Je beweegt veeeeeeeeeeeeeeeel meer. Een highspeed ebike fiets je trouwens niet heel makkelijk naar de 45 hoor, dan moet je alsnog wat inspanning doen.quote:Op maandag 29 februari 2016 15:21 schreef hierissieweer het volgende:
Wie weet het te onderbouwen dat je op een (highspeed) electro fiets niets (meer dan scooterrijden) verbrand aan calorieën?
Haal je zonder ondersteuning de 45km/u? Dan weet je precies wat de electromotor van je overneemt bij die snelheden: Alles.quote:Op maandag 29 februari 2016 15:21 schreef hierissieweer het volgende:
Wie weet het te onderbouwen dat je op een (highspeed) electro fiets niets (meer dan scooterrijden) verbrand aan calorieën?
Dat hangt voor een groot deel er van af of je nog een tweetakt of een viertakt scooter hebt. Tweetakts hebben inderdaad weinig op met het milieu.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Serieus? Ok.... Nou kweet niet of je ooit achter een scooter hebt gefietst? Die dingen stinken als de ziekte.... Plus het maakt je ook echt "ziek" want die dingen stoten meer fijnstof uit als de gemiddelde volkswagen diesel
Ik heb 2 jaar woon-werk gedaan op een 'normale' e-bike en je conditie gaat er alleen maar achteruit van. Het idee van 'bewegen' kan je wel vergeten.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:38 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Maar het idee dat je nog zelf beweegt een sport is wel lekker
En hoe vervoer je zooi (gevulde tas met oa laptop) en schone kleding?quote:
Rugzak.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:33 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
En hoe vervoer je zooi (gevulde tas met oa laptop) en schone kleding?
Ik neem aan dat je daarvoor op een gewone fiets hetzelfde stuk aflegde? Dan zal je conditie idd afnemen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb 2 jaar woon-werk gedaan op een 'normale' e-bike en je conditie gaat er alleen maar achteruit van. Het idee van 'bewegen' kan je wel vergeten.
Nee, ik vond vanaf het begin die 9 km enkele reis te ver voor een gewone fietsquote:Op woensdag 2 maart 2016 10:22 schreef Joppy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je daarvoor op een gewone fiets hetzelfde stuk aflegde? Dan zal je conditie idd afnemen.
Het lijkt mij dat als je eerder bijv met de auto ging, je conditie er iig niet op achteruit zal gaan (er vanuit gaande dat je overige bewegingspatronen gelijk blijven).
quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee, ik vond vanaf het begin die 9 km enkele reis te ver voor een gewone fiets
Je doet echt bijna niks op zo'n fiets he.. (Ik had hem wel altijd op de turbo-ondersteuningstand staan)quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:58 schreef Joppy het volgende:
[..]![]()
Je voegt 2× 15 a 20 minuten lichte beweging toe aan je dagelijkse bewegingspatroon en je conditie gaat achteruit?
Je moet nog altijd je benen rondtrappen, terwijl je benen in bijvoorbeeld een auto nog minder doen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Je doet echt bijna niks op zo'n fiets he.. (Ik had hem wel altijd op de turbo-ondersteuningstand staan)
27,5 km/h, de limietquote:Op woensdag 2 maart 2016 11:14 schreef Joppy het volgende:
[..]
Je moet nog altijd je benen rondtrappen, terwijl je benen in bijvoorbeeld een auto nog minder doen.
Als ik op zo een ebike stap (leen hem soms van mijn pa) fiets ik eigenlijk altijd met dezelfde kracht als op een normale fiets, zodat ik een stuk sneller ben dan normaal. Maar jij trapt dusdanig dat je net dezelfde snelheid als normaal haalt ofzo?
Heb je ooit wel eens op een elektrische fiets gereden?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:07 schreef Jordy-B het volgende:
Je bedoelt dat je met je benen een rondje in het luchtledige trapt, omdat de 'hulp'motor alle aandrijving voor zijn rekening neemt?
Omdat te bereiken op een ebike (tenminste die waar ik ervaring mee heb), moet je toch op zn minst een voor de meeste mensen normale fietsinspanning leveren. Als je dat 2x 20 minuten per dag doet ipv een auto, dan kan je conditie niet achteruit gaan. Tenzij je andere beweging inlevert.quote:
Ik heb wel gekeken naar bijv. een tweedehands Flyer HS. Dat is een fiets met ondersteuning tot 35km/u, zonder dat gedoe van helm en verzekering.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:14 schreef hierissieweer het volgende:
Wie heeft er ervaring met de highspeed ebike op afstanden van 35km woon werk verkeer. Is dat een beetje leuk te doen?
En qua helmplicht: wat zet je op? Toch geen normale brommerhelm? (Aangezien een normale fietshelm niet goedgekeurd is?)
rugzakquote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:33 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Gravelracer kopen, meeste hebben wel oogjes voor spatborden en een bagagedrager.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:33 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Scooter is voor IQ < 100.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:30 schreef Aardbei16 het volgende:
Nee niet doen. Scooters zijn veel efficiënter en goedkoper.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |