Not this shit again.quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:51 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nog niet echt veel krokodillen en nijlpaarden gespot..
Waarom post je die nijlpaard foto's ?quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Not this shit again.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dit is vlakbij het pontje en die nijlpaarden zie je daar aan de kant van de oever waar Sophia is verdwenen tientallen minuten lang als je er met een bootje langs vaart. Krokodillen zijn daar ook in overvloed.
Man, man, man zou Rob de Geus zeggen. Die beesten zitten daar nu ook nog. Die habitat verdwijnt niet binnen enkele jaren. Het zit daar vol met krokodillen en nijlpaarden, Ook mensen die daar nog niet zo lang geleden zijn geweest hebben rond die overgang nijlpaarden en krokodillen gezien.quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:47 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Waarom post je die nijlpaard foto's ?
Dat daar ooit vroeger een nijlpaard liep zegt toch weinig ?
Het forensisch team zoekt daar gewoon langs de waterkant ,dus er zal
geen wild zitten.
Ik beweer dan ook helemaal niet dat er geen nijlpaarden of krokodillen zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Not this shit again.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dit is vlakbij het pontje en die nijlpaarden zie je daar aan de kant van de oever waar Sophia is verdwenen tientallen minuten lang als je er met een bootje langs vaart. Krokodillen zijn daar ook in overvloed.
Haar moeder Marije: „Een zogenaamde expert zei op tv dat het er stikt van de krokodillen. Dat een mens in dat water geen schijn van kans maakt. Maar ik heb een tocht gemaakt op die rivier, dezelfde tocht als Sophia de middag van haar verdwijning, en ik heb maar drie krokodillen gezien, iedereen op de boot was teleurgesteld. Een andere politieagent zei juist tegen mij dat het onwaarschijnlijk is dat een dier haar heeft aangevallen, want dan hadden ze daar wel sporen van gevonden.”quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:00 schreef Ericr het volgende:
[..]
Man, man, man zou Rob de Geus zeggen. Die beesten zitten daar nu ook nog. Die habitat verdwijnt niet binnen enkele jaren. Het zit daar vol met krokodillen en nijlpaarden, Ook mensen die daar nog niet zo lang geleden zijn geweest hebben rond die overgang nijlpaarden en krokodillen gezien.
Maar blijf vooral selectief in je 'feiten'. Langs de waterkant kan je prima zoeken, tot op een bepaalde hoogte. Heb daar zelf ook langs de waterkant gelopen, er loopt zelfs op meerdere plekken een pad langs de waterkant. Loop alleen iets te ver en je ligt gelijk tussen de krokodillen of nijlpaarden.
Volgens mij is het een eigenschap van krokodillen dat ze (vooral in het water) zo onopvallend kunnen zijn. Dat maakt ze dan ook nog gevaarlijker.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:19 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Haar moeder Marije: „Een zogenaamde expert zei op tv dat het er stikt van de krokodillen. Dat een mens in dat water geen schijn van kans maakt. Maar ik heb een tocht gemaakt op die rivier, dezelfde tocht als Sophia de middag van haar verdwijning, en ik heb maar drie krokodillen gezien, iedereen op de boot was teleurgesteld. Een andere politieagent zei juist tegen mij dat het onwaarschijnlijk is dat een dier haar heeft aangevallen, want dan hadden ze daar wel sporen van gevonden.”
NRC.nl
En ze hebben op basis van DNA op die fles geconcludeerd dat het werkelijk haar waterfles is?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[ afbeelding ]
De waterfles van Sophia, zo gevonden met allerlei " rommeltjes" erin, na enkele dagen.
Wat heeft ze toch allemaal gedaan?
Wat ik aan deze zaak zo opmerkelijk blijf vinden, is dat ze gewoon niet gevonden is of deels gevonden is. De vrienden hebben binnen 15 minuten al alarm geslagen en zijn direct gaan zoeken.quote:Donderdag aanstaande komt de rest van het zoekteam en vrijdag willen we gaan beginnen met zoeken. Wat nog schort zijn circa 50000 euro (reservegeld) voor calamiteiten, eventuele helikopter inzetten en, (dit hebben we geheim gehouden tot nu toe), voor het inzetten van een groep inspecteurs die de lokale bevolking willen gaan ontmoeten teneinde informatie te krijgen mocht sprake zijn van ontvoering of een misdrijf dat iets te maken heeft met een in Oeganda diep geworteld fenomeen: hekserij. Ofschoon wij er niet van uitgaan kunnen we op dit moment witchkraft (hekserij) of witchkraft gerelateerde misdrijven niet uitsluiten.
Hekserij ? Peter R. de Vries heeft daar een of enkele jaren geleden reeds een documentaire over gemaakt. Hekserij zit diep in de Oegandese cultuur. Deels zijn dit goedwillende medicijnmannen en vrouwen met een diepe sociaal maatschappelijke functie binnen kleine communities echter, het fenomeen kent ook een zwarte kant. Ofschoon de Oegandese autoriteiten hun best doen om excessen tegen te gaan vinden er nog steeds regelmatig hekserij gerelateerde misdrijven plaats (U kent wel die nare verhalen over albino kinderen die worden vermoord om hun bloed of hun ledematen).
Met name deze optie, hekserij, hoe raar dat ons ook in de oren mag klinken, is een doorn in het oog van zoekteam en van de familie want ofschoon het maar een theoretische optie is bestaat dan nog steeds de kans dat Sophia, nog leeft !
Frank heeft die fles onderzocht en deze bleek van Sophia te zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
En ze hebben op basis van DNA op die fles geconcludeerd dat het werkelijk haar waterfles is?
Dit ziet eruit als iemand die aan het hiken was en de lege waterfles gebruikte om afval in te doen.
Dat dacht ik dus ook, via zijn webblog, krijg ik toch weer een andere kijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:08 schreef Copycat het volgende:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat die Frank graag betaald op exotische avontuurvakantie gaat.
Ze is na 3 jaar weggevlucht door de ellende o.a. haar huwelijk en heeft haar dochter meegenomen mee naar Zwitserland. Zo succesvol klinkt mij dat toch nietquote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik zag op 2 mei de uitzending van Ivo Niehe met Corinne Hofmann, https://en.wikipedia.org/wiki/Corinne_Hofmann
Een Zwitserse vrouw die op slag verliefd werd op een Masai krijger uit Kenia. Ze besloten te trouwen en ze heeft jarenlang in die stam gewoond.
Sophia had volgens haar moeder een hekel aan betutteling en werkte bemoeizucht als een rode lap bij haar. Voordat ik die uitzending zag, zou ik zeggen ver gezocht. Nu hoop ik voor haar en haar ouders dat ze inderdaad in zo'n hutje zit. Juist weg van alle prikkels en invloeden.
Dit.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:32 schreef Copycat het volgende:
Je hoop is cute, maar het scenario even vergezocht. Ik loop even weg van mijn vrienden en voor ik het weet, leef ik lang en gelukkig getrouwd in een lemen hut.
Ik weet het, dat het ver gezocht is.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:32 schreef Copycat het volgende:
Je hoop is cute, maar het scenario even vergezocht. Ik loop even weg van mijn vrienden en voor ik het weet, leef ik lang en gelukkig getrouwd in een lemen hut.
Ze was al 8 weken actief in Oeganda, wie weet wie ze daar heeft leren kennen. Ze zat de avond voor de verdwijning doodleuk met locals bij een kampvuur.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:34 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dit.
Let's face the facts; deze meid is helaas niet meer onder ons. Alsof je ineens alle schepen achter je gaat verbranden om dagelijks een zonnesteek op te lopen in een hut van paardenschijt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |