abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160198601
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_160198827
Dus... rollen is geen essentiële life skill :)
pi_160199131
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:45 schreef SaskiaR het volgende:
Komt vanzelf. En als je je zorgen maakt zou je ook eens tips aan een fysiotherapeut kunnen vragen. S.uze rolde met 7 maanden beide kanten goed op en met 8 maanden liep ze aan 2 handen de hele kamer door, met 9 maanden ging ze zichzelf optrekken tot staan, met 9,5 maand kroop ze en ging ze aan 1 hand lopen en met 10,5 maand liep ze los. Dus ook met traag rollen kun je snel zijn ;)
pi_160199234
N. rolt wel, maar speelt eigenlijk voornamelijk op haar buik, want vanaf je buik kan je kruipen, je optrekken en gaan staan jwz. Ik leg haar dus nooit meer op haar rug weg, behalve als ze gaat slapen. Als ik dan na haar slaapje weer gepruttel/geklets via de babyfoon hoor weet ik dat ze weer op haar buik is gerold omdat het weer speeltijd is. _O-
pi_160199969
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:08 schreef Aerenia het volgende:
Hier net terug van een controle bij de kinderarts (ivm stoppen met maagzuurremmer). De kleine meid van mij van amper 4 maanden weegt nu gewoon 8050 gram. Verklaart waarom ik steeds van die lamme armpjes heb na een rondje wiegen :')
Dat zit in de naam hoor, denk ik! Ik kom net terug van het CB, 'mini' hier is bijna 12 weken en 8030 gram!! :o

Welkom Sicilia en LB *O* O+

Stinkpoep met stukjes bij Stippelbaby _O- Wat een leukie <3 Dat sjaaltje! zo koddig O+

Jeetje Kazy, wat een schrik. Heftig zeg :*

Heftig sillie, lijkt me erg lastig om zulke zaken op je werk te laten. Hebben jullie misschien een vertrouwenspersoon in de organisatie waar je dit mee zou kunnen bespreken?
pi_160200009
Ach, ik ben juist een trage peuter gewend, J rolde met 8 maanden, tijgerde met 11, kroop met 14 en liep met 21 maanden. Alles wat F sneller is, is meegenomen...

Wat schrijft 'het boekje' eigenlijk voor mbt rollen? Ik dacht dat 6 maanden heel normaal was, gemiddeld, en niet laat ofzo? En als t een gemiddelde is, zijn er natuurlijk ook tragere kindjes :D
pi_160200069
O, en Saskia, mbt de rompers, misschien enkele maten proberen? De stretchrompers van de Hema vallen smaller, ik vind de H&M rompers iets groter/ breder vallen, en die zijn er gewoon in enkele maten. J heeft maat 80 H&M gedragen tot dat hij al ruim in 86/92 van de Hema zat. En duur zijn ze ook niet echt, vaak 2+1 gratis, of 3 voor ¤10 online.
pi_160200087
Ketel rolt als een pro en zitten (als je hem neerzet) gaat ook prima, maar kruipen en optrekken zie ik hier juist voorlopig nog niet gebeuren. Elk kind is anders idd.

Ik ben aan het inpakken voor een weekendje Center Parcs. Jeetje wat moet er dan toch nog veel mee! Vraag me af hoe we het allemaal mee gaan slepen (geen auto).
pi_160200121
Wandelwagen mee en helemaal volladen, kind in draagzak ;)
pi_160200354
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:35 schreef mousemicky het volgende:
O, en Saskia, mbt de rompers, misschien enkele maten proberen? De stretchrompers van de Hema vallen smaller, ik vind de H&M rompers iets groter/ breder vallen, en die zijn er gewoon in enkele maten. J heeft maat 80 H&M gedragen tot dat hij al ruim in 86/92 van de Hema zat. En duur zijn ze ook niet echt, vaak 2+1 gratis, of 3 voor ¤10 online.
Ik heb nu wel genoeg rompers voor de komende 2 jaar, hoop ik :) We wassen heel vaak, dus met 6 in dezelfde maat lukt het wel. En bij de Hema idd 5 voor een tientje.
pi_160200384
Sjaak rolde pas echt toen hij kruipen door had. Daarvoor bleef hij op zijn rug liggen schreeuwen tot wij hem omdraaiden }:|
Dus dat was met 10 maanden pas.
pi_160200427
Hier wordt over 1 kant gerold van rug naar buik. Van buik naar rug gaat soms per ongeluk. De andere kant op van rug naar buik kan hij ook, maar nogal onhandig en hij doet het dus niet....
pi_160200556
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:30 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Dat zit in de naam hoor, denk ik! Ik kom net terug van het CB, 'mini' hier is bijna 12 weken en 8030 gram!! :o

De jouwes gaat dus nog harder! :D Lekkere spekkies die van ons! O+ Alleen jammer van die leuke kleine kleertjes die zo snel te klein zijn ineens!

Hier wordt er met 4 maanden in ieder geval de komende 3 maanden nog niet gerold. Stom spreidbroekje o|O :')
pi_160200668
*komt even uit lurkmodus*

K. rolt hier ook al beide kanten op. Ze is nu 7 maanden oud. Ze probeert te kruipen, maar vooralsnog duwt ze zichzelf alleen achteruit of ze draait rond op haar lekkere bolle buikje. En de banaan stand komt ook voor als ze ergens niet bij kan. Zitten is nog niet stabiel. Ze zakt nog naar voor of naar de zijkant. Maar in haar stoel gaat het prima.

Ik had verwacht dat ze wat achter zou lopen met bewegen omdat ze ook een tuigje heeft gehad wegens heupdysplasie. Dit heeft ze 11 weken moeten dragen tot 21 december. Dus in de 3e, 4e en 5e maand. Maar daar heeft ze helemaal niks aan overgehouden. Alleen dat ze lekkere spekbillen heeft nu. (ze weegt al 9 kilo, maar is ook al 70 centimeter lang).

Maar ik sprak deze week ook iemand die een baby heeft van de zelfde leeftijd en die draait ook nog niet om. Dat komt allemaal wel en zou daar niet te zwaar aan tillen hoor.

Op dit moment is slapen overdag niet in trek. Ze slaapt maar anderhalf uur overdag, verdeeld over 2 dutjes aan het begin van de middag en aan het eind van de middag. Maar ze slaapt daarna wel van half 8 tot half 8. Dus dat is wel fijn. Maar ze is verder niet aan het zeuren of gapen overdag, dus ik denk dat ze het niet nodig heeft. Die 12 uur slaap is ook wel veel aan een stuk.
Oost west, mij best.
pi_160201204
Ik rol eigenlijk ook nooit
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_160201546
Rollebollen daarentegen. :9
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_160201789
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:45 schreef SaskiaR het volgende:
Ik houd ook niet van omrollen :P

quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:35 schreef SaskiaR het volgende:
Ze is nu 6,5 maand. Maar ja, ze is idd wel erg goed in zitten, dus het varieert gewoon per kind. Maar de CB-arts legde er nogal de nadruk op dat ze moest rollen. Misschien leert ze ook wel kruipen zonder te rollen, want kruipen wil ze wel graag (ze kan zichzelf nu achteruit duwen op de gladde vloer, dat vindt ze maar gek).
Ja, ze kunnen kruipen zonder omrollen. Ze kunnen ook per ongeluk omrollen en niet kruipen de komende tijd of juist wel :P
Baby's zijn verrassend en het is juist passend om ze niet in een schema te laten passen. O+
Schudden voor gebruik
pi_160201837
quote:

[..]

Stinkpoep met stukjes bij Stippelbaby _O- Wat een leukie <3 Dat sjaaltje! zo koddig O+

Heftig sillie, lijkt me erg lastig om zulke zaken op je werk te laten. Hebben jullie misschien een vertrouwenspersoon in de organisatie waar je dit mee zou kunnen bespreken?
sjaaltje is nodig :@ kwijlebakkes :P gemaakt door een vriendinnetje van draagdoekenscraps O+

wist je dat een baby wel liefst 145 liter kwijl wegdruipt? O.o
Schudden voor gebruik
pi_160201880
@stippel: hier ook 1,5 uur max voor ie weer moe is...In de namiddag/avond soms enkel een hazenslaapje, maar als hij veel langer wakker is krijst ie alsof ze er een beentje afknippen, . Maar goed, elk kind is anders, soms word ik een beetje onzeker van dat lange wakker zijn van andere humpies. (Of ik hem niet te snel wegleg en hij wel genoeg wakker is om dingen te leren, zoiets)
pi_160201976
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:42 schreef Sara82 het volgende:
@stippel: hier ook 1,5 uur max voor ie weer moe is...In de namiddag/avond soms enkel een hazenslaapje, maar als hij veel langer wakker is krijst ie alsof ze er een beentje afknippen, . Maar goed, elk kind is anders, soms word ik een beetje onzeker van dat lange wakker zijn van andere humpies. (Of ik hem niet te snel wegleg en hij wel genoeg wakker is om dingen te leren, zoiets)
Niets om onzeker over te zijn.
Als jij ziet dat je kind slaap heeft kan je daar beter in tegemoet komen, lijkt me.
Het ene kind heeft het niet nodig, het andere kind wel. Het ene kind slaapt al om zeven uur het andere kind pas tegen 23:00.
Het is een beetje uitzoeken hoe je kind werkt en wat voor jullie werkt.

Hier had wurm meer slaap nodig (korte slaapjes maakt hij overdag. Nu eigenlijk ook in de nacht :') maar toen sliep hij wat langer aan een stuk steeds) om prikkels te verwerken.
Tegenwoordig kan hij wel tegen een stootje.

Slaapt nu twee a drie keer overdag. Hangt er ook vanaf hoe intensief de dag en de dag ervoor is geweest. Hoe goed hij heeft geslapen en of er wat abnormaals aan de gang is. Tandjesfase gooit alles door de war hier.
Maar ze zijn fraai die kids. Als je ook maar denkt door te hebben hoe ze een beetje werken zitten ze prompt in een nieuwe fase :9
Schudden voor gebruik
pi_160203638
Ik vind overdag slapen hier maar prut gaan. Maar goed, dat komt vast ooit goed. Het is steeds maximaal drie kwartier per keer ;( kan ik zo weinig in doen. En alex wordt er ook niet echt gezelliger van :')
pi_160203900
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 14:46 schreef pinquit het volgende:
Ik vind overdag slapen hier maar prut gaan. Maar goed, dat komt vast ooit goed. Het is steeds maximaal drie kwartier per keer ;( kan ik zo weinig in doen. En alex wordt er ook niet echt gezelliger van :')
Hier ook steers drie kwartier. Maar wel elke anderhalf uur. Als anderen oppassen kan meneer wel ineens twee uur slapen. Waaaaai is det?!
pi_160203993
Twix is twee uur wakker tussen zijn slaapjes. Dus afhankelijk van hoe laat hij zijn dag begint, slaapt hij 3 of 4 keer overdag. Slapen - 2 uur wakker - slapen - 2 uur wakker- slapen - enz.

Gewichten en kledingmaat laat ik maar even voor wat het is. Twix groeit momenteel namelijk niet en was net over op maat 62. Ik voorzie dat hij zijn kleding in deze maat ook weer zeer efficiënt gebruikt. Goed voor de portemonnee!

We zijn nu over op maat 3 luiers, omdat hij wat vaker een natte rug had. Maat 3 zit een stuk hoger, heel fijn! Maar nu lekt het voor bij zijn liezen. Heb al een ander merk geprobeerd, maar dat geeft hetzelfde probleem. Toch terug naar 2? Of iemand de gouden tip?
pi_160203997
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:40 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

sjaaltje is nodig :@ kwijlebakkes :P gemaakt door een vriendinnetje van draagdoekenscraps O+

wist je dat een baby wel liefst 145 liter kwijl wegdruipt? O.o
Ja dat is hier ook aan de orde van de dag. Ik wissel twee slabjes per dag af. Als de ene nat is gaat die op de verwarming en de andere aan. En dan van die extra dikke met fleece aan de andere kant. Heb ook al gedacht om ze zelf te maken van leuke stofjes. Wat leuk dat je vriendin die kan maken! :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oost west, mij best.
pi_160204265
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 15:01 schreef Malteser het volgende:
Twix is twee uur wakker tussen zijn slaapjes. Dus afhankelijk van hoe laat hij zijn dag begint, slaapt hij 3 of 4 keer overdag. Slapen - 2 uur wakker - slapen - 2 uur wakker- slapen - enz.

Gewichten en kledingmaat laat ik maar even voor wat het is. Twix groeit momenteel namelijk niet en was net over op maat 62. Ik voorzie dat hij zijn kleding in deze maat ook weer zeer efficiënt gebruikt. Goed voor de portemonnee!

We zijn nu over op maat 3 luiers, omdat hij wat vaker een natte rug had. Maat 3 zit een stuk hoger, heel fijn! Maar nu lekt het voor bij zijn liezen. Heb al een ander merk geprobeerd, maar dat geeft hetzelfde probleem. Toch terug naar 2? Of iemand de gouden tip?
Welk merk gebruik je? Ik vind bv pampers smaller/kleiner vallen dan kruidvat. En de pampers zijn daar momenteel in de aanbieding geloof ik.

En Twixje gaat vast wel weer groeien, als ie weer helemaal in orde is :*
pi_160204341
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 15:13 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Welk merk gebruik je? Ik vind bv pampers smaller/kleiner vallen dan kruidvat. En de pampers zijn daar momenteel in de aanbieding geloof ik.

En Twixje gaat vast wel weer groeien, als ie weer helemaal in orde is :*
We gebruiken altijd Pampers, maar hebben nu ook Etos eigen merk geprobeerd.
pi_160205508
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 15:01 schreef Malteser het volgende:

Haal je je vingers door de net aangetrokken luier heen bij de billen om de "flapjes" goed te trekken voor je de rest van zijn kleding aantrekt?
Schudden voor gebruik
pi_160205529
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 15:01 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Ja dat is hier ook aan de orde van de dag. Ik wissel twee slabjes per dag af. Als de ene nat is gaat die op de verwarming en de andere aan. En dan van die extra dikke met fleece aan de andere kant. Heb ook al gedacht om ze zelf te maken van leuke stofjes. Wat leuk dat je vriendin die kan maken! :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D Zijn super simpel om te maken. Kan ik zelf ook :D Ik heb zelf alleen niet de energie momenteel om mijn naaihoek in orde te maken en dan even er achter te zitten.

Ik heb trouwens ooit toffe slabben gemaakt. Die gebruikt hij nu bij het eten. Zal eens een foto opsnorren binnenkort :D
Schudden voor gebruik
pi_160205622
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 16:14 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Haal je je vingers door de net aangetrokken luier heen bij de billen om de "flapjes" goed te trekken voor je de rest van zijn kleding aantrekt?
Jep!
De overgang van maat 1 naar maat 2 was ook al niet vlekvrij. Ik ga nu maar gewoon met twee setjes reservekleding op pad. Tot nu toe alles wel altijd schoon gekregen gelukkig.
pi_160206085
Mijn kind krijgt gewoon alle tanden in een keer...

vandaar dat hij zo van slag is...

tweede ondertandje is al door en bijna alle randjes al te zien.
En twee boventanden staan op punt om erdoor te komen....

Alles gaat zo verdomde hard! Hopen dat zijn bijten op mijn tepel wel een beetje minder hard gaat binnenkort :P

edit:
SPOILER

[ Bericht 23% gewijzigd door Stippelrientje op 25-02-2016 17:34:05 ]
Schudden voor gebruik
pi_160206149
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 16:21 schreef Malteser het volgende:

[..]

Jep!
De overgang van maat 1 naar maat 2 was ook al niet vlekvrij. Ik ga nu maar gewoon met twee setjes reservekleding op pad. Tot nu toe alles wel altijd schoon gekregen gelukkig.
Ik heb in de overgang van 2 -3 een tijdje schuin geplakt. Dus het voorpand aan beide kanten een soort schuin omhoog getrokken, richting de oksels. Het zit wat gek, maar toen lekte ze daar niet meer :)
pi_160207145
Mijn 7,5 maand oude kind heeft net een keer of 10 mamma gezegd. Dat is toeval toch?
pi_160207452
Lijkt me wel Kris, N. zegt anders al wekenlang de hele dag door papa. :P
pi_160207571
Mijne roept al week mama als ze mij wil (dwz tiet wil ;) ) dus waarom niet?

Ze luistert trouwens ook naar haar naam, als je N. roept kijkt ze om, bij andere woorden niet.
pi_160207618
Jaaaa, dat doet mijn N. ook. O+ En als ik Nee. zeg ook. :@
pi_160207929
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 16:46 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ik heb in de overgang van 2 -3 een tijdje schuin geplakt. Dus het voorpand aan beide kanten een soort schuin omhoog getrokken, richting de oksels. Het zit wat gek, maar toen lekte ze daar niet meer :)
Ga ik proberen. Thanks!
pi_160208834
Aaaw sicilia wat een droppie! Nog gefeliciteerd! O+

Stippel die foto, te cute O+

*O* voor alle kruipende, zittende, rollende en andere-nieuwe-features-showende babies :D

Kazy, wat naar, kan me goed voorstellen dat dat er in hakt.. heel veel beterschap voor je mams.

Sillie, ik heb zo even geen goed advies maar :*.

quote:

[..]

Hier ook naar het CB geweest vandaag. Mijn mini is nu precies 12 weken oud. Stats: 55 cm, 4560 gram :D wat een verschil hč? Ok niet helemaal eerlijk, gecorrigeerde leeftijd is 7 weken ;). Alhoewel je daar niks van merkt volgens CB arts ^^. En als dat wel zou zijn dan is het ook prima overigens.
pi_160212218
Woooow haha wat een wereld weer hier! Met mijn nog uitsluitend slapende baby moet ik er weer een beetje in groeien denk ik :')

Maarrrrr de baby is wél thuis sinds vanmiddag!! *O*

Kraamzorg komt nog een paar uurtjes t/m het weekend, en daarna gaan we hard ons best doen om een beetje te normaliseren. We hebben allemaal een bijzondere week achter de rug, en onze peuter is nog wel gauw van slag.

Gelukkig is S een supertevreden baby, zo een die lachstuipjes geeft als je m zoent O+!
pi_160212389
*G* voor S en LB die weer fijn thuis zijn!

*O* voor alle goede stats.
pi_160212539
:W LB!
pi_160212609
Welkom thuis!!
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:26:20 #42
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160213780
Wat heerlijk LB! *O*
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_160222739
Welkom thuis LB en S!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_160222853
Hoe was de eerste nacht thuis met S.?

Man en kind slapen hier nog en ik ga over 4 minuten de deur uit om te gaan werken. Dat is voor het eerst dat ik d'r 's ochtends niet zie en ik vind het maar niks. }:| Maarja, om d'r nou wakker te gaan maken is ook weer geen slimme optie.
pi_160222864
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:50 schreef LadyBlack het volgende:
Woooow haha wat een wereld weer hier! Met mijn nog uitsluitend slapende baby moet ik er weer een beetje in groeien denk ik :')

Maarrrrr de baby is wél thuis sinds vanmiddag!! *O*

Kraamzorg komt nog een paar uurtjes t/m het weekend, en daarna gaan we hard ons best doen om een beetje te normaliseren. We hebben allemaal een bijzondere week achter de rug, en onze peuter is nog wel gauw van slag.

Gelukkig is S een supertevreden baby, zo een die lachstuipjes geeft als je m zoent O+!

O+
Schudden voor gebruik
pi_160222892
Ik vind mijn kind de laatste tijd niet zo leuk ;( hij kan zich twee minuten vermaken, en dan is het janken of zeuren, elke keer. Daarnaast slaapt hij zo weinig :{
Er zijn heus ook momentjes dat hij blij is een vrolijk doet, maar alleen als ik het uitlok door gek met hem te doen. En daar ben ik elke dag vanaf vijf uur s ochtends mee bezig, dus dat houd ik ook geen hele dag vol. Zelfs geen halve.

;( bah buh. Ik voel me totaal uitgemergeld, terwijl ik twintig kilo te zwaar ben.

[ Bericht 2% gewijzigd door pinquit op 26-02-2016 07:42:57 ]
pi_160223631
Och lieve Pinq, dat is ook enorm zwaar. :* Kan je hem een keer een ochtend of een middag uit handen geven zodat jij even lekker rustig niks kan doen? Gaat hij trouwens naar een GO of KDV (vergeten :@ )?

*O* Voor LB en S. die thuis zijn! Lachstuipjes! O+ Die was ik al bijna weer vergeten. O+

We hadden hier weer een nachtpoeperd. :') Gelukkig heeft ze daarna nog wel geslapen, de vorige keer dat dat gebeurde was ze 2 uur wakker in de nacht. :X

Nog een dag werken en dan heb ik vakantie! *O*
pi_160224005
Bedankt voor de beterschapswensen :) Het gaat al beter met mijn moeder en ze mag vandaag naar huis! Ze zal nog wel een lange nasleep hebben van vermoeidheid e.d., maar ze hoeft in ieder geval niet meer in het ziekenhuis te blijven.

LB heerlijk dat S nu ook thuis is! En stuiplachjes O+

Pinq :* Ik kan me voorstellen dat het jullie opbreekt. Is wat Selvaria zegt een optie? Al kun je dan maar even rustig douchen of naar de winkels ofzo.

Verder las ik nog wat over rollen en zitten. Hier dus ook eentje van team niet-rollen. Van de week dan dus een paar keer (van buik naar rug), maar als ze op haar rug ligt te spelen, bevalt dat haar prima :P Buikliggen is gewoon vre-se-lijk vindt ze. En als jullie zeggen dat ze kunnen zitten: is dat dan zelfstandig rechtop zitten?

Boterhammen eten vindt M trouwens wel tof! :Y) Wanneer begonnen jullie trouwens met beleg of boter? Ze krijgt nu alleen droge korst en hoewel ze die prima te nommen vindt, lijkt mij iets van beleg ook wel lekker voor haar.
SPOILER
pi_160224117
Oh Pinq, dat is zwaar. Komt het door zijn pijn? Of wil hij gewoon graag aandacht/niet alleen zijn?
Wat Selvaria zegt, is er iemand die lief en goed voor hem zorgt zodat jij even een dag voor jezelf hebt?

Kris, dat lijkt me ook niet fijn. Man heeft dat ook en die vraagt dan ook altijd om een foto van Twix zodra Twix wakker is. Om te zien 'hoe hij wakker is geworden'.

Selvaria bijna vakantie! *O*

Hier sliep Twix van 19.35 uur tot 3.00 uur. Fles gedronken en meteen weer verder slapen. Ik hoor hem nu kletsen op de babyfoon. Kleine slaapkop O+. Overigens zijn wij met die nachtvoeding heel blij want dat levert hem net dat beetje extra cc's op. Hem ervoor wakker maken werkt niet, dan drinkt hij niks. Maar hier is er dus momenteel blijdschap als hij zich meldt 's nachts. Omgekeerde wereld :+.
pi_160224180
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 07:01 schreef pinquit het volgende:
Ik vind mijn kind de laatste tijd niet zo leuk ;( hij kan zich twee minuten vermaken, en dan is het janken of zeuren, elke keer. Daarnaast slaapt hij zo weinig :{
Er zijn heus ook momentjes dat hij blij is een vrolijk doet, maar alleen als ik het uitlok door gek met hem te doen. En daar ben ik elke dag vanaf vijf uur s ochtends mee bezig, dus dat houd ik ook geen hele dag vol. Zelfs geen halve.

;( bah buh. Ik voel me totaal uitgemergeld, terwijl ik twintig kilo te zwaar ben.
Is iets van twee dagen werk of zo toch geen optie? had je het laatst ook over toch?

Het is ook een beetje een fase hoor. Ze kunnen nog niet zoveel als ze zouden willen. A is ook niet heel gezellig als ik hem niet vermaak.

[ Bericht 5% gewijzigd door Estrys op 26-02-2016 09:41:52 ]
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_160224313
Pinq :* Het is ook zwaar.

Hier gaat het langzaam weer de goede kant op. De duutser en het kleintje zijn weer koorts vrij, ik heb nog rond de 38 graad, dat valt mee in vergelijking met de 39.5 van gister. Nu straks eens wat doen aan de chaos die 3dagen metz'n allen ziek zijn het huis in hebben doen laten veranderen....
pi_160224412
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 09:19 schreef kazy het volgende:
Bedankt voor de beterschapswensen :) Het gaat al beter met mijn moeder en ze mag vandaag naar huis! Ze zal nog wel een lange nasleep hebben van vermoeidheid e.d., maar ze hoeft in ieder geval niet meer in het ziekenhuis te blijven.

Pinq :* Ik kan me voorstellen dat het jullie opbreekt. Is wat Selvaria zegt een optie? Al kun je dan maar even rustig douchen of naar de winkels ofzo.

Verder las ik nog wat over rollen en zitten. Hier dus ook eentje van team niet-rollen. Van de week dan dus een paar keer (van buik naar rug), maar als ze op haar rug ligt te spelen, bevalt dat haar prima :P Buikliggen is gewoon vre-se-lijk vindt ze. En als jullie zeggen dat ze kunnen zitten: is dat dan zelfstandig rechtop zitten?

Boterhammen eten vindt M trouwens wel tof! :Y) Wanneer begonnen jullie trouwens met beleg of boter? Ze krijgt nu alleen droge korst en hoewel ze die prima te nommen vindt, lijkt mij iets van beleg ook wel lekker voor haar.
SPOILER
Ze is echt om op te vreten! O+

N. is ook een broodmonster, brood is namelijk echt een godenmaal. *O*

Kaal is prima te eten, maar pindakaas (als je dat aandurft, hier geen enkel probleem, ik heb wel die waar echt alleen 100% pinda in zit), appel/peerstroop (Jumbo - De kleine keuken, ook zonder toevoegingen), amandelpasta en geplette avocado zijn hier een groot succes. We zijn begonnen vanaf ongeveer 6,5 maand daarmee met 1 boterham per dag. Nu krijgt ze er standaard 2 en als het een keer uitkomt en ze nog honger aangeeft 3.
pi_160224449
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 09:29 schreef Estrys het volgende:

[..]

Is iets van twee dagen werk of zo toch geen optie? had je het laatst ook over toch?
Ja, dat is nu mijn doel idd. Iig uitzoeken hoe dat haalbaar wordt met oppas/opvang oid.

Verder heb ik eigenlijk weinig mensen om me heen als opvang voor ochtendjes of middagjes :') maar mijn moeder is als ze vrij is en tijd heeft wel altijd bereid om even een middagje op te passen, binnenkort ook maar eens doen, dat zou wel even goed zijn ja :)
pi_160224505
Maltees, ik denk dat het een combinatie is. Hij is niet graag alleen, wil gewoon veel vermaakt worden. Hij is iets heel snel zat, maar heeft ook nog erg veel last van zijn spugen, wat veel gebeurt als hij zich druk maakt, wat hij dus veel doet :') cirkeltje
pi_160224728
Met 'alleen' bedoel ik meer dan 1 meter afstand tussen hem en iemand anders :')
pi_160224878
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 09:47 schreef pinquit het volgende:
Maltees, ik denk dat het een combinatie is. Hij is niet graag alleen, wil gewoon veel vermaakt worden. Hij is iets heel snel zat, maar heeft ook nog erg veel last van zijn spugen, wat veel gebeurt als hij zich druk maakt, wat hij dus veel doet :') cirkeltje
in de draagdoek overdag in huis?
pi_160224960
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 09:19 schreef kazy het volgende:

SPOILER
wat een lekkere toet O+

de kleine keuken heeft geschikte dingen voor op brood. De vier dingen van ze zijn trouwens nu te bestellen voor 10,- en dan krijg je er een mooie tas bij (9 maandenbeurs actie)
Schudden voor gebruik
pi_160224973
quote:
Ik hang mijn wurm dan in de ruck op mijn rug..
Zo is hij toch dichtbij en heb ik toch iets meer vrijheid.

Is dat geen optie voor je?
Schudden voor gebruik
pi_160225022
Ja draagdoek gebruiken we erg veel al ;) zonder weet ik niet waar we nu waren :o
pi_160225028
Ruck moet ik nog leren!! :)
pi_160225101
Pinq :*
Hier is het slapen overdag, en alleen inslapen, en zichzelf vermaken, pas echt goed gegaan nadat hij bij de go is geweest. Dat duurde een week en sindsdien viel het kwartje dat slapen in je bedje niet dodelijk was. En we hebben echt heel veel speelgoed uitgeprobeerd voor we door hadden wat in smaak viel (met name de speelboog van tinylove en de speelhangers van Lamaze)
pi_160225361
Ik moet hier vaker klagen :') hij ligt zich al bijna tien minuten te vermaken in de box :+
pi_160225416
Ik vind het stom, nu zie ik wel weer dat ik postte onder invloed van Groot Slaapgebrek. Het is heus allemaal niet zo erg. Mijn baby's lachjes zijn de beste op aarde, en waarom is het erg dat ik me met hem moet bezighouden, duhhh ik wilde een kind, wat had ik verwacht dan :')
pi_160225443
Vannacht was N. drie keer huilend wakker (20.30 tot 21.00, 23.45 tot 00.30 en 3.30 tot 4). Man heeft elke keer met haar gelopen tot ze rustig werd, gelukkig viel ze daarna wel weer in slaap. Man is nu gebroken natuurlijk (hoewel ie bij de eerste twee keer wakker zelf nog niet sliep, dus hij heeft maar 1 onderbreking in zn slaap gehad...). :O
Maar waarim N. nou huilde... tandjes? Ze moest wel steeds enorme scheten laten, dus misschien iets verkeerd gevallen?
Vanochtend werd ze met een enorme snotneus wakker, dus nu is ze voor het eerst in haar leven verkouden. Hatsjoe! :Y)
pi_160225600
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:12 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

wat een lekkere toet O+

de kleine keuken heeft geschikte dingen voor op brood. De vier dingen van ze zijn trouwens nu te bestellen voor 10,- en dan krijg je er een mooie tas bij (9 maandenbeurs actie)
Waar? :o

Op hun website kan ik alleen maar duurdere pakketten vinden.

Ik zag trouwens ook dat ze nu chocopasta hebben. :9
pi_160225751
Ach Pinquit, klagen mag echt wel en dat wil niet zeggen dat hij niet ook heel leuk is, alleen dan even niet. Hier was O gisteren ook vervelend met alleen maar willen hangen (terwijl ik rondloop want zitten is ook stom). De eerste paar uur vanmorgen ook weer, ondanks slapen en drinken, maar ik heb er net wat brood in gestopt (bijna een half bolletje :o) en nu zit hij heel blij zelf in zijn stoel te spelen met het dierenvriendjes reuzenrad. Hij kan iig weer lachen dus ik hoop dat dat zo blijft.

Ik ga morgen naar de 9 maandenbeurs oa om dat broodbeleg van de kleine keuken te proeven. Vind het nogal duur om 'erop te gokken' (en daarnaast goedkope luiers, melk, hapjes en misschien wat kleding en speelgoed te scoren).
pi_160225930
Ik vind het ook erg lastig om N. te vermaken hoor. Aangezien ze nog niet zelf iets kan pakken blijf ik maar speeltjes aangeven. Het liefst wil ze zitten, maar ik wil haar niet te lang laten zitten, want dat lijkt me niet goed voor haar rug (toch?). En ze valt ook steeds om als ze te ver opzij leunt, dus ik moet er toch naast blijven zitten.
Liggen (buik of rug ) is sowieso stom.
Boekje lezen op schoot vindt ze ook maar even leuk, muziek en zingen soms wel langer, maar pffff... Ik vind al die dingen zelf wel vrij saai na een half uur.
Veel buiten wandelen vindt ze wel leuk, kan ze dingen zien :)
pi_160226022
Zelf vermaken kan N. eigenlijk al wel een hele tijd, maar sinds ze kan tijgeren / sukkelig kruipen kan ze dat echt veel beter. De hele kamer gaat ze door, er valt ook zoveel te ontdekken. :D Ik heb echt geen kind aan haar de laatste tijd, even afkloppen, want dat is wel eens anders geweest!

Eergisteren is ze bij ons tegen de tafel gestuiterd tijdens het optrekken en gisteren weer bij de GO. Ik heb haar vandaag maar antislipsokken aangetrokken in de hoop dat ze vandaag niet blauwe plek 3 gaat scoren. :'(
pi_160226078
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:36 schreef pinquit het volgende:
Ik vind het stom, nu zie ik wel weer dat ik postte onder invloed van Groot Slaapgebrek. Het is heus allemaal niet zo erg. Mijn baby's lachjes zijn de beste op aarde, en waarom is het erg dat ik me met hem moet bezighouden, duhhh ik wilde een kind, wat had ik verwacht dan :')
Nou ik had ook niet verwacht dat ik echt 24/7 ermee bezig zou zijn. En echt wel eens fatsoenlijk kon gaan poepen of douchen ^^,

Helaasssssch! :P
Schudden voor gebruik
pi_160226087
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:47 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Waar? :o

Op hun website kan ik alleen maar duurdere pakketten vinden.

Ik zag trouwens ook dat ze nu chocopasta hebben. :9
Ik zal even kijken, want hij had het op zijn fb pagina gezet...

heb de vraag maar uitgezet, want ik kan het ook zo snel niet vinden. Wel de vilten tas voor 2,- :9
Schudden voor gebruik
pi_160226720
quote:
Ik vind het stom, nu zie ik wel weer dat ik postte onder invloed van Groot Slaapgebrek. Het is heus allemaal niet zo erg.
Zo werkt dat nu eenmaal, helaas. (Ik weet er alles van) Geniet van de fijne momenten en haal daar je energie uit. :*

Selvaria, welke pindakaas heb je? En zit daar geen zonnebloemolie in?
pi_160226765
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:38 schreef Hupje het volgende:

[..]

Zo werkt dat nu eenmaal, helaas. (Ik weet er alles van) Geniet van de fijne momenten en haal daar je energie uit. :*

Is er wat mis met zonnebloemolie dan?
pi_160226784
quote:
Pinq, niet jezelf op je kop geven. Ik ben ook echt heel verliefd op W. en hij is echt het allerleukste en liefste en mooiste wat me kon overkomen, maar mčn, wat is het soms ook zwaar en intensief. En dat accepteren en soms even klagen of uithuilen helpt al, echt.
pi_160226894
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:40 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Is er wat mis met zonnebloemolie dan?
Nee, in principe niet. Maar ik begin te vermoeden dat J daar (ook) niet tegen kan. Hij krijgt vlekken en spuugt als hij een paar dagen halvarine, pindakaas of pompoenspread eet. Het enige verband wat ik kan trekken is zonnebloemolie.
pi_160226906
Bedankt voor de broodbelegtips! De kleine keuken kende ik nog niet. Ik zat op de website te kijken en ziet er leuk/lekker uit! Ik ben nu ook wel gelijk geīnspireerd om zelf wat te gaan maken :Y)

Ik vind het echt leuk dat M nu dat zelf eten doorkrijgt. Net was ze druk met stukjes komkommer (een stukje in het linker- en rechterknuistje en eentje in haar mond haha). Met de lepel voeren is nagenoeg onmogelijk geworden, want alles is zelf doen. Een eigen lepel geven is dan minimaal een must :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 26 februari 2016 @ 11:51:28 #76
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160227027
Michael lijkt in navolging van mij, (ik heb keelontsteking) ook last van z'n keel te hebben. Slikken gaat moeizaam. Hij wordt over twee weken een jaar. Hoeveel kwaad zou het kunnen om hem een theelepeltje honing te geven tegen keelpijn?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_160228920
Ik denk weinig. En anders tijmsiroop? :)
pi_160229939
Ik krijg meteen reclame voor Isla keeltabletten onder de post van DJMO :') (maar die zou ik maar niet geven! :+ )

Gaat het ook niet beter als hij veel drinkt?
pi_160230061
Ik krijg reclame voor vaillant ketels en thermostaten, misschien moet je gewoon je CV aanzetten :P
pi_160230490
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:46 schreef Hupje het volgende:

[..]

Nee, in principe niet. Maar ik begin te vermoeden dat J daar (ook) niet tegen kan. Hij krijgt vlekken en spuugt als hij een paar dagen halvarine, pindakaas of pompoenspread eet. Het enige verband wat ik kan trekken is zonnebloemolie.
halvarine is ook geen fijn product. Heb je al eens roomboter geprobeerd ipv..?
Minder chemische meuk ;)
Schudden voor gebruik
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:00:32 #81
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160230594
Pinquit, het lijkt me echt heel zwaar. Wat was ik blij toen ik weer kon werken, het fulltime thuis zijn met een intensieve en huilende baby viel me erg zwaar. Ik hoop dat je snel tot een oplossing komt waardoor jij wat beter in je vel komt te zitten!

Ik heb zo'n sneue baby. Verkouden en allebei z'n oogjes ontstoken, komt allemaal pus uit. En dan ook nog snot uit z'n neus dus hij ziet er supercharmant uit. Als een vrouw die net een hysterische jankbui heeft gehad. :')
pi_160230830
:* voor Pinq! Ik vond het 'gevoel hebben dat je uitgemergeld bent' treffend omschreven. En ik herken het.

Ik heb dinsdag voor het eerst in eeuwen een sollicitatiegesprek en ik dacht even een jurkje te kopen, maar man man man wat zijn die jurkjes kort :o Draagt de jeugd dat nu?! Hahaha ik voel(de) me zo'n moeke he? :')
Mijn man had S. naar zijn werk meegenomen zodat ik dus even snel een jurkje kon kopen en toen ik hem weer op kwam halen zat hij bij een jonge vrouwelijke collega op schoot, met allemaal jonge vrouwen eromheen. Ze vonden hem allemaal 'zooooo schattig!' Hij zat er ook heel tevreden om zich heen te kijken. O+
pi_160230913
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 13:37 schreef Aerenia het volgende:
Ik krijg meteen reclame voor Isla keeltabletten onder de post van DJMO :') (maar die zou ik maar niet geven! :+ )

Gaat het ook niet beter als hij veel drinkt?
Ik voor een gratis koksmes. Dat lijkt me in ieder geval niet de oplossing :+
pi_160231741
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:51 schreef DJMO het volgende:
Michael lijkt in navolging van mij, (ik heb keelontsteking) ook last van z'n keel te hebben. Slikken gaat moeizaam. Hij wordt over twee weken een jaar. Hoeveel kwaad zou het kunnen om hem een theelepeltje honing te geven tegen keelpijn?
Heb je niet nog rijp fruit liggen? In stukjes snijden.. in de vriezer ermee en een beetje laten aanvriezen. Dan hup in de blender en laten sabbelen maar ;)
Schudden voor gebruik
pi_160232720
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:38 schreef Hupje het volgende:

[..]

Nope, alleen 100% pinda. Ze hebben hem van de kleine keuken maar ook gewoon bij de AH van een merk dat ik eigenlijk niet meer weet..
pi_160233382
quote:
Dat spugen vind ik zo sneu voor hem. En dat hij lief, leuk en übertof is weten we ook dus als je post onder invloed van slaapgebrek dan snappen we je echt en weten we ook heus dat het niet alleen kommer en kwel is. Want je bent dolgelukkig met hem maar soms is het ook gewoon even heel zwaar. Lekker van je af posten hier hoor! :*
  vrijdag 26 februari 2016 @ 16:06:15 #87
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160233978
Ha, ik heb gisteren toevallig ook de amandelpasta en de appel-peerstroop van de kleine keuken bij de Jumbo gehaald. Ben benieuwd wat F er van gaat vinden. Als die t niet lust, gaat die appel-peerstroop sowieso wel op, peuter is grootverbruiker. En zelf was ik vooral benieuwd naar de amandelpasta :Y)

En DJMO, ik denk niet dat die 2 weken nou zo veel uitmaken, maar idd, een zelfgemaakt waterijsje kan ook. En zo min mogelijk zuivel, dat zorgt bij mij altijd voor extra keelpijn, net als citrusvruchten.

Limone, jurkjes, I feel your pain! Ik heb er nu een aantal op knielengte (ben 1.70m), van 4FunkyFlavours, King Louie en Who's That Girl/ Wow to Go. Wel online gekocht, dus dat was even trial and error, maar ze zitten perfect.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 26 februari 2016 @ 16:12:45 #88
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160234156
Hij krijgt nog steeds borstvoeding, en drinkt wel goed bij me. Banaan (de laatste) ging er ook goed in vanmorgen na het eerste pijnlijke hapje. Zuivel krijgt hij nauwelijks, alleen een danoontje na 't eten. Verder heb ik eigenlijk niks in huis qua fruit etc. Jongens gaan morgen naar hun vader en ik naar Duitsland voor een week. Dus vandaar de vraag over honing
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_160235422
Ik heb een topic geopend waarin meets afgesproken kunnen worden. Iemand zin om mee te gaan naar Artis binnenkort?

OUD / (mini)meet topic!
pi_160235877
Haha Limone, herkenbaar! Ik heb dus een collectie werkjurkjes en vrije dagjurkjes. Ik heb nu 2 (soort van wikkel)jurkjes van de Hema en die zijn niet zo kort. Kreeg ook ineens allemaal complimenten van collega's toen ik die voor het eerst aan had *)

Ik zet M. net voor me neer op het aanrecht om naar buiten te kijken (keuken aan de voorkant), blijft ze ineens gewoon zelf zitten :o
pi_160236528
Pinq, wat zwaar zo. Wel herkenbaar ook, het was hier ook al heel snel zeuren/schreeuwen. Ze kon zich niet alleen vermaken en was heel snel uitgekeken op dingen. 3 minuten in de box liggen was eigenlijk de max (nu nog steeds, maar ze kan zich op de grond wel prima een kwartier vermaken). Dat is sinds een maandje nu een stuk minder, eigenlijk sinds ze wat bewegelijker is. Maar die van jou is al vrij bewegelijk geloof ik he. Ik hoop dat het snel beter gaat.

Beterschap aan DJMO's uk en ook aan Jagar.

Verder weet ik het even niet meer, drukke dag gehad. :P
pi_160236535
Oh wat goed kazy!. *O*
pi_160236744
Hier is tijgerkruipen echt kruipen geworden! Handen en knieën kunnen nu tegelijk!

En laatst vertelde ik dat ik zo trouw was met maandfoto's, nu ben ik al 4 dagen te laat :')
  vrijdag 26 februari 2016 @ 22:39:51 #94
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160245258
Oeh, Pinquit, dat kan ik me ook nog wel herinneren van E's babytijd, dat ik me afvroeg hoe andere mensen in godsnaam nog iets deden? Zij deed hazeslaapjes aan de borst, werd accuut wakker als ik haar in bed legde, en kon absoluut niet alleen in de box of op een kleed liggen :N

Broertje is tot nu toe het tegenovergestelde, die slaapt alleen maar. Drinken gaat tot nu toe nog volledig uit de fles, want live aan de borst vindt ie zo comfortabel dat ie in slaap valt.... oO< Maandag maar even naar het inloopspreekuur van de lactatiekundige hier in de wijk.

We krijgen extra kraamhulp, dat is echt wel fijn. Even iemand om mee te overleggen hoe we de dag het beste aan kunnen pakken qua voedingen en kruikjes enzo. En iemand die dochter even bezighoudt. Mijn eenkennige kind ging vanmiddag zelfs met de kraam mee naar boven om samen haar bed op te maken, dus ik ben dolgelukkig met de kraam die we hebben gekregen *O*
  vrijdag 26 februari 2016 @ 22:41:23 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160245301
Oi, dat is wel een heel erg van de hak op de tak-post :') sorry 'bout that. Veel coherenter denken kan ik nog niet echt geloof ik...

Ik had nog wel een vraag: heeft er iemand tips qua post-keizersnede-ondergoed? Alle slips die ik heb vallen nu genadeloos in de rand van mijn fraaie flap ;( :X
pi_160246020
LB ik had bij de Zeeman van die hele hoge katoenen slips gekocht (http://www.zeemanshop.com(...)ducts/dames-slip--3). Niet erg charmant, maar ze kwamen tot aan mijn navel dus het litteken bleef gespaard. :P
pi_160246048
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 22:41 schreef LadyBlack het volgende:
Oi, dat is wel een heel erg van de hak op de tak-post :') sorry 'bout that. Veel coherenter denken kan ik nog niet echt geloof ik...

Ik had nog wel een vraag: heeft er iemand tips qua post-keizersnede-ondergoed? Alle slips die ik heb vallen nu genadeloos in de rand van mijn fraaie flap ;( :X
Bonprix "maxislips" in de grote maten. Neem gerust een maat groter dan je als gewone maat hebt. Hoewel ze ook lekker stretch zijn.
http://www.bonprix.nl/pro(...)-multi-916618/#image

Ik vond die fijner dan de grote slips van zeeman, die hadden harder /strakker elastiek en rolden soms ineens naar beneden...
Kwak
pi_160246165
Ik heb hoge slips van HEMA. Met een kantje :')
pi_160250787
Echte-kruips voor IMA! Stoer!

@LB: Klinkt als een fijne kraam! Oh, en boxers van de HEMA met een wat bredere rand (van die biokatoendingen of zoiets.) Maatje groter nemen en lekker optrekken tot je oksels. :7
pi_160251864
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 22:39 schreef LadyBlack het volgende:
Oeh, Pinquit, dat kan ik me ook nog wel herinneren van E's babytijd, dat ik me afvroeg hoe andere mensen in godsnaam nog iets deden? Zij deed hazeslaapjes aan de borst, werd accuut wakker als ik haar in bed legde, en kon absoluut niet alleen in de box of op een kleed liggen :N

Broertje is tot nu toe het tegenovergestelde, die slaapt alleen maar. Drinken gaat tot nu toe nog volledig uit de fles, want live aan de borst vindt ie zo comfortabel dat ie in slaap valt.... oO< Maandag maar even naar het inloopspreekuur van de lactatiekundige hier in de wijk.

We krijgen extra kraamhulp, dat is echt wel fijn. Even iemand om mee te overleggen hoe we de dag het beste aan kunnen pakken qua voedingen en kruikjes enzo. En iemand die dochter even bezighoudt. Mijn eenkennige kind ging vanmiddag zelfs met de kraam mee naar boven om samen haar bed op te maken, dus ik ben dolgelukkig met de kraam die we hebben gekregen *O*
Oh dat klinkt fijn van je dochter en de kraam.
Ook een goed plan betreft bvoedingen.

is het niet zo dat hij alerter is als je bv zijn mutsje en sokken uittrekt? Komt hij zelf om te drinken of probeer je hem hiervoor wakker te maken?
Schudden voor gebruik
  zaterdag 27 februari 2016 @ 07:53:40 #101
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_160252127
Het is een fase, het is een fase. Maar O, ik wil mijn nachtrust terug. Elke nacht wordt 1 van de 2 of allebei wakker en krijgen we ze niet meer terug in bed. Ook niet als ze slapen. Bedje is lava. Zodra ze het matras raken, wakker. Terwijl ze tot 1,5 week geleden gerust van 19:00-6:00/7:00 sliepen. En waar het aan ligt? Geen idee. Ze zijn ziek geweest, we zijn weer over op standaard voeding ipv AR voeding, L krijgt een tandje, ze ontwikkelen zich super snel. Dus zeg het maar.
Nu slaap ik dus regelmatig met 1 op de bank, want dan kan ik lekker zitten/liggen met ze en slapen ze heerlijk (ik iets minder). En vannacht heeft er 1 bij J in bed geslapen en de ander bij mij op de bank.
pi_160252346
Dat klinkt superfijn LB. O+ Wat heerlijk dat S. het zo goed doet en wat geeft mij dat moed voor een tweede. :D

Kruiperd bij IMA! *O*

Wat zwaar Shop. :* Heb je geen extra matras / luchtbed? Dat lijkt me altijd comfortabeler dan de bank. Toen het in de zomer 30 graden op onze slaapkamer werd heb ik nachtenlang op een matras in de woonkamer met haar geslapen, op de bank had ik niet aan moeten denken. :@

N. werd vannacht weer om 01:30 wakker en was echt alleen maar te troosten met een fles. Ze had alleen vlak voor de nacht nog een keer 120 cc en een keer 60 cc gehad. :? Ik heb haar maar een flesje van 90/2 gemaakt om haar niet te veel schepjes op een dag te laten krijgen. Daarna sliep ze gelukkig tot 7.30 en nu zit ze naast me aan tafel alweer oogjes te wrijven. :')
pi_160252506
LB, ik droeg de eerste week boxers van mijn man. En dan degene die wat versleten waren (want geen strak elastiek) en die hebben we daarna weggegooid.
pi_160252622
Goedemorgen!

Vorig jaar minder dan 24 uur van nu was R al geboren! :o :+ *O*
pi_160252695
En nu is ze ineens een peuter! *O*

Gefeliciteerd ingee! *O* *O* *O*
pi_160252744
Gefeliciteerd!!!!!!
  zaterdag 27 februari 2016 @ 09:06:52 #107
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_160252765
Is r van inge niet morgen jarig ?(zie fok wiki)
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_160252815
Ik geloof dat R. van Ingee een keer jarig is?

Gefeliciteerd!! *O*
  zaterdag 27 februari 2016 @ 09:17:43 #109
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160252861
Ik moest de zin ook even 2 x lezen maar morgen is R jarig.

Ingee, je doet het er gewoon om, je wilt gewoon dat we je maar blijven feliciteren met R, he :(
pi_160252906
OMG ho wacht nee morgen! Niet weer! :D
pi_160252914
Dit is gewoon al de tweede keer dat R. fout gefeliciteerd wordt ;)

Aaaaaaaaaaaaaa very merry unbirthday to yooooouuuuu *O*
pi_160252918
Klinkt zwaar shop.. Misschien is een matras een goede optie inderdaad?

Bijna peuter voor Inge *O*

Ik denk dat ik inmiddels te slaapgedepriveerd ben voor team zombie :O
Ik heb net een poos met een slot staan prutsen omdat 't maar niet open wilde, was de hele deur allang van slot. :') :z
pi_160252930
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 09:17 schreef Mariposas het volgende:
Ik moest de zin ook even 2 x lezen maar morgen is R jarig.

Ingee, je doet het er gewoon om, je wilt gewoon dat we je maar blijven feliciteren met R, he :(
:D

Ik was aan het memorylanen, sorry! Ik had een ctg dan nu ongeveer.
pi_160252931
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 07:53 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Het is een fase, het is een fase. Maar O, ik wil mijn nachtrust terug. Elke nacht wordt 1 van de 2 of allebei wakker en krijgen we ze niet meer terug in bed. Ook niet als ze slapen. Bedje is lava. Zodra ze het matras raken, wakker. Terwijl ze tot 1,5 week geleden gerust van 19:00-6:00/7:00 sliepen. En waar het aan ligt? Geen idee. Ze zijn ziek geweest, we zijn weer over op standaard voeding ipv AR voeding, L krijgt een tandje, ze ontwikkelen zich super snel. Dus zeg het maar.
Nu slaap ik dus regelmatig met 1 op de bank, want dan kan ik lekker zitten/liggen met ze en slapen ze heerlijk (ik iets minder). En vannacht heeft er 1 bij J in bed geslapen en de ander bij mij op de bank.
Ik las ergens iets over een moeilijke faaaaaaase omdat ze diepte en perspectieven kunnen zien nu. Zoals je weet hebben wij ook drie/vier lastige slaapweken achter de rug. Het komt goed :* Roosvicee?
pi_160252941
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 09:25 schreef ingee het volgende:

[..]

Ik vind het maar verwarrend }:|
  zaterdag 27 februari 2016 @ 09:33:10 #116
360012 Shopaholic1984
pi_160253010
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 09:25 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik las ergens iets over een moeilijke faaaaaaase omdat ze diepte en perspectieven kunnen zien nu. Zoals je weet hebben wij ook drie/vier lastige slaapweken achter de rug. Het komt goed :* Roosvicee?
De fysio zei gisteren inderdaad hetzelfde over de diepte etc. En dat ze daardoor slechter kunnen slapen. Pffft nog even te gaan dus. Komt goed :) die roosvicee wil ik wel ;)
pi_160253052
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 09:25 schreef ingee het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met de verjaardag van je ctg :)
pi_160253120
Whehe ik zat ook te twijfelen of ik er nog 'alvast' bij moest zetten. Dan morgen nog maar een keer. _O-
pi_160253281
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 09:36 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met de verjaardag van je ctg :)
_O-

Hebben jullie nog leuke verjaardagsplannen voor R, Inge?

Shop wat zwaar ;( :* Matras of luchtbed klinkt in mijn oren ook als een goede optie!

Zo, straks hebben we weer een babymeet van de zwangerschapsyoga. M. heeft alleen weer de hele planning omgegooid vandaag. Ze ligt namelijk alweer te slapen voor haar tweede dutje van vandaag :? We moeten over een kwartiertje weg ahum :') Ik ga d'r zo maar voorzichtig wakker maken en misschien dat ze dan verder tukt in de auto.
pi_160253282
Lb, ik droeg goedkoop Hema ondergoed in n maat groter!

Beterschap voor de kinderen met snottebellen, vieze ogen.. Poepbroeken etc.

Hier zijn we allemaal al aan de beurt geweest
pi_160254332
Mijn baby heeft echt 1 vuurrode wang die warm aanvoelt. Geen koorts verder. Wat is dat nu? -O-
  zaterdag 27 februari 2016 @ 11:21:08 #122
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160254464
'T is dat ie wat jong is voor kiezen, want anders zou dat mijn eerste gok zijn...
pi_160255002
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 11:21 schreef mousemicky het volgende:
'T is dat ie wat jong is voor kiezen, want anders zou dat mijn eerste gok zijn...
Misschien toch wel iets met zn tandjes, hij probeert momenteel de babygym op te eten :')
pi_160255008
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 11:14 schreef silliegirl het volgende:
Mijn baby heeft echt 1 vuurrode wang die warm aanvoelt. Geen koorts verder. Wat is dat nu? -O-
Misschien tandjes?

Edit: oh timing, eet smakelijk sillieboy ;)
pi_160255550
Mijnes heeft ook steeds die rode wang bij tandjes Sillie! En het wordt erger als ze moe is. Dentinox, bijtring, etc. Sterkte.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 13:29:34 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160256838
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 06:44 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Oh dat klinkt fijn van je dochter en de kraam.
Ook een goed plan betreft bvoedingen.

is het niet zo dat hij alerter is als je bv zijn mutsje en sokken uittrekt? Komt hij zelf om te drinken of probeer je hem hiervoor wakker te maken?
Dat zijn trucjes die we bij dochter in alle wanhoop wel toepasten ja, maar met iets meer wijsheid (en vertrouwen) in pacht laten we nu soms iets meer ruimte tussen de voedingen zodat hij zelf wakker wordt.

Hij groeit langzaam maar gestaag, dus wat dat betreft ben ik tevreden :) Ik krijg alleen zin om naar buiten te gaan, maar dat is nog geen goed plan :') Ik kan nog niet zoveel lopen...

Ook bedankt allemaal voor de ondergoed tips! Heb bij de bonprix wel iets geschikts gezien geloof ik :Y
pi_160257408
LB wat fijn dat S thuis is!!
Stuiplachjes O+

Pinq, wat een vervelende fase.
Logisch dat je het slecht trekt!
Ondanks dat je kleintje natuurlijk geweldig is.

Verder las ik over een ziek oogje bij DJMO thuis.

Bij Jagar thuis is iedereen weer beter *O*

En ik las over kruips met handen en knietjes!

Hier druk druk druk.
Man jarig, romantische overnachting geregeld als verrassing. Mies bij oma gelogeerd. Veel le sexytime gehad O+.
Nu bezig met grote schoonmaak. Is soms nodig schijnt :')
  zaterdag 27 februari 2016 @ 16:59:09 #128
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160261085
L viel ook snel in slaap aan de borst in de kraamweek en zat na 2 weken ongeveer op geboortegewicht. Ik maakte me er niet druk om, maar de kraam wel. Maar vaak van borst verwisselen hielp wel, als hij in slaap dreigde te vallen.

Na ruim 7 maanden wordt het tijd om de reiswieg op te bergen. Vandaag nog gebruikt maar het wordt wel erg krap als ik het zo zie. ;(
SPOILER
pi_160261288
:D Nee, hij heeft niet veel meer over Mariposas :+ Probeert hij er nog niet uit te klimmen dan?
  zaterdag 27 februari 2016 @ 17:10:04 #130
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160261347
Nee, hij ligt er in zo'n voetenzak in, en daarin lukt dat niet echt. En zodra je de wagen in beweging zet, vindt ie 't wel best. Deze foto was wel foto #10 na allerlei draaipogingen. :+
  zaterdag 27 februari 2016 @ 17:13:52 #131
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160261434
Herkennen jullie dit? L zit zo te bouncen in z'n kinderstoel dat dat ding gewoon naar achter schuift. :X Zet 'm nu maar vaak klem met een hydrofiel zodat hij niet zo kan stuiteren. :X
pi_160261579
Ja, M gooit zichzelf ook wel vaak achterover, als is het nu minder dan een paar weken geleden. In de tripptrapp hebben we zo'n kussenset, dus dat is wel vrij zacht.
pi_160262696
Ja, N. doet dat ook lijkt een soort van spelletje voor haar. Ze zit best strak ingepakt door het ikeakussentje, maar ze blijft het toch doen. :D
  zaterdag 27 februari 2016 @ 19:14:35 #134
409579 LuDann
All the way
pi_160263988
IMA een kruiper, wat goed! *O* Foto, filmpje? En heb je die maand foto nog gemaakt?

Sterkte Shop, ik hoop dat je meiden snel weer door gaan slapen!

Inge, gefeliciteerd met je ctg! ;) Maar ook met de verjaardag van R. vast morgen. *O*

Haha Mariposas, dat wordt wel echt heel krap ja! Bevalt het nieuwe wagengedeelte een beetje?

Wolk heeft van de week even gekropen maar dat niet herhaald sindsdien. :') Was een eenmalig grapje kennelijk. :P Wel trekt ze zich nu op tot staan, wtf. :o :')

SPOILER
Dat brengt alleen het volgende met zich mee: ze kan nog niet zelf zitten. Ze tijgert ergens heen, trekt zich dan op en na een tijdje valt ze gewoon recht achterover op haar achterhoofd (in plaats van dus op haar billen te ploffen zoals gebruikelijk is geloof ik). Ze is dus vandaag al 2 keer op haar achterhoofd gevallen. De eerste keer omdat ze opeens ging staan en we dat dus niet verwacht hadden en de tweede keer was ik aan het spotten maar greep ik mis. :( :'(

Ik heb de laatste tijd geprobeerd om haar toch wat vrij te laten in haar ontwikkeling, het haar in haar eigen tempo te laten doen en het zelf te ontdekken. Ik zet haar dus vrijwel nooit op haar billen om zittend te spelen omdat ze zelf nog niet tot zit kan komen. Haar laten staan aan mijn handen deed ik echter wel af en toe (ik denk 1-2 keer per dag) vooral omdat ze zichzelf optrok aan mijn handen en het dan voor een deel al zelf deed. En ook een beetje omdat ze het zelf zo tof vindt. :P

Maar goed, nu met dat wel kunnen staan en niet kunnen zitten vraag ik me af of ik haar toch niet gewoon maar op haar billen moet zetten. Misschien leert ze dan sneller zitten? Of zou dat niet uitmaken?
pi_160264193
Ook hier weer herkenning LuDann, N. wil de hele dag door gaan staan en doet dat dus ook, maar ze kan ook nog niet zelf gaan zitten. Ik loop de hele dag achter haar aan om haar op te vangen. Als ze zich op de bank optrekt laat ik haar wel bewust vallen op de zachte ondergrond, in de hoop dat ze er toch iets van leert. :')
pi_160264245
En wij zetten N. al wel regelmatig op haar billen en oefenden het staan juist helemaal niet en toch heeft ze zelf deze volgorde bepaald. :P
pi_160264598
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 13:29 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Dat zijn trucjes die we bij dochter in alle wanhoop wel toepasten ja, maar met iets meer wijsheid (en vertrouwen) in pacht laten we nu soms iets meer ruimte tussen de voedingen zodat hij zelf wakker wordt.

Hij groeit langzaam maar gestaag, dus wat dat betreft ben ik tevreden :) Ik krijg alleen zin om naar buiten te gaan, maar dat is nog geen goed plan :') Ik kan nog niet zoveel lopen...

Ook bedankt allemaal voor de ondergoed tips! Heb bij de bonprix wel iets geschikts gezien geloof ik :Y
Goed zo!
een mini frisse neus halen gen optie?
Schudden voor gebruik
pi_160264621
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 13:55 schreef Missladybug het volgende:
LB wat fijn dat S thuis is!!
Stuiplachjes O+

Pinq, wat een vervelende fase.
Logisch dat je het slecht trekt!
Ondanks dat je kleintje natuurlijk geweldig is.

Verder las ik over een ziek oogje bij DJMO thuis.

Bij Jagar thuis is iedereen weer beter *O*

En ik las over kruips met handen en knietjes!

Hier druk druk druk.
Man jarig, romantische overnachting geregeld als verrassing. Mies bij oma gelogeerd. Veel le sexytime gehad O+.
Nu bezig met grote schoonmaak. Is soms nodig schijnt :')

dat is me een feestje geweest :D
Schudden voor gebruik
pi_160264652
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:59 schreef Mariposas het volgende:
L viel ook snel in slaap aan de borst in de kraamweek en zat na 2 weken ongeveer op geboortegewicht. Ik maakte me er niet druk om, maar de kraam wel. Maar vaak van borst verwisselen hielp wel, als hij in slaap dreigde te vallen.

Na ruim 7 maanden wordt het tijd om de reiswieg op te bergen. Vandaag nog gebruikt maar het wordt wel erg krap als ik het zo zie. ;(
SPOILER
:'( wat worden ze allemaal snel groot he?
Schudden voor gebruik
  zaterdag 27 februari 2016 @ 19:39:39 #140
409579 LuDann
All the way
pi_160264660
Ah, ben wel opgelucht dat te lezen Selvaria, dat jullie dat staan juist niet oefenden. Ik begon me al een beetje schuldig te voelen, dat ik dit zelf zo gestuurd heb. Aan de andere kant heeft ze echt een heel sterke motivatie om te gaan staan, ze wil echt heel graag. Zitten kan haar daarentegen gestolen worden. Als ik haar probeer op haar billen te zetten wil ze haar benen niet buigen. :')
pi_160264678
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 17:13 schreef Mariposas het volgende:
Herkennen jullie dit? L zit zo te bouncen in z'n kinderstoel dat dat ding gewoon naar achter schuift. :X Zet 'm nu maar vaak klem met een hydrofiel zodat hij niet zo kan stuiteren. :X
ja! Wurm zit geregeld in de gang terwijl wij startte aan de eettafel in de woonkamer :P
Schudden voor gebruik
  zaterdag 27 februari 2016 @ 19:40:24 #142
360012 Shopaholic1984
pi_160264679
LuDann, L kon al snel zitten. N niet. Die trok zich op tot staan en gaat nu overal langs lopen en ineens sinds deze week kan ze zelf gaan zitten. Dus komt vanzelf hoor.
pi_160264744
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:14 schreef LuDann het volgende:
IMA een kruiper, wat goed! *O* Foto, filmpje? En heb je die maand foto nog gemaakt?

Sterkte Shop, ik hoop dat je meiden snel weer door gaan slapen!

Inge, gefeliciteerd met je ctg! ;) Maar ook met de verjaardag van R. vast morgen. *O*

Haha Mariposas, dat wordt wel echt heel krap ja! Bevalt het nieuwe wagengedeelte een beetje?

Wolk heeft van de week even gekropen maar dat niet herhaald sindsdien. :') Was een eenmalig grapje kennelijk. :P Wel trekt ze zich nu op tot staan, wtf. :o :')

SPOILER
Dat brengt alleen het volgende met zich mee: ze kan nog niet zelf zitten. Ze tijgert ergens heen, trekt zich dan op en na een tijdje valt ze gewoon recht achterover op haar achterhoofd (in plaats van dus op haar billen te ploffen zoals gebruikelijk is geloof ik). Ze is dus vandaag al 2 keer op haar achterhoofd gevallen. De eerste keer omdat ze opeens ging staan en we dat dus niet verwacht hadden en de tweede keer was ik aan het spotten maar greep ik mis. :( :'(

Ik heb de laatste tijd geprobeerd om haar toch wat vrij te laten in haar ontwikkeling, het haar in haar eigen tempo te laten doen en het zelf te ontdekken. Ik zet haar dus vrijwel nooit op haar billen om zittend te spelen omdat ze zelf nog niet tot zit kan komen. Haar laten staan aan mijn handen deed ik echter wel af en toe (ik denk 1-2 keer per dag) vooral omdat ze zichzelf optrok aan mijn handen en het dan voor een deel al zelf deed. En ook een beetje omdat ze het zelf zo tof vindt. :P

Maar goed, nu met dat wel kunnen staan en niet kunnen zitten vraag ik me af of ik haar toch niet gewoon maar op haar billen moet zetten. Misschien leert ze dan sneller zitten? Of zou dat niet uitmaken?
Wat een ondernemende dame.
Hier kan wurm dat al een poosje en ook hij heeft wel eens van die ongelukjes met omdonderen en zulks. Blij dat er nog een kleed ligt waar hij speelt ;)
Maar hij kan wel zelfstandig zitten en toch ploft hij nog niet op zijn billen....

oefenen met zitten kan toch prima? Gewoon een paar keer kijken wat ze er van vindt.
Schudden voor gebruik
  zaterdag 27 februari 2016 @ 19:43:40 #144
360012 Shopaholic1984
pi_160264755
En ik hoop ook dat ze snel weer doorslapen. Al slaapt onze bank best prima. Dat heb ik tijdens de zwangerschap regelmatig ervaren tijdens het film kijken ;) we hebben een hoekbank en dan ga ik in het hoekje zitten/liggen met N of L op me. Ik slaap dan alleen minder makkelijk in, omdat ik dan te wakker ben. Dat heb ik soms ook zonder dat de meiden me wakker maken. Frustrerend soms. Maar komt goed. Uiteindelijk.
pi_160264845
Wat worden ze groot ineens! Staanerds! *O*

Vorig jaar rond deze tijd ging M onderweg naar huis Chinees halen omdat koken toch wat lastig werd met die voorweeën. /memorylane
  zaterdag 27 februari 2016 @ 19:50:07 #146
360012 Shopaholic1984
pi_160264932
O ja even spammen
SPOILER
pi_160264964
Kapotte, rode billen hier :'(
zo sneu. Tegen al die tandjes op vechten is maar pittig voor wurm. Vandaag zag ik dat zijn bovengebit ook zo vrolijk mee gaat doen en er zelfs een hoektandje gereed staat. Ben al twee dagen aan 100% borstvoeding voor zijn poep en buikje. Dat gaat volgens mij nu iets beter dan 10 poepluiers op een ochtend..... Leek wel doorzichtige gelige gel met hier en daar een stukje vv en slijm. blegh! Zo sneu!
ik ben nu niet meer zo terughoudend met zetpillen zetten. Dat vond ik eerst doodeng om te zetten :') Geeft hem iets wat verlichting en slaapt hij ietsiepietsie beter. Overigens heb ik ontdekt dat hij graag zijn papa vast houd in zijn slaap. Van een afstandje zo een uitstekend knuistje naar papa die knoerd hard snurkt ^^, Dan slaapt hij gewoon bijna 2 uur achter elkaar O+

Werkt Maizena een beetje? Of is dat een ouwe wijven oplossing die eigenlijk niet werkt?
Schudden voor gebruik
  zaterdag 27 februari 2016 @ 19:52:13 #148
360012 Shopaholic1984
pi_160265011
Mijn baby's waren vandaag O+
Niet geslapen, maar zo vrolijk.
Het enige wat ze hebben geslapen is 20 min in de auto naar de Ikea en terug. Maar zo gezellig. Lachen, spelen etc.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 19:53:19 #149
360012 Shopaholic1984
pi_160265051
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:51 schreef Stippelrientje het volgende:
zo sneu. Tegen al die tandjes op vechten is maar pittig voor wurm. Vandaag zag ik dat zijn bovengebit ook zo vrolijk mee gaat doen en er zelfs een hoektandje gereed staat. Ben al twee dagen aan 100% borstvoeding voor zijn poep en buikje. Dat gaat volgens mij nu iets beter dan 10 poepluiers op een ochtend..... Leek wel doorzichtige gelige gel met hier en daar een stukje vv en slijm. blegh! Zo sneu!
ik ben nu niet meer zo terughoudend met zetpillen zetten. Dat vond ik eerst doodeng om te zetten :') Geeft hem iets wat verlichting en slaapt hij ietsiepietsie beter. Overigens heb ik ontdekt dat hij graag zijn papa vast houd in zijn slaap. Van een afstandje zo een uitstekend knuistje naar papa die knoerd hard snurkt ^^, Dan slaapt hij gewoon bijna 2 uur achter elkaar O+

Werkt Maizena een beetje? Of is dat een ouwe wijven oplossing die eigenlijk niet werkt?
Maizena werkt echt! Pas hadden N en L vuurrode, kapotte billen. En met maizena was het zo over!
  zaterdag 27 februari 2016 @ 19:54:51 #150
409579 LuDann
All the way
pi_160265104
Shop: ik snap dat het vanzelf komt hoor, ben niet bang dat ze met haar 18e nog niet kan zitten. :P Tis meer dat ik het zo sneu vind dat ze zich zeer doet en een beetje eng ook wel. En agossie, je prachtige dames, wat een heerlijke foto's! O+

Stippel: Wolk kan wel zelf zitten, maar alleen als ik haar neerzet. Niet zelfstandig vanuit lig tot zit komen bedoel ik. Die van jou kan dat wel? Sterkte met de tandjes trouwens.
pi_160265116
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:53 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Maizena werkt echt! Pas hadden N en L vuurrode, kapotte billen. En met maizena was het zo over!
Smeer je dan ook nog in? Of alleen maizena uit de strooier erop?
Schudden voor gebruik
  zaterdag 27 februari 2016 @ 19:55:46 #152
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160265139
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:46 schreef ingee het volgende:
Wat worden ze groot ineens! Staanerds! *O*

Vorig jaar rond deze tijd ging M onderweg naar huis Chinees halen omdat koken toch wat lastig werd met die voorweeën. /memorylane
Wel alles weer uitgekotst, toch?

Shop, wat een grote meiden ineens!
pi_160265212
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:54 schreef LuDann het volgende:
Shop: ik snap dat het vanzelf komt hoor, ben niet bang dat ze met haar 18e nog niet kan zitten. :P Tis meer dat ik het zo sneu vind dat ze zich zeer doet en een beetje eng ook wel. En agossie, je prachtige dames, wat een heerlijke foto's! O+

Stippel: Wolk kan wel zelf zitten, maar alleen als ik haar neerzet. Niet zelfstandig vanuit lig tot zit komen bedoel ik. Die van jou kan dat wel? Sterkte met de tandjes trouwens.
Ja, hij kan van staan naar zitten zelf.. en dan stevig blijven zitten.
Hij kan sinds een paar dagen (maar dat is nog meer per ongeluk denk ik) van lig naar kruipachtig door naar zit gaan. Maar vaak lukt het hem niet om over een bepaald punt heen te komen nog :D

Maar het is handiger om vanuit staan zelf door te hebben hoe te gaan zitten dan vanaf liggen. Vooral als ze staan en dus willen zitten ;) Hij heeft dat zelf uitgevogeld trouwens.
Schudden voor gebruik
pi_160265410
Filmpje heb ik niet LuDann, zal het morgen eens proberen.

7-maanden-spam:

SPOILER
Slecht bijgelezen. Werk was druuuuuuk deze week, hoop pers en ook afscheid van een collega.
Las nog beterschaps voor mama van Kazy/krisc? de K heb ik onthouden... en babyLB thuis! *O*
pi_160265441
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:51 schreef Stippelrientje het volgende:

Baking soda in bad gooien :)
  zaterdag 27 februari 2016 @ 20:13:03 #156
360012 Shopaholic1984
pi_160265701
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:55 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Smeer je dan ook nog in? Of alleen maizena uit de strooier erop?
Ik gooi gewoon een theelepeltje in de luier. Wel een beetje over de billen heen, maar wrijf het niet in. En het werkt.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 20:27:29 #157
409579 LuDann
All the way
pi_160266084
Wat een lieve foto's IMA! Smelt. O+

Ik denk dat ik Wolk gewoon maar ga spotten de komende tijd. Misschien dat ik haar wel eens op haar billen zet, ik kijk wel even.

Mensen, kennelijk behoren wij tot de huilmaffia:
http://www.volkskrant.nl/(...)d85701db9c8acb9abe9f

;(
pi_160266142
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:04 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Met een scheut moedermelk erbij als je dat hebt (ik houd niet goed bij wie bv en wie kv geeft :@ ) Moedermelk is echt een wondermiddel wat rode billetjes, ontstoken oogjes, smetplekken etcetera betreft. Ook bij volwassenen trouwens :Y
pi_160266263
Maizena _O_ Werkt hier als een trein bij kapotte billen!

Ik zag mooie L, N en M. En verder weet ik het niet meer...

Ik was vandaag op de 9MB met een vriendin, Twix bleef thuis bij man. Zij hadden een fijne dag. Ik redelijk, zo'n beurs is NIKS voor mij maar ik kocht de 4FF stand leeg en shoppen voor Twix is O+.
pi_160266476
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:27 schreef LuDann het volgende:

Ik denk dat ik Wolk gewoon maar ga spotten de komende tijd. Misschien dat ik haar wel eens op haar billen zet, ik kijk wel even.

;(
Ik vind dat dan wel een grappige column, niet zoals die waar we het laatst over hadden.

Zitten: ik zet N. dus wel vaak op dr kont, dan kan ze best ok zitten. Helaas vindt ze nu liggen helemaal niet meer leuk...
  zaterdag 27 februari 2016 @ 20:52:57 #161
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160266886
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:29 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Met een scheut moedermelk erbij als je dat hebt (ik houd niet goed bij wie bv en wie kv geeft :@ ) Moedermelk is echt een wondermiddel wat rode billetjes, ontstoken oogjes, smetplekken etcetera betreft. Ook bij volwassenen trouwens :Y
Dat is nooit echt duidelijk wetenschappelijk aangetoond. In sommige studies zelfs ontkracht. Moedermelk bevat ook bacteriën, suikers en vetten. Ik spuit het in elk geval niet in L's ontstoken pusogen...
pi_160267200
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:52 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat is nooit echt duidelijk wetenschappelijk aangetoond. In sommige studies zelfs ontkracht. Moedermelk bevat ook bacteriën, suikers en vetten. Ik spuit het in elk geval niet in L's ontstoken pusogen...
Ok, kleine nuancering: moedermelk is hier thuis echt een wondermiddel ;) En ik doe dat natuurlijk ook niet.

Edit: wel eens per ongeluk als ze te enthousiast los laat :@
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:17:19 #163
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160267945
Oh ja in z'n oog gespoten heb ik ook wel eens per ongeluk gedaan. :D in de meeste gevallen kan de toepassing van moedermelk in elk geval geen kwaad. Maar bij een ontsteking, zoals conjuctivis, zou ik het wel afraden.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:31:39 #164
409579 LuDann
All the way
pi_160268475
Klinkt leuk Malteser! Fijn dat je goed geslaagd bent.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:40 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik vind dat dan wel een grappige column, niet zoals die waar we het laatst over hadden.

Zitten: ik zet N. dus wel vaak op dr kont, dan kan ze best ok zitten. Helaas vindt ze nu liggen helemaal niet meer leuk...
Mja, ik erger mee een beetje aan het woord maffia. Het werkt zo polariserend. Maar goed, verder doe ik lekker wat mij goed dunkt en zal het me verder een worst wezen wat andere mensen daarvan denken.

Liggen vond Wolk ook lange tijd niet leuk. Nu met een beetje tijgeren gaat het beter en wat ook helpt is een grote bak met speeltjes (blokjes, balletjes en bakjes) neerzetten. Dan is ze gerust op haar buik een kwartier bezig met alles er een voor een uithalen en wegsmijten. Is dat een idee?

Oh jongens, wij gaan morgen voor het eerst met Wolk naar de dierentuin. Zin in! :D
pi_160268575
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:27 schreef LuDann het volgende:

;(
Ik behoor ondertussen tot zoveel maffiafamilies volgens mij dat ik me afvraag of nog wel een verklaring omtrent gedrag kan krijgen. :')

Wat een superleuke foto's IMA!

:* voor kapotte billen en andere zielig babyzaken.

Ik ben aan het genieten van vier dagen vrij achter elkaar, het is net een minivakantie! O+
We hebben wat knopen doorgehakt voor onze slaapkamer en we gaan voor een driepersoonsbed.
Ruimte in bed! *O* !
pi_160268605
Ik heb laatst ergens gelezen dat maizena bij kapotte billen niet zo'n heel goed idee is.
Het ligt er een beetje aan waardoor de huid kapot is. Bij tandjesleed werkt maizena perfect.
Maar als het door een schimmeltje komt dan gaat het alleen maar verder gisten door maizena.

Ik ben fan van zinkolie bij rode billen.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:37:17 #167
409579 LuDann
All the way
pi_160268722
Ik ben wel een beetje jaloers op je driepersoonsbed Cholula! Ik zou zo half/half ook wel willen maar mijn man is daar echt niet voor te porren. Ze blijft wel bij ons op de kamer slapen zolang ze nog zo vaak wil drinken 's nachts.

Oh ja, we moeten daar dus iets voor verzinnen want die cosleeper is niet veilig meer met dat optrekken. We hebben die van Chicco en die rand is vrij laag. Wat was ook alweer de naam van de Ikea cosleeper? Is die hoger?
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:41:33 #168
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160268885
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:37 schreef LuDann het volgende:
Ik ben wel een beetje jaloers op je driepersoonsbed Cholula! Ik zou zo half/half ook wel willen maar mijn man is daar echt niet voor te porren. Ze blijft wel bij ons op de kamer slapen zolang ze nog zo vaak wil drinken 's nachts.

Oh ja, we moeten daar dus iets voor verzinnen want die cosleeper is niet veilig meer met dat optrekken. We hebben die van Chicco en die rand is vrij laag. Wat was ook alweer de naam van de Ikea cosleeper? Is die hoger?
Gulliver : http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10248519/
Echt hoger is die rand niet denk ik. Neem aan dat de bedoeling is dat ie op hoge stand staat?
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:46:30 #169
409579 LuDann
All the way
pi_160269055
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:41 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Gulliver : http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10248519/
Echt hoger is die rand niet denk ik. Neem aan dat de bedoeling is dat ie op hoge stand staat?
Super, dank je. Ik denk dat de hoge stand niet meer gaat lukken, voor zover ik weet zijn er geen co-sleepers met zulke hoge randen. Maar als ik hem op de lage stand zet en dan aan mijn bed schuif dan ligt ze nog altijd een stuk dichterbij dan wanneer ze in haar eigen kamer zou liggen. Ze gaat bovendien op haar knieën zitten en steekt een hand omhoog zodra ze wakker is, dus hopelijk kan ik haar dan vrij makkelijk pakken.

Wordt alleen wel even proppen op de slaapkamer. :')
pi_160269074
Mijn man was eerst ook geen fan. We zien Frits echter nog niet snel in zijn kamer slapen (vooral omdat zijn ledikant tot de rand toe gevuld is met schone was :X ). Ik pas niet zo lekker in zijn cosleeper en ik moet van mijn zoon naast zijn hoofd liggen. Dus komt er een driepersoonsbed, ruimte voor iedereen!

We hebben nu een cosleeper gemaakt van een Sniglar ledikant. Mijn man heeft een creatieve oplossing gevonden om het matras even hoog als ons matras te krijgen en het uitklimgevaar te beperken.

Ingee ik vind je trip down memory lane heel herkenbaar! Dat doe ik nu al twee weken.
:')
pi_160269076
Dat je dat bedje op de laagste stand doet en je kind dan onder je bed doorrolt of eronder kruipt :D 'Ja ik snap het nut van zo'n cosleeper niet hoor?'
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:47:27 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160269090
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:17 schreef Mariposas het volgende:
Oh ja in z'n oog gespoten heb ik ook wel eens per ongeluk gedaan. :D in de meeste gevallen kan de toepassing van moedermelk in elk geval geen kwaad. Maar bij een ontsteking, zoals conjuctivis, zou ik het wel afraden.
Oh echt? :o

S heeft een oogje waar wat groene prut uit komt. Gelukkig maar voor hem dan dat ik absoluut niet kan spuiten :')

LuDann, wij hebben de Gulliver als cosleeper naast onze 70 cm hoge ikea boxspring staan, en dan ligt S 10 cm lager dan ik. Niet perfect, maar ik zou nog lagere poten voor ons bed kunnen aanschaffen (zit nu 20cm onder en ze hebben ook 10cm).
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:56:21 #173
409579 LuDann
All the way
pi_160269443
Oh ja, voor dat onder het bed kruipen zullen we wel even iets moeten verzinnen dan ja. :P Plankje timmeren ofzo.

Ik ben wel benieuwd naar die creatieve oplossing Cholula. Ik denk dat wij het IKEA ledikant gaan gebruiken wat we al hebben, daar kan ook de zijkant af. Ik wil ook de afstand zo klein mogelijk maken. Misschien iets onder de pootjes van het ledikant doen zodat 'ie wat omhoog komt.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:59:23 #174
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160269552
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:47 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh echt? :o

S heeft een oogje waar wat groene prut uit komt. Gelukkig maar voor hem dan dat ik absoluut niet kan spuiten :')

LuDann, wij hebben de Gulliver als cosleeper naast onze 70 cm hoge ikea boxspring staan, en dan ligt S 10 cm lager dan ik. Niet perfect, maar ik zou nog lagere poten voor ons bed kunnen aanschaffen (zit nu 20cm onder en ze hebben ook 10cm).
er zijn wel wat nuances tussen het soort conjuctivis, bij pasgeboren baby's wordt het vaak niet veroorzaakt door een bacteriële infectie of een virusinfectie. De ontsteking is dan ook niet zo heftig. En in colostrum zit in verhouding meer antistoffen dan in reguliere moedermelk. Maar in principe zou ik het bij uitgekookt lauwwarm water houden.
pi_160269686
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:56 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, voor dat onder het bed kruipen zullen we wel even iets moeten verzinnen dan ja. :P Plankje timmeren ofzo.

Ik ben wel benieuwd naar die creatieve oplossing Cholula. Ik denk dat wij het IKEA ledikant gaan gebruiken wat we al hebben, daar kan ook de zijkant af. Ik wil ook de afstand zo klein mogelijk maken. Misschien iets onder de pootjes van het ledikant doen zodat 'ie wat omhoog komt.
Ik maak morgen foto's voor je!
  zaterdag 27 februari 2016 @ 22:04:36 #176
409579 LuDann
All the way
pi_160269736
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:03 schreef Cholula het volgende:

[..]

Ik maak morgen foto's voor je!
Fijn, bedankt vast!
pi_160269826
M werd wakker, huilend, nu ligt ze weer te slapen op mijn buik. Echt he, ze leert zoveel en lijkt al zo groot als ze door de kamer kruipt, maar zo slapend is ze nog zo lekker mijn baby O+ O+ O+
pi_160270940
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
M werd wakker, huilend, nu ligt ze weer te slapen op mijn buik. Echt he, ze leert zoveel en lijkt al zo groot als ze door de kamer kruipt, maar zo slapend is ze nog zo lekker mijn baby O+ O+ O+
+1

R ligt ook lekker tegen me aan baby te zijn nu het nog kan.
Ludann, wij hebben de Stuva van Ikea. Denk dat het wel gelijk is qua hoogtes en het lag bij ons echt niet heel lager als ons bed. 10 cm max. Paar boeken onder de poten en je bent er al.
pi_160272052
Wow LuDann, wat lijkt ze gelijk groot zo! O wil super graag staan, maar dit zie ik hem nog lang niet doen. Het naar zijn buik rollen bleek al per ongeluk (of niet voor herhaling vatbaar) te zijn.

Ik heb een dagje negen maandenbeurs gedaan. Vorig jaar vond ik het tegen vallen qua aanbiedingen, maar nu kon ik los qua hapjes, drinken, luiers etc. Kwam met 9 tassen thuis :@ gelukkig stond de auto dichtbij, dus ik heb tussendoor tassen weg kunnen zetten. Maar genoeg lekkere dingen voor O om uit te gaan proberen! En een 'tover elke stoel om in een baby-stoeltje', zwemband en drie 4ff pakjes. En een Nijntje rugzak want als hij straks kan staan kan hij ook zijn eigen tas gaan dragen natuurlijk! :P
pi_160277184
Ingee gefeliciteerd met R!!! *O* *O* *O* *O*
pi_160277290
Eindelijk is het zover, R. is een dreumes! Gefeliciteerd *O*
  zondag 28 februari 2016 @ 07:35:05 #182
360012 Shopaholic1984
pi_160277317
*O* R al 1 jaar!!! Gefeliciteerd!
pi_160277324
LB en S. zijn thuis! Wat super fijn!

Inge je kleine meisje is geen baby meer :o wat gaat het snel! Van harte gefeliciteerd *O*

Dat klinkt als een geslaagde dag FF! 9 tassen wauw!

Fijn he, als ze zo lekker bij je kunnen liggen, dat ze weer even heeeeel inimini zijn O+

Onze kraamweek zit er al weer op! Hebben gister de kraamhulp uitgezwaaid. Was een heerlijke week, maar nu langzaam back to normal is ook wel weer fijn. N. doet het goed. Slaapt van voeding tot voeding en krijgt een heleboel knuffels en kusjes van zijn broer en zus. En hij heeft toch wat borstvoeding gehad! De stuwing werd zo erg dat ik de spanning er af moest masseren en dat leverde 230 ml op! Die heeft ie uiteraard gekregen en daarmee is hij mijn eerste kindje die mijn melk heeft gedronken. Toch wel speciaal O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 28 februari 2016 @ 07:41:02 #184
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160277332
gefeliciteerd Ingee!!! tot over twaalf dertien dagen !! (stomme schrikkeldag, nu duurt het een dag langer tot Michael jarig is }:| )

pi_160277396
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:29 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Dat doe ik al geregeld. Hij mag niet veel in bad ivm eczeem. Om en om gaat hij dan met super vette olie (vergeet altijd de naam van het product) en bv iets van 50-100 cc net wat ik overheb :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 20:04 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

tast dat niet zijn huidje aan? :@
Schudden voor gebruik
  zondag 28 februari 2016 @ 08:11:06 #186
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160277398
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:12 schreef FlyingFish het volgende:

Ik heb een dagje negen maandenbeurs gedaan. Vorig jaar vond ik het tegen vallen qua aanbiedingen, maar nu kon ik los qua hapjes, drinken, luiers etc. Kwam met 9 tassen thuis :@ gelukkig stond de auto dichtbij, dus ik heb tussendoor tassen weg kunnen zetten. Maar genoeg lekkere dingen voor O om uit te gaan proberen! En een 'tover elke stoel om in een baby-stoeltje', zwemband en drie 4ff pakjes. En een Nijntje rugzak want als hij straks kan staan kan hij ook zijn eigen tas gaan dragen natuurlijk! :P
Is dat dat ding van Stokke? Zag die laatst bij Prénatal afgeprijsd van ¤70 naar ¤15, heb er nog even mee in m'n handen gestaan.
Lekker dat je goed hebt kunnen inslaan!

Ik maak denk ik liever 10 uur weeën mee dan een dagje 9 maanden beurs. :D
pi_160277404
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:34 schreef Missladybug het volgende:
Ik heb laatst ergens gelezen dat maizena bij kapotte billen niet zo'n heel goed idee is.
Het ligt er een beetje aan waardoor de huid kapot is. Bij tandjesleed werkt maizena perfect.
Maar als het door een schimmeltje komt dan gaat het alleen maar verder gisten door maizena.

Ik ben fan van zinkolie bij rode billen.
Fijn dat je dat even zegt :*
Schudden voor gebruik
pi_160277464
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:09 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Dat doe ik al geregeld. Hij mag niet veel in bad ivm eczeem. Om en om gaat hij dan met super vette olie (vergeet altijd de naam van het product) en bv iets van 50-100 cc net wat ik overheb :D

[..]

Heb je Balneum toevallig? Ik had dat al voor W, maar nu de extra vette gehaald. Dies inderdaad wel heel vet :X

Ooh! En een jarige R! *O* Gefeliciteerd Inge! *O*
  zondag 28 februari 2016 @ 08:30:33 #189
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160277480
Gefeliciteerd met R, Inge! *O*
pi_160277538
Hoera! *O*
Ze snapt er niks van. :D
pi_160277594
Nog eens dan, en nu echt :) *O* *O* *O*
pi_160277711
Jarige R! *O* Gefeliciteerd!! w/
pi_160277713
Lieve R., gefeliciteerd met je derde verjaardag in een maand. ;) *O*
Inge, gefeliciteerd met je mooie dreumes. :*

Na gister een horrornacht hadden we hier een heel goede nacht. 19:00-2:30-5:30 en om 6:50 zijn we eruit gegaan. Meer van deze nachten graag. :9
Ik bereid me dus al voor op weer een horrornacht vannacht :P
pi_160278108
Jaaa R. is nu echt een dreumes! *O* *O* *O* Gefeliciteerd Inge!

N. deed haar wekelijkse doorslaapnacht, echt geen peil op te trekken. :D Man en ik gingen om 12 uur naar bed en hebben haar toen nog een flesje van 60cc gegeven omdat ze wat pruttelde, maar toen sliep N. al 1,5 uur. Vervolgens werden we om 07.45 wakker, man had alleen 2x de speen teruggestopt. *O*
pi_160278114
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:31 schreef LuDann het volgende:

Liggen vond Wolk ook lange tijd niet leuk. Nu met een beetje tijgeren gaat het beter en wat ook helpt is een grote bak met speeltjes (blokjes, balletjes en bakjes) neerzetten. Dan is ze gerust op haar buik een kwartier bezig met alles er een voor een uithalen en wegsmijten. Is dat een idee?

Hoe doe je dat met die bak? N. vindt dat ook leuk, maar om in de bak te kunnen moet ze zitten. Of kiep je de bak op zn zijkant zodat Wolk er liggend bij kan? Of kiept ze hem zelf om?
pi_160278226
IMA, wat heerlijk O+
Sicilia, wat doe je het knap, jij regelt alles wel even :o :D en wat gaaf dat je kleintje een beetje van jouw melk heeft gekregen <3
FF 9 tassen :o :D
Mariposas _O-
R van ingeee *O* Van harte gefeliciteerd O+ Een dreumes O+

Ik ben gisterenavond voor het eerst langer alleen geweest met mini en dat ging supergoed *O*
SPOILER
Mijn poezen gaan tijdelijk bij mijn broertje wonen. De ene brengt ons steeds in gevaarlijke situaties (op de trap om je voeten draaien, bij mini in het bedje springen) Heel normaal kattengedrag, maar het maakt dat we nu constant op onze hoede zijn. De ander zit alleen in een kamertje en is doodsbang voor mini. Dit is de beste optie nu, tot mini wat ouder is en zichzelf staande kan houden met die twee, maar ik vind 't toch sneu ;( Voelt alsof ik ze zo hup, dump.
pi_160278440
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:09 schreef Stippelrientje het volgende:

Nee :) Is er heel zacht voor.
Deze he:

1 koffiekopje in het bad gooien :)
  zondag 28 februari 2016 @ 10:27:47 #198
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160278521
Bloesem, powerwoman! Fijn, dat je wéét dat je het kan O+
En wat rot van je poezels, maar wel het beste lijkt het inderdaad ;(
  zondag 28 februari 2016 @ 10:31:53 #199
360012 Shopaholic1984
pi_160278564
Bloesem :* kleine stapjes vooruit! En het gaat steeds een beetje beter.
Jammer van de poezen, maar zo is het een goede oplossing toch?
pi_160279265
Ingee gefeliciteerd met R!

Bloesem of mini nu al, of pas drie maanden is, maakt niet uit, je doet het toch maar even *O* (en met een maxi mini ook nog, ik vind het nogal wat, dat gewicht, om daar handig mee om te springen hihi)

Ik ben ook benieuwd naar de cosleeper tip. G is te groot voor zijn huidige bedje (qua lengte gaat het nog wel, maar het bedje is vrij smal, en hij tikt zichzelf steeds wakker) dus we gaan komende maand een ikea bedje ombouwen. Zolang hij de nachten nog niet doorslaapt en steeds zijn speen kwijt is mag hij bij ons blijven slapen.

Vannacht logeerden we bij mijn schoonouders. Schoonvader is zestig geworden en man zijn opa holt hard achteruit ;( dus we hebben er een weekend van gemaakt. In zijn eentje slapen op een onbekende kamer en een onbekend bed ging ook super. Van 18.00-00.30-4.30
Alleen tussen half vijf en zes was hij zo enthousiast aan het kletsen, dat hij continu zijn speen kwijt raakte, ik ben wel dertig keer opgestaan in die tijd. Dus hij blijft voorlopig nog op onze kamer.
pi_160279332
Inge, gefeliciteerd met R. *O*

Selvaria, wat een goede nacht!

Bloesem, jij dappere jij :*

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:12 schreef FlyingFish het volgende:
Hé, dan heb ik je gemist! Want ik was er ook. Welke 4FF pakjes kocht je? Ik kocht daar namelijk ook een hoop. En die Nijntje rugzak nam ik ook mee voor Twix. Haha!
pi_160279498
Onze IKEA co-sleeper staat aan de ene kant tegen een muur dus ookal trekt N. zich op, ze kan aan die kant gelukkig niet vallen. Ze doet haar overdag slaapjes ook in de co-sleeper, als ik geluid hoor sprint ik gelijk naar haar toe omdat ze ons bed in probeert te kruipen. _O- Als het nodig is kan hij nog op de laagste stand, maar ik vind dit nog wel lekker makkelijk en het gaat nog goed. :@
pi_160280089
Gefeliciteerd met R. Ingee!! *O*
pi_160280710
Bonjour! Ik val ff binnen zonder bijgelezen te hebben want we komen net terug van een weekje Frankrijk. (8>

Wel nog het mooie jongenselfje van LB meegekregen. Fijn dat jullie weer thuis zijn!

Piep heeft een kunstje geleerd op vakantie:

pi_160283356
Stapiep! :D

Kruip-M-filmpje:

SPOILER
pi_160283442
Jaaaaa! Ze kruipt precies hetzelfde als R. :D Leuk broekje heeft ze aan!
pi_160284103
R. staat gewoon Spring! *O*

En wat een grappig klungelig kruipje IMA! N. doet dat juist weer heel anders. :D

Het is zulk heerlijk weer! O+ Wij gingen net even de stad in met N. op mijn rug en ze heeft de hele tijd rondgekeken, gekletst tegen mijn nek en gelachen tegen de spiegels die we tegenkwamen. :D O+

Nu heeft ze net een boterham opgegeten en ligt ze weer te spelen en zich overal aan op te trekken. Je zou denken dat het zo langzamerhand een keer babybedtijd zou zijn. :P
pi_160284781
Babybedtijd is een hoax. :P

Stapiep O+

En M. aan de kruips, wat goed!
pi_160286577
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:26 schreef Malteser het volgende:
Inge, gefeliciteerd met R. *O*

Selvaria, wat een goede nacht!

Bloesem, jij dappere jij :*

[..]

Hé, dan heb ik je gemist! Want ik was er ook. Welke 4FF pakjes kocht je? Ik kocht daar namelijk ook een hoop. En die Nijntje rugzak nam ik ook mee voor Twix. Haha!
Ik heb deze drie:
SPOILER
Dit was overigens het enige merk die qua kleding een normale prijs hadden. Veel andere dingen waren na afprijzing nog steeds erg duur, of hadden alleen mini-maatjes (voor jumpsuits dan, dat was het enige waar ik naar zocht).

Het baby-stoeltjes ding was overigens van minimonkey. Stond laatst in een tijdschrift dus ben er daarom even langs gelopen en zag er wel handig uit!
pi_160286784
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:38 schreef -Spring het volgende:
Bonjour! Ik val ff binnen zonder bijgelezen te hebben want we komen net terug van een weekje Frankrijk. (8>

Wel nog het mooie jongenselfje van LB meegekregen. Fijn dat jullie weer thuis zijn!

Piep heeft een kunstje geleerd op vakantie:

[ link | afbeelding ]
Dat voetje :D

Wat worden alle baby's snel groot hier! Heb echt het idee dat O al 3 maanden stil staat qua ontwikkeling... Zijn motoriek qua kleine bewegingen is veel beter geworden, en hij kan beter zitten, maar geen grotere echt nieuwe dingen.

Ingee, nu echt gefeliciteerd met R! *O*
pi_160291105
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:05 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik heb deze drie:
SPOILER
Dit was overigens het enige merk die qua kleding een normale prijs hadden. Veel andere dingen waren na afprijzing nog steeds erg duur, of hadden alleen mini-maatjes (voor jumpsuits dan, dat was het enige waar ik naar zocht).

Het baby-stoeltjes ding was overigens van minimonkey. Stond laatst in een tijdschrift dus ben er daarom even langs gelopen en zag er wel handig uit!
De onderste twee kocht ik ook :). En eens met wat je zegt over de prijzen.
pi_160291127
Kruip M en sta R *O*
pi_160292344
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:11 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wat worden alle baby's snel groot hier! Heb echt het idee dat O al 3 maanden stil staat qua ontwikkeling... Zijn motoriek qua kleine bewegingen is veel beter geworden, en hij kan beter zitten, maar geen grotere echt nieuwe dingen.

fijne motoriek fijner en beter onder controle is super goed!!
Schudden voor gebruik
pi_160292388
dat balanceren bij het kruipen O+
zo cute en knap!
Schudden voor gebruik
pi_160292760
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:11 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ja dit... N. vindt het nu superleuk om aan ritsen enzo te frutten enzo, en met blokjes te spelen. Ze probeert er twee op elkaar te zetten, maar dat lukt natuurlijk nog niet... En haar taal gaat goed, veel brabbelen, ze zegt mama, en luistert naar haar naam :)
Maar qua grove motoriek gebeurt er weinig... En daar wordt juist het meeste op gelet...
pi_160292963
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:34 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ja dit... N. vindt het nu superleuk om aan ritsen enzo te frutten enzo, en met blokjes te spelen. Ze probeert er twee op elkaar te zetten, maar dat lukt natuurlijk nog niet... En haar taal gaat goed, veel brabbelen, ze zegt mama, en luistert naar haar naam :)
Maar qua grove motoriek gebeurt er weinig... En daar wordt juist het meeste op gelet...
Blokjes op elkaar zetten is super knap en moeilijk! Dat vereist natuurlijk veel oefening. Wat goed dat ze daar zo lekker mee bezig kan zijn. Dan zal zo een vormenstoof enz ook wel haar interesse hebben. O+
Schudden voor gebruik
pi_160293196
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:41 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Blokjes op elkaar zetten is super knap en moeilijk! Dat vereist natuurlijk veel oefening. Wat goed dat ze daar zo lekker mee bezig kan zijn. Dan zal zo een vormenstoof enz ook wel haar interesse hebben. O+
Nou het lukt nog niet hoor :) elke keer stoot ze alle blokjes om. Vormenstoof is nog wat te moeiljk ook, ze is nu net bezig met blokjes in en uit de doos te doen :)
pi_160293252
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:48 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Nou het lukt nog niet hoor :) elke keer stoot ze alle blokjes om. Vormenstoof is nog wat te moeiljk ook, ze is nu net bezig met blokjes in en uit de doos te doen :)
Je moet toch ergens beginnen? Dat ze het oefent is al heel wat.
De mijne kan alleen maar alles eruit halen :D en over de grond verspreiden in een nano seconde :P
Schudden voor gebruik
pi_160293849
Staande piep en kruipende M *O*
Superknap!

Mies is weer een shit fase ingerold. Overdag snel ontevreden en huils. 'S Nachts weer drama. Heel moeilijk in bed te krijgen. Als ze eenmaal slaapt dan word ze snel krijsend weer wakker. Ze is dan wel snel rustig te krijgen maar wil dan met geen mogelijkheid weer naar bed.
We hebben vaker zo'n periode gehad en zijn er altijd doorheen gekomen maar op dit moment heb ik even geen idee hoe. Ze spuugt ook heel veel.
pi_160294478
Ingee gefeliciteerd met R! *O*

Spring, kijk nou! Wat knap O+! En IMA's M kruipt :o :D! Zo leuk allemaal! O+.

Ik ben op de valreep ook nog even naar de 9MB geweest, E's speciale speentjes gescoord ( *O* ) en nog wat leuke beursaanbiedingen.

Nog wel een vraag: mini slaapt momenteel overdag goed, ze valt mooi zelf in slaap en slaapt dan prima. 's Avonds begint het drama echter, vanaf een uur of 7 wil ze echt niet slapen. We zijn dan constant bezig met speentje terug stoppen, aai over de bol, troosten.. Dat gaat zo door tot de voeding van 23:00 / 00:00 uur. Daarna slaapt ze wel weer aardig. Iemand nog tips of advies?

Het lijkt ook wel of ze het dag/nacht ritme een beetje verkeerd heeft.. ze slaapt na middernacht tot 11 uur 's ochtends relatief veel (4 a 5 uur achtereen), daarna minder (1 a 2 uurtjes). Kan ik iets doen om dit ritme op de een of andere manier een beetje te sturen zodat ze overdag wat meer wakkerder is en het slapen juist doet als het donker is zegmaar (dus lange slaap in de avond + nacht en korte slaapjes overdag)?
Dan bedoel ik niet wakker houden of zo, krijg je alleen maar chago baby van, maar iets in mijn ritme-regelmaat schema / bepaalde acties waardoor ze misschien het besef gaat krijgen van avond/nacht = langere slaapjes ofzo.. moet ik bv. overdag de gordijnen open laten op de slaapkamer en niet donker maken of juist wel? Overdag in de box/beneden laten slapen of altijd op d'r kamer in d'r eigen bed? Zulke dingen..
pi_160294814
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 20:23 schreef hetzusjevan het volgende:

Ik ben op de valreep ook nog even naar de 9MB geweest, E's speciale speentjes gescoord ( *O* ) en nog wat leuke beursaanbiedingen.

Nog wel een vraag: mini slaapt momenteel overdag goed, ze valt mooi zelf in slaap en slaapt dan prima. 's Avonds begint het drama echter, vanaf een uur of 7 wil ze echt niet slapen. We zijn dan constant bezig met speentje terug stoppen, aai over de bol, troosten.. Dat gaat zo door tot de voeding van 23:00 / 00:00 uur. Daarna slaapt ze wel weer aardig. Iemand nog tips of advies?

Het lijkt ook wel of ze het dag/nacht ritme een beetje verkeerd heeft.. ze slaapt na middernacht tot 11 uur 's ochtends relatief veel (4 a 5 uur achtereen), daarna minder (1 a 2 uurtjes). Kan ik iets doen om dit ritme op de een of andere manier een beetje te sturen zodat ze overdag wat meer wakkerder is en het slapen juist doet als het donker is zegmaar (dus lange slaap in de avond + nacht en korte slaapjes overdag)?
Dan bedoel ik niet wakker houden of zo, krijg je alleen maar chago baby van, maar iets in mijn ritme-regelmaat schema / bepaalde acties waardoor ze misschien het besef gaat krijgen van avond/nacht = langere slaapjes ofzo.. moet ik bv. overdag de gordijnen open laten op de slaapkamer en niet donker maken of juist wel? Overdag in de box/beneden laten slapen of altijd op d'r kamer in d'r eigen bed? Zulke dingen..
maak je alles nu overdag dan donker?
Schudden voor gebruik
pi_160295097
quote:

Mijn mini slaapt overdag beneden in de 'drukte' Het is dag, dus we gedragen ons daarnaar (incl. gordijnen open en licht, gewoon praten, tv, boodschappen doen of whatever) 's Avonds en 's nachts houden we het licht uit en praten we heel weinig en heel zachtjes. Ook luiden we de dag en de nacht in (in bed) met een liedje en een wens voor de dag of nacht. Voor de dag zingen we begin de dag met een dansje, waarbij we enthousiast bewegen, lachen en gezellig zingen! Voor de nacht zingen we zachtjes een wiegeliedje (noche noche dushi klein, drumi drumi zacht, suja suja kindje klein, luna luna nacht) tijdens de voeding, waarna we haar fluisterend iets toewensen, bijvoorbeeld hele mooie dromen. De voedingen 's nachts duren hooguit 15 minuten incl. verschoning, waarbij mini nooit echt wakker wordt. Wakker overdag betekent spelen en kletsen.

Stapiep en kruipminiIMA O+ Leuke wiebeltjes :D
Hier ook een kleine doorbraak in motoriek vandaag: ze gaf (bewust!) een speelring over van haar rechter naar haar linkerhand!! *O* En ze keek er heel serieus en geconcentreerd bij O+
pi_160295118
Gefeliciteerd met dreumes R!! *O* hoop dat jullie een leuke dag hadden Ingee

Sta-piep! Wat goed spring... Nu is L haar speelgoed niet veilig meer :')

En kruipend M-tje O+ dat doet die tijgerkont van ons dus echt niet... Soms een klein stukje maar dan duurt het hem te lang denk ik en laat ie zich op zijn buik ploffen en tijgert hij verder.

Wij zijn ook net weer terug van een weekje CP alwaar we helaas ook de plaatselijke huisarts en apotheek mochten bezoeken nadat op dag 2 Fedde flinke koorts kreeg en bleek een dubbele oorontsteking te hebben. Daarbij ook flink verkouden maar de ab slaat goed aan en inmiddels is ie weer helemaal het baasje... Ik heb daarentegen wel de volle laag gekregen van hem dus lig nu al 2 dagen ziek op bed :( beetje jammer wel weer.
Ondertussen heeft fedde wel allerlei nieuwe truuks ontdekt zoals zich optrekken aan alles wat (salon)tafelhoogte heeft en dan het liefst iets waar een afstandsbediening of telefoon ligt zodat je die kan jatten. Ook is ie onwijs aan het babbelen ineens en zegt ie "mama"... Nog niet gericht op mij maar meer van "he jij, ik wil iets, regel dat!". Ze zullen morgen wel weer staan te kijken bij het kdv hoeveel er weer is veranderd O+

[ Bericht 81% gewijzigd door Lijnloos op 28-02-2016 20:47:49 ]
pi_160296624
R is scchandelijk verwend vandaag met een giga zelfgemaakt hobbelpaard van schoonouders, een poppenwagen met pop van mij ouders, wij hadden al een tafeltje en stoeltje gehaald en is nu een echte dreumes met haar nieuwe speels.

En vanochtend hebben we lammetjes gekeken waar Mousemickey ons gespot heeft mij wij hen niet. *zwaai*

En nu eindelijk slaaaaaaps. :)
  zondag 28 februari 2016 @ 21:25:19 #225
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160296842
Haha, wij zaten net weer in de auto, en mijn kindjes hebben niet zo'n mooi rood haar dat lekker opvalt, dus helemaal eerlijk was t niet ;)

De lammetjes waren supertof. Hoewel F. ze vooral geteld heeft, en toen in slaap is gevallen in de draagzak. Peuter heeft heel veel lammetjes geaaid O+

En ik weet ff niet meer wie hier laatst een foto van grote baby in wagenbak postte, maar ik heb t ook maar eens gepast. Oeps...

Geen wonder dus dat ik af en toe protest kreeg, als ie zn benen strekt zit ie klemvast... Maar eens op zoek naar de wageninzet en de bijbehorende voetenzak van de week :+
pi_160296896
Da's ook wel echt dreumesspeelgoed, Inge. O+ Nog gefeliciteerd! *O*

Wij hebben een hondje ipv een baby. Ze kruipt de hele dag hijgend achter L aan. Zo dus. :')

pi_160297206
quote:

Dat was hier ook zo, steevast rond 19:00 klaarwakker en voor 11 uur kregen we meneer niet in slaap. Tot 'ie een week of 12 was, was 'ie ook alleen maar rustig als 'ie aan de borst lag en dan deed 'ie daar wel hazeslaapjes, maar wegleggen ging niet. Uiteindelijk maar geaccepteerd dat het zo was. Inmiddels is hij zelf aan het schuiven; zo slaapt hij nu al sinds half 9. Die wakkere periode schuift mee; zijn vorige slaapje eindigde rond 4 uur. Als ik ga slapen (rond half 11) krijgt 'ie nog een schone luier (anders redt 'ie het niet tot de ochtend) en de laatste voeding (nahjah, laatste. Hij roept vanzelf weer ergens gedurende de nacht :') )
  zondag 28 februari 2016 @ 21:35:06 #228
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160297259
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:25 schreef mousemicky het volgende:
Haha, wij zaten net weer in de auto, en mijn kindjes hebben niet zo'n mooi rood haar dat lekker opvalt, dus helemaal eerlijk was t niet ;)

De lammetjes waren supertof. Hoewel F. ze vooral geteld heeft, en toen in slaap is gevallen in de draagzak. Peuter heeft heel veel lammetjes geaaid O+

En ik weet ff niet meer wie hier laatst een foto van grote baby in wagenbak postte, maar ik heb t ook maar eens gepast. Oeps...

[ link | afbeelding ]

Geen wonder dus dat ik af en toe protest kreeg, als ie zn benen strekt zit ie klemvast... Maar eens op zoek naar de wageninzet en de bijbehorende voetenzak van de week :+
Ja, was ik. Wat een kleine reiswieg is dat zeg! :o
En Zara babygirl broekjesboks. :P
  zondag 28 februari 2016 @ 21:44:24 #229
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160297628
F was 2 weken terug 68cm, dus ik gok dat de reiswieg 70 is? Is een Mutsy Evo (uit 2012), en bij aankoop hebben we er toen idd niet op gelet. Nu zou ik denk ik voor een grotere zijn gegaan.

En Zara O+ Ik vond t broekje tof genoeg voor een jongen. En dat shirt was ooit rood, maar nu meer roze. Ach, hij heeft een echt jongenskoppie, nog nooit iemand gedacht dat t een meisje was...
pi_160300279
Hier ook een Mutsy Evo, N. was er met 5,5 maand echt wel uit, maar ze is dan ook best lang.
pi_160306134
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 20:32 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

maak je alles nu overdag dan donker?
Nee juist niet. Ik leg haar wel vaak in eigen bed overdag, soms laat ik haar in de box slapen.

Ik zal eens gaan proberen duidelijkere 'start dag' en 'einde dag' signalen te geven :).

Vannacht was het 00:30 voeden, om 03:30 was ze alweer wakker maar geen honger naar mijn idee. Speentje gegeven en meteen oogjes dicht, 2x sabbelen en weer weg naar dromeland. Zo nog een paar keer gedaan tot half 6, toen was het wel echt honger.
pi_160306329
Hier een wakkere baby om 4:00, die heel vrolijk in zn bedje lag te babbelen. Dat babbelen werd steeds bozer en toen ik ging kijken was meneer zijn beddengoed aan het opeten :') . Dat was niet zo lekker, dus boos. Beddengoed weggehaald, speen erin en even snel naar de wc zelf, hoor ik 'm aldaar weer boos mopperen. Kom
ik terug, probeerde hij z'n knuffel op te eten :{. Toch iets met tandjes... ?
pi_160306346
Te lief dat kruipfilmpje O+

Hier ging de nacht goed. Om half tien gevoed, om kwart over vier werd ik wakker van stuwing?? Wat is deze :') om half vijf hoorde ik G smakken dus ik dacht, mooi! Die heeft vervolgens mijn hele borst leeggedronken en lag daarna echt wtf?? In zijn bedje :')
Hier nooit omgekeerd ritme gehad, overdag doet hij dutjes met gordijnen dicht. Voorheen sliep hij pas om 23.00 goed en vanaf vier maanden is zeven uur bedtijd, ook als we elders zijn. In t restaurant vallen zijn oogjes dus rond zeven uur dicht :')

Zaterdag zijn wij bij opa van mijn man geweest. Die heeft k, uitzaaiingen, is opgegeven. Is het zelf ook aan het opgeven ;( erg verdrietig dus. Leefde helemaal op toen hij G zag en heeft m met wat hulp nog vast gehouden. Ik heb voor de gelegenheid mijn profi camera meegenomen en foto's gemaakt, omdat dit wel eens de laatste keer kon zijn. Mijn laptop is stuk, man heeft m uit elkaar gesloopt en stuk printplaat is doorgebrand dus ik kan niets met de foto's. Nu mocht ik een nieuwe laptop bestellen O+ die komt morgen binnen
pi_160306530
Wat lijkt J F lang MM! En kleine reiswieg dan inderdaad. Wij hebben een andere Mutsy maar die lijkt groter te zijn. Baby was bij 4 maanden al 69 67 cm en past nu met 6 maanden nog wel redelijk (deze week cb). Hij slaapt er op het kdv nog altijd in. Het is meer de breedte die wat krap lijkt te worden, hij heeft nog een paar cm's over aan de bovenkant. Uit de reiswieg vind ik ook echt zo'n stap :@

Wat leuk trouwens lammetjes! Ik bedacht me toevallig vanmorgen dat ik even moest opzoeken of het niet ergens lammetjesdag is binnenkort, leuk uitstapje altijd!

Ingee nog gefeliciteerd met je grote dreumes R! Ze is goed verwend zo te horen! Hoe vond ze de taart en krijgen we nog een afscheidsspam?

[ Bericht 3% gewijzigd door Mineola op 29-02-2016 08:37:41 ]
pi_160306559
De cosleeper van een Ikea bedje wordt niet snel te klein heb ik vannacht ervaren :D Onze zevenjarige kwam huilend zeggen dat hij ziek was dus die heeft gloeiend van de koorts in de cosleeper gelegen. Zijn kleine broertje lag aan de andere kant in ons bed.
  maandag 29 februari 2016 @ 08:20:49 #236
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160306639
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 08:00 schreef Mineola het volgende:
Wat lijkt J lang MM! En kleine reiswieg dan inderdaad. Wij hebben een andere Mutsy maar die lijkt groter te zijn. Baby was bij 4 maanden al 69 cm en past nu met 6 maanden nog wel redelijk (deze week cb). Hij slaapt er op het kdv nog altijd in. Het is meer de breedte die wat krap lijkt te worden, hij heeft nog een paar cm's over aan de bovenkant. Uit de reiswieg vind ik ook echt zo'n stap :@

Wat leuk trouwens lammetjes! Ik bedacht me toevallig vanmorgen dat ik even moest opzoeken of het niet ergens lammetjesdag is binnenkort, leuk uitstapje altijd!
Dit is F, J is m'n peuter ;) Die groeide een stuk langzamer, en paste met 6 maanden nog makkelijk. F groeit op de middellijn.

Ik vind t ookeen stap hoor, de wageninzet. Hij slaapt bij de oppasoma's heel vaak in de wandelwagenbak, wil niet in bed slapen. Hij trekt zn beentjes toch op, dus misschien kan t nog heel even O~)

En lammetjesdag was zo leuk! Hier wordt t georganiseerd bij een (zorg)boerderij waar 's winters de schapen van de schaapskudde staan. T is zo'n echte ouderwetse rondtrekkende kudde die natuuronderhoud doen in de duinen.
  maandag 29 februari 2016 @ 08:21:51 #237
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160306643
Estrys, beterschap voor je grote. Zo'd ledikant past idd best lang dan. Of is ie gewoon erg klein?
  maandag 29 februari 2016 @ 08:22:55 #238
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160306649
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:44 schreef mousemicky het volgende:
F was 2 weken terug 68cm, dus ik gok dat de reiswieg 70 is? Is een Mutsy Evo (uit 2012), en bij aankoop hebben we er toen idd niet op gelet. Nu zou ik denk ik voor een grotere zijn gegaan.

En Zara O+ Ik vond t broekje tof genoeg voor een jongen. En dat shirt was ooit rood, maar nu meer roze. Ach, hij heeft een echt jongenskoppie, nog nooit iemand gedacht dat t een meisje was...
73 cm is dat matrasje volgens mij. Matrasje van onze Joolz is 78 cm, dus dat scheelt best wel.
Van te voren ook niet echt over de lengte gedacht, maar ben wel blij dat de reiswieg redelijk groot uitvalt. Ben blij dat hij er zo lang mogelijk in heeft kunnen liggen.
Hij heeft inderdaad echt een jongenskoppie!

Mineola, 69 cm met 4 maanden? wtfbbq?! Ik vind die van mij al een reus en die was 70,5 cm met 6 maanden. :o
pi_160306707
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 08:20 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Dit is F, J is m'n peuter ;) Die groeide een stuk langzamer, en paste met 6 maanden nog makkelijk. F groeit op de middellijn.

Ik vind t ookeen stap hoor, de wageninzet. Hij slaapt bij de oppasoma's heel vaak in de wandelwagenbak, wil niet in bed slapen. Hij trekt zn beentjes toch op, dus misschien kan t nog heel even O~)

En lammetjesdag was zo leuk! Hier wordt t georganiseerd bij een (zorg)boerderij waar 's winters de schapen van de schaapskudde staan. T is zo'n echte ouderwetse rondtrekkende kudde die natuuronderhoud doen in de duinen.
Oh booh! Ik bedoelde je baby idd en ik weet best dat dat F is :@ want voorletterboks
pi_160306724
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 08:22 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Mineola, 69 cm met 4 maanden? wtfbbq?! Ik vind die van mij al een reus en die was 70,5 cm met 6 maanden. :o
Oh ik lieg zie ik, 67 cm was hij bij 4 maanden. Jeetje, het is nog vroeg geloof ik. :@

We hebben wel expres naar een grote kinderwagenbak gekeken destijds, we zijn zelf ook vrij lang. Maar allebei passen ze dus nog met 6 maanden in de bak gelukkig.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mineola op 29-02-2016 08:44:06 ]
pi_160306757
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 08:21 schreef mousemicky het volgende:
Estrys, beterschap voor je grote. Zo'd ledikant past idd best lang dan. Of is ie gewoon erg klein?
Nee hoor hij is niet heel groot voor zijn leeftijd maar toch met 122 cm ook niet heel klein volgens mij. Maar slapen doen ze toch meestal met de benen opgetrokken. Hij kan niet gestrekt gaan liggen :P

Ik had zo gehoopt dat het onze deur voorbij zou gaan maar helaas. Hopelijk blijft het bij de oudste.
pi_160306787
Over de kinderwagenbak gesproken. Ik zag van de week iemand lopen met drie kinderen waarvan de jongste in de kinderwagenbak ZAT. Voorin met zijn armpjes over de rand. Zoals een 18 jarige in zijn auto met het raampje open :')
pi_160306843
N. heeft hier ook een mega snotkop. Voordeel is wel dat ze heerlijk lang slaapt. De afgelopen twee dagen lag ze van 19.30 tot 10.30 in bed. En ze werd wel af en toe wakker, maar dan dronk ze bijna niks. Dus hallo ploftiet :) Ik heb gisteren zelfs gekolfd, dat hebben we gebruikt om N. met de tuitbeker te laten oefenen. Lukte best aardig. Overigens schijnt het beter te zijn een gewone beker te gebruiken, maar aangezien ze het leuk vindt om alles heel hard op tafel te rammen leek ons dat geen goed idee.

En de wagenbak... ze past er nog wel in, maar het is ķf heel hard huilen ķf compulsief proberen te gaan zitten (als in situps doen...). Dus we gaan toch maar eens het zitgedeelte op de wagen zetten.
  maandag 29 februari 2016 @ 08:54:41 #244
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160306850
Oh, dat lijkt me wel gevaarlijk Estrys! Ik ben absoluut voorstander van zo lang mogelijk in de reiswieg, maar dat omdat ze dan plat kunnen liggen.
Beterschap aan je oudste!

En sterkte Cassandra, naar bericht. ;( Hopelijk heb je er mooie foto's tussen.
pi_160307246
Ik mis mijn wagenbak :'( Nu A een spreidbroekje heeft past ze er niet meer in. Dus zaterdag een stevig stuk schuimrubber gekocht en op maat gesneden voor de wageninzet (die heeft opstaande randen en dat gaat niet met die beentjes). Is vrij goed gelukt (al zeg ik het zelf :P ) en heb er gaten in gemaakt zodat het tuigje er doorheen kan om te voorkomen dat het matrasje uit de wageninzet glijdt. Nu kan ik weer lekker met A wandelen terwijl ze lekker warm in haar Wallaboo voetenzak ligt als een prinsjesje op de erwt :') O+

Hopelijk kan ze nog even in de wagenbak als ze uit het spreidbroekje is. Want kleine baby's horen gewoon in een wagenbak...ze is nog heul lang geen dreumes! :{

Sterkte Cassandra!
pi_160307284
Kinderwagenbak: Hier een Joolz en een klein jongetje dus dat past nog makkelijk voorlopig. Hij vindt het ook helemaal prima om in de wagenbak te liggen en slaapt er heerlijk in. Ik wil proberen hem er zo lang mogelijk in te houden.

Cassandra, :*

Estrys, beterschap voor oudste!

Saskia, ook beterschap voor N.
pi_160307817
Oei beterschap voor alle zieken :*

Ja de wagenbak gaat hier voorlopig nog wel passen :P N. heeft er vrijdag voor het eerst ingelegen toen we bij opa en oma op visite waren en gister hebben we een stukje gewandeld buiten want grote broer en zus wilden naar de speeltuin!

Vandaag voor het eerst alleen met mijn baby O+ Vriend is weer werken en de andere kindjes zijn naar het kdv. Wij gaan lekker heel veel knuffelen vandaag gok ik!
pi_160307959
:W

Wat een leuke kruipfilmpjes allemaal!

Ingee nog gefeliciteerd met je dreumes! Wat een mooie cadeaus heeft ze gehad!

Te kleine wagenbak: check! (En nu istie echt te klein. Vorige week geprobeerd en M lag ook alleen maar te schoppen en mopperen dat ze zich nauwelijks kon bewegen.) Hier ook een Mutsy inderdaad, maar wel de 2014 iGo versie. Gisteren het andere onderdeel te voorschijn gehaald. Gelukkig kan die ook zo goed als helemaal plat, dus ze kan er nog even in liggen.

Net weer bij het CB geweest. Het was maar goed dat ik een sms had gekregen zaterdag, want we waren het straal vergeten :@ Nieuwe stats: 69 cm en 8575 gr. Ze is duidelijk aan het stagneren nu.

Verpleegkundige: "ze volgt perfect de borstvoedingscurve!" 5 minuten later: "oh geef je nog 5 borstvoedingen? Dat horen er nu nog maar 3 te zijn hoor!" Huh? :D Ik vond dit ook wel een beetje tegenstrijdig met de eerste opmerking magoe. Zo van: 'Ze doet het goed, maar je moet wel minder eten geven!' Zoveel vaste voeding eet ze nog niet namelijk. Ook niet als ik eerst vast geef en daarna bv. Ze mag in ieder geval aan de uitgedroogde boterhammen met margarine van het cb, yum! :P Volgende afspraak pas met 11 maanden, want ze was al aardig op weg qua fysieke ontwikkeling. Maar als ze niet vorige week van buik naar rug was gerold, dan hadden we met 9 maanden wel een extra afspraak gehad ter controle van de fysieke ontwikkeling. Oke dan..!

Saskia: wat jij schreef, herken ik ook heel erg. M is meer bezig met fijne motoriek dan met grove motoriek. Blokjes zal ik ook eens opzoeken. Ik dacht dat dat later leuk zou zijn voor haar, dus ik had ze gekocht en gelijk opgeruimd.
pi_160308106
Is die controle met 8 maanden normaal? Wij moesten met 6 en dan weer met 8,5. En er werd wel gezegd 'en dan wel rollen he!' Dus rol baby, rol!
Maar 3 borstvoedingen trouwens, ze is toch pas 7 maanden? N. krijgt hier van de bijvoeding echt nog weinig binnen, dus die krijgt gewoon nog 8 x bv per dag :) omnonom!
pi_160308160
R van inge, gefeliciteerd! :* En Ingee natuurlijk ook!

De duutser bracht de baby om half 8 bij me voor een voeding (ik lag nog even te slapen, duutser had vroege dienst). Baby viel in slaap, en slaapt nu nog.... :o
pi_160308576
Nog gefeliciteerd met je dreumes, Ingee! *O*

Slaap voor Jagär! Geniet er maar van zolang het duurt. ;)

Ketel is toch echt niet klein, maar heeft tot 6,5 maanden oid in de wagenbak gelegen. Toen werd het wel echt te klein. Wij hebben de Qute Q-Motion trouwens (Babydump huismerk).

Wij zijn weer thuis van een weekendje Center Parcs! Lekker weinig gedaan, beetje gechilld, gezwommen en gewandeld met Ketel in de draagzak. Zo fijn. O+ Vooral toen Ketel gewikkeld in zijn badcape even uitgebreid bij me kwam drinken en daarna lekker een half uur op mijn schoot sliep. Dan is hij ineens weer zo'n lekker klein baby'tje. O+

SPOILER
  maandag 29 februari 2016 @ 11:03:41 #252
409579 LuDann
All the way
pi_160308971
Inge, nog gefeliciteerd met je dreumes! *O*

quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:53 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Hoe doe je dat met die bak? N. vindt dat ook leuk, maar om in de bak te kunnen moet ze zitten. Of kiep je de bak op zn zijkant zodat Wolk er liggend bij kan? Of kiept ze hem zelf om?
Wolk kan er liggend bij, ze trekt zich dan een beetje op. Maar je kunt hem ook op de zijkant leggen denk ik ja. :Y

Piep van Spring staat, wat goed! En dat voetje. O+

IMA, wat een heerlijk filmpje, zo leuk om te zien! :D

Lijnloos, beterschap aan Fedde. En ook aan het jochie van Estrys en N. van Saskia.

Sterkte aan Cassandra, ik hoop dat de foto's mooi zijn, dan heb je die in elk geval nog later.

quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 10:15 schreef kazy het volgende:
:W

Wat een leuke kruipfilmpjes allemaal!

Ingee nog gefeliciteerd met je dreumes! Wat een mooie cadeaus heeft ze gehad!

Te kleine wagenbak: check! (En nu istie echt te klein. Vorige week geprobeerd en M lag ook alleen maar te schoppen en mopperen dat ze zich nauwelijks kon bewegen.) Hier ook een Mutsy inderdaad, maar wel de 2014 iGo versie. Gisteren het andere onderdeel te voorschijn gehaald. Gelukkig kan die ook zo goed als helemaal plat, dus ze kan er nog even in liggen.

Net weer bij het CB geweest. Het was maar goed dat ik een sms had gekregen zaterdag, want we waren het straal vergeten :@ Nieuwe stats: 69 cm en 8575 gr. Ze is duidelijk aan het stagneren nu.

Verpleegkundige: "ze volgt perfect de borstvoedingscurve!" 5 minuten later: "oh geef je nog 5 borstvoedingen? Dat horen er nu nog maar 3 te zijn hoor!" Huh? :D Ik vond dit ook wel een beetje tegenstrijdig met de eerste opmerking magoe. Zo van: 'Ze doet het goed, maar je moet wel minder eten geven!' Zoveel vaste voeding eet ze nog niet namelijk. Ook niet als ik eerst vast geef en daarna bv. Ze mag in ieder geval aan de uitgedroogde boterhammen met margarine van het cb, yum! :P Volgende afspraak pas met 11 maanden, want ze was al aardig op weg qua fysieke ontwikkeling. Maar als ze niet vorige week van buik naar rug was gerold, dan hadden we met 9 maanden wel een extra afspraak gehad ter controle van de fysieke ontwikkeling. Oke dan..!

Saskia: wat jij schreef, herken ik ook heel erg. M is meer bezig met fijne motoriek dan met grove motoriek. Blokjes zal ik ook eens opzoeken. Ik dacht dat dat later leuk zou zijn voor haar, dus ik had ze gekocht en gelijk opgeruimd.
Ja, dat zag ik dus gisteren in die app van het CB, dat ze met 7 maanden nog maar max 500 cc melk mag per dag, verspreid over 3 voedingen. Op een dagje KDV haalt ze al 440 cc verspreid over 4 voedingen, dus ik zie dat niet gebeuren. :') Ze groeit nu eindelijk goed, ik ga daar niet aan sleutelen hoor.

En wat ik ook zag was dat er nu 5 eetmomenten moeten zijn. Ontbijt, lunch en avondeten en dan 2 keer een tussendoortje. Pff, dan ben je toch alleen nog maar de hele dag bezig met eten geven? Ik doe 2 eetmomenten nu, tussen de middag brood (met ongezouten roomboter) of fruit en in de avond groente. En dat vind ik al best een gedoe en rotzooi geven. Hoe doen andere moeders dat rond deze leeftijd? Hoeveel en hoe vaak geven jullie vast voedsel?
pi_160308979
Hoi Ketel! O+
Wat fijn dat ze soms dan nog even zo klein zijn hč? N. wil nooit knuffelen want HEE, een hele wereld om te ontdekken!! :o :6 8-) :7 :W , maar als ze net uit bed is en nog even wakker moet worden kruipt ze nog zo lekker in mijn hals en dan knuffel ik haar nog even extra. O+

CB: Hier afspraken bij 6, 9 en straks bij 11 maanden. N. is qua groei zo gemiddeld als maar kan en qua ontwikkeling (zowel grof-motorisch als fijn) doet ze alles 'volgens het boekje' ( wat dat ook betekenen mag :r ). Hier dus gelukkig nooit gezeur bij het CB. En als dat wel zo zou zijn zou ik heel correct ja knikken en vervolgens alles waar ik zelf niet achtersta weer vergeten.

N. heeft het staan nu echt helemaal door. Het ging al een tijdje redelijk, maar nog wat wankel en nu met er Overal. Gestaan. Worden. :( Ook als ik op mijn knieën voor haar ga zitten klauwt ze zich helemaal vast in mijn kleding en trekt zich dan aan mij op. :') Liggen en kruipen zijn voor baby's. :{w Volgens mij krijgen we een paar vermoeiende weken/maanden tot ze zelf kan lopen. :')
  maandag 29 februari 2016 @ 11:12:18 #254
409579 LuDann
All the way
pi_160309197
Oh Luna, wat heerlijk en wat een leuke foto's!

Wij zijn gisteren naar Burgers Zoo geweest, het was echt fantastisch. O+ Dit was echt iets waar mijn man en ik erg naar uit keken om te doen met ons eigen kindje. We hadden de kinderwagen mee maar die heeft alleen gediend om de tassen te vervoeren. :P Mijn man wilde haar namelijk constant dragen en haar alles laten zien. Ik heb hele mooie foto's van ze. O+ In de avond waren overal licht sculpturen en dat vond Wolk natuurlijk ook schitterend.

En als bonus heeft ze de avond voordat we gingen voor het eerst doorgeslapen! Van 23:00 tot 4:00 uur, dus precies 5 uur achter elkaar. O+
pi_160309206
LuDann, toen N. zo oud was gaf ik haar een stuk fruit rond een uur of 10-11, een boterham (of toen nog broodkorst, ik weet het niet zo goed meer) rond 12-13 en dan avondeten met ons mee, maar alleen als ze wakker was. Tussendoor gaf ik haar nog een maisboogie of rijstwafeltje.

Nu ze een ritme heeft (ksst, FOKwet, hou je gedeisd! o|O ) zowel qua slaapjes als eten gaat het zo:
-'s ochtends 1 boterham (afhankelijk van wanneer wakker, of man en ik moeten werken of niet. De rest van het schema schuift daardoor al dan niet mee zonder problemen gelukkig)
-na haar ochtendslaapje een stuk fruit
-fles (120cc)
-tussen de middag 1 boterham (+ soms nog een banaan als ze nog honger heeft)
-tussendoor maisboogies/rijstwafel/oid
-fles (120 cc)
-'s avonds avondeten met ons mee
-fles voor het slapengaan (vaak 2x90cc verdeeld over zo'n 1,5 ā 2 uur)

Dit is eigenlijk helemaal vanzelf zo ontstaan, toen we net begonnen waren met vaste voeding vroeg ik me ook af hoe ze in godsnaam een ritme moest krijgen, maar het lukte zomaar ineens. :P Gelukkig doen we wel alles Rapley, de luiaard in mij moet er niet aan denken haar te moeten voeren. :@
  maandag 29 februari 2016 @ 11:12:56 #256
409579 LuDann
All the way
pi_160309219
Oh pff, dat lijkt me wel vermoeiend Selvaria! Hier valt het nog mee, ze gaat wel af en toe staan maar kan zich ook met blokjes liggend nog wel vermaken.
  maandag 29 februari 2016 @ 11:15:19 #257
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160309285
Ik vind het ook lastig met vast voedsel hoor LuDann. Ik vergeet het vaak. En het eten duurt een eeuwigheid. Maar ik probeer er wel op te letten dat we het echt gaan opbouwen want anders zit ik tot z'n 4e nog fulltime met een kind aan de borst. :')
Qua voedingen zitten wij nog op een stuk of 7 voedingen. Op de opvang krijgt hij nog steeds 3 flessen van 150 cc ondanks dat hij daar nu ook alle eetmomenten mee eet.
  maandag 29 februari 2016 @ 11:18:22 #258
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160309388
:W Zo, hier ben ik dan! Onze T.ess is vandaag al drie weken oud, de tijd vliegt! Maar we zijn nog steeds zo verliefd op ons kleine moppie! O+ Mijn (8> is weer gaan werken vandaag, dus een beetje aanspraak vind ik denk ik wel prettig ;) hopelijk lukt het me om een beetje bij te blijven hier! :)

SPOILER
pi_160309562
Welkom Frummeltje! Wat een lieve foto, en die grote ogen O+
pi_160309585
Oooh welkom :)
  maandag 29 februari 2016 @ 11:40:45 #261
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160309937
Frummeltje O+

Eten, ik worstel er weer opnieuw mee, ookal is dit de tweede. Er gaat vrij weinig vaste voeding naar binnen nog, dus F drinkt nog veel melk. De laatste paar dagen opeens zelfs weer een nachtvoeding :(
Binnenkort maar eens kijken of we brood kunnen introduceren. Pap vindt ie echt heel erg vies, jammer want ik vind 's ochtend's pap zo makkelijk, vult goed, en ook gelijk vocht binnen. Werkt bij peuter nog steeds ^O^
pi_160310168
Ik heb wel het idee dat het met Rapley sowieso langer duurt voordat ze veel vaste voeding binnenkrijgen. Als je het naar binnen voert met een lepeltje, krijgt een baby vast meer binnen dan een baby die Rapley doet zonder tandjes. Maakt verder niet uit, maar het CB verwacht natuurlijk dat alle kinderen hetzelfde zijn...
pi_160310220
Aw Frummel die haartjes O+ wat een mooi meisje heb je gemaakt! Vind je het spannend alleen met T.ess?

En Ketel in CP O+ heerlijk!

Oei vermoeiend Selvaria! Wie weet heb je een snelle en heeft ze snel door hoe ze het zelf kan doen ;) Ik vind deze fase wel altijd heel leuk. Ineens worden ze groot, terwijl ze tegelijkertijd nog zo mini zijn O+

Eten..pfff..aar kijk ik niet naar uit eigenlijk. Die overgang naar vast voedsel vind ik altijd zo een gedoe. Inderdaad, de hele dag bezig met eten. Bij de eerste kon het me niet snel genoeg gaan (maar toen had ik een PND en keek ik heel erg uit naar een wat minder afhankelijk kindje. Ik vond de verantwoordelijk die ik ineens had zo eng! Dus ik had allemaal mijlpalen voor mijzelf) en bij K. ging het ook al zo snel omdat hij veel sneller dan ik nodig vond behoefte kreeg aan vast voedsel. Hij pikte het eten letterlijk van mijn bord :D Ik hoop dat N. wacht tot ie 6 maanden is minimaal!

Mijn baby wil graag op zijn buik slapen, dus overdag in de box leggen we hem dan ook zo neer. Nu ging ik heel even snel tandenpoetsen boven toen ie begin te huilen. Dus ik trek een sprintje naar beneden, heeft ie gewoon zelf zijn hoofd de andere kant op gedraaid en ligt ie weer prinsheerlijk te slapen :o Hoe dan?! Hij is pas 10 dagen oud!
  maandag 29 februari 2016 @ 12:11:08 #264
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160310644
Ach frummel! O+ O+ welkom!
  maandag 29 februari 2016 @ 12:15:13 #265
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160310760
Ik kwam even mijn baby's vetjes laten zien O+

SPOILER
pi_160310864
Welkom Frummel!

En hoofddraaibaby voor Sicillia!

En wat een vetjes, pinq. Heerlijk! Je ziet ook bijna een driedubbele kin... O+
pi_160310961
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 10:24 schreef SaskiaR het volgende:
Is die controle met 8 maanden normaal? Wij moesten met 6 en dan weer met 8,5. En er werd wel gezegd 'en dan wel rollen he!' Dus rol baby, rol!
Maar 3 borstvoedingen trouwens, ze is toch pas 7 maanden? N. krijgt hier van de bijvoeding echt nog weinig binnen, dus die krijgt gewoon nog 8 x bv per dag :) omnonom!
Geen idee! Ik dacht we pas eind maart moesten en toen kreeg ik ineens een sms-je voor vandaag. Volgens mij doen ze hier 7,5 maand, evt. nog 9 maanden als extra controle en daarna 11 maanden. Er was nog een 7,5 maander hoorde ik vanochtend. Kan dat per cb verschillen?

Ze is 7,5 maand en 3x bv vind ik ook erg weinig ineens. I kweet niet of je het mag vergelijken, maar ik drink bijv. best veel op een dag. Moet er niet aan denken om maar 3x te drinken (cq eten) :? Ze zei dat ik met name de 'tussendoortjes' moest laten vallen. Mja, ik zie wel hoe het loopt!

LuDann: Ik doe maar wat met eten, eerlijk gezegd. Als ik er aan denk, krijgt ze wat :@ Meestal 's ochtends een broodkorst. Vandaag voor het eerst een halve boterham met roomboter. De helft heeft ze denk ik opgegeten :Y) Verder nog fruit 's middags en als ze wakker (en happy) is 's avonds groenten met ons avondeten (de ene keer Rapley en de andere keer prut).

Verder zag ik allemaal leuke babyfoto's O+
pi_160311087
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:15 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het ook lastig met vast voedsel hoor LuDann. Ik vergeet het vaak. En het eten duurt een eeuwigheid. Maar ik probeer er wel op te letten dat we het echt gaan opbouwen want anders zit ik tot z'n 4e nog fulltime met een kind aan de borst. :')
Qua voedingen zitten wij nog op een stuk of 7 voedingen. Op de opvang krijgt hij nog steeds 3 flessen van 150 cc ondanks dat hij daar nu ook alle eetmomenten mee eet.
+1 op vergeten :') Moet echt nog ritme en routine in komen. Ze kaande van het weekend wel driekwart droge boterham weg. Zal ook eens kijken naar iets wat erop kan binnenkort.
pi_160311132
och, IMA. De Duutser is helemaal verliefd op jouw baby. ik liet gister het kruipfilmpje zien, en hij smolt helemaal...
pi_160312408
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:30 schreef Jagärtrut het volgende:
och, IMA. De Duutser is helemaal verliefd op jouw baby. ik liet gister het kruipfilmpje zien, en hij smolt helemaal...
Snap ik helemaal, ben ik ook :D
pi_160315301
`Frummel O+
Schudden voor gebruik
pi_160315601
Frummeltje, welkom! Wat een droppie heb je.

Wij zijn terug van een weekendje Landal.
SPOILER
Lunapuella, dat spiegelleeuwtje heeft J ook, het is zijn favoriete speeltje.

Kinderwagenbak is hier helaas zo goed als nieuw, wij grappen wel eens tegen elkaar dat die er niet bij had hoeven zitten. Dus het klem liggen ken ik helemaal niet.

Selvaria (en anderen), thanks, ik ga op zoek naar De Kleine Keuken.
J vindt maisboogies zķ lekker, als ik er een aanbied, dan komt hij enthousiast naar me toegekropen, weet al dat hij eerst op zijn billen moet gaan zitten en roept dan lachend: die! O+
  maandag 29 februari 2016 @ 16:00:58 #273
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160316606
kinderwagenbak is hier ook nauwelijks gebruikt vanwege de reflux.
Alex was het er vandaag ook niet mee eens dat hij in de wagen (met maxicosi) Max van school gingen halen, dus ik heb hem bijna de hele weg naar huis gedragen :') lamme armen :')
pi_160316792
Frummel, welkom!! Wat een mooi meisje O+.

Hupje, wat jammer van het weekend. Fijn dat het zwemmen wel leuk was :).
  maandag 29 februari 2016 @ 16:37:27 #275
409579 LuDann
All the way
pi_160317445
Frummeltje, wat een schatje! Welkom!

quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:15 schreef Mariposas het volgende:
Nou, ik zou fulltime borstvoeding tot haar vierde volgens mij minder gedoe vinden dan vast voedsel. :') Elke keer kind schortje om, eten in handjes geven, zorgen dat ze niet stikt, daarna schortje, stoel, tafel en vloer schoonmaken, kind schoonmaken en eventueel schone kleertjes aandoen... zo'n gedoe allemaal!

Maar goed, ik zal proberen er een keer extra een eetmoment bij te doen. Dan zit ik op drie keer. En tussendoortjes zijn rijstewafel en maisboogies? Ik zal eens kijken of ik die kan vinden in de supermarkt, heb ik nog niet zien liggen geloof ik.

Verder doe ik brood, groente en fruit geven maar ze krijgt er echt maar weinig van binnen. Meestal kijkt ze er heel vies bij ook. :')
pi_160318246
Die maisboogjes verkopen ze bij de Jumbo toch? Rijstwafeltjes heb ik van het Kruidvat, LuDann. (Mijn moeder appte vanmorgen over die rijstwafeltjes. "Ja maar ze zijn voor 9+ maanden, kan dat wel? :o" Ja hoor mam :+ )

Ludann: Herkenbaar vwb het gedoe om het eten heen. Hier kwam trouwens het omslagpunt van 'eten-gatver-moet dit?' naar: 'alles is eetbaar!' heel snel ineens! Banaan en appel zijn alleen nog steeds Heel Erg Vies volgens M. Groenten vindt ze daarentegen heerlijk. Nog wel. Ik geniet er maar van voor zolang het duurt :+

M. heeft ook weer haar hele dagschema omgegooid. Slapen overdag is ineens voor baby's. Wegleggen is momenteel ook huilen. Hallo verlatingsangst!

Hupje nog een dikke :* trouwens. Wat stom van jullie weekendje ;(

Zo, einde van mijn hak op de tak-post.
pi_160318354
Maisboogies hebben ze bij de Jumbo en hier ook bij de Etos!

In het begin is het heel erg zoeken met de eetmomenten, dat weet ik nog goed. Uiteindelijk liet ik het wat los en toen ging het een stuk makkelijker.
pi_160319213
Ik heb gekeken naar wat ik zelf doe en toen bepaald hoe ik N. daarin mee laat gaan. Als ik ontbijt, krijgt zij ook een boterham. Als ik voor de tweede keer ontbijt ( :+ ik eet altijd 2x2 broodjes 's ochtends) krijgt zij een stuk fruit, als ik ga lunchen krijgt ze weer een broodje en als ik een tussendoortje neem in de middag krijgt zij dat ook. Avondeten doen we ook gewoon samen. Supergezellig zo samen aan tafel elke keer. O+

Buuh Hupje wat jammer van jullie weekendje. ;(
pi_160319359
Vriend heeft een paar uur geslapen. In de tussentijd heeft J kort geslapen, in bad geweest, gedronken, gestapt, gevallen (zijn eerste ei op het hoofd) en veel gemopperd. Hij was wel warm (en snotterig), dus even getemperatuurd: 39,3. Arm ding. Dadelijk maar met een pcm naar bed en hopen dat het snel weer beter gaat. Misschien zat dit er al wel aan te komen dit weekend.
pi_160319558
Hoe snel hebben jullie opgebouwd met bijvoeding? Hier krijgt hij nu elke dag wat groente, maar heb nog geen idee van hoe verder..
pi_160319904
Wat verstaan jullie onder een goede portie eten trouwens?

L. is nu bijna 8 maanden (WTF :o ), eet fruit, een boterham en 's avonds een avondmaaltijd mee en af en toe een maisboogie of rijstwafel ofzo. Maar net zoals nu eet ze 2 mini stukjes kip, 3 middelgrote stronken broccoli en ergens tussen een halve en 3 gnocci in. Ik kan me niet voorstellen dat dat genoeg is om een borstvoeding te vervangen, maar uiteraard heeft ze wel een volle maag erna. Volgens mij groeit ze goed en komt ze goed aan (volgende week 8 maanden afspraak die hier trouwens ook in werd gepland ondanks gemiddeld kind en prima ontwikkeling) maar ik zit nog steeds aan de 6/7/8 voedingsmomenten op een dag.
pi_160320071
N.'s avondeten was net een blaadje rucola en een hard stukje pizzakorst, waarvan ze echt niks heeft binnengekregen...
  maandag 29 februari 2016 @ 18:44:44 #283
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160320156
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:30 schreef Krisvc het volgende:
Wat verstaan jullie onder een goede portie eten trouwens?

L. is nu bijna 8 maanden (WTF :o ), eet fruit, een boterham en 's avonds een avondmaaltijd mee en af en toe een maisboogie of rijstwafel ofzo. Maar net zoals nu eet ze 2 mini stukjes kip, 3 middelgrote stronken broccoli en ergens tussen een halve en 3 gnocci in. Ik kan me niet voorstellen dat dat genoeg is om een borstvoeding te vervangen, maar uiteraard heeft ze wel een volle maag erna. Volgens mij groeit ze goed en komt ze goed aan (volgende week 8 maanden afspraak die hier trouwens ook in werd gepland ondanks gemiddeld kind en prima ontwikkeling) maar ik zit nog steeds aan de 6/7/8 voedingsmomenten op een dag.
Ter vergelijk: dat avondeten is meer dan mijn 3-jarige eet...

Hier op dit moment een half potje, of de hoeveelheid van 5 ingevroren ijsblokjesgroenten. F is 6.5 mnd.
  maandag 29 februari 2016 @ 18:46:38 #284
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160320193
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe snel hebben jullie opgebouwd met bijvoeding? Hier krijgt hij nu elke dag wat groente, maar heb nog geen idee van hoe verder..
Wij zijn na een paar weken 's ochtend's fruit gaan introduceren (groenten doen we in de namiddag/avond). Volgende stap is brood bij de lunch, gaat vriend morgen proberen.
pi_160320286
Dat vind ik ook wel een lastige hoor Kris. N. krijgt nu nog zo'n 400cc fv op een dag en volgens het CB was dat een prima hoeveelheid voor kindjes van 9 maanden. Voor de rest krijgt ze dus al vaste voeding. De avondmaaltijd is bij haar een flinke, vandaag at ze wel 10 stukjes penne met tomatensaus en daarbij ongeveer 5 champignonschijfjes, 5 plakjes courgette, 5 stukjes paprika en een heel klein beetje rundergehakt. Met uitzondering van dat beetje dat in haar schortje achterblijft was alles weer op. :o

Zolang ze goed groeit en vrolijk is zullen we wel iets goed doen. ^O^ Ik let wel heel erg op de hoeveelheid fv en zorg dat ze in elk geval tussen de 350 en 550 cc zit.
pi_160322492
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:44 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ter vergelijk: dat avondeten is meer dan mijn 3-jarige eet...

Hier op dit moment een half potje, of de hoeveelheid van 5 ingevroren ijsblokjesgroenten. F is 6.5 mnd.
Dan zal het wel loslopen. :')

Ik heb over het algemeen een heel goede eter. Boterham stouwen is ook favoriet hier.
Ik vind het hele borstvoeding loslaten en vervangen door vast voedsel gedeelte nog wel moeilijk.

Edit: En grote moederfaal hier net. Kind heeft ontzettende last van tandjes. Ik wilde d'r dus een paracetamolletje geven voor het slapen, maar die probeerde ik een beetje schuin erin te duwen. Ik deed d'r zo'n pijn dat d'r hand er helemaal van aan het trillen was. Zij ligt inmiddels al een uur te slapen, maar ik voel me nog schuldig en kut. :'(

[ Bericht 19% gewijzigd door Krisvc op 29-02-2016 20:05:08 ]
pi_160322966
Over eten, ik vind nog steeds de wat hardere dingen wel eng. Dan gaat ze kokhalzen en vliegt er een heel stuk terug naar buiten. Bijv bij paprika, of broccoli. Ligt dat aan mij? Moet ik het anders geven? Of leert ze dat snel genoeg?

Net had ze avocado, helemaal groen :+ wel een flink stuk opgegeten!
  maandag 29 februari 2016 @ 20:30:08 #288
409579 LuDann
All the way
pi_160323555
Ik hoop dat Wolk eten binnenkort ook leuk gaat vinden. Dat zou voor mij wel verschil uitmaken. Ik eet zelf trouwens maar 2 keer eigenlijk, dus dan eet ze mee. Maar een gewoonte van maken om zelf wat regelmatiger te eten. :')

Ik heb geen Jumbo of Etos in de buurt, maar ik ga wel eens bij de AH kijken naar wat voor rijstewafels ze daar hebben.

Ach Kris, kan me voorstellen dat dat klote voelt! We doen allemaal wel eens dat soort dingen denk ik (ik wel in ieder geval ;( ). Ik denk dat ze het snel weer vergeten is als ze nu lekker ligt te slapen.

Kazy: ik vind banaan eng om te geven. Van harde stukjes geloof ik wel dat ze het weer uit kan hoesten maar als ze zo'n halve banaan opeens haar bakkes in stouwt vind ik dat wel eng. Dat is zo zacht en kan zich dan lekker vervormen om precies zo'n luchtpijpje af te sluiten, althans, dat is het schrikbeeld wat ik voor me zie.

Mijn baby is een beetje van de leg qua ritme geloof ik. Ze is nu net wakker van haar derde slaapje. We dachten dat ze voor de lange slaap lag maar toch niet dus ze is weer lekker de kamer door aan het tijgeren. Ze spuugt weer vreselijk vandaag, heb haar boxkleed maar in de was gedaan want het meurt vreselijk. :r
  maandag 29 februari 2016 @ 20:54:36 #289
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160324551
Ik geef niet echt harde stukjes. Ik stoom if kook het even, de kunst is om dat net zo lang te doen dat het niet tot moes wordt geplet. Wat helaas niet altijd lukt met die sterke handjes. Om daarna in 1 vloekende beweging op de grond te worden geveegd. Het vergt behoorlijk wat van me om niet in te grijpen. :X ik vrees de dag dat er pasta op het menu staat. :')
Ik vind fruit trouwens erg lastig, het is of te glad, of te hard. Wat geven jullie?
Banaan gaat hier trouwens heel goed, ik merk dat hij het in z'n mond eerst een beetje smakt.
pi_160324608
Banaan, appel, peer, avocado. Gister hebben we frambozen geprobeerd maar dat was geen succes en ik bedacht me later dat rood fruit beter niet kan tot een jaar. Meloen zou geloof ik wel een goede zijn, maar niet echt het seizoen enzo.
  maandag 29 februari 2016 @ 20:59:29 #291
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160324692
Appel en peer glibbert steeds uit z'n handen, hij krijgt het niet opgepakt. Had gisteren peer geprobeerd maar ik heb de stukjes maar vastgehouden voor 'm.
  maandag 29 februari 2016 @ 21:04:41 #292
409579 LuDann
All the way
pi_160324919
Ik snijd hard fruit in hele dunne plakjes, dan lukt afhappen wel. Appel bijvoorbeeld. Kakifruit geef ik ook in plakjes, glad fruit wordt iets makkelijker te pakken dan. Ze kan het alleen wel lastig oppakken, dus dan geef ik het in haar hand.

Verder heeft ze dus banaan, peer, avocado en mango gehad.
pi_160324924
Ook als je het in lange smalle reepjes snijdt?
  maandag 29 februari 2016 @ 21:09:00 #294
409579 LuDann
All the way
pi_160325111
Is het eigenlijk een optie om bij appel en peer de schil eraan te laten? Dan wordt het makkelijker pakken. Ik weet alleen niet of dat pas vanaf een bepaalde leeftijd mag.
  maandag 29 februari 2016 @ 21:13:43 #295
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160325319
Kakifruit? :') dat heb ik zelf nog nooit gegeten, laat staan dat het in de fruitmand ligt. :D
Ik snijd het meestal in repen ja. Maar hij grijpt nogal hard, waardoor het er weer uit glibbert.
  maandag 29 februari 2016 @ 21:15:13 #296
360012 Shopaholic1984
pi_160325388
Ah kris, ze is het al weer vergeten :* voor jou.

Ah heeft ook rijstewafeltjes LuDann, ah biologische naturel of appel. Hier alleen nog geen succes geweest. Ook een ander merk hebben ze geloof ik.
  maandag 29 februari 2016 @ 21:30:30 #297
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160325984
Ik zat op een gegeven moment ook een beetje te zoeken naar wat ik nou wanneer moest aanbieden, en kreeg toen het lumineuze idee om een beetje de kdv-tijden aan te houden :)

Dus ca 10u fruit, 12u lunch, en om 15u een tussendoortje. En inderdaad, dan gezellig zelf ook iets nemen en dan heb je weer een mooi tafelmomentje O+ Ook goed voor je eigen eetpatroon :Y
pi_160325992
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:09 schreef LuDann het volgende:
Is het eigenlijk een optie om bij appel en peer de schil eraan te laten? Dan wordt het makkelijker pakken. Ik weet alleen niet of dat pas vanaf een bepaalde leeftijd mag.
Ik laat de schil er altijd aan, scheelt een hoop met grip idd. En Ketel leeft nog! *O* ;)
pi_160326391
Als N. glad fruit (rijpe peer :() eet dep ik het meeste vocht eraf met een keukenpapiertje, dan glibbert het niet meer zo.

Appel vindt ze nog lastig, ze bijt er allemaal kleine stukjes af, maar eet niet echt iets. Banaan gaat super, ze eet zo een hele banaan op. Ik breek hem wel vast in 4 of 5 stukken, ik vind het eng als ze zo'n heel groot stuk af zou happen.

Meloen en mango waren ook een groot succes!
  maandag 29 februari 2016 @ 21:56:41 #300
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160327051
Ohja en als interesse in eten heel lang niet aan de orde is hoeft dat nog niet te zeggen dat het nooit wat wordt :D

E was echt heel laat met alles (met 8 maanden nog broodkorstjes ipv boterhammen), maar die eet als een bootwerker nu, en lust echt véél :Y
  maandag 29 februari 2016 @ 21:56:59 #301
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160327059
Vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')