Kijk, dat is de juiste instelling.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Bij mijn vorige instelling waar ik hulp kreeg vertrouwde ik iedereen 100%.
Lueken woordspelingquote:Op zondag 28 februari 2016 19:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Kijk, dat is de juiste instelling.
Jack Nicholson bv.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:35 schreef Catch22- het volgende:
Mijn gevoel is altijd dat gekkies gaan lopen janken over behandelaars als ze hun zin niet krijgen.
En dit. Waar een stukje zelf-reflectie toch beter op zijn plaats zou zijn.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:35 schreef Catch22- het volgende:
Mijn gevoel is altijd dat gekkies gaan lopen janken over behandelaars als ze hun zin niet krijgen.
Misschien mogen zij ook niet zomaar een handtekening zetten onder dergelijke formulieren. Dat kan van bovenaf (directie, bedrijfspolicy) opgelegd zijn of geadviseerd worden vanuit de beroepsvereniging, zoals bij huisartsen het geval is. Dat heeft o.a. met mogelijk misbruik in het algemeen te maken en hoeft dus niet om jou in het bijzonder te gaan.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Bijvoorbeeld mijn huidige psychiater deed heel moeilijk over het tekenen van een formulier die mijn decaan heeft meegegeven. Op elke Hogeschool heeft een student recht op bepaalde voorzieningen als hij vertraging oploopt vanwege medische redenen.Dat heb ik en ik moest het alleen laten tekenen door mijn behandelaar. Ik had toevallig een afspraak met de psychiater en ik bracht de formulier mee... en hij wilde niet tekenen. Hij deed het klinken alsof ik misbruik wilde maken van het systeem, alsof ik geen recht had op die extra voorzieningen. Na wat meer uitleg van mijn kant begreep hij het beter, maar hij zij dat ik het eerst met mijn casemanager moest bespreken voordat hij zou tekenen.
Het zijn grote bedrijven met een aardige werkdruk en beperkte mogelijkheden ja, maar dat hoeft niet te betekenen dat het allemaal zinloos en niet nuttig is. Daarnaast is het concreter en tastbaarder proberen te maken wel een wat logische stap in het formuleren van een hulpvraag met bijbehorend plan, die je ook bij kleinere organisaties tegen zal komen.quote:Mijn issue met grote zorginstelling en hun zorgverleners is dat het allemaal een grote draaimolen is. Er is weinig aandacht voor die individu en zijn problemen en de hulpverleners kunnen hierop ook niet echt focussen. Alles moet concreet en tastbaar zijn, voor een probleem dat totaal niet concreet en tastbaar is.
Je bent zelf gek/geestelijk onbetrouwbaar, anders ga je er ook niet naartoe.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:15 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
Ik kan niet oordelen voor elke hulpverlener maar als ik dat toch wel zou doen kan ik wel stellen dat ik ze zelf niet vertrouw, ze maken je naar mijn mening gekker dan dat ze je beter maken.
Dat is een argument die velen gebruiken. Een geestelijke stoornis hebben, betekent niet dat hij niet kan aanvoelen wanneer een hulpverlener hem niet goed behandeld.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:43 schreef Jhovall het volgende:
[..]
Je bent zelf gek/geestelijk onbetrouwbaar, anders ga je er ook niet naartoe.
Psychiaters zijn geen kwakzalvers, ze hebben meestal een geneeskunde opleiding, en meestal praat je met een psycholoog.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:00 schreef Baas_bas het volgende:
Psychiaters
Verder vertrouw ik wel hulpverleners wat betreft brandweer en ambulance medewerkers en zo. De helden die het zijn. Maar psychiaters vind ik persoonlijk kwakzalvers. Maar er zullen vast wel mensen zijn die er wat aan hebben om 'met iemand te praten'
psychiater/psycholoog/psychotherapeut allemaal 1 pot nat johquote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:09 schreef Jhovall het volgende:
[..]
Psychiaters zijn geen kwakzalvers, ze hebben meestal een geneeskunde opleiding, en meestal praat je met een psycholoog.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:10 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
psychiater/psycholoog/psychotherapeut allemaal 1 pot nat joh
gewoon die irritante vent die bepaalt of je weer naar buiten mag of niet
Ik vind ze gewoon idioten. Denken even aan de hand van een gesprekje je te kunnen vertellen wat je nodig hebt. Het is meer iets voor vrouwen die even iemand nodig hebben om tegen te praten of voor echte gekken en dan bedoel ik keiharde schitzo's en zo. Niet iemand met een dipjequote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:11 schreef Jhovall het volgende:
[..]![]()
Het feit dat je er al zo over denkt betekent dat je nog niet naar buiten mag.
Wel als dat leidt tot de conclusie dat die hulpverlener niet te vertrouwen zou zijn enkel omdat je je zin niet krijgt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:00 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat is een argument die velen gebruiken. Een geestelijke stoornis hebben, betekent niet dat hij niet kan aanvoelen wanneer een hulpverlener hem niet goed behandeld.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:12 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ik vind ze gewoon idioten. Denken even aan de hand van een gesprekje je te kunnen vertellen wat je nodig hebt. Het is meer iets voor vrouwen die even iemand nodig hebben om tegen te praten of voor echte gekken en dan bedoel ik keiharde schitzo's en zo. Niet iemand met een dipje
Dit.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:35 schreef Catch22- het volgende:
Moest bijna lachen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 18:06 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ik bespeur hier een beetje projectie. Dat komt denk ik omdat je vroeger veel gepest bent en een beetje klem zit. Nu zie je de zin van het leven niet meer zo zitten en dat weerhoudt je ervan om te genieten. De lijn op je hand zegt dat je de ware in een jaar of 2 zult ontmoeten
Hier ik schrijf je wat antidepressiva voor
Jij hebt dus nog nooit met een psycholoog gepraat.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:12 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ik vind ze gewoon idioten. Denken even aan de hand van een gesprekje je te kunnen vertellen wat je nodig hebt. Het is meer iets voor vrouwen die even iemand nodig hebben om tegen te praten of voor echte gekken en dan bedoel ik keiharde schitzo's en zo. Niet iemand met een dipje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |