Als ze er toch achter komen mag TS even 155.000 lappen. Ik denk niet dat hij dit heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:05 schreef Pinda555 het volgende:
Gewoon doen joh zolang het betaald wordt weet niemand het.
Tja.. Totdat de huurder niet wil vertrekken als jij wil verkopen. Een tweede hypotheek (voor een ander huis) kan je ondertussen op je buik schrijven.quote:Op donderdag 3 maart 2016 00:34 schreef Shivo het volgende:
Zolang je iedere maand netjes je hypotheek afdraagt en geen slapende honden (a.k.a. de verstrekker) wakker maakt is er weinig aan de hand en kun je zonder al te veel poespas verhuren. Heb ik negen jaar lang gedaan, onlangs verkocht, nooit een probleem gehad.
Maar deze kleine doch belangrijke details kunnen voor TS natuurlijk wel van belang zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:10 schreef Shivo het volgende:
Dat klopt maar maakte in mijn situatie weinig uit.
Dat valt best mee. Wij hebben verhuurd via leegstandswet.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 08:49 schreef CafeRoker het volgende:
Ik ben laatst achter de details van huren via de leegstandwet aan gegaan maar dat heeft toch wat meer voeten in aarde. De bank bemoeit zich behoorlijk met de verhuur (verplichte tussenpersoon, pas toestemming bij een concrete huurder en geen algemene toestemming, en nog wat spul). Daarnaast moet je via de gemeente nog een vergunning aanvragen en moet je huis voorafgaand aan het kunnen doen van een aanvraag al in de actieve verkoop staan.
Ik vond het nogal een lijstje. Aan elke stap hangt weer een prijskaartje van een paar honderd euro, duurt al snel een paar weken en kan vaak niet tegelijkertijd lopen.
Valt allemaal reuze mee. Mijn schoonouders hebben hun huis verhuurd via leegstand wet. Hebben ze allemaal zelf geregeld en ging vrij gemakkelijk (standaard contracten staan op internet). Had de bank maar een inkomenseis gesteld. De huurders die erin kwamen betaalde na 6 maanden niet meerquote:Op vrijdag 4 maart 2016 08:49 schreef CafeRoker het volgende:
Ik ben laatst achter de details van huren via de leegstandwet aan gegaan maar dat heeft toch wat meer voeten in aarde. De bank bemoeit zich behoorlijk met de verhuur (verplichte tussenpersoon, pas toestemming bij een concrete huurder en geen algemene toestemming, en nog wat spul). Daarnaast moet je via de gemeente nog een vergunning aanvragen en moet je huis voorafgaand aan het kunnen doen van een aanvraag al in de actieve verkoop staan.
Ik vond het nogal een lijstje. Aan elke stap hangt weer een prijskaartje van een paar honderd euro, duurt al snel een paar weken en kan vaak niet tegelijkertijd lopen.
Gelul, NN heeft mij recent toestemming gegeven (voor 2 jaar)quote:Op maandag 21 maart 2016 17:32 schreef HMS het volgende:
Effe bij de Aegon zoeken op "leegstandswet" en je hebt hun regels voor verhuur onder deze wet. Val je daar niet onder, geen enkele hypotheekverstrekker die daar toestemming voor geeft.
Denk je dan over een paar jaar zoveel minder restschuld te hebben? Stel dat de huizenprijzen nog een beetje stijgen en je restschuld daalt met een paar duizend, is dat dan het hele gedoe met verhuren waard?quote:Op zondag 20 maart 2016 20:02 schreef Pinjewaar het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben beide een koopwoning.
Wij willen gaan samenwonen in haar huis.
Met het oog op de toekomst (kinderen) is deze plek het meest geschikt ivm locatie.
Mijn huis heeft een hypotheek van 155000 van Aegon.
Taxatiewaarde is 135000.
Dus als ik het huis te koop zet zal er vrees ik altijd een flinke restschuld ontstaan.
Daarom zou ik het liefste de woning verhuren via een bureau
Of een wietplantage waardoor je huis na 6 maanden een uitgewoond krot is.quote:Op maandag 21 maart 2016 22:17 schreef ReedsGeregistreerd het volgende:
Dit is heel simpel. Het mag bijna nooit. Waarom niet?
Een huurder heeft huurbescherming.
quote:Op maandag 29 februari 2016 13:09 schreef erikkll het volgende:
Ik heb aegon en in de hypotheekvoorwaarden staat dat het niet mag tenzij je toestemming hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |