Komt vanzelf. En als je je zorgen maakt zou je ook eens tips aan een fysiotherapeut kunnen vragen. S.uze rolde met 7 maanden beide kanten goed op en met 8 maanden liep ze aan 2 handen de hele kamer door, met 9 maanden ging ze zichzelf optrekken tot staan, met 9,5 maand kroop ze en ging ze aan 1 hand lopen en met 10,5 maand liep ze los. Dus ook met traag rollen kun je snel zijnquote:Op donderdag 25 februari 2016 11:45 schreef SaskiaR het volgende:
Dus... rollen is geen essentiële life skill
Dat zit in de naam hoor, denk ik! Ik kom net terug van het CB, 'mini' hier is bijna 12 weken en 8030 gram!!quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:08 schreef Aerenia het volgende:
Hier net terug van een controle bij de kinderarts (ivm stoppen met maagzuurremmer). De kleine meid van mij van amper 4 maanden weegt nu gewoon 8050 gram. Verklaart waarom ik steeds van die lamme armpjes heb na een rondje wiegen
Ik heb nu wel genoeg rompers voor de komende 2 jaar, hoop ikquote:Op donderdag 25 februari 2016 12:35 schreef mousemicky het volgende:
O, en Saskia, mbt de rompers, misschien enkele maten proberen? De stretchrompers van de Hema vallen smaller, ik vind de H&M rompers iets groter/ breder vallen, en die zijn er gewoon in enkele maten. J heeft maat 80 H&M gedragen tot dat hij al ruim in 86/92 van de Hema zat. En duur zijn ze ook niet echt, vaak 2+1 gratis, of 3 voor ¤10 online.
De jouwes gaat dus nog harder!quote:Op donderdag 25 februari 2016 12:30 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Dat zit in de naam hoor, denk ik! Ik kom net terug van het CB, 'mini' hier is bijna 12 weken en 8030 gram!!![]()
Ik houd ook niet van omrollenquote:Op donderdag 25 februari 2016 11:45 schreef SaskiaR het volgende:
Dus... rollen is geen essentiële life skill
Ja, ze kunnen kruipen zonder omrollen. Ze kunnen ook per ongeluk omrollen en niet kruipen de komende tijd of juist welquote:Op donderdag 25 februari 2016 11:35 schreef SaskiaR het volgende:
Ze is nu 6,5 maand. Maar ja, ze is idd wel erg goed in zitten, dus het varieert gewoon per kind. Maar de CB-arts legde er nogal de nadruk op dat ze moest rollen. Misschien leert ze ook wel kruipen zonder te rollen, want kruipen wil ze wel graag (ze kan zichzelf nu achteruit duwen op de gladde vloer, dat vindt ze maar gek).
sjaaltje is nodigquote:Op donderdag 25 februari 2016 12:30 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Dat zit in de naam hoor, denk ik! Ik kom net terug van het CB, 'mini' hier is bijna 12 weken en 8030 gram!!![]()
Welkom Sicilia en LB![]()
Stinkpoep met stukjes bij StippelbabyWat een leukie <3 Dat sjaaltje! zo koddig
Jeetje Kazy, wat een schrik. Heftig zeg
Heftig sillie, lijkt me erg lastig om zulke zaken op je werk te laten. Hebben jullie misschien een vertrouwenspersoon in de organisatie waar je dit mee zou kunnen bespreken?
Niets om onzeker over te zijn.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:42 schreef Sara82 het volgende:
@stippel: hier ook 1,5 uur max voor ie weer moe is...In de namiddag/avond soms enkel een hazenslaapje, maar als hij veel langer wakker is krijst ie alsof ze er een beentje afknippen, . Maar goed, elk kind is anders, soms word ik een beetje onzeker van dat lange wakker zijn van andere humpies. (Of ik hem niet te snel wegleg en hij wel genoeg wakker is om dingen te leren, zoiets)
Hier ook steers drie kwartier. Maar wel elke anderhalf uur. Als anderen oppassen kan meneer wel ineens twee uur slapen. Waaaaai is det?!quote:Op donderdag 25 februari 2016 14:46 schreef pinquit het volgende:
Ik vind overdag slapen hier maar prut gaan. Maar goed, dat komt vast ooit goed. Het is steeds maximaal drie kwartier per keerkan ik zo weinig in doen. En alex wordt er ook niet echt gezelliger van
Ja dat is hier ook aan de orde van de dag. Ik wissel twee slabjes per dag af. Als de ene nat is gaat die op de verwarming en de andere aan. En dan van die extra dikke met fleece aan de andere kant. Heb ook al gedacht om ze zelf te maken van leuke stofjes. Wat leuk dat je vriendin die kan maken!quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:40 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
sjaaltje is nodigkwijlebakkes
gemaakt door een vriendinnetje van draagdoekenscraps
![]()
wist je dat een baby wel liefst 145 liter kwijl wegdruipt? O.o
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oost west, mij best.
Welk merk gebruik je? Ik vind bv pampers smaller/kleiner vallen dan kruidvat. En de pampers zijn daar momenteel in de aanbieding geloof ik.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:01 schreef Malteser het volgende:
Twix is twee uur wakker tussen zijn slaapjes. Dus afhankelijk van hoe laat hij zijn dag begint, slaapt hij 3 of 4 keer overdag. Slapen - 2 uur wakker - slapen - 2 uur wakker- slapen - enz.
Gewichten en kledingmaat laat ik maar even voor wat het is. Twix groeit momenteel namelijk niet en was net over op maat 62. Ik voorzie dat hij zijn kleding in deze maat ook weer zeer efficiënt gebruikt. Goed voor de portemonnee!
We zijn nu over op maat 3 luiers, omdat hij wat vaker een natte rug had. Maat 3 zit een stuk hoger, heel fijn! Maar nu lekt het voor bij zijn liezen. Heb al een ander merk geprobeerd, maar dat geeft hetzelfde probleem. Toch terug naar 2? Of iemand de gouden tip?
We gebruiken altijd Pampers, maar hebben nu ook Etos eigen merk geprobeerd.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:13 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Welk merk gebruik je? Ik vind bv pampers smaller/kleiner vallen dan kruidvat. En de pampers zijn daar momenteel in de aanbieding geloof ik.
En Twixje gaat vast wel weer groeien, als ie weer helemaal in orde is
Haal je je vingers door de net aangetrokken luier heen bij de billen om de "flapjes" goed te trekken voor je de rest van zijn kleding aantrekt?quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:01 schreef Malteser het volgende:
Twix is twee uur wakker tussen zijn slaapjes. Dus afhankelijk van hoe laat hij zijn dag begint, slaapt hij 3 of 4 keer overdag. Slapen - 2 uur wakker - slapen - 2 uur wakker- slapen - enz.
Gewichten en kledingmaat laat ik maar even voor wat het is. Twix groeit momenteel namelijk niet en was net over op maat 62. Ik voorzie dat hij zijn kleding in deze maat ook weer zeer efficiënt gebruikt. Goed voor de portemonnee!
We zijn nu over op maat 3 luiers, omdat hij wat vaker een natte rug had. Maat 3 zit een stuk hoger, heel fijn! Maar nu lekt het voor bij zijn liezen. Heb al een ander merk geprobeerd, maar dat geeft hetzelfde probleem. Toch terug naar 2? Of iemand de gouden tip?
quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:01 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Ja dat is hier ook aan de orde van de dag. Ik wissel twee slabjes per dag af. Als de ene nat is gaat die op de verwarming en de andere aan. En dan van die extra dikke met fleece aan de andere kant. Heb ook al gedacht om ze zelf te maken van leuke stofjes. Wat leuk dat je vriendin die kan maken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn super simpel om te maken. Kan ik zelf ook
Ik heb zelf alleen niet de energie momenteel om mijn naaihoek in orde te maken en dan even er achter te zitten.
Ik heb trouwens ooit toffe slabben gemaakt. Die gebruikt hij nu bij het eten. Zal eens een foto opsnorren binnenkort
Schudden voor gebruik
Jep!quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:14 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Haal je je vingers door de net aangetrokken luier heen bij de billen om de "flapjes" goed te trekken voor je de rest van zijn kleding aantrekt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 23% gewijzigd door Stippelrientje op 25-02-2016 17:34:05 ]Schudden voor gebruik
Ik heb in de overgang van 2 -3 een tijdje schuin geplakt. Dus het voorpand aan beide kanten een soort schuin omhoog getrokken, richting de oksels. Het zit wat gek, maar toen lekte ze daar niet meerquote:Op donderdag 25 februari 2016 16:21 schreef Malteser het volgende:
[..]
Jep!
De overgang van maat 1 naar maat 2 was ook al niet vlekvrij. Ik ga nu maar gewoon met twee setjes reservekleding op pad. Tot nu toe alles wel altijd schoon gekregen gelukkig.
Ga ik proberen. Thanks!quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:46 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ik heb in de overgang van 2 -3 een tijdje schuin geplakt. Dus het voorpand aan beide kanten een soort schuin omhoog getrokken, richting de oksels. Het zit wat gek, maar toen lekte ze daar niet meer
Hier ook naar het CB geweest vandaag. Mijn mini is nu precies 12 weken oud. Stats: 55 cm, 4560 gramquote:Op donderdag 25 februari 2016 12:30 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Welkom Sicilia en LB![]()
Stinkpoep met stukjes bij StippelbabyWat een leukie <3 Dat sjaaltje! zo koddig
Jeetje Kazy, wat een schrik. Heftig zeg
Heftig sillie, lijkt me erg lastig om zulke zaken op je werk te laten. Hebben jullie misschien een vertrouwenspersoon in de organisatie waar je dit mee zou kunnen bespreken?
quote:Op donderdag 25 februari 2016 20:50 schreef LadyBlack het volgende:
Woooow haha wat een wereld weer hier! Met mijn nog uitsluitend slapende baby moet ik er weer een beetje in groeien denk ik
Maarrrrr de baby is wél thuis sinds vanmiddag!!
Kraamzorg komt nog een paar uurtjes t/m het weekend, en daarna gaan we hard ons best doen om een beetje te normaliseren. We hebben allemaal een bijzondere week achter de rug, en onze peuter is nog wel gauw van slag.
Gelukkig is S een supertevreden baby, zo een die lachstuipjes geeft als je m zoent!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is iets van twee dagen werk of zo toch geen optie? had je het laatst ook over toch?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:01 schreef pinquit het volgende:
Ik vind mijn kind de laatste tijd niet zo leukhij kan zich twee minuten vermaken, en dan is het janken of zeuren, elke keer. Daarnaast slaapt hij zo weinig
![]()
Er zijn heus ook momentjes dat hij blij is een vrolijk doet, maar alleen als ik het uitlok door gek met hem te doen. En daar ben ik elke dag vanaf vijf uur s ochtends mee bezig, dus dat houd ik ook geen hele dag vol. Zelfs geen halve.bah buh. Ik voel me totaal uitgemergeld, terwijl ik twintig kilo te zwaar ben.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:19 schreef kazy het volgende:
Bedankt voor de beterschapswensenHet gaat al beter met mijn moeder en ze mag vandaag naar huis! Ze zal nog wel een lange nasleep hebben van vermoeidheid e.d., maar ze hoeft in ieder geval niet meer in het ziekenhuis te blijven.
LB heerlijk dat S nu ook thuis is! En stuiplachjes
PinqIk kan me voorstellen dat het jullie opbreekt. Is wat Selvaria zegt een optie? Al kun je dan maar even rustig douchen of naar de winkels ofzo.
Verder las ik nog wat over rollen en zitten. Hier dus ook eentje van team niet-rollen. Van de week dan dus een paar keer (van buik naar rug), maar als ze op haar rug ligt te spelen, bevalt dat haar primaBuikliggen is gewoon vre-se-lijk vindt ze. En als jullie zeggen dat ze kunnen zitten: is dat dan zelfstandig rechtop zitten?
Boterhammen eten vindt M trouwens wel tof!Wanneer begonnen jullie trouwens met beleg of boter? Ze krijgt nu alleen droge korst en hoewel ze die prima te nommen vindt, lijkt mij iets van beleg ook wel lekker voor haar.
Ze is echt om op te vreten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N. is ook een broodmonster, brood is namelijk echt een godenmaal.![]()
Kaal is prima te eten, maar pindakaas (als je dat aandurft, hier geen enkel probleem, ik heb wel die waar echt alleen 100% pinda in zit), appel/peerstroop (Jumbo - De kleine keuken, ook zonder toevoegingen), amandelpasta en geplette avocado zijn hier een groot succes. We zijn begonnen vanaf ongeveer 6,5 maand daarmee met 1 boterham per dag. Nu krijgt ze er standaard 2 en als het een keer uitkomt en ze nog honger aangeeft 3.
Ja, dat is nu mijn doel idd. Iig uitzoeken hoe dat haalbaar wordt met oppas/opvang oid.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:29 schreef Estrys het volgende:
[..]
Is iets van twee dagen werk of zo toch geen optie? had je het laatst ook over toch?
in de draagdoek overdag in huis?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:47 schreef pinquit het volgende:
Maltees, ik denk dat het een combinatie is. Hij is niet graag alleen, wil gewoon veel vermaakt worden. Hij is iets heel snel zat, maar heeft ook nog erg veel last van zijn spugen, wat veel gebeurt als hij zich druk maakt, wat hij dus veel doetcirkeltje
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:19 schreef kazy het volgende:
Bedankt voor de beterschapswensenHet gaat al beter met mijn moeder en ze mag vandaag naar huis! Ze zal nog wel een lange nasleep hebben van vermoeidheid e.d., maar ze hoeft in ieder geval niet meer in het ziekenhuis te blijven.
LB heerlijk dat S nu ook thuis is! En stuiplachjes
PinqIk kan me voorstellen dat het jullie opbreekt. Is wat Selvaria zegt een optie? Al kun je dan maar even rustig douchen of naar de winkels ofzo.
Verder las ik nog wat over rollen en zitten. Hier dus ook eentje van team niet-rollen. Van de week dan dus een paar keer (van buik naar rug), maar als ze op haar rug ligt te spelen, bevalt dat haar primaBuikliggen is gewoon vre-se-lijk vindt ze. En als jullie zeggen dat ze kunnen zitten: is dat dan zelfstandig rechtop zitten?
Boterhammen eten vindt M trouwens wel tof!Wanneer begonnen jullie trouwens met beleg of boter? Ze krijgt nu alleen droge korst en hoewel ze die prima te nommen vindt, lijkt mij iets van beleg ook wel lekker voor haar.
wat een lekkere toetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
de kleine keuken heeft geschikte dingen voor op brood. De vier dingen van ze zijn trouwens nu te bestellen voor 10,- en dan krijg je er een mooie tas bij (9 maandenbeurs actie)Schudden voor gebruik
Ik hang mijn wurm dan in de ruck op mijn rug..quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:47 schreef pinquit het volgende:
Maltees, ik denk dat het een combinatie is. Hij is niet graag alleen, wil gewoon veel vermaakt worden. Hij is iets heel snel zat, maar heeft ook nog erg veel last van zijn spugen, wat veel gebeurt als hij zich druk maakt, wat hij dus veel doetcirkeltje
Waar?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:12 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
wat een lekkere toet![]()
de kleine keuken heeft geschikte dingen voor op brood. De vier dingen van ze zijn trouwens nu te bestellen voor 10,- en dan krijg je er een mooie tas bij (9 maandenbeurs actie)
Nou ik had ook niet verwacht dat ik echt 24/7 ermee bezig zou zijn. En echt wel eens fatsoenlijk kon gaan poepen of douchen ^^,quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:36 schreef pinquit het volgende:
Ik vind het stom, nu zie ik wel weer dat ik postte onder invloed van Groot Slaapgebrek. Het is heus allemaal niet zo erg. Mijn baby's lachjes zijn de beste op aarde, en waarom is het erg dat ik me met hem moet bezighouden, duhhh ik wilde een kind, wat had ik verwacht dan
Ik zal even kijken, want hij had het op zijn fb pagina gezet...quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:47 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Waar?
Op hun website kan ik alleen maar duurdere pakketten vinden.
Ik zag trouwens ook dat ze nu chocopasta hebben.
Zo werkt dat nu eenmaal, helaas. (Ik weet er alles van) Geniet van de fijne momenten en haal daar je energie uit.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:36 schreef pinquit het volgende:
Ik vind het stom, nu zie ik wel weer dat ik postte onder invloed van Groot Slaapgebrek. Het is heus allemaal niet zo erg.
Is er wat mis met zonnebloemolie dan?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:38 schreef Hupje het volgende:
[..]
Zo werkt dat nu eenmaal, helaas. (Ik weet er alles van) Geniet van de fijne momenten en haal daar je energie uit.
Selvaria, welke pindakaas heb je? En zit daar geen zonnebloemolie in?
Pinq, niet jezelf op je kop geven. Ik ben ook echt heel verliefd op W. en hij is echt het allerleukste en liefste en mooiste wat me kon overkomen, maar mčn, wat is het soms ook zwaar en intensief. En dat accepteren en soms even klagen of uithuilen helpt al, echt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:36 schreef pinquit het volgende:
Ik vind het stom, nu zie ik wel weer dat ik postte onder invloed van Groot Slaapgebrek. Het is heus allemaal niet zo erg. Mijn baby's lachjes zijn de beste op aarde, en waarom is het erg dat ik me met hem moet bezighouden, duhhh ik wilde een kind, wat had ik verwacht dan
Nee, in principe niet. Maar ik begin te vermoeden dat J daar (ook) niet tegen kan. Hij krijgt vlekken en spuugt als hij een paar dagen halvarine, pindakaas of pompoenspread eet. Het enige verband wat ik kan trekken is zonnebloemolie.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:40 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Is er wat mis met zonnebloemolie dan?
halvarine is ook geen fijn product. Heb je al eens roomboter geprobeerd ipv..?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:46 schreef Hupje het volgende:
[..]
Nee, in principe niet. Maar ik begin te vermoeden dat J daar (ook) niet tegen kan. Hij krijgt vlekken en spuugt als hij een paar dagen halvarine, pindakaas of pompoenspread eet. Het enige verband wat ik kan trekken is zonnebloemolie.
Ik voor een gratis koksmes. Dat lijkt me in ieder geval niet de oplossingquote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:37 schreef Aerenia het volgende:
Ik krijg meteen reclame voor Isla keeltabletten onder de post van DJMO(maar die zou ik maar niet geven!
)
Gaat het ook niet beter als hij veel drinkt?
Heb je niet nog rijp fruit liggen? In stukjes snijden.. in de vriezer ermee en een beetje laten aanvriezen. Dan hup in de blender en laten sabbelen maarquote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:51 schreef DJMO het volgende:
Michael lijkt in navolging van mij, (ik heb keelontsteking) ook last van z'n keel te hebben. Slikken gaat moeizaam. Hij wordt over twee weken een jaar. Hoeveel kwaad zou het kunnen om hem een theelepeltje honing te geven tegen keelpijn?
Nope, alleen 100% pinda. Ze hebben hem van de kleine keuken maar ook gewoon bij de AH van een merk dat ik eigenlijk niet meer weet..quote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:38 schreef Hupje het volgende:
[..]
Zo werkt dat nu eenmaal, helaas. (Ik weet er alles van) Geniet van de fijne momenten en haal daar je energie uit.
Selvaria, welke pindakaas heb je? En zit daar geen zonnebloemolie in?
Dat spugen vind ik zo sneu voor hem. En dat hij lief, leuk en übertof is weten we ook dus als je post onder invloed van slaapgebrek dan snappen we je echt en weten we ook heus dat het niet alleen kommer en kwel is. Want je bent dolgelukkig met hem maar soms is het ook gewoon even heel zwaar. Lekker van je af posten hier hoor!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:47 schreef pinquit het volgende:
Bonprix "maxislips" in de grote maten. Neem gerust een maat groter dan je als gewone maat hebt. Hoewel ze ook lekker stretch zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:41 schreef LadyBlack het volgende:
Oi, dat is wel een heel erg van de hak op de tak-postsorry 'bout that. Veel coherenter denken kan ik nog niet echt geloof ik...
Ik had nog wel een vraag: heeft er iemand tips qua post-keizersnede-ondergoed? Alle slips die ik heb vallen nu genadeloos in de rand van mijn fraaie flap![]()
Oh dat klinkt fijn van je dochter en de kraam.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:39 schreef LadyBlack het volgende:
Oeh, Pinquit, dat kan ik me ook nog wel herinneren van E's babytijd, dat ik me afvroeg hoe andere mensen in godsnaam nog iets deden? Zij deed hazeslaapjes aan de borst, werd accuut wakker als ik haar in bed legde, en kon absoluut niet alleen in de box of op een kleed liggen![]()
Broertje is tot nu toe het tegenovergestelde, die slaapt alleen maar. Drinken gaat tot nu toe nog volledig uit de fles, want live aan de borst vindt ie zo comfortabel dat ie in slaap valt....Maandag maar even naar het inloopspreekuur van de lactatiekundige hier in de wijk.
We krijgen extra kraamhulp, dat is echt wel fijn. Even iemand om mee te overleggen hoe we de dag het beste aan kunnen pakken qua voedingen en kruikjes enzo. En iemand die dochter even bezighoudt. Mijn eenkennige kind ging vanmiddag zelfs met de kraam mee naar boven om samen haar bed op te maken, dus ik ben dolgelukkig met de kraam die we hebben gekregen
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:17 schreef Mariposas het volgende:
Ik moest de zin ook even 2 x lezen maar morgen is R jarig.
Ingee, je doet het er gewoon om, je wilt gewoon dat we je maar blijven feliciteren met R, he
Ik las ergens iets over een moeilijke faaaaaaase omdat ze diepte en perspectieven kunnen zien nu. Zoals je weet hebben wij ook drie/vier lastige slaapweken achter de rug. Het komt goedquote:Op zaterdag 27 februari 2016 07:53 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Het is een fase, het is een fase. Maar O, ik wil mijn nachtrust terug. Elke nacht wordt 1 van de 2 of allebei wakker en krijgen we ze niet meer terug in bed. Ook niet als ze slapen. Bedje is lava. Zodra ze het matras raken, wakker. Terwijl ze tot 1,5 week geleden gerust van 19:00-6:00/7:00 sliepen. En waar het aan ligt? Geen idee. Ze zijn ziek geweest, we zijn weer over op standaard voeding ipv AR voeding, L krijgt een tandje, ze ontwikkelen zich super snel. Dus zeg het maar.
Nu slaap ik dus regelmatig met 1 op de bank, want dan kan ik lekker zitten/liggen met ze en slapen ze heerlijk (ik iets minder). En vannacht heeft er 1 bij J in bed geslapen en de ander bij mij op de bank.
Ik vind het maar verwarrendquote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:25 schreef ingee het volgende:
[..]
Ik was aan het memorylanen, sorry! Ik had een ctg dan nu ongeveer.
De fysio zei gisteren inderdaad hetzelfde over de diepte etc. En dat ze daardoor slechter kunnen slapen. Pffft nog even te gaan dus. Komt goedquote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik las ergens iets over een moeilijke faaaaaaase omdat ze diepte en perspectieven kunnen zien nu. Zoals je weet hebben wij ook drie/vier lastige slaapweken achter de rug. Het komt goedRoosvicee?
Gefeliciteerd met de verjaardag van je ctgquote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:25 schreef ingee het volgende:
[..]
Ik was aan het memorylanen, sorry! Ik had een ctg dan nu ongeveer.
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:36 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met de verjaardag van je ctg
Misschien toch wel iets met zn tandjes, hij probeert momenteel de babygym op te etenquote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:21 schreef mousemicky het volgende:
'T is dat ie wat jong is voor kiezen, want anders zou dat mijn eerste gok zijn...
Misschien tandjes?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:14 schreef silliegirl het volgende:
Mijn baby heeft echt 1 vuurrode wang die warm aanvoelt. Geen koorts verder. Wat is dat nu?
Dat zijn trucjes die we bij dochter in alle wanhoop wel toepasten ja, maar met iets meer wijsheid (en vertrouwen) in pacht laten we nu soms iets meer ruimte tussen de voedingen zodat hij zelf wakker wordt.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 06:44 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Oh dat klinkt fijn van je dochter en de kraam.
Ook een goed plan betreft bvoedingen.
is het niet zo dat hij alerter is als je bv zijn mutsje en sokken uittrekt? Komt hij zelf om te drinken of probeer je hem hiervoor wakker te maken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat brengt alleen het volgende met zich mee: ze kan nog niet zelf zitten. Ze tijgert ergens heen, trekt zich dan op en na een tijdje valt ze gewoon recht achterover op haar achterhoofd (in plaats van dus op haar billen te ploffen zoals gebruikelijk is geloof ik). Ze is dus vandaag al 2 keer op haar achterhoofd gevallen. De eerste keer omdat ze opeens ging staan en we dat dus niet verwacht hadden en de tweede keer was ik aan het spotten maar greep ik mis.![]()
![]()
Ik heb de laatste tijd geprobeerd om haar toch wat vrij te laten in haar ontwikkeling, het haar in haar eigen tempo te laten doen en het zelf te ontdekken. Ik zet haar dus vrijwel nooit op haar billen om zittend te spelen omdat ze zelf nog niet tot zit kan komen. Haar laten staan aan mijn handen deed ik echter wel af en toe (ik denk 1-2 keer per dag) vooral omdat ze zichzelf optrok aan mijn handen en het dan voor een deel al zelf deed. En ook een beetje omdat ze het zelf zo tof vindt.![]()
Maar goed, nu met dat wel kunnen staan en niet kunnen zitten vraag ik me af of ik haar toch niet gewoon maar op haar billen moet zetten. Misschien leert ze dan sneller zitten? Of zou dat niet uitmaken?
Goed zo!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:29 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat zijn trucjes die we bij dochter in alle wanhoop wel toepasten ja, maar met iets meer wijsheid (en vertrouwen) in pacht laten we nu soms iets meer ruimte tussen de voedingen zodat hij zelf wakker wordt.
Hij groeit langzaam maar gestaag, dus wat dat betreft ben ik tevredenIk krijg alleen zin om naar buiten te gaan, maar dat is nog geen goed plan
Ik kan nog niet zoveel lopen...
Ook bedankt allemaal voor de ondergoed tips! Heb bij de bonprix wel iets geschikts gezien geloof ik
dat is me een feestje geweestquote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:55 schreef Missladybug het volgende:
LB wat fijn dat S thuis is!!
Stuiplachjes
Pinq, wat een vervelende fase.
Logisch dat je het slecht trekt!
Ondanks dat je kleintje natuurlijk geweldig is.
Verder las ik over een ziek oogje bij DJMO thuis.
Bij Jagar thuis is iedereen weer beter
En ik las over kruips met handen en knietjes!
Hier druk druk druk.
Man jarig, romantische overnachting geregeld als verrassing. Mies bij oma gelogeerd. Veel le sexytime gehad.
Nu bezig met grote schoonmaak. Is soms nodig schijnt
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:59 schreef Mariposas het volgende:
L viel ook snel in slaap aan de borst in de kraamweek en zat na 2 weken ongeveer op geboortegewicht. Ik maakte me er niet druk om, maar de kraam wel. Maar vaak van borst verwisselen hielp wel, als hij in slaap dreigde te vallen.
Na ruim 7 maanden wordt het tijd om de reiswieg op te bergen. Vandaag nog gebruikt maar het wordt wel erg krap als ik het zo zie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat worden ze allemaal snel groot he?
Schudden voor gebruik
ja! Wurm zit geregeld in de gang terwijl wij startte aan de eettafel in de woonkamerquote:Op zaterdag 27 februari 2016 17:13 schreef Mariposas het volgende:
Herkennen jullie dit? L zit zo te bouncen in z'n kinderstoel dat dat ding gewoon naar achter schuift.Zet 'm nu maar vaak klem met een hydrofiel zodat hij niet zo kan stuiteren.
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:14 schreef LuDann het volgende:
IMA een kruiper, wat goed!Foto, filmpje? En heb je die maand foto nog gemaakt?
Sterkte Shop, ik hoop dat je meiden snel weer door gaan slapen!
Inge, gefeliciteerd met je ctg!Maar ook met de verjaardag van R. vast morgen.
![]()
Haha Mariposas, dat wordt wel echt heel krap ja! Bevalt het nieuwe wagengedeelte een beetje?
Wolk heeft van de week even gekropen maar dat niet herhaald sindsdien.Was een eenmalig grapje kennelijk.
Wel trekt ze zich nu op tot staan, wtf.
Wat een ondernemende dame.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat brengt alleen het volgende met zich mee: ze kan nog niet zelf zitten. Ze tijgert ergens heen, trekt zich dan op en na een tijdje valt ze gewoon recht achterover op haar achterhoofd (in plaats van dus op haar billen te ploffen zoals gebruikelijk is geloof ik). Ze is dus vandaag al 2 keer op haar achterhoofd gevallen. De eerste keer omdat ze opeens ging staan en we dat dus niet verwacht hadden en de tweede keer was ik aan het spotten maar greep ik mis.![]()
![]()
Ik heb de laatste tijd geprobeerd om haar toch wat vrij te laten in haar ontwikkeling, het haar in haar eigen tempo te laten doen en het zelf te ontdekken. Ik zet haar dus vrijwel nooit op haar billen om zittend te spelen omdat ze zelf nog niet tot zit kan komen. Haar laten staan aan mijn handen deed ik echter wel af en toe (ik denk 1-2 keer per dag) vooral omdat ze zichzelf optrok aan mijn handen en het dan voor een deel al zelf deed. En ook een beetje omdat ze het zelf zo tof vindt.![]()
Maar goed, nu met dat wel kunnen staan en niet kunnen zitten vraag ik me af of ik haar toch niet gewoon maar op haar billen moet zetten. Misschien leert ze dan sneller zitten? Of zou dat niet uitmaken?
Hier kan wurm dat al een poosje en ook hij heeft wel eens van die ongelukjes met omdonderen en zulks. Blij dat er nog een kleed ligt waar hij speelt![]()
Maar hij kan wel zelfstandig zitten en toch ploft hij nog niet op zijn billen....
oefenen met zitten kan toch prima? Gewoon een paar keer kijken wat ze er van vindt.Schudden voor gebruik
Maizena werkt echt! Pas hadden N en L vuurrode, kapotte billen. En met maizena was het zo over!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:51 schreef Stippelrientje het volgende:
Kapotte, rode billen hier![]()
zo sneu. Tegen al die tandjes op vechten is maar pittig voor wurm. Vandaag zag ik dat zijn bovengebit ook zo vrolijk mee gaat doen en er zelfs een hoektandje gereed staat. Ben al twee dagen aan 100% borstvoeding voor zijn poep en buikje. Dat gaat volgens mij nu iets beter dan 10 poepluiers op een ochtend..... Leek wel doorzichtige gelige gel met hier en daar een stukje vv en slijm. blegh! Zo sneu!
ik ben nu niet meer zo terughoudend met zetpillen zetten. Dat vond ik eerst doodeng om te zettenGeeft hem iets wat verlichting en slaapt hij ietsiepietsie beter. Overigens heb ik ontdekt dat hij graag zijn papa vast houd in zijn slaap. Van een afstandje zo een uitstekend knuistje naar papa die knoerd hard snurkt ^^, Dan slaapt hij gewoon bijna 2 uur achter elkaar
![]()
Werkt Maizena een beetje? Of is dat een ouwe wijven oplossing die eigenlijk niet werkt?
Smeer je dan ook nog in? Of alleen maizena uit de strooier erop?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:53 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Maizena werkt echt! Pas hadden N en L vuurrode, kapotte billen. En met maizena was het zo over!
Wel alles weer uitgekotst, toch?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:46 schreef ingee het volgende:
Wat worden ze groot ineens! Staanerds!
Vorig jaar rond deze tijd ging M onderweg naar huis Chinees halen omdat koken toch wat lastig werd met die voorweeën. /memorylane
Ja, hij kan van staan naar zitten zelf.. en dan stevig blijven zitten.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:54 schreef LuDann het volgende:
Shop: ik snap dat het vanzelf komt hoor, ben niet bang dat ze met haar 18e nog niet kan zitten.Tis meer dat ik het zo sneu vind dat ze zich zeer doet en een beetje eng ook wel. En agossie, je prachtige dames, wat een heerlijke foto's!
Stippel: Wolk kan wel zelf zitten, maar alleen als ik haar neerzet. Niet zelfstandig vanuit lig tot zit komen bedoel ik. Die van jou kan dat wel? Sterkte met de tandjes trouwens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slecht bijgelezen. Werk was druuuuuuk deze week, hoop pers en ook afscheid van een collega.
Las nog beterschaps voor mama van Kazy/krisc? de K heb ik onthouden... en babyLB thuis!![]()
Baking soda in bad gooienquote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:51 schreef Stippelrientje het volgende:
Kapotte, rode billen hier![]()
zo sneu. Tegen al die tandjes op vechten is maar pittig voor wurm. Vandaag zag ik dat zijn bovengebit ook zo vrolijk mee gaat doen en er zelfs een hoektandje gereed staat. Ben al twee dagen aan 100% borstvoeding voor zijn poep en buikje. Dat gaat volgens mij nu iets beter dan 10 poepluiers op een ochtend..... Leek wel doorzichtige gelige gel met hier en daar een stukje vv en slijm. blegh! Zo sneu!
ik ben nu niet meer zo terughoudend met zetpillen zetten. Dat vond ik eerst doodeng om te zettenGeeft hem iets wat verlichting en slaapt hij ietsiepietsie beter. Overigens heb ik ontdekt dat hij graag zijn papa vast houd in zijn slaap. Van een afstandje zo een uitstekend knuistje naar papa die knoerd hard snurkt ^^, Dan slaapt hij gewoon bijna 2 uur achter elkaar
![]()
Werkt Maizena een beetje? Of is dat een ouwe wijven oplossing die eigenlijk niet werkt?
Ik gooi gewoon een theelepeltje in de luier. Wel een beetje over de billen heen, maar wrijf het niet in. En het werkt.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:55 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Smeer je dan ook nog in? Of alleen maizena uit de strooier erop?
Met een scheut moedermelk erbij als je dat hebt (ik houd niet goed bij wie bv en wie kv geeftquote:
Ik vind dat dan wel een grappige column, niet zoals die waar we het laatst over hadden.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:27 schreef LuDann het volgende:
Wat een lieve foto's IMA! Smelt.
Ik denk dat ik Wolk gewoon maar ga spotten de komende tijd. Misschien dat ik haar wel eens op haar billen zet, ik kijk wel even.
Mensen, kennelijk behoren wij tot de huilmaffia:
http://www.volkskrant.nl/(...)d85701db9c8acb9abe9f
Dat is nooit echt duidelijk wetenschappelijk aangetoond. In sommige studies zelfs ontkracht. Moedermelk bevat ook bacteriën, suikers en vetten. Ik spuit het in elk geval niet in L's ontstoken pusogen...quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:29 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Met een scheut moedermelk erbij als je dat hebt (ik houd niet goed bij wie bv en wie kv geeft) Moedermelk is echt een wondermiddel wat rode billetjes, ontstoken oogjes, smetplekken etcetera betreft. Ook bij volwassenen trouwens
Ok, kleine nuancering: moedermelk is hier thuis echt een wondermiddelquote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:52 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat is nooit echt duidelijk wetenschappelijk aangetoond. In sommige studies zelfs ontkracht. Moedermelk bevat ook bacteriën, suikers en vetten. Ik spuit het in elk geval niet in L's ontstoken pusogen...
Mja, ik erger mee een beetje aan het woord maffia. Het werkt zo polariserend. Maar goed, verder doe ik lekker wat mij goed dunkt en zal het me verder een worst wezen wat andere mensen daarvan denken.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:40 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik vind dat dan wel een grappige column, niet zoals die waar we het laatst over hadden.
Zitten: ik zet N. dus wel vaak op dr kont, dan kan ze best ok zitten. Helaas vindt ze nu liggen helemaal niet meer leuk...
Ik behoor ondertussen tot zoveel maffiafamilies volgens mij dat ik me afvraag of nog wel een verklaring omtrent gedrag kan krijgen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:27 schreef LuDann het volgende:
Wat een lieve foto's IMA! Smelt.
Ik denk dat ik Wolk gewoon maar ga spotten de komende tijd. Misschien dat ik haar wel eens op haar billen zet, ik kijk wel even.
Mensen, kennelijk behoren wij tot de huilmaffia:
http://www.volkskrant.nl/(...)d85701db9c8acb9abe9f
Gulliver : http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10248519/quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:37 schreef LuDann het volgende:
Ik ben wel een beetje jaloers op je driepersoonsbed Cholula! Ik zou zo half/half ook wel willen maar mijn man is daar echt niet voor te porren. Ze blijft wel bij ons op de kamer slapen zolang ze nog zo vaak wil drinken 's nachts.
Oh ja, we moeten daar dus iets voor verzinnen want die cosleeper is niet veilig meer met dat optrekken. We hebben die van Chicco en die rand is vrij laag. Wat was ook alweer de naam van de Ikea cosleeper? Is die hoger?
Super, dank je. Ik denk dat de hoge stand niet meer gaat lukken, voor zover ik weet zijn er geen co-sleepers met zulke hoge randen. Maar als ik hem op de lage stand zet en dan aan mijn bed schuif dan ligt ze nog altijd een stuk dichterbij dan wanneer ze in haar eigen kamer zou liggen. Ze gaat bovendien op haar knieën zitten en steekt een hand omhoog zodra ze wakker is, dus hopelijk kan ik haar dan vrij makkelijk pakken.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:41 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Gulliver : http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10248519/
Echt hoger is die rand niet denk ik. Neem aan dat de bedoeling is dat ie op hoge stand staat?
Oh echt?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:17 schreef Mariposas het volgende:
Oh ja in z'n oog gespoten heb ik ook wel eens per ongeluk gedaan.in de meeste gevallen kan de toepassing van moedermelk in elk geval geen kwaad. Maar bij een ontsteking, zoals conjuctivis, zou ik het wel afraden.
er zijn wel wat nuances tussen het soort conjuctivis, bij pasgeboren baby's wordt het vaak niet veroorzaakt door een bacteriële infectie of een virusinfectie. De ontsteking is dan ook niet zo heftig. En in colostrum zit in verhouding meer antistoffen dan in reguliere moedermelk. Maar in principe zou ik het bij uitgekookt lauwwarm water houden.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:47 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oh echt?
S heeft een oogje waar wat groene prut uit komt. Gelukkig maar voor hem dan dat ik absoluut niet kan spuiten![]()
LuDann, wij hebben de Gulliver als cosleeper naast onze 70 cm hoge ikea boxspring staan, en dan ligt S 10 cm lager dan ik. Niet perfect, maar ik zou nog lagere poten voor ons bed kunnen aanschaffen (zit nu 20cm onder en ze hebben ook 10cm).
Ik maak morgen foto's voor je!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:56 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, voor dat onder het bed kruipen zullen we wel even iets moeten verzinnen dan ja.Plankje timmeren ofzo.
Ik ben wel benieuwd naar die creatieve oplossing Cholula. Ik denk dat wij het IKEA ledikant gaan gebruiken wat we al hebben, daar kan ook de zijkant af. Ik wil ook de afstand zo klein mogelijk maken. Misschien iets onder de pootjes van het ledikant doen zodat 'ie wat omhoog komt.
+1quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
M werd wakker, huilend, nu ligt ze weer te slapen op mijn buik. Echt he, ze leert zoveel en lijkt al zo groot als ze door de kamer kruipt, maar zo slapend is ze nog zo lekker mijn baby![]()
![]()
Dat doe ik al geregeld. Hij mag niet veel in bad ivm eczeem. Om en om gaat hij dan met super vette olie (vergeet altijd de naam van het product) en bv iets van 50-100 cc net wat ik overhebquote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:29 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Met een scheut moedermelk erbij als je dat hebt (ik houd niet goed bij wie bv en wie kv geeft) Moedermelk is echt een wondermiddel wat rode billetjes, ontstoken oogjes, smetplekken etcetera betreft. Ook bij volwassenen trouwens
tast dat niet zijn huidje aan?quote:
Is dat dat ding van Stokke? Zag die laatst bij Prénatal afgeprijsd van ¤70 naar ¤15, heb er nog even mee in m'n handen gestaan.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:12 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb een dagje negen maandenbeurs gedaan. Vorig jaar vond ik het tegen vallen qua aanbiedingen, maar nu kon ik los qua hapjes, drinken, luiers etc. Kwam met 9 tassen thuisgelukkig stond de auto dichtbij, dus ik heb tussendoor tassen weg kunnen zetten. Maar genoeg lekkere dingen voor O om uit te gaan proberen! En een 'tover elke stoel om in een baby-stoeltje', zwemband en drie 4ff pakjes. En een Nijntje rugzak want als hij straks kan staan kan hij ook zijn eigen tas gaan dragen natuurlijk!
Fijn dat je dat even zegtquote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:34 schreef Missladybug het volgende:
Ik heb laatst ergens gelezen dat maizena bij kapotte billen niet zo'n heel goed idee is.
Het ligt er een beetje aan waardoor de huid kapot is. Bij tandjesleed werkt maizena perfect.
Maar als het door een schimmeltje komt dan gaat het alleen maar verder gisten door maizena.
Ik ben fan van zinkolie bij rode billen.
Heb je Balneum toevallig? Ik had dat al voor W, maar nu de extra vette gehaald. Dies inderdaad wel heel vetquote:Op zondag 28 februari 2016 08:09 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Dat doe ik al geregeld. Hij mag niet veel in bad ivm eczeem. Om en om gaat hij dan met super vette olie (vergeet altijd de naam van het product) en bv iets van 50-100 cc net wat ik overheb
[..]
tast dat niet zijn huidje aan?
Hoe doe je dat met die bak? N. vindt dat ook leuk, maar om in de bak te kunnen moet ze zitten. Of kiep je de bak op zn zijkant zodat Wolk er liggend bij kan? Of kiept ze hem zelf om?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:31 schreef LuDann het volgende:
Liggen vond Wolk ook lange tijd niet leuk. Nu met een beetje tijgeren gaat het beter en wat ook helpt is een grote bak met speeltjes (blokjes, balletjes en bakjes) neerzetten. Dan is ze gerust op haar buik een kwartier bezig met alles er een voor een uithalen en wegsmijten. Is dat een idee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn poezen gaan tijdelijk bij mijn broertje wonen. De ene brengt ons steeds in gevaarlijke situaties (op de trap om je voeten draaien, bij mini in het bedje springen) Heel normaal kattengedrag, maar het maakt dat we nu constant op onze hoede zijn. De ander zit alleen in een kamertje en is doodsbang voor mini. Dit is de beste optie nu, tot mini wat ouder is en zichzelf staande kan houden met die twee, maar ik vind 't toch sneuVoelt alsof ik ze zo hup, dump.
Hé, dan heb ik je gemist! Want ik was er ook. Welke 4FF pakjes kocht je? Ik kocht daar namelijk ook een hoop. En die Nijntje rugzak nam ik ook mee voor Twix. Haha!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:12 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb een dagje negen maandenbeurs gedaan. Vorig jaar vond ik het tegen vallen qua aanbiedingen, maar nu kon ik los qua hapjes, drinken, luiers etc. Kwam met 9 tassen thuisgelukkig stond de auto dichtbij, dus ik heb tussendoor tassen weg kunnen zetten. Maar genoeg lekkere dingen voor O om uit te gaan proberen! En een 'tover elke stoel om in een baby-stoeltje', zwemband en drie 4ff pakjes. En een Nijntje rugzak want als hij straks kan staan kan hij ook zijn eigen tas gaan dragen natuurlijk!
Ik heb deze drie:quote:Op zondag 28 februari 2016 11:26 schreef Malteser het volgende:
Inge, gefeliciteerd met R.
Selvaria, wat een goede nacht!
Bloesem, jij dappere jij
[..]
Hé, dan heb ik je gemist! Want ik was er ook. Welke 4FF pakjes kocht je? Ik kocht daar namelijk ook een hoop. En die Nijntje rugzak nam ik ook mee voor Twix. Haha!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit was overigens het enige merk die qua kleding een normale prijs hadden. Veel andere dingen waren na afprijzing nog steeds erg duur, of hadden alleen mini-maatjes (voor jumpsuits dan, dat was het enige waar ik naar zocht).
Het baby-stoeltjes ding was overigens van minimonkey. Stond laatst in een tijdschrift dus ben er daarom even langs gelopen en zag er wel handig uit!
Dat voetjequote:Op zondag 28 februari 2016 12:38 schreef -Spring het volgende:
Bonjour! Ik val ff binnen zonder bijgelezen te hebben want we komen net terug van een weekje Frankrijk.![]()
Wel nog het mooie jongenselfje van LB meegekregen. Fijn dat jullie weer thuis zijn!
Piep heeft een kunstje geleerd op vakantie:
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 28 februari 2016 16:05 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik heb deze drie:De onderste twee kocht ik ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit was overigens het enige merk die qua kleding een normale prijs hadden. Veel andere dingen waren na afprijzing nog steeds erg duur, of hadden alleen mini-maatjes (voor jumpsuits dan, dat was het enige waar ik naar zocht).
Het baby-stoeltjes ding was overigens van minimonkey. Stond laatst in een tijdschrift dus ben er daarom even langs gelopen en zag er wel handig uit!. En eens met wat je zegt over de prijzen.
fijne motoriek fijner en beter onder controle is super goed!!quote:Op zondag 28 februari 2016 16:11 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat voetje
Wat worden alle baby's snel groot hier! Heb echt het idee dat O al 3 maanden stil staat qua ontwikkeling... Zijn motoriek qua kleine bewegingen is veel beter geworden, en hij kan beter zitten, maar geen grotere echt nieuwe dingen.
Ingee, nu echt gefeliciteerd met R!
Ja dit... N. vindt het nu superleuk om aan ritsen enzo te frutten enzo, en met blokjes te spelen. Ze probeert er twee op elkaar te zetten, maar dat lukt natuurlijk nog niet... En haar taal gaat goed, veel brabbelen, ze zegt mama, en luistert naar haar naamquote:Op zondag 28 februari 2016 16:11 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat voetje
Wat worden alle baby's snel groot hier! Heb echt het idee dat O al 3 maanden stil staat qua ontwikkeling... Zijn motoriek qua kleine bewegingen is veel beter geworden, en hij kan beter zitten, maar geen grotere echt nieuwe dingen.
Ingee, nu echt gefeliciteerd met R!
Blokjes op elkaar zetten is super knap en moeilijk! Dat vereist natuurlijk veel oefening. Wat goed dat ze daar zo lekker mee bezig kan zijn. Dan zal zo een vormenstoof enz ook wel haar interesse hebben.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:34 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja dit... N. vindt het nu superleuk om aan ritsen enzo te frutten enzo, en met blokjes te spelen. Ze probeert er twee op elkaar te zetten, maar dat lukt natuurlijk nog niet... En haar taal gaat goed, veel brabbelen, ze zegt mama, en luistert naar haar naam
Maar qua grove motoriek gebeurt er weinig... En daar wordt juist het meeste op gelet...
Nou het lukt nog niet hoorquote:Op zondag 28 februari 2016 19:41 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Blokjes op elkaar zetten is super knap en moeilijk! Dat vereist natuurlijk veel oefening. Wat goed dat ze daar zo lekker mee bezig kan zijn. Dan zal zo een vormenstoof enz ook wel haar interesse hebben.
Je moet toch ergens beginnen? Dat ze het oefent is al heel wat.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:48 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Nou het lukt nog niet hoorelke keer stoot ze alle blokjes om. Vormenstoof is nog wat te moeiljk ook, ze is nu net bezig met blokjes in en uit de doos te doen
maak je alles nu overdag dan donker?quote:Op zondag 28 februari 2016 20:23 schreef hetzusjevan het volgende:
Ingee gefeliciteerd met R!![]()
Spring, kijk nou! Wat knap! En IMA's M kruipt
![]()
! Zo leuk allemaal!
.
Ik ben op de valreep ook nog even naar de 9MB geweest, E's speciale speentjes gescoord () en nog wat leuke beursaanbiedingen.
Nog wel een vraag: mini slaapt momenteel overdag goed, ze valt mooi zelf in slaap en slaapt dan prima. 's Avonds begint het drama echter, vanaf een uur of 7 wil ze echt niet slapen. We zijn dan constant bezig met speentje terug stoppen, aai over de bol, troosten.. Dat gaat zo door tot de voeding van 23:00 / 00:00 uur. Daarna slaapt ze wel weer aardig. Iemand nog tips of advies?
Het lijkt ook wel of ze het dag/nacht ritme een beetje verkeerd heeft.. ze slaapt na middernacht tot 11 uur 's ochtends relatief veel (4 a 5 uur achtereen), daarna minder (1 a 2 uurtjes). Kan ik iets doen om dit ritme op de een of andere manier een beetje te sturen zodat ze overdag wat meer wakkerder is en het slapen juist doet als het donker is zegmaar (dus lange slaap in de avond + nacht en korte slaapjes overdag)?
Dan bedoel ik niet wakker houden of zo, krijg je alleen maar chago baby van, maar iets in mijn ritme-regelmaat schema / bepaalde acties waardoor ze misschien het besef gaat krijgen van avond/nacht = langere slaapjes ofzo.. moet ik bv. overdag de gordijnen open laten op de slaapkamer en niet donker maken of juist wel? Overdag in de box/beneden laten slapen of altijd op d'r kamer in d'r eigen bed? Zulke dingen..
Mijn mini slaapt overdag beneden in de 'drukte' Het is dag, dus we gedragen ons daarnaar (incl. gordijnen open en licht, gewoon praten, tv, boodschappen doen of whatever) 's Avonds en 's nachts houden we het licht uit en praten we heel weinig en heel zachtjes. Ook luiden we de dag en de nacht in (in bed) met een liedje en een wens voor de dag of nacht. Voor de dag zingen we begin de dag met een dansje, waarbij we enthousiast bewegen, lachen en gezellig zingen! Voor de nacht zingen we zachtjes een wiegeliedje (noche noche dushi klein, drumi drumi zacht, suja suja kindje klein, luna luna nacht) tijdens de voeding, waarna we haar fluisterend iets toewensen, bijvoorbeeld hele mooie dromen. De voedingen 's nachts duren hooguit 15 minuten incl. verschoning, waarbij mini nooit echt wakker wordt. Wakker overdag betekent spelen en kletsen.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:23 schreef hetzusjevan het volgende:
Nog wel een vraag: mini slaapt momenteel overdag goed, ze valt mooi zelf in slaap en slaapt dan prima. 's Avonds begint het drama echter, vanaf een uur of 7 wil ze echt niet slapen. We zijn dan constant bezig met speentje terug stoppen, aai over de bol, troosten.. Dat gaat zo door tot de voeding van 23:00 / 00:00 uur. Daarna slaapt ze wel weer aardig. Iemand nog tips of advies?
Het lijkt ook wel of ze het dag/nacht ritme een beetje verkeerd heeft.. ze slaapt na middernacht tot 11 uur 's ochtends relatief veel (4 a 5 uur achtereen), daarna minder (1 a 2 uurtjes). Kan ik iets doen om dit ritme op de een of andere manier een beetje te sturen zodat ze overdag wat meer wakkerder is en het slapen juist doet als het donker is zegmaar (dus lange slaap in de avond + nacht en korte slaapjes overdag)?
Dan bedoel ik niet wakker houden of zo, krijg je alleen maar chago baby van, maar iets in mijn ritme-regelmaat schema / bepaalde acties waardoor ze misschien het besef gaat krijgen van avond/nacht = langere slaapjes ofzo.. moet ik bv. overdag de gordijnen open laten op de slaapkamer en niet donker maken of juist wel? Overdag in de box/beneden laten slapen of altijd op d'r kamer in d'r eigen bed? Zulke dingen..
Dat was hier ook zo, steevast rond 19:00 klaarwakker en voor 11 uur kregen we meneer niet in slaap. Tot 'ie een week of 12 was, was 'ie ook alleen maar rustig als 'ie aan de borst lag en dan deed 'ie daar wel hazeslaapjes, maar wegleggen ging niet. Uiteindelijk maar geaccepteerd dat het zo was. Inmiddels is hij zelf aan het schuiven; zo slaapt hij nu al sinds half 9. Die wakkere periode schuift mee; zijn vorige slaapje eindigde rond 4 uur. Als ik ga slapen (rond half 11) krijgt 'ie nog een schone luier (anders redt 'ie het niet tot de ochtend) en de laatste voeding (nahjah, laatste. Hij roept vanzelf weer ergens gedurende de nachtquote:Op zondag 28 februari 2016 20:23 schreef hetzusjevan het volgende:
Ingee gefeliciteerd met R!![]()
Spring, kijk nou! Wat knap! En IMA's M kruipt
![]()
! Zo leuk allemaal!
.
Ik ben op de valreep ook nog even naar de 9MB geweest, E's speciale speentjes gescoord () en nog wat leuke beursaanbiedingen.
Ja, was ik. Wat een kleine reiswieg is dat zeg!quote:Op zondag 28 februari 2016 21:25 schreef mousemicky het volgende:
Haha, wij zaten net weer in de auto, en mijn kindjes hebben niet zo'n mooi rood haar dat lekker opvalt, dus helemaal eerlijk was t niet
De lammetjes waren supertof. Hoewel F. ze vooral geteld heeft, en toen in slaap is gevallen in de draagzak. Peuter heeft heel veel lammetjes geaaid![]()
En ik weet ff niet meer wie hier laatst een foto van grote baby in wagenbak postte, maar ik heb t ook maar eens gepast. Oeps...
[ link | afbeelding ]
Geen wonder dus dat ik af en toe protest kreeg, als ie zn benen strekt zit ie klemvast... Maar eens op zoek naar de wageninzet en de bijbehorende voetenzak van de week
Nee juist niet. Ik leg haar wel vaak in eigen bed overdag, soms laat ik haar in de box slapen.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:32 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
maak je alles nu overdag dan donker?
Dit is F, J is m'n peuterquote:Op maandag 29 februari 2016 08:00 schreef Mineola het volgende:
Wat lijkt J lang MM! En kleine reiswieg dan inderdaad. Wij hebben een andere Mutsy maar die lijkt groter te zijn. Baby was bij 4 maanden al 69 cm en past nu met 6 maanden nog wel redelijk (deze week cb). Hij slaapt er op het kdv nog altijd in. Het is meer de breedte die wat krap lijkt te worden, hij heeft nog een paar cm's over aan de bovenkant. Uit de reiswieg vind ik ook echt zo'n stap
Wat leuk trouwens lammetjes! Ik bedacht me toevallig vanmorgen dat ik even moest opzoeken of het niet ergens lammetjesdag is binnenkort, leuk uitstapje altijd!
73 cm is dat matrasje volgens mij. Matrasje van onze Joolz is 78 cm, dus dat scheelt best wel.quote:Op zondag 28 februari 2016 21:44 schreef mousemicky het volgende:
F was 2 weken terug 68cm, dus ik gok dat de reiswieg 70 is? Is een Mutsy Evo (uit 2012), en bij aankoop hebben we er toen idd niet op gelet. Nu zou ik denk ik voor een grotere zijn gegaan.
En ZaraIk vond t broekje tof genoeg voor een jongen. En dat shirt was ooit rood, maar nu meer roze. Ach, hij heeft een echt jongenskoppie, nog nooit iemand gedacht dat t een meisje was...
Oh booh! Ik bedoelde je baby idd en ik weet best dat dat F isquote:Op maandag 29 februari 2016 08:20 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dit is F, J is m'n peuterDie groeide een stuk langzamer, en paste met 6 maanden nog makkelijk. F groeit op de middellijn.
Ik vind t ookeen stap hoor, de wageninzet. Hij slaapt bij de oppasoma's heel vaak in de wandelwagenbak, wil niet in bed slapen. Hij trekt zn beentjes toch op, dus misschien kan t nog heel even![]()
En lammetjesdag was zo leuk! Hier wordt t georganiseerd bij een (zorg)boerderij waar 's winters de schapen van de schaapskudde staan. T is zo'n echte ouderwetse rondtrekkende kudde die natuuronderhoud doen in de duinen.
Oh ik lieg zie ik, 67 cm was hij bij 4 maanden. Jeetje, het is nog vroeg geloof ik.quote:Op maandag 29 februari 2016 08:22 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Mineola, 69 cm met 4 maanden? wtfbbq?! Ik vind die van mij al een reus en die was 70,5 cm met 6 maanden.
Nee hoor hij is niet heel groot voor zijn leeftijd maar toch met 122 cm ook niet heel klein volgens mij. Maar slapen doen ze toch meestal met de benen opgetrokken. Hij kan niet gestrekt gaan liggenquote:Op maandag 29 februari 2016 08:21 schreef mousemicky het volgende:
Estrys, beterschap voor je grote. Zo'd ledikant past idd best lang dan. Of is ie gewoon erg klein?
Wolk kan er liggend bij, ze trekt zich dan een beetje op. Maar je kunt hem ook op de zijkant leggen denk ik ja.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:53 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Hoe doe je dat met die bak? N. vindt dat ook leuk, maar om in de bak te kunnen moet ze zitten. Of kiep je de bak op zn zijkant zodat Wolk er liggend bij kan? Of kiept ze hem zelf om?
Ja, dat zag ik dus gisteren in die app van het CB, dat ze met 7 maanden nog maar max 500 cc melk mag per dag, verspreid over 3 voedingen. Op een dagje KDV haalt ze al 440 cc verspreid over 4 voedingen, dus ik zie dat niet gebeuren.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:15 schreef kazy het volgende:
Wat een leuke kruipfilmpjes allemaal!
Ingee nog gefeliciteerd met je dreumes! Wat een mooie cadeaus heeft ze gehad!
Te kleine wagenbak: check! (En nu istie echt te klein. Vorige week geprobeerd en M lag ook alleen maar te schoppen en mopperen dat ze zich nauwelijks kon bewegen.) Hier ook een Mutsy inderdaad, maar wel de 2014 iGo versie. Gisteren het andere onderdeel te voorschijn gehaald. Gelukkig kan die ook zo goed als helemaal plat, dus ze kan er nog even in liggen.
Net weer bij het CB geweest. Het was maar goed dat ik een sms had gekregen zaterdag, want we waren het straal vergetenNieuwe stats: 69 cm en 8575 gr. Ze is duidelijk aan het stagneren nu.
Verpleegkundige: "ze volgt perfect de borstvoedingscurve!" 5 minuten later: "oh geef je nog 5 borstvoedingen? Dat horen er nu nog maar 3 te zijn hoor!" Huh?Ik vond dit ook wel een beetje tegenstrijdig met de eerste opmerking magoe. Zo van: 'Ze doet het goed, maar je moet wel minder eten geven!' Zoveel vaste voeding eet ze nog niet namelijk. Ook niet als ik eerst vast geef en daarna bv. Ze mag in ieder geval aan de uitgedroogde boterhammen met margarine van het cb, yum!
Volgende afspraak pas met 11 maanden, want ze was al aardig op weg qua fysieke ontwikkeling. Maar als ze niet vorige week van buik naar rug was gerold, dan hadden we met 9 maanden wel een extra afspraak gehad ter controle van de fysieke ontwikkeling. Oke dan..!
Saskia: wat jij schreef, herken ik ook heel erg. M is meer bezig met fijne motoriek dan met grove motoriek. Blokjes zal ik ook eens opzoeken. Ik dacht dat dat later leuk zou zijn voor haar, dus ik had ze gekocht en gelijk opgeruimd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erf de ogen van je kind - kijk erdoor
Geen idee! Ik dacht we pas eind maart moesten en toen kreeg ik ineens een sms-je voor vandaag. Volgens mij doen ze hier 7,5 maand, evt. nog 9 maanden als extra controle en daarna 11 maanden. Er was nog een 7,5 maander hoorde ik vanochtend. Kan dat per cb verschillen?quote:Op maandag 29 februari 2016 10:24 schreef SaskiaR het volgende:
Is die controle met 8 maanden normaal? Wij moesten met 6 en dan weer met 8,5. En er werd wel gezegd 'en dan wel rollen he!' Dus rol baby, rol!
Maar 3 borstvoedingen trouwens, ze is toch pas 7 maanden? N. krijgt hier van de bijvoeding echt nog weinig binnen, dus die krijgt gewoon nog 8 x bv per dagomnonom!
+1 op vergetenquote:Op maandag 29 februari 2016 11:15 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het ook lastig met vast voedsel hoor LuDann. Ik vergeet het vaak. En het eten duurt een eeuwigheid. Maar ik probeer er wel op te letten dat we het echt gaan opbouwen want anders zit ik tot z'n 4e nog fulltime met een kind aan de borst.
Qua voedingen zitten wij nog op een stuk of 7 voedingen. Op de opvang krijgt hij nog steeds 3 flessen van 150 cc ondanks dat hij daar nu ook alle eetmomenten mee eet.
Snap ik helemaal, ben ik ookquote:Op maandag 29 februari 2016 12:30 schreef Jagärtrut het volgende:
och, IMA. De Duutser is helemaal verliefd op jouw baby. ik liet gister het kruipfilmpje zien, en hij smolt helemaal...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lunapuella, dat spiegelleeuwtje heeft J ook, het is zijn favoriete speeltje.
Kinderwagenbak is hier helaas zo goed als nieuw, wij grappen wel eens tegen elkaar dat die er niet bij had hoeven zitten. Dus het klem liggen ken ik helemaal niet.
Selvaria (en anderen), thanks, ik ga op zoek naar De Kleine Keuken.
J vindt maisboogies zķ lekker, als ik er een aanbied, dan komt hij enthousiast naar me toegekropen, weet al dat hij eerst op zijn billen moet gaan zitten en roept dan lachend: die!![]()
Nou, ik zou fulltime borstvoeding tot haar vierde volgens mij minder gedoe vinden dan vast voedsel.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:15 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het ook lastig met vast voedsel hoor LuDann. Ik vergeet het vaak. En het eten duurt een eeuwigheid. Maar ik probeer er wel op te letten dat we het echt gaan opbouwen want anders zit ik tot z'n 4e nog fulltime met een kind aan de borst.
Qua voedingen zitten wij nog op een stuk of 7 voedingen. Op de opvang krijgt hij nog steeds 3 flessen van 150 cc ondanks dat hij daar nu ook alle eetmomenten mee eet.
Ter vergelijk: dat avondeten is meer dan mijn 3-jarige eet...quote:Op maandag 29 februari 2016 18:30 schreef Krisvc het volgende:
Wat verstaan jullie onder een goede portie eten trouwens?
L. is nu bijna 8 maanden (WTF), eet fruit, een boterham en 's avonds een avondmaaltijd mee en af en toe een maisboogie of rijstwafel ofzo. Maar net zoals nu eet ze 2 mini stukjes kip, 3 middelgrote stronken broccoli en ergens tussen een halve en 3 gnocci in. Ik kan me niet voorstellen dat dat genoeg is om een borstvoeding te vervangen, maar uiteraard heeft ze wel een volle maag erna. Volgens mij groeit ze goed en komt ze goed aan (volgende week 8 maanden afspraak die hier trouwens ook in werd gepland ondanks gemiddeld kind en prima ontwikkeling) maar ik zit nog steeds aan de 6/7/8 voedingsmomenten op een dag.
Wij zijn na een paar weken 's ochtend's fruit gaan introduceren (groenten doen we in de namiddag/avond). Volgende stap is brood bij de lunch, gaat vriend morgen proberen.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe snel hebben jullie opgebouwd met bijvoeding? Hier krijgt hij nu elke dag wat groente, maar heb nog geen idee van hoe verder..
Dan zal het wel loslopen.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:44 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ter vergelijk: dat avondeten is meer dan mijn 3-jarige eet...
Hier op dit moment een half potje, of de hoeveelheid van 5 ingevroren ijsblokjesgroenten. F is 6.5 mnd.
Ik laat de schil er altijd aan, scheelt een hoop met grip idd. En Ketel leeft nog!quote:Op maandag 29 februari 2016 21:09 schreef LuDann het volgende:
Is het eigenlijk een optie om bij appel en peer de schil eraan te laten? Dan wordt het makkelijker pakken. Ik weet alleen niet of dat pas vanaf een bepaalde leeftijd mag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |