Ah, thanksquote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:15 schreef Rezania het volgende:
Je kan het uit laten zetten, even je bank bellen.
TS is nogal lomp schijnt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:16 schreef Rezania het volgende:
Trouwens, als je je pinpas gewoon erin schuift hoort zo'n chip het niet te doen.
Indien je dus niet onzorgvuldig bent geweest krijg je gewoon vergoed zonder eigen risico.quote:De kans is heel klein, maar met speciale apparatuur is het technisch mogelijk om uw rekeningnummer te achterhalen of betalingen tot ¤ 25 te doen. Bent u zorgvuldig omgegaan met uw bankpas? Dan geldt het eigen risico van ¤ 150 niet.
Ja nee niet dusquote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:46 schreef CoolGuy het volgende:
Kun je overigens laten uitzetten, en geld wat van je rekening gehaald wordt op deze manier, onrechtmatig, daar is de bank voor verzekerd en dus krijg je dat van hun terug dacht ik.
Nee je kunt het niet uitzetten?quote:
aansprakelijkheidquote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee je kunt het niet uitzetten?
Nee je wordt niet schadeloos gesteld bij misbruik?
Nee de bank is er niet voor verzekerd?
zo te zien op de site moet ik dus een nieuwe pas aanvragen als ik geen contactloos betalen wil.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
https://www.abnamro.nl/nl(...)etaalpas.html#veilig
Je hebt verschillende varianten.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:57 schreef Nizno het volgende:
Maar goed om even op de situatie van TS terug te komen, als hij/zij de betaalpas niet tegen het apparaat heeft gehad is het wel vreemd natuurlijk dat er contactloos betaald is.
Je hoeft de pas ook niet per se tégen het apparaat te houdenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:57 schreef Nizno het volgende:
Maar goed om even op de situatie van TS terug te komen, als hij/zij de betaalpas niet tegen het apparaat heeft gehad is het wel vreemd natuurlijk dat er contactloos betaald is.
ik had al aangegeven dat ik ongelijk had.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die bedragen slaan prima ergens op.
[..]
Je hoeft de pas ook niet per se tégen het apparaat te houden
Dr is niks mis mee dat je ongelijk hebt. Wat wel jammer is is dat je direct hoog van de toren blaast terwijl je dus niet wist waar je over praattequote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:12 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik had al aangegeven dat ik ongelijk had.
Nizno heeft het ingelijst
en die discussie gaan we dus niet weer doen. Ik was idd die ene post vergeten en die is nu ook wegquote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dr is niks mis mee dat je ongelijk hebt. Wat wel jammer is is dat je direct hoog van de toren blaast terwijl je dus niet wist waar je over praatte
Tja.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:25 schreef Coritchando het volgende:
Echt volledig wereldvreemd deze tsKan niet eens zelfstandig tanken of pinnen als 33 jarige, waar moet het heen met de maatschappij.
Dat moet je zelf weten, ik doe het in ieder geval niet. Contactloos betalen heeft dan ook weinig met geld strooien te maken.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:55 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
ja, ik strooi ook graag met geld rond
ik heb nog weinig vertrouwen in dat contactloos betalen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten, ik doe het in ieder geval niet. Contactloos betalen heeft dan ook weinig met geld strooien te maken.
Prima dat mag. Ik vind het een top uitvinding.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:19 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
ik heb nog weinig vertrouwen in dat contactloos betalen.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die bedragen slaan prima ergens op.
[..]
Je hoeft de pas ook niet per se tégen het apparaat te houden
Betekent wel dat de pas in de chiplezer gestopt is, dat bij deze handeling niet voor een pincode wordt gevraagd is vreemd.quote:...Dus ik wilde net pinnen bij snackbar en net toen ik mijn pincode wilde invoeren, bliep bliep..
Daarom hebben ze ook creditcards pincodes gegeven. Gewoon, omdat het achterhaald is.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:19 schreef Aardbei16 het volgende:
Dat is juist handig. Codes zijn achterhaald, ga eens met de tijd mee
Creditcard is iets anders dan een pinpasquote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:31 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Daarom hebben ze ook creditcards pincodes gegeven. Gewoon, omdat het achterhaald is.
Ik denk dat het een Vx810 van Verifone was, tenzij het een nieuwe was, dan was het een vx820.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:23 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
[..]
Betekent wel dat de pas in de chiplezer gestopt is, dat bij deze handeling niet voor een pincode wordt gevraagd is vreemd.
Of TS had de kaart er niet in maar er redelijk dicht bij het apparaat (<3cm) of TS had te maken met met een apparaat waar de 'dip' functie geactiveerd is en geen NFC wat zeer onwaarschijnlijk is aangezien dit alleen maar voor onbemande apparaten bedoeld is.
Ben benieuwd of TS nog de merk/kleur van het apparaat kan herinneren.
Volgens mij wordt er bij een chiplezer altijd om een pincode gevraagd. Ik vraag me alleen af wat er gebeurd als je de kaart eerst langs zo'n contactloos betalen stukje houdt en vervolgens in het apparaat gaat 'dippen'.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:23 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
[..]
Betekent wel dat de pas in de chiplezer gestopt is, dat bij deze handeling niet voor een pincode wordt gevraagd is vreemd.
Of TS had de kaart er niet in maar er redelijk dicht bij het apparaat (<3cm) of TS had te maken met met een apparaat waar de 'dip' functie geactiveerd is en geen NFC wat zeer onwaarschijnlijk is aangezien dit alleen maar voor onbemande apparaten bedoeld is.
Ben benieuwd of TS nog de merk/kleur van het apparaat kan herinneren.
Klopt, bij een creditcard ben je beter verzekerd.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:32 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Creditcard is iets anders dan een pinpas
Niet veel, want als je de pas eerst contactloos aanbiedt wordt de betaling afgerond. Daarna is er geen betaalopdracht meer dus als je dan de pas dipt is er niks aan de hand.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:40 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er bij een chiplezer altijd om een pincode gevraagd. Ik vraag me alleen af wat er gebeurd als je de kaart eerst langs zo'n contactloos betalen stukje houdt en vervolgens in het apparaat gaat 'dippen'.
Neehoor. Ken zat parkeerautomaten waarbij je wel een pas moet insteken maar geen pincode hoeft in te voeren.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:40 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er bij een chiplezer altijd om een pincode gevraagd.
Dat verklaart de situatie van TS.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet veel, want als je de pas eerst contactloos aanbiedt wordt de betaling afgerond. Daarna is er geen betaalopdracht meer dus als je dan de pas dipt is er niks aan de hand.
Nee, er zijn ook betaalautomaten waar je wel je pas in moet doen, maar onder een bepaald bedrag geen code hoeft in te toetsen. Zo ook bij de parkeerautomaten in Amsterdam Centrum, en vast in vele andere steden.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:40 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er bij een chiplezer altijd om een pincode gevraagd.
Ts heeft bij het ontvangen van zijn nieuwe bankpas een brief gekregen over de nieuwe mogelijkheden als contactloos betalen. Zal hij wel gewoon ongelezen hebben weggegooid...quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:13 schreef davako het volgende:
Onder welke steen heb jij gelegen? Hoe kan je het contactloos betalen niet hebben meegekregen?
Alleen de VX820 ondersteunt contactloos transacties maar heeft geen dip&go functionaliteit.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat het een Vx810 van Verifone was, tenzij het een nieuwe was, dan was het een vx820.
Mijn mastercard heeft ook gewoon contactloos betalen, codes zijn zo achterhaald!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:31 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Daarom hebben ze ook creditcards pincodes gegeven. Gewoon, omdat het achterhaald is.
Doen!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 04:50 schreef sirdanilot het volgende:
Als ik terug in NL ben maar eens een belletje naar de bank doen. Misschien rechtsbijstand inschakelen, want dit is toch van de zotte.
Heerlijk man van die mensen die gelijk in paniek raken en hoog van de toren blazen zonder zich even te informeren. Ga door, meer meer!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 05:01 schreef sirdanilot het volgende:
Oh, bij ABN is een nieuwe pas tegewoordig gratis? Vroeger heb ik wel eens 7,50 betaald...
Nu snap ik er ook niks meer van. Altijd ook maar die technologische vernieuwingen die totaal geen verbetering zijn. Hoe moeilijk is het nou om dat passie in het gleufje te douwen (hihi haha gleuf hahah hihi) ten opzichte van hem er tegenaan te houden (hihi haha hoho). Waarom blijven dingen niet gewoon zoals ze vroeger waren, tenzij het nu écht een verbetering is heb je er niks aan altijd maar die nutteloze vernieuwingsdrang.
Wat niet wegneemt dat de bank je een product door de strot drukt zonder dat je daar zelf wel en niet voor mag kiezen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Heerlijk man van die mensen die gelijk in paniek raken en hoog van de toren blazen zonder zich even te informeren. Ga door, meer meer!
1998 belde, of je je pas even door een gleuf wil trekken (hi ha ho)quote:Op zaterdag 27 februari 2016 05:01 schreef sirdanilot het volgende:
Oh, bij ABN is een nieuwe pas tegewoordig gratis? Vroeger heb ik wel eens 7,50 betaald...
Nu snap ik er ook niks meer van. Altijd ook maar die technologische vernieuwingen die totaal geen verbetering zijn. Hoe moeilijk is het nou om dat passie in het gleufje te douwen (hihi haha gleuf hahah hihi) ten opzichte van hem er tegenaan te houden (hihi haha hoho). Waarom blijven dingen niet gewoon zoals ze vroeger waren, tenzij het nu écht een verbetering is heb je er niks aan altijd maar die nutteloze vernieuwingsdrang.
Hoezo doen ze dat?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat de bank je een product door de strot drukt zonder dat je daar zelf wel en niet voor mag kiezen.
Je kunt prima zelf kiezen. Opt-out. Dat wel.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat de bank je een product door de strot drukt zonder dat je daar zelf wel en niet voor mag kiezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |