abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 februari 2016 @ 19:25:27 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160292499
Ik heb een vraag aan mensen die in de GGZ zitten, vertrouwen jullie de hulpverleners?

Ik heb het soms wel en soms niet. Bij mijn vorige instelling waar ik hulp kreeg vertrouwde ik iedereen 100%. Ik zat toen op de jongerenafdeling en het was heel fijn en zelfs gezellig om daar te zijn. Nu ben ik naar de volwassen afdeling en mijn gevoel over sommige hulpverleners is niet echt positief.

Bijvoorbeeld mijn huidige psychiater deed heel moeilijk over het tekenen van een formulier die mijn decaan heeft meegegeven. Op elke Hogeschool heeft een student recht op bepaalde voorzieningen als hij vertraging oploopt vanwege medische redenen.Dat heb ik en ik moest het alleen laten tekenen door mijn behandelaar. Ik had toevallig een afspraak met de psychiater en ik bracht de formulier mee... en hij wilde niet tekenen. Hij deed het klinken alsof ik misbruik wilde maken van het systeem, alsof ik geen recht had op die extra voorzieningen. Na wat meer uitleg van mijn kant begreep hij het beter, maar hij zij dat ik het eerst met mijn casemanager moest bespreken voordat hij zou tekenen.

Mijn issue met grote zorginstelling en hun zorgverleners is dat het allemaal een grote draaimolen is. Er is weinig aandacht voor die individu en zijn problemen en de hulpverleners kunnen hierop ook niet echt focussen. Alles moet concreet en tastbaar zijn, voor een probleem dat totaal niet concreet en tastbaar is.

Zijn er mensen hier met hetzelfde ervaring als ik?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160292726
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Bij mijn vorige instelling waar ik hulp kreeg vertrouwde ik iedereen 100%.
Kijk, dat is de juiste instelling.
pindazakje
  zondag 28 februari 2016 @ 19:34:47 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_160292770
quote:
14s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Kijk, dat is de juiste instelling.
Lueken woordspeling
  zondag 28 februari 2016 @ 19:35:54 #4
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_160292799
Mijn gevoel is altijd dat gekkies gaan lopen janken over behandelaars als ze hun zin niet krijgen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 28 februari 2016 @ 19:36:00 #5
453909 Parawan
whats poppin tonight?
pi_160292803
Ze willen je kapot maken. Want zonder mensen die hulp nodig hebben, hebben zij geen werk.
Had to sacrifice, never know what pain will bring.
pi_160292833
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:35 schreef Catch22- het volgende:
Mijn gevoel is altijd dat gekkies gaan lopen janken over behandelaars als ze hun zin niet krijgen.
Jack Nicholson bv.
pindazakje
pi_160292874
De ene wel, de ander niet. Hangt van de persoon af.
"Pools are perfect for holding water"
pi_160292888
quote:
En dit. Waar een stukje zelf-reflectie toch beter op zijn plaats zou zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_160293323
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Bijvoorbeeld mijn huidige psychiater deed heel moeilijk over het tekenen van een formulier die mijn decaan heeft meegegeven. Op elke Hogeschool heeft een student recht op bepaalde voorzieningen als hij vertraging oploopt vanwege medische redenen.Dat heb ik en ik moest het alleen laten tekenen door mijn behandelaar. Ik had toevallig een afspraak met de psychiater en ik bracht de formulier mee... en hij wilde niet tekenen. Hij deed het klinken alsof ik misbruik wilde maken van het systeem, alsof ik geen recht had op die extra voorzieningen. Na wat meer uitleg van mijn kant begreep hij het beter, maar hij zij dat ik het eerst met mijn casemanager moest bespreken voordat hij zou tekenen.
Misschien mogen zij ook niet zomaar een handtekening zetten onder dergelijke formulieren. Dat kan van bovenaf (directie, bedrijfspolicy) opgelegd zijn of geadviseerd worden vanuit de beroepsvereniging, zoals bij huisartsen het geval is. Dat heeft o.a. met mogelijk misbruik in het algemeen te maken en hoeft dus niet om jou in het bijzonder te gaan.

quote:
Mijn issue met grote zorginstelling en hun zorgverleners is dat het allemaal een grote draaimolen is. Er is weinig aandacht voor die individu en zijn problemen en de hulpverleners kunnen hierop ook niet echt focussen. Alles moet concreet en tastbaar zijn, voor een probleem dat totaal niet concreet en tastbaar is.
Het zijn grote bedrijven met een aardige werkdruk en beperkte mogelijkheden ja, maar dat hoeft niet te betekenen dat het allemaal zinloos en niet nuttig is. Daarnaast is het concreter en tastbaarder proberen te maken wel een wat logische stap in het formuleren van een hulpvraag met bijbehorend plan, die je ook bij kleinere organisaties tegen zal komen.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:15:05 #10
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_160341638
Ik kan niet oordelen voor elke hulpverlener maar als ik dat toch wel zou doen kan ik wel stellen dat ik ze zelf niet vertrouw, ze maken je naar mijn mening gekker dan dat ze je beter maken.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
  Redactie Frontpage dinsdag 1 maart 2016 @ 15:31:44 #11
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_160342069
Bij ons in de stad werkt de GGZ samen met ervaringsdeskundigen bij het opstarten van een behandeltraject. Een kennis van mij is dat zeer goed bevallen. Weet niet of je ook zo'n soort traject in kan waar jij woont?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:43:59 #12
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_160343844
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:15 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
Ik kan niet oordelen voor elke hulpverlener maar als ik dat toch wel zou doen kan ik wel stellen dat ik ze zelf niet vertrouw, ze maken je naar mijn mening gekker dan dat ze je beter maken.
Je bent zelf gek/geestelijk onbetrouwbaar, anders ga je er ook niet naartoe. :D
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 17:00:04 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160344305
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:43 schreef Jhovall het volgende:

[..]

Je bent zelf gek/geestelijk onbetrouwbaar, anders ga je er ook niet naartoe. :D
Dat is een argument die velen gebruiken. Een geestelijke stoornis hebben, betekent niet dat hij niet kan aanvoelen wanneer een hulpverlener hem niet goed behandeld.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160346653
Ik ben tot nu toe nog tevreden.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_160347091
Psychiaters :')

Verder vertrouw ik wel hulpverleners wat betreft brandweer en ambulance medewerkers en zo. De helden die het zijn. Maar psychiaters vind ik persoonlijk kwakzalvers. Maar er zullen vast wel mensen zijn die er wat aan hebben om 'met iemand te praten'
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:09:27 #16
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_160347313
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:00 schreef Baas_bas het volgende:
Psychiaters :')

Verder vertrouw ik wel hulpverleners wat betreft brandweer en ambulance medewerkers en zo. De helden die het zijn. Maar psychiaters vind ik persoonlijk kwakzalvers. Maar er zullen vast wel mensen zijn die er wat aan hebben om 'met iemand te praten'
Psychiaters zijn geen kwakzalvers, ze hebben meestal een geneeskunde opleiding, en meestal praat je met een psycholoog.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_160347331
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:09 schreef Jhovall het volgende:

[..]

Psychiaters zijn geen kwakzalvers, ze hebben meestal een geneeskunde opleiding, en meestal praat je met een psycholoog.
psychiater/psycholoog/psychotherapeut allemaal 1 pot nat joh

gewoon die irritante vent die bepaalt of je weer naar buiten mag of niet
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:11:03 #18
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_160347357
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:10 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

psychiater/psycholoog/psychotherapeut allemaal 1 pot nat joh

gewoon die irritante vent die bepaalt of je weer naar buiten mag of niet
:')
Het feit dat je er al zo over denkt betekent dat je nog niet naar buiten mag.
pi_160347400
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:11 schreef Jhovall het volgende:

[..]

Het feit dat je er al zo over denkt betekent dat je nog niet naar buiten mag.
Ik vind ze gewoon idioten. Denken even aan de hand van een gesprekje je te kunnen vertellen wat je nodig hebt. Het is meer iets voor vrouwen die even iemand nodig hebben om tegen te praten of voor echte gekken en dan bedoel ik keiharde schitzo's en zo. Niet iemand met een dipje
pi_160353158
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat is een argument die velen gebruiken. Een geestelijke stoornis hebben, betekent niet dat hij niet kan aanvoelen wanneer een hulpverlener hem niet goed behandeld.
Wel als dat leidt tot de conclusie dat die hulpverlener niet te vertrouwen zou zijn enkel omdat je je zin niet krijgt.
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:05:36 #21
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160386542
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:12 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Ik vind ze gewoon idioten. Denken even aan de hand van een gesprekje je te kunnen vertellen wat je nodig hebt. Het is meer iets voor vrouwen die even iemand nodig hebben om tegen te praten of voor echte gekken en dan bedoel ik keiharde schitzo's en zo. Niet iemand met een dipje
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:16:18 #22
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_160386723
quote:
Dit.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_160394961
-jaja, het is weer 'leuk' geweest-

[ Bericht 94% gewijzigd door Copycat op 03-03-2016 18:43:53 ]
  donderdag 3 maart 2016 @ 18:07:20 #24
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160395111
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 18:06 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Ik bespeur hier een beetje projectie. Dat komt denk ik omdat je vroeger veel gepest bent en een beetje klem zit. Nu zie je de zin van het leven niet meer zo zitten en dat weerhoudt je ervan om te genieten. De lijn op je hand zegt dat je de ware in een jaar of 2 zult ontmoeten

Hier ik schrijf je wat antidepressiva voor
Moest bijna lachen.
pi_160395115
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:12 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Jij hebt dus nog nooit met een psycholoog gepraat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')