Maar ze zijn wel ooit binnengehaald om werk te verzetten voor HSL, toch?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar die dingen zijn zooooo fecking oud, lijkt me niet dat er ooit nog serieus wat mee gedaan gaat worden?
Wou HSL niet gewoon het allergoedkoopste wat nog enigszins reed?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar ze zijn wel ooit binnengehaald om werk te verzetten voor HSL, toch?
Bij de 1700/1600/1800 locs moet inderdaad de snelheid beperkt worden (tenminste bij NS, ik weet niet of dat een specifieke regel van NS is) als de voorste stroomafnemer op staat. Moderne locs als de Bombardier Traxx of Siemens Eurosprinter hebben die beperking niet of sterker nog: moet de betreffende stroomafnemer op staan omdat de andere stroomafnemers voor andere stroomsystemen zijn.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]Locomotieven rijden op snelheid toch in principe alleen met de achterste stroomafnemer omhoog? Dit met name omdat op snelheid de voorste nogal opgestuwd wordt en dat extra slijtage aan panto en bovenleiding veroorzaakt.
Daar lijkt het haast wel op...quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wou HSL niet gewoon het allergoedkoopste wat nog enigszins reed?
De machinist die dit heeft geregeld bij HSL, is zelf iemand die het oude spul graag ziet rijden, en heeft vrij weinig met modern spul. Gezien HSLL in Nederland nog niet zo groot was, hij graag loopt te hobbyen en de projecten ook HSLL wel aanspraken, hebben ze de 1254 kunnen huren. Daarna met St. KLOK de 2 1300'en over kunnen nemen, en de 1304 inmiddels rijvaardig kunnen maken, maar de 1315 is men mee begonnen, maar dat project ligt stil sinds deze machinist ermee genokt is, om diverse redenen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar ze zijn wel ooit binnengehaald om werk te verzetten voor HSL, toch?
1254 is dus niet meer inzetbaar, 1304 niet meer en de 1315 heeft nooit gereden. Jammer dat die machinist weg isquote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:49 schreef greavy het volgende:
[..]
De machinist die dit heeft geregeld bij HSL, is zelf iemand die het oude spul graag ziet rijden, en heeft vrij weinig met modern spul. Gezien HSLL in Nederland nog niet zo groot was, hij graag loopt te hobbyen en de projecten ook HSLL wel aanspraken, hebben ze de 1254 kunnen huren. Daarna met St. KLOK de 2 1300'en over kunnen nemen, en de 1304 inmiddels rijvaardig kunnen maken, maar de 1315 is men mee begonnen, maar dat project ligt stil sinds deze machinist ermee genokt is, om diverse redenen.
De 1254 kreeg een defecte tractiemotor, en kon zelfs de autotreinen niet meer rijden. Maar reparatie kost een flinke zak duiten, en de modernere loks zijn dan toch wel wat betrouwbaarder.
De 1304 reed wel nog steeds, maar nu een vastgelopen as, en daar heeft HSL ook geen haast mee.
Had deze machinist nog steeds bij HSL gebleven, had die 1304 of nu of op zeer korte termijn weer inzetbaar geweest, en had men misschien meer met die 1254 gedaan, en was het project 1315 niet stil komen te liggen.
Ja zo'n idee had ik toch ook wel. Als je een bedrijf hebt kunnen overhalen om 60 jaar oude machines aan te schaffen ipv modernere ben je volgens mij iets meer als alleen machinistquote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Hij was toch wel wat een drijvende kracht achter HSL
Als ik het verhaal zo hoor krijg ik de indruk dat HSL een museumclub is die draait op goedbedoelende vrijwilligers. Liefdewerk oud papier.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Natuurlijk niet heel handig om zo'n beetje alles door één persoon te laten regelen. Als die wegvalt, wat nu gebeurt is, stort het geheel als een kaartenhuis in elkaar. De 1832 is wel rijvaardig en heeft het er maar druk mee maar als die ook kapot gaat dan hebben ze bij HSL wel een groot probleem. Moeten er weer lokken worden ingehuurd en dat kost ook wat.
Die gaat t/m Essen, of Maastricht maar dat is enorm uit de richting voor mij.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:28 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Je kan ook een Gopass 1-Roosendaal kopen, is misschien goedkoper.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |