Enkel Geert. #makethenetherlandsgreatagainquote:"Als ik premier word, geef ik Nederland terug aan de Nederlanders, en als jullie willen, pakken we er jullie bij"
Geert Wilders. © belga.
"De patriottische lente is begonnen. Tussen Molenbeek en de Torens van Babel (de Europese instellingen, red.) staan wij, de patriotten, met enkel de waarheid als wapen". Dat zei PVV-voorzitter Geert Wilders vanavond op het colloquium van het Vlaams Belang over vrijheid. "Als ik premier word, geef ik Nederland terug aan de Nederlanders, en als jullie willen, pakken we er jullie bij", klonk het tot groot jolijt van de 600 aanwezigen.
Volgens Wilders is er een politieke omwenteling en geweldloze revolutie bezig. Hij verwees naar Donald Trump in de Verenigde Staten en het succes van bevriende partijen in Oostenrijk, Duitsland, Italië en België, waar het Vlaams Belang volgens hem in de lift zit. "Volgende maandag wordt een Europees-Turkse top gehouden waar Michel en Rutte ons zullen uitverkopen aan Erdogan, die niet eens het woord 'vrijheid' kan spellen", klonk het. "Als wij met Tom Van Grieken en Marie Le Pen aan de tafel gezeten hadden, hadden we de grenzen meteen gesloten zodat ons belastinggeld naar onze eigen mensen zou kunnen terugvloeien."
Wilders benadrukte ook het belang van de vrijheid van meningsuiting - de enige vrijheid die hem nog rest, vermits hij reeds 11,5 jaar onder zware bewaking staat. Hij verwees ook naar de rechtszaak die op 18 maart start voor zijn uitspraken over de Marokkanen. "Als ik het over Syriërs had, kreeg ik wellicht de Nobelprijs voor de vrede", zei hij schamper. De rechtszaak is een politiek proces, aldus nog Wilders, die meteen bijgetreden werd door Vlaams Belangvoorzitter Tom Van Grieken, verwijzend naar het proces tegen het Vlaams Blok. "In België heeft men speciale wetten gestemd, de grondwet aangepast en na lang zoeken een rechter gevonden die ons wou veroordelen", blikte hij terug.
"Als Wilders premier wordt, wil ik meteen aansluiten," zegt Van Grieken nog over Wilders' aanbod om Vlaanderen bij Nederland te voegen. "In onze partijstatuten staat overigens dat we zo mogelijk willen samenwerken met Nederland", repliceerde hij op vragen van de pers.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-er-jullie-bij.dhtml
Keep your friends close but your enemies closer, toch?!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 02:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nee dankje dan krijgen we Molenbeek, de jihad hoofdstad van Europa, erbij.
Jammer dat Eddy Wally overleden is.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 02:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Meneer de burgemeester op binnenlandse zaken (ik moest kloppen, want de bel doet 't niet)
Samson minister van dierenwelzijn en leefmilieu
Gert als minister van cultuur en onderwijs
Kabouter Plop minister van buitenlandse zaken
K3 op defensie (wie heb ik aan de lijn, hallo, hallo ... teleromeo)
Ja, plezant, een unie met Vlaanderen erbij.
Deel van Oekraïne met Rusland (de Krim)quote:Op zaterdag 5 maart 2016 03:29 schreef Elfletterig het volgende:
Nederland "veroveren" is nog tot daar aan toe, maar Vlaanderen "erbij pakken" is dom, populistisch geneuzel. Sowieso is een samenvoeging van Nederland en Vlaanderen niet aan de orde voordat Vlaanderen zich losmaakt van Wallonië.
Nog los van de vraag of Vlaanderen überhaupt met Nederland wil fuseren, want de trend in Europa is vooral dat landen zich opsplitsen en afsplitsen. Ik kan me, behoudens het kunstmatig gescheiden Duitsland, geen recente fusie van landen binnen Europa herinneren.
Oké.... maar dat is meer een annexatie dan een vrijwillige, netjes voorbereide, democratische fusie van twee landen. En dan nog: de trend is vooral dat landen zich splitsen. Als dit al niet is gebeurd (zie Joegoslavië, Tsjechoslowakije) dan zijn er wel afscheidingsbewegingen die het nastreven; van Schotland tot Baskenland, van Noord-Italië tot Catalonië.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 03:30 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Deel van Oekraïne met Rusland (de Krim)
Wel onder de voorwaarde dat Wilders weer in Venlo gaat wonen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 03:19 schreef KillemWieft het volgende:
Als 'ie had beloofd Brabant en Limburg aan de Belgen te geven zou ik wel op de PVV hebben gestemd.
Volgens mij heeft het grootste gedeelte van Vlaanderen meer met NL dan met Wallonië hoorquote:Op zaterdag 5 maart 2016 03:06 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind het meest opvallend dat Wilders Vlamingen gevonden heeft die Vlaanderen bij Nederland willen voegen...
Ik sta lijnrecht tegenover Wilders maar Grootneerlandisme ben ik een enorme voorstander van.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 06:30 schreef Reya het volgende:
Toch altijd weer goed om bevestigd te zien in welke hoek de Groot-nederlandse ideeën te vinden zijn.
Een enorm voorstander zou ik mezelf niet noemen, maar ik zie het zeker zitten.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 06:43 schreef Dven het volgende:
Ik
[..]
Ik sta lijnrecht tegenover Wilders maar Grootneerlandisme ben ik een enorme voorstander van.
Waarom zou je dat willen? Het is ook vrij apart van Wilders. Arme mensen in oost-Europa niet willen helpen maar wel heel armoedig Vlaanderen erbij willen pakken.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 06:43 schreef Dven het volgende:
Ik
[..]
Ik sta lijnrecht tegenover Wilders maar Grootneerlandisme ben ik een enorme voorstander van.
Ik had nog best op je willen reageren. Tot je 'maar wel heel armoedig Vlaanderen' schreef. Zonde hoor.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 07:30 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Het is ook vrij apart van Wilders. Arme mensen in oost-Europa niet willen helpen maar wel heel armoedig Vlaanderen erbij willen pakken.
Ten opzichte van Nederland is het gewoon armoedig.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 07:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik had nog best op je willen reageren. Tot je 'maar wel heel armoedig Vlaanderen' schreef. Zonde hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |