Wie ben jij om te bepalen dat registratie niet helpt?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
ja dat is zo. Maar registratie helpt niet bij de verwerking, therapie wel
Hoezo zou dat kind niet bestaan hebben? Is het bestaan van een kind werkelijk alleen af te leiden aan een inschrijving in het Basis Registratie Personen? Daarvoor hadden die ouders geen enkele band met het kind?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen dat registratie niet helpt?
Je stelt dat ze therapie nodig hebben om het te verwerken.
Wat moeten ze volgens jou met therapie verwerken? De dood van hun kind? Van dat kind dat niet bestaat?
Ik ben het met je eens dat er duidelijkheid moet zijn. Maar het levend ter wereld komen vind ik een logische stap.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:14 schreef simmu het volgende:
[..]
ik ben het met je eens dat er grenzen moeten zijn hoor. maar de grens die er nu ligt is gewoon kut. als je de linkt bekijkt die ik gaf, dan kan je ook lezen dat medici het niet altijd even lekker volgen. dus de ene doodgeborene met 33 weken is de andere niet. de een wordt wel erkend als "ja. dit kind werd geboren bij deze mensen" en de ander op dezelfde termijn niet. leg het toch gewoon vast op die 24 weken grens die al voor meer dingen geldt en klaar.
dat kind heeft een graf, dus het bestaatquote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je stelt dat ze therapie nodig hebben om het te verwerken.
Wat moeten ze volgens jou met therapie verwerken? De dood van hun kind? Van dat kind dat niet bestaat?
een graf zegt hetzelfde. Of een urn.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:16 schreef simmu het volgende:
[..]
dat ben ik niet met je eens. die registratie is een enorme erkenning van zelfs de staat :dit kind was er. die bestond, dit kind is geboren"
en natuurlijk helpt therapie ook (denk ik)
Het bestaat niet als ze inloggen op mijnoverheid.nl en dan bij het tabblad "kinderen" kijken.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
dat kind heeft een graf, dus het bestaat
De dood moet verwerkt worden, niet dmv registratie in een algemeen systeem
kinderen die onder de 24 weken ter wereld komen leven geregeld wel. alleen niet heel lang.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:31 schreef Trommeldaris het volgende:
Ik ben het met je eens dat er duidelijkheid moet zijn. Maar het levend ter wereld komen vind ik een logische stap.
Alles daaronder baseer je op emotie en dan is er geen grens, dan gaat het zo ver als je wilt.
Jij, ja jij bent de reden dat magnetiseurs en chiropractors en gebedsgenezers vergoed worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:22 schreef Leandra het volgende:
Maar het heeft een grafquote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het bestaat niet als ze inloggen op mijnoverheid.nl en dan bij het tabblad "kinderen" kijken.
dat is bullshitquote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
dat kind heeft een graf, dus het bestaat
De dood moet verwerkt worden, niet dmv registratie in een algemeen systeem
Whut?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Jij, ja jij bent de reden dat magnetiseurs en chiropractors en gebedsgenezers vergoed worden.
nee. dat doet het niet, dat durf ik wel te stellen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
een graf zegt hetzelfde. Of een urn.
erkenning van een overheid. Dat jij, ne man, je ouders, je familie en je vrienden het kind erkennen is niet genoeg?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:47 schreef simmu het volgende:
[..]
dat is bullshit
idd. de dood moet verwerkt worden. erknning is dan een hele grote stap.
dan ben je iig geen ouder, daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het bestaat niet als ze inloggen op mijnoverheid.nl en dan bij het tabblad "kinderen" kijken.
Laat maar wie ben ik om te oordelen over welke ongerelateerde handelingen helpen een kwaal te verlichten.quote:
Het heeft een graf, de gemeente ontvangt er zelfs grafleges voor, maar verder bestaat het niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar het heeft een graf
En anders gewoon therapie zoeken
Meer bureaucratie wil niemand
Jawel, want staat in overlijdensregister.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het heeft een graf, de gemeente ontvangt er zelfs grafleges voor, maar verder bestaat het niet.
En dan volgt er een hoop drama vanwege "al die extra bureaucratie".
Na 10 jaar kun km wel een rekening van de gemeente krijgen voor het verlengen van de grafrechten, maar bij je gegevens vind je het kind nergens terug.
De vergelijking die je maakt met dat soort kwakzalvers is zo ongeveer dat je zorgverzekeraar je er naartoe stuurt maar vervolgens weigert het te vergoeden.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:49 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Laat maar wie ben ik om te oordelen over welke ongerelateerde handelingen helpen een kwaal te verlichten.
Ik ga werken aan mijn sarcasme als jij belooft je energie beter te gaan besteden en dus ophoudt om je argumenten te blijven herhalen tegen vooringenomen lui die hun standpunt absoluut niet gaan aanpassen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het heeft een graf, de gemeente ontvangt er zelfs grafleges voor, maar verder bestaat het niet.
En dan volgt er een hoop drama vanwege "al die extra bureaucratie".
Na 10 jaar kun km wel een rekening van de gemeente krijgen voor het verlengen van de grafrechten, maar bij je gegevens vind je het kind nergens terug.
Ik heb geen overlijdensregister op mijnoverheid.nlquote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:55 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jawel, want staat in overlijdensregister.
Maar daar kun je zelf niet in kijken, je kunt inloggen op mijnoverheid.nl daar vind je gegevens van je ouders en je kinderen, maar als je kind tijdens de bevalling overlijdt staat je kind er niet bij.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:55 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jawel, want staat in overlijdensregister.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ga werken aan mijn sarcasme als jij belooft je energie beter te gaan besteden en dus ophoudt om je argumenten te blijven herhalen tegen vooringenomen lui die hun standpunt absoluut niet gaan aanpassen.
linkje?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:01 schreef Physsic het volgende:
Oh, nvm. Heb de antwoorden op de schriftelijke vragen al gevonden!
Even lezen.
Omdat een levenloos geboren kind geen rechten of plichten heeft waar de overheid rekening mee moet houden bij het uitvoeren van haar taak.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar daar kun je zelf niet in kijken, je kunt inloggen op mijnoverheid.nl daar vind je gegevens van je ouders en je kinderen, maar als je kind tijdens de bevalling overlijdt staat je kind er niet bij.
Waar ik het al absurd vind dat je daar de BSN van je ouders en meerderjarige kinderen kunt zien, zou ik niet weten waarom een doodgeboren kind daar niet bij zou kunnen staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |