abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160706300
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 07:42 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het geboorteregister registreert geboortes, levenloze kinderen zijn nooit geboren, dit is waanzin.
nooit geboren? hoe dacht jij dan dat die baby eruit komt dan?
:|W
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_160706350
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 07:54 schreef simmu het volgende:

[..]

Dood of levend, ze zijn allebei geboren.

Alleen de ene is dood geboren, de andere levend geboren. En dat is een flink verschil.

"Geboren" is dan ook niet de issue. Het gaat om "dood" of "levend".
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 16 maart 2016 @ 08:00:16 #203
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160706360
ik vond het voorbeeld van de tweeling wel cru, eentje dood geboren de andere na 4 dagen overleden, ene wordt wel erkent, de andere niet, dat lijkt en voelt krom
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_160712361
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 07:54 schreef simmu het volgende:

[..]

Scherp, direct nadat ik het typte, bedacht ik me dit inderdaad, maar had geen zin het aan te passen omdat ik op mijn mobiel zat 8)7

Wat mij betreft komen alleen levend geboren baby's in het geboorteregister, omdat het geboorteregister erdoor vertroebeld, maar nog belangrijker omdat het onduidelijk is waar de grens moet worden getrokken tussen wel en niet registreren. Hoe zit het bijvoorbeeld met een bevruchte eicel, foetus, miskraam of abortus? Levend of dood is wat dat betreft een vrij duidelijke grens die objectief door een deskundig arts kan worden vastgesteld.

Ik heb overigens geen probleem met een apart register, maar zoiets bestaat volgens mij al.
pi_160712573
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 07:42 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het geboorteregister registreert geboortes, levenloze kinderen zijn nooit geboren, dit is waanzin.
Het geboorteregister registreert levens geboren kinderen.
  woensdag 16 maart 2016 @ 13:21:57 #206
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160712575
Ik wil bij deze al mijn zaadlozingen laten erkennen.
pi_160712602
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:21 schreef Physsic het volgende:
Het geboorteregister registreert levens geboren kinderen.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:12 schreef Childofthe90s het volgende:
Scherp, direct nadat ik het typte, bedacht ik me dit inderdaad, maar had geen zin het aan te passen omdat ik op mijn mobiel zat 8)7
  woensdag 16 maart 2016 @ 13:32:43 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160712815
quote:

[..]

Wat mij betreft komen alleen levend geboren baby's in het geboorteregister, omdat het geboorteregister erdoor vertroebeld, maar nog belangrijker omdat het onduidelijk is waar de grens moet worden getrokken tussen wel en niet registreren. Hoe zit het bijvoorbeeld met een bevruchte eicel, foetus, miskraam of abortus? Levend of dood is wat dat betreft een vrij duidelijke grens die objectief door een deskundig arts kan worden vastgesteld.

Ik heb overigens geen probleem met een apart register, maar zoiets bestaat volgens mij al.
Hoeveel last heb je er nou werkelijk van als doodgeboren kinderen die na 24 weken zwangerschap geboren worden ook in dat register komen?
Dat wanneer iemand inlogt op mijnoverheid.nl hij/zij die kinderen ook gewoon ziet staan?

Dat overheid en ICT een grote faal is was al bekend, maar dat ze dit niet zouden kunnen implementeren lijkt me de grootste nonsens die Plasterk maar kan verzinnen.

Als een kind na de geboorte een half uur leeft komt het ook in het register, maar kennelijk hoeven de ouders dan niet al die "bescherming van de persoonlijke levenssfeer" te genieten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160712946
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 07:27 schreef paddy het volgende:
Lastigvallen met je verdriet? Teveel werk om die enkele naam toe te voegen?

In deze PC tijdperk zou dit toch nauwelijks een moeite moeten zijn.Sommige mensen doen alsof we nog in de perkamenten tijd zitten wanneer ik hier zo lees.

Meerderheid Kamer is het ermee eens trouwens.
Uiteraard, fuck de doelstelling van de wet en wetssystematiek, wat heeft de wetgever daar nou mee te maken? Laten we daar lekker in gaan rommelen om te scoren met sentimentele redenen, de ambtenaren ruimen onze rotzooi wel weer op en als dat lang duurt en veel geld kost kunnen we de minister weer scherp ondervragen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160713408
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoeveel last heb je er nou werkelijk van als doodgeboren kinderen die na 24 weken zwangerschap geboren worden ook in dat register komen?
Dat wanneer iemand inlogt op mijnoverheid.nl hij/zij die kinderen ook gewoon ziet staan?

Dat overheid en ICT een grote faal is was al bekend, maar dat ze dit niet zouden kunnen implementeren lijkt me de grootste nonsens die Plasterk maar kan verzinnen.

Als een kind na de geboorte een half uur leeft komt het ook in het register, maar kennelijk hoeven de ouders dan niet al die "bescherming van de persoonlijke levenssfeer" te genieten.
Ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die juist niet willen dat 500 instanties kunnen zien dat ze al meerdere levenloosgeboren kinderen hebben gehad.
pi_160713602
quote:
Ik heb er ook geen last van als een gebaarde drol of iemands kat er instaat, maar dat is het punt niet.
  woensdag 16 maart 2016 @ 15:01:59 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160714681
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 14:12 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik heb er ook geen last van als een gebaarde drol of iemands kat er instaat, maar dat is het punt niet.
Of je houdt de discussie even fatsoenlijk.
Een kind waarvan je zwanger bent wordt gewoon geboren, ongeacht of het met 37 weken in je lichaam overlijdt of niet. En er staat in je gegevens op mijnoverheid.nl nou eenmaal een tabblad kinderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160714853
quote:

[..]

uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat die grens tussen leven en dood niet altijd zo helder is. soms kunnen ze niet permanent monitoren op hartslag. van mijn jongste is het exacte tijdstip van overlijden niet bekend, ze luisteren af en toe naar het hart, maar zeker niet permanent. zo ook bij een bevalling, soms is domweg niet te zeggen of het kind geademd heeft of niet.

zonder meer hebben we het over kinderen geboren na 24 weken zwangerschap. dus al die dingen die je noemt, een bevruchte eicel, foetus, miskraam of abortus, zijn allemaal niet relevant hierin.
  woensdag 16 maart 2016 @ 15:19:02 #214
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_160715038
quote:

[..]

Het benodigde geld kan beter worden gebruikt dan doodgeborenen een burgerservicenummer te geven waar ze niks aan hebben.

Het register is bedoeld zodat de overheid weet wie welke rechten en plichten ze hebben tegenover die burger, niet om hysterische trutjes een virtuele zakdoek aan te bieden.
Permanent Verbannen
  woensdag 16 maart 2016 @ 15:21:21 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160715080
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 15:19 schreef Gerard_Geit het volgende:

[..]

Het benodigde geld kan beter worden gebruikt dan doodgeborenen een burgerservicenummer te geven waar ze niks aan hebben.

Het register is bedoeld zodat de overheid weet wie welke rechten en plichten ze hebben tegenover die burger, niet om hysterische trutjes een virtuele zakdoek aan te bieden.
Dus als een kind een uur na de geboorte overlijdt dan is dat net zo goed niet nodig?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 16 maart 2016 @ 15:22:30 #216
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_160715110
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 15:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus als een kind een uur na de geboorte overlijdt dan is dat net zo goed niet nodig?
Bij de geboorte krijgt een kind ook rechten van de overheid, dus ook voor die 30 minuten, dus zou het wel moeten.

Alhoewel het me, praktisch gezien, onnodig lijkt.
Permanent Verbannen
pi_160715134
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 15:19 schreef Gerard_Geit het volgende:

[..]

nou. kijk eens aan. klaar met de discussie dan. rechten en plichten. als je de plicht hebt om je kind aan te geven en te begraven/cremeren op de correcte manier, heb je dus ook het recht op het burgerservicenummer.
  woensdag 16 maart 2016 @ 15:24:18 #218
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_160715149
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 15:23 schreef simmu het volgende:

[..]

nou. kijk eens aan. klaar met de discussie dan. rechten en plichten. als je de plicht hebt om je kind aan te geven en te begraven/cremeren op de correcte manier, heb je dus ook het recht op het burgerservicenummer.
:')

Nee.
Permanent Verbannen
pi_160715188
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 15:22 schreef Gerard_Geit het volgende:

[..]

Bij de geboorte krijgt een kind ook rechten van de overheid, dus ook voor die 30 minuten, dus zou het wel moeten.

Alhoewel het me, praktisch gezien, onnodig lijkt.
het kan jou dan praktisch gezien onnodig lijken, de zorgverlening denkt daar anders over. sterker nog; doe eens doordenken. zo'n kind heeft die 30 minuten geleefd en ws medische zorg ontvangen. wie zou dat moeten declareren dan?
  woensdag 16 maart 2016 @ 15:27:43 #220
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_160715209
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 15:26 schreef simmu het volgende:

[..]

het kan jou dan praktisch gezien onnodig lijken, de zorgverlening denkt daar anders over. sterker nog; doe eens doordenken. zo'n kind heeft die 30 minuten geleefd en ws medische zorg ontvangen. wie zou dat moeten declareren dan?
Dan verander je dus niks aan de situatie. Kind dat na 30 minuten sterft geef je een nummer, kind dat dood wordt geboren geef je geen nummer.
Permanent Verbannen
pi_160715257
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 15:27 schreef Gerard_Geit het volgende:

[..]

Dan verander je dus niks aan de situatie. Kind dat na 30 minuten sterft geef je een nummer, kind dat dood wordt geboren geef je geen nummer.
en hoe doe je dat dan bij een kind wat bij geboorte gereanimeerd wordt wat niet slaagt?

punt is dat het nu zo krom als een hoepel is. trek het gelijk voor iedereen en je bent van een heleboel gedoe af
  woensdag 16 maart 2016 @ 15:33:57 #222
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_160715299
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 15:30 schreef simmu het volgende:

[..]

en hoe doe je dat dan bij een kind wat bij geboorte gereanimeerd wordt wat niet slaagt?
Direct na de geboorte reanimeren? Het dienstdoende personeel ontslaan.
Permanent Verbannen
pi_160715413
Wat een volk zijn we toch aan het worden. Verdomme altijd iets moeten hebben om over te zeiken en jammeren. Dingen die er totaal niet toedoen. }:|
pi_160715487
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 15:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of je houdt de discussie even fatsoenlijk.
Een kind waarvan je zwanger bent wordt gewoon geboren, ongeacht of het met 37 weken in je lichaam overlijdt of niet. En er staat in je gegevens op mijnoverheid.nl nou eenmaal een tabblad kinderen.
Het wordt geboren, maar niet levend, dat is het punt. Welke grens wil je aanhouden, wanneer wordt een levenloos iets wel of niet opgenomen in het register?
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 15:10 schreef simmu het volgende:
uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat die grens tussen leven en dood niet altijd zo helder is. soms kunnen ze niet permanent monitoren op hartslag. van mijn jongste is het exacte tijdstip van overlijden niet bekend, ze luisteren af en toe naar het hart, maar zeker niet permanent. zo ook bij een bevalling, soms is domweg niet te zeggen of het kind geademd heeft of niet.

zonder meer hebben we het over kinderen geboren na 24 weken zwangerschap. dus al die dingen die je noemt, een bevruchte eicel, foetus, miskraam of abortus, zijn allemaal niet relevant hierin.
Een arts zal niet altijd met zekerheid kunnen zeggen of het kind heeft geleefd, maar kan een indicatie geven en desnoods bij twijfel 'ja' zeggen. Dat we het zouden hebben over 24 weken na zwangerschap is voor jou wellicht zonder meer, maar waarom mag Petra haar dochter van 23,5 weken niet laten opnemen? Een grens is altijd arbitrair, en wat mij betreft is de grens levend of doodgeboren een betere dan 24 weken zwanger.
pi_160715896
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind eigenlijk ook dat overlijdensaktes moeten uitblijven totdat iedereen het overlijden goed en wel verwerkt heeft.
mijn neef is niet echt dood maar elk jaar op zijn verjaardag doe ik alsof (kringfeest enzo, daar wil ik niet heen) dus eigenlijk wil ik ook een overlijdensakte maar daar doen ze dan ook moeilijk over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')