abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 februari 2016 @ 19:53:41 #76
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160265066
Een criminele bende, stop de persen.

Al die waanbeelden zijn niet goed voor jullie nachtrust.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 19:54:23 #77
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160265094
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vergeet niet dat onze eigen NOS voor 100% door de staat wordt gefinancierd, niet slechts voor 50% zoals RT.
Dat maakt niet uit dan. RT is de directe spreekbuis van de Russische Führer, de NOS krijgt geen directe orders van het kabinet. Verschil in mentaliteit kennelijk.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_160265100
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:48 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Zolang ze de wet van het land respecteren lijkt het mij geen enkel probleem.

Is net zoiets als dat meneer pastoor vroeger wel eens een straf oplegde. Of nu nog wel de strenggereformeerde dominee.
Het lijkt mij een bijzonder groot probleem dat er rechtbanken actief zijn die recht spreken op basis van wat anders dan de geldige, democratisch tot stand gekomen wetten. De sharia staat in veel opzichten haaks op onze samenleving. Mensen die sharia-wetgeving willen, kunnen gaan wonen in landen waar de sharia tot wet is verheven.

quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:49 schreef Gutmensch het volgende:
Als je geen zin hebt in straffen van religieuze leiders moet je gewoon afstand nemen van je geloof. En ja dat kan in elk westers land.
Ook hier denk je veel te gemakkelijk over. De sociale druk uit de eigen omgeving is vaak enorm. We maken de gekste dingen mee, tot eerwraak aan toe.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 20:00:13 #79
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160265286
Sharia-rechtbanken in westerse landen zijn helemaal geen rechtbanken in de wettelijke zin van het woord.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  † In Memoriam † zaterdag 27 februari 2016 @ 20:01:46 #80
137949 Disana
pi_160265345
quote:

[..]

Is net zoiets als dat meneer pastoor vroeger wel eens een straf oplegde. Of nu nog wel de strenggereformeerde dominee.
Shariarechtbanken zijn ongunstig voor vrouwen, die voor veel advies meer moeten betalen en weerhouden worden van scheiden als ze dat willen. Ik ben dus tegen shariarechtbanken.
pi_160265359
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:17 schreef Pino0 het volgende:
Als wij niks doen, hebben wij over 30 jaar een sharia rechtbank.
Dat zou wel een knappe prestatie zijn. Er zijn talloze landen in de wereld waar je geen shariarechtbank kan vinden en toch de overgrote meerderheid al een eeuwigheid moslim is.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 27 februari 2016 @ 20:03:20 #82
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160265408
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:01 schreef Disana het volgende:

[..]

Shariarechtbanken zijn ongunstig voor vrouwen, die voor veel advies meer moeten betalen en weerhouden worden van scheiden als ze dat willen. Ik ben dus tegen shariarechtbanken.
Dat is gewoon sociale druk, dat is een probleem op zich.
  † In Memoriam † zaterdag 27 februari 2016 @ 20:04:34 #83
137949 Disana
pi_160265443
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:03 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dat is gewoon sociale druk, dat is een probleem op zich.
Nee, dat is de shariarechtbank van en voor mannen. Overigens geldt hetzelfde voor de religieuze rechtbank van joden. Dat is gewoon niet goed voor vrouwen.
pi_160265520
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:54 schreef Heilwasser het volgende:
Dat maakt niet uit dan. RT is de directe spreekbuis van de Russische Führer, de NOS krijgt geen directe orders van het kabinet.
Dat is helaas niet waar. De NPO kreeg de opdracht om "niet langer politici belachelijk te maken (satire) en niet langer zo kritisch te zijn m.b.t. het functioneren van onze landelijke politici."
Letterlijk zo verteld door o.a. Maxime Verhagen (CDA). De vele bezuinigingen die daarop volgden hadden het gewenste effect: geen satire meer en geen kritische analyses meer over het functioneren van onze landelijke politici bij de NPO, dit terwijl ze beide juist heel erg veel deden voordat onze politici met bezuiniging na bezuiniging duidelijk communiceerden wat de consequenties zijn voor de NPO als ze niet luisteren.

Het enige verschil is dat in het organigram niet iemand van de staat boven hen staat maar zolang de staat het betaalt is de staat de baas.
Er is een zeer eenvoudige oplossing: voer terug het kijkgeld in. Moderniseer het dan direct en in het direct via de kabelboerern, zij weten namelijk wie er wel en wie er niet een aansluiting heeft.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160265640
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:00 schreef Gutmensch het volgende:
Sharia-rechtbanken in westerse landen zijn helemaal geen rechtbanken in de wettelijke zin van het woord.
Dit dus. Los of je ze wenselijk zou vinden of niet (want dat zijn ze imho niet) maar het is iets wat alleen 'werkt' voor mensen die daar zelf sturing en steun aan geven. Wetboeken horen daar niet bij.
pi_160265838
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:00 schreef Gutmensch het volgende:
Nee, zelfde als de rijdende rechter idd. Maar uit onderzoek blijkt dus dat vrouwen altijd de gebeten hond zijn in dit soort rechtbanken. Dus maar niet invoeren, lijkt me.
In Dld worden ook informele rechtbanken aangetroffen in de parallelle samenlevingen daar, waarbij ook gewoon zaken worden behandeld in de sfeer van strafrecht. Dat lijkt me helemaal onwenselijk.
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 27 februari 2016 @ 20:19:15 #87
137949 Disana
pi_160265855
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, zelfde als de rijdende rechter idd. Maar uit onderzoek blijkt dus dat vrouwen altijd de gebeten hond zijn in dit soort rechtbanken. Dus maar niet invoeren, lijkt me.
In Dld worden ook informele rechtbanken aangetroffen in de parallelle samenlevingen daar, waarbij ook gewoon zaken worden behandeld in de sfeer van strafrecht. Dat lijkt me helemaal onwenselijk.
Precies, vrouwen zijn heel slecht af bij deze vorm van rechtspraak.
pi_160265866
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Precies, vrouwen zijn heel slecht af bij deze vorm van rechtspraak.
Ja, dus dat kunnen we nooit toestaan wmb.
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 27 februari 2016 @ 20:20:06 #89
137949 Disana
pi_160265881
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dus dat kunnen we nooit toestaan wmb.
Verbieden gaat volgens mij niet, mensen mogen samen afspraken maken.
pi_160265914
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:18 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, zelfde als de rijdende rechter idd.
De Rijdende Rechter was geen rechter (ooit, lang geleden, wel) maar een arbiter, een private partij die in opdracht van twee andere partijen een uitspraak doet die binnen allerlei grenzen bindend is doordat ze een contract hebben getekend. In theorie zou je die formule ook prima kunnen gebruiken voor sharia'rechtspraak' indien de beide partijen een moslim zijn en hiermee instemmen, de grenzen van wat kan worden uigesproken worden dan gewoon bepaald door de grenzen die de wetten stellen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160265928
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Verbieden gaat volgens mij niet, mensen mogen samen afspraken maken.
Ja hoor dat kan wel, dan komt er gewoon een wet die dat verbiedt. Lijkt me vrij makkelijk.
I´m back.
pi_160265953
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De Rijdende Rechter was geen rechter (ooit, lang geleden, wel) maar een arbiter, een private partij die in opdracht van twee andere partijen een uitspraak doet die binnen allerlei grenzen bindend is doordat ze een contract hebben getekend. In theorie zou je die formule ook prima kunnen gebruiken voor sharia'rechtspraak' indien de beide partijen een moslim zijn en hiermee instemmen, de grenzen van wat kan worden uigesproken worden dan gewoon bepaald door de grenzen die de wetten stellen.
Dat kan, maar je kunt dat ook gewoon verbieden. En ik denk dat je dat moet doen.
Als jij onder de sharia wil leven, dan doe je dat gewoon in een ander land, lijkt me.
I´m back.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 20:27:07 #93
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_160266070
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zou wel een knappe prestatie zijn. Er zijn talloze landen in de wereld waar je geen shariarechtbank kan vinden en toch de overgrote meerderheid al een eeuwigheid moslim is.
Ik ben bang voor wat er komen gaat.

Als je de verhalen hoort dat moslims gescheiden willen zwemmen, hoe moet het als er nog zoveel andere moslims naar Nederland komen?

Wij moeten ons aanpassen aan hun, dat is de wereld op zijn kop. Wij leven in Nederland in een westerse maatschappij, dus daar leven wij naar. Ik vind dat iedereen zich moet aanpassen, Pools, Chinees of wat dan ook. Helaas schijnt een bepaalde bevolkingsgroep zich al bij het minste beledigd te voelen en willen ze hun eigen regels maken.

Dat maakt mij zo wantrouwend. En dan laat ik de criminaliteit cijfers over niet-westerse allochtonen nog achterwege.

De wereld gaat kapot, en de Nederlandse politiek kijkt lachend toe.
pi_160266125
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:27 schreef Pino0 het volgende:

[..]

Als je de verhalen hoort dat moslims gescheiden willen zwemmen, hoe moet het als er nog zoveel andere moslims naar Nederland komen?

Wij moeten ons aanpassen aan hun, dat is de wereld op zijn kop. Wij leven in Nederland in een westerse maatschappij, dus daar leven wij naar. Ik vind dat iedereen zich moet aanpassen, Pools, Chinees of wat dan ook. Helaas schijnt een bepaalde bevolkingsgroep zich al bij het minste beledigd te voelen en willen ze hun eigen regels maken.

Dat maakt mij zo wantrouwend. En dan laat ik de criminaliteit cijfers over niet-westerse allochtonen nog achterwege.

Das leuk, maar die mensen zijn ook bang. Voor bommen. Enzo. Dat is net iets realistischer en ernstiger dan die angst van jou, als je begrijpt wat ik bedoel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_160266131
quote:

[..]

HoHo kalm aan met je "De wereld gaat kapot". West Europa schaft zichzelf af. Er zijn zat landen waar de bevolking niet lijdt aan terminale zelfhaat.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 20:32:57 #96
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160266225
quote:

[..]

Stel je niet aan, we zijn een democratie en we doen wat de meerderheid wil.
En dat is vluchtelingen opvangen maar ook niet-gescheiden zwemmen. En dat blijven we doen zolang die meerderheid dat wil.
pi_160267442
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is sowieso volstrekt onwenselijk dat sharia-rechtbanken in Europa bestaan, ongeacht hun bevoegdheden.
In Engeland bestaan al wel sharia wetgeving. Rondom 10 heeft een flinke tijd geleden al eens een debat over de sharia georganiseerd. Aan het woord komen moslim(a)s en niet moslims die de islam bestudeerd hebben. Let wel, iedereen die aan woord komt zegt de islam en de sharia te snappen, echter; iedereen spreekt elkaar ook weer tegen.
Op 36:53, het ''verlossende'' antwoord wat betreft de sharia van Sheich Haitham al-Haddad, de voorzitter van de vijf Islamitische rechtbanken in Engeland;

pi_160274381
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Das leuk, maar die mensen zijn ook bang. Voor bommen. Enzo. Dat is net iets realistischer en ernstiger dan die angst van jou, als je begrijpt wat ik bedoel.
Die bommen vielen in Turkije al niet meer. Waarom ze dan besluiten door te reizen naar Nederland is mij een raadsel.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_160274410
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:32 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Stel je niet aan, we zijn een democratie en we doen wat de meerderheid wil.
En dat is vluchtelingen opvangen maar ook niet-gescheiden zwemmen. En dat blijven we doen zolang die meerderheid dat wil.
Democratie != de wil van de meerderheid uitvoeren.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 28 februari 2016 @ 11:45:24 #100
452920 OostenrijkseSchilder
Donderroede der Godwins
pi_160279601
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 18:01 schreef PSVCL het volgende:
Ik lees niks over een ISIS knokploeg in de tekst .
Ik ga er voor het gemak even van uit dat je mij vraagt om een verklaring aangezien ik TS ben.

Wat wel in de tekst staat is dat Jundullaah zich middels logo's associeërt met ISIS. We kunnen vaststellen, gezien het bewijs van alledag dat ISIS geen vredeslievende club mensen is. Jundullaah zal niet zo dom zijn om openlijk te stellen dat ze mensen in elkaar willen slaan omdat ze dat direct strafbaar maakt.

Bovendien zijn vergelijkbare clubs verspreid door Europa tot op heden nagenoeg altijd knokploegen en shariapolitie geweest.
Ook de waarheid is een wapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')