Waarom zou je daar een schuldgevoel over moeten hebben? Met een castratie (poezen worden trouwens ook gecastreerd, het verwijderen van teelballen of eierstokken is castratie) voorkom je dat er katten geboren worden die nergens een huis kunnen vinden.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 00:49 schreef possetje het volgende:
Hoi mag ik een gewetensvraag stellen? Als u een kat stiriliseert of castreert? Spreekt u dat als dierenliefebber ook wel eens aan op een bepaald schuld gevoel?
verder lees ik niet, je kan het toch ook zielig vinden voor een kat?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 00:58 schreef tonja het volgende:
Waarom zou je daar een schuldgevoel over moeten hebben
Elke ingreep is zielig voor een dier. Dat wil niet zeggen dat je het niet moet doen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 00:59 schreef possetje het volgende:
[..]
verder lees ik niet, je kan het toch ook zielig vinden voor een kat?
Ik heb mijn studie trollkunde nog niet afgerond, dus weet niet of ik gekwalificeerd ben om deze vraag deskundig te kunnen beantwoorden.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 00:49 schreef possetje het volgende:
Hoi mag ik een gewetensvraag stellen? Als u een kat stiriliseert of castreert? Spreekt u dat als dierenliefebber ook wel eens aan op een bepaald schuld gevoel?
Ach Loes tochquote:Op vrijdag 4 maart 2016 00:50 schreef tonja het volgende:
Loes had net haar gekke uurtje.
Dat houdt in dat ze met zo'n 60km per uur door de huiskamer sprint, tussen de schuifdeuren door, op mijn bureau waar ze slecht kan remmen, dus al mijn zooi van het bureau af flikkert (nou ja, bijna al mijn zooi) Springt een soort van over mijn bureaustoelen via de rugleuning en weer terug op de bank, via diezelfde bank springt ze omhoog naar een op zo'n 2 meter verderop staande krabpaal. Dit alles gaat met het nodige verbale geweld gepaard.. dat gaat zo een tijdje heen en weer... Maar nu loopt ze kreupel, haar linker voorpootje doet pijn, ze belast m wel een beetje maar tilt haar pootje ook op als ze stil zit
![]()
Ik zie geen zwelling, haar pootje is niet warm, er zit niks tussen de kussentjes van haar tenen.
Dit lijkt me geen spoedgeval en als het maandag niet beter is ga ik uiteraard mijn analoge DA raadplegen, maar zijn er dingen waar ik op moet letten of kan doen?
Er is niets meer aan de hand, eh... pootquote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:11 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ach Loes toch![]()
Als zij vandaag niet volledig op haar poot steunt, dan moet je toch even afspraak maken of bellen met je analoge DA om een breuk of verstuiking uit te sluiten.
Ik weet niet hoe snel de dierenarts hier komt antwoorden, maar ik zou het niet te lang afwachten. Jonge dieren zijn kwetsbaar. Wees niet te laat met ingrijpen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:05 schreef StampertjeX het volgende:
Een vraagje sinds een week hebben wij een pup in huis van nu 8 weken. Gelijk de eerste het voer wat hij mee kreeg gaan mengen met zijn nieuwe voer wat goed ging met zijn ontlasting. Maar sinds gisteren is hij aan de diarree eerst breiig/slijmerig en stonk heel erg en kon hij moeilijk ophouden. Sinds vanmorgen is het overgegaan in waterig. Pup is verder heel vrolijk en actief eet en drinkt goed dus daar maak ik mij geen zorgen over. Hoelang mag dit duren ? Ik heb hem al een beetje rijst gegeven maar dat vindt hij niet lekker. Alvast bedankt =)
Bedoel je dat er geen stollingsprobleem is omdat het bloed in het buis is gestold? Dat het in een buis stolt betekent niet dat het ook in het dier stolt hoor. Je zou toch met je analoge DA moeten overleggen of het testen wel of niet nodig is.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:46 schreef deedeetee het volgende:
Dinsdag laatste vitamine K pil.
Vanochtend naar de da voor de bloedafname stollings test. Vanavond de uitslag : Test niet uitgevoerd want bij aankomst in t lab was t bloed al gestold........![]()
Kan maandag terug komen voor bloedafname en nieuwe test. Ik denk dat als er maandag niks aan de hand is ik gevoegelijk kan aannemen dat er geen stollingsprobleem is of niet ? De test lijkt me dan overbodig.Ze zou de rekening wel in de min zetten want nu heb ik betaald voor niks niemendal.
Pup 8 weken + dunne diarree = binnen 24 uur laten nakijken door een analoge DA. Vannacht hoeft niet, mits de pup nog goed drinkt/ eet en niet braakt. Morgenochtend wel even bellen met je analoge DA.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:05 schreef StampertjeX het volgende:
Een vraagje sinds een week hebben wij een pup in huis van nu 8 weken. Gelijk de eerste het voer wat hij mee kreeg gaan mengen met zijn nieuwe voer wat goed ging met zijn ontlasting. Maar sinds gisteren is hij aan de diarree eerst breiig/slijmerig en stonk heel erg en kon hij moeilijk ophouden. Sinds vanmorgen is het overgegaan in waterig. Pup is verder heel vrolijk en actief eet en drinkt goed dus daar maak ik mij geen zorgen over. Hoelang mag dit duren ? Ik heb hem al een beetje rijst gegeven maar dat vindt hij niet lekker. Alvast bedankt =)
Tweede dag diaree al naar een dierenarts gaan? Ja wellicht zou ik wel honden norrit kopen dag tweequote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:32 schreef Lienekien het volgende:
Ik weet niet hoe snel de dierenarts hier komt antwoorden, maar ik zou het niet te lang afwachten. Jonge dieren zijn kwetsbaar. Wees niet te laat met ingrijpen.
Door castreren maak je de prijs ( indirect ) van een kat extra hoog ( door schaarste die ontstaat stijgt de prijs ) en nemen minder mensen een kat omdat te duur word! ergo : krijg je op lange termijn NOG minder katten , dna endlosung dus!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 00:58 schreef tonja het volgende:
voorkom je dat er katten geboren worden die nergens een huis kunnen vinden.
Nee joh dat bedoel ik niet hoor.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:58 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Bedoel je dat er geen stollingsprobleem is omdat het bloed in het buis is gestold? Dat het in een buis stolt betekent niet dat het ook in het dier stolt hoor. Je zou toch met je analoge DA moeten overleggen of het testen wel of niet nodig is.
Ik ook nietquote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:48 schreef deedeetee het volgende:
Ze wekt de indruk dat ze het niet nodig vind maar wil niet de verantwoording voor die uitspraak voor t geval dat t wel nodig is.
Dat is gewoon zijn staartklier volgens mij.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:34 schreef Samzz het volgende:
Hi DDA,
Boor heeft een vreemde 'plek' op zijn staart:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Wat zou dat kunnen zijn? Hij reageert er niet gevoelig op, het is niet schilferig, enkel zijn de haren er korter en ruwer. En dan dus die kring. De staart is niet dikker en je ziet er niks aan behalve dus die plek.
Thanks alvast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |