvragen voor de kraamzorg? 100 uur dus zeker de moeite waard!
Andere steden wellicht ook?
Mijn to do lijstje wordt steeds kleinerzo fijn haha
quote:Op maandag 7 maart 2016 17:50 schreef Arja het volgende:
We krijgen 1 juli de sleutel van ons nieuwe huis en moeten ons oude huis 15 juli opleveren. En oh ja, ik ga op of rond 19 juni bevallen.
Dat wordt een euh bijzondere tijd.
Ons huis staat al langer te koop, maar het laat zich niet echt plannen.quote:
quote:Ik ben gisteren op kraamvisite geweest bij een verse baby en was vergeten hoe klein die zijn! En heel schattig: m'n dreumes werd er heel territoriaal van en noemde me ook opeens Mama. Doet ze anders nooit! Alsof ze even duidelijk wilde maken dat ik háár moeder ben en die baby zich niets in z'n hoofd moest halenDus dat wordt nog wat
Ik zie al zulke leuke positiekledingquote:Op maandag 7 maart 2016 18:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Miezziej ik vind overslagrompers korte mouw super fijn bij die hele kleintjes. Lange mouw ook, maar alleen als ik er geen truitje over deed. Want anders moest ik de lange mouw van de romper onder de lange mouw van het truitje frotten .. snappie?
Heb het er net over gehad met manlief dat ik morgen positiekleding mag gaan shoppen en ik heb met mezelf afgesproken dat ik koop wat ik leuk vind en daarbij niet naar de prijskaartjes kijk. Moeilijke opgave voor een pin als ik![]()
En ergens wel een beetje zonde want ja laatste zwangerschap dus waarom er nog zoveel geld aan spenderen.. maar ja on the other side... weinig nieuwe babyinkopen want we hebben alles al. Dus dat compenseert
.
En we gaan toch die pretecho doen want man kan ook niet zo lang wachten op het geslacht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar met m'n bijna 13 weken doe ik nog niet echt poef
:)
Bij Miss Etam alle maten nogquote:Op maandag 7 maart 2016 19:12 schreef Molo het volgende:
Die jurk loop ik al tijdje op te azen, maar is echt steeds uitverkocht![]()
Oh helpquote:Op maandag 7 maart 2016 17:50 schreef Arja het volgende:
[..]
Wij hebben vandaag de voorlopige koopakte van ons nieuwe huis getekend![]()
En we hadden vandaag de kopers van ons huis over de vloer en alles lijkt goed te komen.
We krijgen 1 juli de sleutel van ons nieuwe huis en moeten ons oude huis 15 juli opleveren. En oh ja, ik ga op of rond 19 juni bevallen.
Helemaal overheen gelezenquote:Op maandag 7 maart 2016 19:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Oh helpis er een kraamhotel in de buurt voor het geval het heel lastig uitkomt?
Wat fijn!quote:Op maandag 7 maart 2016 18:48 schreef Saarah het volgende:
Ik mocht vandaag komen en alles was perfect volgens schema9weken en 1 dag, het was heel goed gegroeid en het hartje klopte mooi regelmatig.
Ik voelde Judith ook schuiven met 13 weken en placenta aan de voorkant. Al was het echt super subtiel en kort altijd maar dat waren echt geen darmenquote:Op maandag 7 maart 2016 16:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Bij mij voelt het alsof er iets langs de binnenkant van mijn buikwand strijkt. Maar ik vind het lastig uit te leggen voor een ander. Iedereen ervaart dat ook anders denk ik. Ik kon de plopjes en fladderende vlindertjes nooit echt thuisbrengen/plaatsen
Jee, getekende koopakte!quote:Op maandag 7 maart 2016 17:50 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik heb wel een bezoekerspas die nauwelijks gebruikt is. Is die korting hetzelfde?
Wij hebben vandaag de voorlopige koopakte van ons nieuwe huis getekend![]()
En we hadden vandaag de kopers van ons huis over de vloer en alles lijkt goed te komen.
Verder heb ik sinds een paar dagen regelmatig last van lage rugpijn, richting mijn rechterbil. Ik heb nooit rugpijn, dus ga er maar vanuit dat ik nu toch een zwangerschapssymptoom te pakken heb. Voor de zekerheid maandag langs de fysio.
Oh en B en ik hebben gisteren samen voor het eerst naar mijn bewegende buik zitten kijken
Ik denk dat het bizar wordt dat ik niet kan nestelen met mijn nesteldrang straks. Dat ik tussen de dozen zit en zelf weinig kan doen. Dat ik net bevallen ben en mijn man in ons nieuwe huis aan het klussen is.quote:Op maandag 7 maart 2016 20:43 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Jee, getekende koopakte!En wat een planning
Ga je dat trekken denk je?
Huh, hij mag dat kraamverlof toch opnemen in de eerste 4 weken na de geboorte? Of is dat nieuw?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Arja ik ben bang van wel v.w.b. die dagen. Ik presteerde het bij mijn man om tot twee keer toe in het weekend te bevallen. Dus ik boorde hem tot twee keer toe ook vrije dagen door de neus![]()
Hier ook jurkjesfanquote:Op maandag 7 maart 2016 21:28 schreef Twinkle20 het volgende:
O arja diep respect voor jou... ik weet niet of ik dat wel zou trekken.
Saarah wat fijn van de goede echo!
O dames en bedankt voor de tip van Miss Etam he![]()
. Zojuist twee jurkjes gescoord en twee leggings. En naar de prijzen gekeken maar ook op het winkelmandje geklikt en afgerekend
. Ik ben zwanger zijnde meer een jurkjesfan want broeken vind ik dadelijk met mijn dikke pens echt niet fijn zitten.
Arja ik ben bang van wel v.w.b. die dagen. Ik presteerde het bij mijn man om tot twee keer toe in het weekend te bevallen. Dus ik boorde hem tot twee keer toe ook vrije dagen door de neus![]()
Ik heb overigens nog geen belofte hoeven doen dat dat dit keer anders gaat uitpakken![]()
Heul niet... B.oaz is op vrijdag geborenquote:Op maandag 7 maart 2016 21:28 schreef Twinkle20 het volgende:
O arja diep respect voor jou... ik weet niet of ik dat wel zou trekken.
Saarah wat fijn van de goede echo!
O dames en bedankt voor de tip van Miss Etam he![]()
. Zojuist twee jurkjes gescoord en twee leggings. En naar de prijzen gekeken maar ook op het winkelmandje geklikt en afgerekend
. Ik ben zwanger zijnde meer een jurkjesfan want broeken vind ik dadelijk met mijn dikke pens echt niet fijn zitten.
Ik heb overigens nog geen belofte hoeven doen dat dat dit keer anders gaat uitpakken![]()
quote:Afspraken over kraamverlof in cao
U heeft recht op 2 dagen betaald kraamverlof. Maar op uw werk kunnen andere regels gelden. Het is mogelijk dat uw kraamverlof korter duurt of dat u niet krijgt doorbetaald tijdens het verlof. Deze regels kunnen staan in uw cao of in een regeling met uw personeelsvertegenwoordiging.
Zie inderdaad nu dat voor verlof vaders wel ten nadele kan worden afgeweken. Lekker is dat, die hebben al bijna geen rechten als het om het krijgen van kinderen gaat.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 08:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)lof-en-partnerverlof
Hmm, ze laten wel ruimte voor andere afspraken in de cao:
[..]
Heel veel succes!quote:Op dinsdag 8 maart 2016 09:36 schreef Twinkle20 het volgende:
Eeeeeennnnn .. onderweg voor de nekplooi!
Ja goede vraag is datquote:Op maandag 7 maart 2016 19:09 schreef Arja het volgende:
Uni welk huis voelde beter en zag je jezelf wonen?
Waarom zou je moeder dat niet leuk vinden?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 12:18 schreef Miezziej het volgende:
Als ik het zo lees denk ik dat je je bij nummer 2 op de lange termijn beter zult voelen. Maar het blijft altijd lastig.
Fijn dat het er goed uit ziet Twinkle! En klinkt als een leuke echoscopiste!
Ik wilde misschien ook een 4d-echo laten doen wanneer mijn moeder in Nederland is, is ze er toch een beetje meer bij betrokken enzoAlleen weet ik niet of ze het leuk zal vinden..
Tijdens de geslachtsbepaling zei de echoscopiste dat ze mij aanraadde om niet veel langer te wachten dan rond de 26 weken in verband met de ligging van mijn placenta. Mijn moeder komt aan op 27+1
Cool he? Sinds dat ik het weet vind ik het zoveel meer tastbaar, dat zwanger-zijn. Die bloeddruk van jou, dat is ook wat. Ik hoop dat het verder meevalt. Wat extra rustig aan doen kan nooit kwaad natuurlijk en als daar dan toch een reden voor moet zijnquote:Op dinsdag 8 maart 2016 12:52 schreef kniftyhooker het volgende:
Quoi wat leuk dat jullie een jongen krijgen!
Wat weten veel mensen het geslacht zeg. Ik ben toch niet de enige die het niet weet? Haha
Whahah wel een leuke actie Vivi, van die vrienden van jou.
Ik hoop dat het na de bevalling snel beter wordt Lamb, met je bekken. Is ook niets aan zo.
Molo, heb je inmiddels de uitslag al van je glucose test?
Ohhh balen Svane dat het soms zo tegen zit. Denk goed aan jezelf! Ook al aan het aftellen voor je verlof, heerlijk de zomer vrij.
Kan heel goed hoor Twinkle, je beeb al zo vroeg voelen. Bij mij voelde het alsof er een zachte kauwgom ballon plopte.
Fijn dat de metingen goed zijn! En wat lief dat je zo een rits foto’s mee kreeg.
Gefeliciteerd Arja! En jij durft wel zo na je bevalling.
Gister mocht ik op controle bij de VK, en beeb doet het erg goed!
Alleen zoals ik al verwachtte was mijn bd te hoog (165/85) dus mochten we door naar het ziekenhuis.![]()
Na 1.5 uur liggen was ie weer goed op 130/85, en ik mag wel blijven werken. Maaaaarrr ze vertelde wel dat de dagen die ik niet werk dat ik moet rusten. Ik moest hartelijk lachen, dat wordt wat met een peuter van bijna 2.
Wel vanmorgen met mijn werkgever overlegt, dat ik elke werkdag een uur extra pauze neem. Dus echt van de afdeling af en relaxen in een vrije kamer.
Ik merkte 2 weken geleden al wel wat, want ik ben vaak duizelig dus ik dacht dat mijn bd te laag zou zijn. Ook vaak hoofdpijn, maar dat hoort er ook bij en dat linkte ik dus niet direct.
Hopelijk belt de VK vandaag of morgen met hoe nu verder. Ik wil eigenlijk 2 x per week mijn bd laten controleren, ik wil niet steeds 2 of 3 weken wachten daarop.
Urineweginfectiequote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:27 schreef kniftyhooker het volgende:
Zo te horen ga je voor de gastouder qoui! En voor je mini kan het niet grondig genoeg zijn. Als het goed voelt is het goed en anders niet.
Ik heb thuis helaas geen bd meter.
Vanmiddag werd ik echt niet goed, dus nu onderweg naar de vk.
Heb 2 uur gewacht tot t zou zakken, en ik vind het verschrikkelijk om te zeggen dat ik me niet goed voel. Dat eindigt standaard in een huilbui en nu helemaal. :-(
Sterkte ikke! Tot en met zondag alleen met een peuter. Pffft. Slaapt jouw peuter nog smiddags?
Die van mij is bijna 2, dus alles is nee. Haha.
Ehhh wat is uwi??
2! zonder twijfelquote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:35 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ja goede vraag is dat. Dat wisselt.
Even nummeren. Appartement 1 = huis in de buurt, hoeft amper wat aan gedaan te worden. Appartement 2 = verder en wel veel aan te doen.
1 vrijdag wezen kijken toen het flink regende, grauw en grijs en veel bandenruis van de natte wegen. Werden gewezen over stankoverlast van de McDonald's. Binnen niet geroken buiten wel.
Maandag 2 bekeken... En vond ik eigenlijk wel fijn, naderhand zat ik ook al helemaal te plannen en denken van hoe we dat gaan doen. Die heeft en bad wat ik heeeel graag wil en is wat groter en rustiger qua geluid.
Maar later zag ik wel op tegen alle werk wat gedaan moet worden (behang, elk hoekje schilderen). Vraag me af wat die zou doen als alles al helemaal gewit was.
