Het was iets met de ruggenwervels geloof ik, die pas ver genoeg ontwikkeld zijn als een kind zelf kan gaan/blijven zitten. Ik wacht voor de zekerheid nog liever eventjes, het is toch prutweer.quote:Op woensdag 2 maart 2016 20:32 schreef pinquit het volgende:
[..]
Het gaat er toch om hoe sterk haar nekje is? Volgens mij maakt dat hele 'zelf gaan zitten' niet veel verschil daarin hoor
Hier werkte naar zijn eigen kamer wel goed. Als hij dan sliep, sliep ik ook een stuk beter en wij maakten op de een of andere manier elkaar wakker. Nu nog steeds als ik tijdens een voeding in slaap val. Drie kwartier later worden we allebei wakkeerquote:Op woensdag 2 maart 2016 16:44 schreef Estrys het volgende:
Ik bedacht dat hij het misschien wel koud heeft. Hij heeft altijd een heel koud hoofd 's nachts. Zijn lijf is wel gewoon warm maar zijn hoofd voelt koud. Hij heeft ook geen haar natuurlijken het tocht een beetje bij het hoofdeinde (ik lig er zelf ook daarom weet ik dat) dat is namelijk vlakbij het raam. Vannacht eens proberen het warmer te krijgen. of andersom in zn bed ofzo. Weg van het raam. Ge wit oit noit nie zeggen wij dan
of toch naar zijn eigen kamer![]()
Ik zei dit gister nog op de opvang, toen ik een liggend kind in een winterjas probeerde te hijsen omdat hij niet in z'n winterpak meer past (maat 74-80). Best onhandig, zo'n grote brede logge baby. Maar vijf buikrollen daarentegenquote:Op woensdag 2 maart 2016 18:41 schreef Bloesem. het volgende:
Mijn baby is te groot voor haar leeftijd.. Ze past allerlei dingen niet meer, maar is in ontwikkeling nog te jong voor de opvolgstap. Kinderwagenbak, badje, maxi cosi (eigenlijk tijdens t slapen nog newborn insert nodig, nu doen we maar 'n spuugdoekje naast haar hoofd tegen 't ergste wiebelen) Best lastig..
De "haal het schuimrubber onderuit de insert"-tip was je al wel bekend?quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:41 schreef Bloesem. het volgende:
voor iedereen met slaapgebrek en babytjes die veel moeten huilen of een geheel eigen ritme aanhouden. Lijkt me zo ontzettend zwaar om dat vol te moeten houden. Ik doe gewoon nog een keer kus
Mijn baby is te groot voor haar leeftijd.. Ze past allerlei dingen niet meer, maar is in ontwikkeling nog te jong voor de opvolgstap. Kinderwagenbak, badje, maxi cosi (eigenlijk tijdens t slapen nog newborn insert nodig, nu doen we maar 'n spuugdoekje naast haar hoofd tegen 't ergste wiebelen) Best lastig..
Verander hem in haar en je hebt mijn +1quote:Op woensdag 2 maart 2016 21:20 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hier werkte naar zijn eigen kamer wel goed. Als hij dan sliep, sliep ik ook een stuk beter en wij maakten op de een of andere manier elkaar wakker. Nu nog steeds als ik tijdens een voeding in slaap val. Drie kwartier later worden we allebei wakkeerQua aantal keren wakker maakte het in het begin weinig verschil, maar tegenwoordig hebben we meestal nachten met 2 keer wakker (maar dat kan natuurlijk ook ergens anders door komen)
Ik heb daar geen schuimrubber geloof ik? Heb alleen een inlegstuk 'rond' haar hoofd, maar haar hoofd is te grootquote:Op woensdag 2 maart 2016 21:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De "haal het schuimrubber onderuit de insert"-tip was je al wel bekend?
Niet echt, vrees ik. Ketel heeft nog best lang in de wagenbak gepast - het was best een grote, en hij is niet zo superbeweeglijk dus geen gevaar voor eruit klimmen. Qua badje misschien samen in bad/douchen?quote:Op woensdag 2 maart 2016 21:58 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Luna, nog babysaurustips, behalve de schoentjes?
Ik ga hem vanaf volgende week laten wennen bij de GOquote:Op woensdag 2 maart 2016 21:20 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hier werkte naar zijn eigen kamer wel goed. Als hij dan sliep, sliep ik ook een stuk beter en wij maakten op de een of andere manier elkaar wakker. Nu nog steeds als ik tijdens een voeding in slaap val. Drie kwartier later worden we allebei wakkeerQua aantal keren wakker maakte het in het begin weinig verschil, maar tegenwoordig hebben we meestal nachten met 2 keer wakker (maar dat kan natuurlijk ook ergens anders door komen)
En als het zo tocht rond zn hoofd, is een muts dan niet handig, of is dat een open deur? En misschien even een paar uurtjes oppas zoeken zodat je even bij kan slapen? Sterkte iig!
Ik heb een Yepp stoeltje klaar liggen, voor op mijn oude Batavus. Tel de dagen af totdat ik weer kan fietsen en dus mobiel ben. Mn man heeft de auto altijd mee naar zn werk.
Wij hebben nog steeds flanellen doeken in zijn wiegje liggen, die heeft de kraam er ooit ingedaan (uiteraard wel verschoond enzoquote:Op woensdag 2 maart 2016 22:16 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik ga hem vanaf volgende week laten wennen bij de GO![]()
Muts dacht ik eerst ook maar las allemaal verhalen over vergrootte kans op wiegendood door met muts slapen na 3 maanden. Toen durfde ik niet meer.Ik heb nu een ander hoeslaken op zijn bed gedaan, beetje flanellen achtig. En de zijkanten en stukje aan de bovenkant afgedekt zodat het niet zo tocht.
Maar oudste is nu ineens heel ziek. Was aan het ijlen net. Begint ineens te roepen: POORT! Wat poort? Ja daar is een poort en ik kan er niet doorheen!
Ik heb het daar niet zo opparacetamol krijgen we er niet in, heb alles uit de kast getrokken. Zal wel een onrustig nachtje worden.
geldt voor ons pas voor volgend jaar, je kind moet minimaal 6 maanden op hetzelfde adres als de ouder staan ingeschreven. Helaas kon ik L pas inschrijven per 21 juli.quote:Op donderdag 3 maart 2016 00:46 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Missladybug, dat klinkt als een goed woord om morgen even te googelen, nog nooit van gehoord.
Gaat zeker over heel 2015?quote:Op donderdag 3 maart 2016 07:25 schreef Mariposas het volgende:
[..]
geldt voor ons pas voor volgend jaar, je kind moet minimaal 6 maanden op hetzelfde adres als de ouder staan ingeschreven. Helaas kon ik L pas inschrijven per 21 juli.
Je kunt het natuurlijk wel aanvragen bij je voorlopige aanslag inkomstenbelasting 2016.
Ja moet in 2015 half jaar zijn ingeschreven. En de drempel voor inkomen is heel laag, ca. ¤4500,- inkomen moet je hebben gehad, dus dan kom je wellicht wel in aanmerking. En zeker als je in of na april weer werk vind. Als dat de bedoeling is althans.quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:44 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Gaat zeker over heel 2015?
S. is van augustus, dus nu wel 6 maanden ingeschreven, maar als ze alleen over heel 2015 gaan dan weer niet.
Per april ben ik werkloos, dus dan krijg ik volgend jaar waarschijnlijk niks
Hier ook een bloom met een yepp zitje.quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:43 schreef Krisvc het volgende:
Jongens, tips voor een moederschip. Sparta of Batavus? En wat was ookalweer een goed zitje?
gaan ze alleen naar mijn inkomen kijken, of kan het ook die van mijn man? Dan redden we het bedrag wel.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:05 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ja moet in 2015 half jaar zijn ingeschreven. En de drempel voor inkomen is heel laag, ca. ¤4500,- inkomen moet je hebben gehad, dus dan kom je wellicht wel in aanmerking. En zeker als je in of na april weer werk vind. Als dat de bedoeling is althans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |