abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160324339
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:43 schreef Viskarretje het volgende:

[..]

WIJ, dus alle mensen van de wereld.

Users als Baas_bas die beweren dat mensen met kwade bedoelingen geen mensen zijn die kan ik bij voorbaat al niet serieus nemen. Die symboliek/retoriek van PVV stemmertjes toch altijd :')

Wees eens realistisch voordat je de wereld wilt verbeteren en kom eens met feiten.

Probeer het desnoods.

Je hebt gelijk, mocht ik een soortgelijke situatie als het Bataclan meemaken zal ik ze vragen met mij in gesprek te gaan.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_160324391
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:48 schreef esv7 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, mocht ik een soortgelijke situatie als het Bataclan meemaken zal ik ze vragen met mij in gesprek te gaan.
Ik wil juist dat dat soort dingen niet gebeuren, geweld moet stoppen. Zowel in europa als in het midden-oosten. Er moet een soort "verlichting" komen dat bloed vergieten niet de oplossing is. Mensen moeten echt eens te rade gaan of tegenreacties wel iets oplost. Je zorgt op die manier dat de ellende voorgezet gaat worden, ..steeds maar weer.

Daar heb ik het over in dit topic.
pi_160324440
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:49 schreef Viskarretje het volgende:

[..]

Ik wil juist dat dat soort dingen niet gebeuren, geweld moet stoppen. Zowel in europa als in het midden-oosten. Er moet een soort "verlichting" komen dat bloed vergieten niet de oplossing is.

Daar heb ik het over in dit topic.
Daar ben ik het volledig mee eens, alleen denk ik niet dat het realistisch is om te verwachten dat dit gaat gebeuren.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  maandag 29 februari 2016 @ 20:52:25 #54
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_160324462
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:40 schreef Viskarretje het volgende:

[..]

Dus geweld is de oplossing volgens jou?
Nee , maar wat je zaait zul je oogsten, laat ze allemaal maar kapot geschoten worden, net zolang tot het licht een keer aangaat, ik heb ook niet meer de illusie dat je gelovigen op andere gedachten kunt brengen, ze zullen zelf moeten ondervinden hoe fantastisch dat geloof is.
Geloof is een abstract gegeven dat word bepaald door alle beoefenaars en niet alleen het clubje waarvan de gutmensch zegt dat het de "ware" moslims zijn en IS terrorsiten geen "echte" moslims zijn.
Het is geen kersen pikken waarbij je alleen de lekkere plukt, alle moslims horen erbij dus ook de miz nogal royale groep etterbakken, jouw 99,9% is een ridicuul getal.

Of ik in het algemeen wil dat mensen worden dood geschoten? nee, maar daar maak ik af en toe uitzonderingen op als de gelegenheid er om roept, dit is zo'n gelegenheid waarbij "lieve nederlandse jongetjes" zijn gaan heulen met het tuig om gruwelijkheden te begaan en hebben daarbij, geheel terecht, het deksel op de neus gekregen, eigen bult dikke schuld,je was gewaarschuwt en wie niet luisteren wil moet maar voelen.
pi_160324614
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:51 schreef esv7 het volgende:

[..]

Daar ben ik het volledig mee eens, alleen denk ik niet dat het realistisch is om te verwachten dat dit gaat gebeuren.
Nét zo onrealistisch om te denken dat oorlog ooit vanzelf stopt. Ik ben er écht oprecht verbaasd over dat mensen (met al hun rationele vermogens die ze hebben) echt overtuigd zijn dat geweld ook maar iets oplost. Ik vind dat echt verbazingwekkend en beangstigend tegelijk. Feitelijk zijn IS-strijders ook mensen namelijk.

Hoe een wezen als een mens zo onderling kan ontsporen, ..dat dient uitgezocht te worden. Ik denk namelijk niet dat een mens geboren wordt om hun eigen soortgenoten te vermoorden. Is de haat jegens westerlingen dan op een bepaalde manier te begrijpen? Ik durf soms bijna te geloven dat de religieuze tendens niet eens echt aan de orde is namelijk, Er moét meer aan de hand zijn om die kwade bedoelingen enigszins in de context te "passen".

[ Bericht 3% gewijzigd door Viskarretje op 29-02-2016 21:08:06 ]
  maandag 29 februari 2016 @ 21:01:44 #56
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_160324780
Moorden is hartstikke leuk, en doodgaan is een feest!!!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  maandag 29 februari 2016 @ 21:09:34 #57
427108 flufffy
totò schillaci
pi_160325145
ze mochten ook wel blijven leven van mij, voorwaarde is wel dat ze iedere dag langzaam lijden dan :')
pi_160325209
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:52 schreef robber57 het volgende:

[..]

Nee , maar wat je zaait zul je oogsten, laat ze allemaal maar kapot geschoten worden, net zolang tot het licht een keer aangaat, ik heb ook niet meer de illusie dat je gelovigen op andere gedachten kunt brengen, ze zullen zelf moeten ondervinden hoe fantastisch dat geloof is.
Geloof is een abstract gegeven dat word bepaald door alle beoefenaars en niet alleen het clubje waarvan de gutmensch zegt dat het de "ware" moslims zijn en IS terrorsiten geen "echte" moslims zijn.
Het is geen kersen pikken waarbij je alleen de lekkere plukt, alle moslims horen erbij dus ook de miz nogal royale groep etterbakken, jouw 99,9% is een ridicuul getal.

Of ik in het algemeen wil dat mensen worden dood geschoten? nee, maar daar maak ik af en toe uitzonderingen op als de gelegenheid er om roept, dit is zo'n gelegenheid waarbij "lieve nederlandse jongetjes" zijn gaan heulen met het tuig om gruwelijkheden te begaan en hebben daarbij, geheel terecht, het deksel op de neus gekregen, eigen bult dikke schuld,je was gewaarschuwt en wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Hoe zou het volgens jou opgelost kunnen worden dan?
  maandag 29 februari 2016 @ 21:23:53 #59
451005 Grems
Clown World
pi_160325691
De vredesreligie een waanidee noemen :')

Vreselijk inderdaad dat mensen die zich vrijwillig aansluiten bij een genocidale, alle hatende slachtclub aansluiten door medeleden afgeslacht worden.

Je zou het ook zuiver Darwinisme kunnen noemen.
  maandag 29 februari 2016 @ 21:26:27 #60
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_160325804
nvm
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_160325886
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:31 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Welk principe? Dat volgens de islam overal dood en verderf gepleegd moet worden?

[..]

Wat bedoel je precies? Ik vind wat er in de islam staat echt niet kunnen. Als je daar een voorstander van bent ben je niet echt menswaardig
Het probleem is dat jij denkt dat iedere moslim die zuivere islam volledig omarmd. Je komt namelijk over als iemand die stelt dat iedere moslim radicaal en extremistisch is. Een geweldige misvatting kan ik je zeggen.

Dan begeef je je op uiterst radicale/gevaarlijke gedachten.
  maandag 29 februari 2016 @ 21:31:34 #62
451005 Grems
Clown World
pi_160326027
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:28 schreef Viskarretje het volgende:

[..]

Het probleem is dat jij denkt dat iedere moslim die zuivere islam omarmd. Je komt namelijk over als iemand die stelt dat iedere moslim radicaal en extremistisch is.

Dan begeef je je op uiterst radicale/gevaarlijke gedachten.
Het feit dat een totalitaire haatideologie ook leden heeft die toch de voorkeur geven aan een enigszins leefbare wereld pleit niet voor de ideologie.
pi_160326100
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:23 schreef Grems het volgende:
De vredesreligie een waanidee noemen :')

Vreselijk inderdaad dat mensen die zich vrijwillig aansluiten bij een genocidale, alle hatende slachtclub aansluiten door medeleden afgeslacht worden.

Je zou het ook zuiver Darwinisme kunnen noemen.
Je zou je ook af kunnen vragen waarom mensen tot zulke dingen in staat zijn. Een mens wordt in mijn optiek nog altijd niet geboren om een "slachtmachine" te worden. Daar zit een diepgewortelde redenen achter die onderzocht dient te worden.
  maandag 29 februari 2016 @ 21:34:17 #64
451005 Grems
Clown World
pi_160326138
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:33 schreef Viskarretje het volgende:

[..]

Je zou je ook af kunnen vragen waarom mensen tot zulke dingen in staat zijn. Een mens wordt in mijn optiek nog altijd niet geboren om een "slachtmachine" te worden :)
Indoctrinatie vanaf de geboorte. Lijkt mij niet zo complex.
  maandag 29 februari 2016 @ 21:34:29 #65
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_160326150
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:28 schreef Viskarretje het volgende:
Het probleem is dat jij denkt dat iedere moslim die zuivere islam volledig omarmd. Je komt namelijk over als iemand die stelt dat iedere moslim radicaal en extremistisch is. Een geweldige misvatting kan ik je zeggen.

De Islam in zuivere vorm is van zichzelf al extremistisch.

Wie fundamentalistisch boeddhist is, zal een of andere vage hippie worden. Wie fundamentalistisch moslim is, een oorlogszuchtige.
pi_160326185
Ik heb geen medelijden met mensen die er zelf voor kiezen om naar dat gebied af te reizen, mee te vechten en vervolgens worden gedood.

Stel ze werden gedwongen, dan is het een ander verhaal, maar dat is hier niet het geval.
  Eindredactie Games maandag 29 februari 2016 @ 21:35:43 #67
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_160326189
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:18 schreef Viskarretje het volgende:

Toen mijn opa dood ging stond ik ook niet te lachen, .. :{
Wilde je opa ook onschuldige mensen doden :?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_160326261
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:34 schreef Grems het volgende:

[..]

Indoctrinatie vanaf de geboorte. Lijkt mij niet zo complex.
Jij denkt dat een jong kind zulks een "complexe" ideeën in de context kan plaatsen? Die weet echt nog niet wat zo'n kalifaat inhoudt. Ik zou graag willen weten wat er ze ingefluisterd word.
  maandag 29 februari 2016 @ 21:40:13 #69
451005 Grems
Clown World
pi_160326383
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:37 schreef Viskarretje het volgende:

[..]

Jij denkt dat een jong kind zulks een "complexe" ideeën in de context kan plaatsen? Die weet echt nog niet wat zo'n kalifaat inhoudt. Ik zou graag willen weten wat er ze ingefluisterd word.
Hoe complex is het concept dat iedereen die niet bij onze stam hoort dood moet? Verder hoeft een voetsoldaat niets in een context te plaatsen. Een moslim hoeft alleen te gehoorzamen.
pi_160326498
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:34 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Wie fundamentalistisch boeddhist is, zal een of andere vage hippie worden. Wie fundamentalistisch moslim is, een oorlogszuchtige.
Dat maakt het juist zo interessant. Dat kwaadaardige moet toch ergens vandaan komen. Een mens heeft wel meer aan zijn hoofd dan dood en verderf kweken. Overleven bijvoorbeeld.
  maandag 29 februari 2016 @ 21:44:49 #71
451005 Grems
Clown World
pi_160326582
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:42 schreef Viskarretje het volgende:

[..]

Dat maakt het juist zo interessant. Dat kwaadaardige moet toch ergens vandaan komen, ..
Vanuit de islam. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.
pi_160326701
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:44 schreef Grems het volgende:

[..]

Op zichzelf heeft ieder woord, beeld, geluid, machthebbende "status" (etc..) geen enkele betekenis. Woorden zijn bijvoorbeeld bedacht door de mens die daar vervolgens mee kan communiceren om de wereld om zich heen dragelijkheid en duidelijkheid te verschaffen. Alles is feitelijk terug te brengen naar die fantasieën / fanta-betekenissen die mensen zelf bedacht hebben. Een schijnwerkelijkheid als resultaat. Verschillende religieuze "overtuigingen" en ethisch besef zijn daar enkele duidelijke voorbeelden van. Ze kunnen vreselijke gevolgen hebben.

De mens kent geen god, ..de mens is het eigenlijk zelf.

[ Bericht 2% gewijzigd door Viskarretje op 29-02-2016 21:56:03 ]
pi_160327751
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:34 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Het vreemde van deze gewaarwording is dat die fundamentalistische middelen (religieus middel) nogal overwoekeren over het doel op zichzelf, namelijk: een gezamenlijk goed leven hebben in een wereld waarbij nu eenmaal verschillende mensen met andere gedachten bestaan. In plaats daarvan distantiëren ze zich van hen en vormen ze een stoïcijnse houding tegenover ongelovigen, soms zelfs afwijzend. Een recept voor discriminatie, onderdrukking en meer van dat soort zaken is geboren.
pi_160327926
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:44 schreef Grems het volgende:

[..]

Geschreven woorden hebben geen macht op zichzelf. Het zijn de mensen zelf die ficties zijn gaan interpreteren als geldige hypothesen. Ik hecht daar niet zoveel waarde aan.
  maandag 29 februari 2016 @ 22:22:08 #75
451005 Grems
Clown World
pi_160327953
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 22:21 schreef Viskarretje het volgende:

[..]

Geschreven woorden hebben geen macht op zichzelf. Het zijn de mensen zelf die ficties zijn gaan interpreteren als geldige hypothesen. Ik hecht daar zelf 0% waarde aan :)
1.6 miljard moslims denken daar anders over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')