abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:26:31 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160349779
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:29:07 #2
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160349871
Ik ben drie en ik:
- wil het niet
- kan het niet
-doe het niet

:(

Maar hij zegt ook elke dag dat ie mama en F en papa heel lief vindt. En dat ie mij komt knuffelen O+
O, en we zitten hier midden in een enorme taalontwikkelingssprong, jeetje, er komen opeens prachtige volzinnen uit mijn kleine jongetje. Hij klinkt helemaal niet meer als een peuter, maar als een heuse kleuter. Helaas is z'n gedrag daar dus nog niet op aangepast... Hier niet zo zeer krijsen, maar zeuren en jengelen, en elke vraag 5* stellen.
pi_160350275
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:29 schreef mousemicky het volgende:
Ik ben drie en ik:
- wil het niet
- kan het niet
-doe het niet

:(

Maar hij zegt ook elke dag dat ie mama en F en papa heel lief vindt. En dat ie mij komt knuffelen O+
O, en we zitten hier midden in een enorme taalontwikkelingssprong, jeetje, er komen opeens prachtige volzinnen uit mijn kleine jongetje. Hij klinkt helemaal niet meer als een peuter, maar als een heuse kleuter. Helaas is z'n gedrag daar dus nog niet op aangepast... Hier niet zo zeer krijsen, maar zeuren en jengelen, en elke vraag 5* stellen.
Heel herkenbaar.. Alles heel herkenbaar

Hier laatst hmm mama dit is lekker zoet :o
pi_160350414
Ohja voor Teun mag ik pas over een hele ruime maand hier posten maar doe het lekker nu toch!

Hij is uitzichzelf van de speen af! *O*
Jan ging vrij makkekijk dat is echt een halve minuut drama geweest, Teun legde hem steeds vaker naast zich in bed en sinds een paar dagen is hij er helemaal vanaf. Afgelopen dagen op het comode plankje gelegd en hij vraagt er niet eens om *O*
pi_160350538
:D mooi om allemaal te lezen. Er staat ons nog heel wat te wachten zie ik al :7

Geweldig dat die sprongen blijven. En ze zo ineens volzinnen kunnen zeggen. Ik blijf me er steeds over verbazen.

Mats heeft hele smalle voeten en de gewone schoenen passen hem niet want veel te breed en te hoog bovenop de voet. Ben al in meerdere goede schoenen zaken geweest. Heeft iemand een idee welk merk smal valt?

Het slapen was hier weer drama. Huilen huilen huilen. Hij werd ook steeds heel boos en verdrietig wakker en was overdag echt heel gefrustreerd. Het leek wel of hij heel bang was alleen op zijn kamer.
Nou heb ik zijn bed bij ons op de kamer gezet en hij slaapt weer super. En wij dus ook ;) en overdag is het weer een heerlijk vrolijk ventje.
Hopelijk is het een fase maar herkent iemand dit? En zijn er nog tips voor als weer hem straks weer naar zijn eigen kamer willen hebben?
pi_160352223
Er achter komen wat er is is het begin...
Jan was opeens bang boor het donker dus aantal nachten de lamp aan gelaten, daarna ipv grote lamp schemerlamp, daarna nachtlampje en overlooplamp, nu is het alleen nog overlooplamp aan als hij gaat slapen.
Verder het boek weltrusten kleine beer gekocht en heel veel voorgelezem. En als hij dan over het is donker begon naar buiten gekeken, maan em sterren gezocht dat die lichtjes er altijd zijn ookal zie je ze niet altijd...
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:47:23 #7
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_160352658
Oh jemig, ik heb dus gwoon wel hele bijzondere kinderen dan dat ze met 3 voor rede vatbaar zijn :D

Hoewel mijn kleuter wel uit zijn plaat ging omdat:
- er sterren op zijn shirt stonden en geen auto's
- hij in de efteling niet nog een rondje mocht in de Walvis maar eerst weer achter in de rij moest
- hij zijn schoenen niet meer mooi vond
- hij in de bus niet door het raam kon kijken

dussss.......

Ik ben 4 en al die goede opvoeding helpt geen zier?
pi_160353077
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:49 schreef ikke_84 het volgende:
:D mooi om allemaal te lezen. Er staat ons nog heel wat te wachten zie ik al :7

Geweldig dat die sprongen blijven. En ze zo ineens volzinnen kunnen zeggen. Ik blijf me er steeds over verbazen.

Mats heeft hele smalle voeten en de gewone schoenen passen hem niet want veel te breed en te hoog bovenop de voet. Ben al in meerdere goede schoenen zaken geweest. Heeft iemand een idee welk merk smal valt?

Het slapen was hier weer drama. Huilen huilen huilen. Hij werd ook steeds heel boos en verdrietig wakker en was overdag echt heel gefrustreerd. Het leek wel of hij heel bang was alleen op zijn kamer.
Nou heb ik zijn bed bij ons op de kamer gezet en hij slaapt weer super. En wij dus ook ;) en overdag is het weer een heerlijk vrolijk ventje.
Hopelijk is het een fase maar herkent iemand dit? En zijn er nog tips voor als weer hem straks weer naar zijn eigen kamer willen hebben?
Voor Eline heb ik schoenen van click en vam Shoesme gehad, die laatste nog wel met extra zooltje onder de inlegzool omdat hij anders te ruim zat, maar verder in de schoenwinkel keuze uit weinig (voor Jelle ook trouwens, die heeft juist weer brede voeten met een hoge wreef..). Ik probeer vort schoenen te gaan kopen op het moment dat de nieuwe collectie net binnen is.
Er zijn ook kinderschoenen met breedtematen ben ik een half jaar geleden met googlen een keer tegen gekomen maar welke merken dat waren heb ik niet onthouden omdat ik uiteindelijk bij iets anders uit gekomen ben.
Konden ze je niet goed adviseren bij de goede schoenwinkel of ben je opzoek naar andere (online)opties?

Exode, veel plezier daar, is niet het park waar ik werk, maar ben er wel al eens geweest, leuk park! (Met vernieuwde supermarkt, die schijnbaar wel echt heel mooi is :7 )
pi_160353238
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:49 schreef ikke_84 het volgende:
:D mooi om allemaal te lezen. Er staat ons nog heel wat te wachten zie ik al :7

Geweldig dat die sprongen blijven. En ze zo ineens volzinnen kunnen zeggen. Ik blijf me er steeds over verbazen.

Mats heeft hele smalle voeten en de gewone schoenen passen hem niet want veel te breed en te hoog bovenop de voet. Ben al in meerdere goede schoenen zaken geweest. Heeft iemand een idee welk merk smal valt?

Het slapen was hier weer drama. Huilen huilen huilen. Hij werd ook steeds heel boos en verdrietig wakker en was overdag echt heel gefrustreerd. Het leek wel of hij heel bang was alleen op zijn kamer.
Nou heb ik zijn bed bij ons op de kamer gezet en hij slaapt weer super. En wij dus ook ;) en overdag is het weer een heerlijk vrolijk ventje.
Hopelijk is het een fase maar herkent iemand dit? En zijn er nog tips voor als weer hem straks weer naar zijn eigen kamer willen hebben?
Ellie heeft ook zulke voeten. Ze draagt Orange Babies, Elefanten en van Nike de Kashai gympen (ofzo). Dat gaat wel (redelijk) goed. Er zijn ook nog speciale merken maar die weet ik ff niet meer.

Geruststellend, al die verhalen ;). We zijn er nog even niet vanaf dus...
Home is where the O+ is...
pi_160353357
Geweldig die rijmpjes wat leeftijden. :D

En de herkenbaarheid. Hier is het ook alles zelf doen, grenzen testen en boos worden om het boos worden. Ik probeer meestal te erkennen. Maar soms mopper ik wel een beetje :@
pi_160355327
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:29 schreef mousemicky het volgende:
Ik ben drie en ik:
- wil het niet
- kan het niet
-doe het niet

:(

Maar hij zegt ook elke dag dat ie mama en F en papa heel lief vindt. En dat ie mij komt knuffelen O+
O, en we zitten hier midden in een enorme taalontwikkelingssprong, jeetje, er komen opeens prachtige volzinnen uit mijn kleine jongetje. Hij klinkt helemaal niet meer als een peuter, maar als een heuse kleuter. Helaas is z'n gedrag daar dus nog niet op aangepast... Hier niet zo zeer krijsen, maar zeuren en jengelen, en elke vraag 5* stellen.
ik ben bijna 4 en doe dat ook nog
  woensdag 2 maart 2016 @ 07:40:15 #12
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_160360232
Fijn om al die herkenbare dingen te lezen :D Maar zo te lezen kan het nog wel even duren. Moet ik toch leren om iets beter tot 10 te kunnen tellen.
Wat Cwen ook zegt, sommige dingen drukken echt op al mijn knoppen.

Maar ik vind het vooral ook sneu dat ze soms zo met zichzelf in de knoop zit. Dan wil ze graag iets hebben, knijpfruit bijvoorbeeld, en dat mag van mij, maar op zo'n 'nee!'-dag komt het wel eens voor dat ze dan heel hard roept 'nee! Ik wil geen knijpfruit! :( '. Om vervolgens heel hard te gaan huilen, want ze wil het eigenlijk wel.
Of als ze boos is en tegen me roept dat ik weg moet, maar dan heel hard gaat huilen (echt alsof ik haar voor altijd verlaat) als ik een meter verderop ga staan :{
Dat doe ik dus niet meer, ik zeg nu dat ik gewoon bij haar blijf, dat ze best boos mag zijn, maar dat ik niet weg ga.

Maar poeh! Sommige dagen zijn nu best een beproeving.

Gelukkig zijn er ook heel veel leuke momenten en dagen O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_160360250
Ja herkenbaar. Of als ze moe zijn maar niet willen slapen s middags. Niet te genieten dan. En dan jammeren om alles.
pi_160361530
Hier is het wel duidelijk 2 is nee hoor, met leuke buien etc. B slaapt overigens nu al een week onder een dekbed en dat gaat harstikke goed. Hij schiet ook ineens de lucht in maar eet niet zo veel. Ach is ook weer een fase (toch? :D )
  woensdag 2 maart 2016 @ 09:59:34 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160361577
Ja hoi, ik heb een peuter O+ ( :? Wtf when did that happen! Zo snel allemaal!)
KuikenGuppy
pi_160362374
Gefeliciteerd Burdie!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_160362407
Van harte! *O*
pi_160363415
Gefeliciteerd Burdie *O*
pi_160363481
Wat doen jullie eigenlijk met al hun speelgoed? Blijft een deel boven en deel beneden of ligt alles op 1 plek?
Man vind het nogal storend dat een speelgoedkist met speelgoed beneden staat. Hij zou het liefst alles boven hebben en dat Aiden kiest wat er die dag mee naar beneden gaat, zoiets.
Hoe doen jullie dat?
pi_160363619
Wij hebben boven geen ruimte voor speelgoed, dus we hebben beneden een kist en hij heeft een keukentje met een speelkleed. Het speelgoed in de kist kan hij niet zelf pakken. De rest wel. En dan ruilen we zo nu en dan iets uit tussen de kist en het speelkleed. Zo is alles zo nu en dan weer even leuk en nieuw.
pi_160363640
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:56 schreef vencodark het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk met al hun speelgoed? Blijft een deel boven en deel beneden of ligt alles op 1 plek?
Man vind het nogal storend dat een speelgoedkist met speelgoed beneden staat. Hij zou het liefst alles boven hebben en dat Aiden kiest wat er die dag mee naar beneden gaat, zoiets.
Hoe doen jullie dat?
Wij hebben beneden een tafeltje met wat speelgoed er op. Willen ze iets anders beneden dan gaat wat op het tafeltje staat naar boven en komt er naar beneden waar ze mee willen spelen. Een speelgoedkist is ontzettend handig in de woonkamer :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 2 maart 2016 @ 12:19:23 #22
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_160363890
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:59 schreef Burdie het volgende:
Ja hoi, ik heb een peuter O+ ( :? Wtf when did that happen! Zo snel allemaal!)
Gefeliciteerd met je Kuikentje :*
Tot over 3 weken :W
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 2 maart 2016 @ 12:26:33 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160364062
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:56 schreef vencodark het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk met al hun speelgoed? Blijft een deel boven en deel beneden of ligt alles op 1 plek?
Man vind het nogal storend dat een speelgoedkist met speelgoed beneden staat. Hij zou het liefst alles boven hebben en dat Aiden kiest wat er die dag mee naar beneden gaat, zoiets.
Hoe doen jullie dat?
Het meeste ligt hier beneden. Ik denk niet dat een kind op deze leeftijd al kan overzien wat hij die dag allemaal wil gaan doen, dan blijf je heen-en-weer lopen :P.
KuikenGuppy
  woensdag 2 maart 2016 @ 12:40:07 #24
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160364367
Wij hebben beneden een 8-vaks Kallax kast met speelgoed wat J zelf kan pakken, plus een keukentje en een tafeltje wat ook helemaal vol ligt. Op zijn kamer staat nog zo'n Kallax kast met speelgoed en een speelkleed met daarop zijn garage en knikkerbaan. Er wordt regelmatig gewisseld tussen wat boven en beneden staat, en 's avond's ruimen we de woonkamer op, alles staat dan in bakken in de kast, uit het zicht.

Nu ik het zo opschrijf lijkt het alsof J enorm veel speelgoed heeft, maar dit is dus inclusief boeken (die heeft ie dus wel enorm veel, 4 vakjes vol :@), teken/knutselspullen, klei, binnenspeelzand, duplo, houten treinbaan, 100.000 auto's etc.
pi_160364558
Gefeliciteerd Burdie!! Een echte peuter :)

Ik praat niet mee over speelgoed, wij hebben genoeg voor een KDV hier. Mij schoonmoeder is gastouder geweest + veel van onze jeugd staat nu hier + mijn schoonouders verwennen B enorm met alles uit de Rolf catalogus. Al zijn speelgoed staat beneden (merendeels in een afgesloten kast overigens) alleen 1 houten garage en wat boekjes staan boven. Ik heb er geen probleem mee dat je aan de woonkamer ziet dat er een kind huist :D Maar de eet en tv hoek zijn van ons en voor het slapen altijd alles opruimen.
Dus stiekem praat ik toch mee :6 :P
pi_160364574
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:56 schreef vencodark het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk met al hun speelgoed? Blijft een deel boven en deel beneden of ligt alles op 1 plek?
Man vind het nogal storend dat een speelgoedkist met speelgoed beneden staat. Hij zou het liefst alles boven hebben en dat Aiden kiest wat er die dag mee naar beneden gaat, zoiets.
Hoe doen jullie dat?
Ik heb een kallax kast met bakken beneden een 8 en 4 vaks
pi_160365258
Hier ook een kallax (nou eigenlijk nog expedit) kast.
Een kant van de muur is helemaal voor de jongens. Daar staan twee bureautjes, een keukentje een rieten mand en een kallax kast. Verder staat er juist een klein beetje op beide kamers en op zolder.
Is een mooie mand/kist geen optie? Zo eentje waar je niet aan ziet dat het een speelgoed mand is?
Ik wil juist graag dat m'n kinderen beneden spelen, vind ik wel zo gezellig! (Ik moest vroeger altijd boven spelen, ik vond dat zo stom. Wou graag beneden bij m'n moeder zijn)
  woensdag 2 maart 2016 @ 13:21:45 #28
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_160365372
Speelgoed.... aan het einde van de dag ziet het er hier uit als intertoys na een aardbeving of zo ;(

Burdie, gefeliciteerd met je peuter! *G* *G* *G*
pi_160365410
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:21 schreef Kyara het volgende:
Speelgoed.... aan het einde van de dag ziet het er hier uit als intertoys na een aardbeving of zo ;(

Hihi, dat ja!
pi_160365417
Burd, gefeliciteerd!! *O*

Hier ook beneden een 4-vaks Kallax, een losse keuken en losse kist Duplo. Boven spelen vind ik zéker op deze leeftijd niet nodig - en ongezellig. Toch fijn om gewoon bij elkaar te zijn? Plus, wat Kyara al zegt, een peuter kan nog helemaal niet plannen wat hij op een dag wil doen.
Home is where the O+ is...
pi_160366302
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:40 schreef mousemicky het volgende:
Wij hebben beneden een 8-vaks Kallax kast met speelgoed wat J zelf kan pakken, plus een keukentje en een tafeltje wat ook helemaal vol ligt. Op zijn kamer staat nog zo'n Kallax kast met speelgoed en een speelkleed met daarop zijn garage en knikkerbaan. Er wordt regelmatig gewisseld tussen wat boven en beneden staat, en 's avond's ruimen we de woonkamer op, alles staat dan in bakken in de kast, uit het zicht.

Nu ik het zo opschrijf lijkt het alsof J enorm veel speelgoed heeft, maar dit is dus inclusief boeken (die heeft ie dus wel enorm veel, 4 vakjes vol :@), teken/knutselspullen, klei, binnenspeelzand, duplo, houten treinbaan, 100.000 auto's etc.
Hahaha ja herkenbaar!! Als ik beneden onze kasten open trek is 90% wat daar in ligt van Isa :D In onze dressoirkast heeft ze een la met puzzels, een la met knutselspullen en een la met kleurboeken. En een deurtje met daarachter een tas duplo, meer puzzels, een bak klei, blokken en weet ik wat al niet meer. Verder staan er een buggy en een poppenwagen in de huiskamer en een tafeltje met een poppenhuis en een hobbelpaard. En dan heeft ze nog een grote mand vol met weetikveelwat en een stokpaard. Op haar slaapkamer staat een 4 vaks kast met boeken en mijn oude barbies en wat knuffels. Ook staat er nog een poppenhuis op haar slaapkamer met allemaal kabouters.

Hebben jullie ook van die verzamelouders? Mijn ouders blijven maar speelgoed ons huis in slepen. Dan vinden ze weer wat op zolder wat van mij is geweest (barbies, kabouters, fabuland) of ze zijn weer op een rommelmarkt geweest (houten poppenhuis, hobbelpaard) en dan tel ik de kleine dingen nog niet eens mee. Laatst hadden ze weer ergens een mini accordion gevonden. Ik bedoel... NEE. Gewoon NEE!! Mijn schoonouders zijn ook enorme hoarders en die gaan over een paar maanden verhuizen. Ik houd mijn hart vast wat daar allemaal vandaan gaat komen ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_160366359
Spirit, ja herkenbaar. Lego, duplo, playmobil, dekbedden etc het komt allemaal vanaf zolder onze kant op.
pi_160368455
Hier staat het meeste beneden. Boven staan nu drie doen en zo af en toe vindt ze iets wat mee naar beneden moet.

Spirit, ik heb een tante die dat doet. En ik kan geen nee zeggen, omdat ik het gebaar zo lief vind O+
pi_160369791
Hier staat ook alles beneden in een .... verrassing ... Kallax! :D

Ideaal ding. Verder nog een flinke speelgoedbank waar ook een heleboel meuk in kan.

Van tijd tot tijd kijk ik waar ze echt echt echt niet mee spelen of wat ik zwaar nutteloos vind en dan gooi ik dat op facebook omdat ik er altijd wel iemand blij mee kan maken.

Spelen boven gebeurt hier niet. Komt vanzelf wel.
pi_160371081
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:23 schreef Cwen het volgende:
Burd, gefeliciteerd!! *O*

Hier ook beneden een 4-vaks Kallax, een losse keuken en losse kist Duplo. Boven spelen vind ik zéker op deze leeftijd niet nodig - en ongezellig. Toch fijn om gewoon bij elkaar te zijn? Plus, wat Kyara al zegt, een peuter kan nog helemaal niet plannen wat hij op een dag wil doen.
Vind ik dus ook, daarom blijft die kist daar gewoon staan. :P
Maar dat vindt mijn man dus niet en hij heeft het beeld dat het bij ons nogal uitzonderlijk is dat zijn speelgoed (een deel opgeborgen boven) beneden staat.
Hij speelt alleen boven als hij 's morgens wakker wordt en eerst even speelt voordat hij mij roept. Dan hoor ik hem rommelen met blokjes etc.
Ik vind het zelf ook ongezellig boven dus het speelgoed dat daar staat wordt ook wat minder gebruikt.
pi_160371169
En ohja, ook hier vooral een verzameloma. Ze zet bij hun thuis heel veel en sommige dingen wil ze mij 'aansmeren'. Meestal tweedehands die ik zelf niet mooi vindt maar wat (volgens mijn moeder) "Aiden zo leuk zou vinden" en vooral tegen mij van: "wat is er mis mee dan"? :')
  woensdag 2 maart 2016 @ 17:31:46 #37
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160371190
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 14:03 schreef exode het volgende:
Spirit, ja herkenbaar. Lego, duplo, playmobil, dekbedden etc het komt allemaal vanaf zolder onze kant op.
Wij hebben gelukkig net op tijd geleerd om heel hard nee te roepen :P.
KuikenGuppy
pi_160371375
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij hebben gelukkig net op tijd geleerd om heel hard nee te roepen :P.
Wij accepteren het meestal ook niet. :@
Ze vraagt het altijd wel maar omdat het bij mijn ouders een beetje minder fris is dan bij ons ben ik er soms ook vies van (heel erg dit), afhankelijk wat het is hoor, maar toch.
Geldt trouwens ook wat kleding betreft van mijn schoonzus. Daar hebben we veel van gekregen wat haar zoontje gedragen heeft. Ik ben vrij selectief wat leuk/mooi is maar mijn man zou zo'n beetje alles aantrekken (want het is van zus en die heeft zo'n goeie smaak en het is toch gratis ofzo) maar ik heb heel subtiel lelijke kleding gewoon weggestopt. Man ziet dat toch niet. Geldt ook voor schoenen trouwens.
En bedoel ik echt niet ondankbaar maar ik kies gewoon de leuke dingen uit.
pi_160373365
Mijnes is gister 3 geworden O+ :o

Ik ga proberen weer wat meer mee te lezen hier. Vandaag kwam het inschrijfformulier voor de basisschool binnen met o.a. de vragen of hij zindelijk is en zichzelf kan aankleden. Nog een jaar de tijd om dat te regelen... :P

Mijn moeder koopt bijna iedere week wel iets nieuws of iets bij de kringloop. Het meeste houdt ze bij haar thuis maar af en toe komt er ook iets deze kant op. Als ik het niet wil kan ik dat gelukkig gewoon zeggen.
Wij hebben ook een hele speelhoek beneden maar ik wissel het speelgoed wel af. Het zit allemaal in bakken en om de zoveel tijd rouleer ik die. Soms vraagt hij zelf om een bepaalde bak. Werkt hier heel fijn!
pi_160373779
Hihi Burdie, het is wel allemaal mooi spul. We hebben geen 'troep' gekregen totnogtoe. We hebben ook enorm veel opbergruimte, als we ooit verhuizen houd ik mijn hart vast. :)

B is in mijn familie een nakomertje en in mijn schoonfamilie zijn de jongsten 2 jaar en komt er niets meer bij zeg maar. Dus we krijgen nu ook veel babyspul. (Nee nog niet nodig momenteel)
pi_160373888
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:39 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wij accepteren het meestal ook niet. :@
Ze vraagt het altijd wel maar omdat het bij mijn ouders een beetje minder fris is dan bij ons ben ik er soms ook vies van (heel erg dit), afhankelijk wat het is hoor, maar toch.
Geldt trouwens ook wat kleding betreft van mijn schoonzus. Daar hebben we veel van gekregen wat haar zoontje gedragen heeft. Ik ben vrij selectief wat leuk/mooi is maar mijn man zou zo'n beetje alles aantrekken (want het is van zus en die heeft zo'n goeie smaak en het is toch gratis ofzo) maar ik heb heel subtiel lelijke kleding gewoon weggestopt. Man ziet dat toch niet. Geldt ook voor schoenen trouwens.
En bedoel ik echt niet ondankbaar maar ik kies gewoon de leuke dingen uit.
Zo moet je het ook doen, je hoeft niet alles leuk te vinden!
Mijn schoonouders komen wel met spullen maar meestal echt leuke kleding.
Bijv softshell jas, leuke boxershorts voor Jan, blouse etc ze weet ook wat mijn smaak is dat maalt het ook makkelijker
Qua speelgoed op 5 dec allebei een grote brandweerwagen gekregen dat was even 3x zuchten voor mij.. Ze dijn xo groot maar staat nu boven

Ik wissel wel bakken maar heb nu al tijden duplo, houten spoor, duplo spoor, toettoet auto, hotwheels autos en boekjes beneden. Verder wat puzzels en achter een gesloten deur zodat ze er niet bij kunnen in zo'n plastic kar met bakken de verf lijm klei etc
pi_160373965
Hier deels beneden dat waar ze dagekijks mee spelen of waar ze samen met ons mee moeten spelen (spellen, crea spullen).

Boven staat ook veel :@.
Hier word wek boven gespeeld maar dat is vooral met grote broer en/of vriendjes die mee zijn.
pi_160374084
Ohja grootste grap is soms dat jan in hele andere kleren thuis komt dan dat hij weg ging of opeens andere sokken ook
Oom een keer kwam hij thuis op nieuwe winterschownen incl een bonnetje ivm garantie 100 euro waren ze
  woensdag 2 maart 2016 @ 20:51:03 #44
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_160376414
Ik vind het echt zooo leuk dat er nog speelgoed van mij bewaard is gebleven. Oude duplo en fisher price. oude boekjes O+ _O_ *O* Helemaal fantastisch. Er staat ook het nodige gewoon bij mijn moeder waar de kinderen meespelen als ze daar zijn. Met mijn oude poppen en zo O+

En ik ga dus ook weer het nodige bewaren voor mijn eigen kleinkinderen O+
pi_160376719
Bedankt voor de tips ^O^

Hier staat het speelgoed beneden en boven. Als wij nog in bed liggen of ik ben boven aan het opruimen speelt Mats boven en als we beneden zijn speelt hij daar.
En onze ooit zo mooie woonkamer is nu omgetoverd tot een speel paradijs. Knutseltafeltje, ikea kast met boekjes, ikea ladekast met speelgoed, ikea keukentje, dressoir met puzzels en speeltjes :7 alleen de bank is nog van ons al wordt die ook wel als trampoline gebruikt :D

Kyara succes morgen op je eerste werkdag ^O^

Burdie gefeliciteerd met je peuter

Fieder gefeliciteerd met je 3 jarige *O*
  woensdag 2 maart 2016 @ 21:01:05 #46
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160376738
Fieder, gefeliciteerd!

Intertoys na een aardbeving, check... ps, Kyara, hoe waren je eerste werkdagen?

Mijn ouders kopen/ krijgen ook veel speelgoed. Ze wonen zo ongeveer naast een kringloopwinkel, en hebben kennissen met kleinkinderen die wat ouder zijn, en dus uit dat speelgoed groeien. Gelukkig houden ze het lekker allemaal thuis. Vindt J helemaal prima, heeft ie altijd wat nieuws om mee te spelen als ie bij oma en opa is (ze hebben een vaste oppasdag).

Mijn schoonmoeder leent al het speelgoed van de overbuurvrouw (ook oudere kleinkinderen) en heeft wat toffe dingen bewaard van toen vriend klein was. Gelukkig houdt zij het ook allemaal thuis, want ook een vaste oppasdag. Needless to say dat J dus graag naar zn oma's gaat ;)
pi_160377264
Burdie, je hebt een peuter!!! En de WHO-norm! Gefeliciteerd. O+ . :* .

Ik heb vannacht gedroomd over al mijn oude speelgoed dat verloren is gegaan, ook mijn oude monchichi aapje kwam voorbij. Toen ik 18 was en een hekel had aan sentimenteel gedoe en mezelf autonoom verklaarde, heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering tegen mijn ouders gezegd dat ze al mijn oude poppen en knuffels wel weg konden doen. Terwijl ik echt een heel weeshuis had (dat fantaseerde ik er ook altijd bij, dat ik leiding gaf aan een weeshuis :+ .) :'( . Mijn moeder heeft een beer achtergehouden omdat ze het niet over haar hart kon verkrijgen die weg te doen. _O_ .

Ik heb (dus nog steeds wel) een hekel aan een overload aan spullen, en ben daarover al bijna drie jaar in conclave met mijn vriend, die maar moeilijk dingen kan wegdoen.. 8)7 . Ook wat speelgoed betreft probeer ik het binnen de perken te houden, maar dat is nog best een uitdaging ook. :') .
I's slaapkamer is op de derde verdieping, dat is sowieso ver weg van de huiskamer op de eerste en de keuken op de BG... Ze heeft verspreid door het huis een paar hoekjes met spulletjes. In de keuken staat een tafel met een krukje, en dit hebben we in de woonkamer. Met verder nog een klein kastje en twee opbergzakken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat het vrij ondoenlijk is om het speelgoed als ze zo jong zijn te beperken tot hun eigen kamer. Daarom is het ook wel de moeite waard om een beetje te investeren in leuke/mooie opbergsystemen en meubeltjes, zodat het geen doorn in het oog wordt, maar past/opgaat in het gewone interieur.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160377578
Oh, en we hebben vandaag een historische momentje gehad... ik was er zelf niet bij mij en heb dus mogen genieten van het verhaal. Mijn vriend ging vanochtend met I naar de AH en heeft daar de gevreesde, beruchte, epische peuterscene voor het eerst met I meegemaakt: ze rende door de winkel, pakte van alles, wilde het allemaal in het mandje gooien, en gooide vervolgens zichzelf dramatisch op de grond toen dat niet mocht van papa en schreeuwde de hele boel bij elkaar.

Terwijl ze tot nu toe altijd zo lief deed en braaf luisterde naar onze aanwijzingen en helemaal blij was als ze een halfje brood mocht dragen. *) . ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160378231
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:29 schreef Franny_G het volgende:
Oh, en we hebben vandaag een historische momentje gehad... ik was er zelf niet bij mij en heb dus mogen genieten van het verhaal. Mijn vriend ging vanochtend met I naar de AH en heeft daar de gevreesde, beruchte, epische peuterscene voor het eerst met I meegemaakt: ze rende door de winkel, pakte van alles, wilde het allemaal in het mandje gooien, en gooide vervolgens zichzelf dramatisch op de grond toen dat niet mocht van papa en schreeuwde de hele boel bij elkaar.

Terwijl ze tot nu toe altijd zo lief deed en braaf luisterde naar onze aanwijzingen en helemaal blij was als ze een halfje brood mocht dragen. *) . ;( .
Een kleine wolf in schaapskleren dus. :P
Gelukkig was jij er niet bij. :+
pi_160384129
Burdie gefeliciteerd met je peuter!

Franny hopelijk was het eenmalig! Gaat ze vaker met papa of lag het daaraan? >:)
  donderdag 3 maart 2016 @ 08:37:54 #51
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_160384328
C is vandaag jarig! Alweer 4.... Waar blijft de tijd..

16e mag ze naar de basisschool.



pi_160384333
Hihi Franny :)

Mijn moeder heeft veel bewaard maar ik kan nog steeds verdrietig worden dat ze 1 ding heeft weggegeven: de magische speelboom. Wat had ik die graag aan B gegeven.
Mijn schoonmoeder koopt overigens alleen verantwoord spul zeg maar. Te dure potloden, te dure klei etc. Van dat spul waar ik beter niet aan kan zitten.
Maar ze laat daar ook genoeg staan aangezien ze 1 keer in de weken op B past en de andere week op ons nichtje die ook 2 is.

Ze heeft hem aan een weeshuis geschonken dus het doel was goed maar hallo! en ik dan ;)
  donderdag 3 maart 2016 @ 08:43:17 #53
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_160384379
Burdie en fieder nog gefeliciteerd !

Wbt speelgoed, hier staat playmobil in een grote plastic bak, verder is een gedeelte van mn dressoir gekaapt, en ook in mn andere kast ligt wat knutselspul. Verder staat er hier nog een houten keukentje en bakken met potloden, knutselspul en speelgoed voor het keukentje.
En natuurlijk poppen en poppenwagen...

En de rest staat (gelukkig) op haar kamer.
pi_160384459
Gefeliciteerd Pure Evil!!
pi_160386034
Gefeliciteerd PureEvil.
Hoe komt het dat ze pas de 16e begint?

Exode. Ik snap je gevoel wel :*

Laatste paar dagen was het een uitdaging om Riley aangekleed te krijgen.
Dus ik was vanmorgen erg trots dat ik nog een half uur over had toen ze aangekleed en al was. :+
  donderdag 3 maart 2016 @ 10:46:13 #56
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_160386191
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:37 schreef Omentielvo het volgende:
Gefeliciteerd PureEvil.
Hoe komt het dat ze pas de 16e begint?


School heeft 2 instroommomenten per maand, vandaar. Ik vind het zelf beetje onzinning, maar goed... Niks aan te doen ;)
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:53:14 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160387480
Fieder gefeliciteerd!

PE gefeliciteerd!

Iemand een idee? Sinds een tijdje wordt kuiken een uur vroeger wakker dan anders. Hij is dan duidelijk nog moe, maar wil niet meer terug gaan slapen. Vervolgens heb ik de halve ochtend een chagrijnig en moe kind met een enorm kort lontje :{. Wat kan dat zijn en wat kan ik doen om hem te helpen?
KuikenGuppy
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:58:26 #58
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160387633
Burdie, ik hou me ook aanbevolen vooreen antwoord...

Ik zit hier al bijna 2 weken met een hangerige maar toch niet doodzieke peuter. Huilt om alles, niks is goed, enorm moe. Komt de manflu al voor bij driejarigen? :(
pi_160387779
Wij hebben het hier ook Burdie, nou ja niet een uur maar wel vroeger dan normaal. Geen idee, misschien gewoon minder slaap nodig? Maar ja....als hij nog duidelijk moe is. Misschien kamer niet donker genoeg? Zon komt wat eerder op...
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:12:57 #60
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160387982
Het is nog echt donker als hij wakker wordt. Misschien oefent hij vast voor de zomertijd :').
Ik zal vanavond nog eens extra in zijn mond kijken, of hij niet ergens last van heeft.
KuikenGuppy
pi_160388097
Haha, hij denkt: het is maart, zomertijd!
pi_160388612
_O- _O- _O- Wij zijn basisscholen aan het benaderen voor een kennismakingsgesprek. Ik dacht: ik kijk eens naar de Facebook pagina van mijn oude school. Er staan dus foto's van alle leerkrachten op vanaf 1983, hilarisch! Ik ken ze ook allemaal nog en dan komen ook alle verhalen boven. Zoals mijn eerste verliefdheid, op de kleuterjuf *; In mijn hoofd had ze altijd rode schoenen aan en ja hoor op de foto draagt ze rode laarzen, van die hoge. :D
pi_160388664
Burdie hier nog 1 die sinds zijn 2e verjaardag minder slaapt maar wel moe is.
Ik heb zelf het idee dat hij nu veel meer droomt/nachtmerries heeft en daardoor snachts minder uitrust. Hij werd ook steeds heel verdrietig en boos wakker.
Sinds we zijn ledikant bij ons op de kamer hebben gezet wordt hij vrolijk wakker. De ene keer om 6 en de andere keer om 7 uur. Vanmorgen om 6 uur moest hij niezen en daarna heel hard lachen O+ clowntje.
We vinden het niet ideaal dat hij bij ons slaapt maar liever zo dan hoe het daarvoor ging. Als hij 18 is slaapt hij vast niet meer bij ons op de kamer 8-)

PE gefeliciteerd met je kleuter!
pi_160389379
Tof Exode!
Heb mijn oude basisschool ook eens opgezocht op het web. Geen oude foto's helaas, en nog maar twee docenten van mijn tijd nog werkzaam. Een van die twee zelfs als directeur inmiddels :)
pi_160390023
Van die huidige lichting ken ik er nog 1 Shandaly en een oud klasgenoot is er nu leraar zag ik op de foto. Echt leuk om terug te zien. (en als de verhuiskwestie in het voordeel van mijn geboortedorp wordt beslecht, gaat B waarschijnlijk naar mijn oude basisschool)
pi_160393016
Gefeliciteerd PE!

Burdie, geen idee? Hier ook wel van die fases gehad inderdaad :Y

En leuk als je dan weer terugdenkt aan je eigen tijd enzo. Vind het ook bijzonder om te bedenken dat ik zelf ook gewoon herinneringen van toen ik zo oud was als mijn meiden nu O+

Kdv ging vandaag super. Ze zijn naar de kinderboerderij geweest en hebben gegymd. Ze zaten vol verhalen O+
pi_160393230
Vanmorgen zeg ik tegen Jan goh heb je een verstopte neus?
Zegt jan: nee hoor mama! Hij is hier! _O-
pi_160393522
PE gefeliciteerd *O*

Mijnes heeft net voor het eerst in zijn peuterbed geslapen, ging supergoed O+
pi_160393583
Fieder super!
pi_160393877
Hoi :W

Onze K is in december 2 geworden. Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met het volgende: zo gauw ik de woonkamer verlaat (plassen of wasmachine aanzetten etc) trekt K zijn kleding uit :? Ook als hij stout is en in de box moet doet hij dit... Is dat een fase?

Oh en speelgoed heb ik in bakken staan onder de box, maar hij keert ze om en kijkt er dan niet meer naar om :{
pi_160394026
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 16:51 schreef angelatje het volgende:
Hoi :W

Onze K is in december 2 geworden. Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met het volgende: zo gauw ik de woonkamer verlaat (plassen of wasmachine aanzetten etc) trekt K zijn kleding uit :? Ook als hij stout is en in de box moet doet hij dit... Is dat een fase?

Oh en speelgoed heb ik in bakken staan onder de box, maar hij keert ze om en kijkt er dan niet meer naar om :{
:Y naja teun trekt eeuwig zijn broek uit als hij de kans heeft..... Doet dit sinds hij door had hoe het moet was een ruim jaar toen het begon, netzo als sokken uit
Dat je hem nog in de box kunt houden vind ik ook knap, die van mij smeten met anderhalf alles uit de box incl kleed, vloog echt de toko door, kleren uit en dan op een krijsen zetten...
Toen Teun er klaar mee was heb ik de box verkocht! Hij wordt 2 in april.
  donderdag 3 maart 2016 @ 17:02:16 #72
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160394049
Kleren uittrekken, nee. Ik geloof dat mijn driejarige niet weet hoe dat moet? Dus nee, sorry, geen ervaring...
  donderdag 3 maart 2016 @ 17:09:52 #73
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160394151
E trekt haar kleren uit als ze ze niet aan wil. Dan begint ze eerst te piepen dat ze 'niet zo goed lekker' zitten :') En gaat er dan aan trekken, net zo lang tot ze uit zijn.

Ze komt een heel eind zonder kleerscheuren overigens. Alleen het laatste stukje maillot over haar billen is vaak lastig. En de knopen van haar jas uiteraard, maar met hard trekken gaan ze toch altijd nog los :X
  donderdag 3 maart 2016 @ 17:24:35 #74
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_160394389
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 16:51 schreef angelatje het volgende:
Hoi :W

Onze K is in december 2 geworden. Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met het volgende: zo gauw ik de woonkamer verlaat (plassen of wasmachine aanzetten etc) trekt K zijn kleding uit :? Ook als hij stout is en in de box moet doet hij dit... Is dat een fase?

Oh en speelgoed heb ik in bakken staan onder de box, maar hij keert ze om en kijkt er dan niet meer naar om :{
Ja als ze de kans krijgt trekt ze haar broek uit. Dus van die leuke tuinbroekjes etc hoeven we niet meer te nemen :').
pi_160394496
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 17:24 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Ja als ze de kans krijgt trekt ze haar broek uit. Dus van die leuke tuinbroekjes etc hoeven we niet meer te nemen :').
Ik koop broeken die hij met moeite uit krijgt ;) alleen de joggingbroekjes die hij soms in huis aan heeft zitten snel op de enkels _O- bij voorkeur als Jan op de wc zit staat hij er naast en gaat ook zijn "piemeltje poetsen" netzo als jan na het plassen _O-
pi_160394889
Ik heb een vraagje voor de moeders met kindjes op het kdv. Wat krijgen jullie kindjes daar voor lunch? Iedere keer als we Isa halen, heeft ze iets "bijzonders" als lunch. Dan wentelteefjes, dan een tosti, dan knakworstjes. Ik vind dat aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant vind ik het ook best ongezond! Volgens de leidsters krijgen de kindjes er altijd komkommer, tomaatjes en wortel bij. Hoeveel en of Isa dat eet horen we niet. Is dit normaal bij kdv dat er zo vaak op deze manier wordt geluncht? Of krijgen jullie kindjes andere dingen?
Sarcasme. Herken het.
pi_160395008
Hier wordt gewoon geluncht met brood. Heel soms wordt er iets speciaal gedaan maar dat is misschien 2 of 3 keer per jaar of zo.
  donderdag 3 maart 2016 @ 18:23:23 #78
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_160395335
Burdie, gefeliciteerd met je peuter! *O*
Fieder, gefeliciteerd met je 3-jarige! *O*
En PE gefeliciteerd met je kleuter! *O*

Bij ons op het kdv wordt er ook gewoon brood gegeten, maar af en toe maken ze iets. Maar dat is zeker niet vaker dan 1 keer per maand.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_160395477
Hier krijgen ze gewoon brood op het kdv in principe. In het systeem zetten ze dan ook hoeveel ze gegeten heeft dus dat kan ik altijd terug zien. Af en toe gaan ze met de kleuters in de bolderkar naar de supermarkt en gaan ze knakworstjes halen of eieren waar ze dan met de kleuters samen eiersalade van maken en dat krijgen ze dan op de boterham. Vind het wel leuk dat ze er dan een uitstapje van maken. Hoe vaak het precies is weet ik niet maar in ieder geval niet elke week.

Hier ook een meisje dat de laatste tijd vroeg wakker is en niet meer wil slapen, dan komt ze bij ons liggen (draaien en woelen of kietelen of zo) niet ideaal, maar terug leggen om te slapen werkt ook niet ook al lijkt ze nog moe te zijn. De oudste heeft een wekker op z'n kamer en die mag pas naar ons komen als het 7 uur is, wel lastig als hij dan merkt dat Eline wel al bij ons ligt (maar als ik het toe laat wordt het bij hem elke dag een beetje vroeger.. :O )

Uitkleden is hier nog niet aan de orde. Denk ook niet dat het haar zal lukken. Als we s avonds zeggen doe je kleren maar uit komt er steevast het antwoord 'kan ik niet, jij doen'. Alleen de schoenen gaan te pas en te onpas uit. (Ook in de auto als het regent en ik daarna dus half in de regen staand die schoenen weer kan zoeken en aan doen, maar ook vlak voor dat we moeten gaan ofzo)
pi_160395851
Bedankt voor de reacties ^O^ zo te zien is K niet de enige. Ik doe hem nu maar weer rompers aan zodat hij iig zijn luier niet uit kan doen :)
pi_160396707
quote:
2s.gif Op donderdag 3 maart 2016 18:02 schreef Kyara het volgende:
Hier wordt gewoon geluncht met brood. Heel soms wordt er iets speciaal gedaan maar dat is misschien 2 of 3 keer per jaar of zo.
Dat.En iets bijzonders is dan een krentenbol, eierkoek of gekookte eitjes bij het eten.
pi_160396884
Bij Riley haar KDV deden ze twee dagen brood en drie dagen een warme maaltijd.
pi_160396925
Spirit: B gaat sinds deze week naar een ander KDV. Ze bieden elke dag een broodmaaltijd aan EN iets bijzonders. Maar dat bijzonders is 4 vd 5 dagen gezond zoals groentesoep of een stokbroodje gezond. 1x per week is het iets ongezonds zoals pannekoeken. Op een bord bij de ingang hangt wat ze welke dag krijgen. (Ook avondeten maar dat heeft B in principe nooit nodig) Je kan dan per dag aangeven als je het 'bijzondere' niet wil voor je kind.

Bij ons vorige KDV hadden we geen idee wat hij at maar hoorde we soms tussendoor wat en dat vonden wij echt niet fijn.
pi_160397102
Op ons kdv doen ze een keer per week soep bij de lunch.

Ik heb het verhaal van de 'dikke benen' van I besproken op het kdv. Daar waren ze verbaasd. Ze delen mijn mening dat je zulke woorden beter niet kunt gebruiken. Maar ze doen dat dus al niet, en hebben ook niet gemerkt dat de kindjes onderling zulke dingen zeggen. Het enige dat zij konden bedenken was, dat ze daar sinds kort binnen een glijbaan hebben. Een van de leidsters heeft een keer tegen de kindjes gezegd dat zij niet van die glijbaan af gaat omdat ze 'te dikke billen' heeft. Maar ze hebben zeker nooit iets over 'dikke benen' gezegd, terwijl dat juist is wat I steeds zegt. Nu vind ik het helemaal interessant om te snappen waar I het dan vandaan haalt, in hoeverre ze dit zelf nu zo bedacht heeft, en het gewoon leuk vindt om het woord te gebruiken?

Wat er in die hoofdjes allemaal omgaat he. :? . _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 3 maart 2016 @ 19:47:23 #85
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_160397277
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 17:55 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb een vraagje voor de moeders met kindjes op het kdv. Wat krijgen jullie kindjes daar voor lunch? Iedere keer als we Isa halen, heeft ze iets "bijzonders" als lunch. Dan wentelteefjes, dan een tosti, dan knakworstjes. Ik vind dat aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant vind ik het ook best ongezond! Volgens de leidsters krijgen de kindjes er altijd komkommer, tomaatjes en wortel bij. Hoeveel en of Isa dat eet horen we niet. Is dit normaal bij kdv dat er zo vaak op deze manier wordt geluncht? Of krijgen jullie kindjes andere dingen?
Op ons kdv wordt ook regelmatig iets extra's gedaan bij de lunch of tussendoor. Soms 1 x per maand, soms 2 x per week. Soms gezond, soms niet zo gezond. Net als in het echte leven ;)

Ik vind het prima, en leuk zelfs want ze maken er een activiteit met en voor de kinderen van. Samen gaan ze dan boodschappen doen, daarna samen koken of bakken. Soms neemt een kindje een recept van thuis mee. Nu zijn ze op ons kdv verder sowieso heel veel buiten en in beweging dus dat speelt voor mij ook wel mee.
pi_160397409
Onze kinderem zitten bij een gastouder inprincipe is het smiddags brood. Wij hebben afspraken met de gastouder masr die zit op dezelfde lijn als wij zelf. Ze mogen best iets hebben maar dan meer uitzondering dan regel dat ze dat krijgen
Laatst hadden ze een x mini gehaktballetjes met haar gemaakt en opgegeten. Of dat ze een x koekjes bakken etc.
Dus vaak activiteit of dat ik er kom van goh ze zullen slecht avondeten want ze hebben hier net.... Gehad hebben ze meegegeten vind get ook leuk dat ze het zo doet
pi_160397596
Mijn beide kinderen lopen thuis het liefst naakt rond. Hier wil ik wel dat ze hun onderbroek aanhouden voor de rest maakt het me niet uit. Zo lang zij het niet koud hebben moeten ze het zelf weten.

Nu kyan zindelijk aan het worden is loopt hij wel iets vaker naakt overigens
pi_160399346
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 19:47 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Op ons kdv wordt ook regelmatig iets extra's gedaan bij de lunch of tussendoor. Soms 1 x per maand, soms 2 x per week. Soms gezond, soms niet zo gezond. Net als in het echte leven ;)

Ik vind het prima, en leuk zelfs want ze maken er een activiteit met en voor de kinderen van. Samen gaan ze dan boodschappen doen, daarna samen koken of bakken. Soms neemt een kindje een recept van thuis mee. Nu zijn ze op ons kdv verder sowieso heel veel buiten en in beweging dus dat speelt voor mij ook wel mee.
Ja maar dat is het dus juist. Ze doen het niet samen, voor zover ik weet. En als het geen perfect weer is op precies het moment dat alle kinderen tegenlijk naar buiten moeten, wordt er ook amper buitengespeeld. Ik heb een aantal bedenkingen en ik vroeg me af of dat aan mij ligt...
Sarcasme. Herken het.
pi_160399527
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:51 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja maar dat is het dus juist. Ze doen het niet samen, voor zover ik weet. En als het geen perfect weer is op precies het moment dat alle kinderen tegenlijk naar buiten moeten, wordt er ook amper buitengespeeld. Ik heb een aantal bedenkingen en ik vroeg me af of dat aan mij ligt...
Dat ze bijna niet buiten zijn vind ik ook wel ernstig! Worden kinderen zo blij van! Oom als het koud is of dat er grote plassem liggen om in te stampen etc!
Ik haal de jongens bijna nooit schoon op, meestal vieze broek van het buitenspelen
  donderdag 3 maart 2016 @ 20:57:31 #90
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_160399645
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:51 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja maar dat is het dus juist. Ze doen het niet samen, voor zover ik weet. En als het geen perfect weer is op precies het moment dat alle kinderen tegenlijk naar buiten moeten, wordt er ook amper buitengespeeld. Ik heb een aantal bedenkingen en ik vroeg me af of dat aan mij ligt...
Dat dat het 'dus juist' is, had ik niet uit je post gehaald ;)

Maar mijn mening is dus dat het zoals het bij ons gaat: af en toe, samen bereiden, balans door veel beweging/buiten prima is. Als een van die variabelen anders zou zijn misschien ook wel niet.

Maar zo te lezen heb je een heel duidelijke mening erover, doet die van ons er dan toe?
pi_160399741
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:51 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja maar dat is het dus juist. Ze doen het niet samen, voor zover ik weet. En als het geen perfect weer is op precies het moment dat alle kinderen tegenlijk naar buiten moeten, wordt er ook amper buitengespeeld. Ik heb een aantal bedenkingen en ik vroeg me af of dat aan mij ligt...
Jouw eigen gevoel verklapt het hier volgens mij al! Weinig buitenspelen zou ik ook echt superjammer vinden, hier zijn ze elke dag wel echt 2 uur buiten, behalve soms als het echt té erg weer is.
  donderdag 3 maart 2016 @ 21:08:24 #92
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_160400159
Bij ons gaan ze gelukkig ook echt altijd. Het is een verticale (0-4) groep en ze gaan bijna altijd met zn allen iets doen en als de kleintjes slapen dan gaan ze nog met de groten op stap. Als het regent gaan ze ook vaak in de tuin onder het afdak spelen. Nu scheelt het dat dit kdv in een autoluwe (bijna autoloze) wijk ligt aan een boerderij dus dan hebben ze altijd wel een doel. Ons oude kdv toen we nog in de stad woonden lag niet echt op een leuke of handige plek qua uitstapjes. Maar ik vind de doelstelling om iedere dag minimaal even naar buiten te gaan wel een goede.
pi_160400410
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 17:55 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb een vraagje voor de moeders met kindjes op het kdv. Wat krijgen jullie kindjes daar voor lunch? Iedere keer als we Isa halen, heeft ze iets "bijzonders" als lunch. Dan wentelteefjes, dan een tosti, dan knakworstjes. Ik vind dat aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant vind ik het ook best ongezond! Volgens de leidsters krijgen de kindjes er altijd komkommer, tomaatjes en wortel bij. Hoeveel en of Isa dat eet horen we niet. Is dit normaal bij kdv dat er zo vaak op deze manier wordt geluncht? Of krijgen jullie kindjes andere dingen?
Bij ons was het eigenlijk altijd brood en zelden iets bijzonders. Nu is er een proef met warm eten tussen de middag en eten ze dus warm. Vandaag was t spinaziestamppot de vorige keer rijst met sperzieboontjes. Peuter is er helemaal blij mee en wij ook. s middags eet ze warm eten beter als savonds als ze moe is
pi_160400480
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:57 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dat dat het 'dus juist' is, had ik niet uit je post gehaald ;)

Maar mijn mening is dus dat het zoals het bij ons gaat: af en toe, samen bereiden, balans door veel beweging/buiten prima is. Als een van die variabelen anders zou zijn misschien ook wel niet.

Maar zo te lezen heb je een heel duidelijke mening erover, doet die van ons er dan toe?
Nee I know, dat was ook een realisatiepuntje voor mezelf :P
Sarcasme. Herken het.
pi_160400711
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 19:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind het prima, en leuk zelfs want ze maken er een activiteit met en voor de kinderen van. Samen gaan ze dan boodschappen doen, daarna samen koken of bakken. Soms neemt een kindje een recept van thuis mee. Nu zijn ze op ons kdv verder sowieso heel veel buiten en in beweging dus dat speelt voor mij ook wel mee.
Dit klinkt wel heel erg leuk O+

Hier ook veel naar buiten. En vandaag zijn ze naar de kinderboederij geweest. Komen ze daar ook eens ;)
pi_160400766
O en hier altijd naar buiten. Ze hebben ook stapels reservelaarzen
pi_160400824
Soms gaan ze wel met de bakfiets naar de mark: ministroopwafeltjes halen.
pi_160401985
Bij de gastouder hebben ze nu het thema kleuren en tellen zo leuk vandaag was de knutsel 1 gele banaan _O- zelf geverft door Jan echt zo grappig. Maar de kleuren zitten er goed in bij hem!hij weet alle kaartjes van het kiki systeem *O*
Kortom hij neem mij in de maling met de kleuren _O-
pi_160408686
Hier wordt er echt geprobeerd om iedere dag buiten te spelen en als dat niet lukt door het weer worden de grotere kinderen opgehaald om in een leeg lokaal "buiten" spelletjes te doen.

De lunch is hier echt gewoon brood alleen bij hele bijzondere feestdagen (bijvoorbeeld de dag voor Pasen) iets van een broodje of krentenbolletje. Ze eten bij ons om vier uur warm, dus iets warms zit er nooit bij :)

Toevallig zit ik vanaf volgende week in de ouderraad van het kdv dus dan kan ik me wat meer bemoeien met het beleid ;)
pi_160408870
Spirit, als je het weinig buitenspelen een probleem vindt, kun je dat dan aankaarten?
Met wentelteefjes heb ik geen moeite, die bak thuis ook :p, maar met andere dingen zou ik ook minder blij zijn. Hoewel, kaastosti's maak ik ook zelf en zijn niet veel ongezonder dan een boterham met kaas, natuurlijk.
Maar wat ik zei, als je er niet blij mee bent: gewoon aankaarten!

Franny, misschien heeft ze 'billen' verbastert naar benen? En anders zelf bedacht dat dat de reden kan zijn? Wat in die koppies omgaat is inderdaad fascinerend.

Nog steeds een boze peuter hier, maar wel een die grote stappen zet qua zindelijkheid. Ik zie een verband...
Home is where the O+ is...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')