abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:55:18 #26
438758 zeer
Opritsjniki
pi_160387540
Wordt misschien tijd om te stoppen met een pussy te zijn en te beginnen met je verantwoordelijkheid te nemen.
pi_160387996
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:03 schreef Chai het volgende:

[..]

Stufi op de havo? :')
Oké, het heet geen stufi en is geen lening maar een gift:
Basistoelage: thuiswonend ¤ 112,62 en uitwonend ¤ 262,58
Afhankelijk van het inkomen van je ouders kan je ook nog aanvullende toelage krijgen tot ¤86,10 voor bovenbouw havo.
pi_160388020
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:54 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Domme trut
*)
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:36:50 #29
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_160389909
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:27 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Niet met maar ook niet zonder elkaar kunnen. Lijkt me heel lastig.
Ja, inderdaad.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_160401708
Nog ontwikkelingen TS? Ben wel benieuwd hoe het met je is. Heb je mensen waar je eventueel terecht kunt als het echt onhoudbaar wordt?

Ik neem trouwens aan dat die 'stufi' een tegemoetkoming scholieren betreft?
  donderdag 3 maart 2016 @ 23:47:54 #31
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_160406232
Hoi soldaat.
Irene is bae <3
  vrijdag 4 maart 2016 @ 00:24:26 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160407037
Iemands pohi zeg trouwens weinig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_160413473
quote:
4s.gif Op donderdag 3 maart 2016 23:47 schreef Jiang153 het volgende:
Hoi soldaat.
Tja.. Hij hád natuurlijk die VeVa af kunnen maken, dan was hij deze week geslaagd.. Solliciteren en AMO doen als binnenslaper.

Maar dat is achteraf gelul en een gepasseerd station. Nu kan hij zich richten op het vinden van een kamer en een bijbaan. Maar weglopen is natuurlijk spannender en vereist minder inspanning/inzet/verantwoordelijkheid. Hopelijk slaapt hij op de bank bij een vriend met ouders die hem kunnen overtuigen zijn eigen leven op te pakken. Dat is wel het minste dat we hem kunnen gunnen want zijn ouders veranderen niet.
pi_160414305
Hij kan nog steeds heel veel qua opleidingen doen als hij 21 is.

Als jong volwassene ben je lichamelijk en psychisch nog niet volgroeid, en heb je het daar druk mee. Als je dan op op het thuisfront ook nog eens continue negatieve afleiding hebt, blijft er soms weinig concentratievermogen over. Met als consequentie dat je tussentijds ook nog eens niet er in slaagt om de vorderingen op school te maken die je klasgenoten wel maken. Dat doet je zelfvertrouwen geen goed, en met een beetje pech denk je ook nog eens dat het aan jezelf ligt. Dit terwijl het aan randvoorwaarden ligt en nog niet de autonomie hebt om daarover te beslissen.

Dus zorg voor je eigen inkomsten en houdt mensen die je omgeving verstoren op afstand. Je leven begint pas!
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160416293
Thuis geslapen, wilde de laatste trein naar Amsterdam pakken om daar bij een maat te slapen maar ben omgepraat, heftig gesprek gehad met m'n ma
pi_160429185
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 13:56 schreef BredeBroeder het volgende:
Thuis geslapen, wilde de laatste trein naar Amsterdam pakken om daar bij een maat te slapen maar ben omgepraat, heftig gesprek gehad met m'n ma
Ben je iets opgeschoten met het gesprek; heeft je moeder door wat de impact van haar gedrag en dat van je vader is op jou?
pi_160432398
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 22:13 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ben je iets opgeschoten met het gesprek; heeft je moeder door wat de impact van haar gedrag en dat van je vader is op jou?
Ja ze heeft 't door, maar 't gaat toch niet veranderen. Ze schuift de schuld af op dr eigen ouders, en de helft van de vragen kreeg ik geen logisch antwoord op. Iig, ik zie wel, slaap vandaag iig niet thuis
pi_160435882
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:44 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ja ze heeft 't door, maar 't gaat toch niet veranderen. Ze schuift de schuld af op dr eigen ouders, en de helft van de vragen kreeg ik geen logisch antwoord op. Iig, ik zie wel, slaap vandaag iig niet thuis
En nu? Wat ga je doen om je situatie te verbeteren? Wat ga je doen om je cijfers te verbeteren?

Ik ben een beetje de tijdlijn kwijt, dus help me even; Het staat me bij dat je in de eerste maanden van 2015 ergens met de VeVa was gestopt? En toen heb je niets gedaan of gewerkt tot september 2015? Zit je nu in havo 4 of 5?
Welke opleiding deed je ook al weer voor de VeVa? Er staat me bij dat je iets riep over vwo en toen door slechte cijfers naar havo?
Maar nu heb je het over goede cijfers vorig jaar (was dat havo of VeVa?) en heb je het over mijn zoon die volgens jou al op de KMA zou zitten? Jouw (en mijn zoons) lichting VeVa heeft deze week eindexamen gedaan en met een havodiploma schijn je niet meer op de KMA te komen; daar heb je hbo voor nodig.
En hoe oud ben je nu. 19 toch? Geen 18 volgens mij. Hoelang moet je nu nog de havo doen als je dit jaar blijft zitten? En welke hbo opleiding wil je daarna gaan doen? Ik had tenminste begrepen dat je nog steeds naar de KMA wil...

Is het probleem echt de sfeer in huis? Of heb je moeite om je inzet en motivatie langer hoog te houden? In de zin dat je enthousiast aan dingen begint maar vrij snel gedemotiveerd raakt waardoor je niets afmaakt?

Ik weet dat je gefrustreerd raakt als ik je op je zwakke punten wijs, maar ik wil je alleen maar helpen want zo wordt het ook niets. Als het echt de sfeer in huis is dan helpt alleen op jezelf gaan wonen.

Edit: Ff zelf nagekeken; je bent in 2014 gestopt met de VeVa. Eén jaartje volgehouden dus. En je bent idd 19.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ouder1 op 05-03-2016 13:14:15 ]
pi_160436362
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:04 schreef Ouder1 het volgende:
Ik herken je eigenlijk helemaal niet in hoe jij jezelf hier omschrijft; als iemand die de fout altijd bij zichzelf zoekt en onzeker is en ik volg je al wat jaren hier op Fok!

Ik heb je hier leren kennen als iemand met een behoorlijk hoge dunk van zichzelf, die het als snotneus beter dacht te weten dan oudgedienden. Je havo verkloot (schuld van de school) en toen VeVa grondoptreden niveau 3 gaan doen. Belerende toon in je jubeltopic daarover; jij was geweldig, super, vooral het sporten, klappen krijgen, commando's halleluja.. maar je klasgenoten waren ruk en niet veel later was eigenlijk de opleiding ook ruk.. en de docenten en de stages.. Nu ja.. alles eigenlijk. Dus gooide je het bijltje weer neer en wilde terug naar de havo.. waar ze je maar niet zomaar toelieten.. met weer veel verwijten richting die school en geen zelfreflexie waar die afwijzing eigenlijk vandaan kwam. En ja.. je had een vriendinnetje, jong ding nog met ouders en zo. En die ouders waren ruk want jij mocht niet alles met haar doen waar jij zin in had.. Tsjonge zeg.. die randdebielen hadden zelfs huisregels en ze moest op bepaalde tijden thuis zijn en ze werden nog boos ook als jullie te laat waren 'omdat jullie langzamer gefietst hadden'.. Pffff...

Actief was je ook in fitnesstopics want jij was een halve bodybuilder met babyvet.

Nu ja, goed. Nu ben je dus terug op de havo en je cijfers zijn (weer) niet zo best. Nu ligt het dus aan jouw ouders (waar je eerder zo over te spreken was want van hen mocht jij alles) want je bent er door je verleden met hen, je opvoeding, niet met je gedachten bij...
Je hele leven heb je de fout bij jezelf gezocht ( :? ) en nu, eindelijk, zie je dan in dat het helemaal niet aan jou ligt maar aan de school, de opleiding, de klasgenoten, de ouders van de vriendin, de vriendin en je ouders dus.

Yeah right.

En daar heb ik niet eens voor naar je PoHi hoeven kijken.
Al die topics en verhalen ook gelezen idd. Mooie samenvatting over BB op Fok.
pi_160437563
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 11:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En nu? Wat ga je doen om je situatie te verbeteren? Wat ga je doen om je cijfers te verbeteren?

Ik ben een beetje de tijdlijn kwijt, dus help me even; Het staat me bij dat je in de eerste maanden van 2015 ergens met de VeVa was gestopt? En toen heb je niets gedaan of gewerkt tot september 2015? Zit je nu in havo 4 of 5?
Welke opleiding deed je ook al weer voor de VeVa? Er staat me bij dat je iets riep over vwo en toen door slechte cijfers naar havo?
Maar nu heb je het over goede cijfers vorig jaar (was dat havo of VeVa?) en heb je het over mijn zoon die volgens jou al op de KMA zou zitten? Jouw (en mijn zoons) lichting VeVa heeft deze week eindexamen gedaan en met een havodiploma schijn je niet meer op de KMA te komen; daar heb je hbo voor nodig.
En hoe oud ben je nu. 19 toch? Geen 18 volgens mij. Hoelang moet je nu nog de havo doen als je dit jaar blijft zitten? En welke hbo opleiding wil je daarna gaan doen? Ik had tenminste begrepen dat je nog steeds naar de KMA wil...

Is het probleem echt de sfeer in huis? Of heb je moeite om je inzet en motivatie langer hoog te houden? In de zin dat je enthousiast aan dingen begint maar vrij snel gedemotiveerd raakt waardoor je niets afmaakt?

Ik weet dat je gefrustreerd raakt als ik je op je zwakke punten wijs, maar ik wil je alleen maar helpen want zo wordt het ook niets. Als het echt de sfeer in huis is dan helpt alleen op jezelf gaan wonen.

Edit: Ff zelf nagekeken; je bent in 2014 gestopt met de VeVa. Eén jaartje volgehouden dus. En je bent idd 19.
Tweetalig vwo - vmbo tl - veva hele jaar afgemaakt - havo 4 - havo 5, goede cijfers waren h4, ben 18 jaar oud. h5 blijf ik niet zitten, probleem is eerder dat m'n cijfers niet goed genoeg zijn voor overstap naar v5, wil geen hbo doen

anyway, ik weet het nog niet. tel is bijna leeg dus moet ff opladen, iig probeer me nu af te zonderen.

[ Bericht 2% gewijzigd door BredeBroeder op 05-03-2016 13:29:22 ]
pi_160438503
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:23 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Tweetalig vwo - vmbo tl - veva hele één jaar afgemaakt van de 2,5 jaar- havo 4 - havo 5, goede cijfers waren h4, ben 18 jaar oud. h5 blijf ik niet zitten, probleem is eerder dat m'n cijfers niet goed genoeg zijn voor overstap naar v5, wil geen hbo doen
Tweetalig vwo - vmbo tl dat is een behoorlijk dropout..

Tja.. je kunt wel niet willen.... maar als je het niet haalt blijft er weinig anders over. In 1 jaar je hbo propedeuse halen en je kan solliciteren voor de KMA..
Op zich geen slechte leerweg als je nog steeds defensie voor ogen hebt; je kan dan volwaardige stufi krijgen en daarmee en een bijbaantje een kamer gaan huren. Als je aangenomen wordt voor de KMA kan je dan juli/september 2017 binnenslaper worden. Bouw je ook minder studieschuld op.

Waren er vorig jaar minder ruzies in huis dat het toen wél goed ging?
Nadeel is dat je kansen om aangenomen te worden iets kleiner zijn.
pi_160442808
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tweetalig vwo - vmbo tl dat is een behoorlijk dropout..

Tja.. je kunt wel niet willen.... maar als je het niet haalt blijft er weinig anders over. In 1 jaar je hbo propedeuse halen en je kan solliciteren voor de KMA..
Op zich geen slechte leerweg als je nog steeds defensie voor ogen hebt; je kan dan volwaardige stufi krijgen en daarmee en een bijbaantje een kamer gaan huren. Als je aangenomen wordt voor de KMA kan je dan juli/september 2017 binnenslaper worden. Bouw je ook minder studieschuld op.

Waren er vorig jaar minder ruzies in huis dat het toen wél goed ging?
Nadeel is dat je kansen om aangenomen te worden iets kleiner zijn.
defensie is niet m'n eerste keuze meer, en zeker geen kma, aangezien ik geen interesse heb in de KL. Ik wil een opleiding afronden, niet alleen een P halen. Defensie is leuk, een jongensdroom maar nu ik er realistischer naar kijk (de toekomst) lijkt het me misschien leuk voor een paar jaar maar daarna wil ik ook gewoon wat anders doen. Wil misschien ook backpacken, naja dat wil ik sowieso maar ik bedoel op korte termijn, denk dat dat wel goed voor me is om ff een jaartje van huis te zijn en een beetje rondtrekken en mezelf ontwikkelen.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 17:26:03 #43
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160443282
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:42 schreef BredeBroeder het volgende:
Ben weg, zoveelste keer dit word er hememaal gek van
Het is klote dat je ouders altijd ruzie hebben gemaakt, en ik vind ook best dat je ze daar mee mag confronteren door middel van een brief of iets dergelijks.
Maar je kan niet al je problemen in je leven afschuiven op een ander, en je posthistorie laat toch echt wel zien dat dat iets is wat je standaard doet, het is nooit jouw schuld maar door anderen of omstandigheden.

En ik denk dat je dat moet veranderen, ook eigenlijk gewoon stoppen met zoeken wie schuldig is, soms gebeuren dingen,en dat is klote, maar daar deal je mee en je gaat verder.

Weglopen heeft geen nut, dat is inderdaad iets wat kleine kinderen doen, ik ben ook van huis weggelopen toen ik 6 was maar ik mocht de weg niet oversteken dus bleef maar in rondjes om het huis lopen. :')

Of je gaat gewoon op jezelf wonen, of je blijft waar je zit en probeert de situatie beter te maken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160443774
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:26 schreef snakelady het volgende:
Weglopen heeft geen nut, dat is inderdaad iets wat kleine kinderen doen, ik ben ook van huis weggelopen toen ik 6 was maar ik mocht de weg niet oversteken dus bleef maar in rondjes om het huis lopen. :')
O+
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160461919
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het is klote dat je ouders altijd ruzie hebben gemaakt, en ik vind ook best dat je ze daar mee mag confronteren door middel van een brief of iets dergelijks.
Maar je kan niet al je problemen in je leven afschuiven op een ander, en je posthistorie laat toch echt wel zien dat dat iets is wat je standaard doet, het is nooit jouw schuld maar door anderen of omstandigheden.

En ik denk dat je dat moet veranderen, ook eigenlijk gewoon stoppen met zoeken wie schuldig is, soms gebeuren dingen,en dat is klote, maar daar deal je mee en je gaat verder.

Of je gaat gewoon op jezelf wonen, of je blijft waar je zit en probeert de situatie beter te maken.
Schattigste post 2016. :D
pi_160461922
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:23 schreef BredeBroeder het volgende:
h5 blijf ik niet zitten, probleem is eerder dat m'n cijfers niet goed genoeg zijn voor overstap naar v5,
Dan moet er een positief advies liggen van je docenten/decaan:
quote:
Overstappen van 5 HAVO naar 5 VWO
Aan leerlingen, die overstappen van 5 HAVO naar 5 VWO worden toelatingseisen gesteld met betrekking tot:

1.het behaalde HAVO-diploma;
2.de behaalde resultaten in 4 en 5 HAVO en/of advisering vanuit de school;
3.het gevolgde profiel en de gekozen vakken op de HAVO in relatie met de profielkeuze binnen het VWO.

Ad 1: Een HAVO-leerling is toelaatbaar tot 5 VWO als hij een HAVO-diploma heeft behaald.

Ad 2: Als het gemiddelde van de eindcijfers van alle gevolgde vakken op de HAVO een 7,0 of hoger is, dan is de leerling zonder meer toelaatbaar tot 5 VWO. Is dit gemiddelde lager is dan 7,0, dan is de leerling alleen toelaatbaar tot 5 VWO als het advies met betrekking tot de overstap van 5 HAVO naar 5 VWO positief is. Het advies dat wordt uitgebracht is het gevolg van het afstemmingsoverleg tussen de decaan HAVO en de decaan VWO van de betrokken locatie(s). Het wordt uitgebracht aan de adjunct-directeur(en) van de ontvangende Vwo-locatie en is gebaseerd op:

1.het oordeel van de huidige HAVO-leraren met betrekking tot de overstap 5 HAVO – 5 VWO op grond van cijfers en door de leerling verworven competenties;
2.de resultaten van het intakegesprek dat het decanaat van de beoogde VWO-afdeling voert met de leerling die wil overstappen.

Uitgangspunt bij advisering is dat de leerling capabel is om in twee jaren het Vwo-diploma te halen, dus: de leerling weet eventuele achterstanden in te lopen, kan zich de manier van werken op de VWO eigen maken en is in staat het gekozen Vwo-programma met een diploma af te sluiten in die twee jaren.
pi_160462338
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan moet er een positief advies liggen van je docenten/decaan:

[..]

Wordt nog een uitdaging
pi_160466115
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 14:09 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Wordt nog een uitdaging
Waarom haak je steeds af in het leven, zowel met school als in het bodybuildingdraadje?
pi_160466716
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 16:21 schreef Atemno het volgende:

[..]

Waarom haak je steeds af in het leven, zowel met school als in het bodybuildingdraadje?
Dunno, soms kap ik ergens mee als ik uit m'n ritme raak, is nu ook een paar x gebeurd toen ik begon met cutten maar ben niet van plan om op te geven. Ik heb vaste structuur nodig, maar dat ontbreekt nog wel eens, meestal is het 100% van dit en 0% van dat en ik vind het lastig om dan voor een tussenweg te kiezen. Ben ook maandenlang gestopt met liften toen ik een vriendin kreeg terwijl ik daarvoor gewoon standaard 3x pw ging voor een lange tijd. Vond haar toen belangrijker, en had het makkelijk kunnen combineren maar was eigenwijs. Ben ook gestopt een keer toen ik een week ziek was, 1 week uit m'n ritme, ja dan boeit 't allemaal niet meer kan ik net zo goed deze keer ook niet gaan (en zo herhaalt het dan zich).

Met school hetzelfde, ben met 100% motivatie aan H4 begonnen, cijfers waren er zeker naar, maar toen ook, ex kwam kijken, weg structuur, lagere cijfers. Nou viel 't in H4 nog wel te overzien, maar sinds het begin van H5 is alles weg. Begon gemotiveerd, wilde cum-laude slagen, weet ook dat ik dat kan als ik zie hoe ik oude toetsen gemaakt heb, 1 week na start school maakt m'n ex het uit en ging het naar de shit. Toen nog iets meer dan een maand in dezelfde sleur blijven hangen, besloten om er verandering in te gooien en ben naar een psycholoog gegaan en heb alle problemen daar neergelegd. 2.5 heftige maanden, was weer gemotiveerd voor school, maar het lukte gewoon niet. Na die 2,5 mnd ging het beter, maarja, de 3e SE-week ga ik ook gewoon goed maken, alleen zit soms weer ff in die sleur dat 't allemaal niet uitmaakt en dan ja..
pi_160466916
Je school afmaken is anders nogal belangrijk, of wil je putjesschepper worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')