Daarna 1 nog eens bekeken in de zon... Totaal andere indruk en werd die ineens opnieuw een optie. Geen last gehad van de McDonald's lucht. Weet alleen niet of dat in de zomer nog significant meer gaat worden.
Je mag toch gewoon de dosis die in de bijsluiter staat? Of wilde je meerquote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:34 schreef Lamb29 het volgende:
Ah darn! Vergeten te vragen.
Pcm? Hoeveel mag ook al weer? Pak nu af en toe 1x500mg
Haha nou eigenlijk......quote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:47 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Je mag toch gewoon de dosis die in de bijsluiter staat? Of wilde je meer
Sterkte. Hopelijk blijven ze nog even zitten. Blijft het gewoon goed gaan.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 19:42 schreef Madivi het volgende:
Hallo allen, hier even een update zonder bijlezen na een halve dag ziekenhuis.
Eerst t goede nieuws. Gelukkig weer een goede meting van doorbloeding navelstreng en hersens, deze keer iets meer vruchtwater en voor mij stabiele (maar best hoge) bloeddruk en geen eiwit in mn urine.
Helaas vindt de gyn wel dat de groei van beide babies zorgelijk afbuigt onder de laagste lijn, dus moest ik gelijk door voor een ctg. Hele uitdaging met twee, dus dat duurde een uur. Gelukkig was dat ok. Omdat ik thuis volledig rust hou en aantal vervelende dingen spelen privé mocht ik deze keer nog naar huis. Baby A wordt nu geschat op 1600 gram, Baby B op 1300 gram, ik hoop echt dat ik ze nog een paar weekjes bij me mag houden...
Vanaf nu minimaal twee a drie keer per week echo en ctg en bij enige afwijkende waarden word ik zeker opgenomen. Ook word ik deze week besproken in het gyn-overleg. Wordt a.s. vrijdag vervolgd...
Nu uitgeput in bed met buikpijn van alle spanning en morgen m'n vluchtkoffertje af maken.
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:34 schreef Lamb29 het volgende:
Ah darn! Vergeten te vragen.
Pcm? Hoeveel mag ook al weer? Pak nu af en toe 1x500mg
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:47 schreef Suikertante het volgende:
Je mag toch gewoon de dosis die in de bijsluiter staat? Of wilde je meer
Tenzij anders afgesproken met je verloskundige of arts, mag je de gewone dosis paracetamol. Uiteraard neem je niet 2 stuks omdat het mag, maar omdat je met 1 niet genoeg pijnstilling hebt.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 19:54 schreef Lamb29 het volgende:
Haha nou eigenlijk......
Maar twijfelde of ik de gewone dosis mocht idd.
Alleen bij medische indicatie. Volgens mij in ieder geval bij een BMI boven de 30. (En uiteraard bij vermoeden van zwangerschapsdiabetes)quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:27 schreef Arja het volgende:
hoe zit dat met een suikertest dan? Moet dat standaard?
Maar je kunt het voor de bevalling dus wel leefbaar maken?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:03 schreef Unihipili het volgende:
@iedereen die op mijn appartementdillema's heeft gereageerd.. thnx. Het klopt wel dat 2 het betere gevoel geeft voor de langere termijn. We gaan morgen nog even met de verhuurder overleggen wat er mogelijk is, wellicht kunnen zij nog wat voorbereiding treffen. Aan het eind van de bezichtiging kregen we ook te horen dat we huurkorting konden krijgen (van 2 weken) wegens het werk dat er nog in zit. En als er nog iets was waar we onze keuze van af laten hangen waar zij evt iets mee kunnen... moesten we het laten weten. Dus ben erg benieuwd. In alle extra troep en gedoe en geregel zitten is zo slopend.
Wat eraan gedaan moet worden is keuken is veel te klein, dus uitbreiden met extra werkruimte op een bepaalde manier, nieuw werkblad. En overal behang eraf en alles opnieuw overschilderen want is slordig gedaan restjes everywhere. En vloer en gordijnen enzo maar dat moet overal. Klinkt zo niet als heel veel maar valt altijd tegen.
@Fien10: het gaat om huur, maar dan nog idd.. Nieuwe keuken in het gemaksappartement maar te kleine koel/vrieskast bijv. We willen op termijn wel kopen, maar weten nog niet wat en waar en wanneer precies.
Glad sowieso ja. Lichte kleur is erg afhankelijk van de woningbouw, wij kwamen hier en toen waren de muren bordeauxrood...quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:14 schreef Arja het volgende:
Oh Eresh wat zenuwslopend dat extra wachten.
Uni: is er plek voor een trolley?
Trouwens als het een huurhuis is moeten de muren toch glad zijn en een lichte kleur hebben?
Ik kreeg ooit een flatje met structuurmuur van bijna een cm dik.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Glad sowieso ja. Lichte kleur is erg afhankelijk van de woningbouw, wij kwamen hier en toen waren de muren bordeauxrood...
Wij hebben ook een muur donkergrijs achtergelaten, mocht vd woningbouw want dat was een trendkleur...quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik kreeg ooit een flatje met structuurmuur van bijna een cm dik.Ik liet die muur op mijn beurt paars achter
Die muur weet ik nog wel, wil niet weten hoeveel lagen witsel er nodig waren om die enigszins wit te krijgenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wij hebben ook een muur donkergrijs achtergelaten, mocht vd woningbouw want dat was een trendkleur...
Misschien hebben ze m wel zo gelaten...quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:55 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Die muur weet ik nog wel, wil niet weten hoeveel lagen witsel er nodig waren om die enigszins wit te krijgen
Ben ik ook benieuwd naar! Ik had onthouden dat er een stripafspraak voor vandaag stond als ze nog niet aan het babyknuffelen zou zijn.. Maar duim voor het laatste natuurlijkquote:Op woensdag 9 maart 2016 09:44 schreef elamanilo het volgende:
Ja! Waar is Dot?! Ze heeft (in dit topic) voor het laatst gepost maandagochtend vroeg..Zou ze stiekem al aan het babyknuffelen zijn?!
Wat wens je haar nou toe!quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:16 schreef Svane het volgende:
Ono je prop!!!ik heb mijne nooit gesignaleerd. Maar soms start het dan toch wel echt snel! En soms niet.
de mooiste dag van het jaar is wel aanstaande dus ik zeg morgenochtend wakker worden met weeen.
![]()
Oh ja!quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat wens je haar nou toe!Ono krijgt een geplande keizersnede.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:20 schreef Unihipili het volgende:
Ohh ze gaan de woonkamer/keuken voor ons van behang ontdoen en witten.
Maar we waren er eigenlijk al wel uit dat het nr. 2 gaat worden. Maar dit is extra fijn natuurlijk. Dan valt t allemaal relatief mee, iig dan is het vrij standaard werk wat nog gedaan moet worden. Ik zie met name op tegen het hele verhuizen an sich met mijn stressbestendigheid.
Ik was nog aan het appen met mijn vriendinnen toen werd medegedeeld dat ik volledige ontsluiting had en zo mocht gaan persen (maar ruggeprik.. dat dan weer wel)quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:18 schreef Stormqueen het volgende:
Dot heeft een uur geleden nog in dreumes gepost. Maar ze is wel een sneaky bastard want de vorige keer postte ze ook gewoon tijdens d'r inleiding door alsof er niks was
Het voordeel is ook wel dat als je weeen beginnen en het is al afgesproken dat het een keizersnede wordt, het niet per se meteen spoedspoedspoed is! Vaak! Wel spannend hoor, vandaag nog fijn naar de film enzo, zo'n bijzondere tijd! Had jij je geplande datum hier eigenlijk gedeeld?quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:55 schreef onomatopee het volgende:
ViviNooit sorry zeggen voor je enthousiasme hoor Svane, dat maakt je juist zo leuk om te lezen
En wat ga je hard, een 3 als eerste getal in de afspraken
![]()
Over die weeën btw, als ze komen, dan komen zeHet scheelt enorm dat ik heel veel vertrouwen in ons ziekenhuis heb, ook in het geval van weeën (en dus spoed ipv geplande ks) komt het gewoon goed allemaal. Alles is driedubbel zorgvuldig gecommuniceerd en tot nu toe zijn we (op de eerste gyn na, maar die is met langdurig ziekteverlof en komen we sowieso niet meer tegen
) alleen maar prettige en begripvolle mensen tegengekomen, dat scheelt zoveel! En nouja, wat overheerst: ons meisje is er bijna
![]()
Ook als alles volgens planning loopt trouwens
![]()
Uni, goed nieuws!! Op welke termijn gaan jullie verhuizen? Is er tijd om een uitgebreide planning te maken enzo, om de stress zoveel mogelijk te beperken?
Jawel hoor, de allereerste kennismaking met je baby is zo ontzettend bijzonder, daar mag je veel plezier bij wensen!quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:44 schreef Quoi het volgende:
Jeetje Dot! Je hebt er al een bevalling opzitten![]()
Ik gok op morgen (sectio)In ieder geval alvast veel (en nu weet ik nooit wat ik moet toewensen, maar ik zeg maar gewoon heel optimistisch) plezier!
Ohhh, opluchting weer Klap!quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:46 schreef klaprooss het volgende:
Wij zagen op de termijn echo een mooie drukke baby![]()
28 september is de UD.
Wiehoeee
Oh fijnquote:Op woensdag 9 maart 2016 12:46 schreef klaprooss het volgende:
28 september is de UD.
Wiehoeee
Wiehoeeequote:Op woensdag 9 maart 2016 12:46 schreef klaprooss het volgende:
28 september is de UD.
Wiehoeee
Ik ga t proberen!quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:43 schreef elamanilo het volgende:
Lamb, ging jij nu opnieuw voor een keizersnede of toch eerst vaginaal proberen?
Oh geweldig!quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:22 schreef Veruca_Assault het volgende:
Hoi! Ik zag een kloppend hartje ❤
Ik krijg gewoon een kindje 😭😭😭❤
ohquote:Op woensdag 9 maart 2016 14:22 schreef Veruca_Assault het volgende:
Wat een geweldig nieuwsquote:Op woensdag 9 maart 2016 14:22 schreef Veruca_Assault het volgende:
+1quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ohik ken je verder niet maar ik heb wel aan je gedacht de afgelopen dagen. Wat fantastisch
Ik geloof echt niet dat een keizersnede the easy way out is. Misschien voelt dat wel zo, zeker als je een beetje angstig bent voor een vaginale bevalling, maar ik kan je verzekeren dat het herstel van een vaginale bevalling in vrijwel alle gevallen beter en sneller gaat dan van een keizersnedequote:Op woensdag 9 maart 2016 15:08 schreef Lamb29 het volgende:
VA oh wat fijn!!!![]()
Thanks elaaan de ene kant vind ik t doodeng. De easy way out kreeg ik in mijn schoot geworpen. Maar na veel lezen ga ik kijken wat mijn eigen lijf kan. Heb vrede met beide!
Ja, dat kan ik best begrijpen, het bekende versus het onbekende. Dat is ook erg spannend. Ik hoop dat het allemaal op een prettige manier gaat verlopen voor je!quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:45 schreef Lamb29 het volgende:
Weet ik ergens diep weggestopt.
Ik ben een controle freak. Een geplande ks klinkt als de hemel tegenover het nu onbekende.
Oooh wauw wat goed!quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:22 schreef Veruca_Assault het volgende:
ja hoor, je staat er in!quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:19 schreef Veruca_Assault het volgende:
Oh jongens dank jullie! ik ben zo gelukkig! Ik ontkende de zwangerschap nog wat want ja, het gaat toch mis. En nu dat hartje ❤
Mag ik dan ook in de volgende OP? 27 oktober ❤❤❤
Oooowww da's een hele mooie datum! Daar is mijn oudste op geborenquote:Op woensdag 9 maart 2016 16:19 schreef Veruca_Assault het volgende:
Oh jongens dank jullie! ik ben zo gelukkig! Ik ontkende de zwangerschap nog wat want ja, het gaat toch mis. En nu dat hartje ❤
Mag ik dan ook in de volgende OP? 27 oktober ❤❤❤
Iddquote:Op woensdag 9 maart 2016 15:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet dat een keizersnede the easy way out is. Misschien voelt dat wel zo, zeker als je een beetje angstig bent voor een vaginale bevalling, maar ik kan je verzekeren dat het herstel van een vaginale bevalling in vrijwel alle gevallen beter en sneller gaat dan van een keizersnede![]()
En tegen weeënpijn hebben ze ook ruggenprikken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |