abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160266306
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het kan voor kleinere bedragen dus ook zonder pinpas. Tot 25 eur per keer en max 50 euro per dag.

En voorheen kon er, zelfs als iemand je pincode af kon lezen, niks gebeuren als die persoon niet je pinpas kon stelen. Dat kan nu dus wel.

Voor mensen met kleine inkomens kan het een ramp zijn als je door zo een geintje zomaar 25 euro kwijt raakt.
Tja, potentieel 50 euro schade die door de bank wordt vergoed weegt mijn inziens niet op tegen de voordelen.
pi_160266488
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:35 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Tja, potentieel 50 euro schade die door de bank wordt vergoed weegt mijn inziens niet op tegen de voordelen.
Wat zijn die voordelen nu precies? Dat je niet je pas in de gleuf hoeft te stoppen en je dus een paar seconde bespaart?

Dat vind ik juist niet opwegen tegen de nadelen. En als je dat wel vindt, prima, maar men moet zo een systeem opt-in uitrollen en niet opt-out. En zou me niet verbazen als je over een tijdje helemaal geen passen meer kunt krijgen zonder contactloos (wat voorlopig nog wel kan, maar tot hoe lang?)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160266654
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:35 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Hoelang zouden ze dat blijven vergoeden? Verder zul je tijd kwijt zijn aan het melden van misbruik en het bewijzen ervan. Je kunt gewoon beter cash gebruiken.
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 21:33:30 #129
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_160268564
quote:

[..]

Het kan voor kleinere bedragen dus ook zonder pinpas. Tot 25 eur per keer en max 50 euro per dag.

En voorheen kon er, zelfs als iemand je pincode af kon lezen, niks gebeuren als die persoon niet je pinpas kon stelen. Dat kan nu dus wel.

Voor mensen met kleine inkomens kan het een ramp zijn als je door zo een geintje zomaar 25 euro kwijt raakt.
Nee. Het is niet 50 euro per dag. Het is tot 50 euro, en daarna moet je per se weer een keer een betaling doen met pincode. Als jij aan de 50 euro zit is het niet automatisch zo dat je de dag er na weer tot 50 euro kunt.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 21:34:23 #130
16180 crew  CoolGuy
pi_160268596
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wat zijn die voordelen nu precies? Dat je niet je pas in de gleuf hoeft te stoppen en je dus een paar seconde bespaart?

Dat vind ik juist niet opwegen tegen de nadelen. En als je dat wel vindt, prima, maar men moet zo een systeem opt-in uitrollen en niet opt-out. En zou me niet verbazen als je over een tijdje helemaal geen passen meer kunt krijgen zonder contactloos (wat voorlopig nog wel kan, maar tot hoe lang?)
De pas zal de mogelijkheid tot contactloos betalen hebben, maar die functie kun je uitschakelen.
pi_160268829
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

De pas zal de mogelijkheid tot contactloos betalen hebben, maar die functie kun je uitschakelen.
Zoals ik al zei kan dat iig bij ABN niet.

En zou me niet verbazen als ook andere banken die mogelijkheid gaan uitzetten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 21:41:07 #132
16180 crew  CoolGuy
pi_160268870
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:40 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het kan zijn dat ABN de mogelijkheid niet biedt, maar het kán wel degelijk.
pi_160268912
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het kan zijn dat ABN de mogelijkheid niet biedt, maar het kán wel degelijk.
Het punt is dus dat je compleet overgeleverd bent aan de bank. Dan heb je er niks aan dat het technisch mogelijk is, als de bank 'nee' zegt, he.
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 21:51:44 #134
16180 crew  CoolGuy
pi_160269245
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:42 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het punt is dus dat je compleet overgeleverd bent aan de bank. Dan heb je er niks aan dat het technisch mogelijk is, als de bank 'nee' zegt, he.
Tja, dan is het kiezen of delen. Tenzij je in een hutje op de hei wil gaan zitten ergens ga je hier in elk beetje ontwikkeld land mee geconfronteerd worden.
pi_160269308
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Tja, dan is het kiezen of delen. Tenzij je in een hutje op de hei wil gaan zitten ergens ga je hier in elk beetje ontwikkeld land mee geconfronteerd worden.
Dat betekent niet dat je er niet via bepaalde wegen (b.v. politiek) tegen zou kunnen strijden.
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 22:07:07 #136
16180 crew  CoolGuy
pi_160269814
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat je er niet via bepaalde wegen (b.v. politiek) tegen zou kunnen strijden.
Waarom? Je bent dan toch vertrokken? Politiek ja? Ja, want de heren in Den Haag maken zich echt veel drukker om wat de burger wil dan wat er met geld gebeurd inderdaad.

Hou toch op. Dat strijden gaat geen zoden aan de dijk zetten en jij gaat niet in een hutje op de steppe in centraal afrika zitten dus ook jij gaat hier gewoon in mee.
pi_160269889
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom? Je bent dan toch vertrokken? Politiek ja? Ja, want de heren in Den Haag maken zich echt veel drukker om wat de burger wil dan wat er met geld gebeurd inderdaad.

Hou toch op. Dat strijden gaat geen zoden aan de dijk zetten en jij gaat niet in een hutje op de steppe in centraal afrika zitten dus ook jij gaat hier gewoon in mee.
Ook weer een lekker slaafse mentaliteit :(
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 22:28:34 #138
16180 crew  CoolGuy
pi_160270550
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:09 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ook weer een lekker slaafse mentaliteit :(
Mja, op een forum doen alsof je dan aftaait naar een 3e wereldland, want daar komt t op neer, want elk ontwikkeld land gaat contactloos doen, brengt ook niks. Kun je protesteren wat je wil, maar je gaat het niet tegen houden. Das allemaal leuk, maar ondertussen blijf je gewoon hier en ga je gewoon contactloos betalen accepteren.
pi_160270900
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mja, op een forum doen alsof je dan aftaait naar een 3e wereldland, want daar komt t op neer, want elk ontwikkeld land gaat contactloos doen, brengt ook niks. Kun je protesteren wat je wil, maar je gaat het niet tegen houden. Das allemaal leuk, maar ondertussen blijf je gewoon hier en ga je gewoon contactloos betalen accepteren.
Ik zit nu anders 3 maanden in het buitenland, en als de ontwikkelingen in NL mij echt niet aanstaan is het voor mij zeker te overwegen om permanent hierheen te verhuizen (of eventueel een ander land, maar dit land spreek ik de taal al en is makkelijker).
  Redactie Frontpage zaterdag 27 februari 2016 @ 22:51:29 #140
38148 crew  Innisdemon
pi_160271385
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 14:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Meer dan 100 miljoen chipknipbetalingen per jaar, ook in de laatste jaren van de chipknip.
waar haal je die aantallen vandaan?
Voor zover ik weet was het de laatste jaren zo drastisch afgenomen dat het niet meer loonde om het systeem in de lucht te houden.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_160271602
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:40 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dan vraag je een pas aan waar die functie niet op zit.

https://www.abnamro.nl/nl(...)ieuwe-betaalpas.html
pi_160271638
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:51 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

waar haal je die aantallen vandaan?
Voor zover ik weet was het de laatste jaren zo drastisch afgenomen dat het niet meer loonde om het systeem in de lucht te houden.
Chipknip is bij het grote publiek geen groot succes geworden.[bron?] Dat komt waarschijnlijk omdat pinnen goedkoper werd, en winkels meestal geen vergoeding meer vroegen het pinnen van kleine bedragen. Het aantal Chipkniptransacties nam sinds 2010 sterk af: van 171,7 miljoen in 2011 tot 148,2 miljoen in 2012 (-14%). Dit werd in de hand gewerkt doordat grote winkelketens zoals HEMA, Albert Heijn en Jumbo stopten met deze betaalmogelijkheid bij het invoeren van het nieuwe pinnen in 2012.

Ja er was een afname, maar dat is ook een beetje een kip-ei verhaal omdat grote winkels de mogelijkheid niet langer aanboden. En 14 proces is fors, maar betekent alsnog dat er ook op het einde nog veel gebruik van werd gemaakt.
pi_160271890
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:01 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Daar zullen voorzieningen ongetwijfeld beter zijn dan hier.
Om eerlijk te zijn heb ik niet echt iets te klagen hier in de grote stad. In de rimboe is het natuurlijk een ander verhaal. Maar hier heb ik ook gewoon mijn ventilator, mijn internet, elektriciteit, drinkwater, gas, etc.

Ja als je wat hardware of zo nodig hebt is dat wat lastig te krijgen maar op zich kun je hier prima leven hoor.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:14:19 #144
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_160272098
quote:

[..]

Alles kan, maar:

1. Het gebeurt nooit. Dus waar maak je je druk om?
2. Als het gebeurt, vergoedt de bank het.

Vergeet verder niet dat ouderwetsch cash geld nog oneindig veel makkelijker te 'skimmen' is dan een pinpas.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:19:11 #145
53267 TC03
pi_160272244
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 13:11 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Vernieuwing is niet altijd verbetering.

Dit geval is dus een verslechtering omdat er misbruik van gemaakt kan worden d.m.v. onterecht geld van je rekening halen door langs je pas te gaan met een kleine draagbare scanner.
Vernieuwing is niet altijd verbetering, maar verbeteren zonder te vernieuwen is per definitie onmogelijk.

Verder stel je dat het een verslechtering is omdat er een risico aan verbonden zit. Newsflash: overal zit een risico aan verbonden. En dat er een risico is, wil niet zeggen dat dit in de praktijk ook een probleem vormt hè.

In theorie kan er nu ook een meteoriet op jouw hoofd vallen, in die zin is het eigenlijk een grove blunder dat de overheid ons niet allemaal in een bunker stopt die bestand is tegen meteorieten. We kunnen elk moment wel dood gaan immers en de overheid doet niks! Schande.

Tot slot zou ik je even willen herinneren aan het feit dat de kostenpost maximaal 50 euro is en dat de bank het vergoedt in 99% van de gevallen. Dat is nog steeds een behoorlijke verbetering t.o.v. vroeger toen iedereen zijn salaris cash mee naar huis kwam en één beroving genoeg was om van je maandsalaris af te zijn.

Ik zal de laatste zijn die beweert dat elke vernieuwing automatisch beter is, maar dit topic wordt bewoond door fossielen die zonder nadenken alleen maar klagen en zeiken. Ik kan daar slecht tegen.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:23:35 #146
53267 TC03
pi_160272394
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

En dat je geen pincode hoeft in te voeren. Scheelt toch al gauw 10-20 seconden per transactie. In bijv. bedrijfskantines scheelt dat enorm, en ik denk dat er toch een paar miljoen pintransacties per dag zijn in de Nederlandse bedrijfskantines. Die mensen kunnen nu allemaal genieten van een snellere doorstroming en daardoor langer pauze houden. Dat terwijl er eigenlijk 0,0 nadelen zijn, want de bank vergoedt gewoon de schade in die paar gevallen per jaar waarbij er mensen slachtoffer zijn.

Wel dingen even in het juiste perspectief blijven zien hè.
pi_160272469
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:23 schreef TC03 het volgende:

[..]

En dat je geen pincode hoeft in te voeren. Scheelt toch al gauw 10-20 seconden per transactie. In bijv. bedrijfskantines scheelt dat enorm, en ik denk dat er toch een paar miljoen pintransacties per dag zijn in de Nederlandse bedrijfskantines. Die mensen kunnen nu allemaal genieten van een snellere doorstroming en daardoor langer pauze houden. Dat terwijl er eigenlijk 0,0 nadelen zijn, want de bank vergoedt gewoon de schade in die paar gevallen per jaar waarbij er mensen slachtoffer zijn.

Wel dingen even in het juiste perspectief blijven zien hè.
En waarom moet alles altijd maar sneller sneller sneller sneller? Alsof je dood gaat van 1 minuut langer in de rij staan. Snel snel snel haast haast haast druk druk druk. Ook een kenmerk van die ziekelijke vernieuwingsdrang. En waar leidt het toe? Dat je 1 minuut langer babyfoto's en kattenplaatjes kan liken op facebook tijdens je pauze misschien.

Overigens is de bedrijfskantine nu júist dé plek waar vroeger de Chipknip domineerde, dat ging minstens zo snel als dat nieuwerwetse gevaarlijke contactloze gedoe. En die is dus afgeschaft.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:32:31 #148
53267 TC03
pi_160272697
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

En waarom moet alles altijd maar sneller sneller sneller sneller? Alsof je dood gaat van 1 minuut langer in de rij staan. Snel snel snel haast haast haast druk druk druk. Ook een kenmerk van die ziekelijke vernieuwingsdrang. En waar leidt het toe? Dat je 1 minuut langer babyfoto's en kattenplaatjes kan liken op facebook tijdens je pauze misschien.

Overigens is de bedrijfskantine nu júist dé plek waar vroeger de Chipknip domineerde, dat ging minstens zo snel als dat nieuwerwetse gevaarlijke contactloze gedoe. En die is dus afgeschaft.
Dingen moeten niet sneller, maar van alle dingen waar ik mijn tijd aan wil besteden staat een pincode invoeren toch wel ergens onderaan. Nutteloze tijd. En als het sneller en makkelijker kan, waarom niet?

De chipknip is natuurlijk een drama. Die moet je immers ook weer opladen bij een automaat en het geld wat daarop staat kan je alleen gebruiken om te chippen. Hopeloos ongebruiksvriendelijk en achterhaald.

Op jouw rant t.o.v. hoe nutteloos de pauze wordt besteed tegenwoordig ga ik niet eens in.

Waarom ben je zo verzuurd?
pi_160272788
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:32 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dingen moeten niet sneller, maar van alle dingen waar ik mijn tijd aan wil besteden staat een pincode invoeren toch wel ergens onderaan. Nutteloze tijd. En als het sneller en makkelijker kan, waarom niet?

De chipknip is natuurlijk een drama. Die moet je immers ook weer opladen bij een automaat en het geld wat daarop staat kan je alleen gebruiken om te chippen. Hopeloos ongebruiksvriendelijk en achterhaald.

Op jouw rant t.o.v. hoe nutteloos de pauze wordt besteed tegenwoordig ga ik niet eens in.

Waarom ben je zo verzuurd?
Omdat ik moe wordt van nutteloze vernieuwingen die mensen door de strot worden geduwd, en waar je dan weer achteraan moet hobbelen om het weer recht te breien. Dat ben ik gewoon spuugzat aan Nederland. Ja, Nederland is mijn thuis en ik vind het een geweldig land om te wonen, maar die mentaliteit, en het gedachteloos achterna hobbelen van wat vadertje staat dicteert, die vind ik soms om te janken.

Natuurlijk is het prima om contactloos betalen als opt-in aan te bieden voor de mensen die dat willen. Maar mensen die het niet willen moeten niet nodeloos worden gecontronteerd met die troep. En dat gebeurt nu dus wel, en het is maar zeer de vraag hoe lang de mogelijkheid van een niet-contactloze betaalpas nog blijft bestaan.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:38:22 #150
53267 TC03
pi_160272901
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:34 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Omdat ik moe wordt van nutteloze vernieuwingen die mensen door de strot worden geduwd, en waar je dan weer achteraan moet hobbelen om het weer recht te breien. Dat ben ik gewoon spuugzat aan Nederland. Ja, Nederland is mijn thuis en ik vind het een geweldig land om te wonen, maar die mentaliteit, en het gedachteloos achterna hobbelen van wat vadertje staat dicteert, die vind ik soms om te janken.

Natuurlijk is het prima om contactloos betalen als opt-in aan te bieden voor de mensen die dat willen. Maar mensen die het niet willen moeten niet nodeloos worden gecontronteerd met die troep. En dat gebeurt nu dus wel, en het is maar zeer de vraag hoe lang de mogelijkheid van een niet-contactloze betaalpas nog blijft bestaan.
Het is niet nutteloos, het is superhandig. Ik pak mijn pasje uit mijn zak en heb binnen 1 sec betaald. Ik ben er erg blij mee, jij hebt er geen last van, wat is het probleem?

Ten tweede, 'vadertje staat'? Het zijn banken die dit verzinnen, niet de overheid. Maar dat je niet uitblinkt in feitenkennis was me inmiddels al duidelijk.

Tot slot, wat is nou hetgeen waarmee je geconfronteerd wordt? Je wordt geconfronteerd met gemak zonder dat het nadelen heeft. Wat is je probleem?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')