Maar ben er liever zo snel mogelijk bij als het wat is. Dus bedankt voor de waarschuwing!quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:48 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik wil je niet onnodig bang maken, maar ik hou niet van bultjes in dat gebied bij katten.
Mobiel werkt dat niet overzichtelijkquote:Op woensdag 23 maart 2016 17:33 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Er heeft er eentje gelopen, zou je de zoekfunctie even moeten aanslingeren.
Maar een gediagnostiseerde 'oude' suikerpoes verzekeren? Gaart volgens mij flink in de kosten lopen en dan moet je echt goed bekijken wat wel en niet inbegrepen zit en of je dat de maandelijkse premie waard is![]()
Alleen al het feit dat ze negen jaar oud is jaagt de premie omhoog.
F&F / Dierenverzekeringen - vergelijktopicquote:Op woensdag 23 maart 2016 17:23 schreef deadly_kiss het volgende:
Bestaat er nog een topic over huisdierverzekeringen?
Ik wil kijken of ik mijn suikerkat ergens kan verzekeren van 9 jaar oud
quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:47 schreef benkruk het volgende:
Mijn kat is een week of 6 tot 8 geleden geschoren in zijn nek om een injectie te geven.
Nu, 6 tot 8 weken verder, lijkt het haar op die plek niet gegroeid. Mijn kat is een europeese korthaar. Ik begrijp dat de haren normaliter wel snel aangroeien, maar dat lijkt nu dus niet te zijn.
Mijn kat zit aan dieetvoer voor nierproblemen. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
IK kijk even in de bijsluiter Broadline: bij bijwerkingen staat: bij orale inname (elkaar of zichzelf likken?) kan o.a. voorbijgaande apathie voorkomen. Belangrijk is 1. niet overdoseren, 2. druppelen hoog in de nek waar de kat niet zo makkelijk kan likken, 3. niet op het haar druppelen, maar het haar goed spreiden en op de huid druppelen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:18 schreef valentijn101 het volgende:
Hallo dida
Ik heb een vraagje over broadline.
Vandaag (vanmiddag) heb ik onze 3 poezels een dosis broadline gegeven. Tot nu toe zijn ze vrij suf en slapn veel. (Stuiteren niet speels in en om het huis zoals normaal)
Vorige keren gebeurde dit ook.mikmdqcht dat het misschien met de stress van naar d da gaan te maken had. Maar vandaag (en de vorige keer) heb ik het gewoon zelf thuis en zonder stress gedaan.
Is dit normaal? Zijn er andere worm en vlooienmiddelen die minder bijwerkingen hebben?
Alvast bedankt.
[ afbeelding ]
Cattax
Dan 2-3 x daags Thijmhoestdrankje geven (dosering voor een kind onder 6 jaar). Ik hoop dat zij zoiets in Bulgarije verkopen. Ik weet niet wat zij daar verkopen, maar je moet zeker geen Robitussin en dit soort drankjes aan hond geven!quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:56 schreef Dven het volgende:
M'n beide honden hebben kennelhoest
Ik ben niet zo'n fan van strooien met antibiotica, waarbij sowieso de vraag is of de boosdoener wel degelijk een bacterie is geweest. Ze eten en drinken normaal, zijn niet lethargisch en hebben geen koorts.
Jeetje, kan dat zomaar ineens gebeuren? Ik bedoel dat eerder kale plekken wel weer behaard werden maar bij een volgende scheerbeurt niet meer?quote:Op [quote]
[b]Op donderdag 24 maart 2016 22:47 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Soms komt het haar helaas niet terug. De poezel heeft ook nierproblemen, dus het lichaam werkt niet optimaal. Misschien wil het lichaam even geen energie insteken in het aanmaken van nieuwe haren. Of het ligt aan de tijd van het jaar. Ik zou toch nog even een paar weken afwachten en als er niks groeit, dat aankaarten bij je DA. Maar het gebeurt dus soms wel dat er geen haar meer opkomt, ook bij 100% gezonde dieren.
Wat een heerlijke foto.quote:woensdag 23 maart 2016 23:18 schreef valentijn101 het volgende:[/b]
Hallo dida
Ik heb een vraagje over broadline.
Vandaag (vanmiddag) heb ik onze 3 poezels een dosis broadline gegeven. Tot nu toe zijn ze vrij suf en slapn veel. (Stuiteren niet speels in en om het huis zoals normaal)
Vorige keren gebeurde dit ook.mikmdqcht dat het misschien met de stress van naar d da gaan te maken had. Maar vandaag (en de vorige keer) heb ik het gewoon zelf thuis en zonder stress gedaan.
Is dit normaal? Zijn er andere worm en vlooienmiddelen die minder bijwerkingen hebben?
Alvast bedankt.
[ afbeelding ]
Cattax
Have funquote:Op donderdag 24 maart 2016 23:03 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
DiDa is een lang weekendje weg! Fijne Pasen!![]()
![]()
![]()
Oh! Ik herinner me het verhaal van Doeraq wel. Heel veel sterkte met het verliesquote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:02 schreef Sorella het volgende:
DiDa, misschien herinner je je Doeraq nog van de knieoperatie ?
We hebben hem vanavond in moeten laten slapen.
Doeraq zijn rode bloedlichaampjes werden veel vlugger afgebroken als dat hij kon aanmaken, prednison en antibiotica heeft niet geholpen
Oh neequote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:02 schreef Sorella het volgende:
Doeraq zijn rode bloedlichaampjes werden veel vlugger afgebroken als dat hij kon aanmaken, prednison en antibiotica heeft niet geholpen
Dank je tonja en valerie.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 18:06 schreef tonja het volgende:
[..]
Oh! Ik herinner me het verhaal van Doeraq wel. Heel veel sterkte met het verlies
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:02 schreef Sorella het volgende:
Hmm... ik ben bang dat het schurftmijt kan zijn. Heeft zij geen contact met andere vogels? Hoe lang zit zij al alleen? FYI, valkparkiet is een groepsdier en hoort niet alleen te zijn.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:04 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Hoi, ik heb een vraag.
Ik heb sinds januari een valkparkiet, ze (ik vermoed een vrouwtje) is nu 4 maanden oud.
Ze zitgoed in haar veren, is vrolijk, actief, eigenwijs en brutaal.
Maar ik heb het idee dat ze last van haar snuitje heeft.
Ze krabt heel veel in de buurt van haar linkerneusdop, en als ze dan 'raak' krabt, dan gilt ze het uit van de pijn.
Ze moet dan ook vaak achter elkaar niezen.
Meteen daarna is het ook weer over, ze blijft niet doorgillen ofzo, en laat verder niet merken dat er wat dwars zit, maar ik zie wel dat het linkerneusgaatje iets roder is van binnen dan de andere.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn, en wat zou ik kunnen doen om haar te helpen?
Wij denken dat Doeraq drager was van een tumor wat door de operatie is getriggerd. We hadden het idee dat er iets was maar hij speelde en at gewoon dus we konden niet precies de vinger erop liggen totdat hij 3 weken terug heel erg afviel (van 6.1 naar 5.4 in maximaal 2 weken, hoogstwaarschijnlijk in nog minder dagen), verleden week vrijdag naar de da en afgelopen vrijdag in laten slapen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:00 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Oh nee... Is het na de operatie ontstaan?
Arme Doeraq... Heel veel sterkte met het verwerken van jullie verlies!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |