abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160364157
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:14 schreef Wespensteek het volgende:
Vindt Trump het zo leuk om andere wezen te doden dat hij liever één dag leeft als leeuw dan 100 jaar als schaap?
Citeer eens een uitspraak van Trump waarin hij zegt dat hij het zo leuk vind om andere wezens te doden zodat hij liever één dag leeft als een leeuw dan 100 jaar als een schaap.
pi_160364218
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:31 schreef Elzies het volgende:

[..]

Citeer eens een uitspraak van Trump waarin hij zegt dat hij het zo leuk vind om andere wezens te doden zodat hij liever één dag leeft als een leeuw dan 100 jaar als een schaap.
Hij wil toch liever een dag een leeuw zijn, een leeuw jaagt op andere dieren om ze op te eten. Blijkbaar doet hij dat liever een dag dan 100 jaar gras eten.
pi_160364313
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hij wil toch liever een dag een leeuw zijn, een leeuw jaagt op andere dieren om ze op te eten. Blijkbaar doet hij dat liever een dag dan 100 jaar gras eten.
Ik vroeg om een citaat, niet om een eigen suggestieve mening.
pi_160364406
Na dit topic kan ik gelukkig rustig Beathovens posts met een korreltje zout nemen.
pi_160364410
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vroeg om een citaat, niet om een eigen suggestieve mening.
Het citaat staat toch duidelijk vermeld in dit topic verder is volgens mij redelijk duidelijk wat een leeuw is en wat een schaap is: Een leeuw is een jager die andere beesten opvreet, soms ook mensen, een schaap is een graseter die geen vlieg kwaad doet.
pi_160364532
Nou, wat verschrikkelijk! Hij zegt hetzelfde als Mussolini. Welk een barbaar!

:')
Conscience do cost.
pi_160364723
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het citaat staat toch duidelijk vermeld in dit topic verder is volgens mij redelijk duidelijk wat een leeuw is en wat een schaap is: Een leeuw is een jager die andere beesten opvreet, soms ook mensen, een schaap is een graseter die geen vlieg kwaad doet.
Waar heeft Trump dit letterlijk gezegd? Nogmaals, ik lees hier een eigen interpretatie. Je kunt dit citaat op zoveel andere manieren interpreteren.
pi_160364770
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:55 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waar heeft Trump dit letterlijk gezegd? Nogmaals, ik lees hier een eigen interpretatie. Je kunt dit citaat op zoveel andere manieren interpreteren.
Jij bent het oneens dat een leeuw een jager is die andere beesten eet of ben je het oneens met dat een schaap gras eet?
pi_160364792
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jij bent het oneens dat een leeuw een jager is die andere beesten eet of ben je het oneens met dat een schaap gras eet?
Dus jij wil beweren dat je nog nooit dieren hebt gegeten? Je hebt itt tot de leeuw wss niet eens de ballen ze zelf te jagen, hypocriet.
pi_160364811
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dus jij wil beweren dat je nog nooit dieren hebt gegeten? Je hebt itt tot de leeuw wss niet eens de ballen ze zelf te jagen, hypocriet.
Als ik dat wou beweren had ik dat wel gedaan.
pi_160364833
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je ontwijkt mijn vraag. Waar heeft Trump letterlijk geciteerd dat hij als jager andere wezens wil doden?
pi_160364846
Fijn hoe inhoudelijk deze debatten gaan.
pi_160364849
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je ontwijkt mijn vraag. Waar heeft Trump letterlijk geciteerd dat hij als jager andere wezens wil doden?
Hij wil liever een leeuw zijn dan een schaap, volgens mij kun je geen leeuw zijn zonder dat je een jager bent die andere dieren eet.
pi_160364866
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:00 schreef MrGuma het volgende:
Fijn hoe inhoudelijk deze debatten gaan.
Krijg je met zon kolderieke OP
pi_160364872
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hij wil liever een leeuw zijn dan een schaap, volgens mij kun je geen leeuw zijn zonder dat je een jager bent die andere dieren eet.
Geen citaat vriend, slechts een individuele suggestieve interpretatie. Zo moeilijk is het toch niet dit te erkennen?
pi_160364891
Dit is toch niet schokkend?
Of mag je schilderijen van Hitler ook niet mooi vinden.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_160364985
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Geen citaat vriend, slechts een individuele suggestieve interpretatie. Zo moeilijk is het toch niet dit te erkennen?
Het citaat is er en wat een leeuw is is ook een feit:
quote:
De leeuw (Panthera leo) is een groot roofdier uit de familie der katachtigen (Felidae)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Leeuw_%28dier%29

Zo moeilijk is het toch niet om te begrijpen dat Trump liever een roofdier is dan een schaap:
quote:
Het schaap (Ovis aries) is een evenhoevig zoogdier, dat door de mens is gedomesticeerd om onder andere wol te leveren. Het is een herkauwer, nauw verwant met de geit.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Schaap_%28dier%29

Er komt geen suggestie aan te pas het is de betekenis van het citaat.
pi_160365039
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het citaat is er en wat een leeuw is is ook een feit:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Leeuw_%28dier%29

Zo moeilijk is het toch niet om te begrijpen dat Trump liever een roofdier is dan een schaap:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Schaap_%28dier%29

Er komt geen suggestie aan te pas het is de betekenis van het citaat.
_O- Geweldig.
pi_160365078
Een leeuw prefereert het om veel langer te slapen dan een schaap zou doen. Een schaap zon 6 uur en een leeuw tot wel 20 uur. Wie weet bedoelde Trump dat .
  Eindredactie Games woensdag 2 maart 2016 @ 13:16:53 #95
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_160365253
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 18:54 schreef Hathor het volgende:
Waarom zou je zo'n quote niet kunnen gebruiken? Heeft de familie Mussolini er patent op laten leggen? bovendien is het inderdaad best een krachtige quote, alleen zal Trump dat nog wel eerst even moeten bewijzen. Door het alleen te roepen ben je nog geen leeuw natuurlijk.
Het citaat gebruiken vind ik ook niet direct wereldschokkend, het is een vrij algemeen/cliché citaat. Wat het m.i. schrijnend maakt is dat Trump niet eens weet wie Mussolini is. Of wat fascisme is. In het interview met Chuck Todd zie je Trump gewoon twijfelen zo van "oh shit wie is Mussolini". Hij zegt dan ook heel stoer "I know who said it, I was th-" en dan wordt 'ie waarschijnlijk afgebroken door een van z'n spindoctors om te voorkomen dat 'ie nog achterlijker overkomt. Al maakt dat eigenlijk niet eens uit aangezien zijn achterban nog véél achterlijker is en toch alles wat hij zegt wel voor zoete koek slikt.

quote:
"You want to be associated with a fascist?" asked host Chuck Todd. "No, I want to be associated with interesting quotes"
:') x ∞
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_160365393
"It is better to live one day as a lion than 100 years as a sheep."

Die hoorde ik toevallig laatst nog in een reclame van "he called me malala" oid.
Nu ben ik geen trump aanhanger omdat 1: ik geloof dat hij een shill van de clintons is ivbm eerdere saamhorigheid met. Maar belangrijker 2: hij een slaaf is van hetzelfde stompzinnige financieel systeem dat de wereld in een wurggreep heeft. En ookal is het een gefundeerde houding jegens de kartels van mexico' het een verdeel en heers taktiek is om je daar op te focussen ipv de OORZAAK, wat hetzelfde financieel systeem is dat van mensen monetair verslaafde ongeeducateerde half apen maakt.

Maar dit klinkt iig weer als een typerende overdreven demoniseringscampagne.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_160365487
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Die quote heeft niks met jagen te maken maar met moed. Het is een referentie naar de moed van een leeuw dan het leven van een mak en bang wezen.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_160365516
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:26 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Die quote heeft niks met jagen te maken maar met moed. Het is een referentie naar de moed van een leeuw dan het leven van een mak en bang wezen.
Waarom zou een leeuw moedig zijn, hij heeft gewoon honger en moet vreten of zichzelf verdedigen?
  Eindredactie Games woensdag 2 maart 2016 @ 13:36:24 #99
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_160365708
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom zou een leeuw moedig zijn, hij heeft gewoon honger en moet vreten of zichzelf verdedigen?
Beetje flauw om zo door te hameren over de letterlijke betekenis van een bekend citaat terwijl je weet dat het figuurlijk bedoeld is. Zo kun je alle uitspraken en gezegdes wel gaan ontleden.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:41 schreef Wespensteek het volgende:
een schaap is een graseter die geen vlieg kwaad doet.
Hoe weet je dat schapen nooit vliegen kwaad doen? Bron?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_160365856
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:36 schreef 2dope het volgende:

[..]

Beetje flauw om zo door te hameren over de letterlijke betekenis van een bekend citaat terwijl je weet dat het figuurlijk bedoeld is. Zo kun je alle uitspraken en gezegdes wel gaan ontleden.

[..]

Hoe weet je dat schapen nooit vliegen kwaad doen? Bron?
Die man kiest zelf het citaat, ik vind het tamelijk opmerkelijk. Ik zou niet graag een leeuw aan de macht willen hebben in de VS die het niet erg vindt maar één dag te leven. Het is maar net wie je als president wil kiezen. Of het nu gaat om: moet, macht, om de letterlijke betekenis of desnoods de leeuw als koning van de dieren, als je in sprookjes gelooft. Voor een presidentskandidaat vind ik het een tamelijk idiote uitspraak, langdurig voortbestaan lijkt mij belangrijker dan één dag de grote meneer uithangen. Verder hoef je niet te reageren als je niet wil dat ik er verder op door blijf gaan, na mijn eerste reactie zat ik ook niet te wachten op het hele gedoe over leeuwen en schapen hoor.

Och schapen kunnen best eens per ongeluk een vlieg inslikken denk ik, het zal niet bewust gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')