abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 mei 2016 @ 10:46:17 #151
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162056121
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Ze is na 3 jaar weggevlucht door de ellende o.a. haar huwelijk en heeft haar dochter meegenomen mee naar Zwitserland. Zo succesvol klinkt mij dat toch niet

En meisje uit dit topic lijkt mij gewoon dood, of door zichzelf, of door anderen/dieren.
Die vrouw is nog twee keer teruggegaan naar haar ex-man en ex-schoonmoeder, en heeft nog steeds warme gevoelens voor die tijd. Door de cultuurverschillen heeft het niet gewerkt, maar spijt heeft ze zeker niet.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 10:51:01 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162056236
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die vrouw is nog twee keer teruggegaan naar haar ex-man en ex-schoonmoeder, en heeft nog steeds warme gevoelens voor die tijd. Door de cultuurverschillen heeft het niet gewerkt, maar spijt heeft ze zeker niet.
In 26 jaar tijd 2 keer terug zijn geweest en driehonderd boeken erover geschreven.

Bevestigt alleen maar weer mijn beeld van die standaard wijven net als in 'Ik vertrek' die uiteindelijk jankend maar mét kleurige kleding en houten kettingen om terug keren naar Nederland, om hier de rest van hun leven terug te kijken op dat kleine stukje in hun geschiedenis en daar in te blijven hangen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 10 mei 2016 @ 10:54:27 #153
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162056309
En weer wordt er een Hollywood-scenario uit de lucht gegrepen en omgebouwd tot best wel mogelijke waarheid. Want er is een geval bekend van iemand die verliefd werd en zulks.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162056338
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze was al 8 weken actief in Oeganda, wie weet wie ze daar heeft leren kennen. Ze zat de avond voor de verdwijning doodleuk met locals bij een kampvuur.

Een hut van paardenschijt en zonder westerse "shit" of de betuttelende westerse maatschappij?
Voor dat laatste was ze juist op de vlucht.

De kansen zijn inderdaad klein dat ze levend wordt teruggevonden, maar ik zou er niet raar van staan te kijken als ze ineens opduikt.
Kom op zeg, doe toch niet zo naief. Een Nederlandse meid welke bezig is met een goede opleiding die ineens van de radar verdwijnt omdat ze hotel de botel is van een local. En daarom maar ineens geen contact meer opneemt met ouders, familie, vrienden etc. Haar hele sociale leven ineens vaarwel zegt, haar opleiding niet meer wil afmaken, geen gebruik meer maakt van rekeningen etc.

Hoe aannemelijk klinkt dat ? Dat je tijdens je 'vakantie' aanpapt met locals is juist leuk, moet daar dan meteen iets achter gezocht worden in de zin van 'een relatie beginnen' ?
U MAD?
  dinsdag 10 mei 2016 @ 11:07:31 #155
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162056619
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:54 schreef Copycat het volgende:
En weer wordt er een Hollywood-scenario uit de lucht gegrepen en omgebouwd tot best wel mogelijke waarheid. Want er is een geval bekend van iemand die verliefd werd en zulks.
Plus het feit dat ze een voorsprong had van maar 15 minuten in een onbekend terrein op haar vrienden en de rangers.

quote:
3s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:55 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Kom op zeg, doe toch niet zo naief. Een Nederlandse meid welke bezig is met een goede opleiding die ineens van de radar verdwijnt omdat ze hotel de botel is van een local. En daarom maar ineens geen contact meer opneemt met ouders, familie, vrienden etc. Haar hele sociale leven ineens vaarwel zegt, haar opleiding niet meer wil afmaken, geen gebruik meer maakt van rekeningen etc.

Hoe aannemelijk klinkt dat ? Dat je tijdens je 'vakantie' aanpapt met locals is juist leuk, moet daar dan meteen iets achter gezocht worden in de zin van 'een relatie beginnen' ?
Zo happy was ze niet met de bemoeienissen op dat moment.
Haar reisgenoten wilden haar de volgende dag terugbrengen naar haar moeder, ze moest onder toezicht haar medicatie innemen en had een manie.

Maar we zullen zien, hoop wel dat ze daar nu antwoorden gaan vinden. Vergeet niet dat in deze zaak ze direct zijn gaan zoeken, 9 dagen lang en zelfs met drones, duikers en honden.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 11:12:04 #156
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162056745
Een voorsprong van vijftien hele minuten maar liefst.

Case closed, zou ik zeggen!
  Moderator dinsdag 10 mei 2016 @ 12:59:31 #157
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_162058859
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 11:12 schreef Copycat het volgende:
Een voorsprong van vijftien hele minuten maar liefst.

Case closed, zou ik zeggen!
Walgelijk, die sensatiezoekers hier.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 10 mei 2016 @ 13:02:29 #158
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162058908
Het team van Frank in Oeganda:

Dr. Frank van de Goot. Arts en patholoog, forensisch patholoog. Ruime ervaring bij exhumaties. Destijds betrokken als zoeker bij de vermiste Natalee Holloway (Aruba), de zoektocht in Panama naar de vermiste Kris en Lysanne en senior pathologist bij het onderzoek naar de dood van Floribert Chebeya, een mensenrechten activist in Congo die op zeer dubieuze wijze dood werd aangetroffen. Frank zal zijn inzet combineren met het geven van gastcolleges aan de Mekerere Universiteit. Frank is een ervaren bergsteiger en zonder meer bekend met ruig of onherbergzaam terrein.

Ing. Tristan Krap. Fysische antropoloog. Verbonden aan de hogeschool, van Hall Larenstein te leeuwarden alwaar hij docent forensische wetenschappen is. Tevens als onderzoeker verbonden aan het AMC en beheerder van een studie naar ontbinding (een Nederlandse versie van de Body farm). Tristan heeft veel ervaring met botonderzoek, botbeschadiging, exhumatie en was een van de drijvende krachten tijdens de zoektocht naar Kris en Lisanne te Panama. Tristan is tevens een ervaren bergsteiger en zondermeer bekend met ruig of onherbergzaam terrein. Tristan is tevens de toonaangevende onderzoeker met betrekking tot de UV-licht botdetectie. Een nieuwe methode waarmee ook in ondiep water (tot 1 a 2 meter) botmateriaal kan worden zichtbaar gemaakt.

Judith Fronczek, klinisch en forensisch patholoog. Zeer ervaren op het gebied van lijkschouw, letseldatering en zeer scherp bij het doorkruisen van ruig terrein. Judith was een van de drijfveren achter de zoektocht naar Krys en Lisanne in Panama. Judith is een zeer scherpe waarnemer die de gave heeft om dingen op te merken die anderen makkelijk over het hoofd zien. Tevens is zij als outdoor persoonlijkheid bekend met ruig en onherbergzaam terrein.

Monique Verkerk. Dierenarts en de enige forensisch dierpatholoog van Nederland. Monique heeft een ruime ervaring met het opgraven van stoffelijke overschotten, menselijk en dierlijk toegebrachte letsels aan weefsels of botten en heeft een ruime ervaring met de omgeving aldaar. Monique heeft jaren op diverse plaatsen in Afrika, ook onder zeer gevaarlijke omstandigheden gewerkt. Tevens is Monique een outdoor persoonlijkheid bekend met ruig en onherbergzaam terrein.

Harald van de Goot. Nu antiekhandelaar in Amsterdam en eigenaar van Prinsheerlijk Antiek. Er zit echter een verborgen kant aan hem. Harald, oud militair, heeft decennia lange ervaring op het terrein van bodemonderzoek en detectorwerk, met name detectorwerk in ondiep water. Tevens heeft hij uitgebreide ervaring met bodemonderzoek en het herkennen van verstoorde grond. Als er ergens een ring, ketting, tandvulling of wat dan ook in de modder of aarde zit, zal Harald van de Goot de aangewezen persoon zijn om dit te vinden.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 13:08:18 #159
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162059021
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Walgelijk, die sensatiezoekers hier.
Wat is er nu walgelijk aan het bespreken van een verdwijning van een jonge vrouw?
Ik hoop dat ze gezond en wel wordt aangetroffen.

Daarnaast is het nieuw dat Nederland na een aantal buitenlandse verdwijningszaken twee soorten zoekteams ontwikkelen. Simpar en het team van Frank van der Goot.
Zoals hierboven gepost, hebben deze mensen behoorlijk wat kaliber en is het interessant te lezen hoe er internationaal samengewerkt wordt. BZ heeft beperkte middelen in dit soort zaken, positief te zien hoe dit zich door middel van fondsen ontwikkeld.

Mocht je het dan nog "walgelijk" vinden, lees dan niet.
  Moderator dinsdag 10 mei 2016 @ 13:11:33 #160
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_162059118
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat is er nu walgelijk aan het bespreken van een verdwijning van een jonge vrouw?
Ik hoop dat ze gezond en wel wordt aangetroffen.

Daarnaast is het nieuw dat Nederland na een aantal buitenlandse verdwijningszaken twee soorten zoekteams ontwikkelen. Simpar en het team van Frank van der Goot.
Zoals hierboven gepost, hebben deze mensen behoorlijk wat kaliber en is het interessant te lezen hoe er internationaal samengewerkt wordt. BZ heeft beperkte middelen in dit soort zaken, positief te zien hoe dit zich door middel van fondsen ontwikkeld.

Mocht je het dan nog "walgelijk" vinden, lees dan niet.
IK bepaal wat ik lees, niet jij.

Dat jij niet snapt wat hier walgelijk aan is begrijp ik wel. Dat maakt het naast walgelijk ook nog treurig.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 10 mei 2016 @ 14:49:35 #161
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162061267
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:54 schreef Copycat het volgende:
Op de website van Frank:
quote:
Bij deze ook nog een laatste oproep om ons bij te staan. Er is reeds veel steun gegeven en we zijn bijna op het benodigde bedrag echter tijdens het verblijf van Frank van de Goot en Nikky van Passen heeft zich nog een scenario laten waarnemen dat beslist moet worden meegenomen in het onderzoek. Hiervoor hebben we de hulp nodig van een autoriteit wiens medewerkers informatie kunnen inwinnen bij lokale dorpen. Met name deze actie vergt nogal wat van het budget.
https://forensischpatholoog.nl/zoektocht-sophia-koetsier/

Zolang ze zelf nog willen zoeken in die lokale dorpen, zal er nog hoop zijn dat ze er mogelijk nog levend zit.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 15:17:47 #162
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162061954
En weer een actie die nogal wat van het budget vraagt. Lekker vakantie vieren!
  dinsdag 10 mei 2016 @ 16:33:37 #163
40566 Ericr
Livewrong
pi_162063892
Het is echt een achtergebleven gebied waar Kony jarenlang aardig heeft huis gehouden. Zelfs voor Oegandese begrippen is het daar armoe troef. Maar tegelijkertijd heeft wel bijna iedere Oegandees een mobieltje en ook mobiel internet. Als daar ergens een westerling rondloopt was dat al lang naar buiten gekomen op welke wijze ook.

Begrijp dat de familie zich aan iedere strohalm wil vastklampen maar het is geen gebied waar je even in een hutje verdwijnt. Of je moet geloven in het scenario dat een woeste inboorling haar het park heeft uit gesmokkeld en nu ergens in de bush-bush zich dagelijks aan haar vergrijpt. Buiten het park is overigens weinig bush waar je iemand zou kunnen verbergen.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 16:36:39 #164
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162063975
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:17 schreef Copycat het volgende:
En maar klagen dat de HEMA niet wil betalen :').
KuikenGuppy
  zondag 15 mei 2016 @ 22:57:14 #165
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_162232748
Verslag van Frank van de Goot:

https://forensischpatholoog.nl/het-zoekteam-is-weer-thuis/

[ Bericht 0% gewijzigd door A_Fortiori op 15-05-2016 23:06:15 ]
  zondag 15 mei 2016 @ 23:01:33 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162232881
Sowieso, dat zijn vader onderdeel was van het onderzoeksteam...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_162237219
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:17 schreef Copycat het volgende:
Ik vraag of me of deze zoekactie ook van de grond was gekomen als het een slachtoffer betrof uit een armer milieu.

[ Bericht 2% gewijzigd door syndroom op 16-05-2016 08:18:07 ]
pi_162237526
Naief mooi meisje die onbesuist zo'n avontuur aan gaat in een "gevaarlijk" land.
Of het kind is ten prooi gevallen aan een dier of ruige landschap.
of ze is (verkracht) / vermoord door een local.

De kans dat er een ander scenario waar is is haast nihil.
  maandag 16 mei 2016 @ 08:52:58 #169
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162237528
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 08:51 schreef flibber het volgende:
Naief mooi meisje die onbesuist zo'n avontuur aan gaat in een "gevaarlijk" land.
Of het kind is ten prooi gevallen aan een dier of ruige landschap.
of ze is (verkracht) / vermoord door een local.

De kans dat er een ander scenario waar is is haast nihil.
Naast misschien naïef, was ze vooral psychisch niet helemaal in orde. Denk dat dat de grootste rol in haar einde heeft gespeeld.
pi_162237543
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2016 08:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Naast misschien naïef, was ze vooral psychisch niet helemaal in orde. Denk dat dat de grootste rol in haar einde heeft gespeeld.
uit dat soort landen moet je als mooie jonge vrouw ook gewoon weg blijven.
die "wereldverbeteraars" zien alles veels te rooskleurig in.

welke aandoening had ze dan?
  maandag 16 mei 2016 @ 08:56:34 #171
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162237549
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 08:55 schreef flibber het volgende:

Nonsens.
quote:
Weet ik zo precies niet uit mijn hoofd, staat vast ergens exact in dit topic.
pi_162237565
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2016 08:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nonsens.

[..]

Weet ik zo precies niet uit mijn hoofd, staat vast ergens exact in dit topic.
Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig maar niet gelijk.
Mijn vader heeft ook tien jaar in ethiopie gewerkt/geleeft in de jaren 60/70.
Mijn moeder kwam ook op bezoek daar maar dat dat altijd goed is gegaan mag een wonder heten :')
  maandag 16 mei 2016 @ 09:00:14 #173
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162237571
Ja, van al die hordes toeristen, expats en wereldverbeteraars legt het merendeel het loodje inderdaad. Kranten vol.
pi_162239205
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 08:55 schreef flibber het volgende:

[..]

Je bent nog niet eens op de hoogte van haar aandoening en de gebeurtenissen vlak voor haar verdwijning, en toch weet je precies wat er gebeurd is? Nee oke.
pi_162239976
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2016 08:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Naast misschien naïef, was ze vooral psychisch niet helemaal in orde.

Denk dat dat de grootste rol in haar einde heeft gespeeld.

Oh die conclusie trek je zonder te weten welke Psychische aandoening ze heeft ? knap !

ze kan incidenteel overprikkeld raken - heeft dan medicatie nodig om tot rust te komen
dat staat er op de website
ik neem aan dat ze die medicatie ook bij zich had
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')