abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:22:01 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160351695
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:12 schreef bijdehand het volgende:

[..]

ja dat is zo. Maar registratie helpt niet bij de verwerking, therapie wel
Wie ben jij om te bepalen dat registratie niet helpt?

Je stelt dat ze therapie nodig hebben om het te verwerken.
Wat moeten ze volgens jou met therapie verwerken? De dood van hun kind? Van dat kind dat niet bestaat?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160352041
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat moeten ze volgens jou met therapie verwerken? De dood van hun kind? Van dat kind dat niet bestaat?
Hoezo zou dat kind niet bestaan hebben? Is het bestaan van een kind werkelijk alleen af te leiden aan een inschrijving in het Basis Registratie Personen? Daarvoor hadden die ouders geen enkele band met het kind?

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:14 schreef simmu het volgende:

[..]

ik ben het met je eens dat er grenzen moeten zijn hoor. maar de grens die er nu ligt is gewoon kut. als je de linkt bekijkt die ik gaf, dan kan je ook lezen dat medici het niet altijd even lekker volgen. dus de ene doodgeborene met 33 weken is de andere niet. de een wordt wel erkend als "ja. dit kind werd geboren bij deze mensen" en de ander op dezelfde termijn niet. leg het toch gewoon vast op die 24 weken grens die al voor meer dingen geldt en klaar.
Ik ben het met je eens dat er duidelijkheid moet zijn. Maar het levend ter wereld komen vind ik een logische stap.
Alles daaronder baseer je op emotie en dan is er geen grens, dan gaat het zo ver als je wilt.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_160352474
quote:

[..]

dat kind heeft een graf, dus het bestaat
De dood moet verwerkt worden, niet dmv registratie in een algemeen systeem
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_160352524
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:16 schreef simmu het volgende:

[..]

dat ben ik niet met je eens. die registratie is een enorme erkenning van zelfs de staat :dit kind was er. die bestond, dit kind is geboren"

en natuurlijk helpt therapie ook (denk ik)
een graf zegt hetzelfde. Of een urn.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:44:51 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160352551
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het bestaat niet als ze inloggen op mijnoverheid.nl en dan bij het tabblad "kinderen" kijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160352599
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:31 schreef Trommeldaris het volgende:
Ik ben het met je eens dat er duidelijkheid moet zijn. Maar het levend ter wereld komen vind ik een logische stap.
Alles daaronder baseer je op emotie en dan is er geen grens, dan gaat het zo ver als je wilt.
kinderen die onder de 24 weken ter wereld komen leven geregeld wel. alleen niet heel lang.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:46:14 #157
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_160352610
quote:
Jij, ja jij bent de reden dat magnetiseurs en chiropractors en gebedsgenezers vergoed worden. :r
“An interesting thing is a good thing.”
pi_160352633
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het bestaat niet als ze inloggen op mijnoverheid.nl en dan bij het tabblad "kinderen" kijken.
Maar het heeft een graf
En anders gewoon therapie zoeken
Meer bureaucratie wil niemand
pi_160352642
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

dat is bullshit
idd. de dood moet verwerkt worden. erknning is dan een hele grote stap.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:47:25 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160352660
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:46 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Jij, ja jij bent de reden dat magnetiseurs en chiropractors en gebedsgenezers vergoed worden. :r
Whut?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160352700
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

een graf zegt hetzelfde. Of een urn.
nee. dat doet het niet, dat durf ik wel te stellen.
pi_160352718
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:47 schreef simmu het volgende:

[..]

dat is bullshit
idd. de dood moet verwerkt worden. erknning is dan een hele grote stap.
erkenning van een overheid. Dat jij, ne man, je ouders, je familie en je vrienden het kind erkennen is niet genoeg?
pi_160352748
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

dan ben je iig geen ouder, daar heb je gelijk in.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:49:42 #164
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_160352761
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Whut?
Laat maar wie ben ik om te oordelen over welke ongerelateerde handelingen helpen een kwaal te verlichten.
“An interesting thing is a good thing.”
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:52:42 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160352915
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar het heeft een graf
En anders gewoon therapie zoeken
Meer bureaucratie wil niemand
Het heeft een graf, de gemeente ontvangt er zelfs grafleges voor, maar verder bestaat het niet.
En dan volgt er een hoop drama vanwege "al die extra bureaucratie".

Na 10 jaar kun km wel een rekening van de gemeente krijgen voor het verlengen van de grafrechten, maar bij je gegevens vind je het kind nergens terug.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160353039
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het heeft een graf, de gemeente ontvangt er zelfs grafleges voor, maar verder bestaat het niet.

Na 10 jaar kun km wel een rekening van de gemeente krijgen voor het verlengen van de grafrechten, maar bij je gegevens vind je het kind nergens terug.
Jawel, want staat in overlijdensregister.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:57:48 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160353134
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:49 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Laat maar wie ben ik om te oordelen over welke ongerelateerde handelingen helpen een kwaal te verlichten.
De vergelijking die je maakt met dat soort kwakzalvers is zo ongeveer dat je zorgverzekeraar je er naartoe stuurt maar vervolgens weigert het te vergoeden.

Maar goed, als jij op basis van mijn mening inzake dit onderwerp al denkt te kunnen concluderen dat ik vind dat allerlei kwakzalvers maar door de zorgverzekeraar vergoed moeten worden maak je jezelf sowieso al behoorlijk belachelijk, en heb je kennelijk geen on-topic argumenten meer :W
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160353179
Ik denk dat het krijgen van een geboorteakte nog enige kans zou kunnen hebben. Inschrijving in het BRP lijkt me kansloos.

Hoe gaat zo'n petitie eigenlijk in werking? Ze hebben het overhandigd aan de minister, en dan? Beslist hij daar in zijn eentje over of bespreekt hij dat in de kamer ofzoiets?
Moet dat nog binnen een bepaalde periode afgehandeld worden?
pi_160353185
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ga werken aan mijn sarcasme als jij belooft je energie beter te gaan besteden en dus ophoudt om je argumenten te blijven herhalen tegen vooringenomen lui die hun standpunt absoluut niet gaan aanpassen.
pi_160353298
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik heb geen overlijdensregister op mijnoverheid.nl
pi_160353312
Oh, nvm. Heb de antwoorden op de schriftelijke vragen al gevonden!
Even lezen.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:03:26 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160353373
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar daar kun je zelf niet in kijken, je kunt inloggen op mijnoverheid.nl daar vind je gegevens van je ouders en je kinderen, maar als je kind tijdens de bevalling overlijdt staat je kind er niet bij.

Waar ik het al absurd vind dat je daar de BSN van je ouders en meerderjarige kinderen kunt zien, zou ik niet weten waarom een doodgeboren kind daar niet bij zou kunnen staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:04:51 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160353431
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik ga werken aan mijn sarcasme als jij belooft je energie beter te gaan besteden en dus ophoudt om je argumenten te blijven herhalen tegen vooringenomen lui die hun standpunt absoluut niet gaan aanpassen.
;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160353550
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:01 schreef Physsic het volgende:
Oh, nvm. Heb de antwoorden op de schriftelijke vragen al gevonden!
Even lezen.
linkje?
pi_160353696
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar daar kun je zelf niet in kijken, je kunt inloggen op mijnoverheid.nl daar vind je gegevens van je ouders en je kinderen, maar als je kind tijdens de bevalling overlijdt staat je kind er niet bij.

Waar ik het al absurd vind dat je daar de BSN van je ouders en meerderjarige kinderen kunt zien, zou ik niet weten waarom een doodgeboren kind daar niet bij zou kunnen staan.
Omdat een levenloos geboren kind geen rechten of plichten heeft waar de overheid rekening mee moet houden bij het uitvoeren van haar taak.

Het BRP is niet een database waar iedereen kan zien wat de samenstelling van het gezin is en wanneer je ouders ookalweer jarig zijn.
Het BRP dient alleeeen om de overheid te ondersteunen in het uitvoeren van haar taak. Dat is de definitie zoals die overal beschreven staat.

Hier de antwoorden van Plasterk:

https://www.rijksoverheid(...)geboren-kinderen.pdf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')