abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160479786
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:14 schreef TheVulture het volgende:
Doodzonde dat je het tegen Heracles en Roda hebt laten liggen. Maar mooi dat er toch weer wat schwung in het elftal zit.
Roda was natuurlijk pech, onterechte corner en een bal die toevallig goed viel. Maar PSV heeft ook op dergelijke manieren puntverlies geleden, dus ja.

Over het algemeen is de selectie van PSV al voor het vierde seizoen op rij een stuk beter dan dat van Ajax. Het is eigenlijk een wonder dat Ajax slechts één punt achter PSV staat en het verbaast mij eigenlijk ook dat Ajax een beter doelsaldo heeft.

Wat we ons vooral af moeten vragen is hoe het toch mogelijk is dat de selectie van Ajax steeds een stuk minder is dan dat van PSV. Daar heeft de aankoop van subtoppers als Viergever, Sinkgraven, Sigthorsson, Serero en Van der Hoorn niet bij geholpen natuurlijk. Miskopen als Duarte, Sana en Andersen waren helemaal desastreus.
Verder moeten we ook maar stoppen met het huren van spelers die niets toevoegen, zoals Bojan, Sanogo en Zimling,

Het scouten moet gewoon beter, met eigen jeugd ga je het niet redden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 7 maart 2016 @ 01:19:25 #152
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_160480300
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 00:38 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Roda was natuurlijk pech, onterechte corner en een bal die toevallig goed viel. Maar PSV heeft ook op dergelijke manieren puntverlies geleden, dus ja.

Over het algemeen is de selectie van PSV al voor het vierde seizoen op rij een stuk beter dan dat van Ajax. Het is eigenlijk een wonder dat Ajax slechts één punt achter PSV staat en het verbaast mij eigenlijk ook dat Ajax een beter doelsaldo heeft.

Wat we ons vooral af moeten vragen is hoe het toch mogelijk is dat de selectie van Ajax steeds een stuk minder is dan dat van PSV. Daar heeft de aankoop van subtoppers als Viergever, Sinkgraven, Sigthorsson, Serero en Van der Hoorn niet bij geholpen natuurlijk. Miskopen als Duarte, Sana en Andersen waren helemaal desastreus.
Verder moeten we ook maar stoppen met het huren van spelers die niets toevoegen, zoals Bojan, Sanogo en Zimling,

Het scouten moet gewoon beter, met eigen jeugd ga je het niet redden.
Benieuwd waar die Veldmate mee komt, die zou Zuid-Amerika in kaart brengen.

Ben benieuwd of we deze zomer al een aankoop uit die contreien kunnen verwachten. Ajax kennende zullen ze wel weer net de verkeerde halen, en dan degene die over een paar jaar wereldtop is laten lopen.
Oh.
  maandag 7 maart 2016 @ 01:35:30 #153
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_160480506
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 01:19 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Benieuwd waar die Veldmate mee komt, die zou Zuid-Amerika in kaart brengen.

Ben benieuwd of we deze zomer al een aankoop uit die contreien kunnen verwachten. Ajax kennende zullen ze wel weer net de verkeerde halen, en dan degene die over een paar jaar wereldtop is laten lopen.
Of Overmars gaat gewoon weer zijn eigen gang en negeert de scouting gewoon
RED ONS HENNIEGOD
  maandag 7 maart 2016 @ 01:36:56 #154
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_160480528
quote:
9s.gif Op maandag 7 maart 2016 01:35 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Of Overmars gaat gewoon weer zijn eigen gang en negeert de scouting gewoon
Scoutingsrapporten zijn er dan ook alleen om de RvC over te halen om geld te geven.
Oh.
  maandag 7 maart 2016 @ 01:38:31 #155
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_160480543
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 01:36 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Scoutingsrapporten zijn er dan ook alleen om de RvC over te halen om geld te geven.
Daar zitten trouwens weer een paar baantjeszieke mensen
RED ONS HENNIEGOD
pi_160481550
Wat een negatief gelul allemaal hier over de kwaliteit van de selectie van Ajax. Ze doen het prima dit seizoen, laten weinig liggen en hoewel er beroerde partijen tussen zitten wordt er ook regelmatig prima gevoetbald. PSV loopt echt niet zomaar over Ajax heen.
pi_160482077
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 03:05 schreef TruusHenk het volgende:
Wat een negatief gelul allemaal hier over de kwaliteit van de selectie van Ajax. Ze doen het prima dit seizoen, laten weinig liggen en hoewel er beroerde partijen tussen zitten wordt er ook regelmatig prima gevoetbald. PSV loopt echt niet zomaar over Ajax heen.
Selectie van PSV is breder maar qua kwaliteit en potentie ontlopen ze elkaar niet zoveel. PSV is alleen wat evenwichtiger samengesteld naar mijn idee.
Overigens speelt PSV op dinsdag tegen Atletico en zondag's om 16.45 uur is PSV-Ajax, heeft dus geen enkele invloed op de wedstrijd.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_160482231
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 03:05 schreef TruusHenk het volgende:
Je kan toch moeilijk ontkennen dat de selectie van PSV beter in balans is, verder qua ontwikkeling en ervaring, breder qua vervangers en hoger qua kwaliteit.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  maandag 7 maart 2016 @ 07:45:27 #159
131800 Tarado
capô de fusca
pi_160482320
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 07:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je kan toch moeilijk ontkennen dat de selectie van PSV beter in balans is, verder qua ontwikkeling en ervaring, breder qua vervangers en hoger qua kwaliteit.
PSV heeft vooral voorin meer mogelijkheden, maar op het middenveld en achterin valt dat toch wel mee, of ik moet wat mensen over het hoofd zien
pi_160482463
Volgend seizoen 1 a 2 stabiele midden twintigers halen?

zou volgens mij wel een goed idee wezen. Vooral in het begin van het seizoen valt het me altijd wat tegen, misschien zorgt dat voor wat stabiliteit in het begin.
  maandag 7 maart 2016 @ 08:37:59 #161
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_160482622
van Bruggen dus bij de selectie gisteren. Had ik Frank nog niet eerder over gehoord.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_160482686
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 07:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

PSV heeft vooral voorin meer mogelijkheden, maar op het middenveld en achterin valt dat toch wel mee, of ik moet wat mensen over het hoofd zien
Middenveld vind ik juist verreweg de beste linie van PSV, die aanval is nou ook weer niet zo bijzonder.

Eigenlijk ligt elke linie van Ajax en PSV redelijk dicht bij elkaar, dat maakt het zo leuk. PSV heeft nu licht de edge vanwege ontbrekende spelers bij Ajax, iets wat in de eerste seizoenshelft andersom was.
pi_160482753
Van de zomer eerst maar eens wat overbodige spelers verkopen. Teveel spelers onder contract die niet in aanmerking komen voor het eerste elftal, zoals Boilesen, Duarte, Becker, Menig, De Sa, Ligeon, enz. Dan denk ik dat je voor komend seizoen niet heel veel nodig hebt als de rest gewoon blijft.
  maandag 7 maart 2016 @ 09:30:05 #164
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_160483213
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:37 schreef mokkiemok het volgende:
van Bruggen dus bij de selectie gisteren. Had ik Frank nog niet eerder over gehoord.
Zit er alleen bij door het gebrek aan verdedigers maar gaat nooit een basisspeler in Ajax 1 worden
Oh.
  maandag 7 maart 2016 @ 09:33:11 #165
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_160483260
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 09:30 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zit er alleen bij door het gebrek aan verdedigers maar gaat nooit een basisspeler in Ajax 1 worden
Leek mij ook niet, heb niet het idee dat dat zo'n groot talent is. (enkele keer gezien op training)
Maar er zijn toch alternatieven in de verdediging, die meer kans maken bij het eerste.
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_160483363
Ik zou Bazoer, Gudelj en Klaassen toch maar sparen tegen NEC als ze op scherp staan, die kun je echt geen van 3'en missen tegen PSV
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 7 maart 2016 @ 09:39:32 #167
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_160483379
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 09:33 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

Leek mij ook niet, heb niet het idee dat dat zo'n groot talent is. (enkele keer gezien op training)
Maar er zijn toch alternatieven in de verdediging, die meer kans maken bij het eerste.
Zoals wie?
Oh.
  maandag 7 maart 2016 @ 09:41:16 #168
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_160483405
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 09:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou Bazoer, Gudelj en Klaassen toch maar sparen tegen NEC als ze op scherp staan, die kun je echt geen van 3'en missen tegen PSV
Sowieso snel wisselen als de buit binnen is. Misschien dan eindelijk weer minuten voor van de Beek.

Of ze krijgen allemaal een schorsing en dan speelt Nouri in Eindhoven en spelen we ze helemaal ondersteboven #dromenmag
Oh.
  maandag 7 maart 2016 @ 10:04:12 #169
131800 Tarado
capô de fusca
pi_160483704
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Middenveld vind ik juist verreweg de beste linie van PSV, die aanval is nou ook weer niet zo bijzonder.

Eigenlijk ligt elke linie van Ajax en PSV redelijk dicht bij elkaar, dat maakt het zo leuk. PSV heeft nu licht de edge vanwege ontbrekende spelers bij Ajax, iets wat in de eerste seizoenshelft andersom was.
Het was mijn reactie op "PSV heeft meer gelijkwaardige spelers als vervanger" dat is denk alleen voorin zo
pi_160483852
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 07:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dat willen ze hier niet toegeven. Zeker in Europa hebben we dat gezien. Ajax heeft een leuk elftal voor nl, maar over de grens missen we gewoon ervaring.
pi_160483875
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 10:15 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dat willen ze hier niet toegeven. Zeker in Europa hebben we dat gezien. Ajax heeft een leuk elftal voor nl, maar over de grens missen we gewoon ervaring.
Ook gewoon niet in de speelwijze, de spelers die opgesteld worden en de kwaliteit van de verdediging?
pi_160484029
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 10:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het was mijn reactie op "PSV heeft meer gelijkwaardige spelers als vervanger" dat is denk alleen voorin zo
Ah zo, ja Lestienne, Narsingh, Locadia en Pereiro zijn inderdaad allen ongeveer van hetzelfde niveau indd. Het desbetreffende niveau vind ik niet heel indrukwekkend alleen.

Uiteindelijk heeft PSV alleen een echt probleem bij het wegvallen van Guardado en De Jong, en Ajax een nog groter probleem bij het wegvallen van Klaassen.
  maandag 7 maart 2016 @ 10:36:39 #173
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_160484221
Zoals Ajax het verdedigend heeft opgevangen bij het wegvallen van Riedewald en Tete, zie Ik Psv niet doen. Vd Hoorn lijkt ook erg gegroeid in zijn ontwikkeling, Viergever blijft kut. Veltman die het op rechts beter doet dan centraal, en dat zegt meer iets over zijn hoge niveau op rechts.

Het gemis van een Klaassen is wel desastreus te noemen, terwijl Psv het toch goed deed zonder Guardado en in mindere maten ook zonder Luuk.

Wat wel bij Ajax een probleem blijft is de voorhoede, maar dat lijkt met Youness en Milik ook steeds beter te worden, Ghazi/Schone is nog steeds een dingetje als je het mij vraagt. Terwijl Ghazi het seizoen erg goed begon.

Milik moet gewoon vertrouwen krijgen en dan komt hij wel aan 25 doelpunten dit seizoen, en doet dan niet veel onder voor Luuk. Volgens mij heeft Luuk nog wel een aantal penalty's genomen en Milik niet volgens mij.(kan mij zo niet herinneren)

Het zou mooi zijn als Bazoer en Klaassen nog een jaar blijven, maar ik zie tenminste 1 van die twee vertrekken.

Edit: dit seizoen 1 penalty voor Milik, die hij er niet in schoot.... enige andere penalty was die van gudelj, die er ook niet in ging.....

[ Bericht 3% gewijzigd door mokkiemok op 07-03-2016 11:10:44 ]
pi_160484225
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 10:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ah zo, ja Lestienne, Narsingh, Locadia en Pereiro zijn inderdaad allen ongeveer van hetzelfde niveau indd.
Haha, nee.
pi_160485403
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 10:36 schreef mokkiemok het volgende:
Zoals Ajax het verdedigend heeft opgevangen bij het wegvallen van Riedewald en Tete, zie Ik Psv niet doen. Vd Hoorn lijkt ook erg gegroeid in zijn ontwikkeling, Viergever blijft kut. Veltman die het op rechts beter doet dan centraal, en dat zegt meer iets over zijn hoge niveau op rechts.

Het gemis van een Klaassen is wel desastreus te noemen, terwijl Psv het toch goed deed zonder Guardado en in mindere maten ook zonder Luuk.

Wat wel bij Ajax een probleem blijft is de voorhoede, maar dat lijkt met Youness en Milik ook steeds beter te worden, Ghazi/Schone is nog steeds een dingetje als je het mij vraagt. Terwijl Ghazi het seizoen erg goed begon.

Milik moet gewoon vertrouwen krijgen en dan komt hij wel aan 25 doelpunten dit seizoen, en doet dan niet veel onder voor Luuk. Volgens mij heeft Luuk nog wel een aantal penalty's genomen en Milik niet volgens mij.(kan mij zo niet herinneren)

Het zou mooi zijn als Bazoer en Klaassen nog een jaar blijven, maar ik zie tenminste 1 van die twee vertrekken.

Edit: dit seizoen 1 penalty voor Milik, die hij er niet in schoot.... enige andere penalty was die van gudelj, die er ook niet in ging.....
Schone scoorde een penalty tegen Groningen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')