abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160375821
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 20:32 schreef pinquit het volgende:

[..]

Het gaat er toch om hoe sterk haar nekje is? Volgens mij maakt dat hele 'zelf gaan zitten' niet veel verschil daarin hoor
Het was iets met de ruggenwervels geloof ik, die pas ver genoeg ontwikkeld zijn als een kind zelf kan gaan/blijven zitten. Ik wacht voor de zekerheid nog liever eventjes, het is toch prutweer. :P
pi_160377288
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:44 schreef Estrys het volgende:
Ik bedacht dat hij het misschien wel koud heeft. Hij heeft altijd een heel koud hoofd 's nachts. Zijn lijf is wel gewoon warm maar zijn hoofd voelt koud. Hij heeft ook geen haar natuurlijk :P en het tocht een beetje bij het hoofdeinde (ik lig er zelf ook daarom weet ik dat) dat is namelijk vlakbij het raam. Vannacht eens proberen het warmer te krijgen. of andersom in zn bed ofzo. Weg van het raam. Ge wit oit noit nie zeggen wij dan ;)

of toch naar zijn eigen kamer :{w
Hier werkte naar zijn eigen kamer wel goed. Als hij dan sliep, sliep ik ook een stuk beter en wij maakten op de een of andere manier elkaar wakker. Nu nog steeds als ik tijdens een voeding in slaap val. Drie kwartier later worden we allebei wakkeer :') Qua aantal keren wakker maakte het in het begin weinig verschil, maar tegenwoordig hebben we meestal nachten met 2 keer wakker (maar dat kan natuurlijk ook ergens anders door komen)

En als het zo tocht rond zn hoofd, is een muts dan niet handig, of is dat een open deur? En misschien even een paar uurtjes oppas zoeken zodat je even bij kan slapen? Sterkte iig!

Ik heb een Yepp stoeltje klaar liggen, voor op mijn oude Batavus. Tel de dagen af totdat ik weer kan fietsen en dus mobiel ben. Mn man heeft de auto altijd mee naar zn werk.
pi_160377605
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:41 schreef Bloesem. het volgende:

Mijn baby is te groot voor haar leeftijd.. Ze past allerlei dingen niet meer, maar is in ontwikkeling nog te jong voor de opvolgstap. Kinderwagenbak, badje, maxi cosi (eigenlijk tijdens t slapen nog newborn insert nodig, nu doen we maar 'n spuugdoekje naast haar hoofd tegen 't ergste wiebelen) Best lastig..
Ik zei dit gister nog op de opvang, toen ik een liggend kind in een winterjas probeerde te hijsen omdat hij niet in z'n winterpak meer past (maat 74-80). Best onhandig, zo'n grote brede logge baby. Maar vijf buikrollen daarentegen O+ O+ O+

En idd, koop geen Cortina. Want idd de ervaring die Mariposas beschrijft. Gekocht met fietsenplan van m'n werk maar ik heb er spijt van. Heel rammelig, ik wil eigenlijk m'n dertig jaar oude Sparta studentenbarrel terug, die was zelfs half uit elkaar gevallen nog heel stevig O+

[ Bericht 10% gewijzigd door Mineola op 02-03-2016 21:37:38 ]
  woensdag 2 maart 2016 @ 21:33:15 #204
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160377728
Ok,jammerdebammer! Iemand ook nog kritiek op de heavy duty van Gazelle? ;(
pi_160377737
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:41 schreef Bloesem. het volgende:
:* voor iedereen met slaapgebrek en babytjes die veel moeten huilen of een geheel eigen ritme aanhouden. Lijkt me zo ontzettend zwaar om dat vol te moeten houden. Ik doe gewoon nog een keer kus :*

Mijn baby is te groot voor haar leeftijd.. Ze past allerlei dingen niet meer, maar is in ontwikkeling nog te jong voor de opvolgstap. Kinderwagenbak, badje, maxi cosi (eigenlijk tijdens t slapen nog newborn insert nodig, nu doen we maar 'n spuugdoekje naast haar hoofd tegen 't ergste wiebelen) Best lastig..
De "haal het schuimrubber onderuit de insert"-tip was je al wel bekend?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_160377994
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:20 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Hier werkte naar zijn eigen kamer wel goed. Als hij dan sliep, sliep ik ook een stuk beter en wij maakten op de een of andere manier elkaar wakker. Nu nog steeds als ik tijdens een voeding in slaap val. Drie kwartier later worden we allebei wakkeer :') Qua aantal keren wakker maakte het in het begin weinig verschil, maar tegenwoordig hebben we meestal nachten met 2 keer wakker (maar dat kan natuurlijk ook ergens anders door komen)

Verander hem in haar en je hebt mijn +1 :Y
M. kwam 2-3x per nacht en op een gegeven moment wilde ik het toch proberen op haar eigen kamer, omdat ik nog slechter sliep van de geluiden die zij maakt 's nachts. Ze kwam vrijwel direct nog maar 1x per nacht voor een voeding, waarbij ik merkte dat ze steeds minder behoefte had aan melk maar gewoon wakker werd. Daarna werd het ineens alleen nog in de vroege ochtend. (Ik hoor haar overigens vaak genoeg nog kletsen of uhuh-en 's nachts maar ze komt niet voor een voeding).

Ik weet alleen niet of het het proberen waard is voor kindjes die nog vaker komen 's nachts. De eerste keer op de eigen kamer was hier namelijk geen succes (de nachten gingen van doorslapen naar heel slecht.) Ik heb daarna gewacht tot ze niet meer iedere 2 uur wakker werd en steeds iets langer de tijd tussen ertussen liet. Eigen kamertje was hier op dat moment misschien net het extra zetje naar het ritme waar ze zelf al naar onderweg was. Ze was overigens 6 maanden toen ze naar haar eigen kamer over ging.
pi_160378645
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

De "haal het schuimrubber onderuit de insert"-tip was je al wel bekend?
Ik heb daar geen schuimrubber geloof ik? Heb alleen een inlegstuk 'rond' haar hoofd, maar haar hoofd is te groot :')

Mineola, die spekkies he O+ plooitjes tellen O+ Maar maat 68-74 met 3 maanden vind ik zelf wel wat overdreven. Elke maand nieuwe kleertjes, haha! Ach, ze doet 't goed O+ (en dat shoppen is best leuk :@ )

Luna, nog babysaurustips, behalve de schoentjes?

Vlindur, welke ring heb je gezien? (mag ook per PM) Ik heb hem nog niet binnen, kon 10-12 weken duren, maar zodra 'ie binnen is, zal ik hem showen. Was ook best duur ja :X maar zoooo mooooooi O+

Succes vannacht voor wie dat nodig heeft :*
  woensdag 2 maart 2016 @ 22:04:45 #208
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160378903
Omg Bloesem, wat een verschil :D

Wij hebben nu de maxicosi van vrienden te leen, omdat onze mini half dubbelgeklapt in de onze ligt. Op de terugrit vanuit het ziekenhuis hebben we zijn ruggetje gestut met een paar luiers :') anders lag hij echt met zn kin op zn borst, vond ik zo eng :X

We hebben zelf een maxi cosi cabriofix, en dochter paste daar met 15 maanden nog steeds eigenlijk wel in :')
pi_160378992
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:58 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Luna, nog babysaurustips, behalve de schoentjes?
Niet echt, vrees ik. Ketel heeft nog best lang in de wagenbak gepast - het was best een grote, en hij is niet zo superbeweeglijk dus geen gevaar voor eruit klimmen. Qua badje misschien samen in bad/douchen?
pi_160379103
Onze bingokaart is vol, we zijn nu alledrie ziek. Ik ben sinds half 7 bezig om J in bed te krijgen :{
pi_160379349
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:20 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

En als het zo tocht rond zn hoofd, is een muts dan niet handig, of is dat een open deur? En misschien even een paar uurtjes oppas zoeken zodat je even bij kan slapen? Sterkte iig!

Ik heb een Yepp stoeltje klaar liggen, voor op mijn oude Batavus. Tel de dagen af totdat ik weer kan fietsen en dus mobiel ben. Mn man heeft de auto altijd mee naar zn werk.
Ik ga hem vanaf volgende week laten wennen bij de GO :Y

Muts dacht ik eerst ook maar las allemaal verhalen over vergrootte kans op wiegendood door met muts slapen na 3 maanden. Toen durfde ik niet meer. :X Ik heb nu een ander hoeslaken op zijn bed gedaan, beetje flanellen achtig. En de zijkanten en stukje aan de bovenkant afgedekt zodat het niet zo tocht.

Maar oudste is nu ineens heel ziek. Was aan het ijlen net. Begint ineens te roepen: POORT! Wat poort? Ja daar is een poort en ik kan er niet doorheen!
Ik heb het daar niet zo op :X paracetamol krijgen we er niet in, heb alles uit de kast getrokken. Zal wel een onrustig nachtje worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Estrys op 02-03-2016 22:35:01 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 2 maart 2016 @ 22:47:34 #212
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160380474
Sterkte dan Estrys :X
pi_160380643
Oeff ik heb echt zo te doen met de mama's die zo weinig slaap krijgen. Wat ontzettend heftig.
Ik wou dat ik iets kon doen om te helpen. Ik meld het nog maar een keer: ik woon in midden NL en wil echt met alle liefde een keer oppassen of een pan eten brengen of op een andere manier helpen.

Verder grijze haren en korte babyplukjes (op mijn eigen hoofd). Check!

En ik heb bijgelezen over prima stats.

En ehh verder weet ik het niet meer zo goed.

Werkendes moeders, denken jullie bij het doorgeven van de belasting aan de inkomensafhankelijke combinatiekorting? Zonde om te laten liggen! *O*
pi_160382739
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 22:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik ga hem vanaf volgende week laten wennen bij de GO :Y

Muts dacht ik eerst ook maar las allemaal verhalen over vergrootte kans op wiegendood door met muts slapen na 3 maanden. Toen durfde ik niet meer. :X Ik heb nu een ander hoeslaken op zijn bed gedaan, beetje flanellen achtig. En de zijkanten en stukje aan de bovenkant afgedekt zodat het niet zo tocht.

Maar oudste is nu ineens heel ziek. Was aan het ijlen net. Begint ineens te roepen: POORT! Wat poort? Ja daar is een poort en ik kan er niet doorheen!
Ik heb het daar niet zo op :X paracetamol krijgen we er niet in, heb alles uit de kast getrokken. Zal wel een onrustig nachtje worden.
Wij hebben nog steeds flanellen doeken in zijn wiegje liggen, die heeft de kraam er ooit ingedaan (uiteraard wel verschoond enzo :D) en hebben we zo gehouden.

Ik las tijdens m'n EHBO cursus over koortsstuipen. Nooit geweten dat die geregeld voorkomen bij kinderen mrt koorts. Het klonk als iets waar ik toch wel flink van zou schrikken. Ik hoop dat het meevalt en hij na een goede nachtrust zich morgen een stuk beter voelt.

Missladybug, dat klinkt als een goed woord om morgen even te googelen, nog nooit van gehoord.
pi_160383801
:O :Z

Ik zat me net te bedenken dat W. misschien toe is aan zijn eigen kamer, las ik dat jullie het hier ook over hebben.

Nu man ziek is hoest hij nogal en daar wordt
w. dus ook steeds wakker van. En normaliter wordt ik 1 of 2 keer per nacht wakker omdat W. vrolijk tegen zijn knuffelaap ligt te babbelen. Ervaring leert dat ik hem dan beter kan laten liggen; als ik hem pak voor een voeding duurt het ellendiglang voor ie weer slaapt, al babbelend is ie na 10 minuten weer vertrokken. Ik denk dat we allemaal rustiger slapen als W naar zn eigen kamertje gaat, maar bwuh, hijs al zo groot dan ineens :'(
pi_160383894
Inkomensafhankelijke combinatiekorting O+ Helaas dit jaar nog geen recht op, volgend jaar wel! Wij krijgen sowieso een mooi potje terug (huis gekocht en hra per jaar)

Estrys hoe is vannacht gegaan?

Ik ga morgenavond kijken hoe het bevalt met G op zijn eigen kamer. Als t goed gaat hoeven we nl geen nieuw ledikant te kopen voor naast ons bed
  donderdag 3 maart 2016 @ 07:25:23 #217
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160383904
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 00:46 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Missladybug, dat klinkt als een goed woord om morgen even te googelen, nog nooit van gehoord.
geldt voor ons pas voor volgend jaar, je kind moet minimaal 6 maanden op hetzelfde adres als de ouder staan ingeschreven. Helaas kon ik L pas inschrijven per 21 juli. :P

Je kunt het natuurlijk wel aanvragen bij je voorlopige aanslag inkomstenbelasting 2016.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_160383946
Same here, wij slapen zelf veel beter als mini op d'r eigen kamer ligt :s) ze lijkt het zelf ook prima te vinden, ze slaapt goed. Ligt al sinds 4wkn oud op d'r eigen kamer maar sinds een week of twee slaapt ze er echt de hele nacht ;).

Of nouja.. Vanochtend om half 5 hoorde ik dr weer, speen kwijt en brabbelen. Na 4x speen terug gedaan te hebben was ik het heen en weer lopen beu en heb ik haar lekker bij ons in bed gelegd. Twee armpjes om m'n nek en haar gezichtje in m'n nek begraven O+.

En oef ik had net de smerigste poepluier tot nu toe, gadsiederrie :X. Nadeel van de comfortvoeding laten we maar zeggen. Damn.

Hoe is het gegaan vannacht estrys en met je grote? Dat ijlen vind ik ook niks, pff.
pi_160384316
Het ging wel redelijk hoor. Het was 1.30-4.30. Zonder fles zelfs. Maar na die van 1.30 kon hij niet meer slapen vanwege een verstopte neus. Dus ik zei tegen mijn man of hij even zoutoplossing wilde pakken. Beneden, in het mandje op het aanrecht. Duurde al best lang, komt ie boven met oogdruppels :D uit de verbanddoos die ook op het aanrecht stond. Dus dat leverde nog even wat gesnauw over en weer op :P Daarna viel A langzaam in slaap naast me terwijl hij mijn handje vasthield en naar mij keek O+

Grote was stil vannacht. Ben nog een keer gaan kijken. Koorts is iets gezakt gelukkig.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_160384392
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 07:25 schreef Mariposas het volgende:

[..]

geldt voor ons pas voor volgend jaar, je kind moet minimaal 6 maanden op hetzelfde adres als de ouder staan ingeschreven. Helaas kon ik L pas inschrijven per 21 juli. :P

Je kunt het natuurlijk wel aanvragen bij je voorlopige aanslag inkomstenbelasting 2016.
Gaat zeker over heel 2015?

S. is van augustus, dus nu wel 6 maanden ingeschreven, maar als ze alleen over heel 2015 gaan dan weer niet.

Per april ben ik werkloos, dus dan krijg ik volgend jaar waarschijnlijk niks }:|
pi_160384421
Sterkte Estrys :* Dat ijlen lijkt me ook erg naar.

Ketel is ook nog steeds niet lekker. Gisteravond leek hij weer goed vrolijk, maar 's nachts was het weer veel jammeren. Sliep eigenlijk op me of aan de borst. En net werd er hysterisch gehuild bij het verschonen. Mijn mupke. :'( Koorts is wel aan het dalen gelukkig.

En ondertussen voel ik me ook schuldig naar mijn werk, want we zijn maar een klein bedrijf en mijn collega staat er vandaag alleen voor. Tuurlijk, mijn kind is belangrijker dan werk enzo, maar het voelt toch lullig.
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:05:27 #222
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160384631
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 08:44 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Gaat zeker over heel 2015?

S. is van augustus, dus nu wel 6 maanden ingeschreven, maar als ze alleen over heel 2015 gaan dan weer niet.

Per april ben ik werkloos, dus dan krijg ik volgend jaar waarschijnlijk niks }:|
Ja moet in 2015 half jaar zijn ingeschreven. En de drempel voor inkomen is heel laag, ca. ¤4500,- inkomen moet je hebben gehad, dus dan kom je wellicht wel in aanmerking. En zeker als je in of na april weer werk vind. Als dat de bedoeling is althans.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:10:07 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160384683
Goeiemorgen mensen!

Ik heb vandaag een hele dag alleen met mn baby! O+! Peuter is naar het kdv en ik heb nog nul plannen.... wat een heerlijkheid!

Vannacht had S de hik na de voeding en bleef er onrustig van, dus heeft ie tegen mij aan geslapen, met zn snoet in mn borst O+
pi_160384772
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:43 schreef Krisvc het volgende:
Jongens, tips voor een moederschip. Sparta of Batavus? En wat was ookalweer een goed zitje?
Hier ook een bloom met een yepp zitje. ^O^
S. 2014
J. 2016
pi_160384819
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:05 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja moet in 2015 half jaar zijn ingeschreven. En de drempel voor inkomen is heel laag, ca. ¤4500,- inkomen moet je hebben gehad, dus dan kom je wellicht wel in aanmerking. En zeker als je in of na april weer werk vind. Als dat de bedoeling is althans.
gaan ze alleen naar mijn inkomen kijken, of kan het ook die van mijn man? Dan redden we het bedrag wel.

De ¤4500,- red ik alleen als de belastingdienst mijn ww ook meerekent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')