Klopt. En ik heet Piet. Dat maakt het leven lastig.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan zal je wel een neger zijn.
Hahaquote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:52 schreef Fargo het volgende:
[..]
Godverdomme zeg, McDonalds. Wat een kuttent. De laatste keer dat ik er was kocht ik een milkshake (het was warm) bij de drive-in. Rietje uitgepakt, in die beker en weer rijden. Maar je kon zuigen wat je wil (ok, bring it on) die troep was veel te dik (of bevroren), er kwam niks door dat rietje. Uiteindelijk dat plastic dekseltje eraf gemieterd, wat plakhanden opleverde, rietje eruit en maar gewoon opgedronken. Zes keer brainfreeze en een plakstuur toen ik thuiskwam. Godverdomme zeg.
Het gaat er om dat het suiker wat je eet langzaam wordt opgenomen. Als je sport of je bent net op gestaan dan kan je rustig wat suiker eten aangezien je glucosespiegel dan laag ligt maar de rest van de dag moet je opletten met 'snelle suikers' (glucose, fructose, sucrose, wit brood, witte spaghetti...). Je krijgt dan namelijk te snel een te hoge glucosespiegel waardoor je lichhaam snel dat suiker gaat opnemen en de glucosespiegel juist snel weer te laag wordt, zo laag dat je gestimuleerd wordt om te eten. Als je daarentegen suikers opneemt die traag worden opgenomen dan blijft voor een lange tijd de glucosespiegel lichtjes verhoogd waardoor je eetlust veel beter geregeleerd wordt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 23:55 schreef Pino0 het volgende:
Daarnaast als ik de normale variant eet, krijg ik binnen 3 uur weer honger waardoor ik nog meer calorieen naar binnen kan stouwen.
Jij geeft de perfecte stimulatie met jouw gebruikersicoon.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:44 schreef Gunner het volgende:
Is het toch nog een CUL-topic geworden met de food-snobs die hier present zijn om even te laten zien hoe gezond ze leven
Eh, wacht dan gewoon even totdat het op temperatuur is gekomen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:52 schreef Fargo het volgende:
[..]
Godverdomme zeg, McDonalds. Wat een kuttent. De laatste keer dat ik er was kocht ik een milkshake (het was warm) bij de drive-in. Rietje uitgepakt, in die beker en weer rijden. Maar je kon zuigen wat je wil (ok, bring it on) die troep was veel te dik (of bevroren), er kwam niks door dat rietje. Uiteindelijk dat plastic dekseltje eraf gemieterd, wat plakhanden opleverde, rietje eruit en maar gewoon opgedronken. Zes keer brainfreeze en een plakstuur toen ik thuiskwam. Godverdomme zeg.
Ah, daar zit wat in. (volkoren brood etc lukt mij wel, volkoren spaghetti misschien ooit;) )quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het gaat er om dat het suiker wat je eet langzaam wordt opgenomen. Als je sport of je bent net op gestaan dan kan je rustig wat suiker eten aangezien je glucosespiegel dan laag ligt maar de rest van de dag moet je opletten met 'snelle suikers' (glucose, fructose, sucrose, wit brood, witte spaghetti...). Je krijgt dan namelijk te snel een te hoge glucosespiegel waardoor je lichhaam snel dat suiker gaat opnemen en de glucosespiegel juist snel weer te laag wordt, zo laag dat je gestimuleerd wordt om te eten. Als je daarentegen suikers opneemt die traag worden opgenomen dan blijft voor een lange tijd de glucosespiegel lichtjes verhoogd waardoor je eetlust veel beter geregeleerd wordt.
Eet dus meer groenten en probeer toch eens te leren om volkorenbrood, volkorenspaghetti etc. te eten. Je hoeft niet alles in 1 keer te doen, zet 1 stap en probeer daaraan te wennen.
Ik denk dat het erg meevalt met wat jij eet. Ik ben niet zo van de shakes en ik eet liever de eiwitten via mijn voeding. Je neemt toch niet meer eiwitten dan een bepaald maximum dus als je ze via je voeding binnenkrijgt dan heb je net zo weinig aan die eiwitshakes als aan vitaminepillen wanneer je voldoende groenten eet etc.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:27 schreef Pino0 het volgende:
[..]
Ah, daar zit wat in. (volkoren brood etc lukt mij wel, volkoren spaghetti misschien ooit;) )
Ik eet in de ochtend rond 8/9 tot een uur of 12, twee gebakken eieren op volkoren brood, na 2 uur krijg ik weer honger, dus ben nu bezig met 2 volkoren brood met een dikke laag pindakaas en wat sinaasappelsap voor wat suiker.
Ik ga zo sporten, als ik klaar ben neem ik een iso whey shake (2 scoops met getest 90% eiwit), daarna waarschijnlijk even de stad in en haal ik 2 broodjes haring, goed avond eten (vanavond aardappels, rund, groente), en later op de avond zo weinig mogelijk met vet, alles wat er maar in huis is, zolang het maar enigzins gezond is.
Zou jij wat veranderen als je dit zo leest?
Kusje xx
Oke, bedankt voor je reactie.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk dat het erg meevalt met wat jij eet. Ik ben niet zo van de shakes en ik eet liever de eiwitten via mijn voeding. Je neemt toch niet meer eiwitten dan een bepaald maximum dus als je ze via je voeding binnenkrijgt dan heb je net zo weinig aan die eiwitshakes als aan vitaminepillen wanneer je voldoende groenten eet etc.
Het discussiepunt is of dat je voldoende eiwitten inneemt via je voeding, het complexe hierbij is dat het om 20 aminozuren gaat waarvan 4 via de voeding moeten worden opgenomen.
Ik zou 's ochtends wat meer eten als je na 2 uur weer honger krijgt. Voor mij werkt 3 boterhammen en een bak kwark met een banaan prima. Verder hoef je niet bang te zijn voor vetten, het gaat er om welke vetten je eet. Het is niet dat ik aanraad om een vetrijk dieet te hebben maar het is de suiker die mensen dik maakt (verstoring regeling eetlust), niet de vetten. Je moet natuurlijk wel opletten met wat voor soort vetten je naar binnen werkt (vetarm vlees, als je vlees eet, raad ik wel aan).
Het hangt ervan af hoeveel tijd ik heb. Als ik de tijd hiervoor kan nemen dan doe ik het en dan doe ik er lang over terwijl ik iets anders doe achter mijn computer. Als ik weinig tijd heb dan doe ik het snel. Ik heb 's ochtends vaak weinig trek maar dan goed eten voorkomt dat je later op de dag gaat overcompenseren. Dat komt echter ook doordat ik vaak te laat op de avond nog eet (ook vaak omdat ik 's avonds sport en ik niet voor het sporten wil eten), net als jij blijkbaar. Eet niets meer na je avondeten (misschien een banaan of zo) en je zal 's ochtends meer trek hebben.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:57 schreef Pino0 het volgende:
[..]
Oke, bedankt voor je reactie.
In de ochtend heb ik inderdaad moeite met veel eten. Zeer weinig eetlust dan. Naar mate ik meer eet, begin ik ook meer honger te krijgen in de ochtend. Het smaakt altijd zo 'saai' ofzo als je net wakker bent. Hoeveel minuten nadat je wakker bent geworden, eet je (zoveel)?
Ja, zit wat in. Zal toch iets minderen dan in de avond. Helaas had ik dat ik vannacht wakker werd met flinke honger weer. Echt niet een beetje trek, maar honger, het voelt dan alsof mijn maag verkrampt, samentrekt en voedsel eist. Kan het zijn dat mijn stofwisseling sneller is dan normaal?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het hangt ervan af hoeveel tijd ik heb. Als ik de tijd hiervoor kan nemen dan doe ik het en dan doe ik er lang over terwijl ik iets anders doe achter mijn computer. Als ik weinig tijd heb dan doe ik het snel. Ik heb 's ochtends vaak weinig trek maar dan goed eten voorkomt dat je later op de dag gaat overcompenseren. Dat komt echter ook doordat ik vaak te laat op de avond nog eet (ook vaak omdat ik 's avonds sport en ik niet voor het sporten wil eten), net als jij blijkbaar. Eet niets meer na je avondeten (misschien een banaan of zo) en je zal 's ochtends meer trek hebben.
De gulden middenweg vinden dus. Uitproberen door het lichtjes aan te passen net zo lang totdat je die hebt gevonden.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:09 schreef Pino0 het volgende:
[..]
Ja, zit wat in. Zal toch iets minderen dan in de avond. Helaas had ik dat ik vannacht wakker werd met flinke honger weer. Echt niet een beetje trek, maar honger, het voelt dan alsof mijn maag verkrampt, samentrekt en voedsel eist.
Dat is uiterst onwaarschijnlijk, hoeveel energie je verbruikt en hoe snel hangt vooral af van je activiteitsniveau. Ik weet niet hoe laat je snackt maar stel dat je om 12 uur gaat slapen en om 6 uur eet en om 11 uur snackt, probeer dan eens om 8-9 uur te snacken. Het hangt er natuurlijk ook van af wat je snackt. Ik zou vooral de hoeveelheid suiker, wit brood en zo matigen als ik jou was. Jaag nooit die glucosespiegel omhoog, behalve op het moment dat je sport, net na het sporten of in de ochtend (dan is die juist aanzienlijk verlaagdquote:Kan het zijn dat mijn stofwisseling sneller is dan normaal?
Mensen die veel snacken snacken niet omdat ze oprecht honger hebben, hoor.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De gulden middenweg vinden dus. Uitproberen door het lichtjes aan te passen net zo lang totdat je die hebt gevonden.
[..]
Dat is uiterst onwaarschijnlijk, hoeveel energie je verbruikt en hoe snel hangt vooral af van je activiteitsniveau. Ik weet niet hoe laat je snackt maar stel dat je om 12 uur gaat slapen en om 6 uur eet en om 11 uur snackt, probeer dan eens om 8-9 uur te snacken. Het hangt er natuurlijk ook van af wat je snackt. Ik zou vooral de hoeveelheid suiker, wit brood en zo matigen als ik jou was. Jaag nooit die glucosespiegel omhoog, behalve op het moment dat je sport, net na het sporten of in de ochtend (dan is die juist aanzienlijk verlaagd).
Een goede hoeveelheid groenten eten bij je avondeten helpt sowieso goed, de mechanische vulling van je maag (wat lang blijft duren aangezien groenten traag worden verteert) remt de eetlust, de suikers die er langzaam maar zeker uit komen (ongeveer 3 gram per 100 gram maar over een lange periode vrijgezet) helpt. Experimenteer met hoe laat je snackt en wat je als snack gebruikt, pas een van de variabelen aan, niet meer dan 1 tegelijkertijd.
Dat zal ik gaan doen. Iets eerder eten en wat eerder 'snacken'. (kan het niet echt snacken noemen, aangezien ik veelal gezonde dingen eet, misschien heb ik het verkeerd geïnterpreteerd)quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De gulden middenweg vinden dus. Uitproberen door het lichtjes aan te passen net zo lang totdat je die hebt gevonden.
[..]
Dat is uiterst onwaarschijnlijk, hoeveel energie je verbruikt en hoe snel hangt vooral af van je activiteitsniveau. Ik weet niet hoe laat je snackt maar stel dat je om 12 uur gaat slapen en om 6 uur eet en om 11 uur snackt, probeer dan eens om 8-9 uur te snacken. Het hangt er natuurlijk ook van af wat je snackt. Ik zou vooral de hoeveelheid suiker, wit brood en zo matigen als ik jou was. Jaag nooit die glucosespiegel omhoog, behalve op het moment dat je sport, net na het sporten of in de ochtend (dan is die juist aanzienlijk verlaagd).
Een goede hoeveelheid groenten eten bij je avondeten helpt sowieso goed, de mechanische vulling van je maag (wat lang blijft duren aangezien groenten traag worden verteert) remt de eetlust, de suikers die er langzaam maar zeker uit komen (ongeveer 3 gram per 100 gram maar over een lange periode vrijgezet) helpt. Experimenteer met hoe laat je snackt en wat je als snack gebruikt, pas een van de variabelen aan, niet meer dan 1 tegelijkertijd.
Nee, ze snacken omdat ze een verstoorde regeling van hun eetlust hebben en dat komt mede door het snacken. Ik denk echter dat dit niet van toepassing is op Pino.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:24 schreef Liberalisme1 het volgende:
[..]
Mensen die veel snacken snacken niet omdat ze oprecht honger hebben, hoor.
Mogen gepensioneerden wel bij de Mac eten van de dokter?quote:Op donderdag 25 februari 2016 14:33 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ik heb het ooit eerder ook wel eens gezien ja. Was een speciale week ofzo.
Inderdaad zeg.quote:Op donderdag 25 februari 2016 14:36 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die saus is zo'n beetje de hoofdreden dat ik er nog frietjes eet. Heerlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |