abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160388723
quote:
Het wegvallen van FC Twente uit de eredivisie kan vergaande consequenties hebben voor de overige clubs. Maar welke? ,,Dit is een uniek geval,'' zegt KNVB-woordvoerder Koen Adriaanse.

,,In de eredivisie is nog nooit eerder een club de licentie ontnomen. Daarom zijn we nu verschillende scenario's aan het bekijken. We kunnen daar nog geen uitspraken over doen.''

Het tijdstip waarop FC Twente de licentie zou worden ontnomen, is erg belangrijk. Raken de Tukkers die kwijt voor de laatste speeldag (8 mei), dan komen alle resultaten van de Enschedese te vervallen. Dat gebeurde deze week in de Topklasse met het failliet verklaarde WKE.

Koploper PSV won tweemaal van FC Twente en raakt dan zes punten kwijt. Ajax verspeelde twee punten in Enschede en zou spekkoper kunnen zijn. Hoe de degradatieregeling wordt indien FC Twente de licentie wordt ontnomen, wil de KNVB nog niet zeggen.

http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)or-titelstrijd.dhtml
Ik hoop zelf dat het a la Parma in de Serie A wordt gedaan. Geef Twente een noodfonds om het seizoen af te maken. Dat is voor elke club beter, vermijdt competitievervalsing etc.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 12:48:22 #2
35723 crew  GGMM
pi_160388765
Hopelijk worden de al behaalde punten weer afgetrokken. Dat zou het eerlijkste zijn. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_160388779
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:48 schreef GGMM het volgende:
Hopelijk worden de al behaalde punten weer afgetrokken. Dat zou het eerlijkste zijn. :)
Waarom zou dat het eerlijkste zijn? Wat is het specifieke verschil van dit met het laten afmaken van het seizoen?
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 12:50:49 #4
35723 crew  GGMM
pi_160388815
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:49 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Waarom zou dat het eerlijkste zijn? Wat is het specifieke verschil van dit met het laten afmaken van het seizoen?
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:47 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Waarom? Dat is een rare aanname.
Tuurlijk niet, denk je dat de spelers van Twente nog motivatie hebben als ze allemaal een nieuwe club moeten zoeken en voor spek en bonen mee moeten doen? Daar zou ik als sportman niet op zitten wachten.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:52:53 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_160388856
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:49 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Omdat af laten maken gemeenschapsgeld gaat kosten is dat imo al geen optie meer.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 12:53:35 #6
35723 crew  GGMM
pi_160388873
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Omdat af laten maken gemeenschapsgeld gaat kosten is dat imo al geen optie meer.
Ook dat ja, goed argument ook. :)
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_160388877
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:50 schreef GGMM het volgende:

[..]

[..]

Tuurlijk niet, denk je dat de spelers van Twente nog motivatie hebben als ze allemaal een nieuwe club moeten zoeken en voor spek en bonen mee moeten doen? Daar zou ik als sportman niet op zitten wachten.
Jezelf in de kijker spelen misschien.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_160388885
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:50 schreef GGMM het volgende:

[..]

[..]

Tuurlijk niet, denk je dat de spelers van Twente nog motivatie hebben als ze allemaal een nieuwe club moeten zoeken en voor spek en bonen mee moeten doen?
Het lijkt mij dat je nog een beetje eergevoel als club zelf hebt om de laatste wedstrijden op een fatsoenlijke manier af te sluiten qua historisch geheel voor de club. Verder, die spelers zoeken inderdaad een nieuwe club en in die laatste wedstrijden zou je als speler kunnen bewijzen waarom ze in de Eredivisie horen.

Ook nog even terzijde, het moment waarop die licentie in kan worden getrokken is op een moment dat er nog maar één wedstrijd te gaan is. Ik vind het persoonlijk dan wel heel erg krom om alle resultaten dan te laten vervallen. Geef ze dan lekker die laatste thuiswedstrijd als een mooi afscheid voor de club zelf.
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:54:45 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_160388902
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:53 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je nog een beetje eergevoel als club zelf hebt om de laatste wedstrijden op een fatsoenlijke manier af te sluiten qua historisch geheel voor de club. Verder, die spelers zoeken inderdaad een nieuwe club en in die laatste wedstrijden zou je als speler kunnen bewijzen waarom ze in de Eredivisie horen.

Ook nog even terzijde, het moment waarop die licentie in kan worden getrokken is op een moment dat er nog maar één wedstrijd te gaan is. Ik vind het persoonlijk dan wel heel erg krom om alle resultaten dan te laten vervallen. Geef ze dan lekker die laatste thuiswedstrijd als een mooi afscheid voor de club zelf.
Maar wie moet dat dan betalen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 12:54:49 #10
35723 crew  GGMM
pi_160388905
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Jezelf in de kijker spelen misschien.
Dat hebben ze al een seizoen lang kunnen doen. De spelers als Ziyech en Cabral hoeven zich niet meer te bewijzen.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 12:57:19 #11
35723 crew  GGMM
pi_160388979
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:53 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Sentiment kost geld. De club een waardig afscheid gunnen vind ik dus onzin. Dat lijkt me met alle fraude en misstanden ook niet echt de bedoeling.

Ik vind het qua resultaat niet raar. De club die het beste heeft gepresteerd tegen tegenstanders uit de competitie wordt gewoon eerste.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:01:28 #12
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_160389059
Waarom zou je een club die maling heeft aan alle regels en een gigantische schuld heeft een mooi afscheid gunnen? Ze hebben er zelf een potje van gemaakt, nu lekker op de blaren zitten. En dan niet om die punten van PSV hoor, dat maakt me niets uit, maar vind gewoon dat ze er bij Twente zo een potje van hebben gemaakt, wat dus al heel veel gemeenschap geld kost, dat er geen cent meer naartoe hoeft.
Lekker opdoeken, van dat stadion een kinderboerderij maken en door.
pi_160389082
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:57 schreef GGMM het volgende:

[..]

Sentiment kost geld. De club een waardig afscheid gunnen vind ik dus onzin. Dat lijkt me met alle fraude en misstanden ook niet echt de bedoeling.

Ik vind het qua resultaat niet raar. De club die het beste heeft gepresteerd tegen tegenstanders uit de competitie wordt gewoon eerste.
Het gemeenschapsgeld vind ik een zwaar overtrokken argument. Ik geloof niet dat het dusdanig meer kost dan een gemiddeld falend ICT-project waarvan er duizenden zijn. Er worden denk ik referenda voor meer geld georganiseerd etc etc. Er zijn zoveel situaties te noemen die bakken gemeenschapsgeld kosten maar waarover gezwegen wordt of het na een dag niemand meer iets boeit.

Verder had ik wel achter het intrekken van punten gestaan als het halverwege het seizoen ergens was. Mentaliteit heeft ook invloed op het spel/inzet etc. Als die resultaten er opeens voor zorgen dat je helemaal geen kampioen bent of je in een veel negatievere situatie belandt, sta je machteloos omdat je dankzij die ene overwinning op Twente misschien wel verlost was van degradatieperikelen en een paar dagen later opeens in een zeer penibele situatie zit. Ik vind het dan neigen naar competitievervalsing en misleiding.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 13:02:40 #14
35723 crew  GGMM
pi_160389087
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:01 schreef Loserkid het volgende:
Waarom zou je een club die maling heeft aan alle regels en een gigantische schuld heeft een mooi afscheid gunnen? Ze hebben er zelf een potje van gemaakt, nu lekker op de blaren zitten. En dan niet om die punten van PSV hoor, dat maakt me niets uit, maar vind gewoon dat ze er bij Twente zo een potje van hebben gemaakt, wat dus al heel veel gemeenschap geld kost, dat er geen cent meer naartoe hoeft.
Helemaal mee eens.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_160389119
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:01 schreef Loserkid het volgende:
Sinds wanneer hebben fans iets te maken met het bestuurlijke gedoe? Die zijn zes jaar lang, of zelfs langer misleid door wanbestuur en alles. Hun club wordt door het slijk gehaald, imagoschade lijden, cultuurshocks etc. Nee, waarom zou je die fans een net afscheid van hun misbruikte club en hun passie gunnen. Dat is toch walgelijk mensen.
pi_160389120
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:57 schreef GGMM het volgende:

Dat is hetzelfde als wanneer twee hardlopers die nek aan nek de finish naderen, er iemand de finish lijn voor een van de renners een halve meter naar voor legt.

"Ja, als je de winnaar wilt zijn van de wedstrijd moet je met meters voorsprong winnen, anders telt het niet"
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 13:08:29 #17
35723 crew  GGMM
pi_160389212
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:04 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als wanneer twee hardlopers die nek aan nek de finish naderen, er iemand de finish lijn voor een van de renners een halve meter naar voor legt.

"Ja, als je de winnaar wilt zijn van de wedstrijd moet je met meters voorsprong winnen, anders telt het niet"
uh ja, dat is echt bijna het zelfde ja...

:') :')
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:09:42 #18
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_160389240
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:04 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Sinds wanneer hebben fans iets te maken met het bestuurlijke gedoe? Die zijn zes jaar lang, of zelfs langer misleid door wanbestuur en alles. Hun club wordt door het slijk gehaald, imagoschade lijden, cultuurshocks etc. Nee, waarom zou je die fans een net afscheid van hun misbruikte club en hun passie gunnen. Dat is toch walgelijk mensen.
Ja, waarom laten we de werknemers van een failliete fabriek niet de fabriek nog een maandje runnen op kosten van de gemeenschap zodat de werknemers een waardig afscheid kunnen nemen van hun werkomgeving waar ze elke dag alles gaven aan het bedrijf waar ze voor werkte.
Het gaat er om, dat er grove fouten zijn gemaakt.. daar kunnen we fans niets aan doen, maar dat is gewoon reden om het niet te bestraffen.
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:09:55 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160389247
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:08 schreef GGMM het volgende:

[..]

Vergelijken is niet zijn sterkste punt, vergeef het hem.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_160389354
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:09 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Ja, waarom laten we de werknemers van een failliete fabriek niet de fabriek nog een maandje runnen op kosten van de gemeenschap zodat de werknemers een waardig afscheid kunnen nemen van hun werkomgeving waar ze elke dag alles gaven aan het bedrijf waar ze voor werkte.
Het gaat er om, dat er grove fouten zijn gemaakt.. daar kunnen we fans niets aan doen, maar dat is gewoon reden om het niet te bestraffen.
Maar dit is een voetbalclub. Dat kun je imo gewoon niet vergelijken.
Behalve bij Feyenoord dan, daar zijn de supporters gewoon klanten.
pi_160389405
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:08 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ja, zeggen dat "als psv zo goed zou zijn, hadden ze die twee punten verschil niet nodig" is gewoon onzin en dat weet je zelf ook wel, reneetje
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:17:23 #22
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_160389443
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:13 schreef Vasion het volgende:

[..]

_O-
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2016 @ 13:18:34 #23
35723 crew  GGMM
pi_160389479
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:15 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ja, zeggen dat "als psv zo goed zou zijn, hadden ze die twee punten verschil niet nodig" is gewoon onzin en dat weet je zelf ook wel, reneetje
Dat zei ik helemaal niet.

Leer eerst eens lezen voordat je reageert
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_160389510
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:13 schreef Vasion het volgende:

[..]

Maar dit is een voetbalclub. Dat kun je imo gewoon niet vergelijken.
Misschien wordt het tijd om dat wel te gaan doen. Voetbalclubs zijn commerciele instellingen waar om de pegels gaat en moet ook zo behandeld worden.
pi_160389518
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:09 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Een voetbalclub is geen bedrijf.

Verder vind ik dat het geen ''jouw probleem, mijn probleem'' moet worden met nog een fucking wedstrijd te gaan. Nogmaals: de gevolgen van zulk laat puntenaftrek kunnen gigantisch zijn. Je werkt dan 33 wedstrijden in een situatie die met nog een wedstrijd voor het end volledig op de schop wordt gehaald. Dat is hetzelfde als een uitgever die tegen de schrijver van een boek van 1000 bladzijden, schrijvend op bladzijde 996, zegt: "Meh het is toch een kutverhaal weg met dat boek uit dat licht''. Het valt gewoon niet te verantwoorden dat je sportieve prestaties die uiteindelijk de stand na 33 speelronden vormen opeens op de schop wordt genomen, 97 fucking procent en dan alles op de schop nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')