Dit soort opmerkingen is voor IQ < 50quote:
Sorry, hoor, maar op een scooter wil je echt niet gezien worden.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen is voor IQ < 50
Alleen 16 jarigen of tokkies maken zich daar druk om.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:41 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Sorry, hoor, maar op een scooter wil je echt niet gezien worden.
Tenzij tokkie of 16-jarige maagd, of beide.
En had je het idee, met trap ondersteuning, dat je ook nog zelf wat deed cq. Calorieën verbrandde?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:27 schreef CruisinDen het volgende:
Voor m'n werk wel eens zo'n e-bike moeten vervoeren. Was een soort mountainbike van het merk Stromer en dat ging belachelijk makkelijk onwijs hard! 45/50 haal je makkelijk met een beetje doortrappen.
De fiets zelf had gewoon 'normale' versnellingen en versnellingen voor de trapondersteuning. Was heel tof om eens mee te rijden maar wilde zelf de fietshelm die er bij zat ook niet op. Eigenlijk heel dom, want als je met 50 op je plaat gaat, ga je wel hard.
Leuke optie, er zijn leasebedrijven waarbij je hem kan leasen (gezien ww-verkeer). Zou lekker een brommertje nemen als die helmplicht er komt.
Jawel, maar wel aanzienlijk minder dan zelf helemaal fietsen natuurlijk. (Met wind tegen rijdt je, bijvoorbeeld, nog steeds 35km/h, wat aardig rap blijft op een fiets. Verschil tussen 45 en 35 merk je een stuk minder dan 25 en 15). Het is een mooi idee als je fietsen fijn vindt en je niet bang voor het weer bent.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:42 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
En had je het idee, met trap ondersteuning, dat je ook nog zelf wat deed cq. Calorieën verbrandde?
Dat is het een tijdje als hoorquote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:04 schreef gewoonmeppen het volgende:
Die snelle e-bikes kosten ruim 3k, grote kans dat je ze na januari voor nog geen 500 Euro kunt kopen op marktplaats.
Meestal kun je de hoeveelheid ondersteuning zelf bepalen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:30 schreef hierissieweer het volgende:
Wellicht dat hij arbeid van je spieren en de motor combineert om die 45km te halen?
Grappig dat de meeste automobilisten ook gewoon sloebers zijn met een zuinig pruttelwagentje.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:06 schreef BertV het volgende:
Als je je druk maakt om status... je kunt wel 5000,- euro uitgeven aan een fiets, maar je blijft voor de meeste automobilisten een sloeber met een druppel aan z'n neus.![]()
Alles kan, maar het grootste nadeel is het late thuiskomen bij een 9-5 baan.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:02 schreef borbit het volgende:
Is 50 km heen en 50 terug naar werk te doen met een elektrische fiets?
Ja het is 40 km enkele reis. Ik ben nu een uur bezig (fiets, trein, bus). Dus als ik 50 km/u kan fietsen ben ik net zolang bezig. Bij hagel of stortregen zal ik alsnog met het ov gaan natuurlijk.quote:Op zondag 6 maart 2016 09:51 schreef BertV het volgende:
[..]
Alles kan, maar het grootste nadeel is het late thuiskomen bij een 9-5 baan.
Ik denk dat ook bij extremer weer het belachelijk afzien wordt.
Om die reden ga ik het ook niet bij 34 - 34km doen.
Ja een ombouw kitje lijkt me ook beter. Al zitten die ook snel aan de 1000 euro als je snel en ver wil. Lijkt me anzich niet zo heel lastig ding toch? Een elektro motor is een simpel ding. Batterij moet goed zijn natuurlijk. Dan nog is een rug een hoop geld. Misschien dat ik iets kan met een stofzuiger motor of iets dergelijks.quote:Op zondag 6 maart 2016 11:59 schreef BurnaBoy het volgende:
Mijn ebike haalt met normaal meetrappen 40km/h,
Doe er nu dagelijks zo'n 45km mee. Ik heb er zelfs 65km per dag mee gefietst voor een half jaar.
Het eerste probleeem is accucapaciteit. Je gaat weinig fietsen vinden die hard gaan en een goede afstand kunnen doen. Zit je dus met op je werk op laden of langzamere fiets maken.
Of je zit vast aan grote batterijen, en die zijn 'duur'. Goede 20ah accu's zijn groot en prijzig,
Zonder helm 40km/h gaat net, ik vind het zelf al oncomfortabel worden, zeker in de winter als het koud is en als het behoorlijk waait. Handschoenen heb ik altijd aan, ten eerste voor de kou (alles onder de 10 graad celcius buiten is gewoon ijskoud) en ten tweede omdat als je valt je je handen niet gelijk kapot wil hebben.
Qua kosten wint het echt van alles, zeker nu je nog niet die verzekeringsplaatjes hoeft te hebben ed.
Als je een fiets ombouwt, vervang ook gelijk de remmen, 30km/h + remt heel anders, huidige remmen voldoen waarschijnlijk niet. Schijfremmen or go home, liefst hydraulisch maar kabel is te doen.
Over het algemeen wint zelfbouw (al dan niet kitje) het van wat er aangeboden word op de markt. Op prijs, snelheid en actieradius
Mijn fiets gaat 40, maar gemiddeld is het meer 33, je zit met stoplichten, remmen voor bochten e.d.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:48 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja het is 40 km enkele reis. Ik ben nu een uur bezig (fiets, trein, bus). Dus als ik 50 km/u kan fietsen ben ik net zolang bezig. Bij hagel of stortregen zal ik alsnog met het ov gaan natuurlijk.
Met een beetje wind mee haal ik wel 30 gemiddeld over 18km. Als ik kalm aan doe ongeveer 24 gemiddeld.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:18 schreef hierissieweer het volgende:
Hoe hard kan je eigenlijk met een normale sportieve fiets en baggage?
Die van de Aldi kun je in het luchtledige trappen. En dan hangt je snelheid af van de instellingen. Hoef je niks voor te doen, behalve rondjes maken met de pedalen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:29 schreef Joppy het volgende:
[..]
Omdat te bereiken op een ebike (tenminste die waar ik ervaring mee heb), moet je toch op zn minst een voor de meeste mensen normale fietsinspanning leveren. Als je dat 2x 20 minuten per dag doet ipv een auto, dan kan je conditie niet achteruit gaan. Tenzij je andere beweging inlevert.
Dat weet ik ook, jammer genoeg.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:51 schreef BertV het volgende:
Daar zeg je het zelf, met wind mee, ik weet uit ervaring dat dat niet "altijd" het geval is.
Op een high speed E-bike moet je nog steeds zelf fietsen om vooruit te komen dus doe je wel degelijk aan lichaamsbeweging.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:59 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind fietsen op een gewone, niet-ondersteunde fiets heerlijk maar als ik moet kiezen tussen een HS ebike of scooter dan toch liever de scooter. In beide gevallen doe je toch niks aan lichaamsbeweging. Dan kies ik voor de veiligheid en comfort.
Nee je snelheid hangt af van hoe snel jij met de cranks rond gaat, deze fietsen hebben een rotatiesensor. Er zit een magneetschijf op de trapas die meet hoe vaak je cranks ( voortandwiel) rond gaat en hand de hand daar van word je snelheid bepaalt, ook kan je verschillende niveaus van ondersteuning kiezen.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:39 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Die van de Aldi kun je in het luchtledige trappen. En dan hangt je snelheid af van de instellingen. Hoef je niks voor te doen, behalve rondjes maken met de pedalen.
Goede ebikes moet je wel wat voor doen.. Maar die goedkope dingen zet je op een snelheid, je trapt rondjes en die fiets schiet naar de door jou ingestelde snelheid..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |