abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 februari 2016 @ 14:22:24 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_160313965
quote:
Ach gut :')
quote:
"Ons doodgeboren dochtertje hoort er voor ons gewoon bij", zegt Natasja Geyteman. Haar kind overleed acht jaar geleden voor de geboorte. Zij ontving echter nooit een geboorteakte. "We gaan vaak naar haar graf en vieren ieder jaar haar verjaardag. Dan is het heel pijnlijk dat ze niet in de registers te vinden is."
Het is vast heel erg, een miskraam. Maar het is toch te zot dat een bureaucratisch gereedschap zou moeten worden vervuild om de persoonlijke emotionele problemen van mensen op te lossen? Laat die mensen in therapie gaan, geef ze een beeldje en een zoen. Maar gebruik de basisadministratie voor levende mensen, waar die voor is.

Laten we het anders aanmelden bij de belastingen:

"Mijn doodgeboren kind moet belasting betalen! Anders wordt het niet erkent!"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 29 februari 2016 @ 14:23:05 #2
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_160313977
Mooie TT.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal super.
pi_160313999
:')
  maandag 29 februari 2016 @ 14:26:33 #4
155616 Proximo
For god, king & country
pi_160314073
quote:
Haar kind overleed acht jaar geleden voor de geboorte. Zij ontving echter nooit een geboorteakte
Tadaa

Mens moet niet zo janken, als je 8 jaar na een miskraam daar af en toe mee zit dan is dat normaal en prima. Als je daar een papieren erkenning voor wil hebben en ieder jaar de *verjaardag* viert dan ben je niet goed snik.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_160314123
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:26 schreef Proximo het volgende:

[..]

Tadaa

Mens moet niet zo janken, als je 8 jaar na een miskraam daar af en toe mee zit dan is dat normaal en prima. Als je daar een papieren erkenning voor wil hebben en ieder jaar de *verjaardag* viert dan ben je niet goed snik.
Mensen die hun verdriet niet binnenshuis houden, maar elk jaar op facebook zetten hoe erg het is.
Ik denk niet dat hun kind dat gewild zou hebben.
5 Ferrari's op videoband!
pi_160314156
Wat een nieuws.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:30:54 #7
pi_160314171
quote:

[..]

Tadaa

Het is een persoonlijk emotioneel probleem. Dat los je niet op een bureaucratische manier op.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_160314200
Blij dat wij het allemaal met elkaar eens zijn!
  maandag 29 februari 2016 @ 14:32:35 #9
442999 Arutha_ConDoin
Heer van het Westen
pi_160314205
quote:
Geyteman is het daar mee eens. Zij vindt dat haar doodgeboren kind zowel een geboorte- als een overlijdensakte verdient. "Als moeder weet je wie er bij je gezin hoort. Ons dochtertje is niet meer bij ons. Toch wil ik mijn twee andere kinderen graag meegeven dat ze nog een zusje hebben gehad."
Dus volgens Geytemans hebben die 2 papiertjes meer gewicht dan je eigen herinnering.

Volgens mij hebben die 2 papiertjes nodig zodat ze zich bij hulpgroepen en ander samen-zijn-groepen kan aanmelden, voor Staatszaken is het niet nodig.
Rijkdom, hoe dan ook verkregen, maakt een edelman van een handwerksman, een heer van een bandiet; Antiquiteit en afkomst, waarde kennen zij hier niet; Geld en schaamteloosheid, die verheffen tot adelstand.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:36:13 #10
66825 Reya
Fier Wallon
pi_160314300
Gast-TT-wijziging.
pi_160314382
Willen ze dan ook dat bij een abortus een geboorte-akte wordt verstrekt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:41:10 #12
pi_160314441
quote:
2s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:36 schreef Reya het volgende:
Gast-TT-wijziging.
Dank u! ^O^
pi_160314452
quote:

[..]

Tadaa

Is geen miskraam.

En je kan je serieus afvragen wie hier nu niet goed snik is, deze vrouw die 40 weken zwanger was of iemand die reageert zoals jij Proximo :)
  maandag 29 februari 2016 @ 14:41:49 #14
pi_160314458
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Willen ze dan ook dat bij een abortus een geboorte-akte wordt verstrekt?
Ze willen een officiele vastlegging (met filmpjes) van de conceptie.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:42:46 #15
pi_160314488
Eigenlijk is je kind pas echt erkent als er een tafeltje en stoeltje voor is gereserveerd op een school.
pi_160314529
Ik vind eigenlijk ook dat overlijdensaktes moeten uitblijven totdat iedereen het overlijden goed en wel verwerkt heeft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:46:33 #17
442999 Arutha_ConDoin
Heer van het Westen
pi_160314585
quote:
7s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Eigenlijk is je kind pas echt erkent als er een tafeltje en stoeltje voor is gereserveerd op een school.
Nee, als je het kind naar het ziekenhuis/dokter wilt brengen. Daar begint je eerste dossier.
Rijkdom, hoe dan ook verkregen, maakt een edelman van een handwerksman, een heer van een bandiet; Antiquiteit en afkomst, waarde kennen zij hier niet; Geld en schaamteloosheid, die verheffen tot adelstand.
pi_160314629
Maar ze willen dus een geboorte- en overlijdensakte? Waarbij dan het overlijden eerder is dan de geboorte?

Verder heel naar voor ze natuurlijk, je gaat je echt wel hechten aan zo'n ongeboren kind,maar ik zie geen enkele reden om die akte af te geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2016 14:48:46 ]
pi_160314638
Ik begrijp dit echt niet.

Wat moet een doodgeboren kind met een BSN-nummer?
Het BRP is voor de overheid, om te kunnen zien wie er recht heeft op een toeslag e.d.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:48:37 #20
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_160314643
Registreren van een doodgeboren baby

Het onderscheid dat de wet maakt tussen baby’s die dood geboren worden voor of na 24 weken zwangerschap heeft ook gevolgen voor de aangifte bij de Burgerlijke Stand.

Een baby die na 24 weken zwangerschap dood ter wereld komt, valt onder de Wet van de Lijkbezorging. Dat wil zeggen dat het overlijden van de baby, ook al is het levenloos geboren, dient te worden gemeld bij de Burgerlijke Stand. Deze geeft een ‘akte van een levenloos geboren kind’ af.

Bovendien kan de baby ook in het overlijdensregister (en evt. trouwboekje) opgenomen worden. Dit kan meestal in hetzelfde bezoek geregeld worden. De verdere afhandeling is hetzelfde als andere sterfgevallen. Zo is ook de Verklaring van Overlijden van een arts nodig en is het ‘verlof tot begraven of cremeren’ verplicht.

Als de zwangerschap korter dan 24 weken heeft geduurd en de baby dood geboren wordt, is de Wet op de Lijkbezorging niet van toepassing. Er zijn dus ook geen regels. Dit betekent dat ouders zelf kunnen kiezen of ze hun baby willen laten registreren, en of zij de baby willen begraven of cremeren. Ondanks dat de wet geen kinderen erkent die levenloos geboren worden vanaf 16 weken tot 24 weken zwangerschap, is de ambtenaar van de Burgerlijke Stand verplicht een ‘akte vaneen levenloos geboren kind’ af te geven wanneer de nabestaanden dat verlangen. Bij welk aantal weken deze verplichting ontstaat, is nog onduidelijk.

Registratie mag dus wel, het hoeft niet. Steeds vaker geven ouders hun baby aan. Het erkennen van een baby die de zwangerschap niet langer dan 24 weken heeft volbracht, kan een grote betekenis hebben voor de ouders. De baby wordt opgenomen in het overlijdensregister (en evt. trouwboekje) en de ‘akte van een levenloos geboren kind’ wordt afgegeven. Ook besluiten ouders vaker de baby te begraven of cremeren. De burgemeester kan toestemming tot begraven of cremeren afgeven, maar nodig is dit niet. De beheerder van de begraafplaats of het crematorium heeft wel een verklaring van een arts nodig waaruit blijkt dat de overleden baby geboren is vóór 24 weken zwangerschapsduur.

In sommige gevallen wil het nog wel eens onduidelijk zijn voor de ambtenaren van de Burgerlijke Stand wat er nu precies kan. Het is daarom raadzaam van te voren contact op te nemen met Burgerzaken van de gemeente en uit te leggen wat u wilt. Probeer dan ook gelijk een afspraak te maken, dat voorkomt lang wachten.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  maandag 29 februari 2016 @ 14:48:57 #21
pi_160314651
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind eigenlijk ook dat overlijdensaktes moeten uitblijven totdat iedereen het overlijden goed en wel verwerkt heeft.
Eigenlijk zou je moeten wachten tot de nabestaanden zijn overleden.
pi_160314671
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:48 schreef Stompzinnig het volgende:
Maar ze willen dus een geboorte- en overlijdensakte? Waarbij dan het overlijden eerder is dan de geboorte?

Verder heel naar voor ze natuurlijk, je gaat je echt wel hechten aan zo'n ongeboren kind,maar ik zie geen enkele reden om die akte af te gwvwn.
Ze krijgen sowieso al een overlijdensakte begreep ik.

Na 24weken zwangerschap moet je het kind ook verplicht een naam geven en begraven/cremeren.
pi_160314713
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat gaat de ambetnaar van de burgerlijke stand een hoop werk schelen ^O^
pi_160314715
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ze krijgen sowieso al een overlijdensakte begreep ik.

Na 24weken zwangerschap moet je het kind ook verplicht een naam geven en begraven/cremeren.
Maar de geboorteakte zou dan een tijdstip moeten krijgen van na het overlijden. Beetje vreemd.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:51:35 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160314728
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:48 schreef Stompzinnig het volgende:

Verder heel naar voor ze natuurlijk, je gaat je echt wel hechten aan zo'n ongeboren kind,maar ik zie geen enkele reden om die akte af te geven.

Als de zwangerschap verder is dan 24 weken ben je echter wel verplicht aangifte te doen, en te voldoen aan de eisen in de wet op de lijkbezorging.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')