abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:56:21 #51
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_160370397
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:17 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Scooter is voor IQ < 100.
Dit soort opmerkingen is voor IQ < 50
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_160412896
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dit soort opmerkingen is voor IQ < 50
Sorry, hoor, maar op een scooter wil je echt niet gezien worden.
Tenzij tokkie of 16-jarige maagd, of beide.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  vrijdag 4 maart 2016 @ 12:06:17 #53
37248 BertV
Klei indiaan
pi_160413634
Als je je druk maakt om status... je kunt wel 5000,- euro uitgeven aan een fiets, maar je blijft voor de meeste automobilisten een sloeber met een druppel aan z'n neus. :+

Ik heb ooit woon-werk (100% B-wegen) gereden met een 125cc (1:45!) motorscootertje maar maakte de fout om deze te laten opvoeren. Betrouwbaarheid was weg. Daar ben ik ook een beetje bang voor met die ombouwsetjes die te koop zijn.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  vrijdag 4 maart 2016 @ 12:07:16 #54
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_160413667
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:41 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Sorry, hoor, maar op een scooter wil je echt niet gezien worden.
Tenzij tokkie of 16-jarige maagd, of beide.
Alleen 16 jarigen of tokkies maken zich daar druk om.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 4 maart 2016 @ 17:27:44 #55
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_160421093
Voor m'n werk wel eens zo'n e-bike moeten vervoeren. Was een soort mountainbike van het merk Stromer en dat ging belachelijk makkelijk onwijs hard! 45/50 haal je makkelijk met een beetje doortrappen.

De fiets zelf had gewoon 'normale' versnellingen en versnellingen voor de trapondersteuning. Was heel tof om eens mee te rijden maar wilde zelf de fietshelm die er bij zat ook niet op. Eigenlijk heel dom, want als je met 50 op je plaat gaat, ga je wel hard.

Leuke optie, er zijn leasebedrijven waarbij je hem kan leasen (gezien ww-verkeer). Zou lekker een brommertje nemen als die helmplicht er komt.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 17:42:25 #56
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_160421357
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 17:27 schreef CruisinDen het volgende:
Voor m'n werk wel eens zo'n e-bike moeten vervoeren. Was een soort mountainbike van het merk Stromer en dat ging belachelijk makkelijk onwijs hard! 45/50 haal je makkelijk met een beetje doortrappen.

De fiets zelf had gewoon 'normale' versnellingen en versnellingen voor de trapondersteuning. Was heel tof om eens mee te rijden maar wilde zelf de fietshelm die er bij zat ook niet op. Eigenlijk heel dom, want als je met 50 op je plaat gaat, ga je wel hard.

Leuke optie, er zijn leasebedrijven waarbij je hem kan leasen (gezien ww-verkeer). Zou lekker een brommertje nemen als die helmplicht er komt.
En had je het idee, met trap ondersteuning, dat je ook nog zelf wat deed cq. Calorieën verbrandde?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 4 maart 2016 @ 18:02:18 #57
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_160421734
Is 50 km heen en 50 terug naar werk te doen met een elektrische fiets?
  vrijdag 4 maart 2016 @ 20:04:05 #58
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_160424349
Die snelle e-bikes kosten ruim 3k, grote kans dat je ze na januari voor nog geen 500 Euro kunt kopen op marktplaats.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 20:21:58 #59
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_160424809
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 17:42 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

En had je het idee, met trap ondersteuning, dat je ook nog zelf wat deed cq. Calorieën verbrandde?
Jawel, maar wel aanzienlijk minder dan zelf helemaal fietsen natuurlijk. (Met wind tegen rijdt je, bijvoorbeeld, nog steeds 35km/h, wat aardig rap blijft op een fiets. Verschil tussen 45 en 35 merk je een stuk minder dan 25 en 15). Het is een mooi idee als je fietsen fijn vindt en je niet bang voor het weer bent.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 21:02:12 #60
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_160426538
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 20:04 schreef gewoonmeppen het volgende:
Die snelle e-bikes kosten ruim 3k, grote kans dat je ze na januari voor nog geen 500 Euro kunt kopen op marktplaats.
Dat is het een tijdje als hoor :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:30 schreef hierissieweer het volgende:
Wellicht dat hij arbeid van je spieren en de motor combineert om die 45km te halen?
Meestal kun je de hoeveelheid ondersteuning zelf bepalen.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 21:15:29 #61
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_160427064
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 12:06 schreef BertV het volgende:
Als je je druk maakt om status... je kunt wel 5000,- euro uitgeven aan een fiets, maar je blijft voor de meeste automobilisten een sloeber met een druppel aan z'n neus. :+
Grappig dat de meeste automobilisten ook gewoon sloebers zijn met een zuinig pruttelwagentje.
pindazakje
  zondag 6 maart 2016 @ 09:51:45 #62
37248 BertV
Klei indiaan
pi_160458434
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:02 schreef borbit het volgende:
Is 50 km heen en 50 terug naar werk te doen met een elektrische fiets?
Alles kan, maar het grootste nadeel is het late thuiskomen bij een 9-5 baan.
Ik denk dat ook bij extremer weer het belachelijk afzien wordt.

Om die reden ga ik het ook niet bij 34 - 34km doen.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  zondag 6 maart 2016 @ 11:59:17 #63
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_160459893
Mijn ebike haalt met normaal meetrappen 40km/h,

Doe er nu dagelijks zo'n 45km mee. Ik heb er zelfs 65km per dag mee gefietst voor een half jaar.
Het eerste probleeem is accucapaciteit. Je gaat weinig fietsen vinden die hard gaan en een goede afstand kunnen doen. Zit je dus met op je werk op laden of langzamere fiets maken.
Of je zit vast aan grote batterijen, en die zijn 'duur'. Goede 20ah accu's zijn groot en prijzig,

Zonder helm 40km/h gaat net, ik vind het zelf al oncomfortabel worden, zeker in de winter als het koud is en als het behoorlijk waait. Handschoenen heb ik altijd aan, ten eerste voor de kou (alles onder de 10 graad celcius buiten is gewoon ijskoud) en ten tweede omdat als je valt je je handen niet gelijk kapot wil hebben.

Qua kosten wint het echt van alles, zeker nu je nog niet die verzekeringsplaatjes hoeft te hebben ed.

Als je een fiets ombouwt, vervang ook gelijk de remmen, 30km/h + remt heel anders, huidige remmen voldoen waarschijnlijk niet. Schijfremmen or go home, liefst hydraulisch maar kabel is te doen.

Over het algemeen wint zelfbouw (al dan niet kitje) het van wat er aangeboden word op de markt. Op prijs, snelheid en actieradius
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  zondag 6 maart 2016 @ 13:48:05 #64
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_160461793
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 09:51 schreef BertV het volgende:

[..]

Alles kan, maar het grootste nadeel is het late thuiskomen bij een 9-5 baan.
Ik denk dat ook bij extremer weer het belachelijk afzien wordt.

Om die reden ga ik het ook niet bij 34 - 34km doen.
Ja het is 40 km enkele reis. Ik ben nu een uur bezig (fiets, trein, bus). Dus als ik 50 km/u kan fietsen ben ik net zolang bezig. Bij hagel of stortregen zal ik alsnog met het ov gaan natuurlijk.
  zondag 6 maart 2016 @ 16:06:46 #65
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_160465739
quote:
10s.gif Op zondag 6 maart 2016 11:59 schreef BurnaBoy het volgende:
Mijn ebike haalt met normaal meetrappen 40km/h,

Doe er nu dagelijks zo'n 45km mee. Ik heb er zelfs 65km per dag mee gefietst voor een half jaar.
Het eerste probleeem is accucapaciteit. Je gaat weinig fietsen vinden die hard gaan en een goede afstand kunnen doen. Zit je dus met op je werk op laden of langzamere fiets maken.
Of je zit vast aan grote batterijen, en die zijn 'duur'. Goede 20ah accu's zijn groot en prijzig,

Zonder helm 40km/h gaat net, ik vind het zelf al oncomfortabel worden, zeker in de winter als het koud is en als het behoorlijk waait. Handschoenen heb ik altijd aan, ten eerste voor de kou (alles onder de 10 graad celcius buiten is gewoon ijskoud) en ten tweede omdat als je valt je je handen niet gelijk kapot wil hebben.

Qua kosten wint het echt van alles, zeker nu je nog niet die verzekeringsplaatjes hoeft te hebben ed.

Als je een fiets ombouwt, vervang ook gelijk de remmen, 30km/h + remt heel anders, huidige remmen voldoen waarschijnlijk niet. Schijfremmen or go home, liefst hydraulisch maar kabel is te doen.

Over het algemeen wint zelfbouw (al dan niet kitje) het van wat er aangeboden word op de markt. Op prijs, snelheid en actieradius
Ja een ombouw kitje lijkt me ook beter. Al zitten die ook snel aan de 1000 euro als je snel en ver wil. Lijkt me anzich niet zo heel lastig ding toch? Een elektro motor is een simpel ding. Batterij moet goed zijn natuurlijk. Dan nog is een rug een hoop geld. Misschien dat ik iets kan met een stofzuiger motor of iets dergelijks.
  zondag 6 maart 2016 @ 22:59:45 #66
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_160477742
quote:
7s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:48 schreef borbit het volgende:

[..]

Ja het is 40 km enkele reis. Ik ben nu een uur bezig (fiets, trein, bus). Dus als ik 50 km/u kan fietsen ben ik net zolang bezig. Bij hagel of stortregen zal ik alsnog met het ov gaan natuurlijk.
Mijn fiets gaat 40, maar gemiddeld is het meer 33, je zit met stoplichten, remmen voor bochten e.d.
Andere fietsers, Uiteindelijk heb ik een route uitgezocht met zo min mogelijk verkeer maar dat is gewoon niet mogelijk als je door een stadskern heen moet.

De kitjes zijn een prima start punt hoor, meeste kosten zit in de accu, dat pakket was bij mij 650 euro, motor en controller was 300.
Naarmate je meer wil van je fiets ga je ook meer betalen, ik zit nu zelf te kijken naar een extra accupakket zodat ik meer actieradius krijg.

Ergens begint het ook te kriebelen om de voorwiel motor te vervangen voor een mid drive of een achterwiel motor maar dat kost me weer teveel geld.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  maandag 7 maart 2016 @ 11:50:48 #67
37248 BertV
Klei indiaan
pi_160485632
40 is ook meer dan zat. Het gaat ook om het gevoel dat je niet beperkt wordt door de plots afhakende motor maar door de rijwind.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  maandag 7 maart 2016 @ 12:18:55 #68
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_160486184
Hoe hard kan je eigenlijk met een normale sportieve fiets en baggage?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  maandag 7 maart 2016 @ 13:26:38 #69
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_160487653
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:18 schreef hierissieweer het volgende:
Hoe hard kan je eigenlijk met een normale sportieve fiets en baggage?
Met een beetje wind mee haal ik wel 30 gemiddeld over 18km. Als ik kalm aan doe ongeveer 24 gemiddeld.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  maandag 7 maart 2016 @ 13:51:37 #70
37248 BertV
Klei indiaan
pi_160488459
Daar zeg je het zelf, met wind mee, ik weet uit ervaring dat dat niet "altijd" het geval is.

Puur woon-werk "rammen" is elektrisch toch ideaal.

(ik pas niet in het onsportieve hokje, ik sport 6 maal per week)
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  maandag 7 maart 2016 @ 14:03:32 #71
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_160488801
En toch blijf ik benieuwd naar een cijfermatige onderbouwing over hoeveel je nou (of niet) verbrand op een (high speed) elektrische fiets.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_160489623
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:29 schreef Joppy het volgende:

[..]

Omdat te bereiken op een ebike (tenminste die waar ik ervaring mee heb), moet je toch op zn minst een voor de meeste mensen normale fietsinspanning leveren. Als je dat 2x 20 minuten per dag doet ipv een auto, dan kan je conditie niet achteruit gaan. Tenzij je andere beweging inlevert.
Die van de Aldi kun je in het luchtledige trappen. En dan hangt je snelheid af van de instellingen. Hoef je niks voor te doen, behalve rondjes maken met de pedalen.

Goede ebikes moet je wel wat voor doen.. Maar die goedkope dingen zet je op een snelheid, je trapt rondjes en die fiets schiet naar de door jou ingestelde snelheid..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 7 maart 2016 @ 14:53:00 #73
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_160489912
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:51 schreef BertV het volgende:
Daar zeg je het zelf, met wind mee, ik weet uit ervaring dat dat niet "altijd" het geval is.
Dat weet ik ook, jammer genoeg. ;(
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je wilt, kan/wil je douchen op het werk of doe je rustig aan.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  maandag 7 maart 2016 @ 15:58:59 #74
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_160491681
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:59 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind fietsen op een gewone, niet-ondersteunde fiets heerlijk maar als ik moet kiezen tussen een HS ebike of scooter dan toch liever de scooter. In beide gevallen doe je toch niks aan lichaamsbeweging. Dan kies ik voor de veiligheid en comfort.
Op een high speed E-bike moet je nog steeds zelf fietsen om vooruit te komen dus doe je wel degelijk aan lichaamsbeweging.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  maandag 7 maart 2016 @ 16:04:58 #75
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_160491862
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 14:39 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Die van de Aldi kun je in het luchtledige trappen. En dan hangt je snelheid af van de instellingen. Hoef je niks voor te doen, behalve rondjes maken met de pedalen.

Goede ebikes moet je wel wat voor doen.. Maar die goedkope dingen zet je op een snelheid, je trapt rondjes en die fiets schiet naar de door jou ingestelde snelheid..
Nee je snelheid hangt af van hoe snel jij met de cranks rond gaat, deze fietsen hebben een rotatiesensor. Er zit een magneetschijf op de trapas die meet hoe vaak je cranks ( voortandwiel) rond gaat en hand de hand daar van word je snelheid bepaalt, ook kan je verschillende niveaus van ondersteuning kiezen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')